Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

ViasatplusHD Pace TDS850NV

483 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
Pace TDS850NV 250GB (Digitalboxar) 1 5,57 (13) Inga priser

Postad 26 juli 2010 - 20:14

Unregisteredefc6cdc9
  • Unregisteredefc6cdc9
  • Amatör

• 71 inlägg
  • 0

Det är inte så att du helt enkelt kommer ifatt "live"-sändningen?

Nä felet uppstår utan att jag spolar framåt. Jag kan ligga en halvtimme efter "live" men felet uppstår ändå bara helt plötsligt. Men rutan som kommer upp är ju densamma som när man kommit ifatt om man spolar framåt. Ska tillägga att jag slagit av att boxen spelar in konstant men det ska ju inte spela någon roll.

Postad 27 juli 2010 - 00:30

echotuva
  • echotuva
  • Lärjunge

• 287 inlägg
  • 0
Har inte denna box själv men är det inte via inställningen hur mycket den ska spela in i "buffertminnet" som just styr hur lång tid du har att tillgå i timeshift? D.v.s. du måste hela tiden spela in annars har du ju inget att se på förutom just i realtid...

Redigerat av echotuva, 27 juli 2010 - 00:32.

Postad 27 juli 2010 - 06:35

agpath
  • agpath
  • Mega-Guru

• 7 926 inlägg
  • 0

Nä felet uppstår utan att jag spolar framåt. Jag kan ligga en halvtimme efter "live" men felet uppstår ändå bara helt plötsligt. Men rutan som kommer upp är ju densamma som när man kommit ifatt om man spolar framåt. Ska tillägga att jag slagit av att boxen spelar in konstant men det ska ju inte spela någon roll.

Det är nog just det som är problemet. Testa att ange att den ska buffra det som visas.

Postad 27 juli 2010 - 08:55

ThomasL
  • ThomasL
  • Forumräv

• 880 inlägg
  • 0

Har inte denna box själv men är det inte via inställningen hur mycket den ska spela in i "buffertminnet" som just styr hur lång tid du har att tillgå i timeshift? D.v.s. du måste hela tiden spela in annars har du ju inget att se på förutom just i realtid...

Borde inte vara det eftersom han inte spolar tillbaka. Jag har den inställd på 30 minuter, men likväl kan jag pausa i flera timmar utan problem.

Postad 27 juli 2010 - 09:46

Unregisteredefc6cdc9
  • Unregisteredefc6cdc9
  • Amatör

• 71 inlägg
  • 0
Grejen är ju att det går ju att pausa även fast jag inte har det inställt att spela in hela tiden. Det är ju bara typ var tredje/fjärde gång det stannar efter en stund. Anledningen till att jag inte vill köra med en buffer och spela in hela tiden är att hårddisken i boxen låter och det är störande.

Postad 27 juli 2010 - 11:40

agpath
  • agpath
  • Mega-Guru

• 7 926 inlägg
  • 0

Grejen är ju att det går ju att pausa även fast jag inte har det inställt att spela in hela tiden. Det är ju bara typ var tredje/fjärde gång det stannar efter en stund. Anledningen till att jag inte vill köra med en buffer och spela in hela tiden är att hårddisken i boxen låter och det är störande.

Har du båda antennkablarna inkopplade?

Postad 27 juli 2010 - 17:47

Unregisteredefc6cdc9
  • Unregisteredefc6cdc9
  • Amatör

• 71 inlägg
  • 0

Har du båda antennkablarna inkopplade?

Japp, jag kan se på en annan kanal medans jag spelar in något annat.

Postad 29 juli 2010 - 12:21

agpath
  • agpath
  • Mega-Guru

• 7 926 inlägg
  • 0

Börjar bli riktigt lack på denna box (850). Som de flesta andra har jag haft problem med fjärrkontroll, textning och lite annat. Den senaste uppdateringen (122) löste det någorlunda.

