PSN fungerar ej!
1626 svar till detta ämne
Postad 28 April 2011 - 16:17
Unregisteredcc23e210
-
Unregisteredcc23e210
-
Veteran
-
-
1766 inlägg
Jag tror PSN kommer upp på söndag 14:00, svensk tid.
Jag börjar faktiskt bli en aningen frustrerad och värre är att polaren med sin krysslåda (och BF:BC2 med fungerande multiplayer) är lagom skadeglad just nu. Hoppas verkligen Sony bjuder på något riktigt fint PSN-godis när allt kommer upp igen.
Redigerat av Unregisteredcc23e210, 28 April 2011 - 16:18.
Postad 28 April 2011 - 16:23
Thun
-
Thun
-
Wannabe
-
-
29 inlägg
Klart Sony skall få skulden för detta.. kan ju likna det med att du lånar ut ditt hus till mig som vi skriver kontrakt på att jag skall göra allt möjligt för att inte någon ska bryta sig in i huset och ta massa saker medans jag är där. PLUS att jag garanterar att allting är säkert under tiden då litar på att jag håller huset.. sedan lämnar jag huset öppet.. klart att jag hade stått till svars för det på samma sätt som Sony skall stå till svars för att dom inte har tagit till nödvändiga åtgärder. hackers har dessutom påpekat för Sony ett flertal gånger om att psn inte är säkert..
sen tycker jag att en hel del här inte verkar tänka längre än näsan pekar. klart att jag skall kunna köra vilken kod jag vill på MIN ps3:a som jag köpt.. jag äger ju den! att folk inte förstår detta är otroligt.. skulle ni bara acceptera om t.ex. eran brödrost tillverkare skulle stämma er för att ni använder den till att värma våfflor i??
själv har jag hackat mitt ps3 enbart för att jag inte spelar på det längre och vill någon gång i framtiden kunna ha den som en grym multimediaspelare. Detta har inte Sony någonting med att göra. jag kommer aldrig ladda ner spel och köra, köper alltid all typ utav underhållning då jag gillar att stödja tillverkarna samt så tycker jag man får ut otroligt mycket mer av spelet då man (iaf jag) planerar mina köp en bra bit i förväg och längtar på att det t.ex. skall släppas.
Postad 28 April 2011 - 16:49
Zartok
-
Zartok
-
Älskar Cyberpunk 2077
-
-
18233 inlägg
Klart Sony skall få skulden för detta.. kan ju likna det med att du lånar ut ditt hus till mig som vi skriver kontrakt på att jag skall göra allt möjligt för att inte någon ska bryta sig in i huset och ta massa saker medans jag är där. PLUS att jag garanterar att allting är säkert under tiden då litar på att jag håller huset.. sedan lämnar jag huset öppet.. klart att jag hade stått till svars för det på samma sätt som Sony skall stå till svars för att dom inte har tagit till nödvändiga åtgärder. hackers har dessutom påpekat för Sony ett flertal gånger om att psn inte är säkert..
eh... nej? det där var den sämsta liknelsen jag hört tror jag. sony har haft din information bakom lås och bom. sony har även krypterat ditt cc. om någon bryter sig in bakom låset och bommen så är det tjuvens fel, inte den som har låset. det är ju inte direkt som att det är låset det varit fel på då inget system i världen är felsäkert när det kommer till dessa saker. sony har inte haft öppet hus då dom krypterat din data. låt mig ta ett annat exempel: du bor i en stad. staden blir angripet av usa som bombar skiten i luften. skyller du då på regeringen att ditt hus gick sönder? http://blog.eu.playstation.com/ny update.
