Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Den stora Kult/B-films tråden!

3302 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 08 januari 2010 - 22:57

outdoor_miner
  • outdoor_miner
  • Beroende

• 1 470 inlägg
  • 0

Det är bara att hålla tummarna för att den är reg fri?

blue verkar vara den snälla typen, så det ser lovande ut

(ah ! hade missat släppet av the crazies när severin tipsade, nu blev jag extra glad!)

Postad bild

Postad 09 januari 2010 - 00:48

Svante Skoog
  • Svante Skoog
  • Guru

• 6 749 inlägg
  • 0
Ja regions låsning på Blue-Undergrounds filmer behöver man inte oroa sig för då dom aldrig använt sig av det ens på DVD :)

Postad 10 januari 2010 - 13:25

Unregistered8282627d
  • Unregistered8282627d
  • Lärjunge

• 266 inlägg
  • 0
Recension på Suspiria:
http://www.dvdtimes....iria.html#thumb

Postad 10 januari 2010 - 13:48

Svante Skoog
  • Svante Skoog
  • Guru

• 6 749 inlägg
  • 0
NICE! :)

Jag hade faktiskt ingen aning om att Suspiria skulle släppas på BD i england :P

Postad 21 januari 2010 - 18:20

Svante Skoog
  • Svante Skoog
  • Guru

• 6 749 inlägg
  • 0
Mer TROMA!!!

http://www.highdefdi...ws.com/?p=34400

Class of Nuke `em high!!
Toxic på gång här näst tro??

Mycket skönt på gång nu de närmsta månaderna och ÄNTLIGEN börjar intresset för mig att samla på BD film vakna till liv igen då jag är så trött på att samla på Hollywood Blockbuster slit och släng filmer nu att jag SPYR! ;)

James Cameron kan ta sina ###### CGI alver och stoppa dom i röven då jag hellre avnjuter Lloyds galna filmer in all it´s High Def g(l)ory i "primitivt" 2D :D

Long live the exploitation genre!!

Postad 21 januari 2010 - 21:04

bahama
  • bahama
  • Forumräv

• 977 inlägg
  • 0
Tydligen släpps även

Tromeo And Juliet snart.

30 mars enligt HDMS.

http://www.hdmovieso...roducts_id=3827

Personligen har jag lite svårt att se storheten i flertalet av Tromas filmer. Men vissa är riktigt sköna. T.ex Class of Nukem high.

Postad 21 januari 2010 - 23:00

Svante Skoog
  • Svante Skoog
  • Guru

• 6 749 inlägg
  • 0
Ja alla Troma filmer är inte bra men de filmer ur deras katalog som SKA ingå i varje B films älskares samling är:

Class of Nuke `em High (undvik uppföljarna)
Toxic Avenger 1 och 4 (Citizen Toxie)
Terror Firmer
Poultrygeist
och sist men inte minst "Bloodsucking freaks" som Troma iofs inte själva producerat men äger rättigheterna till ;)

Tänk om Shriek Show kunde skärpa sig med BD släppen nu och ge oss fina filmer som "Burial Ground", "Zombie 3", "Beyond the Darkness", "Eaten Alive" och "Antropophagus the Beast", plus att Grindhouse Releasings kunde släppa "Pieces", "Cannibal Holocaust" och "Cannibal Ferox" på BD så är min lycka fulländad :D

Postad 21 januari 2010 - 23:05

Svante Skoog
  • Svante Skoog
  • Guru

• 6 749 inlägg
  • 0
Den 2:a feb släpps även den sanslöst roliga "Black Dynamite" i USA!!

Till skillnad mot Tarantino och Rodrigues Grindhouse projekt så ser Black Dynamite verkligen ut att va inspelad under första halvan av 70-talet och innehåller alla klychor från blaxploitation genren med en redig dos av Kung-Fu rumpdäng ;)

Bifogad fil  black_dynamite_best.jpg   122,11K   0 Antal nerladdningar

Postad 22 januari 2010 - 15:06

Unregisteredff20a4e9
  • Unregisteredff20a4e9
  • Forumräv

• 767 inlägg
  • 0
Stendhals Syndrom

Har plöjt det mesta av denna tråd men ser inte denna titel. Den förtjänar att vara med här.
Med Dario Argento's dotter Asia i huvudrollen och inspelad i Italien på engelska blir det lätt komiskt när man väljer italienska språket i filmen.

