Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Samsung PS50C7705

476 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 08 February 2011 - 18:59

roBBen
  • roBBen
  • Wannabe

• 29 inlägg
  • 0
Ny firmware ute. Kanske inte så tilltalande changelog men hoppas de fixat buggen med internet@tv.

Version 3007.1

Changelog:

Optimization to find the Service Channel for SkyD (Germany, Austria , Swiss Region)

Redigerat: Buggen med internet@tv är fixad. Fungerar bra igen.

Redigerat av roBBen, 08 February 2011 - 19:21.

Postad 08 February 2011 - 23:40

Unregistered28078
  • Unregistered28078
  • Wannabe

• 33 inlägg
  • 0

Ny firmware ute. Kanske inte så tilltalande changelog men hoppas de fixat buggen med internet@tv.

Version 3007.1

Changelog:

Optimization to find the Service Channel for SkyD (Germany, Austria , Swiss Region)

Redigerat: Buggen med internet@tv är fixad. Fungerar bra igen.

Har du noterat någon förändring i 3d eller annan bildkvalitet? Bättre, sämre mm?

//Enzio

Postad 09 February 2011 - 18:30

Liox
  • Liox
  • Wannabe

• 20 inlägg
  • 0
Enligt australiensiskt och engelskt forum så är 3007.1 lika skandalöst som tidigare,helt makalöst egentligen från Samsung att ignorera alla som har det kraftiga crosstalk som uppkom med 3000 firmware uppgraderingen.Och nått påhitt är det inte eftersom jag själv råkat ut för det och fått tv:n ok efter nedgradering igen.Och när jag talade med Samsungsteknikerna så hade de ingen aning om problemet och menade att om jag hade problem skulle jag byta kablar eller blurayspelare för det måste vara där problemet låg.Testat 4 olika kablar och 2st blurayspelare samt en ps3 men problemet kvarstod tills jag nedgraderade firmwaren.
Det enda jag kan säga åt er att göra som funderar på att köpa en 3d plasma,köp Panasonics istället så slipper ni allt strul eftersom den inte har någon crosstalk,för skulle ni få Samsungen levererad med 3006 firmwaren kommer ni ej heller att kunna nedgradera utan får leva med en grym crosstalk.
Tvivlar på att Samsung kommer att lösa detta.

Postad 09 February 2011 - 18:36

roBBen
  • roBBen
  • Wannabe

• 29 inlägg
  • 0

Har du noterat någon förändring i 3d eller annan bildkvalitet? Bättre, sämre mm?

//Enzio

Nej ingen skillnad på bildkvalité vad jag kan se.

Postad 15 February 2011 - 22:26

sandby7
  • sandby7
  • Användare

• 100 inlägg
  • 0

Nej ingen skillnad på bildkvalité vad jag kan se.

Vilken version är den som är bäst så, vilken skall man stanna på ? (har en nyköpt 7705:a inom någon dag - pga leverans)

//s7

Postad 15 February 2011 - 22:51

Unregistered26dd04a9
  • Unregistered26dd04a9
  • Användare

• 236 inlägg
  • 0
Hur var det nu med versionerna?

Ska man alltså enbart köra version 1001 nånting och kolla om tvn inte har 3007 eller högre för då går det inte nedgradera`?
Detta för att få ner ghosting effekten?

Ska nog köpa den imorrn tacksam för snabba svar.

Postad 16 February 2011 - 11:57

Unregisterede66b2ebb
  • Unregisterede66b2ebb
  • Användare

• 105 inlägg
  • 0

Hur var det nu med versionerna?

Ska man alltså enbart köra version 1001 nånting och kolla om tvn inte har 3007 eller högre för då går det inte nedgradera`?
Detta för att få ner ghosting effekten?

Ska nog köpa den imorrn tacksam för snabba svar.

Jag har följt flera trådar ute på nätet gällande schyssta firmware för denna tv och detta har jag uppfattat:

För att få den bästa 3D-effekten (ur ett ghosting perspektiv åtminstone) så skall man använda sig av version 1016 eller 2004. 1016 har nog den bästa 3D, medan 2004 har bättre 2D och nästan lika bra 3D som 1016.

Efterföljande firmware version verkar ha fått sämre 3D, åtminstone version 3000 och uppåt. Dock har smärre förbättringar skett gällande 3D from de två senaste firmware (3006.2 och nyare).

Upp till och med version 3005.1 = Går att nedgradera
From version 3006.2 och uppåt (idag 3007.1 som är den senaste) = Går EJ att nergradera då en uppdatering i internettv tar bort Hackprogramet som gör att man kan nergradera.

Dock har vissa användare antydd att de senaste versionerna har lite bättre 2D bild (skarpare och "klarare").
Sen så innebär oftast nyare versioner buggfixar och förbättringar som försvinner då man nedgraderar, ha det i åtanke.

Jag har 3006.2 och tycker att 3D-effekten har blivit bättre än 3005.1 (vilket även andra håller med). Dock har jag upptäckt att ghosting effekten varierar enormt beroende på material.
Jag har inte testat 2004 eller 1016 så jag kan inte säga om det skiljer mycket i 3D.

