Håller med. Lättare att jobba en lördag och dra in ett par laxar än lägga ner hela sin skäl på att utnyttja EB.Ja och för mig räckte det att köpa två spel på Ginza för 280:- boka Uncharted 2 för 1 kr spela igenom det och sedan sälja det på tradera för 470:- Jag behövde inte 50 spel för att få det gratis
Å andra sidan jobba jag extra i helgen på jobbet och drog in 3500:- på att svara i telefon 10 gånger.
Aktuella inbyteskampanjer
Postad 29 October 2009 - 22:08
Postad 29 October 2009 - 22:10
1. Okej, så det är fel på avtalet. Men kom inte och säg att du inte har ngt val, ingen som tvingar dig att skriva på. Hmm, ja jag går nog genom livet och accepterar en hel del, men hur hade du tänkt dig att den här diskussionen hade fungerat om ingen får säga emot dig?
2. Håller med om det mesta som Fiddey skrev ovan.
3. Låter ju väldigt rimligt att butiken ska fylla sitt lager med spel som samlar damm bara för att du "någon gång när du känner för det" kanske hämtar ut det. Att dom sedan skulle välja att förlora en köpare bara för att hålla "ditt" spel som du ändå inte hämtat ut inom utsatt tid är ju bara dumt.
4. Hur var det nu igen? Butiken var girig eftersom dom har en 48h klausul. Men du är inte girig trots att du aldrig skulle sätta din fot i butiken om den inte hade ett erbjudande du kan exploatera till max. Logiken flödar...
Exakt hur genererar detta ytterligare vinst åt butiken? Får dom betalt av distributören för att sälja spelet? Du hämtar ju iaf ut det UTAN att betala eftersom du redan har gjort det.
Jeeeses......
om butiken håller ditt spel tills dess du hämtar det finns det risk att "person två" blir utan...
beroende på tillgången just då.. blir han utan kanske han köper det på ett annat ställe!
om de istället säljer spelet till "person två", så betalar han det givetvis!
Du själv har redan betalat ditt ex. och hämtar ut det - men betydligt senare.. (eftersom han fick ditt ex.)
Vad är det som är svårtytt??
Du tror väl inte att butiken tar in spel och säljer utan att göra minsta vinst på affären!!?
Helt enkelt, butiken tjänar först på att den killen tar ditt ex. (och inte går till annan butik),
sedan tjänar de ju även på dig eftersom Du är den som rättmätigt har köpt spelet först!
Please think
Zzz....
//najkks
Postad 29 October 2009 - 22:11
KZ2 ligger ju på 239:- nytt...fast konstigare saker har ju häntBeror ju helt på om du kör inbyte.. eller inköp!
tror inte killzone2 betingar mer än 110kr beg., SF4 något liknande!
men du kan räkna med att de sätter ut dem för 289kr/st
//najkks
Postad 29 October 2009 - 22:15
Såklart dom gör avans på spelen. men dom tjänar ju inte mera bara för att dom säljer ditt ex till en annan.
Då måste dom ju ändå ge dig ett senare vilket inte ger dom något alls.
Du måste ju förstå att du tänker fel här.
Ursäkta men brukar butiken ge ut spel utan att få något i utbyte, låter som du menar det (?)
klart de får ut något av det.. antingen rent cash, eller inbyten i spel.. som de sedan kränger!
eller kan man hämta spel utan förpliktelser eller att ge något för det själv? det måste jag testa
//najkks
KZ2 ligger ju på 239:- nytt...fast konstigare saker har ju hänt
Jo sant.. har sett flertalet spel hos dem som legat 100 - 150kr dyrare än vissa nätpriser!
//najkks
Postad 29 October 2009 - 22:22
Grejen är väl att de måste kunna garantera att alla som förbokat måste kunna få det. De måste alltså ligga inne med en ständig nybeställning på det antalet outhämtade - antalet på lager. Det kan man ju dock fråga hur strixt det skötsJeeeses......
om butiken håller ditt spel tills dess du hämtar det finns det risk att "person två" blir utan...
beroende på tillgången just då.. blir han utan kanske han köper det på ett annat ställe!
Du själv har redan betalat ditt ex. och hämtar ut det - men betydligt senare.. (eftersom han fick ditt ex.)
Du tror väl inte att butiken tar in spel och säljer utan att göra minsta vinst på affären!!?
Helt enkelt, butiken tjänar först på att den killen tar ditt ex. (och inte går till annan butik),
sedan tjänar de ju även på dig eftersom Du är den som rättmätigt har köpt spelet först!