Hittade filmen som import hos Discshop har jag för mig.

Köper för övrigt det jag kan komma över där Asia spelar... ;)

Postad 27 januari 2010 - 21:42

Svante Skoog
  • Svante Skoog
  • Guru

• 6 749 inlägg
  • 0
http://bluray.highde...n_Blu-ray_/4130

HELL YEAH!!!

Hoppas, hoppas, hoppas på "Humanoids from the Deep" härnäst :D
Sen gärna "Galaxy of Terror " och "Battle Beyond the Stars"!!

Postad 27 januari 2010 - 22:00

bahama
  • bahama
  • Forumräv

• 977 inlägg
  • 0
Säg den glädje som varar.

Piranha uppskjuten till i augusti.

http://www.blu-ray.com/news/?id=4080

Postad 27 januari 2010 - 22:05

Svante Skoog
  • Svante Skoog
  • Guru

• 6 749 inlägg
  • 0
Jepp, jag såg det, men va fäen, den är värd att vänta på.
Får njuta av Troma, Toolbox Murders och annat kommande gött trashigt tills dess :D hehe

Postad 27 januari 2010 - 22:18

Unregistered8282627d
  • Unregistered8282627d
  • Lärjunge

• 266 inlägg
  • 0
Sen kommer visst Star crash oxå :D
http://www.blu-ray.com/news/?id=4080

Postad 28 januari 2010 - 02:22

Svante Skoog
  • Svante Skoog
  • Guru

• 6 749 inlägg
  • 0
STAR CRASH?!?!??!?

YES!!!!!!!!! Den filmen fick ju aldrig ens ett vettigt DVD släpp, de få som fanns, som den franska, var från en gammal VHS master som dom DNR:at utav ****.

2010 kommer att bli ett underbart år för BD :D

Redigerat av Svante Skoog, 28 januari 2010 - 02:23.

Postad 28 januari 2010 - 06:40

Unregistered36883
  • Unregistered36883
  • Mästare

• 3 680 inlägg
  • 0
På tal om ingenting... fick Pontypool igår... kanadensiksk Zombierulle som verkar ha lite potential...! Har inte hunnit se den än men med lite tur så kan det bli en angenäm upplevelse...!

Postad 28 januari 2010 - 18:36

vinncent
  • vinncent
  • Mästare

• 2 882 inlägg
  • 0
Fulcis City of the Living dead släpps den 25maj av BU!!!! Underbart!

Postad 28 januari 2010 - 22:11

Svante Skoog
  • Svante Skoog
  • Guru

• 6 749 inlägg
  • 0
Den nyheten fick mig just nu att gråta av lycka!! :)
ÄNTLIGEN!
Hoppas att resterande Zombie filmer av denna mästare är på gång under året :blush:

Som det ser ut nu så lär det knappt bli några mainstream inköp under 2010 :D

Postad 28 januari 2010 - 22:36

Yocke
  • Yocke
  • Forumräv

• 687 inlägg
  • 0
Har nån sett den tyska utgåvan av John Carpenter's Vampires? Är den nåt att ha? Hittar inga recensioner.

Postad 01 februari 2010 - 21:01

Svante Skoog
  • Svante Skoog
  • Guru

• 6 749 inlägg
  • 0
Lite bildjämförelser hos DVDbeaver på Toolbox Murders:
http://www.dvdbeaver...ers_blu-ray.htm
Very nice :D

Sen fann jag info om extra materialet på City of the Living Dead:

