Com Hem TV Module HD CI+
(CA-moduler)
|
4
|
(9)
|
448:- |
Com Hem's Nya höstkampanj (40 inlägg)
|
13 år sedan |
Postad 10 March 2011 - 09:30
Postad 10 March 2011 - 09:45
Har beställt en HD Modul (genom att binda 12 nya månader) från ComHem. Har idag en HD-box i vardagsrummet och kommer att sätta HD Modulen i sovrums-tv:n. Vi flyttar emellan kortet. Har alltså inget tvillingkort. Kommer det automatiskt att fungera i både boxen och modulen....eller måste kortet "paras" på något sätt?
Du måste tyvärr flytta med hela modulen eller boxen, då som du säger kortet är pairat med antingen boxen eller modulen. Går inte att ha kortet pairat med båda samtidigt.
Postad 10 March 2011 - 10:04
Du måste tyvärr flytta med hela modulen eller boxen, då som du säger kortet är pairat med antingen boxen eller modulen. Går inte att ha kortet pairat med båda samtidigt.
Menar du allvar? Kan man alltså inte ha mer en en HD-box/modul i ett hushåll?? Jag har ju inte ens en plats för CA Modul i vardagsrums tv:n
Redigerat av Parika, 10 March 2011 - 10:41.
Postad 10 March 2011 - 12:54
Menar du allvar? Kan man alltså inte ha mer en en HD-box/modul i ett hushåll?? Jag har ju inte ens en plats för CA Modul i vardagsrums tv:n
Då måste du tyvärr ha 2st. boxar och tvillingkort för att det ska fungera på båda apparaterna. Surt men sant. Alternativt flytta boxen mellan rummen hela tiden men hur kul är det.
Postad 10 March 2011 - 13:52
Jo det går. Man kan paira ett kort med upp till tre boxar/ca moduler.Går inte att ha kortet pairat med båda samtidigt.
Du får göra lite bättre efterforskningar innan du uttalar dig!
Redigerat av TomasL, 10 March 2011 - 14:01.
Postad 10 March 2011 - 13:58
Du måste paira ihop kortet med både boxen och ca-modulen så kommer det att fungera fint.Kommer det automatiskt att fungera i både boxen och modulen....eller måste kortet "paras" på något sätt?
Ett kort går att paira ihop med upp till tre boxar/ca-moduler.
Postad 10 March 2011 - 14:03
Du måste paira ihop kortet med både boxen och ca-modulen så kommer det att fungera fint.
Åfan det hade jag ingen aning om. Tack för den upplysningen.
Postad 10 March 2011 - 14:22
Du måste paira ihop kortet med både boxen och ca-modulen så kommer det att fungera fint.
Tackar! Jag hann bli lite nervös så jag ringde ComHem. Förmodligen kommer det att fungera direkt för mig eftersom modulen är beställd via ComHem. Annars var det bara att ringa och få kortet pairat. PUH!!
Postad 10 March 2011 - 14:48
Tackar! Jag hann bli lite nervös så jag ringde ComHem. Förmodligen kommer det att fungera direkt för mig eftersom modulen är beställd via ComHem. Annars var det bara att ringa och få kortet pairat. PUH!!
Ber om ursäkt att jag vilseledde dig!
Redigerat av deeyay, 10 March 2011 - 14:48.
Postad 14 March 2011 - 22:49
Postad 14 March 2011 - 22:54
Nån som vet hur man får in Preview på LG PK550 ? om det inte finns vet nån då om det kommer på nån uppdatering.
Finns ingen preview. Du menar bild i guiden eller?
Redigerat av Unregistereddc471864, 14 March 2011 - 22:55.
Postad 15 March 2011 - 00:34
ja så det kommer upp en liten rörlig bild så man ser vad programmet handlar om för tillfället.Finns ingen preview. Du menar bild i guiden eller?
Det var dåligt att LG inte ha lagt in det, kan det komma som uppdatering eller ?
Postad 15 March 2011 - 18:29
Jag har ringt vid två olika tillfällen till Comhems kundtjänst och fått två olika svar.
Det är nämligen så att jag har en TV av märket Philips som INTE finns med på listan över TV apparater som modulen garanterat skall fungera ihop med, men enligt Philips kundtjänst skall min modell stödja MPEG4, CI+ och DVB-C men ej DVB-T2.
TV:n kommer väl att funka som vanligt med den nya CA-modulen om det nu är så att jag inte får in några betal HD kanaler. Jag menar att i värsta fall så så får jag inte in några HD kanaler blir tvungen att byta tillbaka till mina vanliga icke HD-kanaler och fortsätta som vanligt.