Men den senaste månaden har jag en gång om dagen haft bild men inget ljud. Det enda som hjälper är att dra ur sladden och vänta tills boxen är klar (vilket tar några minuter). Irriterande!

De senaste två veckorna har (förutom avsaknad av ljud) boxen ändrat hd inställningarna. Kör 1080i, men ca en gång om dagen har boxen ställt sig i 576 läget (plus att ljudet saknas). Bara dra ut sladden och vänta. Sen fungerar det igen.

Har inte orkat kontakta supporten ännu. Har kontaktat dem ett flertal ggr innan angående de andra problemen.

Någon mer än jag som upplever detta?

/Magnus

Jag har också fått problem med ljudet, men bara när jag spelar upp sådant som jag har spelat in den senaste tiden. Den verkar aldrig ha spelat in ljudet stundvis.

Postad 29 juli 2010 - 17:03

Unregisteredefc6cdc9
  • Unregisteredefc6cdc9
  • Amatör

• 71 inlägg
  • 0
Bortset från att pause-funktionen är så ostabil så att man inte vågar använda den när man tittar på något viktigt fungerar min 855 riktigt bra och är väldigt stabil. Fjärrkontrollen är otroligt ful och vissa knappar är dåligt placerade, men det kan man leva med.

Jag är väldigt nöjd med boxen men mitt problem med svajjig paus-funktion borde fler ha. Ingen annan som får samma symptom när buffringen är avstängd?

Redigerat av Unregisteredefc6cdc9, 30 juli 2010 - 19:17.

Postad 02 augusti 2010 - 06:37

agpath
  • agpath
  • Mega-Guru

• 7 926 inlägg
  • 0

Bortset från att pause-funktionen är så ostabil så att man inte vågar använda den när man tittar på något viktigt fungerar min 855 riktigt bra och är väldigt stabil. Fjärrkontrollen är otroligt ful och vissa knappar är dåligt placerade, men det kan man leva med.

Jag är väldigt nöjd med boxen men mitt problem med svajjig paus-funktion borde fler ha. Ingen annan som får samma symptom när buffringen är avstängd?

Inte vad jag har märkt, men jag har 850. Många här verkar ha missat att tråden handlar om 850 och inte 855. :)

Postad 02 augusti 2010 - 18:51

r_o_n
  • r_o_n
  • Forumräv

• 535 inlägg
  • 0
Jag har ett litet problem. Vissa inspelade tvprogram går inte att radera. Nu har jag en hel del inspelat som jag ska se igenom.

Någon mer med detta problem som har en annan lösning än formatering?

Men man ska väl inte behöva formatera disken för att radera inspelningar, eller?

Postad 03 augusti 2010 - 05:36

magnus76
  • magnus76
  • Veteran

• 2 453 inlägg
  • 0
Någon mer än jag som har fått epg:n helt ur funktion? Helt plötsligt igår så hade epg listan ändrats (favoritlistan). När jag sen skulle försöka sortera den låste sig allt.

Har 855nv.

/Magnus

Postad 05 augusti 2010 - 06:51

Unregistered1c06f058
  • Unregistered1c06f058
  • Rookie

• 8 inlägg
  • 0

Jag har problem med att 2 olika inspelningar ej går att radera med "Röd" knapp. Har testat olika varianter att radera, men det är omöjligt. Någon mer som råkat ut för detta?

Jag har ett litet problem. Vissa inspelade tvprogram går inte att radera. Nu har jag en hel del inspelat som jag ska se igenom.
Någon mer med detta problem som har en annan lösning än formatering?
Men man ska väl inte behöva formatera disken för att radera inspelningar, eller?

Ibland går det inte att radera med "röd knapp" utan man måste trycka sig in i startmenyn för programmet (där man kan välja titta, titta från m.m.) och radera därifrån. Funkar klockrent. Inget behov av att formatera disk.

Någon mer än jag som har fått epg:n helt ur funktion? Helt plötsligt igår så hade epg listan ändrats (favoritlistan). När jag sen skulle försöka sortera den låste sig allt.

Har 855nv.

