Testat LX83 med och utan Anti-moden....
Anti moden ger resultat !! (hos mig med min set-up)
Sökningen pågår
Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Anti-Mode 8033 Automatic Subwoofer Equalizer
Startad av
ThePreToriaN
, Sep 15 2010 11:29
629 svar till detta ämne
5 relaterade trådar
Postad 17 February 2011 - 09:49
Jag bytte nyligen från Onkyo 3007 till Pioneer LX83.
Testat LX83 med och utan Anti-moden.... Anti moden ger resultat !! (hos mig med min set-up) Postad 28 February 2011 - 18:46
Funkar ruggigt bra! Kul reaktion från sambon när jag kopplade förbi dem magiska lilla lådan: hon såg helt förstörd ut och undrade varför det lät så illa! Jag kan väl säga som så att ljudintresset inte är delat, hon tycker att ljudet från tv:n är fullt tillräckligt..
Postad 28 February 2011 - 18:51
Löste det genom att ändra uttag och flytta transformatorn som låg på en lågnivåkabel, vilken som gjorde susen vet jag inte Postad 29 March 2011 - 12:58
Jag tänkte sälja min Anti-mode om någon är intresserad?
Skicka mig ett PM så löser vi det smidigt SÅLD Redigerat av joakim123, 01 April 2011 - 18:27. Postad 29 March 2011 - 15:36
Jag är riktigt sugen på en, RABOS kan ju endast ändra en vald frekvens. Frågan är om jag skulle vinna mycket med Anti-Mode. Någon som har erfarenhet av både RABOS och Anti-Mode?
Postad 16 July 2011 - 15:48
Kan man använda Anti-moden ihop med passiva subwoofers?
Jag ser egentligen ingen anledning till varför man inte skulle kunna det men vill ändock kolla. I mitt fall tänkte jag koppla Receiver SW Out (RCA) --> Slutsteg (högtalarkabel) --> Subwoofer. Det lär väl funka att kalibrera med denna setup? Att jag frågar är att jag tittar på ett system med just passiv subwoofer. Postad 16 July 2011 - 17:18
Ja, det är inga problem du kopplar:
Receiver SW Out (RCA) -->Anti-mode (rca)--> Slutsteg (högtalarkabel) --> Subwoofer Postad 16 July 2011 - 21:37
Ja det var precis så jag menade men i min iver i att få till inlägget missade jag antimoden... :-)
Tänkte om man ska in i Ino-träsket så är ju modulerna passiva. Postad 17 July 2011 - 11:12
Har en anti mode 8033c som jag funderar på att sälja, skicka pm om ni vill köpa.
SÅLD Redigerat av tomasgbg, 25 August 2011 - 18:03. Postad 28 August 2011 - 11:45
SÅLD! Jag har en SVS AS-EQ1 (marknadens mest avancerade bas-eq med Audyssey-teknik) som jag kan sälja för samma pris, 3890 kr, som en Anti-mode. Skicka PM om du är intresserad. SÅLD!
Ursäkta om jag lånar tråden för en annons, men det fanns redan ett par sådana inlägg och alla söker inte i marknaden. Redigerat av peggen, 01 September 2011 - 21:45. Postad 28 August 2011 - 15:41
Anti moden ligger på 2890... Å andra sidan så är din värd mer Postad 30 August 2011 - 13:26
Hej, vad tror ni ger bäst resultat av dessa två alternativ?
Alt1: Velodyne MiniVee SPL-800i + Anti-Mode 8033c Alt 2: Velodyne SPL-800 Ultra (inbyggd DSP) Det totala priset är det inte speciellt stor skillnad på. Postad 30 August 2011 - 19:41
BK Electronics XLS200 + Anti-mode 8033c för ca 6000 inkl. frakt från England. Nån hundring till för högglans. MiniVee är vad jag förstått en ganska klen sak som inte går särskilt djupt, XLS200 är en riktigt fin sub enligt mig. Postad 01 September 2011 - 12:02
Om man har dubbla subwoofers som matas med samma signal, så kan man köra med en Anti-Mode ändå?
Postad 02 September 2011 - 08:56
Japp, det är bara att splitta signalen...
En fördel är dock att ha likadana subbar så de inte diffar i hur de låter. Jag beställde denna från Svalander: http://svalander.se/...1...fo&pid=7374 Redigerat av joakim123, 02 September 2011 - 09:40. Postad 02 September 2011 - 10:21
Installerade min 8033S igår till min Velodyne SPL-1200R. Magi! Basen har aldrig låtit bättre från lyssningspositionen. Fastare, stramare och torrare. I början saknade man lite av djupbasen men ju mer man lyssnade så insåg man att det varit rumsresonans man lyssnat på, inte hi-fi bas. Rekommenderas starkt!