Postad 28 April 2011 - 16:56
Bulaan
-
Bulaan
-
Amatör
-
-
61 inlägg
Klart Sony skall få skulden för detta..
skulle ni bara acceptera om t.ex. eran brödrost tillverkare skulle stämma er för att ni använder den till att värma våfflor i??
själv har jag hackat mitt ps3 enbart för att jag inte spelar på det längre och vill någon gång i framtiden kunna ha den som en grym multimediaspelare. Detta har inte Sony någonting med att göra. jag kommer aldrig ladda ner spel och köra,
1.Håller med om att säkerheten med så pass känslig information kanske bör lite vara bättre. 2.Argumentet om brödrosten håller inte enligt mig. Jag äger en bil, men jag får inte göra vad jag vill med den. Jag får inte vråltrimma den och köra genom stan i 200km/h och köra ihjäl folk med den bara för att jag äger den. 3. Min vrålrtrimmade bil kommer inte att gå igenom besiktningen bara för att jag lovar att inte köra fortare än vad som är lagligt. MVH
Postad 28 April 2011 - 17:02
Greedy
-
Greedy
-
Forumräv
-
-
744 inlägg
klart att jag skall kunna köra vilken kod jag vill på MIN ps3:a som jag köpt.. jag äger ju den! att folk inte förstår detta är otroligt..
Tycker att det är minst lika otroligt att du bortser ifrån hur mycket piratkopieringen tagit fart till PS3 tack vare dessa "hackers". Antar att ditt resonemang skulle se lite annorlunda ut om det var dina inkomster som drastiskt förändrades tack vare att någon annan ville sko sig på ditt arbete? Visst du äger konsollen. Men du äger knappast rätten att manipulera denna så till den grad att detta i sin tur helt förändrar förutsättningarna för tillverkaren. I detta fall Sony, som lagt ner enorma summor på att ta fram en produkt som kontinuerligt förändras via mjukvaruuppdateringar m.m. Allt detta visste man ju redan vid inköpet av av sin Sony PS3:a. Det är ju knappast en brödrost vi pratar om?
Postad 28 April 2011 - 17:04
Zoiler
-
Zoiler
-
Transform
-
-
38133 inlägg
Åh herregud...
Postad 28 April 2011 - 17:09
threnode81
-
threnode81
-
Lärjunge
-
-
388 inlägg
Mitt hotmailkonto har blivit spärrat pga av att någon skickat en massa skräppost från mailen. Och den mail jag hade som back-up, där finns jag inte ens kvar. Antar att det har något med psn-attacken att göra. Rooooligt!
Redigerat av threnode81, 28 April 2011 - 17:10.
Postad 28 April 2011 - 17:43
Unregistereda0caa9ae
-
Unregistereda0caa9ae
-
Amatör
-
-
69 inlägg
En liten fundering, om det riktigt skiter sig för sony nu med stämningen och allt vad det heter, kan man då tänka sig att ps3:an kommer sjunka i pris? För det vore ju trevligt.
Postad 28 April 2011 - 17:59
Hampuz
-
Hampuz
-
Beroende
-
-
1379 inlägg
Haha, klockrent att man kan få in en brödrost i det hela
Postad 28 April 2011 - 18:22
Unregistereddc471864
-
Unregistereddc471864
-
Über-Guru
-
-
24891 inlägg
Mitt hotmailkonto har blivit spärrat pga av att någon skickat en massa skräppost från mailen. Och den mail jag hade som back-up, där finns jag inte ens kvar. Antar att det har något med psn-attacken att göra. Rooooligt!
Det är dock ditt eget fel om du har samma password överallt
Postad 28 April 2011 - 18:24
Benkke
-
Benkke
-
Mega-Guru
-
-
7289 inlägg
...och haft en vecka på dig att byta
Postad 28 April 2011 - 18:28
Unregisteredee312c77
-
Unregisteredee312c77
-
Veteran
-
-
1828 inlägg
Ta mig fan, det funkade.
Postad 28 April 2011 - 18:32
andreassofus
-
andreassofus
-
Über-Guru
-
-
12146 inlägg
Åh herregud... 