/Magnus

Japp. Samma problem. Ser ut att ha att göra med lite kanaluppdateringar. jag har t.ex. blivit av med TV1000 +1.
Kanske Viasat löser detta snart????

Redigerat av Unregistered1c06f058, 05 augusti 2010 - 06:51.

Postad 05 augusti 2010 - 17:57

Unregisteredefc6cdc9
  • Unregisteredefc6cdc9
  • Amatör

• 71 inlägg
  • 0

Inte vad jag har märkt, men jag har 850. Många här verkar ha missat att tråden handlar om 850 och inte 855. :D

:) Jo men det finns ingen tråd för 855 och i grunden är det samma box.

Postad 05 augusti 2010 - 21:30

Unregistered1c06f058
  • Unregistered1c06f058
  • Rookie

• 8 inlägg
  • 0

:( Jo men det finns ingen tråd för 855 och i grunden är det samma box.

Det finns en tråd för nya 855 boxen
https://www.minhembi...s...50173&st=60

Postad 05 augusti 2010 - 22:54

Unregistered1c06f058
  • Unregistered1c06f058
  • Rookie

• 8 inlägg
  • 0

Har 855nv.

/Magnus

Efter en återställning utan att radera hårddisken fungerar den utmärkt igen efter att ha haft samma fel. Jag tycker tillochmed att den fungerar bättre än på länge. Rekommenderas.
Hur man gör hittar ni bland instruktionsfilmerna på http://www.viasat.se/node/1028
Det märkliga var dock att jag var tvungen att aktivera programkortet igen för att få se några kanaler.

Postad 07 augusti 2010 - 11:02

mickem55
  • mickem55
  • Amatör

• 62 inlägg
  • 0
hejsan
detta är väl egentligen riktat till viasat support. men alla får tycka till. jag är lätt hörselskadad och önskade att viasat kunde sända ut svensk text till svenska långfilmer. det är ju inte så kul att behöva använda norsk eller dansk text. va jag vet så textar ju svt och tv4,tv3,kanal 5. då borde väl inte svensk text va så svårt o fixa på tv1000.

micke

Postad 09 augusti 2010 - 09:47

agpath
  • agpath
  • Mega-Guru

• 7 926 inlägg
  • 0

hejsan
detta är väl egentligen riktat till viasat support. men alla får tycka till. jag är lätt hörselskadad och önskade att viasat kunde sända ut svensk text till svenska långfilmer. det är ju inte så kul att behöva använda norsk eller dansk text. va jag vet så textar ju svt och tv4,tv3,kanal 5. då borde väl inte svensk text va så svårt o fixa på tv1000.

micke

Man kan byta språk på texten. Det varierar från film till film vilka språk som finns textade.

Postad 10 augusti 2010 - 20:12

echotuva
  • echotuva
  • Lärjunge

• 287 inlägg
  • 0

Det första jag skulle testa var om problemet kvarstår om buffringen är tillslagen...

Postad 12 augusti 2010 - 12:39

agpath
  • agpath
  • Mega-Guru

• 7 926 inlägg
  • 0
Jag har börjat få problem med textningen på inspelade filmer på TV1000HD igen. Jag vet inte om det är ok vid live-tittande eftersom jag uteslutande spelar in och tittar när det passar.
Inte synkningen som tidigare, utan nu kan texten stundtals försvinna helt, eller bara visa sig snabbt blinkande för att sedan komma igång igen efter ett tag.

Postad 07 september 2010 - 14:22

agpath
  • agpath
  • Mega-Guru

• 7 926 inlägg
  • 0
:) Jag antar att Favoritlistan har kört sig även för alla med en 850, sedan TV10 tillkom i listan? Numera är listan totalt ologisk. Har inte sett något liknande strul med kanallistor sedan CDs markkanalsbugg i deras box.