Köpte min TV i slutet av December. Min TV monterades i Nov 2010 och ver 3003 följde med. Jag har för mig att de flesta som köper en tv idag får version 3005 idag (dock kan det beror på många saker..)

Redigerat av Unregisterede66b2ebb, 16 February 2011 - 11:59.

Postad 16 February 2011 - 20:21

Unregistered26dd04a9
  • Unregistered26dd04a9
  • Användare

• 236 inlägg
  • 0

text

Tackar så mycket för svaret, där ser man...!

Lite trixigt att du just är mer nöjd med 3d i den versionen som är just det snäppet upp som inte går att nedgradera ifall jag skulle uppleva mkt ghosting med dessa högre versionerna.. Det är ju frågan om jag ska uppgradera till dom nyare eller den nyaste och chansa på att 3dn är bättre där än version 1016.

Jag var och kollade på den idag och måste säga färgen och svärtan i bilden såg mkt bra ut. I göteborg lyckades jag få en 3d visning på en större onoff affär och jag tyckte 3d effekten var bra men det flimmrade utanför bilden något enormt. Jag har aldrig fått huvudvärk av 3d tidigare men jag fick faktiskt lite ont i huvudet på några minuters tittande. DOCK ska jag säga att det förmodligen berodde på den mkt starka belysningen som fanns i butiken, då jag testade ett par andra 3d brillor till annan tv med solskyddsskärm där inget flimmer förekom.
Alltså vet jag inte om det var ljuset som orsakade det extrema flimmret på tvn eller om det är så i mörkt förhållande också. Ska nämnas att det kommer med 3 stycken, ja du läste rätt, 3d glasögon från on off för 14000 kr mer eller mindre, då kommer flera 3d filmer med.

edit: tråden om senaste firmwaren 3007 etc för dom som är intresserade (kanske redan postats vad vet jag) http://www.avforums....e-3007-1-a.html

Tror det blir en sån imorgon men tror jag tar den på något ställe som säljer för 12890 i dagsläget och isf köper till extra 3d glasögon senare för 800 kr st eller vad dom kostar.

edit: Kan tillägga att hemma flimmrar inte 3d ett dugg i mörk miljö med svaga lampor i bakgrunden.
Däremot buzzar mitt ex ganska enormt vilket man märker tydligt från 4 meter. Ljudet studsar antagligen från fönstren och det är väldigt irriterande. Det låter ännu värre om man slår på 3d effekten...
Annars skulle jag varit extremt nöjd med tvn för bilden och allt är riktigt riktigt imponerande.

Redigerat av Unregistered26dd04a9, 17 February 2011 - 21:13.

Postad 23 February 2011 - 08:53

Unregisterede66b2ebb
  • Unregisterede66b2ebb
  • Användare

• 105 inlägg
  • 0
Hittade via ett tysk forum en ganska teknisk herre som har tittat mer på denna ghosting problem som flera köpare av denna tv (och andra i samma serie) upplever med de senaste FW-versionerna. Han ger åtminstone en eventuell förklaring vad problemet kan bero på, ganska intressant läsning...

Tips: Använd Google translate om ni inte kan tyska :)

Länk

Postad 23 February 2011 - 17:30

zamson
  • zamson
  • Användare

• 100 inlägg
  • 0
Hade siktet helt inställt på denna TV innan 2010-serierna går ur lager. Dock så tvekar jag rejält nu med tanke på firmware/3d och buzzing-lotteriet. Har en Panasonic 42" PV60 nu som jag vill uppgradera, visst den buzzar också men bara om man lägger örat till vid sladdarna. Kanske blir till att vänta till i höst och inhandla en 2011-modell.

Ni som har TV:n får gärna rapportera i tråden om Samsung släpper firmware som rättar till ghostingen.

Postad 28 February 2011 - 09:36

ruhe
  • ruhe
  • Forumräv

• 659 inlägg
  • 0
Vi var och köpte denna i fredags på Netonnet. De har 25% nedsättning på alla fyndvaror nu ( returex, reparationsex ). Vi hade tagit upp en ny på vagnen och tvekade när vi såg ett returex av samma TV nedsatt med 1000:-. Frågade butikskillen en extra gång och fick då reda på slutpriset: -25% på det nedsatta priset, d v s
Under 9000:- :(

Klart värt att chansa, fick den för 8900 något. Vi har bara kollat på den ett par timmar och jag har inte gjort en enda inställning eller börjat någon kalibrering. Igår kväll kom den äntligen upp på väggen efter en hel del jobb med både väggpluggarna och själva upphängningen. Ska fortsätta köra in den så sakteliga innan man kan börja med kalibrering och inställningar från nätet m m.

Jag är rejält gnällig vad gäller alla slags oljud/biljud i tillvaron och var nervös inför igångsättningen för eventuellt surr ( engelska: buzz ). Den surrar en del, vilket man även kunde höra i tysta partier om man aktivt lyssnade efter surret. Det tycktes fördela sig jämt över hela panelen när man stängde av ljudet och lyssnade nära, så min slutsats är att jag inte fått ett extra surrigt ex utan att de surrar ungefär såhär mycket till sin natur. Min sambo hör surret bara om jag stänger av ljudet. Har inte haft igång den sen vi fick upp den på väggen igår.