Tänkte exakt dom orden jag också, bläddrade ner och såg att jag inte var ensam
Postad 28 April 2011 - 18:32
Unregisteredc96d6be8
-
Unregisteredc96d6be8
-
Mega-Guru
-
-
7392 inlägg
eh... nej? det där var den sämsta liknelsen jag hört tror jag. sony har haft din information bakom lås och bom. sony har även krypterat ditt cc. om någon bryter sig in bakom låset och bommen så är det tjuvens fel, inte den som har låset. det är ju inte direkt som att det är låset det varit fel på då inget system i världen är felsäkert när det kommer till dessa saker.
sony har inte haft öppet hus då dom krypterat din data. låt mig ta ett annat exempel:
du bor i en stad. staden blir angripet av usa som bombar skiten i luften. skyller du då på regeringen att ditt hus gick sönder?
http://blog.eu.playstation.com/ ny update.
Det har ju gått rykten om hur pass krypterad informationen var, tom i denna tråden. Har Sony krypterat infon ordentligt så kan man inte blama Sony, har de det inte så är det illa och då bör de stämmas för försumlighet. Även om du låser ditt hus så låter du ju inte en mille ligga på köksbordet, om du skulle låta den ligga framme så även om det kanske inte ses som brottsligt så lär du få stora problem med ditt försäkringsbolag. Är det däremot nån annans mille du låter ligga framme så lär du åka för försumlighet och bli skadeståndsskyldig till ägaren. Lägger du dem i kassaskåp i ett låst hus lär du inte åka på nånting och försäkringsbolaget lär betala enligt reglerna.
Postad 28 April 2011 - 18:34
clubt
-
clubt
-
Lärjunge
-
-
307 inlägg
...och haft en vecka på dig att byta
Jag lyckas inte byta lösenord just nu, går det? och i så fall vart? =) (nu har jag olika lösenord överallt så jag är inte så jag slipper få min mail hackad (trist threnode81, lider med dig =/ ) )
Postad 28 April 2011 - 18:38
Unregistereddc471864
-
Unregistereddc471864
-
Über-Guru
-
-
24891 inlägg
Jag lyckas inte byta lösenord just nu, går det? och i så fall vart? =) (nu har jag olika lösenord överallt så jag är inte så jag slipper få min mail hackad (trist threnode81, lider med dig =/ ) )
Vänd dig till deras support. Du kan väl svaret på din säkerhetsfråga? Det är den man har till sånt för att bevisa att man är den riktiga ägaren.
Postad 28 April 2011 - 18:39
Unregistered8c5802be
-
Unregistered8c5802be
-
Forumräv
-
-
702 inlägg
Jag vill spellllaaaaaa MMMPPPPPPP!
Hoppas detta inte leder till försenad Ps4.. :\ Jag älskar min lilla Ps3'a!
Jekla marodörer.
Postad 28 April 2011 - 18:42
Zartok
-
Zartok
-
Älskar Cyberpunk 2077
-
-
18233 inlägg
Det har ju gått rykten om hur pass krypterad informationen var, tom i denna tråden. Har Sony krypterat infon ordentligt så kan man inte blama Sony, har de det inte så är det illa och då bör de stämmas för försumlighet.
Även om du låser ditt hus så låter du ju inte en mille ligga på köksbordet, om du skulle låta den ligga framme så även om det kanske inte ses som brottsligt så lär du få stora problem med ditt försäkringsbolag. Är det däremot nån annans mille du låter ligga framme så lär du åka för försumlighet och bli skadeståndsskyldig till ägaren. Lägger du dem i kassaskåp i ett låst hus lär du inte åka på nånting och försäkringsbolaget lär betala enligt reglerna.
ett bra exempel. dock så kan jag säga såhär: har man en mille kopplat till ett kontokort som man lämnar ut så är man lite misslyckad. har man över 10000 på ett kontokort i mer än ett par dagar utan anledning till det så är man också lite misslyckad. jag har haft typ 75000 på kortet som mest men det var timmen innan jag for och betalade handpenning på en bil. sen har jag haft runt 45000 kr någon gång också. en fet lön plus andra inlägg. jag har dock aldrig haft så mycket pengar inne under en längre tid. poängen är att man måste vara lite försiktig med sina pengar och aldrig ha så mycket pengar direktåtkomligt via ett kort. scimming eller vad det nu heter har skett i sverige i nästan alla städer skulle jag tro, och det behövs väl bara att man använder sig av ett kreditkort så är det kört där med? eller är det bara jag som aldrig har mer än småsummor på kortet? max 1500, eller 1000 spänn. behöver man mer pengar än så på impulsköp så är man i behov av att se över sina spenderarvanor =)
Postad 28 April 2011 - 18:44
threnode81
-
threnode81
-
Lärjunge
-
-
388 inlägg
Ja, skulle ha bytt lösen för länge sedan. Men det ordnar sig nog ändå.