# The Making of CITY OF THE LIVING DEAD - Interviews with Star Catriona MacColl, Co-Star Michele Soavi, Production Designer Massimo Antonello Geleng, Assistant Makeup Effects Artist Rosario Prestopino, Special Effects Artist Gino De Rossi, Cinematographer Sergio Salvati, and Camera Operator Roberto Forges Davanzati
# Acting Among the Living Dead - Interview with Star Catriona MacColl
# Entering the Gates of Hell - Interview with Star Giovanni Lombardo Radice
# Memories of the Maestro - The cast and crew reminisce about working with Lucio Fulci
# Marketing of the Living Dead - Poster & Still Gallery
# English Trailer
# Italian Trailer
# Radio Spots/Still Gallery

Förutom ett 7.1 DTS-HD MA spår så innehåller skivan även original spåret i Mono, nåt som Blue-Underground även la med på Toolbox Murders skivan.
Äntligen får filmen den special utgåva den förtjänar :lol:

Och tack och lov använder sig BU av original postern på omslaget istället för den horribla "Gates of Hell" postern som dom använde på tidigare Anchor Bay och BU utgåvan.

Bifogad fil  city.jpg   195,09K   0 Antal nerladdningar

Redigerat av Svante Skoog, 01 februari 2010 - 21:06.

Postad 03 februari 2010 - 19:09

Svante Skoog
  • Svante Skoog
  • Guru

• 6 749 inlägg
  • 0
Ajajajaj!
Enligt infon här: http://blue-undergro...php?product=186
så blir Django region A kodad!

Har snubben som har hand om hemsidan fått fel info tro?
DVD utgåvan är ju reg fri.

Eller har kanske t.ex. ett europeiskt bolag köpt rättigheterna för ett eget släpp framöver tro?
Samma sak som t.ex. Dark Sky´s "Texas Chainsaw Massacre" som numera, efter första batchen, är reglåst och samma master inklusive extra materialet användes på en UK utgåva som släpptes för nån månad sen.

Om regionslåset stämmer så borde nog förhoppningsvis en EU utgåva va på gång inom en snar framtid iallafall.

Som tur är så är övriga kommande släpp från BU regfria.
Jag hade gått bärsärk om t.ex. "City..." hade blivit låst :)

Postad 03 februari 2010 - 19:24

bahama
  • bahama
  • Forumräv

• 977 inlägg
  • 0
Ryktas om en brittisk utgåva av "city ..." från Arrow.

Ska enligt ryktat vara samma master men annat extramaterial.

Postad 03 februari 2010 - 20:07

Svante Skoog
  • Svante Skoog
  • Guru

• 6 749 inlägg
  • 0
Å fan, kul, kanske får bli en döbbel dipp om bägge utgåvorna har olika kul extra material som är värt att ha.
Inte första gången det händer med dessa klassikers, men dom är till skillnad mot mainstream filmerna värda att köpas om då extra materialet alltid är kul att gå igenom jämfört med Hollywood PR tramset :)

Funderar även på Arrows "Dawn of the Dead" utgåva som enligt rykten har en bättre transfer än Anchor Bay´s.
Nån som lyckats få tag på den än?

Postad 03 februari 2010 - 20:59

Binks
  • Binks
  • Forumräv

• 739 inlägg
  • 0
Jag kom just på en film som jag tyckte de va skumt att den inte fanns på bd än.

Demolition Man

Och varför inte Judge Dred.. King kong filmer från 90 talet när de va lite olika storys bakom filmerna och inte som nu när alla handlar om typ samma.

Postad 04 februari 2010 - 10:46

Unregistered36883
  • Unregistered36883
  • Mästare

• 3 680 inlägg
  • 0

Den 2:a feb släpps även den sanslöst roliga "Black Dynamite" i USA!!

Till skillnad mot Tarantino och Rodrigues Grindhouse projekt så ser Black Dynamite verkligen ut att va inspelad under första halvan av 70-talet och innehåller alla klychor från blaxploitation genren med en redig dos av Kung-Fu rumpdäng :)

Bifogad fil  black_dynamite_best.jpg   122,11K   0 Antal nerladdningar

Om inte jag såg fel hos HDMS så verkar den här tyvärr bli region A...

Postad 04 februari 2010 - 13:30

outdoor_miner
  • outdoor_miner
  • Beroende

• 1 470 inlägg
  • 0

Om inte jag såg fel hos HDMS så verkar den här tyvärr bli region A...

jupp, movietyme bekräftar det.