Bilden vet jag att det är för tidigt att säga något om såhär innan inkörningen. Det ser bra ut hittills i läget standard. Svartnivåerna kanske grötar lite på vissa kanaler, men SVT Melodifestival HD såg det bättre ut. Man såg orkestern röra sig där de satt i dunklet mellan låtarna.

Hoppas även få bättre läppsynk på HD-kanalerna från Comhem genom att använda TV:ns "optical out" till hemmabiostärkaren. Kan någon bekräfta detta kanske?

Postad 02 March 2011 - 15:22

Unregistered26dd04a9
  • Unregistered26dd04a9
  • Användare

• 236 inlägg
  • 0
Jag lyckades nedgredera min firmware från 3005 till 1016 tror jag det blev.
Kan meddela att 3d effekten blev otroligt imponerande efter nedgraderingen så rekommenderar att alla gör det. Man får mindre känsla av att ögonen korsar sig och det blir mer "pop" eller djup i 3dn vilket är riktigt coolt!
Tycker inte svärtan försämrades nämnvärt heller i 2d, jag märkte ingen skillnad iaf..
En länk till hur man går tillväga för denna nedgradering finns i tråden (sök på 1016).

Postad 03 March 2011 - 07:46

ruhe
  • ruhe
  • Forumräv

• 659 inlägg
  • 0

Kan meddela att 3d effekten blev otroligt imponerande efter nedgraderingen så rekommenderar att alla gör det. Man får mindre känsla av att ögonen korsar sig och det blir mer "pop" eller djup i 3dn vilket är riktigt coolt!
Tycker inte svärtan försämrades nämnvärt heller i 2d, jag märkte ingen skillnad iaf..
En länk till hur man går tillväga för denna nedgradering finns i tråden (sök på 1016).

Vi testade Avatar igår och hade först en känsla av ögonkorsning. Det rättades till genom att välja "korrigering". D v s vi hade sett högerbilden med vänsterögat och tvärtom. Sedan kunde man öka 3d-vinkeln med en annan inställning. Det blev otroligt bra, såpass att det blev spontana glädjeyttringar. Inget att klaga på efter sådär 10-15 minuters testande. Jag börjar hoppas på att slippa nedgradera från 3005 faktiskt.

Postad 09 March 2011 - 20:26

kvadde
  • kvadde
  • Wannabe

• 21 inlägg
  • 0
Hejsan alla!

Jag har varit kontakt med Samsung support 4 gånger nu ang min plasma 7705. Var så att jag kopplade in den till internet och gjorde uppgradering på mjukvaran som stod på rutan. Nu har jag mjukvaran 3007:1 och crosstalk som in i **** har sökt på uppgifter som bild setup i 3D har lyckats att få ner crosstalken lite men inte helt.

Supporten på Samsung är bedrövlig en kille sa varför uppdaterade du ? och de andra 2 har gett mig en guide hur jag skulle göra med den guiden var till LED apparaterna! Är trött på detta och känner mig lurad på 20.000kr som jag la ut för ca 8 månader sen.

Finns de nån snäll person som kan ge mig råd hur jag ska gå till väga med detta ärende

Ska jag fortsätta att ringa Samsung support eller ska jag ta kontakt med inköp stället ?

Snälla ge mig råd

Postad 09 March 2011 - 21:16

Unregistered26dd04a9
  • Unregistered26dd04a9
  • Användare

• 236 inlägg
  • 0

Finns de nån snäll person som kan ge mig råd hur jag ska gå till väga med detta ärende

Ska jag fortsätta att ringa Samsung support eller ska jag ta kontakt med inköp stället ?

Snälla ge mig råd

Det går inte nedgradera tror jag från den versionen.. Lite surt. Ligg på samsung och kräv att dom fixar en ny update som fixar 3dn så att den blir lika bra som vid 1016,
(Du kan ju kolla om det funkar hålla inne exit knappen och det, läs i den utländska tråden, men blir nog svårt tror jag tyvärr..)
Sen är det väl bara 3dn som är fucked up? så du har ju fortfarande 2dn, men ändå, nice med grym 3d jag har 1016 vilken är superb.
Man ser dock lite ghosting i vissa scener, men för priset är det riktigt grym 3d på denna tv, extremt coolt!