Postad 16 March 2011 - 11:03
Vad kostar det att beställa en sådan här CA-modul från Comhem, om man redan har Medium 8 favoriter från Comhem och är beredd att binda/förlänga abonnemanget ytterligare 12 månader? Jag vill så att säga bara ha CA-modulen vilken lägsta kostnad kommer jag undan med.
Jag har ringt vid två olika tillfällen till Comhems kundtjänst och fått två olika svar.
Det är nämligen så att jag har en TV av märket Philips som INTE finns med på listan över TV apparater som modulen garanterat skall fungera ihop med, men enligt Philips kundtjänst skall min modell stödja MPEG4, CI+ och DVB-C men ej DVB-T2.
TV:n kommer väl att funka som vanligt med den nya CA-modulen om det nu är så att jag inte får in några betal HD kanaler. Jag menar att i värsta fall så så får jag inte in några HD kanaler blir tvungen att byta tillbaka till mina vanliga icke HD-kanaler och fortsätta som vanligt.
Jag hade löpande (alltså obundet) Medium 8 Favoriter och ringde ComHem och tänkte hoppa på erbjudandet om XL-paketet för 99:-/månad i tre månader och sedan nedgradera till Medium 8 Favoriter (inkl CA-Modulen för 1kr). Fick svaret att jag inte kunde ta det erbjudandet eftersom jag redan var kund och hade tre månaders uppsägningstid. Däremot erbjöd dom 6 månader gratis + CA-Modulen för 1kr om jag förlängde Medium 8 Favoriter i ytterligare 12 månader. Tyckte det var ett grymt bra deal. Har just fått min CA-modul och den fungerar yppans i min Panasonic TV
Postad 22 March 2011 - 10:07
Redigerat av Unregistered4bb67943, 22 March 2011 - 10:08.
Postad 22 March 2011 - 16:07
Nån mer än jag som tycker det går för långsamt mellan kanal byten med LG PK serien. Det gick betydligt snabbare med min gamla digital box då man byter kanaler.
Upplever att det går segare än med min gamla CA Modul på min Panna också. Inte katastrof...men långsammare
Postad 24 March 2011 - 20:13
Har en Samsung TV med usb-inspelning och det fungerar utmärkt på alla kanaler utom just Canal + HD kanalerna.
Efter 10-20 minuter stoppas inspelningen och ingen kanal på TV:n fungerar - försöker man byta kanal ser man:
Det går inte att visa gemensamma gränssnittstjänster
Kontrollera att modulen fungerar på rätt sätt
Inte ens gratis-kanaler som 6:an fungerar - men jag misstänker dock att det har med modulen att göra (?)
Stänger jag av TV:n och sätter på den igen fungerar allt som vanligt.
Inspelning på andra HD-kanaler går fint.
Postad 24 March 2011 - 20:20
ja så det kommer upp en liten rörlig bild så man ser vad programmet handlar om för tillfället.
Det var dåligt att LG inte ha lagt in det, kan det komma som uppdatering eller ?
Det tror jag inte.
Postad 25 March 2011 - 09:52
Nya inspelningsbara HD box från Com Hem
http://www.prylporta...ge=2-Slutsatser
Postad 13 April 2011 - 06:50
Så är inte fallet så idag blir det att beställa en box också.
Bara en liten varning till er som har samma modell. Ni måste ha en extern box till 250N
Så om det finns ngn i malmöregionen som vill köpa en CI+ modul billigt så hör av er
Redigerat av Unregistereddc471864, 13 April 2011 - 08:19.
Postad 15 April 2011 - 22:06
Gäller det bara 250N ? Jag får in alla HDkanaler på min PK 550N med HD modulen.Ett litet tillägg. Beställde HD-paketet från Comhem igår i tron att det skulle funka med de pairade HD-kanalerna på min LG60PK250N då SVT HD och frivisningarna av de andra HD-kanelerna funkade fint.
Bara en liten varning till er som har samma modell. Ni måste ha en extern box till 250N
Så om det finns ngn i malmöregionen som vill köpa en CI+ modul billigt så hör av er
Redigerat av Unregistered4bb67943, 15 April 2011 - 22:08.
Postad 15 April 2011 - 22:15
Dock bra att det itne funkade för comhems hdbox är 10 gånger snabbare och bättre på alla sätt.
Redigerat av Unregistereddc471864, 15 April 2011 - 22:16.
Postad 16 April 2011 - 10:07
Skumt att det inte funkar på din, det borde ju sitta samma modul på alla PK modeller eftersom det borde bli dyrare att handhålla olika moduler för varje modell.Eftersom jag inte äger alla pk-modellerna så är mitt svar jag vet inte. Det funkade inte på min 250 iaf
Dock bra att det itne funkade för comhems hdbox är 10 gånger snabbare och bättre på alla sätt.