Postad 28 April 2011 - 18:45
Benkke
-
Benkke
-
Mega-Guru
-
-
7289 inlägg
Det går vad jag vet inte så länge alla servers ligger ner, men Gmail kan man ju byta på
Postad 28 April 2011 - 19:48
Hampuz
-
Hampuz
-
Beroende
-
-
1379 inlägg
Ta mig fan, det funkade.

HAHA
Postad 28 April 2011 - 20:42
Thun
-
Thun
-
Wannabe
-
-
29 inlägg
Redan i februari så skrev en känd ps3 sida om vilken otroligt dålig säkerhet Psn hade.. men ingenting hände.. tycker ni att det är ok agerande så ok.. angående bilen som någon skrev som motexempel så får du visst trimma den hur mycket du vill? du får därimot inte ta och köra den på vanliga vägar.. vilket borde liknas med att man inte blir insläppt / eller bannad från psn? konstigt att ni försvarar Sonys agerande.. Microsoft stämmer inte sina "hackare" utan stänger av dom.. vilket dom har all rätt att göra.. samma som att användare har all rätt att köra osignerad kod på sin hårdvara.. (självklart så länge det inte handlar om upphovsrättsbrott)
Postad 28 April 2011 - 20:52
Hampuz
-
Hampuz
-
Beroende
-
-
1379 inlägg
Redan i februari så skrev en känd ps3 sida om vilken otroligt dålig säkerhet Psn hade.. men ingenting hände.. tycker ni att det är ok agerande så ok.. angående bilen som någon skrev som motexempel så får du visst trimma den hur mycket du vill? du får därimot inte ta och köra den på vanliga vägar.. vilket borde liknas med att man inte blir insläppt / eller bannad från psn? konstigt att ni försvarar Sonys agerande.. Microsoft stämmer inte sina "hackare" utan stänger av dom.. vilket dom har all rätt att göra.. samma som att användare har all rätt att köra osignerad kod på sin hårdvara.. (självklart så länge det inte handlar om upphovsrättsbrott)
" konstigt att ni försvarar Sonys agerande.. Microsoft stämmer inte sina "hackare" utan stänger av dom.. vilket dom har all rätt att göra.." Tror nog att Sony har rätt till att stämma dem, annars hade de inte gjort det. Om det är rätt eller fel är upp till var och en att bestämma.
Postad 28 April 2011 - 21:02
BrittBastard
-
BrittBastard
-
Oppa is gangnam style
-
-
7899 inlägg
Det är skillnad på att försvara Sony och att tycka att hackarna har gjort fel, eller hur? Lägg ner nu. Det finns en annan tråd du kan skriva i angående att köra osignerad kod, det är helt ok att vara bitter för att Sony hela tiden täpper till dom luckorna. Men att göra som hackarna nu har gjort p g a det är fan inte ok. Det drabbar ju inte bara Sony utan även oss konsumenter oavsett om det var deras avsikt eller inte.
Postad 28 April 2011 - 21:04
Pip
-
Pip
-
Veteran
-
-
1792 inlägg
Det har nu kommit fram videobevis på vem som gjort detta dåd: http://www.ign.com/v...the-psn-is-down
Postad 28 April 2011 - 21:06
muraren
-
muraren
-
Beroende
-
-
1408 inlägg
Hmm nu har de skickats konstiga mail ifrån min hotmail..... har samma password som på psn!!! kan de va de där asen som kommit in tro..?? Har nämligen inte hänt tidigare...
Så hände med tjejens hotmail för nån månad sen så det har ingenting med psn attacken att göra. Hennes hotmail blev då avstängd och det kom ett medelande om att nån eventuellt hade tillgång till kontot.