Postad 04 februari 2010 - 21:03

Svante Skoog
  • Svante Skoog
  • Guru

• 6 749 inlägg
  • 0
Ny utgåva av "Day of the Dead" från Arrow i england :)

http://dvdtimes.co.u...d-in-march.html

Very Nice!!

Jag står på mina knän inför Arrow och ber om en "The Beyond" BD i en snar framtid.
Speciellt som Anchor Bay inte har rättigheterna till att släppa filmen längre i USA, utan släpps nu av Grindhouse Releasing själva och dom är inte direkt kända för att ösa ur sig titlar då dom mest satsar på att få upp kultfilmer på biograferna där borta den mesta tiden. Är väl kanske 1 titel var 2-3:e år som släpps ungefär. Och då dom inte kommit ut med nån info om att börja släppa på BD så lär nog ett Europeiskt bolag typ Arrow vara att hoppas på istället.

Är fortfarande några bolag som är onödigt sega i USA bland kultutgivarna som Synapse, vars ägare jag brevväxlat lite med på AVSforum, som har haft en färdig promo BD av "Maniac Cop" sen över ett år tillbaks och inte verkar få tummen ur att släppa denna första titel än på länge.
Sen har vi "Media-Blasters/Shriek Show" som max verkar släppa en titel om året efter fler talet förseningar varje gång.

Förhoppningsvis blir det mer fart på kultbolagen nu när Blue-Underground börjat lägga in en snabbare växel och Troma som äntligen kommer igång med minst en titel i månaden till att börja med.

Denna typ av film är i stor sett den enda jag samlar på idag då jag hamnat i en REJÄL svacka när det gäller Hollywood film, är kanske MAX 5-6 filmer per år som VERKLIGEN är värda att samla på sig när det gäller nyheter. Katalogtitlar av mainstream mall väntar jag med att köpa tills dom trillar ner i realådan på Coop då jag redan köpt om filmer som Dödligt Vapen och Die Hard på 3 olika format innan och TOTALT tröttnat på dom.

Men av nån anledning tröttnar jag inte på denna "sjukare" genre trots att jag sett filmerna snart tusen ggr de senaste 20 åren på allt från sunkig och söndertrasad 29:e generations VHS kopia till DVD :blink:

Och snart vill jag banne mig ha "Nekromantik", "Shogun Assassin", "Cannibal Ferox" och liknande så blir jag ännu gladare ;)

Redigerat av Svante Skoog, 04 februari 2010 - 21:05.

Postad 05 februari 2010 - 10:50

Svante Skoog
  • Svante Skoog
  • Guru

• 6 749 inlägg
  • 0
Kinowelt i tyskland släpper 4 sköna filmer den 21:e maj, bl.a "Howling" som jag väntat på :)

Bifogad fil  Flash_Gordon.jpg   27,87K   0 Antal nerladdningar
Bifogad fil  Das_Tier.jpg   22,27K   0 Antal nerladdningar
Bifogad fil  Red_Sonja.jpg   25,38K   0 Antal nerladdningar
Bifogad fil  Der_City_Hai.jpg   25,04K   0 Antal nerladdningar "Raw Deal"

Redigerat av Svante Skoog, 05 februari 2010 - 10:54.

Postad 05 februari 2010 - 11:18

Unregistered08fc33f7
  • Unregistered08fc33f7
  • Lärjunge

• 265 inlägg
  • 0
ojoj oj oj oj
The Howling !!! i mitt tycke den bästa varulvsfilm som gjorts
(ja den är bättre än American werewolf, varulvar ska gå på två ben
inte fyra).

Postad 05 februari 2010 - 13:59

Svante Skoog
  • Svante Skoog
  • Guru

• 6 749 inlägg
  • 0
Håller med! :)

Filmens stora förvandlingsscen har även en betydligt mer otäckare stämning än i "American Werewolf".

