Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Viasat tar över Premier League 2010-2011

433 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 11 januari 2011 - 13:03

Unregistered0919d7e6
  • Unregistered0919d7e6
  • Wannabe

• 27 inlägg
  • 0

Om du talar om Viasat sport och Tv1000 så har vi valt att lämna tillbaka rättigheterna då vi inte nått någon överenskommelse med operatören i marknätet. En nyhet är dock att vi kommer att lansera Tv3HD i marknätet inom en snar framtid.

Mvh Linus Eriksson

Ja eftersom tråden handlar om Premier Leauge var det Viasat sport HD och Viasat fotboll jag avsåg för vilka Viasat erhöll sändningstillstånd för i juni 2010 för marknätet. Det är de Viasat-kanaler som jag kan tänka mig betala för. Tråkigt att man väntat i onödan på fotbollen då... att inte Viasat vill sända fotbollen till oss då ni bevisligen kommer överens för andra av era kanaler med boxer...

Postad 13 januari 2011 - 08:39

Linus Viasat support
  • Linus Viasat support
  • Användare

• 111 inlägg
  • 0

hej Linus på Viasat!
jag undrar om TV3HD kommer till oss många Com Hem kunder?

Kanalen startar den 1 Mars och kommer att finnas tillgänglig för Viasats parabolhushåll , för Viasats kunder i stadsnät samt för Boxers HD-kunder i marknätet. Något avtal med Comhem är i dagsläget inte klart men mycket kan hända innan den 1 Mars.

Mvh Linus Eriksson
Viasat

Postad 13 januari 2011 - 09:53

Linus Viasat support
  • Linus Viasat support
  • Användare

• 111 inlägg
  • 0

Det var ju tråkigt för oss som har boxer idag och har väntat på att kunna se PL. Finns det det ett officiellt uttalande angående detta? (gärna länk till hemsida eller dyl)

mvh

Ja visst är det tråkigt. Jag kan inte minnas att det har gått ut något officielt uttalande angående detta.

Mvh Linus Eriksson
Viasat

Postad 13 januari 2011 - 10:13

Lodbrok
  • Lodbrok
  • Amatör

• 66 inlägg
  • 0

Ja visst är det tråkigt. Jag kan inte minnas att det har gått ut något officielt uttalande angående detta.

Mvh Linus Eriksson
Viasat

Ok. Ska nog kontakta myndigheten och höra efter vad som har hänt med tillstånden.

Mvh

Postad 03 februari 2011 - 21:48

Metakrist
  • Metakrist
  • Amatör

• 50 inlägg
  • 0
Undrar om någon som abonnerar på Viasat kan ge mig några råd. Jag är intresserad av att skaffa Viasat, men endast för att se Premier League och Champions League. Vilka kanaler behöver jag exakt för att se dem? Kan jag välja endast de kanalerna som PL och CL visas på, och blir det billigare om jag gör det?

Tacksam för svar.

Postad 04 februari 2011 - 00:58

distortion2
  • distortion2
  • Mästare

• 2 520 inlägg
  • 0

Undrar om någon som abonnerar på Viasat kan ge mig några råd. Jag är intresserad av att skaffa Viasat, men endast för att se Premier League och Champions League. Vilka kanaler behöver jag exakt för att se dem? Kan jag välja endast de kanalerna som PL och CL visas på, och blir det billigare om jag gör det?

Vilka kanaler du har tillgång till beror ju lite på vilken distributör du har (typ Canal Digital, Viasat, ComHem, Boxer, Telia, Tele2, Bredbandsbolaget etc).

Men för att svara på din fråga så visas väl PL och CL på Viasat Fotboll, Viasat Sport, Viasat Motor, Viasat Sport HD, Viasat Premier League HD. Dessutom finns det väl 7 st Viasat Xtra-kanaler som brukar visa CL gruppspelsmatcher. Och så visas ibland "fin-matcherna" på TV6 / TV10.

Postad 04 februari 2011 - 07:42

waconda
  • waconda
  • Beroende

• 1 026 inlägg
  • 0
Jag måste säga att jag inte trodde att det var möjligt att Premier League skulle bli bättre med Viasat men jag hade fel. Mycket bra studiosnack både i den svenska studion men framförallt i den engelska. Bra bild och bra täckning av matcher.