Postad 28 April 2011 - 21:09
Bulaan
-
Bulaan
-
Amatör
-
-
61 inlägg
. angående bilen som någon skrev som motexempel så får du visst trimma den hur mycket du vill? du får därimot inte ta och köra den på vanliga vägar.. vilket borde liknas med att man inte blir insläppt / eller bannad från psn?
Okej, inte så genomtänkt svar av mig. Den bjuder jag på!  Jag förstår vad du menar, och jag tror att du förstår vad jag menar. Bara för att man äger någonting får man inte använda det hur som helst. Vapen kanske är en bättre jämförelse? Men sen tycker jag samtidiigt att det kanske är i överkant att stämma folk hit och dit
Redigerat av Bulaan, 28 April 2011 - 21:13.
Postad 28 April 2011 - 21:10
Unregisteredc96d6be8
-
Unregisteredc96d6be8
-
Mega-Guru
-
-
7392 inlägg
Det är skillnad på att försvara Sony och att tycka att hackarna har gjort fel, eller hur? Lägg ner nu. Det finns en annan tråd du kan skriva i angående att köra osignerad kod, det är helt ok att vara bitter för att Sony hela tiden täpper till dom luckorna. Men att göra som hackarna nu har gjort p g a det är fan inte ok. Det drabbar ju inte bara Sony utan även oss konsumenter oavsett om det var deras avsikt eller inte.
Egentligen kan ingen klaga på att Sony försöker täta luckor, jag antar att man får godkänna ett avtal att följa sonys regler när man blir medlem  Som sagt har sony bara gjort vad de kan för att skydda sina kunders personuppgifter och annat så är det bara hackarna som gjort fel och det bör de låsas in för.
Postad 28 April 2011 - 21:13
Thun
-
Thun
-
Wannabe
-
-
29 inlägg
Tycker verkligen inte att det är okej att attackera Sony oavsätt anledning. Det jag reagerade på var att vissa verkar tycka att Sony inte har något ansvar i det hela.. sen råkade det andra komma med i bara farten. Jag är inte bitter för jag har som sagt valt att inte använda psn i förmån för tex. Other os..
tycker bara att man borde ta några djupa andetag och se det hela för vad det är. Sony borde ha skött sin del av avtalet bättre och borde därför ställas till svars.
Postad 28 April 2011 - 21:23
BrittBastard
-
BrittBastard
-
Oppa is gangnam style
-
-
7899 inlägg
Sony borde ha skött sin del av avtalet bättre och borde därför ställas till svars.
Dom har säkerligen inte brutit mot något avtal, då skulle jag bli förvånad. Men jag förstår vad du menar. Dock är dom primära bovarna i dramat inte Sony enligt mig.
Postad 29 April 2011 - 00:00
Audio Code 3
-
Audio Code 3
-
Über-Guru
-
-
12561 inlägg
En senator har reagerat.
Dear Mr. Tretton:
I am writing regarding a recent data breach of Sony’s PlayStation Network service. I am troubled by the failure of Sony to immediately notify affected customers of the breach and to extend adequate financial data security protections.
It has been reported that on April 20, 2011, Sony’s PlayStation Network suffered an “external intrusion” and was subsequently disabled. News reports estimate that 50 million to 75 million consumers – many of them children – access the PlayStation Network for video and entertainment. I understand that the PlayStation Network allows users to store credit card information online to facilitate the purchasing of content such as games and movies through the PlayStation Network. A breach of such a widely used service immediately raises concerns of data privacy, identity theft, and other misuse of sensitive personal and financial data, such as names, email addresses, and credit and debit card information.
When a data breach occurs, it is essential that customers be immediately notified about whether and to what extent their personal and financial information has been compromised. Additionally, PlayStation Network users should be provided with financial data security services, including free access to credit reporting services, for two years, the costs of which should be borne by Sony. Affected individuals should also be provided with sufficient insurance to protect them from the possible financial consequences of identity theft.