Postad 11 October 2011 - 07:43
Så du menar att den inbyggda rumskorrigeringen i SPL-1200R inte är tillräcklig? Postad 19 October 2011 - 12:47
Hur kommer det sig att så många vill bli av med sin 8033c? Var den inte så bra som förväntat eller?
Postad 19 October 2011 - 12:54
Har man vant sig vid en mindre puckel runt 40-50hz så kanske den är svår att vänja sig av med.
Då tycker man kanske att det helt plötsligt låter sämre, trots att frekvens gången är betydligt jämnare. Redigerat av tomasgbg, 24 October 2011 - 10:07. Postad 19 October 2011 - 14:16
För min egen del så gjorde den underverk med stående vågor (måste ju bero på att pucklarna försvann och vågorna blev bara mindre egentligen, men upplevs som borta i jämförelse med förr). Sedan så blev basen mycket fastare också. Nackdelen för min del är att jag har min i en betongbunker tillsammmans med en PB13-Ultra som ger _mycket _ och djup bas. Anti-moden reglerar ned basen för mycket kan jag tycka, även om den låter bättre. Så jag tror att den gör sig mycket bättre i ett trähus, lägenhet osv där man inte har samma massiva problem med bas som jag har. Den "stryper" nog mindre där. Jag ska bygga aktiva basabsorbeneter i vinter, så då blir min överflödig. Överlag så gör den precis det den ska och basen låter ju mycket renare & fastare än förr. Postad 19 October 2011 - 17:47
Finns ju inget som hindrar att man ökar nivån på sin sub/subbar efter man har kalibrerat iofs
Postad 20 October 2011 - 05:03
Den är ökad i nivå efter kalibrering också, men den har plockat bort nått i kalibreringen som finns med utan kalibrering. Svårt att förklara och min tanke på det hela är som sagt att mitt rum har extrema resonanser idag pga betongbunker & mycket bas och då får Anti-Moden reglera för mycket helt enkelt. Vet inte om jag har rätt eller ej, men jag ska prova aktiva basabsorbenter som sagt. Postad 28 October 2011 - 06:55
Min cenilitet har slagit till igen! inlägget borttaget =)
kommer att testa på den här skapelsen i nästa vecka, får hålla tummarna att den fungerar lika bra som typ alla recensioner säger att den gör =) Redigerat av Zartok, 28 October 2011 - 13:01. Postad 02 November 2011 - 21:54
Jag får hoppa in i skaran som förundras över den här mackapären. jag rekommenderar den starkt, speciellt till starka subbar och i krångliga rum.
nackdelen är att en hel del punch försvinner, men fördelen är att basvågorna blir väldigt mycket mer kontrollerade och peakarna försvinner samtidigt som dalarna lyfts fram. enormt nöjd med hur ljudet låter. nu vågar jag skruva på basen på högre volym även fast jag bor i lägenhet, eftersom jag är säker på att det inte kommer att komma en peak med kraftig resonans som sätter öronbågarna i gungning =) Postad 03 November 2011 - 21:07
Någon som vet om det kommer en ny version som man kan koppla till datorn för att se vad som händer?..Som svs.
Postad 04 November 2011 - 18:02
Ja. Den heter mini-dsp. Postad 12 November 2011 - 20:33
När ni ställer in er Anti-mode och kör svepet, hur låter det då? Känns som min klipper ibland och börjar om från början osv, låter lite skumt. Men det kanske är så den jobbar? Har bara att jämföra med en Velodyne DD sub, och den körde svepet från min till max ett antal gånger.
