KILLZONE 3
1649 svar till detta ämne
Postad 27 October 2010 - 08:40
Unregisteredb92a947c
-
Unregisteredb92a947c
-
Forumräv
-
-
702 inlägg
Spelade i morse (gerilla) mot en klan som alla spelade infiltratörer och det slutade med att nästa alla i vårt lag sköt på varandra  .
Tyckte också att hårkorset borde bli rött som i KZ2 men det blev det aldrig - bug? Dom har ju extra fart också så det blir en trist klass att möta, framförallt där det är trånga vrår och gångar. Ungefär som barnsligheterna i MW2 och orsaken att man slutade spela det spelet.
I övrigt verkar spelet lovande om dom fixar en del obalans.
Postad 27 October 2010 - 08:45
Unregistered32f0b602
-
Unregistered32f0b602
-
Mästare
-
-
3086 inlägg
Fråga morlock hur han gör......i tvåan var det helt omöjligt att smyga sig på honom även om man spelade maskerad......
Postad 27 October 2010 - 08:51
Unregisteredb92a947c
-
Unregisteredb92a947c
-
Forumräv
-
-
702 inlägg
Ja, morlock kanske kommer med ett tips vad det lider. I öppna ytor kan man ju lista ut vem dom är men i trånga korridorer så har jag inte hitta någon lösning annat än att skjuta på allt som rör sig.
Postad 27 October 2010 - 08:52
OWC
-
OWC
-
Beroende
-
-
1059 inlägg
Tror inte det går att svara till den mailadress som mailet skickades ifrån men jag har PM:at dig den adress man kan/ska skicka frågor till angående betan.
Skulle du kunna PM:a den till mig också?
Postad 27 October 2010 - 08:54
h_z
-
h_z
-
Beroende
-
-
1112 inlägg
Edit 2: Verkar inte som att min sekundära skill får användas, eller ja, kan då inte använda den, men ser den då jag väljer medic. Pfft 
Edit 3: Verkar dock vara en passiv skill 
Köper man inte den sekundära abilityn för sina Unlock points?
Postad 27 October 2010 - 09:24
BrittBastard
-
BrittBastard
-
Oppa is gangnam style
-
-
7899 inlägg
Hahaha, kollade just in leaderboarden. 0,6 i k/d!
@morlock: kör du med STA-14? I sånt fall är jag GRYMT imponerad!
Jag måste antingen ändra spelstil, d v s campa mer eller byta klass/vapen.
Snygg och informativ KZ3-sida måste jag säga. Som väntat.
Postad 27 October 2010 - 10:06
h_z
-
h_z
-
Beroende
-
-
1112 inlägg
Fan, det är ju grymt obalanserat, precis som du skrev morlock. Vet inte hur dom tänkt med vapen för de olika klasserna. Jag envisas med att spela som Marksman med STA-14. Fan omöjligt att spela med STA-14 med det där förbannade red dot/ACOG mot folk som springer omkring med SMG och LMG. Kanske bara är jag som är kass men jag tycker det riktmedlet är riktigt dåligt.
Du får unlocka den sista bössan, den är betydligt trevligare, samt cloak++.
Postad 27 October 2010 - 10:42
l2ickard
-
l2ickard
-
Mästare
-
-
2805 inlägg
Ja, morlock kanske kommer med ett tips vad det lider. I öppna ytor kan man ju lista ut vem dom är men i trånga korridorer så har jag inte hitta någon lösning annat än att skjuta på allt som rör sig.
Dom syns juh inte på kartan/radarn som en friendly så det är juh ganska effektivt att hålla kolla på den och på var sina egna medspelare är. Sen självklart sikta på alla man möter
Postad 27 October 2010 - 10:44
Unregisteredf64a5233
-
Unregisteredf64a5233
-
Über-Guru
-
-
14825 inlägg
Hahaha, kollade just in leaderboarden. 0,6 i k/d! @morlock: kör du med STA-14? I sånt fall är jag GRYMT imponerad! Jag måste antingen ändra spelstil, d v s campa mer eller byta klass/vapen.
Snygg och informativ KZ3-sida måste jag säga. Som väntat.
Nä, de har förstört den bössan (också). Dels med sikten och dels med hur hela spelet spelar. Dvs fokus på ADS än crouch+hip som STA14 var överlägsen på. Detta tillsammans med att de numera finns extra health och armor gör att den inte blir lika konsekvent som den var i KZ2 - dvs 2 hits = död. Är i stort set INTE nöjd med hur det gjort med vapnena, among other things... tror inZane kan intyga om mitt rantande...
Postad 27 October 2010 - 10:46
Unregisteredbdbbb6aa
-
Unregisteredbdbbb6aa
-
Forumräv
-
-
558 inlägg
Köper man inte den sekundära abilityn för sina Unlock points?