Bra jobbat. :)

Postad 09 februari 2011 - 03:50

Mongroovy
  • Mongroovy
  • Wannabe

• 38 inlägg
  • 0

Ok. Ska nog kontakta myndigheten och höra efter vad som har hänt med tillstånden.

Mvh

Har du kommit längre i det här? Vad händer med de tillbakalämnade tillstånden? Lämnas de ut till någon annan??

Redigerat av Mongroovy, 09 februari 2011 - 15:41.

Postad 02 mars 2011 - 11:26

Malbo
  • Malbo
  • Lärjunge

• 260 inlägg
  • 0
Ja, då har man haft Viasat nästan en hel säsong, lite reflektioner från min sida...

- Bra format med möjlighet att se många matcher, bra även att ha tillgång till Premier League-kanalen.
- Erik Niva, killen är ett geni!
- Kommentator Claes Andersson borde få kommentera fler matcher, gedigen kunskap...
- Det är närmast kriminellt att låta Sladjan sitta i ett hörn och hålla på med FB-uppdateringar,
han har intressanta tankar och idéer (kolla in honom på Fan TV, Svenska Fans) och borde ta en plats runt bordet istället
- Släng ut Bosse Pettersson och Ola Wenström, vad tillför dom?
- Drömmen vore om Viasat även kunde sända Championship
- Värva Jonas Dahlquist från Canal +.

Postad 02 mars 2011 - 12:18

DennisA
  • DennisA
  • Forumräv

• 789 inlägg
  • 0

Ja, då har man haft Viasat nästan en hel säsong, lite reflektioner från min sida...

- Släng ut Bosse Pettersson och Ola Wenström, vad tillför dom?
- Värva Jonas Dahlquist från Canal +.

+1

Bosse tillför ingenting. Sitter mest och gnäller.
Ola orkar jag inte ens kommentera...

Dahlquist ÄR Premier Leauge! Han borde ingått i rättigheterna när Viasat köpte PL.
Värva honom NU! Sparka både Ola och Bosse och ersätt med Dahlquist. Det som Dahlquist säger under ett sändningstillfälle har mer substans/info/intressantare är Ola & Bosse sagt under en hel säsong.

Postad 02 mars 2011 - 14:33

maarw
  • maarw
  • Wannabe

• 36 inlägg
  • 0

- Bra format med möjlighet att se många matcher, bra även att ha tillgång till Premier League-kanalen.
- Erik Niva, killen är ett geni!

Nu var du ironisk angående Niva va ? Hemsk röst och TOTALT Obildmässig !

Postad 02 mars 2011 - 14:40

Malbo
  • Malbo
  • Lärjunge

• 260 inlägg
  • 0

Inte på något sätt. Sveriges i särklass bästa fotbollsjournalist.

Postad 02 mars 2011 - 18:08

Brando70
  • Brando70
  • Forumräv

• 651 inlägg
  • 0
Ola är ZLATAN-hatare!! Det är löjligt att Viasat anställer en sådan person som inte pallar att berömma Zlatans succé!
Ola bara sitter och väntar på Zlatans lite sämre prestation för att komma igång och dissa Zlatan och kritisera honom onödigt! Jag kommer ihåg när Miralem Pjanic sänkte Real Madrid förra året. Ola satt i studio och bablade om Kim Källströms inhopp (speltid 20 minuter) vilket var löjligt!!

Bosse tycker om Zlatan och kan en hel del om fotboll, men han är för gammal och Viasat skulle behöva nytt färskt blod nästa säsong. Bosse påminner mig om en Amerikansk Hall Of Fame kommentator för Amerikansk NBA basket som jobbar fortfarande på den Amerikanska sportkanalen ESPN. Han heter Hubie Brown och han är säkert över 70 år gammal och bör pensionäras förlängesen!

Erik Niva är skitbra och kan mycket om internationell fotboll! Jag uppskattar hans fotbollskunskaper och kommentarer speciellt när han berömmer mina landsmän Edin Dzeko, Miralem Pjanic, Vedad Ibisevic, Emir Spahic och flera andra... Man märker direkt att Niva är insatt i kunskaper om både dessa fotbollsprofiler och deras prestationer.

OBS! Bort med Ola och Bosse! Och INGA TJEJER i studio TACK!! Låt tjejerna kommentera fotbolls VM för damer istället, skicka de till TV4!

