Alien Anthology Box (Blu-ray)
(Filmer)
|
2
|
(49)
|
Inga priser | |
Alien Anthology - Limited Egg Edition (Blu-ray)
(Filmer)
|
2
|
(18)
|
Inga priser | |
Alien (US) (Blu-ray)
(Filmer)
|
1
|
(0)
|
Inga priser | |
Alien 3 (US) (Blu-ray)
(Filmer)
|
1
|
(0)
|
Inga priser | |
Alien Resurrection (US) (Blu-ray)
(Filmer)
|
1
|
(0)
|
Inga priser | |
Aliens (US) (Blu-ray)
(Filmer)
|
1
|
(0)
|
Inga priser |
Postad 28 October 2010 - 16:50
Postad 28 October 2010 - 16:52
Postad 28 October 2010 - 17:26
Var väl nån som sa här att HMV skickar sina saker från Kanalöarna, vilket är utanför EU. Läste på deras sida att bor man i UK så tillkommer ingen skatt, men att tullavgifter och skatt, moms kan tillkomma vid skeppning till andra länder. så jag tolkar det som att man kan visst fastna i tullen. eller har jag fel?Den kan ju inte fastna i tullen om den skickas från England. England ligger också i EU.
men detta är väldigt off topic.
Jag vill veta om jag får ett ägg eller inte.. nästan så man ska köpa två från zavvi och sälja det sen när det har ökat i värde. typ år 2030
Postad 28 October 2010 - 17:31
Var väl nån som sa här att HMV skickar sina saker från Kanalöarna, vilket är utanför EU. Läste på deras sida att bor man i UK så tillkommer ingen skatt, men att tullavgifter och skatt, moms kan tillkomma vid skeppning till andra länder. så jag tolkar det som att man kan visst fastna i tullen. eller har jag fel?
men detta är väldigt off topic.
Jag vill veta om jag får ett ägg eller inte.. nästan så man ska köpa två från zavvi och sälja det sen när det har ökat i värde. typ år 2030
Så länge varan kostar minst £18 så betalar de momsen i UK och då är det ingen risk att åka på moms.
Så var det iaf förr och tror inte det har ändrats.
Postad 28 October 2010 - 18:03
skillnaden är då att hassesolo (som alltid) tillför något, medan ditt eviga tjatande om vad du tycker är fullkomligt ointressant, starta en blog istället så kan vi låta bli att följa den.HAHAHA!!!
Veckans bästa inlägg om inte månadens!
Det kan väl inte vara så att du gör dig rolig på bekostnad av alla "geeknördfanatikers" (eget påhitt) dregglande över diverse billiga plastavgjutningar som följer med överprisade boxar med filmen?![]()
Återigen alla får köpa vad de vill men alla har också rätt att tycka som de vill om det
Postad 28 October 2010 - 18:08
Ok nu förstod jag ditt "påhopp" i Hobbit-tråden, tack.skillnaden är då att hassesolo (som alltid) tillför något, medan ditt eviga tjatande om vad du tycker är fullkomligt ointressant, starta en blog istället så kan vi låta bli att följa den.
Men jag antar att du känner dig träffad då du måste ta i så du spricker och bli otrevlig?
Sist jag kollade var detta ett diskussionsforum, dvs ett forum där man är fri att tycka och diskutera det man vill? Eller är det så att du bestämmer vad alla ska tycka eller skriva om?
Eller har jag missat en regel som säger att man måste godtyckligen "tillföra" något som någon har bestämt?
Ta och tagga ner lite är du snäll, snacka om ömma tår.
Ett tips till dig är då du tycks hysa sånt agg till mig och det jag skriver och finna det fullkomligt ointressant: läs det inte och ännu hellre kommentera det inte. Jag har lika stor rätt att utrycka min åsikt som du har.
Edit. såg nu i ditt galleri varför du reagerat så starkt, inte helt förvånande då. Dock kvarstår min åsikt om dylika tingestar av gjuten plast. Men som jag redan sagt förut så respekterar jag dina plastfigurer om du respekterar min åsikt om dom.
Redigerat av masse70, 28 October 2010 - 18:59.
Postad 28 October 2010 - 18:38
Ja för det är ju ägget man vill åt, filmerna är ju sekundärtCrap, jag struntar i filmerna, vill gärna ha Ägget
![]()
Postad 28 October 2010 - 18:51
??Vad jag menar är att det är samma sak. Deleted är borttagna och vad visar man för att få extended? Jo, dom borttagna
Redigerat av Unregistered6df60672, 28 October 2010 - 18:52.
Postad 28 October 2010 - 18:58
??
Det finns den ordinarie filmen, sen den förlängda filmen, sen finns det deleted scenes rent generellt. Om man vill sen den förlängda filmen, ska man då pausa på nåt ställe i filmen och chansa på att det finns en deletad scene nånstans i extramaterialet som passar till där man pausade och sen tillbaka till den ordinarie filmen eller vad menar du??!