Jo, jag insåg bara inte att det var en passiv ability/skill. Trodde jag var tvungen att aktivera den osv. Men tydligen inte. Och jo, Britt, jag sköt hejvilt mot slutet av kvällen, hehu. Får se hur mycket mer jag orkar spela dock, obalansen med vapnena och den relativt lilla kartan gjorde det hela lite småtråkigt i längden, åtminstone då man spelade själv.
Postad 27 October 2010 - 10:56
BrittBastard
-
BrittBastard
-
Oppa is gangnam style
-
-
7899 inlägg
Jo, jag insåg bara inte att det var en passiv ability/skill. Trodde jag var tvungen att aktivera den osv. Men tydligen inte.
Och jo, Britt, jag sköt hejvilt mot slutet av kvällen, hehu. Får se hur mycket mer jag orkar spela dock, obalansen med vapnena och den relativt lilla kartan gjorde det hela lite småtråkigt i längden, åtminstone då man spelade själv.
Spela Warzone istället, då roterar det mellan 3 olika kartor.
Postad 27 October 2010 - 11:02
Unregisteredbdbbb6aa
-
Unregisteredbdbbb6aa
-
Forumräv
-
-
558 inlägg
Warzone? Utforskade inte menyerna totalt, men såg bara något sorts guerilla-alternativ? Eller pratar vi om ett annat spel?
Postad 27 October 2010 - 11:03
h_z
-
h_z
-
Beroende
-
-
1112 inlägg
Är i stort set INTE nöjd med hur det gjort med vapnena, among other things... tror inZane kan intyga om mitt rantande... 
Vet inte alls vad du menar!
Postad 27 October 2010 - 11:14
BrittBastard
-
BrittBastard
-
Oppa is gangnam style
-
-
7899 inlägg
Warzone? Utforskade inte menyerna totalt, men såg bara något sorts guerilla-alternativ? Eller pratar vi om ett annat spel? 
Finns 3 game modes om jag kommer ihåg rätt: - Warzone, en match bestående av 5 (?) olika spelsätt, Capture&Hold, Assassination (x2), Search&Retrive, Search&Destroy(x2) och Guerilla Warfare (TDM). Här finns 3 olika kartor. - Guerilla Warfare, TDM. Endast 1 karta. - Operations, spelade endast 1 gång. Fattade inte riktigt men det var lite som COD's S&D. Fast 2 bombplatser. Introscen och avslutningsscen på den/dom som "gör det avgörande målet". Tyckte det var riktigt kul och nytänkande ( till viss del ) upplägg! Morlock och Inzane ni kanske kan fylla på/rätta till? Man kan välja vad man vill spela i menyn.
Redigerat av BrittBastard, 27 October 2010 - 12:22.
Postad 27 October 2010 - 12:54
Unregisteredf64a5233
-
Unregisteredf64a5233
-
Über-Guru
-
-
14825 inlägg
Operations är mer som Rush från BF-spelen. Första objective är spränga dörrar, då slår higgsen på GAS och spärrar av den delen av kartan. Då ska ISA ta över nå kontroll-rum och stänga av gasen och sen slutligen spränga på 3 ställen för att spränga upp dammen. Så 3 moment i betan på den kartan.
Postad 27 October 2010 - 12:58
BrittBastard
-
BrittBastard
-
Oppa is gangnam style
-
-
7899 inlägg
Operations är mer som Rush från BF-spelen. Första objective är spränga dörrar, då slår higgsen på GAS och spärrar av den delen av kartan. Då ska ISA ta över nå kontroll-rum och stänga av gasen och sen slutligen spränga på 3 ställen för att spränga upp dammen. Så 3 moment i betan på den kartan.
Hmm, jag TROR att jag spelade Operations från början och inte kom in i mitt i. Men då vill jag minnas att vi endast sprängde på 2 ställen och sen var det slut. Men det är ju en beta i o f s.  Är det cutscenes mellan varje moment? Ska prova Operations lite mer ikväll, det lilla jag spelade gillade jag.
Postad 27 October 2010 - 13:15
Unregisteredbdbbb6aa
-
Unregisteredbdbbb6aa
-
Forumräv
-
-
558 inlägg
Hur hittar man specifika spelare på leaderboardsen?
Kan meddela att jag har en grym K/D på 0,84.
Postad 27 October 2010 - 13:30
h_z
-
h_z
-
Beroende
-
-
1112 inlägg
Hmm, jag TROR att jag spelade Operations från början och inte kom in i mitt i. Men då vill jag minnas att vi endast sprängde på 2 ställen och sen var det slut. Men det är ju en beta i o f s.  Är det cutscenes mellan varje moment?
Ska prova Operations lite mer ikväll, det lilla jag spelade gillade jag.
Om det andra laget tar över så förlorar man väl, därav kanske att det bara blev 2st moment?
Postad 27 October 2010 - 13:42
Unregistered50fe2819
-
Unregistered50fe2819
-
Veteran
-
-
1833 inlägg
Cutscenes tycker jag var ett roligt inslag! Kul när man själv figurerade i den!