Please think
Zzz....
//najkks
Redigerat av e3henri, 29 October 2009 - 22:23.
Postad 29 October 2009 - 22:40
Återigen, då ska jag ringa runt, hitta nån som vill göra mig den tjänsten (alla bor inte vägg i vägg med en gamestop
själv har jag runt 40-50 minuters enkel resväg till den där jag brukar boka).. Åka över med kvitto, bla bla bla..
Och vaddå tar plats? Det gör ju alla andra 100-tals begagnade spel ute i deras hyllor oxå... Som sagt, vi ser olika på detta. Som jag redan skrivit längre ner, jag anser att hela grejen med förbokning är att man garanterar sig ett ex... Har butiken inte plats för att hålla spelen ska dom inte hålla på med förbokning heller...
Ute på hyllan ligger spel för att säljas, inne på lager (vilket man knappast kan kalla deras små ytor för) tar det bara plats.
Dom garanterar dig ett ex också om du kan hämta det inom 48 timmar. Förbokningar är till för att bokas och hämtas inte lagras.
Sluta vara så snål och köp ditt spel någon annanstans då så får du det när det passar dig och du mår bättre av det och slipper klaga på ett forum om hur taskiga dom är och hur dålig stil det är av dom att sälja ditt spel.
Postad 29 October 2009 - 22:46
Jeeeses......
Please think
Zzz....
//najkks
Men du tror inte det kommer någon annan och köper det då eller? Även om han går till en annan butik så kommer någon ändå köpa detta ex av spelet. Vilket då inte blir någon extra vinst för affären.
Allt du gjorde var ju att vidarutveckla någon annans mening nu.
ZzZ.....
Postad 29 October 2009 - 22:47
Uppenbarligen måste jag bli student igen, bidragen och lånen måste vara feta! Dels har man råd att köpa spel för 5000:- på ett bräde och dels har man råd att bygga en stor hemmabio. I varje fall om man skall tro ditt galleri.Ett kvitto?? Ett kvitto??
Pröva snarare ett kvitto per spel.. dock lite smådrygt att fylla i alla personuppgifter på varje kvitto!
Men ett måste enligt dem om de skall kunna byta in flera av samma ex.. fast mot olika releaser!
Vinsten varierar.. fick ca. 530kr för UC2, som jag bytt till mig för 200kr (alltså 330kr i snabb vinst)
Som student helt okej, då får man råd med kommande kurslitteratur billigt och bra..
//najkks
Postad 29 October 2009 - 22:48
Ursäkta men brukar butiken ge ut spel utan att få något i utbyte, låter som du menar det (?)
klart de får ut något av det.. antingen rent cash, eller inbyten i spel.. som de sedan kränger!
eller kan man hämta spel utan förpliktelser eller att ge något för det själv? det måste jag testa
//najkks
Jo sant.. har sett flertalet spel hos dem som legat 100 - 150kr dyrare än vissa nätpriser!
//najkks
Det värsta är att jag tror verkligen du är seriös i dina inlägg, skrämmande måste jag erkänna.
Postad 29 October 2009 - 22:53
2. De som hämtar ut sina förbokningar inom 48 timmar betalar detta. Butiken tjänar 700 - 550 = 150 kr.
3. Om någon inte hämtar ut sin förbokning inom 48 timmar säljs spelet till någon annan. Butik får 150 kr.
4. Den som förbokade kommer 3 månader senare och vill hämta ut sitt exemplar. Inköpspriset på spelet har då rasat till 400 kr. Vilket innebär att butiken på förbokade spelet tjänade 700 - 400 = 300 kr. 300 kr är mer än 150 kr. Därför tjänar butiken mer när folk hämtar ut sina efterbokade spel sent.
Postad 29 October 2009 - 23:00
Postad 29 October 2009 - 23:01
1. Killzone 2 kostar butiken 550 kr att köpa in. De sätter ett urpris på 700 kr.
2. De som hämtar ut sina förbokningar inom 48 timmar betalar detta. Butiken tjänar 700 - 550 = 150 kr.
3. Om någon inte hämtar ut sin förbokning inom 48 timmar säljs spelet till någon annan. Butik får 150 kr.
4. Den som förbokade kommer 3 månader senare och vill hämta ut sitt exemplar. Inköpspriset på spelet har då rasat till 400 kr. Vilket innebär att butiken på förbokade spelet tjänade 700 - 400 = 300 kr. 300 kr är mer än 150 kr. Därför tjänar butiken mer när folk hämtar ut sina efterbokade spel sent.