Postad 11 March 2011 - 09:50

trezpasser
  • trezpasser
  • Wannabe

• 39 inlägg
  • 0

En fråga till er som har tvn, jag gillar det här snabba rörelserna som lcd/falskled har, har denna plasman det?
Motion plus kallas det, (som ni märker kan kan inte tv så mycket:p)

Tips, köp samsung bluray c6900 från netonnet, då får ni med 3dstarterkit utan krav på att köpa tvn sammtidigt:) på så sett slipper ni köpa tv i samma butik som bluray om ni skulle hitta tvn för nått gött pris eller gärna skulle vilja köpa den någonstans:)

det låter som att du vill stänga av det progressiva i bilden. Dvs det som gör att det ser filmiskt ut. För en som är videograf låter det som att bakåtsträva, med tanke på att all utrustning och pryl suktat efter att kunna efterlikna detta i flera år, eftersom det bara var "riktiga" hollywood-kameror som fixade detta för bara några år sedan. Numera kan du skjuta progressivt med nästan allt som har en kameralins. Som tur är smaken som baken, och jag vet flera personer med dig som gärna ser på tv/film utan denna effekt (för mig så ser det ut som att det är filmat med en gammal hemvideokamera).

Postad 13 March 2011 - 11:28

ruhe
  • ruhe
  • Forumräv

• 659 inlägg
  • 0

Jag får också kolla upp detta med nedgradering. Det är för mycket skelningskänsla i vissa scener i 3d.

Postad 16 March 2011 - 20:07

ztevie
  • ztevie
  • Användare

• 201 inlägg
  • 0
Har haft min ps50c7705 i en vecka. Kan ju ge en liten minirecension:
Jag är jävligt nöjd!
Buzzing: Kan inte höra nåt alls, även om jag mutade tv:n och lyssnade riktigt nära.
IR: Kan inte se nåt överhuvudtaget på 3 meters håll. Kollade en match i italienska ligan där resultatet och klockan var statiska med helvita siffror/bokstäver. Slog över till svart bild efteråt och då kunde jag se liiite grann då jag gick nära. Jag har inte brytt mig om att ställa ner kontrast m.m. heller utan kör med Standard inställningen. Det ser ju för j*vla tråkigt ut att stäla ner kontrast och ljusstyrka så det ids jag inte... Jag ser ju till att inte lämna nån statisk bild för länge och sen undviker jag svarta kanter, utan har alltid helbild. Än så länge allt väl.
Dirty Screen Effect: Har kollat flera hockeymatcher, tycker isen ser normal ut. En del rapporterar om rosa eller grå is, men icke. Den ser så där någorlunda vit ut som den alltid sett ut i andra apparater.
Line Bleeding: Kan synas väldigt lätt ibland, men det stör mig inte alls, tänker man inte på det så reagerar man i alla fall inte.
2D: Klart bättre och skarpare bild än i min gamla DLP. Jag kör med Boxer... SPeciellt 1:an, 2:an och 4:an ser riktigt bra ut, nästan HD-klass...
Bluray: Suuuuveränt! Riktig skarp bild!
3D: Klart bättre än jag väntat mig... Ibland förekommer det crosstalk om man tittar efter det, fast har bara kollat en film, Deep Sea. Det är inte ofta jag sett det dock, så det stör inte. Har haft nån enstaka gång att glasögonen synkat om, men bara då jag tittat på dagstid med solljus i rummet. Då jag mörklagt har glasögonen funkat fint. Jag hade en skelögd känsla i början, men det blev bättre då jag körde bildkorrigering under 3D-inställningar i tv:n... Jag tror det innebär att den byter vänster och höger synfält? I det stora hela ser det bra ut... Fint djup och skarp bild.

Har testat att koppla in telefonen via USB och det funkar fint att se filmer och foton därifrån.

Familjen är lyrisk. Frun var tveksam till att köpa ny tv, hon tyckte den gamla hade jättebra bild. Nu tycker hon att vi ska byta denna mot en likadan 63"... :D

Jag ska vänta ca 200 timmar innan jag börjar fippla med inställningarna för att maxa bildkvaliteten, först då får man se hur svärta m.m. ser ut...

Som sagt är jag väldigt nöjd. Alla mina farhågor om Plasma och allt man läst om buzzing, IR och liknande är som bortblåsta.

Postad 17 March 2011 - 17:29

kvadde
  • kvadde
  • Wannabe

• 21 inlägg
  • 0

Hejsan alla!

Jag har varit kontakt med Samsung support 4 gånger nu ang min plasma 7705. Var så att jag kopplade in den till internet och gjorde uppgradering på mjukvaran som stod på rutan. Nu har jag mjukvaran 3007:1 och crosstalk som in i **** har sökt på uppgifter som bild setup i 3D har lyckats att få ner crosstalken lite men inte helt.

Supporten på Samsung är bedrövlig en kille sa varför uppdaterade du ? och de andra 2 har gett mig en guide hur jag skulle göra med den guiden var till LED apparaterna! Är trött på detta och känner mig lurad på 20.000kr som jag la ut för ca 8 månader sen.

Snälla ge mig råd

Lite mer info om hjälp på min tv.

Efter mycket om och men så har de kommit ut en tekniker från Samsung. Han pulade in ett nytt moderkort med en tidigare mjukvara. Nu funkar allt som de ska igen.. :rolleyes: så om de finns fler som har problem så stå på er och få era moderkort utbytta på garanti..

Redigerat av kvadde, 17 March 2011 - 17:30.