Postad 19 mars 2011 - 16:36

Flash78
  • Flash78
  • Forumräv

• 784 inlägg
  • 0
Idag är det lågt ljud som bara den på viasat fotboll hd, har vart så i 2-3dagar nu tråkigt då jag tänkt se matchen på den kanalen.

Brando70: Varför inga tjejer i studion? Ser och lyssnar hellre mer på dom än Ola :unsure:

Postad 19 mars 2011 - 18:09

Unregisteredbd2b39d2
  • Unregisteredbd2b39d2
  • Veteran

• 1 570 inlägg
  • 0

Idag är det lågt ljud som bara den på viasat fotboll hd, har vart så i 2-3dagar nu tråkigt då jag tänkt se matchen på den kanalen.

Brando70: Varför inga tjejer i studion? Ser och lyssnar hellre mer på dom än Ola :unsure:

Confirmed! Som tur är har man Premiere Leugue HD :lol: Mycket proffsiga kommentatorer!! Off topic: HIF Supercupmästare. Lär blir mer i år :)

Postad 19 mars 2011 - 22:05

Flash78
  • Flash78
  • Forumräv

• 784 inlägg
  • 0
Strömkarlen: Samma här jag bytte till pl hd kanalen istället och kollade :unsure:

Postad 21 mars 2011 - 14:11

Unregistered5deb0b1d
  • Unregistered5deb0b1d
  • Guru

• 4 329 inlägg
  • 0

OBS! Bort med Ola och Bosse! Och INGA TJEJER i studio TACK!! Låt tjejerna kommentera fotbolls VM för damer istället, skicka de till TV4!

Nej det vorde ju hemsk att ha kunniga kvinnor i studion istället för okunniga män. Så jobbigt när kvinnor vill lämna köket och göra något annat :)

Postad 21 mars 2011 - 14:41

Malbo
  • Malbo
  • Lärjunge

• 260 inlägg
  • 0

Nej det vorde ju hemsk att ha kunniga kvinnor i studion istället för okunniga män. Så jobbigt när kvinnor vill lämna köket och göra något annat :)

:)

Redigerat av Malbo, 21 mars 2011 - 14:41.

Postad 21 mars 2011 - 18:33

Flash78
  • Flash78
  • Forumräv

• 784 inlägg
  • 0

:)

Postad 22 mars 2011 - 10:56

alienrebel
  • alienrebel
  • Veteran

• 1 552 inlägg
  • 0
Erik Niva är såklart det bästa som hänt viasat.
Angående kvinnor så har ju viasat Frida Nordstrand som jag tycker är mycke bra. Klart bättre än Elin Ekblom Bak som satt förut i studion.

Bästa vore om dom fick Jonas Dahlqvist från canal+ att leda programmet istället för Ola wenström.
Dahlqvist,Niva,Sladjan och Nordstrand skulle bli kanon.

Postad 24 mars 2011 - 11:11

Tomanista
  • Tomanista
  • Veteran

• 2 396 inlägg
  • 0

Kan man få en definition?

Postad 02 april 2011 - 00:40

simulacra
  • simulacra
  • Mästare

• 3 147 inlägg
  • 0
Eftersom Niva inte har ngra axlar måste han sluta ha på sig så höga kragar, vad han kan om fotboll vet jag inte, men jag måste kolla på sånt ändå...

Postad 07 april 2011 - 19:20

Brando70
  • Brando70
  • Forumräv

• 651 inlägg
  • 0
Niva är riktig fotbollsexpert! Ola Anderson är riktig amatör! Bort mer Ola Anderson från Viasat- han är ZLATAN-hatare! Ola är duktig på att berömma bänknötare Kim Källström och favoriserar Manchester United som de flesta svenskar gör. Man ska vara objektiv som kommentator.

Postad 16 augusti 2011 - 20:35

lindo
  • lindo
  • Veteran

• 1 853 inlägg
  • 0
Lördag den 20 augusti mellan klockan 13:00 och 20:30 visars tre direktsända matcher från Premier League på TV3.

http://www.tv3.se/pr...r-league-pa-tv3

Redigerat av lindo, 16 augusti 2011 - 20:36.