Postad 07 september 2010 - 14:47

ThomasL
  • ThomasL
  • Forumräv

• 880 inlägg
  • 0

:) Jag antar att Favoritlistan har kört sig även för alla med en 850, sedan TV10 tillkom i listan? Numera är listan totalt ologisk. Har inte sett något liknande strul med kanallistor sedan CDs markkanalsbugg i deras box.

Snarare för att ZTV försvann som den pajat, åtminstone hos mig. Var tvungen att nollställa boxen och börja om från början för att få ordning på det.

Postad 07 september 2010 - 15:12

agpath
  • agpath
  • Mega-Guru

• 7 926 inlägg
  • 0

Snarare för att ZTV försvann som den pajat, åtminstone hos mig. Var tvungen att nollställa boxen och börja om från början för att få ordning på det.

Ok, en försvann och en tillkom. Med resultat: Totalt kaos! Bara att börja om...när tid finns.

Postad 08 september 2010 - 07:24

agpath
  • agpath
  • Mega-Guru

• 7 926 inlägg
  • 0

TV1000 +1 har också försvunnit.
Hursomhelst så gjorde jag en "Grundinställning" och gjorde en ny Favoritlista igen. Nu funkar det klockrent! Kanallistan funkar då även när man har TV4 på, vilket det inte gjorde innan.

Postad 12 september 2010 - 08:37

ruva
  • ruva
  • Mästare

• 2 789 inlägg
  • 0
Ska byta från Canal Digitals hemska box mot denna och Viasat och undrar vilka konstiga buggar denna har. Någon som sitter inne med snabblista? Kan väll inte vara lika illa som med Canal Digitals strulbox som efter senaste uppdateringen behöver startas om upp till tre gånger för att man ska få bild?

Vilket håll ska jag vrida parabolen, lite åt vänster eller höger och hur lång tid tog det för er att få era kort efter att traskat hem med boxen? Sambon saknar att kunna se på TV och har inte den tekniska kompetensen att sätta igång Canal Digitals box.

Postad 12 september 2010 - 10:31

MGW
  • MGW
  • Forumräv

• 621 inlägg
  • 0

Ska byta från Canal Digitals hemska box mot denna och Viasat och undrar vilka konstiga buggar denna har. Någon som sitter inne med snabblista? Kan väll inte vara lika illa som med Canal Digitals strulbox som efter senaste uppdateringen behöver startas om upp till tre gånger för att man ska få bild?

Vilket håll ska jag vrida parabolen, lite åt vänster eller höger och hur lång tid tog det för er att få era kort efter att traskat hem med boxen? Sambon saknar att kunna se på TV och har inte den tekniska kompetensen att sätta igång Canal Digitals box.

Har inte haft några direkta problem faktisk, ibland svart skärm, ibland ingen input från fjärren men detta har inte hänt mig på ett bra tag nu men visst några småbuggar infinner sig ibland.
Viasats utbud av kanaler är dock lite tråkigt och boxen ganska så seg på input men den ger bra bild, låter ingenting och EPG samt inspelningarna fungerar bra.
Har läst lite om CD's box problem och det kan inte vara kul då det är sak samma hur många och bra kanaler man ha om man inte man se på dem. Vi får hoppas att CD kommer igen sig då de tappat lite på senaste tid och det gynnar ju inte konkurensen.

Postad 12 september 2010 - 15:00

Linus Viasat support
  • Linus Viasat support
  • Användare

• 111 inlägg
  • 0

hur lång tid tog det för er att få era kort efter att traskat hem med boxen?

Om du redanköpt en box och tecknat ett abonnemang så kan du alltid PM:a mig ditt abonnentnummer så ser jag till att det skickas omgående.

MVH Linus Eriksson
Viasat support

Postad 12 september 2010 - 15:09

Unregistereda4c12829
  • Unregistereda4c12829
  • Användare

• 171 inlägg
  • 0
right,

samma sits som ruva :) CD kund med HD boxen sedan begynnelsen och nu har jag ruttnat på deras inkompetens och box trots att utbudet är lysande.
Hur fungerar viasats VOD tjänst? Har de bra servrar med bra nedladdningskapacitet eller är det streaming som är aktuellt (knappast troligt med tanke på bandbreddskraven).
Är boxen OK? har de kommit tillrätta med fjärren sedan den lilla "tejpen" infördes över boxens mottagaröga?
Fler åsikter om bildkvalitet/ljudkvalitet och boxens temperatur. Kan man spara ut material på extern HDD? (knappast troligt det heller).