Postad 27 October 2010 - 14:57
Unregisteredf64a5233
-
Unregisteredf64a5233
-
Über-Guru
-
-
14825 inlägg
Bara så ni vet det har de släppt lite på NDA. Ok med film och bilder. We are now in Phase 2... Which means more people, video footage is allowed and more test nights with extra things to focus on and a new patch with some fixes on.
Please remember to keep all discussion here related to the Beta Trial and to keep posts in the correct place... General Discussion goes to the General Discussion board, and Feedback goes to the Feedback forum Thanks all!
- LiquidRunner
Redigerat av Unregisteredf64a5233, 27 October 2010 - 14:58.
Postad 27 October 2010 - 17:03
kerren
-
kerren
-
Mästare
-
-
2776 inlägg
Ni som borde fått men inte fick beta koden skriv in er här
Redigerat av kerren, 27 October 2010 - 17:08.
Postad 27 October 2010 - 18:05
Unregisteredf64a5233
-
Unregisteredf64a5233
-
Über-Guru
-
-
14825 inlägg
Lite vad jag tycker hittils om hur de förändrat online-biten i KZ....
- Spawnsystemet, numera finns det sk TSP att cappa som taktiker istället för rökgranater. Detta leder till att det nu är mycket lättare att för ett lag att trycka tillbaka det andra till basen och baskampa dem. Det finns för få TSPs vilket gör att detta sker allt för ofta. I och med att det dynamiska spelflödet så att säga försvinner med dessa statiska punkter så koncentreras fightandet till dessa TSP och många spelformer i warzone blir omöjliga att utföra om man inte besitter dessa. Med spawngranater i KZ2 flyttades spawnandet runt hela kartan konstant och det gick att utföra uppdrag mycket bättre och enklare. Numera blir warzone-matcherna en enda lång Capture & Hold, ty har man ingen av dessa så är det bara att glömma försöka utföra uppdrag...
- Squadsystemet blir poänglöst numera förutom just chat. Hela det taktiska upplägget och spelet som man kan få med en squad försvinner då det inte är möjligt att spawna på en squadledare eller squadmedlem. Svårare att samarbeta och ha koll på var ens squadmedlemmar är.
- Medic, kul grej med en flygande drone som medhjälpare - men man borde bara kunna ställa sig upp om denna är vid liv, just nu kan man ställa sig upp oändligt antal gånger sålänge man bara är mortally wounded. Räckvidden på Revive-gadgeten tillsammans med den alltför korta bleedout-tiden gör det näst intill omöjligt att faktiskt reviva folk. Numera måste man i princip stå på den man vill reviva, hade gärna sett att räckvidden var samma som i KZ2.
- Marksman, varför har en marksman tillgång till en SMG? Sniper och STA14 räcker för denna, SMG bort tack.
- Taktikern, denna klass som dikterade matcherna i KZ2 spelar numera capture & hold hela matchen. Här skulle jag vilja ha tillbaka spawngranaterna, men tweakade så man inte kan lägga dem inom ett visst avstånd till objectives eller i FI-basen.. Recon-egenskapen är för tillfället en wallhack-egenskap som markerar alla fiender inom 30 meter, på skärmen för sig själv och sina medspelare, är gamebreaking och sjukt OP. Taktikern borde inte ha denna egenskap över huvudtaget och spot&mark bör enbart markera FI som finns inom synfältet och enbart endast när den används - inte lång tid efter användandet och under cooldown-processen. Ge tillbaka den till sniper-klassen tycker jag och markera på skärmen enbart för snipern och på radarn för medspelarna. Saknar countersnipingen från KZ2.
Taktikern bör ha minst en assault-bössa likt STA52 eller M82, ingen LMG. Flygbottarna kan uppgraderas till att vara lika överjävliga som i KZ2, instegsdamage utan uppgradering som de gör är fullt tillräckligt.
- Infiltratören kan numera uppgraderas så han kan springa snabbare och vara maskerad även när han meleear folk. Denna klass är numera mycket svårare att upptäcka vilket gör att alla springer runt och skjuter på sina medspelare. Infiltratören bör enbart ha tillgång till närstridsvapen och inga assaultvapen, just nu har han STA52 assault som val.
- Engineer, bottarna är lagom i damage från början men kan uppgraderas till att även skjuta raketer. Riktigt irriterande och dåligt. Ingen LMG för engineer tack!
- C4 är numera en equipment vilket gör att alla klasser kan använda dem. Hade gärna sett dem som en ability likt i KZ2 istället.
- Man kan välja extra health eller armor som en skill på alla klasser, detta gör att det blir mer random i dödandet. I KZ2 var detta perfekt då man visste hur mycket som krävdes för att ha ihjäl folk, till exempel 2 skott med STA14 eller revolver, ett skott med sniper. Juggernaut har aldrig varit populärt i COD-spel och assault var sannerligen inte det i KZ2...