Hur ofta tar det 3 månader innan det kommer en ny leverans av ett nysläppt spel då?
Även om det skulle ta sådan tid så hämtar du ändå ditt spel "gratis" dvs dom ger dig spelet istället för att sälja just det exemplaret till en tredje köpare, som dom kunde tjäna ytterligare pengar på. sedan går inte priset ner så mycket utan att butiken sänker sitt pris.
Postad 29 October 2009 - 23:16
- De t j ä n a r lite på att sälja förbokade spel efter 48 timmar om spelhyllan är tom (ytterligare ett sälj).
- De f ö r l o r a r lite på att sälja förbokade spel efter 48 timmar, om den som ska hämta spelet blir sur när spelet inte finns (kanske inga fler köp).
- De t j ä n a r lite om de som förbokat inte hämtar ut sitt spel på jättelänge, då inköpspriset har sänkts (lägre inpris ger högre marginal).
Summa summarum; You win some, you lose some.
Postad 29 October 2009 - 23:30
Och varför skall vi konsumenter bry oss om vad de tjänar och vad de inte gör? Det är chefens jobb.. Inte ens de anställda borde bry sig så mycket men vissa gör det eftersom de är rädda att förlora sitt jobb för att de har tagit emot dubletter.
Men men, vem vet de kanske har scouter på den här sidan och erbjuder någon jobb
Postad 30 October 2009 - 09:20
Uppenbarligen måste jag bli student igen, bidragen och lånen måste vara feta! Dels har man råd att köpa spel för 5000:- på ett bräde och dels har man råd att bygga en stor hemmabio. I varje fall om man skall tro ditt galleri.
Nja egentligen inte, ligger på 9500:- netto per månad inkl. extra-bidrag
bion har inte kostat så mycket, tror jag totalt lagt ner 30 000kr inkl elektronik, byggmaterial, ja Allt!
desutom, som jag skrev tidigare, så körde jag betalning via konto.. 275kr/mån (räntefritt)
//najkks
Postad 30 October 2009 - 09:23
Men du tror inte det kommer någon annan och köper det då eller? Även om han går till en annan butik så kommer någon ändå köpa detta ex av spelet. Vilket då inte blir någon extra vinst för affären.
Allt du gjorde var ju att vidarutveckla någon annans mening nu.
ZzZ.....
Hjälp.. vad beror detta på?
om Jag inte hämtar mitt förbokade spel... kommer någon annan och köper det!
Garanterat en person som skulle gått till en annan butik och köpt sitt spel där istället om gamestop inte har det i lager.. alltså har de lyckats kränga iväg ett spel till ytterligare en person, med mig som förstahandsval!
vederbörande butik får alltså 2st kunder istället för bara "jag" som redan förbokat mitt spel
samt också på något sätt förmodligen betalat, rent cash, inbyte eller vadsomhelst!
precis som jag skrev från början, de lyckas sälja ytterligare ett ex- istället för bara ETT!
whats your point?
//najkks
Postad 30 October 2009 - 10:26
Jag kan iaf absolut inte hålla med om att affären skulle tjäna pengar på att sälja ut en förbokad kopia till någon annan. Det är mycket snack om att kunden går någon annanstans om det inte finns i lager osv. Detta kanske skulle vara samt om typ affären enbart fick in 3 ex av spelet i första leveransen, men det är ju oftast inte fallet utan de får in iaf ett hundra tal, å tar det slut så kommer andra att gå till någon annan affär det håller jag med om, men är lite tvek på att det bara är en kund som kommer in under den tiden som varan är slut så affären kanske förlorar säg 20 kunder för just det spelet så i den stora massan är det skit samma om någon inte hämtar sitt spel på relesedagen å affären går +-0 som de flesta andra kommit fram till redan. Sen att de ev. förlorar pengar på att inte ha ett helt enormt lager som täcker all efterfrågan är ju en helt annan 5a.
På tal om inbytningar måste jag skynda mig ner nu å byta bort det där coj omgående.
Redigerat av frass3, 30 October 2009 - 10:27.
Postad 30 October 2009 - 11:10
//najkks
Edit:.. kan även köpa efter att Nov. börjar, då den ligger på gamestops exkluderings-lista
om det nu är så att någon därute inte hinner trada in sitt hos gamestop innan Söndag
Redigerat av Unregisterededb978dd, 30 October 2009 - 11:37.
Postad 30 October 2009 - 16:23
najk tagit kort på alla kvitto ännu?