Postad 17 March 2011 - 23:28

ruhe
  • ruhe
  • Forumräv

• 659 inlägg
  • 0
Jahapp, då var man på Firmware 2004 från oktbober 2010 istället för 3005 som TV:n kom med. Det verkar som att 3d:n blivit bättre, får testa mer framöver. Deep Sea hade mycket skelkänsla innan, det får bli elddopet i senare tester.

Jag ser fram emot att precis som föregående skribent börja pula med inställningar då TV:n gått lite fler timmar. DVE Bluray kalibreringsskiva har jag också köpt hem till detta.

Postad 23 March 2011 - 09:55

ShaManIX
  • ShaManIX
  • Veteran

• 1930 inlägg
  • 0
Någon som vet någon affär i Sthlms-området som har denna tv uppställd så att man kan dra och titta lite på den innan man bestämmer sig?

Har i dagsläget en Samsung LE40M61B köpt typ 2005. Jag är visserligen inte missnöjd med den på något sätt, tycker att den håller måttet än, men det är dags att byta till en lite större och med Full HD.

Denna verkar vara poppis och, vad jag läst, en bra TV för de här pengarna.

Hur är den interna mediaspelaren? Det står ju att den klarar MKV, H.264 och så. Men klarar den att spela upp dessa om de är 1080P? Tänkte om jag kan spela upp HD-material från min NAS via nätverket direkt till TVn utan mellanliggande mediaspelare.

Tacksam för alla svar

Postad 23 March 2011 - 10:08

Unregisterede66b2ebb
  • Unregisterede66b2ebb
  • Användare

• 105 inlägg
  • 0

Någon som vet någon affär i Sthlms-området som har denna tv uppställd så att man kan dra och titta lite på den innan man bestämmer sig?

Har i dagsläget en Samsung LE40M61B köpt typ 2005. Jag är visserligen inte missnöjd med den på något sätt, tycker att den håller måttet än, men det är dags att byta till en lite större och med Full HD.

Hur är den interna mediaspelaren? Det står ju att den klarar MKV, H.264 och så. Men klarar den att spela upp dessa om de är 1080P? Tänkte om jag kan spela upp HD-material från min NAS via nätverket direkt till TVn utan mellanliggande mediaspelare.

Tacksam för alla svar

Vill du se den så brukar MediaMarkt oftast vara ett säkrare kort. Såg den åtminstone i Kungens Kurva för någon månad sen.
Interna mediaspelaren fungerar hur bra som helst, och enligt min uppfattning en av de bättre inbyggda ute på marknaden. Har fixat det mesta jag har testat, dock ej .m2ts...

Och ja, den klarar av att spela 1080p. Fungerar klockrent via USB-hårddisk.
Har testat det även via DLNA på min bärbara PC, och det gick sådär, men detta enbart pga anslutningen går trådlöst med 802.11g. Detta är det inte tillräckligt snabb (för 1080p material) för att strömma filmen till tv:n. Dvs problemet har inget med inbyggda mediespelaren att göra.

Postad 24 March 2011 - 10:02

ShaManIX
  • ShaManIX
  • Veteran

• 1930 inlägg
  • 0
Får bli att undersöka Media Markt i helgen då och se om den finns uppställd någonstans.
Man vill ju inte köpa en TV utan att först ha sett den i verkligheten, smaken är ju som baken :)
Tack

Postad 24 March 2011 - 16:59

ekon
  • ekon
  • Guru

• 5779 inlägg
  • 0
Fick ett annonsblad från Media Markt Västerås idag... 9990kr för PS50C7705!

Postad 24 March 2011 - 17:12

ztevie
  • ztevie
  • Användare

• 201 inlägg
  • 0

Fick ett annonsblad från Media Markt Västerås idag... 9990kr för PS50C7705!

Ojdå, "bara" 2500:- mindre än vad jag köpte den för, för 2 veckor sedan... Jag visste väl att jag köpte den i precis rättan tid... :)

Postad 24 March 2011 - 18:23

ekon
  • ekon
  • Guru

• 5779 inlägg
  • 0
Men detta är ju verkligen ett superpris, för att få bort dem sista.

Postad 24 March 2011 - 21:50

ShaManIX
  • ShaManIX
  • Veteran

• 1930 inlägg
  • 0
Nu har jag mest läst om folk som använder USB-disk för att använda TVns interna media player.

Men är det någon som har den kopplad till t.ex. en NAS och streamar över nätverket? Det jag läst om er som kör från HTPC eller LapTop så verkar ni använda nått Media Share-program, osäker på om det finns att installera på NASen nämligen.

Skulle vara kul att veta om just det här fungerar, så man slipper köra en extern mediaspelare mellan NAS och TV.

Postad 25 March 2011 - 14:06

Tompaz
  • Tompaz
  • Användare

• 161 inlägg
  • 0

Nu har jag mest läst om folk som använder USB-disk för att använda TVns interna media player.

Men är det någon som har den kopplad till t.ex. en NAS och streamar över nätverket? Det jag läst om er som kör från HTPC eller LapTop så verkar ni använda nått Media Share-program, osäker på om det finns att installera på NASen nämligen.

Skulle vara kul att veta om just det här fungerar, så man slipper köra en extern mediaspelare mellan NAS och TV.