- Inge badgeswapping gör att valmöjligheten känns mer begränsad än i KZ2.
- Hela ranksystemet är tråkigt då man numera får unlockpoints mellan graderna som man använder för att låsa upp vapen och egenskaper. Varför måste jag låsa upp samma skitpistol till varenda klass? Nu kan jag spela uteslutande med en enda klass och låsa upp allt annat på de andra klasserna. Bättre om man faktiskt måste använda egenskaperna och klasserna för att låsa upp mer till dem, likt BFBC2 eller KZ2.
- Ribbons som man får av lite okänd eller oklar anledning medans man spelar som gör en fotsteg tysta, snabbare omladdning, bättre acc och annat känns malplacerat. Enda av dessa som faktiskt är riktigt nice är faster reload, hade gärna sett att detta var en egenskap man kan välja istället. Resten kan de ta bort...
- Sprint är alldeles för kort, typ hälften motför KZ2 eller ännu kortare. Enbart infiltratören kan springa längre och då oändligt. Detta tillsammans med snabbare sprint och ej bryter förklädnaden vid melee och kan ej ses av bottar gör infiltratören till den nya "commando+lightwight+marathon"-.klassen.
- M82 och STA52 bör vara tillgänligt för fler klasser, min favoritbössa finns numera enbart hos medic!
Aja, är lite av vad jag tycker rent gameplaymässigt just nu...
Invändningar?
Redigerat av Unregisteredf64a5233, 27 October 2010 - 18:22.
Postad 27 October 2010 - 18:08
berne
-
berne
-
Lärjunge
-
-
487 inlägg
kan säga så...de är GRYMT spelet, lira lite i går...mumms
Postad 27 October 2010 - 18:21
BrittBastard
-
BrittBastard
-
Oppa is gangnam style
-
-
7899 inlägg
Håller helt klart med dig angående spawn morlock. Fy fan vilket jefvla spawnkillande det är på banan med EMP.
Förstör ta mig fan ALLT! Inte kul alls.
Nej, tillbaka med spawngranater och spawn på teammates ffs! I KZ2 räckte det ju att en teammate lyckades ta sig ur spawn så kunde man ju spawna på honom o s v.
Angående vapen till Marksman; man är ju så illa tvungen att använda SMGn då STA-14 suger. 
Men jag håller med dig, bort med RDS på STA-14, bort med SMG:n och in med en till single shot bössa.
Tänkte också på det där, låt vissa ribbons bli till abilitys istället.
Håller med dig om allt faktiskt, men det som är mest irriterande är nog att ta mig fan 85% spelar med dessa ###### LMG:s och så spawnkillandet.
EDIT: Hoppas Sony och GG lyssnar till kritiken. För ni kommer väl ihåg att ge feedback?
Redigerat av BrittBastard, 27 October 2010 - 18:23.
Postad 27 October 2010 - 18:23
JSan
-
JSan
-
Forumräv
-
-
732 inlägg
Bra inlägg där morlock, intressant läsning för oss som inte kan prova betan men tyvärr blir man ju lite avtänd på spelet bara
Postad 27 October 2010 - 18:26
Unregisteredf64a5233
-
Unregisteredf64a5233
-
Über-Guru
-
-
14825 inlägg
Bra inlägg där morlock, intressant läsning för oss som inte kan prova betan men tyvärr blir man ju lite avtänd på spelet bara 
Mm.. som ett stort KZ2 fan (stört här på forat?  ) är jag inte alls nöjd med hur detta spel fungerar just nu.  Håller helt klart med dig angående spawn morlock. Fy fan vilket jefvla spawnkillande det är på banan med EMP. Förstör ta mig fan ALLT! Inte kul alls. Nej, tillbaka med spawngranater och spawn på teammates ffs! I KZ2 räckte det ju att en teammate lyckades ta sig ur spawn så kunde man ju spawna på honom o s v.
Nä spelet är helt trasigt ur spawnsynpunkt. Det lag som tar TSPs direkt i början har vunnit matchen. På Tubine Concourse sprang jag och inzane upp och tog en TSP direkt, sen kunde vi sitta där och spawnkampa FI resten av matchen. Tror jag slutade 55-8 med snipern... Inte kul.
Postad 27 October 2010 - 18:28
BrittBastard
-
BrittBastard
-
Oppa is gangnam style
-
-
7899 inlägg
Mm.. som ett stort KZ2 fan (stört här på forat? ) är jag inte alls nöjd med hur detta spel fungerar just nu. 
Hmm, ja känns som att dom ändrat FÖR mycket.