Men jag håller med dig att det går betydligt snabbare på box då kanalbyten är väldigt segt med modulen.
Edit: Märker du nån skillnad på kvaliten mellan box och modul ?
Redigerat av Unregistered4bb67943, 16 April 2011 - 10:10.
Postad 16 April 2011 - 11:42
Kanske funkar på min ändå men comhem ville inte hjälpa mig med det och hävdade att jag behövde en box.
Några andra kanaler än SVT1 HD och SVT2 HD fick jag inte in iaf. Fick upp en text där det stod "kodad kanal".
Möjligtvis att SD ser lite bättre ut med samsungboxen. Den stora fördelen är dock en ordentlig guide och att det går snabbt att byt kanaler. inspelning och att kunna pausa i programmen är rätt trevligt också.
Redigerat av Unregistereddc471864, 16 April 2011 - 12:24.
Postad 16 April 2011 - 14:08
Jag fick också bara in svt HD först när jag fick kortet men så ringde jag comhem så dom öppna kanalerna till mitt kort, det var nåt med pairng med HD kanaler att göra, så nu får jag får in alla HD kanaler som ingår i Extra Large abonnemanget.Enligt comhem så fungerar inte pk550 heller
Kanske funkar på min ändå men comhem ville inte hjälpa mig med det och hävdade att jag behövde en box.
Några andra kanaler än SVT1 HD och SVT2 HD fick jag inte in iaf. Fick upp en text där det stod "kodad kanal".
Möjligtvis att SD ser lite bättre ut med samsungboxen. Den stora fördelen är dock en ordentlig guide och att det går snabbt att byt kanaler. inspelning och att kunna pausa i programmen är rätt trevligt också.
Postad 16 April 2011 - 15:03
Då blev jag nog lurad av comhem. Ohwell det gör itne så mycket. Boxen är trots allt vansinnigt mycket bättre än den i tvn
Postad 09 May 2011 - 14:50
Varje gång jag startar tv:n och går till en kodad kanal så ställer sig modulen och autentiserar i typ 2 minuter innan jag får se kanalen. Är det meningen att det ska vara så eller kan man bli av med det? Går det inte att lösa så kommer jag gå tillbaka till att använda boxen istället, 2 minuters väntetid från att man startar tv:n till att man kan se på något annat än svt/tv4/tv6 är inte ok nånstans.
Postad 09 May 2011 - 16:33
Ett litet tillägg. Beställde HD-paketet från Comhem igår i tron att det skulle funka med de pairade HD-kanalerna på min LG60PK250N då SVT HD och frivisningarna av de andra HD-kanelerna funkade fint.
Jag kan köpa den billigt av dig om du garanterar att den funkar på min Panasonic G20?
Postad 09 May 2011 - 17:38
Efter många och långa funderingar har jag nu skaffat en modul till min LG 42LD450. Den fungerar rätt bra, jag får minst lika bra bild som med Humax HD-boxen och har inga problem med att skicka ut ljudet via SPDIF (vilket andra verkar ha haft med LG-apparater tidigare). Dock så har jag ett problem som är riktigt jäkla störande.
Varje gång jag startar tv:n och går till en kodad kanal så ställer sig modulen och autentiserar i typ 2 minuter innan jag får se kanalen. Är det meningen att det ska vara så eller kan man bli av med det? Går det inte att lösa så kommer jag gå tillbaka till att använda boxen istället, 2 minuters väntetid från att man startar tv:n till att man kan se på något annat än svt/tv4/tv6 är inte ok nånstans.
Problemet löste sig självt efter att jag låtit tv:n stå igång på en kodad kanal i nån dryg timme. Nu tar det ungefär 10 sekunder innan modulen är igång, vilket är okej.
Postad 19 July 2011 - 11:26
Mvh
Postad 19 July 2011 - 22:47
Redigerat av Stagger Lee, 19 July 2011 - 22:49.
Postad 08 August 2011 - 22:28
Har tills nu haft en annan TV med digitalbox. Vad jag förstår skall nu allt som
rör funktioner som tidigare sköttes av boxens softvara nu tas om hand
av Sonys inbyggda funktioner.
Vore kul att få veta om någon Sony-ägare här har bytt från box till HD-modul och hur det hela
blivit! Skönt att slippa en av fjärrkontrollerna... Hur verkar Sonyn sköta SD-material?
Berätta allt för en som kör 5000C-boxen...
Redigerat av k5054, 10 August 2011 - 09:28.
Postad 13 August 2011 - 09:30
vad gäller EPG t.ex. Det får mig tveksam att sluta med boxen. Kanske någon kan hjälpa mig med vilka TV som har bra INBYGGD funktionalitet? Tacksam för hjälp.