Directors Cut av Alien är inte förlängd, den är förkortad...
Den är ca 1 minut kortare än bioversionen.
Postad 28 October 2010 - 19:06
Postad 28 October 2010 - 19:11
Hur menar du "hämta deleted scenes"??Nu menar jag inte alienfilmen (har visserligen dvd-versionen hemma och kommer inte ihåg just detta) men snackar vi generellt så kan man ju inte hämta deleted scens för att få den förlängda versionen. Eller hur var det på Sagan om Ringen?
Antingen ser man ju en "extended" version av filmen eller så ser man extramaterial med "deleted scenes" oavsett vilken film det gäller?
Postad 28 October 2010 - 19:12
Exakt!Hur menar du "hämta deleted scenes"??
Antingen ser man ju en "extended" version av filmen eller så ser man extramaterial med "deleted scenes" oavsett vilken film det gäller?
Postad 28 October 2010 - 19:15
Blev lite förvirrad av diverse otrevliga påhopp...
Redigerat av masse70, 28 October 2010 - 19:17.
Postad 28 October 2010 - 19:18
Redigerat av Unregistered6df60672, 28 October 2010 - 19:18.
Postad 28 October 2010 - 19:25
Såvitt jag minns och vet finns det både och.Deleted scenes ingår ju oftast i extramaterialet, inte som en förlängning av originalfilmen, eller?
Sen kan man ju diskutera vad som egentligen menas som "deleted scenes"?
Som i fallet LOTR så är det väl så att scener som "deletades" från bioversionen sen var med i "extendedversionen"? Eler snarare det brukar väl oftast vara fallet med alla extended och directors/cut versioner att de scener som är bortagna från originalversionen är med i dessa?
Antar att det kan skilja från film till film vad som räknas som vad.
Redigerat av masse70, 28 October 2010 - 19:30.
Postad 28 October 2010 - 19:41
Postad 28 October 2010 - 19:46
Fri tolkning hos mig är att "deleted scenes" är allt som inte var med i ursprungliga "theater version". Sen kan alla dra sina slutsatser om det och sen lär det säkerligen skilja från film till film.Ja eftersom det står deleted scenes i häftet så tror man ju att det finns fler scener som INTE finns i varken bioversionen eller dir cuten! Så uppfattar jag det! Men jag antar att de gjort en tabbe som vanligt med svenska utgåvor och menar säkert att det finns deleted scenes i filmen!
Postad 28 October 2010 - 21:28
Redigerat av vinncent, 28 October 2010 - 22:00.
Postad 29 October 2010 - 09:25
Den får det bli för mig.Enkel 4Disc, Jan 2011 i Frankrike.
Postad 29 October 2010 - 09:27
Aliens är min favorit och den lär jag se när jag vet att jag får vara i fred
Postad 29 October 2010 - 13:09
En 4 disc box med franska på omslagen i början av Januari? Varför skulle man vilja ha den?Enkel 4Disc, Jan 2011 i Frankrike.
För jag antar att detta bara är en pappbox runt vanliga fodral?
Säkert...men med bara 4 skivor!
Postad 29 October 2010 - 13:18
Postad 29 October 2010 - 13:22
Försvinner det svenska textspåret mitt i Alien för er också? Kanske halvvägs in i filmen försvinner texten för en stund.
Hade också det problemet på DC versionen, inte testat bio. Spelas upp med PS3, dom andra filmerna har hittills funkat bra!
Tillägg: För mig är det tiden 44:30 till 47:28 som texten är borta.
Dock funkar andra språk på DC versionen under denna scen, på bio versionen finns däremot den svenska texten som den ska.
Redigerat av tonimakaroni, 29 October 2010 - 14:23.
Postad 29 October 2010 - 13:25
Vilket är perfekt för mig, då jag bara är intresserad av själva filmerna, plus att det betyder att den blir billigare.Säkert...men med bara 4 skivor!
Postad 29 October 2010 - 13:39
Försvinner det svenska textspåret mitt i Alien för er också? Kanske halvvägs in i filmen försvinner texten för en stund.
Jepp.
Filmen tog en evighet att ladda också, men det var värt det.
Postad 29 October 2010 - 14:36
Så får den förhoppningsvis nästa vecka.
Redigerat av smellymarq, 29 October 2010 - 17:51.
Citerade inlägg som är dolt
Postad 29 October 2010 - 14:44
Och ja, Alien var nog den skiva i samlingen som tagit längst tid att ladda. Jag undrar om det inte är
ngt skumt m skivan som gör att spelaren håller på och velar längre än vanligt.
Problemet med den sv texten indikerar ju misstag någonstans i produktionen.
Redigerat av smellymarq, 29 October 2010 - 17:51.