Postad 27 October 2010 - 19:00
andreassofus
-
andreassofus
-
Über-Guru
-
-
12146 inlägg
inte mycket positivt här inte. alla saker som va skit i förra spelet då, har dom fixat det? eller har dom bara gjort ALLT sämre?
nej det är allt bättre dom kopierar call of duty spelen så vi får ett vettigt spel istället
Postad 27 October 2010 - 19:10
Unregisteredf64a5233
-
Unregisteredf64a5233
-
Über-Guru
-
-
14825 inlägg
inte mycket positivt här inte. alla saker som va skit i förra spelet då, har dom fixat det? eller har dom bara gjort ALLT sämre?
Finns lite positivt också... som eh, jetpacks och lite nya vapen. Tyvärr ser jag mest det som är negativt och jämför allt med KZ2, någon med andra ögon ser kanske inte samma saker som mig. nej det är allt bättre dom kopierar call of duty spelen så vi får ett vettigt spel istället 
HELL NO! Bättre om de tog KZ2, fixade lite med spawngranater och la till fler vapen och nya kartor samt de där jetpacksen.
Postad 27 October 2010 - 20:05
TheBadlands
-
TheBadlands
-
Amatör
-
-
97 inlägg
De "negativa "intrycken gör att jag faktiskt börjar se ett ljus i mörkret och ev. tar en titt på spelet. KZ2 var "ospelbart" (Framför allt i mp) i mina ögon.
Postad 27 October 2010 - 23:00
bazookajoe_83
-
bazookajoe_83
-
Beroende
-
-
1130 inlägg
Visst ser du till att ge feedback till sony och GG Morlock? Jag tycker också spawnsystemet känns trasigt och att det är den viktigaste punkten för GG att fixa. Resten känns lite mer som en smaksak. Jag är överlag nöjd med hur KZ3 känns och tror att det kommer att bli riktigt bra när det kommer som färdig produkt.
Redigerat av bazookajoe_83, 27 October 2010 - 23:07.
Postad 28 October 2010 - 06:59
BrittBastard
-
BrittBastard
-
Oppa is gangnam style
-
-
7899 inlägg
Visst ser du till att ge feedback till sony och GG Morlock? Jag tycker också spawnsystemet känns trasigt och att det är den viktigaste punkten för GG att fixa. Resten känns lite mer som en smaksak. Jag är överlag nöjd med hur KZ3 känns och tror att det kommer att bli riktigt bra när det kommer som färdig produkt.
Jag har gett (arg) feedback om just spawn-systemet. Håller helt klart med om att det är det viktigaste att fixa. Nr 2 för mig är att dom fixar till "rätt" vapen till rätt klass och dom som nu har OP-vapen kanske inte har lika bra abilitys och framförallt inte extra health/armor! Jag har dock inte hittat några jättebuggar/glitchar än. Ni andra? EDIT: Nån som vet om man kommer kunna välja riktmedel i det färdiga spelet? Såg en kille som hade en ganska vettig idé på KZ3-forumet. Håller däremot inte med honom helt och hållet. Light class: SMG, Pistols, Shotgun (mobile / short ranged weapons) 100% sensitivity.
Medium class: Assault rifles, STA-14 (mid ranged weapons) 85% max sensitivity.
Heavy class: LMG, Rocket launcher, Grenade launcher, Sniper rifle (heavy weapons) 70% max sensitivity.
Tycker inte sniper rifle ska räknas som "heavy class", dessutom skulle jag nog vilja byta plats på vapnen mellan light och medium. Sen vet jag inte om jag tycker procenten är riktigt rätt, kan tycka att heavy borde ligga nere på 50-60% t o m. Men jag gillar hans grundtanke.
Redigerat av BrittBastard, 28 October 2010 - 07:27.
Postad 28 October 2010 - 07:50
Unregisteredc2d1da48
-
Unregisteredc2d1da48
-
Veteran
-
-
1687 inlägg
Tycker att alla som har tillgång till betan skall skicka in sina åsikter till spel tillverkaren/sony
Postad 28 October 2010 - 08:14
Unregisteredbdbbb6aa
-
Unregisteredbdbbb6aa
-
Forumräv
-
-
558 inlägg
Spelade en kortare sväng med BrittBastard igår, har tyvärr ingen mikrofon så jag fick bara höra (ibland) vad han sa. Men du sa ungefär samma saker som jag skrek framför min tv hemma, haha. Blev riktigt förbannad till och från.
Tror dock mitt största problem är att kontrollen gör att jag känner mig som en utvecklingsstörd höna. Kan ju fan inte sikta för fem öre. Eller jo, om jag får sitta och fippla med siktet i några sekunder så landar jag ju till slut på fienden om han står still, men att skjuta på rörliga mål handlar bara om tur för mig.
I övrigt håller jag med om att spawnsystemet verkar vara trasigt. Tycker även vapenbalansen är löjlig. Håller med Morlock om att det känns löjligt att måsta låsa upp samma vapen för flera klasser.