//

Postad 12 september 2010 - 15:13

ThomasL
  • ThomasL
  • Forumräv

• 880 inlägg
  • 0

right,

samma sits som ruva :) CD kund med HD boxen sedan begynnelsen och nu har jag ruttnat på deras inkompetens och box trots att utbudet är lysande.
Hur fungerar viasats VOD tjänst? Har de bra servrar med bra nedladdningskapacitet eller är det streaming som är aktuellt (knappast troligt med tanke på bandbreddskraven).
Är boxen OK? har de kommit tillrätta med fjärren sedan den lilla "tejpen" infördes över boxens mottagaröga?
Fler åsikter om bildkvalitet/ljudkvalitet och boxens temperatur. Kan man spara ut material på extern HDD? (knappast troligt det heller).

//

Fjärren funkar utmärkt efter tejpen, innan var det fruktansvärt. Boxen får fnatt nån gång ibland och kräver en omstart. Gissningsvis en gång varannan eller var tredje vecka, kanske lite mer sällan t.o.m.
Nu är ju denna box inte aktuell längre iofs eftersom 855 kom för länge sen.

Postad 13 september 2010 - 08:36

agpath
  • agpath
  • Mega-Guru

• 7 926 inlägg
  • 0

right,

//

VOD funkar bra på SD-kanaler, då räcker det med att buffra några minuter och sedan kan man titta. TV1000 HD-VOD går väldigt segt att ladda ned och man bör ha laddat hela filmen om man ska kunna vara säker på att kunna se den utan avbrott.

Postad 13 september 2010 - 12:07

agpath
  • agpath
  • Mega-Guru

• 7 926 inlägg
  • 0

Det är urlätt att flytta parabolen från Thor till Sirius. Viasat skickar med en "sat-finder" dvs en grunka som man kopplar in mellan kabel och lnb med hörlurar. När det piper som högst har man hittat rätt. :rolleyes:

Läste precis lite i CD-tråden och kan bara konstarera att Sagem har lyckats med att klanta sig igen! De har ju klantat bort varje större uppgradering sedan starten av denna box. De verkar endast fokusera på ett snyggt gränssnitt, vilket man inte kan säga att Pace-boxen har. Men hellre en box som funkar och "bara" behöver startas om någon gång i veckan! (Dock ingen gång sedan jag gjorde reset pga problemet med de nya kanalerna.)

Redigerat av agpath, 13 september 2010 - 12:11.

Postad 14 september 2010 - 10:27

agpath
  • agpath
  • Mega-Guru

• 7 926 inlägg
  • 0
Hur kan man kalibrera korrekt bild på sin TV med boxen inkopplad? Det finns väl inga inbyggda testfiler/testbilder som man kan använda sig av?

Postad 05 november 2010 - 14:26

applehorn
  • applehorn
  • Användare

• 176 inlägg
  • 0

Om du redanköpt en box och tecknat ett abonnemang så kan du alltid PM:a mig ditt abonnentnummer så ser jag till att det skickas omgående.

MVH Linus Eriksson
Viasat support

Jag har fått mitt abonnentnummer och kortnummer från viasat men när jag ska slå in de på VOD på datorn så står det såhär: Du är ingen TV1000-kund och kan därför inte registreras

Ringde viasat supporten och de sa att det kunde ta några dagar eller att de inte visste!? :unsure:
Kan det verkligen vara så svårt att aktivera mitt abonnemang direkt när jag nu ändå fått alla nummer?
Man vill ju se F1:en nu! :)

Postad 15 november 2010 - 10:47

ThomasL
  • ThomasL
  • Forumräv

• 880 inlägg
  • 0
Vaknade upp med att spinnern går runt runt och visar grönt, varken en mjukvaruuppdatering eller en återställning fungerar. Ringer jag Viasat säger de bara åt mig att formatera hårddisken vilket jag absolut inte vill då jag har många timmar inspelat som jag inte vill radera.
Har haft samma problem flera gånger förut men har löst det utan att formatera hårddisken men nu verkar det inte funka. Nån mer med samma bekymmer? Hur löste ni det? Var ni tvungna att formatera om?