I am concerned that PlayStation Network users’ personal and financial information may have been inappropriately accessed by a third party. Compounding this concern is the troubling lack of notification from Sony about the nature of the data breach. Although the breach occurred nearly a week ago, Sony has not notified customers of the intrusion, or provided information that is vital to allowing individuals to protect themselves from identity theft, such as informing users whether their personal or financial information may have been compromised. Nor has Sony specified how it intends to protect these consumers.
PlayStation Network users deserve more complete information on the data breach, as well as the assurance that their personal and financial information will be securely maintained. I appreciate your prompt response on this important issue.
Sincerely,
/s/
Richard Blumenthal
United States Senate
Postad 29 April 2011 - 06:25
what17ever
-
what17ever
-
Veteran
-
-
2416 inlägg
Fredrik Reinfelt har också reagerat:
"Kära Sony.
Det har kommit till min kännedom att Playstation Network har utsatts för "angrepp av aliens".
Detta är högst upprörande då jag har sådan extrem CoD klåda, jag vill fan döda NU, se till att ni får tummen ur era feta arslen, annars skickar jag JAS plan som kommer att spana skiten ur er!
Vänligen,
Fredrik, xXX-SniperZ-QS-XXx, Reinfelt
Postad 29 April 2011 - 07:03
BrittBastard
-
BrittBastard
-
Oppa is gangnam style
-
-
7899 inlägg
Fredrik Reinfelt har också reagerat:
"Kära Sony.
Det har kommit till min kännedom att Playstation Network har utsatts för "angrepp av aliens".
Detta är högst upprörande då jag har sådan extrem CoD klåda, jag vill fan döda NU, se till att ni får tummen ur era feta arslen, annars skickar jag JAS plan som kommer att spana skiten ur er!
Vänligen, Fredrik, xXX-SniperZ-QS-XXx, Reinfelt
Hahahaha! Undrar vad moderaternas klan heter?!
Postad 29 April 2011 - 07:13
FederalMano
-
FederalMano
-
Forumräv
-
-
750 inlägg
Så hände med tjejens hotmail för nån månad sen så det har ingenting med psn attacken att göra. Hennes hotmail blev då avstängd och det kom ett medelande om att nån eventuellt hade tillgång till kontot.
Hade hon oxå porrsurfat alltså....
Postad 29 April 2011 - 07:46
Unregistereddc471864
-
Unregistereddc471864
-
Über-Guru
-
-
24891 inlägg
"Rumors are following thru various underground "credit card" trading forums, and on the new #psnhack twitter list that a large section of the PSN database containing complete personal details along with over 2.2million working credit card numbers with the much-needed CVV2 code are being offer up for sale to the highest-bidder, after the "hackers" tried to sell the DB back to Sony for a price, but they of course didn't answer!" http://psx-scene.com...-up-sale-85702/Illa om det stämmer. Hahahaha! Undrar vad moderaternas klan heter?!
Deras klan heter Fas3
Postad 29 April 2011 - 07:50
what17ever
-
what17ever
-
Veteran
-
-
2416 inlägg
"Rumors are following thru various underground "credit card" trading forums, and on the new #psnhack twitter list that a large section of the PSN database containing complete personal details along with over 2.2million working credit card numbers with the much-needed CVV2 code are being offer up for sale to the highest-bidder, after the "hackers" tried to sell the DB back to Sony for a price, but they of course didn't answer!"
http://psx-scene.com...-up-sale-85702/
Illa om det stämmer.
Kreditkorts-infon är ju krypterad, tvivlar på att de har knäckt den krypteringen, dessutom så sparas väl inte CCV2 koden ? Deras klan heter Fas3
Postad 29 April 2011 - 07:58
Unregistered1552
-
Unregistered1552
-
Beroende
-
-
1156 inlägg
Sluta kalla det för "hackers". Så obildat. Kriminella kallas för "crackers". Det är som att göra lika tjyv och polis.
Postad 29 April 2011 - 07:59
Unregistereddc471864
-
Unregistereddc471864
-
Über-Guru
-
-
24891 inlägg
Kreditkorts-infon är ju krypterad, tvivlar på att de har knäckt den krypteringen, dessutom så sparas väl inte CCV2 koden ?