Postad 29 October 2010 - 17:53
Postad 29 October 2010 - 18:00
Ingen text i lx71 har provat alla språk.Någon mer än jag som köpt denna utgåva & använder en Pio lx71a som spelare. Får ingen sv text när jag ser på directors cut versionen. Funkar däremot ypperligt när man spelar upp bioversion. Testade i Ps3an min & där fungerade det med sv text på DC utgåvan. Kanske får ta & slänga iväg ett mail till Pioneer om detta.
Postad 29 October 2010 - 20:41
Postad 29 October 2010 - 20:58
LOL det funkade juJag har också en Pioneer spelare och texten fungerade inte för mig på dc-versionerna. Jag har dock hittat en väg runt detta. Man laddar discen och väljer dc-versionen, men istället för att välja play går man in i kapitel-menyn och väljer kapitel 1. Filmerna hoppar då över introduktionerna med regissörerna och texten fungerar som den ska.
Postad 29 October 2010 - 22:22
Postad 29 October 2010 - 22:53
Bara jag som inte får ut HD-ljud när jag kör bitstream genom PS3an? Spelar väl kvitta egentligen men undrar varför.
ps3 kan inte bitstreama hd ljuden, det är ett av skälen till att köpa en riktig BD spelare.
den kan koda av alla hd ljuden själv o skicka som pcm men gör det inte så bra.
har precis sett ALIEN nu och vilken bild! de har verkligen gjort ett fantastiskt jobb på denna. tjuvtittade lite på ALIENS också och verkar även där vara lika fantastisk bild, så ska titta på den nångång nu i helgen. har också samma problem som alla andra med att texten försvinner nånstans runt 44minuter in i filmen på ALIEN, dock bara i en scen så det kan man leva med.
har i flera år haft alien på dvd som referensfilm när jag granskat dvd spelare o uppskalning. så jag hade höga krav på BDn, o den levde upp till dom, men dvdn är inte så himla långt efter.
Postad 30 October 2010 - 08:00
ps3 kan inte bitstreama hd ljuden, det är ett av skälen till att köpa en riktig BD spelare.
den kan koda av alla hd ljuden själv o skicka som pcm men gör det inte så bra.
Nu får du lov att förklara vad PS3an gör med ljudet som "inte är så bra" !
Postad 30 October 2010 - 08:25
Jag har också en Pioneer spelare och texten fungerade inte för mig på dc-versionerna. Jag har dock hittat en väg runt detta. Man laddar discen och väljer dc-versionen, men istället för att välja play går man in i kapitel-menyn och väljer kapitel 1. Filmerna hoppar då över introduktionerna med regissörerna och texten fungerar som den ska.
Tack för det svaret.
Postad 30 October 2010 - 08:47
Verkligen. Vad är det för fel på PCM?
Postad 30 October 2010 - 09:05
Postad 30 October 2010 - 09:41
ok sorry, vet att det är lite kontroversiellt att säga så men låt säga bara att den inte kan bitstreama, sedan kan man diskutera om PCM eller bitstream till en stärkare gör skillnad eller ej.
började kika på alien 3 till frukosten, och körde 2003 versionen, och vart lite besviken på vilken totalt annorlunda känsla det är över den filmen jämfört med dom andra, tycker ändå 1:an o 2:an "hänger ihop" liksom.
lite synd, den ser dock bra ut det lilla jag hann se.
ska bli kul sen att se hur pass dålig 4:an är, alla säger ju att den ser värst ut, jag köpte den på dvd för länge sedan men har inte sett den då den var sönderkomprimerad sörja man inte kunde kalla dvd ens, så känns ju inte som att den kan se annat än bättre ut på bd.
Postad 30 October 2010 - 15:23
ok sorry, vet att det är lite kontroversiellt att säga så men låt säga bara att den inte kan bitstreama,
Gamla FAT PS3 kan inte bitstreama, men nya SLIM PS3 kan bitstreama.
Postad 30 October 2010 - 21:51
har i flera år haft alien på dvd som referensfilm när jag granskat dvd spelare o uppskalning. så jag hade höga krav på BDn, o den levde upp till dom, men dvdn är inte så himla långt efter.
Jo, DVD:n är otroligt långt efter i pq.
Natt och dag.
Postad 31 October 2010 - 11:40
Postad 31 October 2010 - 13:05
så det är värt att köpa bd-boxen även om film 3 och 4 är sämre i kvalité än de första två filmerna?
Svar: Ja!
Postad 31 October 2010 - 14:39
Edit: Såg att The Digital Bits hade uppmärksammat samma sak med en Oppo
Edit2: Tänk om jag kunde ha läst lite bättre i tråden. Några sidor bakåt står det ju om fenomenet. Ber om ursäkt.
Redigerat av Palle, 31 October 2010 - 15:00.
Postad 31 October 2010 - 15:30
Har ju dvd-boxen och jag vill ju ha en klar förbättring än dvd-versionen nämligen...Svar: Ja!
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
2
* Officiell Alien Quadrilogy Boxtråd *
28 bilder
251 filmer

Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?