Om dom har mastrat den rätt så lär en hord av "Grain hatare" gå i taket då grainet syns tydligt redan på Laserdisc, men så ska den även se ut och jag hoppas dom låter bli DNR spaken :blush:

Hoppas även på att Red Sonja är den oklippta R versionen och inte den tydligt stympade PG-13 versionen som cirkulerade ett tag. Iofs så var deras senaste DVD:n i oklippt form, men snedsteg har hänt förr :P

Detta är bara början av Februari och redan har det annonserats ut MÄNGDER av kultfilmer för första halvan av 2010. Undrar vad resten av åren kommer att leverera :)

Postad 05 februari 2010 - 16:02

Unregistered36883
  • Unregistered36883
  • Mästare

• 3 680 inlägg
  • 0
Raw Deal är ju en personlig favorit med herr Schwarznegger... Sen har jag lyckats planera in en härlig filmafton imorgon med Suspiria och en ännu så länge inte bestämd film... kan knappt bärga mig...!

Postad 05 februari 2010 - 16:08

alienrebel
  • alienrebel
  • Veteran

• 1 551 inlägg
  • 0
Hylle, ser fram emot en recension på Suspiria.

Postad 05 februari 2010 - 16:19

Svante Skoog
  • Svante Skoog
  • Guru

• 6 749 inlägg
  • 0

Hylle, ser fram emot en recension på Suspiria.

+ 1000 på den!! :)

Funderar nämligen själv på att lägga mina slemmiga vantar på den i slutet av månaden.

Postad 05 februari 2010 - 16:28

Unregistered36883
  • Unregistered36883
  • Mästare

• 3 680 inlägg
  • 0
Det kommer en lördag kväll/natt/söndag morgon nångång... hoppas jag...!! :)

Edit: När den lille somnat framåt 19 ikväll så blir det troligtvis Pontypool... Kanadensisk zombierulle som jag inte vet nåt om... hoppas på det bästa...!

Redigerat av Unregistered36883, 05 februari 2010 - 16:30.

Postad 05 februari 2010 - 18:07

henke007
  • henke007
  • Guru

• 5 366 inlägg
  • 0
Suspiria ska inte vara nåt vidare bildmässigt

http://www.landofwhi...downright-ugly/

Postad 05 februari 2010 - 20:13

Svante Skoog
  • Svante Skoog
  • Guru

• 6 749 inlägg
  • 0
http://www.dvdbeaver..._dvd_review.htm

Verkar iallafall ha bättre color timing än den italienska, plus att 5.1 mixen ska va trogen original Dolby Stereo mixen jämfört med just den italienska som använde sig av samma horribla ljudmix som US DVD:n.

Jag tror knappt nån minns exakt hur den såg ut färg och kontrast mässigt i original efter alla olika versioner de senaste 30 åren.

Kommer iallafall bli ett köp :)
Sen om det kommer en bättre utgåva om några år så får man väl sälja denna och uppgradera :P

Postad 05 februari 2010 - 21:16

Unregistered36883
  • Unregistered36883
  • Mästare

• 3 680 inlägg
  • 0
Eller så dubbel/trippel-dippar man... finns ju faktiskt en hel del filmer som är värda ett par extra dipp...! :)

Postad 05 februari 2010 - 21:41

Micke_nes
  • Micke_nes
  • Wannabe

• 41 inlägg
  • 0
När kommer "City of the Living Dead" att släppas? Måste finnas i min hylla. :)

Postad 06 februari 2010 - 00:57

Svante Skoog
  • Svante Skoog
  • Guru

• 6 749 inlägg
  • 0
25:e Maj! Och ja, den bör finnas i ALLA filmsamlingar :)

Postad 06 februari 2010 - 15:20

Svante Skoog
  • Svante Skoog
  • Guru

• 6 749 inlägg
  • 0
Såg nya skräckfilmen "The House of the Devil" från Dark Sky hos en polare som är lycklig ägare av en regfri BD spelare, då filmen tyvärr blev reg A låst i USA. Dock släpps den på BD i england i mitten av mars :)

Filmen är inspelad 2009 men hade jag inte vetat om detta så skulle jag lätt ha trott att den var inspelad runt 1981-1982 (en tids period den även utspelar sig i) då den är filmad på 16mm och har PRECIS den där looken som B skräckisarna hade på den tiden och även smådetaljer som för och sluttexterna har samma typiska touch :P
Och jag är golvad på grund av detta!