Hur vet du att informationen är krypterad? Som sagt byt era kort.
Postad 29 April 2011 - 08:00
Unregisteredc2d1da48
-
Unregisteredc2d1da48
-
Veteran
-
-
1687 inlägg
Kreditkorts-infon är ju krypterad, tvivlar på att de har knäckt den krypteringen, dessutom så sparas väl inte CCV2 koden ?
Ja CCV2 koden är krypterad med enligt PsxScene så var den krypterad med samma algoritm som nycklarna så det har dom säkert knäckt redan.. om det nu är sant, det vet man ju inte. Glad att man kör med PSN Network card som fungerar som kontant kort
Postad 29 April 2011 - 08:03
what17ever
-
what17ever
-
Veteran
-
-
2416 inlägg
Ja CCV2 koden är krypterad med enligt PsxScene så var den krypterad med samma algoritm som nycklarna så det har dom säkert knäckt redan.. om det nu är sant, det vet man ju inte.
Glad att man kör med PSN Network card som fungerar som kontant kort 
Vad jag menar är att de 3 sista siffrorna sparas väl inte, de måste man väl ange varje gång man handlar ? Så de 3 siffrorna har väl ingen tillgång till, utom du ? Kommer inte ihåg hur det såg ut när man handlade.....
Postad 29 April 2011 - 08:06
Thun
-
Thun
-
Wannabe
-
-
29 inlägg
det är ju just det.. alla "hackers" eller vad man nu skall kalla dom säger att kreditkortsinfon inte var krypterad.. så man gör nog bäst i att byta kort.. sjukt att inte Sony informerar direkt om detta som Senatorn påpekar.. hoppas att Sony får sig en rejäl känga för sitt otroligt dåliga hantering av det hela..
Postad 29 April 2011 - 08:06
Hampuz
-
Hampuz
-
Beroende
-
-
1379 inlägg
"Rumors are following thru various underground "credit card" trading forums, and on the new #psnhack twitter list that a large section of the PSN database containing complete personal details along with over 2.2million working credit card numbers with the much-needed CVV2 code are being offer up for sale to the highest-bidder, after the "hackers" tried to sell the DB back to Sony for a price, but they of course didn't answer!"
http://psx-scene.com...-up-sale-85702/
Illa om det stämmer.
"hackers" tried to sell the DB back to Sony for a price, but they of course didn't answer!" Är det de som är illa eller?
Postad 29 April 2011 - 08:29
Unregistereddc471864
-
Unregistereddc471864
-
Über-Guru
-
-
24891 inlägg
Nää finns ingen anledning för sony att köpa ngt då de redan har den informationen. Det som är illa är om de verkligen fått tag i kortnummer och cvv2 koderna
Postad 29 April 2011 - 08:35
Hampuz
-
Hampuz
-
Beroende
-
-
1379 inlägg
Nää finns ingen anledning för sony att köpa ngt då de redan har den informationen. Det som är illa är om de verkligen fått tag i kortnummer och cvv2 koderna
Okej, tänkte först om det var det du menade men det hade varit lite konstigt  Jo, då är det ju rätt illa. Fast jag orkar inte ta kontakt med banken, om det händer något så får man ju tillbaka det relativt snabbt ändå. Om man nu skulle råka illa ut.
Postad 29 April 2011 - 08:54
B8
-
B8
-
Guru
-
-
4536 inlägg
Enligt nyheterna i morse så kan det här komma att kosta Sony upp emot 10 miljarder. Deras aktie sjönk också 5% inatt. De nämnde också en hypotetisk siffra för kreditkortsbolagen om alla skulle börja byta ut sina kort; 1,8 miljarder.
Illa.
Hoppas verkligen de får tag i idioterna bakom det här och slänger in dem på bröd och vatten ett bra tag.
Postad 29 April 2011 - 08:58
Unregistered6651b852
-
Unregistered6651b852
-
Lärjunge
-
-
276 inlägg
VA fan grabbar! Här sitter man på jobbet och tittar på helspänn på tråden får att få någon ny information ifall PSN har börjat fungera så att man kan packa ihop o dra hem... Istället håller ni på o skriver om allt annat än just statusen för PSN. Lackar mer o mer för varje inlägg.
