PSN+ (Playstation Plus)
Postad 22 June 2013 - 14:46
Nu har jag laddat ner Uncharted 3 två gånger och installerat det men får fortfarande inte fram spelet i min spellista. Det finns alltså inte överhuvudtaget där. Alla andra spel jag laddat ner finns..bl.a X-com. Någon som har liknande problem?
Har samma problem.
Laddat ner det 3 ggr. 2 ggr via router, 1 gång trådat.
Laddas ner fint och installeras. Sen finns det inte att hitta!
Laddade ner multiplayer också men det hjälpte inte.
Singleplayer-delen finns inte att hitta. Men det tar upp mitt minne.
Postad 22 June 2013 - 14:54
Har samma problem.
Laddat ner det 3 ggr. 2 ggr via router, 1 gång trådat.
Laddas ner fint och installeras. Sen finns det inte att hitta!
Laddade ner multiplayer också men det hjälpte inte.
Singleplayer-delen finns inte att hitta. Men det tar upp mitt minne.
Ja, jag hade samma problem. Det var något fel i första filen så skit i download list, gå in i butiken och ladda ner spelet därifrån igen. Då får du Singleplayer, Multiplayer, 2D Movies och 3D Movies att ladda ner.
Sen funkar spelet - Spelade precis.
Postad 22 June 2013 - 20:30
[size=4]
Fungerade inte heller.
Har endast haft problem med ett spel innan och det var Mass effect 3.
Men där stod det åtminstone att det var filer som var trasiga.
Vid nedladdning av uncharted 3 så går det bra hela vägen.
Sen försvinner spelet...
Postad 22 June 2013 - 20:56
Alltså, du "köper om" spelet från PS+ Instant Game Collection-delen? Då dyker 4 filer upp i din download list.
Postad 22 June 2013 - 22:05
Du är säker på att du går in i butiken, och inte till download listan och tar ner spelet?
Alltså, du "köper om" spelet från PS+ Instant Game Collection-delen? Då dyker 4 filer upp i din download list.
Jaaa... Jag går in i Ps store, tar mig vidare till ps+ och sen finns ju spelet där. Och jag laddar ner det.
Instant game Collection är jag lite osäker på.
Får kolla upp.
Tack för hjälpen!
Postad 26 June 2013 - 20:09
Postad 26 June 2013 - 20:22
JaKan man ladda ner spelen till Vita även om jag inte har en vita än? Har haft ps+ i ca ett år men inte brytt mig om de spelen alls för en bärbar konsoll har inte varit av intresse, men i och med remote play från en ps4 så kommer jag troligen köpa en Vita sen så det är ju dumt att missa en massa gratisspel.
Postad 26 June 2013 - 20:44
Bara att klicka på "Köp"-knappen.Kan man ladda ner spelen till Vita även om jag inte har en vita än? Har haft ps+ i ca ett år men inte brytt mig om de spelen alls för en bärbar konsoll har inte varit av intresse, men i och med remote play från en ps4 så kommer jag troligen köpa en Vita sen så det är ju dumt att missa en massa gratisspel.
Lada ner de till PS3an kan du dock inte göra (så vitt jag vet)
Redigerat av MartinAberg, 26 June 2013 - 20:45.
Postad 26 June 2013 - 23:37
Postad 27 June 2013 - 04:27
Ok, lite onödigt kanske, men bra att vetaDet går att ladda ner till PS3, men inte installera.
Postad 27 June 2013 - 07:15
Jag antar att det löser problemet för de som inte har wifi, men ps3 och vill köpa spel till sin psp.Ok, lite onödigt kanske, men bra att veta
Postad 27 June 2013 - 15:05
Där hängde jag inte riktigt med, är inte så insatt i just den delen eftersom jag varken har PSP eller Vita i nulägerJag antar att det löser problemet för de som inte har wifi, men ps3 och vill köpa spel till sin psp.
Postad 27 June 2013 - 15:13
Där hängde jag inte riktigt med, är inte så insatt i just den delen eftersom jag varken har PSP eller Vita i nuläger
Du laddar ner spelet till PS3:an och synkar över den till PSVita:n
Postad 29 June 2013 - 13:44
Impressive!
Många titlar men enbart en som jag skulle varit intresserad av, borderlands... vilket jag redan hade
Men visst, som alternativ till att vara fattig och inte kunna köpa sina favoritspel så är det ett väldigt bra alternativ...
Postad 29 June 2013 - 14:53
Redigerat av Unregisteredf64a5233, 29 June 2013 - 14:54.
Postad 30 June 2013 - 14:52
Postad 30 June 2013 - 19:37
Europa Listan:
Lite skillnad där...
Borderlands, Red dead redemption, crysis 2, Batman, mass effect 3, motorstorm apocalypse, catherine... mer min smak =)
Jag har missat double dragon ser jag.. vet inte om det är "samma" double dragon som de gamla arkadmaskinerna..?
Postad 30 June 2013 - 19:46
Remake. Inte lika bra (om du frågar mig)Jag har missat double dragon ser jag.. vet inte om det är "samma" double dragon som de gamla arkadmaskinerna..?
Postad 30 June 2013 - 21:07
Remake. Inte lika bra (om du frågar mig)
Kollade på nätet på en game video... kändes lite flash-animation typ
Nä, the right stuff ska det vara..:
http://www.youtube.c...h?v=jo6R6LqpNNY
Postad 05 July 2013 - 07:48
På PS-store när de har rea vid jul (eller andra reor de har)...Var någonstans är det billigast att köpa ett år psn+?