Postad 14 August 2011 - 12:25
Jag har fått veta att om man använder TVs inbyggda mottagare i st.f. box så får man mycket sämre funktionalitet
vad gäller EPG t.ex. Det får mig tveksam att sluta med boxen. Kanske någon kan hjälpa mig med vilka TV som har bra INBYGGD funktionalitet? Tacksam för hjälp.
Det som sitter i tvapparaterna är väldigt basic. En extern box är att föredra.
Postad 14 August 2011 - 13:24
Om man skaffar en HDPVR eller OnDemand-box så är "problemet" med CA-modul alt. box ur världen.Det som sitter i tvapparaterna är väldigt basic. En extern box är att föredra.
Postad 14 August 2011 - 13:32
Om man skaffar en HDPVR eller OnDemand-box så är "problemet" med CA-modul alt. box ur världen.
Jepp det är min rekommendation också. Man får väldigt trevliga features i en extern box också. Bättre inspelningsmöjligheter osv.
Postad 18 August 2011 - 22:43
ComHem HD-modul, 2 mån abbonemang (Digital-TV XL) utan bindningstid + harmony 600 fjärr gratis på elgiganten här
Postad 19 August 2011 - 08:14
Trevligt..
ComHem HD-modul, 2 mån abbonemang (Digital-TV XL) utan bindningstid + harmony 600 fjärr gratis på elgiganten här
De började utan present och nu la de till. Känns som de tittade på NetonNet kampanjen:
http://www.netonnet....nt/info/comhem3
Postad 19 August 2011 - 17:20
Som en del andra högre upp så fick jag inte in HD-kanalerna. Just nu har jag en Conax modul och precis som de innan så fick jag in SVT HD, men inga andra HD kanaler. Min TV är en Panasonic X20 och eftersom min tidigare leverantör (Tele2) inte fungerade på tv'n med grundinställningarna var jag tvungen att ställa in att tv'n var finsk, vilket jag inte tror spelar nån roll för comhem (?)
Men - kommer jag få in HD kanalerna om jag köper Comhems HD CA-modul? För jag vill gärna slippa en box och dyra utlägg
Postad 19 August 2011 - 20:50
Köpte också den här sony 32EX720. Min fråga är om jag kan använde comhem kortet från boxen och använde den med en CA modul i TVn också?
Postad 13 September 2011 - 11:48
Någon som vet om det går att ta ut modulen med kort i och sätta i en annan tv som har stöd för CI+?
Postad 13 September 2011 - 18:06
Det finns ingen pairing i CI+. En CA/CI+ modul går att använda i all apparater som har CI+.Har skaffat Ca modulen och satt i min LGPZ570W och det är grymt skönt att slippa extern box och fjärr. Dessutom verkar den inbyggda mottagaren i LGn hantera "interlaced" bättre än min förra HD box. Märker det när jag tittar på sport att det flyter på lite bättre.
Någon som vet om det går att ta ut modulen med kort i och sätta i en annan tv som har stöd för CI+?
Kortet är däremot ihopkopplat med CA modulen.
Postad 13 September 2011 - 22:05
Postad 14 September 2011 - 06:43
Läs sista inläget här https://www.minhembi...s...286847&st=0 det skrivet Sep 9 2011, 15:13, den funkar ju med vilken Tv som helst.Någon som vet om det går att ta ut modulen med kort i och sätta i en annan tv som har stöd för CI+?
Postad 14 September 2011 - 08:51
Får testa mer ikväll.
Postad 14 September 2011 - 09:14
Tack då är det någon inställning i min andra tv som jag inte hittat som gör att jag inte får in kanalerna när jag flyttar modulen och korten till den.
Får testa mer ikväll.
Du måste paira om kortet när du flyttar till en annan tv. Ring Comhem.
Postad 14 September 2011 - 09:33
Läs några inlägg upp - är inte Programkortet parat med CA-Modulen?Du måste paira om kortet när du flyttar till en annan tv. Ring Comhem.
Och inte alls med apparaten/TVn man stoppar in CA-Modulen i.
Postad 14 September 2011 - 09:39
Just. Samma sak med en digitalbox - man får programkortet pairat med boxen och sen kan man flytta boxen till en annan tv om man vill.Läs några inlägg upp - är inte Programkortet parat med CA-Modulen?
Och inte alls med apparaten/TVn man stoppar in CA-Modulen i.
En CA-modul är ju en liten digitalbox fast den saknar både OnDemand och inspelningsmöjlighet och det är därför som jag inte har någon CA-modul utan en vanlig HD-digitalbox och en HDPVR. Många är t ex besvikna på att CA-modulerna är långsamma vid kanalväxling och att de saknar en del funktionalitet som även en vanlig digitalbox har.
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
4
Com Hem's Nya höstkampanj
7 bilder
22 filmer
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?