Postad 16 augusti 2011 - 20:42

porch123
  • porch123
  • Veteran

• 1 954 inlägg
  • 0
Smart drag av dem. Dom hoppas på att fler människor ska bli sugna på Premier L och hoppa på Viasat.

/Fredrik

Postad 19 augusti 2011 - 23:18

magi
  • magi
  • Forumräv

• 681 inlägg
  • 0

Niva är riktig fotbollsexpert! Ola Anderson är riktig amatör! Bort mer Ola Anderson från Viasat- han är ZLATAN-hatare! Ola är duktig på att berömma bänknötare Kim Källström och favoriserar Manchester United som de flesta svenskar gör. Man ska vara objektiv som kommentator.

JAG är inte häller något vidare fan av Ola men att han kan vara kritisk mot zlatan gör ju i sig knappast att han skulle vara okunig, de finns över lag en aldeles för stor tilltro på zlatan.

Postad 19 augusti 2011 - 23:24

Unregistered2000
  • Unregistered2000
  • Lärjunge

• 328 inlägg
  • 0

JAG är inte häller något vidare fan av Ola men att han kan vara kritisk mot zlatan gör ju i sig knappast att han skulle vara okunig, de finns över lag en aldeles för stor tilltro på zlatan.

Nej men det finns en lag som heter jantelagen som får människor att inte kunna ta till sig det andra gör bra

Orkar inte rabbla upp Zlatans alla segrar, men jag kan lova att han inte kommer att sitta bitter framför datorn
när han lägger av :)

Lördag den 20 augusti mellan klockan 13:00 och 20:30 visars tre direktsända matcher från Premier League på TV3.

Ny länk

Postad 20 augusti 2011 - 09:12

Majorglenn
  • Majorglenn
  • Mästare

• 3 071 inlägg
  • 0

Tycker det bara är bra att journalister inte håller på att höja upp zlatan till skyarna hela tiden! Alla mål han gör är inte drömmål! Allt han gör är inte bra.. Svenska journalistkåren vill få det till att utan zlatan kan vi lägga ner svenska landslaget... Jag tycker zlatan är oerhört överreklamerad, det har jag alltid tyckt!

Han är för övrigt inte där för att vara fotbollskunnig, han är där för att vara programledare.. isf kan dom ju sparka den där nya tjejen på stående fot som inte kan ett skit om fotboll!

Postad 11 maj 2012 - 17:03

lindo
  • lindo
  • Veteran

• 1 853 inlägg
  • 1
Viasat har förlängt avtalet med Premier League till säsongen 2015/2016

Postad 12 maj 2012 - 16:04

alienrebel
  • alienrebel
  • Veteran

• 1 552 inlägg
  • 0
Det är bra då slipper man byta abbonemang på ett par år.

Postad 13 maj 2012 - 01:00

sinnes
  • sinnes
  • Veteran

• 2 237 inlägg
  • 1
Hoppas att de kommer att erbjuda Engelska kommentatorer på alla matcherna de sänder.
Svenska kommentatorer är totalt värdelöst när det gäller Engelsk fotboll.

Postad 13 maj 2012 - 13:47

Tomanista
  • Tomanista
  • Veteran

• 2 396 inlägg
  • 0

Viasat har förlängt avtalet med Premier League till säsongen 2015/2016

Var Canal+ ens med i budgivningen?

Postad 13 maj 2012 - 15:06

lindo
  • lindo
  • Veteran

• 1 853 inlägg
  • 0

Var Canal+ ens med i budgivningen?

Nej de fick inte vara med...

Postad 14 maj 2012 - 11:26

hassesolo
  • hassesolo
  • Über-Guru

• 10 389 inlägg
  • 0

Hoppas att de kommer att erbjuda Engelska kommentatorer på alla matcherna de sänder.
Svenska kommentatorer är totalt värdelöst när det gäller Engelsk fotboll.

Jag tycker faktiskt att de engelska brukar vara sämre med dålig förståelse för spelet.

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Vy bakåt i salongen
    DPC
    2025-05-16 13:46:51
  • Ny hifi-bänk - Jobb kvar
    joga
    2025-05-15 21:43:01
  • JBL M2 & BMS SUB
    Anton
    2025-05-15 16:51:15
  • Kant läckage
    GothiaTekSwe
    2025-05-14 13:29:53
  • Kant läckage
    GothiaTekSwe
    2025-05-14 13:13:49
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2025 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.