Postad 06 July 2013 - 09:19
Har PSN blivit hackat igen?
Hur är det med säkerheten? Själv har jag blivit Playstation + kund och tycker att det är smidigt. Men jag har gått över till Pay Pal. Detta för att jag inte vill ha mitt konto kopplat direkt till deras tjänster eftersom plattformen inte känts helt pålitlig sedan den hackades första gången.
Jag undrar dock lite över Playstation +, gör man verkligen vinster. Jag kollar på olika titlar och genomgående är att de är rabatterade ca: 30 kronor med utrymme för prisskillnader. Men jag har mitt medlemskap på 3 månader i sänder. Men hur många spel måste man inte köpa för att gå med vinst?
Postad 06 July 2013 - 09:23
Postad 06 July 2013 - 09:29
Postad 06 July 2013 - 09:40
En rekommendation är att gå in på https://store.sonyen...me/games/psplus - Man loggar in på sitt konto, klickar på "Playstation Plus" upp till vänster, och sen "Your Instant Game Collection" - Där ser man alla aktuella gratisspel. Klicka på "Add to Basket" ikonen på alla gratisspel, välj checka ut och "köp" (gratis) - Sen är alla spelen kopplade till ditt konto och du kan ladda ner dom när du vill så länge du betalar för PS+. Då slipper man gå in på butiken via PS3/PSN för det är ju så irriterande segt. Går snäppet snabbare via datorns browser.
Tack för detta, roligt nu börjar jag se fördelarna med detta. Med tanke på att både familj och vänner kör Playstation så har jag haft stor nytta att kunna logga in på min användare via deras konsoler så kan vi spela mina downloads. Att spara saves i molnet är en mkt bra grej tycker jag.
Postad 06 July 2013 - 09:40
Kollar man BF3 som ligger där nu och vad det skulle kostat att köpa på PSN så har man 1,5 års PS+-kostnad bara därDammit, tack killar. Jag har helt missat gratis spelen som finns på deras hemsida. Nu kopplar jag vinsterna med detta.
Postad 06 July 2013 - 09:44
Har någon jämfört Shadow Of The Colossus HD med originalet. Har dom jobbat med upplösning och texturer?
Redigerat av Glidtassen, 06 July 2013 - 09:46.
Postad 06 July 2013 - 10:36
Postad 06 July 2013 - 11:17
Jag tycker kontrollen funkar bra. Har besegrat två kolosser på en timme.Shadow of the colossus har den sämsta j*vla kontroll jag någonsin upplevt. Avinställerade skiten efter att ha kommit upp till ett knä på en halvtimme. Fy fan vilken kontroll!
Grafiskt tycker jag det håller bra än idag. Inget magiskt, men spelets gråskalar har åldrats fint. Bästa är att fps är stabil nu och droppar inte som på ps2.
Redigerat av Unregisterede32cf070, 06 July 2013 - 11:18.
Postad 06 July 2013 - 12:38
Postad 06 July 2013 - 17:13
Det kanske de har gjort, jag har inget vidare grafiköga, men här har du en jämförelse.Men jag trodde att de skulle korrigera alla texturer också så dessa matchade upplösningen, precis som de nu gör med Fable Anniversary.
http://www.youtube.c...h?v=z6K8sepFpII
Postad 06 July 2013 - 20:36
Postad 07 July 2013 - 10:43
Jag har inte brottom att fixa den kommande PS4:an eftersom jag redan anser att föregångaren håller en så pass bra standard idag. Jag bytte HDD för några månader sedan från 80GB till 500GB, vilket bara kostade några hundra. Nu går den varm och jag tankar ned både köpta och gratisspel via Playstation +
Att skräddarsy sin PS3:a är verkligen bekvämt och roligt med alla onlinetjänster. Kan också tipsa om Gelaskins. Där kan man trycka egna plastomslag till sin PS3:a så den blir riktigt fin.
Postad 08 July 2013 - 17:19
Postad 09 July 2013 - 10:18
Men innebär detta att den går igång även när den är avstängd, t.ex ponera att jag inte är hemma. Igår när jag kom ut i vardagsrummet hörde jag att PS3:an stod och surrade inuti skåpet, men jag kom inte ihåg att jag hade satt igång den?
Med tanke på att min PS3:a står i ett skåp så vill jag inte att den skall hoppa igång automatiskt när jag inte är hemma, den kan bli ganska varm.
Postad 09 July 2013 - 10:35
Postad 10 July 2013 - 08:20
Redigerat av Glidtassen, 10 July 2013 - 08:24.
Postad 10 July 2013 - 08:47
Redigerat av boombaaz, 10 July 2013 - 08:47.
Postad 15 July 2013 - 10:57
Men trots det så står den och surrar klockan 08:00 på morgonen, det är sagt att den skall stängas av automatiskt när den är klar. Visst har jag en hel del pågående downloads, men så lång tid borde det inte ta.
Den är även inställd till att ta emot speluppdateringar, vilket den gör. Just nu har jag några större, köpta spel som laddas ned och sedan finns det ytterligare speluppdateringar som väntar, är det därför den inte stänger ned?
Postad 15 July 2013 - 11:24
Och så länge du klickat på ladda ner initialt så du får spelet listat som "purchased" så kan du hämta det senare.Har inte använt PSN+ mer än den gratismånad som ingick när det kom. Om jag förstått det rätt är gratisspelen tillgängliga att ladda ner under en viss tidsperiod och är för alltid gratis så länge man betalar för PSN+, fungerar det så?
2 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 2 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
4 bilder
3 filmer

Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?