Nope, trodde du skämta
men jag kan ta mobilkort idag, hur får jag sedan upp bilden här i tråden?
//najkks
Postad 30 October 2009 - 16:27
laddaupp.JPG 38.4K
0 Antal nerladdningarNär du trycker Svara kommer du hit, Sen bläddra-ladda upp och sist hantera bifogade filer där du väljer alt 1
Postad 30 October 2009 - 16:39
laddaupp.JPG 38.4K 0 Antal nerladdningar
När du trycker Svara kommer du hit, Sen bläddra-ladda upp och sist hantera bifogade filer där du väljer alt 1
Du sådär ser det inte alls ut för mig.. har ingen "ladda upp", endast "bifoga bild" typ..
//najkks
5.JPG 929.39K
0 Antal nerladdningarHär har ni de dryga 20 kvittona jag fick med på denna bild!
Är dålig på att hantera makro-funktionen så närbilderna blev total-suddiga..
men iaf. så är det inbyte "tna impact / narnia" på de flesta av dem!
//najkks
Postad 30 October 2009 - 17:10
Ända bra med detta att vi skipper dessa småsinta, tjafsandes tomtar i köptråden.
Synd bara att man inte får nått tips om inbyte längre, bara massa jidder
Postad 30 October 2009 - 17:35
Kom precis hem från Gamestop. Jag försökte byta in två spel med den "röda runda" märkningen, alltså inte PEGI. Han sa direkt att han inte får ta emot dessa längre. Detta var i Lund. Hade tänkt förboka MW2
/Cliff
Postad 30 October 2009 - 17:41
Postad 30 October 2009 - 18:37
//najkks
Postad 30 October 2009 - 19:39
Kan inte annat än att hålla med.Döp om denna tråd till "Stora tomte tråden"
Ända bra med detta att vi skipper dessa småsinta, tjafsandes tomtar i köptråden.
Synd bara att man inte får nått tips om inbyte längre, bara massa jidder
Postad 30 October 2009 - 20:07
Kan inte annat än att hålla med.
Men allvarigt, vilka är det som kör inbyten då? Jo gamestop och game (i princip..)
finns väl inte så mycket annat att diskutera då? gamestops lista är spikad till typ mars -10..
hur det ligger till med game - ja de har väl sin "inbytes-lista" på hemsidan?
//najkks
Postad 30 October 2009 - 20:21
gamestop ändrar sin lista varje månad.
Du menar exkluderings-listan?
för när jag snackade med dem så sa de att release-listan i princip var spikad med tanke på att en del av spelen som ligger på listan nu, har release i mars..
//najkks
Redigerat av Unregisterededb978dd, 30 October 2009 - 20:22.
Postad 30 October 2009 - 20:22
Postad 30 October 2009 - 20:46
Du menar exkluderings-listan?
för när jag snackade med dem så sa de att release-listan i princip var spikad med tanke på att en del av spelen som ligger på listan nu, har release i mars..
//najkks
Sorry, trodde det var exkluderingslistan du menade =)
Postad 30 October 2009 - 21:42
Assassin's Creed 2 flyttade ju t ex från 1 kr-listan till 199 kr-listan.
Jag har klar behållning av denna tråd då den trots allt ger mig en del vettig info.
Det var inte helt fel att få exluderingslistan för november i förskott t ex.
Det var inte heller helt fel att få info om Pegi-märkningen, som trots att vissa butiker inte verkar bry sig antagligen snart kommer att gälla stenhårt.
Det tipsas också ganska frekvent om inköp för kampanjerna, vilket kan vara trevligt om man inte sitter på spel som kan bytas in.
Att tråden har flippat ut totalt gör dock att det krävs lite mer tid för att sortera ut det viktiga.
Postad 30 October 2009 - 21:58
De verkar även ändra själva inbyteslistan lite då och då.
Assassin's Creed 2 flyttade ju t ex från 1 kr-listan till 199 kr-listan.
Jag har klar behållning av denna tråd då den trots allt ger mig en del vettig info.
Det var inte helt fel att få exluderingslistan för november i förskott t ex.
Det var inte heller helt fel att få info om Pegi-märkningen, som trots att vissa butiker inte verkar bry sig antagligen snart kommer att gälla stenhårt.
Det tipsas också ganska frekvent om inköp för kampanjerna, vilket kan vara trevligt om man inte sitter på spel som kan bytas in.
Att tråden har flippat ut totalt gör dock att det krävs lite mer tid för att sortera ut det viktiga.