Jag kör den trådlöst mot netgear stora 2TB och det funkar klockrent

Postad 25 March 2011 - 21:21

mrnis
  • mrnis
  • Amatör

• 66 inlägg
  • 0
Hade inte varit inne i Internet@Tv på någon månad, men upptäckte idag att jag hade fått TV4 Play som App i TVn. Äntligen en vettig App tänkte jag såklart. Tyvärr funkar det såklart bara för Premium-abbonemang visade sig, och ge bort pengar till TV4 tänker jag inte göra. :)

//mrnis

Redigerat av mrnis, 25 March 2011 - 21:21.

Postad 26 March 2011 - 21:38

ShaManIX
  • ShaManIX
  • Veteran

• 1930 inlägg
  • 0

Jag kör den trådlöst mot netgear stora 2TB och det funkar klockrent

Tack :)

Postad 30 March 2011 - 21:45

Herbert
  • Herbert
  • Wannabe

• 13 inlägg
  • 0
Hej
Har nyligen fått hem min TV, är helnöjd med den, men när jag skulle prova min conaxcam (4.00 P/N:904064 Rev 1.0)
så händer inget, provar att startaom TV´n då startar den inte upp,den hänger sej måste dra ur kontakten
och ta bort camen för att den ska starta igen.
Måste jag ha en ci+ cam typ strong fast canaldigital inte kör med pairing än?
Någon som testat 4.00 camen och kan bekräfta att det är så?
eller är det fel på TV´n ?

Postad 30 March 2011 - 21:51

Tigerofsweden
  • Tigerofsweden
  • Beroende

• 1356 inlägg
  • 0
såg denna tv igår på onoff och har tittat på den innan .... ser faktiskt riktigt bra ut sådär första view ...

Postad 31 March 2011 - 15:39

Unregistered30592
  • Unregistered30592
  • Lärjunge

• 407 inlägg
  • 0

Hej
Har nyligen fått hem min TV, är helnöjd med den, men när jag skulle prova min conaxcam (4.00 P/N:904064 Rev 1.0)
så händer inget, provar att startaom TV´n då startar den inte upp,den hänger sej måste dra ur kontakten
och ta bort camen för att den ska starta igen.
Måste jag ha en ci+ cam typ strong fast canaldigital inte kör med pairing än?
Någon som testat 4.00 camen och kan bekräfta att det är så?
eller är det fel på TV´n ?

Har för mig att Canal Digital kör med pairing. Har conaxen Strong som är för pairing(Canal Digital) kör med satellit.
Ska ev sälja av camen pga att jag sagt upp canal digital plus att vi fått fiber in till huset :blush: med paket med Tele/Tv/Internet för en billigare penning :) än vad familjepaketet kostar hos canal digital.

kom på nu i efterhand att jag fick ringa till Canal Digital och säga att jag köpt en Tv med inbyggd sat-box i. Sen la dom in den(parade) den med mitt kort. 1 timma senare fick jag bild.

Redigerat av Unregistered30592, 31 March 2011 - 15:41.

Postad 01 April 2011 - 05:15

trezpasser
  • trezpasser
  • Wannabe

• 39 inlägg
  • 0

Tacksam för alla svar

Enligt mig gör du ett bra val i denna tv. Har haft den i ca 3 veckor nu och är mkt nöjd!
Mediaspelaren spelar upp matroska h264 och andra format som tex Apple quicktimes HD encoder. Jag har dragit en nätverkslina till tv'n och streamar MKV 1080p direkt från min stationära dator utan problem.
Däremot hackade det till när jag gjorde samma sak fast från en bärbar dator som var kopplad via det trådlösa nätverket.

Hade inte varit inne i Internet@Tv på någon månad, men upptäckte idag att jag hade fått TV4 Play som App i TVn. Äntligen en vettig App tänkte jag såklart. Tyvärr funkar det såklart bara för Premium-abbonemang visade sig, och ge bort pengar till TV4 tänker jag inte göra. :blush:

//mrnis

VIMEO-appen är ju underbar annars! så mkt snyggt å vettigt HD-material via en knapptryckning. Är det någon som vet några fler roliga appar? spotify hade ju vart guld tex

Postad 01 April 2011 - 09:59

Tigerofsweden
  • Tigerofsweden
  • Beroende

• 1356 inlägg
  • 0
tror inte heller du kommer bli missnöjd med denna , har sett den i butik ett par gånger och det ser faktiskt helt ok ut .... bra pris på den nu med ....

Postad 02 April 2011 - 13:42

emigrate_fire
  • emigrate_fire
  • Rookie

• 3 inlägg
  • 0
Har haft tv:n i ca en månad nu och är supernöjd. Har dock ett par frågor eftersom jag är totalt okunnig både i begrepp och inställningar. Har en HD-box från ComHem som är kopplad till tv:n.

Min frågor är i alla fall: När jag ser på tex. Two and a half men och ibland andra program med snabba rörelser så "laggar" bilden. När jag ser "Taahm" så upplevs det att personerna får en "aura". Vad beror det på, har det något namn och finns det några inställningar för att minska det i så fall? Jag kör på de inställningar som tv:n kom med.