Det gäller en 850, inte 855.

Postad 15 november 2010 - 13:29

agpath
  • agpath
  • Mega-Guru

• 7 926 inlägg
  • 0

Vaknade upp med att spinnern går runt runt och visar grönt, varken en mjukvaruuppdatering eller en återställning fungerar. Ringer jag Viasat säger de bara åt mig att formatera hårddisken vilket jag absolut inte vill då jag har många timmar inspelat som jag inte vill radera.
Har haft samma problem flera gånger förut men har löst det utan att formatera hårddisken men nu verkar det inte funka. Nån mer med samma bekymmer? Hur löste ni det? Var ni tvungna att formatera om?

Det gäller en 850, inte 855.

Testat att dra ur sladden och låta den vara strömlös några minuter. Det brukar bota det mesta. Det man gör då är en kallastart. Annars så står den alltid i standby.

Postad 15 november 2010 - 13:32

ThomasL
  • ThomasL
  • Forumräv

• 880 inlägg
  • 0

Testat att dra ur sladden och låta den vara strömlös några minuter. Det brukar bota det mesta. Det man gör då är en kallastart. Annars så står den alltid i standby.

Eftersom jag har gjort mjukvaruuppdatering och återställning har jag då givetvis dragit ur sladden ett antal gånger. Det löste sig nyss äntligen, efter ytterligare en återställning och en mjukvaruuppdatering så kom äntligen bilden fram.

Postad 16 november 2010 - 11:20

agpath
  • agpath
  • Mega-Guru

• 7 926 inlägg
  • 0

Eftersom jag har gjort mjukvaruuppdatering och återställning har jag då givetvis dragit ur sladden ett antal gånger. Det löste sig nyss äntligen, efter ytterligare en återställning och en mjukvaruuppdatering så kom äntligen bilden fram.

Det är inte "att dra ur sladden" som är poängen utan att låta den vara strömlös under flera minuter. Först då blir det en riktig kallstart.
Men i ditt fall så gick kanske uppdateringen snett.

Postad 16 november 2010 - 12:17

ThomasL
  • ThomasL
  • Forumräv

• 880 inlägg
  • 0

Det är inte "att dra ur sladden" som är poängen utan att låta den vara strömlös under flera minuter. Först då blir det en riktig kallstart.
Men i ditt fall så gick kanske uppdateringen snett.

Hela uppdateringen gick igenom men ingen skillnad mot hur det var innan. Kanske laddade ner nåt automatiskt under natten som gick åt pipan. Nån som vet om det släppts någon ny mjukvara nyligen?

Postad 06 december 2010 - 13:37

ThomasL
  • ThomasL
  • Forumräv

• 880 inlägg
  • 0
Nu verkar det som att Viasat har plockat bort VH1 ur utbudet vilket gör att boxen hoppar till kanal 1 när jag kommer till den kanalen, den hänger sig när jag försöker gå in på det kanalnumret direkt (i favoritlistan) eller försöker sortera listan. Samma sak hände när de plockade bort ZTV, kommer inte riktigt ihåg hur jag löste det, antagligen genom en återställning. Hur har ni andra löst det? Är det samma bekymmer med 855:an?

Edit: De har inte plockat bort VH1, bara flyttat ihop den med Nick Jr där "MTV Eu" fanns förut. Problemet är löst nu med en återställning men ytterst märkligt om man ska behöva göra en sån varje gång de ändrar nåt.
Det räcker med att behöva starta om boxen ett par gånger i veckan för att den hänger sig.