Nu vet jag inte hur de olika vapnena fungerar riktigt, men av det lilla jag provat spela som Marksman så verkade hans bössa helt värdelös. SMG/Shotgun är också värdelösa så fort man stöter på en med LMG eller något sorts assault rifle. Pistolen är pinsamt dålig, tror jag fimpat ett par med pistolen, men det var för att jag aktivt provade hur bra den var. Men det krävdes ju en hel drös skott för att sänka någon. Och då hade jag ofta redan träffat en del med granat eller SMG/Shotgun.
Är säkert pga min aim, men det känns som att jag måste träffa ett halvt mag med SMGn för att sänka någon medans jag behöver två kulor i kroppen av LMGn för att droppa. Haglet behöver ju till och med två skott på nära håll för att sänka någon om man inte pratar 1 meters avstånd så samtliga hagel träffar målet i bröst och uppåt.
Ska väl prova lite mer så man kan låsa upp mer vapen och prova dem, kanske jag hittar något som passar mig.
Redigerat av Unregisteredbdbbb6aa, 28 October 2010 - 08:16.
Postad 28 October 2010 - 08:29
bazookajoe_83
-
bazookajoe_83
-
Beroende
-
-
1130 inlägg
Spelade en kortare sväng med BrittBastard igår, har tyvärr ingen mikrofon så jag fick bara höra (ibland) vad han sa. Men du sa ungefär samma saker som jag skrek framför min tv hemma, haha. Blev riktigt förbannad till och från.
Tror dock mitt största problem är att kontrollen gör att jag känner mig som en utvecklingsstörd höna. Kan ju fan inte sikta för fem öre. Eller jo, om jag får sitta och fippla med siktet i några sekunder så landar jag ju till slut på fienden om han står still, men att skjuta på rörliga mål handlar bara om tur för mig.
I övrigt håller jag med om att spawnsystemet verkar vara trasigt. Tycker även vapenbalansen är löjlig. Håller med Morlock om att det känns löjligt att måsta låsa upp samma vapen för flera klasser.
Nu vet jag inte hur de olika vapnena fungerar riktigt, men av det lilla jag provat spela som Marksman så verkade hans bössa helt värdelös. SMG/Shotgun är också värdelösa så fort man stöter på en med LMG eller något sorts assault rifle. Pistolen är pinsamt dålig, tror jag fimpat ett par med pistolen, men det var för att jag aktivt provade hur bra den var. Men det krävdes ju en hel drös skott för att sänka någon. Och då hade jag ofta redan träffat en del med granat eller SMG/Shotgun.
Är säkert pga min aim, men det känns som att jag måste träffa ett halvt mag med SMGn för att sänka någon medans jag behöver två kulor i kroppen av LMGn för att droppa. Haglet behöver ju till och med två skott på nära håll för att sänka någon om man inte pratar 1 meters avstånd så samtliga hagel träffar målet i bröst och uppåt.
Ska väl prova lite mer så man kan låsa upp mer vapen och prova dem, kanske jag hittar något som passar mig.
Siktet kan jag inte hålla med om, tycker det känns riktigt bra. Inte lika twitchig som i cod utan fortfarande lite tyngd, ganska lik battlefield. Vapnen kan man nog räkna med att de kommer att balanseras en del, vi får se till att skriva flitigt på beta forum. Vill du testa alla vapnen så kör i botläget, då är allt upplåst. Där kan du bland annat pröva lite bättre pistoler. Magnumen är ju rätt schyst, även shotgun pistol och grenade pistol är bra. Edit: Jag skulle tycka det vore schyst om man kunde göra avrättningar på downade fiender. Typ brutal meele fast på mortaly wounded. Gärna att de får variera beroende på vad man håller i för vapen.
Redigerat av bazookajoe_83, 28 October 2010 - 08:31.
Postad 28 October 2010 - 08:30
Unregisteredbdbbb6aa
-
Unregisteredbdbbb6aa
-
Forumräv
-
-
558 inlägg
Siktet kan jag inte hålla med om, tycker det känns riktigt bra. Inte lika twitchig som i cod utan fortfarande lite tyngd, ganska lik battlefield.
Glömde skriva att jag bara spelar FPS på PC i övrigt och det är nog därför jag siktar som en kråka
Postad 28 October 2010 - 08:39
BrittBastard
-
BrittBastard
-
Oppa is gangnam style
-
-
7899 inlägg
Finns väl heller ingen aim assisst ( eller? ) i KZ3 så det krävs ju lite mer skills än i COD.
Haha, jag kan tänka mig att du, skoll, skrattade gott åt mig. Blev så ###### irriterad på deras ###### spawnkillande hela tiden och ingen försökte ens ta sig ut från spawn. Haha, jag försökte och misslyckades varje gång tror jag. Slutade väl med 10-40 tror jag. Hahaha, men jag vann garanterat i svordommar! Nej, fy fan vad tråkigt det var.
Jag blir bara mer och mer förbannad för varje gång jag blir spawndödad men trots att jag VET att det slutar med döden att försöka ta sig ut så gör jag det. Om och om igen. Hahaha! Sjukt tråkigt och finns risk för att det förstör hela spelet för min del. Tror och hoppas dock på att Sony och GG lyssnar till kritiken.