Finns det några bra tips till inställningar utan att man kalibrerar tv:n ?

Mvh.
Jonas

Postad 03 April 2011 - 17:04

SerialDex
  • SerialDex
  • Rookie

• 8 inlägg
  • 0
Jag försökte spela Killzone 3 på ps3:an men 3D-effekterna var så kassa att det inte gick... Nu tänkte jag nedgradera firmwaren och hoppas det blir bättre. Men jag har några frågor.

1. Försvinner garantin, eller går det att göra så att hacket försvinner helt efteråt?

2. Är det denna guide jag bör följa? http://www.avforums....-procedure.html

3. Är det samma firmware till alla samsung c-serie? Eller måste jag ladda ned 2004.0 från någon annanstans än från ovanstående guide?

Tacksam för svar! ;)

Postad 04 April 2011 - 19:32

SerialDex
  • SerialDex
  • Rookie

• 8 inlägg
  • 0
Wow!
Jag följde guiden jag frågade om i mitt inlägg här ovanför med den firmwaren som länkas (jag har en gråimporterad ps50c7700). Och det blev en grym förändring i Killzone 3 i alla fall...
Guld! :D
Det går att ta bort hacket, och att radera spåren efter det, så borde inte vara något problem med garantin heller...

Peace!
/SerialDex

Postad 04 April 2011 - 22:47

Mr.Kräsen
  • Mr.Kräsen
  • Användare

• 232 inlägg
  • 0

Wow!
Jag följde guiden jag frågade om i mitt inlägg här ovanför med den firmwaren som länkas (jag har en gråimporterad ps50c7700). Och det blev en grym förändring i Killzone 3 i alla fall...
Guld! :D
Det går att ta bort hacket, och att radera spåren efter det, så borde inte vara något problem med garantin heller...

Peace!
/SerialDex

Då har även jag kört in hacket :) återkommer med resultat...

Postad 05 April 2011 - 09:34

weiuweiu
  • weiuweiu
  • Wannabe

• 30 inlägg
  • 0
Kan berätta att dom som har versioner över 3005, alltså 3006 och 3007, fungerar inte widget hacket för, dom får istället köra hotel mode hacket.

http://sourceforge.n...over_Hotel_mode

Det är förjäkligt vad samsung gjort med deras firmwares

Postad 05 April 2011 - 19:50

rober2
  • rober2
  • Wannabe

• 30 inlägg
  • 0
Jag har en PS50C7705 med version T-VALDEUC-3000.6 (köpt i december). Är det någon som vet hur den versionen står sig jämfört nyare versioner? Vinner jag på att nedgradera till ver 2004? Jag har hittills inte vågat efter allt man läser på forumet.
Lelle81 skrev tidigare:

Jag har följt flera trådar ute på nätet gällande schyssta firmware för denna tv och detta har jag uppfattat:

För att få den bästa 3D-effekten (ur ett ghosting perspektiv åtminstone) så skall man använda sig av version 1016 eller 2004. 1016 har nog den bästa 3D, medan 2004 har bättre 2D och nästan lika bra 3D som 1016.

Efterföljande firmware version verkar ha fått sämre 3D, åtminstone version 3000 och uppåt. Dock har smärre förbättringar skett gällande 3D from de två senaste firmware (3006.2 och nyare).

Är det någon mer som har erfarenheter av olika firmware?
Finns det något firmware-arkiv där man kan ladda ner vilken version man vill (och prova sig fram)?

Postad 19 April 2011 - 09:30

Unregisterede66b2ebb
  • Unregisterede66b2ebb
  • Användare

• 105 inlägg
  • 0
Ny firmware på G :lol:

T-VALDEUC-3008.3

Finns upplagd på den svenska sidan, dock står det fortfarande äldre datum fast går man in på firmware så ser man att det är nyare firmware.

http://www.samsung.c...amp;tab=support

Intressant att se vad den åtgärdar/förstör :blink:

EDIT: Uppdaterade tv:n med denna firmware och kunde ganska omgående att 3D har blivit ganska mkt bättre! Mindre ghosting och "korsande ögon" för min del iallafall...
Följer vissa andra trådar och hittills är de flesta nöjda med denna uppdatering.
Verkar som att Samsung ÄNTLIGEN har ordnat upp 3D kvalitén efter försämringen iomed 3000.x-3007.x!!!
Ni som har 3006.2> (dvs inte kan nergradera på ett enkelt sätt) och tycker att 3D inte är bra, råder jag er att testa denna firmware...

Redigerat av Unregisterede66b2ebb, 20 April 2011 - 07:03.