Jag hann boka assassins 2 innan den flyttades till 199kr -delen,
de förklarade detta med en "enorm anstormning" av bokningar..
så de ville väl mjölka kon ordentligt innan det var försent
//najkks
Postad 31 October 2009 - 01:26
Jag hann boka assassins 2 innan den flyttades till 199kr -delen,
de förklarade detta med en "enorm anstormning" av bokningar..
så de ville väl mjölka kon ordentligt innan det var försent
//najkks
Det är ju tack vara gnidna människor som du som har gjort att spelet flyttades och nu är 199kr dyrare!
Lär hända med fler spel.
Har ju sagt det förut, personer som du sabbar för oss andra, tack så hemskt mycket.
Hoppas du njuter av dina hårt intjänade pengar!!!!!
Postad 31 October 2009 - 08:05
Hur många ex fick du?
Ett ex
//najkks
Det är ju tack vara gnidna människor som du som har gjort att spelet flyttades och nu är 199kr dyrare!
Lär hända med fler spel.
Har ju sagt det förut, personer som du sabbar för oss andra, tack så hemskt mycket.
Hoppas du njuter av dina hårt intjänade pengar!!!!!
Haha.. otroligt.. anar jag en viss ton av avund i ditt inlägg?
faktum är att jag endast bokade 1 ex. av spelet.. så det är kanske dags att stena nån annan, eller?
btw.. Saboteur lär gå åt minst lika snabbt och det ligger fortf. på 1kr-listan!
//najkks
Postad 31 October 2009 - 09:18
Jag tror dock att 1 kr-kampanjer kommer att försvinna på sikt. 99 kr-kampanjer i framtiden kanske?
Postad 31 October 2009 - 09:45
Sugen å beställa från mymemory
Narnia 93 spänn
TNA iMPACT 93 spänn
Postad 31 October 2009 - 09:50
Men inte för att jag tror någon som utnyttjar det så mycket som dig skulle bry sig eller förstå att det faktiskt blir sämre.
Bara du är nöjd så är det ju trotts allt bra.
Är ju bara att ta Game som exempel dom hade 2 spel + någon krona förr, nu är det 3 spel och dom flesta exkluderade samt 1 till 100:- på dom flesta.
Redigerat av Fiddey, 31 October 2009 - 09:51.
Postad 31 October 2009 - 09:55
Postad 31 October 2009 - 10:19
Postad 31 October 2009 - 10:20
Postad 31 October 2009 - 10:21
Postad 31 October 2009 - 10:56
Ett ex
//najkks
Haha.. otroligt.. anar jag en viss ton av avund i ditt inlägg?
//najkks
Avund?
Jösses då, jag är bara inte inte lika slut som du är, samt att jag tjänar hyffsat bra, jag ljuger inte heller om min inkomst här för att rättfärdiga en sanslös egoism och brist på omtanke om mina medmänniskor.
Har använt kampanjerna till vad dom skall, dvs bytt in till nått ex av vissa spel.
Men uppenbarligen så antingen vägrar du fatta, eller så kommer det aldrig att tränga in i vilket fall som helst!
Redigerat av JohnnyMann, 31 October 2009 - 11:03.
Postad 31 October 2009 - 11:04
Funkar det än att byta in spel från england ?
Sugen å beställa från mymemory
Narnia 93 spänn
TNA iMPACT 93 spänn
Det gick bra iaf.. har köpt både från mymemory och cdon (samma spel båda gångerna)
//najkks
Avund?
Jösses då, jag är bara inte inte lika slut som du är, samt att jag tjänar hyffsat bra och ljuger inte om min inkomst här.
Har använt kampanjerna till vad dom skall, dvs bytt in till nått ex av vissa spel.
Men uppenbarligen så antingen vägrar du fatta, eller så kommer det aldrig att tränga in i vilket fall som helst!
"inte inte" dubbel negation.. hur bör jag tolka det?
vem ljuger om en inkomst? som student tjänar man inget på att göra det
har också använt kampanjerna till vad de är till för, dvs. byta in spel man inte spelar!
sedan om du väljer att byta in två spel, eller sex spel är ju upp till dig och samvetet
//najkks
Postad 31 October 2009 - 11:39
Självklart ska man byta in spel eftersom det är det kampanjerna är till för, men att som du köpa 20-tal ex av samma spel för att tjäna lite extra är inget annat än girigt.
Postad 31 October 2009 - 11:44
najkks
Tackar
Redigerat av moparman, 31 October 2009 - 11:45.
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
3 bilder
185 filmer
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?