Redigerat av ThomasL, 06 december 2010 - 13:59.

Postad 20 januari 2011 - 00:36

aprichelieu
  • aprichelieu
  • Rookie

• 2 inlägg
  • 0
Är det någon som prövat att byta ut hårddisken mot en större?
Det såldes TDS850NV i England med 1TB HDD.
Moderna större hårddiskar använder "Advanced Format" som kan generera problem.
Någon som prövat sådana?

Postad 20 januari 2011 - 08:47

agpath
  • agpath
  • Mega-Guru

• 7 926 inlägg
  • 0

Är det någon som prövat att byta ut hårddisken mot en större?
Det såldes TDS850NV i England med 1TB HDD.
Moderna större hårddiskar använder "Advanced Format" som kan generera problem.
Någon som prövat sådana?

Nej, men med tanke på att det strular redan med orginaldisken så skulle jag inte rekommendera det. Strulet består i att flera program som man har tittat på inte går att radera utan att formatera hela disken. Detta blir rätt jobbigt när det är så segt att bläddra i listan över inspelat. Tänk då med ännu fler inspelade program. Så segt det skulle bli att scrolla denna lista! ;)

Postad 20 januari 2011 - 20:21

Minglarn
  • Minglarn
  • Forumräv

• 510 inlägg
  • 0
Blir tokig på boxen...

1. Det går inte att välja den gröna knappen för "Serie" längre. Spelade in Family Guy och Star Trek, men alternativet att välja "Serie" går inte längre. Glamour funkar, men vem fan vill se Glamour!?

2. Att spela in program då och då fungerar men inte alltid. Funderar på att spränga boxen och ringa Viasat om en ny. Men innan jag gör det vill jag ha tips på vad det kan vara för fel. Ska jag prova att formatera HD (igen) och göra en grundinställning så att ALLT försvinner?

Postad 20 januari 2011 - 23:38

r_o_n
  • r_o_n
  • Forumräv

• 535 inlägg
  • 0

Blir tokig på boxen...

1. Det går inte att välja den gröna knappen för "Serie" längre. Spelade in Family Guy och Star Trek, men alternativet att välja "Serie" går inte längre. Glamour funkar, men vem fan vill se Glamour!?

2. Att spela in program då och då fungerar men inte alltid. Funderar på att spränga boxen och ringa Viasat om en ny. Men innan jag gör det vill jag ha tips på vad det kan vara för fel. Ska jag prova att formatera HD (igen) och göra en grundinställning så att ALLT försvinner?

1. "Seriemärkningen" tycks vara en grej i den mjuvara (tablå) som man får till epg via sladden och parabolen. Tror inte detta probem avhjälps med ny box

Tipsen jag fick med strulande box.
Att inte använda förlängningssladd eller grendosa eftersom boxen är känslig för ojämn spänning. HDMI är att föredra före SCART.

Postad 21 januari 2011 - 08:58

Monshi
  • Monshi
  • Guru

• 4 002 inlägg
  • 0

Att inte använda förlängningssladd eller grendosa eftersom boxen är känslig för ojämn spänning. HDMI är att föredra före SCART.

Ehh - va? Ingen grendosa? Hela ditt hem är en stor grendosa. Spelar INGEN roll om du har boxen direkt i väggen och sedan TVn. stereon, hemmabion, lampan osv på en grendosa i samma kontakt eller på annan kontakt i samma rum.

Det är samma ledning du tar din energi ifrån. Nog har du märkt att lampan i taket (glödlampan) kan blinka till lite i takt med att mikron i köket slår på mikrovågorna? De sitter inte i samma kontakt om än kanske på samma fas.

dessutom, nätagget på boxen har säkerligen en spec på 210-240 V, ska med andr ord klara en given spänning och effekt ut oavsett om det blir en liten dipp i spänning aeller ej.