Postad 20 April 2011 - 09:48

lostsoul
  • lostsoul
  • Lärjunge

• 415 inlägg
  • 0

Ny firmware på G :P

T-VALDEUC-3008.3

Finns upplagd på den svenska sidan, dock står det fortfarande äldre datum fast går man in på firmware så ser man att det är nyare firmware.

http://www.samsung.c...amp;tab=support

Intressant att se vad den åtgärdar/förstör :)

EDIT: Uppdaterade tv:n med denna firmware och kunde ganska omgående att 3D har blivit ganska mkt bättre! Mindre ghosting och "korsande ögon" för min del iallafall...
Följer vissa andra trådar och hittills är de flesta nöjda med denna uppdatering.
Verkar som att Samsung ÄNTLIGEN har ordnat upp 3D kvalitén efter försämringen iomed 3000.x-3007.x!!!
Ni som har 3006.2> (dvs inte kan nergradera på ett enkelt sätt) och tycker att 3D inte är bra, råder jag er att testa denna firmware...

Kan du länka till dessa trådar?

Postad 20 April 2011 - 11:18

Unregisterede66b2ebb
  • Unregisterede66b2ebb
  • Användare

• 105 inlägg
  • 0

Kan du länka till dessa trådar?

http://www.hifi-foru...d-138-3040.html

http://www.hifi-foru...138-2934-7.html

Både dessa är på tyska så använd google translate om ni inte kan tyska

Postad 22 April 2011 - 21:41

mrnis
  • mrnis
  • Amatör

• 66 inlägg
  • 0
Hej!

Som vanligt är Samsung inte jättebra på att beskriva vad uppdateringen ska innehålla. Det enda jag hittade var detta:

1. Title
2010 PDP C65** & 7*** Firmware for sefl-upgrade
2. Applicable Model
PS**C6000 7000 series
3. Description
T-VALDEUC-3008.3

//mrnis

Postad 23 April 2011 - 08:41

Unregisterede66b2ebb
  • Unregisterede66b2ebb
  • Användare

• 105 inlägg
  • 0

Hej!

Som vanligt är Samsung inte jättebra på att beskriva vad uppdateringen ska innehålla. Det enda jag hittade var detta:

1. Title
2. Applicable Model
PS**C6000 7000 series
3. Description
T-VALDEUC-3008.3

//mrnis

Om jag inte minns helt fel så är beskrivningen "Optimization to find..." för den förgående versionen. Har tidigare sett att dom har ändrat beskrivningen i samband med ny firmware men inte tagit bort all text...

Postad 24 April 2011 - 10:20

mrnis
  • mrnis
  • Amatör

• 66 inlägg
  • 0
Hej igen!

Här en tråd om nya uppdateringen på AVS-forums. Det kan vara intressant att se om de kommer på om den är bättre eller inte.

http://www.avforums....e-3008-3-a.html

Redigerat av mrnis, 24 April 2011 - 10:21.

Postad 11 May 2011 - 11:24

Unregisterede66b2ebb
  • Unregisterede66b2ebb
  • Användare

• 105 inlägg
  • 0
O så har vi en ny firmware update på gång:

T-VALDEUC-3009.2

1. Title
2. Applicable Model
PS**C6000 7000 series
3. Description
T-VALDEUC-3009.2

- Optimization to find the Service Channel for SkyD (Germany, Austria , Swiss Region)
- Improve ''11 Skype(MoIP) Camera screen is not showed
- When turning off and on after recording Guide plus (Only Italy)
- Improve Samsung Digital Camera''s specific MJPEG movie clip is not playbacked

Intressant om den förbättrar 3D, något som jag personligen tyckte blev bättre i samband med förgående version (3008.3)

Redigerat av Unregisterede66b2ebb, 11 May 2011 - 11:25.

Postad 25 May 2011 - 10:24

avbryt
  • avbryt
  • Amatör

• 64 inlägg
  • 0
:) Hej,

finns det något man kan göra åt buzz?

Vid aktiv lyssning så hör jag buzz upp till volymnivå 4 med de inbyggda högtalarna då.

Postad 30 May 2011 - 00:06

k44b00m
  • k44b00m
  • Rookie

• 1 inlägg
  • 0
Hej hopp!

Jag har haft min PS50C7705 i snart 1 vecka, och har hunnit undersökt den hel del.
Något som gjort mig lite små konfunderad, är kanal-guiden, någon skrev tidigare i tråden, att det dumma är att den bara sträcker sig 3 dagar framåt.
Men för mig är den inte ens heltäckande för nuvarande dag på samtliga kanaler, om jag t.ex. tittar på 4'an och går in i kanal-guiden, så kan jag se det program som sänds just nu och sedan kanske nästa och näst nästa, sedan kan det stå "ingen information" på det som skall stå efter.
Och på kanalerna över och under, som t.ex. 3'an och 5'an, där kan den visa det som sänds just nu, men på det som skall vara direkt efter, redan där kan det stå "ingen information".
Detta är ju inte så jäkla lysandes när man även skall använda den för inspelning, och man inte kan ställa in någonting manuellt överhuvudtaget, vilket är ganska kasst.

Vi har en LG LCD i ett annat rum, också med kanal-guide, men på den fungerar det betydligt bättre.

Det kan tilläggas att vi kör via digital spegling (kabel-TV) om det har någon betydelse, blir samma iofs, om jag kör in "vanliga" analoga kabel-TV kanaler.

Är det fler än jag som har samma problem? ;)

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.