Kidsen som växt upp med modernare mainstream skräck som Scream och Saw med sitt "MTV" tempo kommer nog att hata den, men vi s.k. "old farts" :P som var med på den gamla goda VHS tiden med dess utbud av stämningsfulla mys skräckisar från 70 till tidigt 80-tal, älskar den :D

Det är långsamt tempo, fint foto (inget "shaky cam" som nu för tiden) och har även ett soundtrack i exakt samma stil som klassikerna.
Och det finns som sagt inte en ENDA detalj NÅNSTANS i filmen som avslöjar att den är inspelad på 2000 talet, då frisyrerna, kläderna, rekvisitan m.m. är perfekta. Många filmer idag som ska ha flashback scener m.m. till 70-80 talet faller ofta på just små detaljerna som dessa.

Filmen går som sagt i ett långsamt tempo, men det gör även att man vaggas från harmlöst till ren ###### skräck mot slutet. Alla "Hoppa ur soffan" moment kommer verkligen rejält oväntat, jämfört med dagens s.k. "jumps" som alltid syns flera minuter i förväg när dom ska komma :P

Regissören har verkligen lyckats med nåt som Tarantino och C.o. inte riktigt lyckades med i Grindhouse (som ju är svincoola filmer men som faller på alla moderna effekter som avslöjar att dom är inspelade på 2000 talet med storbudget) genom att leverera en film som t.o.m. jag skulle bli kunna lurad av om nån polare kom över med den på en gammal VHS kassett och sagt att han funnit en gammal obskyr rulle från 82 i källaren.

Dark Sky levererade även den coolaste DVD pack nånsin också, då dom genom Amazon.com har en utgåva där även en VHS version i ÄKTA 80-tals look ingår :rolleyes:
http://www.amazon.co...-...5157&sr=8-2

BD recension av US utgåvan:
http://www.highdefdi...ws.com/?p=34965

Kommande UK släpp:
http://www.dvd.co.uk...514/product.htm

OLDSCHOOL som sagt!!:
Bifogad fil  oldschool.png   3,18MB   0 Antal nerladdningar

Även bio affischerna har den där old-school looken ;)
Bifogad fil  house_of_the_devil_ver2.jpg   69,29K   0 Antal nerladdningar
Bifogad fil  the_house_of_the_devil_stills01.jpg   44,78K   0 Antal nerladdningar

Så om man gillar denna klassiska typ av stämningsfull skräckfilm så rekommenderar jag den.
Vissa älskar den och vissa hatar den på grund av stilen.
Hoppas att regissören levererar liknande filmer framöver :P

Jag ger den iallafall en 4:a av 5 möjliga!

Redigerat av Svante Skoog, 06 februari 2010 - 16:09.

Postad 06 februari 2010 - 19:04

bahama
  • bahama
  • Forumräv

• 977 inlägg
  • 0

Håller med! ;)

Filmens stora förvandlingsscen har även en betydligt mer otäckare stämning än i "American Werewolf".

En av de snyggaste förvandlingsscener i genren från den tiden återfinns väl i en annars ganska ointresant film.

The Company of Wolves. från 1984.

http://www.imdb.com/title/tt0087075/

Även i denna är dock varulvarna mer vanliga vargar. Och går på 4 ben.

Postad 07 februari 2010 - 16:05

Svante Skoog
  • Svante Skoog
  • Guru

• 6 749 inlägg
  • 0
Dragon Dynasty släpper den suveräna kungfu filmen "36th Chamber of Shaolin" den 2:a mars!!

Bifogad fil  36th.jpg   19,99K   0 Antal nerladdningar

Och den 30 mars släpper dom även John Woo klassikern "The Killer"!!! :wub:

Postad 08 februari 2010 - 11:57

Svante Skoog
  • Svante Skoog
  • Guru

• 6 749 inlägg
  • 0
Tyska utgåvan av "The Howling" har blivit flyttad till 15:e April.