Postad 21 januari 2011 - 09:37

r_o_n
  • r_o_n
  • Forumräv

• 535 inlägg
  • 0

Ehh - va? Ingen grendosa? Hela ditt hem är en stor grendosa. Spelar INGEN roll om du har boxen direkt i väggen och sedan TVn. stereon, hemmabion, lampan osv på en grendosa i samma kontakt eller på annan kontakt i samma rum.

Det är samma ledning du tar din energi ifrån. Nog har du märkt att lampan i taket (glödlampan) kan blinka till lite i takt med att mikron i köket slår på mikrovågorna? De sitter inte i samma kontakt om än kanske på samma fas.

dessutom, nätagget på boxen har säkerligen en spec på 210-240 V, ska med andr ord klara en given spänning och effekt ut oavsett om det blir en liten dipp i spänning aeller ej.

Detta är första förslaget supporten ger innan man går vidare mot ett byte av boxen. Även om hela hemmet är en grendosa så blir det iaf en grendosa mindre

Postad 21 januari 2011 - 10:50

agpath
  • agpath
  • Mega-Guru

• 7 926 inlägg
  • 0

Ja, för en elektronikingenjör ter sig supporten som totala nollor inom sitt eget område! Det är därför som jag aldrig ringer någon support. :)

1. "Seriemärkningen" tycks vara en grej i den mjuvara (tablå) som man får till epg via sladden och parabolen. Tror inte detta probem avhjälps med ny box

Tipsen jag fick med strulande box.

1. Ja, det är EPGn som felar och inte boxen.

Vem kopplar sin TV med Scart till en HD-box?

Postad 21 januari 2011 - 10:55

ThomasL
  • ThomasL
  • Forumräv

• 880 inlägg
  • 0

Vem kopplar sin TV med Scart till en HD-box?

De som bara har en HDMI och har den till nåt annat? De som inte har en hdtv trots att de har en hd-box? Skaffade faktiskt hd-boxen innan jag hade en hdtv eftersom jag tyckte det var mycket värt att kunna göra favoritlistor och få en större hd jämfört med vanliga pvr-boxen.

Postad 21 januari 2011 - 11:31

r_o_n
  • r_o_n
  • Forumräv

• 535 inlägg
  • 0
Jag fick min 850 utbytt. Även om man tycker att supporten är nollor så har de nog en viss ordning på dumheter som man ska gå igenom för att få ett byte godkänt.

I denna "ordning" ska man även göra en total återställning av boxen. Alltså inte bara en reset genom att göra den strömlös.

Ett problem med boxen är också om man har en switch och bara en sladd ner från microvågshuvudet. Så den frågan får man också.

Postad 21 januari 2011 - 11:31

agpath
  • agpath
  • Mega-Guru

• 7 926 inlägg
  • 0

De som bara har en HDMI och har den till nåt annat? De som inte har en hdtv trots att de har en hd-box? Skaffade faktiskt hd-boxen innan jag hade en hdtv eftersom jag tyckte det var mycket värt att kunna göra favoritlistor och få en större hd jämfört med vanliga pvr-boxen.

Jag är oförstående...
Lite som CD's reklam med åsnan som drar en Ferrari... :)

Postad 21 januari 2011 - 11:36

ThomasL
  • ThomasL
  • Forumräv

• 880 inlägg
  • 0

Jag är oförstående...
Lite som CD's reklam med åsnan som drar en Ferrari... :)

Då har du heller aldrig testat den vanliga PVR-boxen, den är urkass. Kan inte välja plats på kanaler som ligger på helt fel platser och hårddisken blir full på nolltid. 99:-/månaden är ingenting för att få en betydligt bättre box.

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Framvägg och vänster sida
    Globe
    2025-05-08 07:38:43
  • Vänster sida med Paneler monterade
    Globe
    2025-05-08 07:35:28
  • Front Wide backvy
    Globe
    2025-05-08 06:25:36
  • Front Wide
    Globe
    2025-05-08 06:23:11
  • Ny soffa, vy bakåt i salongen
    DPC
    2025-05-07 10:21:06
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2025 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.