Hursom så hoppas jag verkligen att PSN börjar fungera snart. Har försökt spela lite SP de få timmar jag haft tid o spela och måste säga att det e så j*vla tråkigt, speciellt SP i BO, riktigt j*vla tråkigt blääää
Postad 29 April 2011 - 08:59
BrittBastard
-
BrittBastard
-
Oppa is gangnam style
-
-
7899 inlägg
Enligt nyheterna i morse så kan det här komma att kosta Sony upp emot 10 miljarder. Deras aktie sjönk också 5% inatt. De nämnde också en hypotetisk siffra för kreditkortsbolagen om alla skulle börja byta ut sina kort; 1,8 miljarder.
Illa.
Hoppas verkligen de får tag i idioterna bakom det här och slänger in dem på bröd och vatten ett bra tag.
Det är just det där som är så sjukt med aktievärlden. Spekulationer gör att aktien går ner 5%. Inte alls säkert att det kommer kosta Sony 10 miljarder. Eller, återigen, att man ens behöver byta ut sina kort. Väntar fortfarande på ett 100%-igt bevis på att någon faktiskt blivit av med pengar. Men visst är det illa oavsett.
Redigerat av BrittBastard, 29 April 2011 - 09:01.
Postad 29 April 2011 - 09:06
Vapo
-
Vapo
-
Lärjunge
-
-
446 inlägg
sen tycker jag att en hel del här inte verkar tänka längre än näsan pekar. klart att jag skall kunna köra vilken kod jag vill på MIN ps3:a som jag köpt.. jag äger ju den! att folk inte förstår detta är otroligt..
själv har jag hackat mitt ps3 enbart för att jag inte spelar på det längre och vill någon gång i framtiden kunna ha den som en grym multimediaspelare. Detta har inte Sony någonting med att göra....
Nja, du äger rätten till din hårdvara...så vem som förstår vad, är lite tveksamt här. Som så många andra produkter man köper idag förväntas man ha accepterat villkoren, som t ex http://www.scei.co.j...s3_eula_se.html när man börjar använda produkten. Eller som man skulle kunna skoja till det lite på en fredag som denna i försvenskad version: du har blivit ägd
Postad 29 April 2011 - 09:08
Unregistereddc471864
-
Unregistereddc471864
-
Über-Guru
-
-
24891 inlägg
VA fan grabbar! Här sitter man på jobbet och tittar på helspänn på tråden får att få någon ny information ifall PSN har börjat fungera så att man kan packa ihop o dra hem... Istället håller ni på o skriver om allt annat än just statusen för PSN. Lackar mer o mer för varje inlägg. Hursom så hoppas jag verkligen att PSN börjar fungera snart. Har försökt spela lite SP de få timmar jag haft tid o spela och måste säga att det e så j*vla tråkigt, speciellt SP i BO, riktigt j*vla tråkigt blääää
Det viktigaste är väl ändå att de fixar sina säkerhetsproblem innan de släpper in folk på PSN igen. Det kan nog dröja.
Postad 29 April 2011 - 09:10
Unregisteredc2d1da48
-
Unregisteredc2d1da48
-
Veteran
-
-
1687 inlägg
När PSN kommer igång så kommer jag byta till en större Hårddisk, sedan stödja sony genom att köpa flera spel från Storen
som jag har vart sugen på.. eventuellt fixa ett PS+ konto. är Plus+ kontot värt pengarna ??
0 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Media & Mediauppspelning
-
→
Spelkonsoler & PC-spel
-
→
Playstation
-
Personuppgiftspolicy
|
-
-
Två sittplatser men behöver två till
genstruktur
2026-06-04 20:51:09
-
-
Akustikväggen klar inåt rummet, köpte en skön fåtölj
genstruktur
2026-05-20 17:06:21
-
Snart klar med akustikväggen, är bara gaveln kvar
genstruktur
2026-05-20 17:04:36
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|