Postad 28 October 2010 - 09:18
h_z
-
h_z
-
Beroende
-
-
1112 inlägg
Bra och sakligt inlägg Morlock.
Instämmer med allt du tycker.
Att vissa Ribbons bör bli abilitys är en riktigt bra idé.
Den ska du framföra.
Sen att Silent footsteps inte platsar i KZ...det är en annan femma
Pistolerna är knappt användbar.
Ärtbössan som Marksman låser upp som sista sekundära är ju som att man skjuter iväg kokta ärter med.
Men melee attackerna gillar jag sjukt mycket!
Så underbart att trycka ut ögonen på någon.
Sen att det inte funkar lika illa som i MW2 commando Pro, dvs att man kan faktiskt döda någon som påbörjat sin melee, är ju helt fantastiskt!
Och det är faktiskt ofta man glömmer bort att utföra uppdragen pga att man bara koncentrerar sig på att cappa en spawnpunkt. Tex häromkvällen när vi lirade så missade jag/vi helt att det var vi som skulle planta på S&D, därav blev det 6-1.
Har rapporterat jag med att de måste se över spawnsystemet.
Postad 28 October 2010 - 09:37
Unregisteredf64a5233
-
Unregisteredf64a5233
-
Über-Guru
-
-
14825 inlägg
Jag gjorde en tråd om spawnsystemet tidigare som är uppe i 3 sidor nu. http://beta.communit...oints/td-p/3046Hoppa gärna in och säg din åsikt om dessa TSP där.
Postad 28 October 2010 - 09:52
Unregisteredf64a5233
-
Unregisteredf64a5233
-
Über-Guru
-
-
14825 inlägg
EDIT: Nån som vet om man kommer kunna välja riktmedel i det färdiga spelet?
Va?
Postad 28 October 2010 - 09:55
OWC
-
OWC
-
Beroende
-
-
1059 inlägg
Nu har jag iallafall fått min beta-kod, skickade ett mail till adressen Britt PM:ade mig och frågade om de kunde skickade den till mig, och idag fick jag den.
Postad 28 October 2010 - 10:16
Unregisteredf64a5233
-
Unregisteredf64a5233
-
Über-Guru
-
-
14825 inlägg
Pistolerna är knappt användbar. Ärtbössan som Marksman låser upp som sista sekundära är ju som att man skjuter iväg kokta ärter med.
Nä, återigen fail på vilka vapen för vilka klasser. Gillade att alla klasser hade tillgång till en revolver och en pistol i 2an, som dessutom hade oändligt med ammo. nu har bara 1 (?) klass tillgång till revolvern.
Postad 28 October 2010 - 10:53
Unregisteredbdbbb6aa
-
Unregisteredbdbbb6aa
-
Forumräv
-
-
558 inlägg
Finns väl heller ingen aim assisst ( eller? ) i KZ3 så det krävs ju lite mer skills än i COD.
Haha, jag kan tänka mig att du, skoll, skrattade gott åt mig. Blev så ###### irriterad på deras ###### spawnkillande hela tiden och ingen försökte ens ta sig ut från spawn. Haha, jag försökte och misslyckades varje gång tror jag. Slutade väl med 10-40 tror jag. Hahaha, men jag vann garanterat i svordommar! Nej, fy fan vad tråkigt det var. Jag blir bara mer och mer förbannad för varje gång jag blir spawndödad men trots att jag VET att det slutar med döden att försöka ta sig ut så gör jag det. Om och om igen. Hahaha! Sjukt tråkigt och finns risk för att det förstör hela spelet för min del. Tror och hoppas dock på att Sony och GG lyssnar till kritiken.
Jag tyckte mig känna lite aim assist faktiskt, men med tanke på hur oerfaren jag är när det kommer till FPS på konsoll så är jag inet säker, kan ha varit min tumme som faktiskt följde gubben någorlunda för en gångs skull. Men isåfall är det väldigt lite aim assist. Jag skruvade upp "voice"volymen först efter kanske halva tiden vi spelade, så hörde inget innan det, men sen började svordomarna och jag flinade lite om jag ska vara ärlig, även om du målade upp samma känslor som jag kände då, hoho. Men håller med om spawnsystemet, vi hamnade ju i våran bas ganska omgående och därifrån tog man sig i princip aldrig.. Nåja, ska pew:a mer sen då man har tid.
Postad 28 October 2010 - 10:59
BrittBastard
-
BrittBastard
-
Oppa is gangnam style
-
-
7899 inlägg
Va?
Haha, ok. Det var kanske lite svårtolkat. Kommer man kunna välja mellan olika sikten i det färdiga spelet eller kommer det t ex vara ACOG på STA-14 som gäller?
Redigerat av BrittBastard, 28 October 2010 - 11:01.