Disc details:

* 1.85:1 | 1080/24p
* German, English, Spanish, French dts-HD Master Audio 2.0
* Subtitles: German, French, Dutch, Spanish
* Der Werwolf-Effekt / The Werewolf Effect
* Trailer
* Double-sided cover with and without rating symbol

Gillar att man kan vända på omslaget och slippa de överdimensionella ålderssymbolerna B)
Även bra att DTS-HD MA spåret är 2.0 istället för den usla 5.1 mixen som var med på US DVD:n.

Bifogad fil  TheHowling_BluRay_3D_1_400.jpg   36,75K   0 Antal nerladdningar

Redigerat av Svante Skoog, 08 februari 2010 - 11:58.

Postad 08 februari 2010 - 13:16

Unregistered08fc33f7
  • Unregistered08fc33f7
  • Lärjunge

• 265 inlägg
  • 0

Har nån sett den tyska utgåvan av John Carpenter's Vampires? Är den nåt att ha? Hittar inga recensioner.

Den ska tydligen vara klippt något jävulskt.

Postad 08 februari 2010 - 17:17

Svante Skoog
  • Svante Skoog
  • Guru

• 6 749 inlägg
  • 0
Jepp och om det är samma usla transfer som jag såg på HDTV rip så kan man lika gärna vänta och fortsätta med DVD:n B)

Postad 08 februari 2010 - 22:20

Yocke
  • Yocke
  • Forumräv

• 687 inlägg
  • 0
Jo jag läste nånstans att det var skitkass bild, plus då att den är klippt, så jag väntar tills den släpps på ett amerikanskt bolag.

Postad 09 februari 2010 - 02:40

Svante Skoog
  • Svante Skoog
  • Guru

• 6 749 inlägg
  • 0
Ja, det är Sony som äger rättigheterna i USA och delar av europa, bl.a. skandinavien, så om dom fixar till en BD snart så lär filmen äntligen få en värdig utgåva :(

James Woods är KUNG i den filmen ;)

Postad 09 februari 2010 - 16:09

Unregistered8282627d
  • Unregistered8282627d
  • Lärjunge

• 266 inlägg
  • 0
The Prowler på G:
http://www.blu-ray.com/news/?id=4146
;)

Postad 09 februari 2010 - 18:53

Svante Skoog
  • Svante Skoog
  • Guru

• 6 749 inlägg
  • 0
Underbart!! ;)

En av mina favorit slashers från tidigt 80-tal tillsammans med, The Burning och Prom Night m.m. The list is looong ;) hehe
Innehåller även Tom Savini´s mest brutala mord/effekter i hans karriär :lol:

Postad 10 februari 2010 - 13:26

Svante Skoog
  • Svante Skoog
  • Guru

• 6 749 inlägg
  • 0
Datum för Dragon Dynasty´s släpp av John Woo´s "The Killer": 30 mars :)

Bifogad fil  killer.jpg   14,93K   0 Antal nerladdningar

Postad 10 februari 2010 - 14:58

Unregistered08fc33f7
  • Unregistered08fc33f7
  • Lärjunge

• 265 inlägg
  • 0
Lite besviken på Dragon Dynasty, de släppte Fong Sai Yuk 1 (The Master eller va fan de nu kallade den) nyligen
på DVD men inte 2an. Tyckte gott de kunde släppa båda samtidigt (då filmerna går ihop till en lixom).
Tycker även de kunde släppa dessa på bluray, jag menar när de ändå höll på :)

Redigerat av Unregistered08fc33f7, 10 februari 2010 - 15:05.

0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Framvägg och vänster sida
    Globe
    2025-05-08 07:38:43
  • Vänster sida med Paneler monterade
    Globe
    2025-05-08 07:35:28
  • Front Wide backvy
    Globe
    2025-05-08 06:25:36
  • Front Wide
    Globe
    2025-05-08 06:23:11
  • Ny soffa, vy bakåt i salongen
    DPC
    2025-05-07 10:21:06
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2025 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.