Postad 28 October 2010 - 11:23
Unregisteredf64a5233
-
Unregisteredf64a5233
-
Über-Guru
-
-
14825 inlägg
Haha, ok. Det var kanske lite svårtolkat.
Kommer man kunna välja mellan olika sikten i det färdiga spelet eller kommer det t ex vara ACOG på STA-14 som gäller?
Inga attachments har de sagt...
Postad 28 October 2010 - 11:30
BrittBastard
-
BrittBastard
-
Oppa is gangnam style
-
-
7899 inlägg
Inga attachments har de sagt...
Ok, då ska jag föreslå att dom plockar bort det helt.
Postad 28 October 2010 - 17:37
Unregisteredf64a5233
-
Unregisteredf64a5233
-
Über-Guru
-
-
14825 inlägg
On February 22, 2011, Killzone 3 will storm store shelves in more ways than one. Killzone 3 will be available in a limited Helghast Edition as well as the standard edition.  The Killzone 3 Helghast Edition ($129.99) is a must-have for the fans. This one-of-a-kind set features a collectible replica of a Helghast Helmet containing an art book, Super Voucher (see below for contents) and the Killzone 3 game with bonus content. Also included is an exclusive Cloaking Helghast Marksman action figure created by DC Unlimited, that will not be sold anywhere else. Features - Authentic Helghast Helmet replica opens to reveal art book, Super Voucher and Killzone 3 game.
- Exclusive Cloaking Helghast Marksman action figure is 6.5” tall with multiple articulation points and will not be sold at retail
- Includes bonus video content giving you a behind-the-scenes look at the making of the game.
- Exclusive art book featuring imagery from the Killzone universe
Super Voucher includes - Killzone 3 soundtrack and PS3 Dynamic Theme
- Retro Map Pack featuring two of the most popular multiplayer maps from Killzone 2
- Double XP for the first 24 hours of multiplayer gameplay
- Full access to all weapons and abilities during the first 24 hours of multiplayer gameplay
Download packs are also available separately if you’d rather pre-order the standard edition Killzone 3 at one of the proceeding retailers. Guerrilla Pack (available by pre-ordering from GameStop)Pre-order Killzone 3 and receive a GameStop Exclusive PSN code unlocking all multiplayer weapons and abilities for the first 24 hours of multiplayer gameplay giving you a temporary edge in the online battlefield. Also includes the Killzone 3 Retro Map Pack, featuring two of the most popular maps from Killzone 2. Fast Starter Pack (available by pre-ordering from Best Buy)Pre-order Killzone 3 and receive a Best Buy Exclusive PSN code allowing you to rank up faster, as you earn XP at double the normal rate for the first 24 hours of multiplayer gameplay. Also includes the Killzone 3 Retro Map Pack. Unlock and Load Pack (available by pre-ordering from Amazon)Pre-order Killzone 3 and receive an Amazon.com Exclusive PSN code and get instant access to 3 Unlock Points to use on the weapon or ability of your choice such as the Marksman’s Sniper Rifle and get the early edge in Killzone 3 Multiplayer. Also includes the Killzone 3 Retro Map Pack. Retro Map Pack (available by pre-ordering from other participating retailers)Pre-order Killzone 3 and receive an exclusive PSN code giving you the Killzone 3 Retro Map Pack, featuring two of the most popular maps from Killzone 2. Also receive an exclusive PlayStation 3 Dynamic Theme. Killzone 3 will be available in North America on February 22, 2011 for $59.99 and the Helghast Edition will be available on the same date for $129.99. Pre-order today!
Postad 28 October 2010 - 17:48
Unregisteredf64a5233
-
Unregisteredf64a5233
-
Über-Guru
-
-
14825 inlägg
inZane, kan du inte slänga upp en bild på när jag sitter i en mech uppe i luften på en smal pinne, på betaforat. Påpeka hur urbota dumt det ser ut med mechs som kan hoppa upp å klättra på saker och ting.
Postad 28 October 2010 - 17:57
bazookajoe_83
-
bazookajoe_83
-
Beroende
-
-
1130 inlägg
Fan Morlock du han före, skulle precis skriva om limited edition. Jag lär ju ska boka den, nu gäller de bara att övertala tjejen om att få ha den framme
Postad 28 October 2010 - 18:29
Unregisteredf64a5233
-
Unregisteredf64a5233
-
Über-Guru
-
-
14825 inlägg
Retro Map Pack featuring two of the most popular multiplayer maps from Killzone 2
Så... Retardec Academy och Tardish Depot?... Hoppas på Saluman Market och Southern Hills eller Pyrrhus Rise.
0 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Media & Mediauppspelning
-
→
Spelkonsoler & PC-spel
-
→
Playstation
-
Personuppgiftspolicy
|
-
Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
nimman
2026-06-08 07:49:07
-
-
-
Två sittplatser men behöver två till
genstruktur
2026-06-04 20:51:09
-
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|