Postad 13 November 2011 - 07:03
Den går från låg till högfrekvent och sen brakar den till, det kanske är då du upplever klippet? Braket är troligtvis en riktigt låg frekvens som spelas för att höra resonanser. den sveper rummet fyra-fem gånger på det sättet
Postad 13 November 2011 - 07:47 Misstänker att detta är en startsignal där den kollar av att nivån är rätt, men vet faktiskt inte bara en gissning. Postad 13 November 2011 - 08:57
Nu kommer det en ny Antimode från DSP:
![]() " The new DSPeaker Anti-Mode 2.0 Dual Core room correction system can be used to correct any stereo audio system automatically. It utilizes a highly powerful DSP chipset for master grade room correction, the new dual-core VS8053 "IceDragon". The new Anti-Mode Dual Core can be inserted between a pre-amp and a power amp (or active speakers). With automatic calibration and built-in TFT screen to display the room measurements, it offers the unmatched ease of use DSPeaker is famous for around the world. In addition to the acclaimed Anti-Mode room correction, Dual Core also offers remote controlled USB-DAC / S/PDIF-DAC, pre-amp, volume control and versatile EQ functions. All easily controlled with the featured remote control. Both balanced XLR/RCA connections are available, but also Pure-Digital mode where the corrected signal is passed through completely in the digital domain. " Pressrelease: http://www.dspeaker....sReleaseENG.pdf Info + köp: http://verkkokauppa....AMDualCore-0001 Pris: 850€ + frakt Postad 13 November 2011 - 10:30
Försent jocke, tråden finns redan
https://www.minhembi...howtopic=290803 Redigerat av Evil Homer, 13 November 2011 - 10:32. Postad 13 November 2011 - 10:33
Ok, tack, ska köra igen och lyssna =) Postad 13 November 2011 - 11:47
Då jag har missat tråden så kanske ett flertal som läser här inne också har missat den så skadar nog inte infon Postad 28 November 2011 - 19:21
Hej gott folk!!
Har gått och införskaffat en 8033c och nu undrar jag vad dom olika inställningarna betyder, det finns väll 3 att välja mellan och en bypass för att höra skillnaderna mot hur det lät förut ? 1, Ingen knapp intryggt alls vad händer ? 2, Lift 25 vad händer ? 3, Lift 35 vad händer ? 4, Bypass man hör hur det lät förut ? Vad är att föredra i ett biorum har en klipsch synergy sub 10" väldigt tacksam för svar / jaxon1 Postad 29 November 2011 - 12:10
Lift 25 höjer 15-25hz, lift 35 höjer 25-35hz. bypass är att den skickar igenom signalen utan att påverka den. en lampa lyser väl alltid tror jag.
Postad 29 November 2011 - 19:50
Jag hade inte kört med något lyft alls med en så liten sub, många moderna filmer har rejält med info där nere och skall du försöka tvinga den att spela dom så kommer det antagligen bara sluta med att du kör den så att den slår igenom.
Postad 30 November 2011 - 01:25
Ok så en 10" är för liten ;-) men ingen lyft alls är att rekomendera då ? Läste också att man kunde köra fler positions kalibrering med den också något ni har testat eller ? Bra eller dåligt ? /jaxon1
Postad 30 November 2011 - 10:58
Jag körde inget lyft alls på mina svs och dom får väl anses ganska så kompententa, om man tittar på film på lite volume så förstår man varför det inte behövs
Höj istället hela LFE kanalen ett par db om du tycker det låter lite tunt, mitt tips iaf. Ang fler platser att kalibrera på, jag är såpass ego så jag vill att min plats låter så bra den bara kan så körde enbart denna som "plats" om man skall mäta på dom andra så blir det en kompromiss och det vill iaf jag ha så lite som möjligt utav Postad 02 December 2011 - 09:03
Beror på vad du menar med för liten. Men den lär jobba rätt hårt när du kollar på film, då har du inga marginaler för att tvinga ur den mer djupbas. Postad 12 December 2011 - 16:59
Hej Gött Folk !!!
Jag ska byta min klipsch sub och köpa en beg velodyne spl-1000R sub som redan har kalibrering i sig, är det fortfarande värt att köra med antimode'n eller Blir det lika bra med velodyns kalibrering någon som kör med eller vet något om det? I fall antimoden är bättre måste man ställa in velodyne Subben på något speciellt sätt? Tänkte även nämna att den blir till salu om det duger med velodyne Subbens kalibrerin. /jaxon1 Postad 12 December 2011 - 20:37
Det är troligt att antimoden har en bättre eq men frågan är om du behöver det. det beror ju lite på hur massivt man spelar så att skriva
Postad 13 December 2011 - 14:06
Velodynen lär göra ett bra jobb med sin EQ, du kan ju låna hem en anti-mode och testa, själv skulle jag däremot lagt de 3000:- på en begagnad Ultra isåfall.
Postad 14 December 2011 - 19:38
Nej inte personligen, däremot har jag ägt 1000R och det finns ju lite att önska där, kan du då få en Ultra för 3000:- mer, som är en nyare produkt som ska vara bättre än den gamla så lär du bara vinna på det. Om du sedan skulle vara missnöjd så kan du ju testa en Anti-mode i efterhand, då blir det en winwin (fast du blir å andra sidan 3000:- fattigare än vad du tänkt från början)
Postad 16 December 2011 - 10:48
ni som kör anti-mode, vad har ni för storlekar eller modeller på era subbar? det har la dykt upp här att om man ska ha en anti-mode så gör den bättre arbete ju kraftigare sub man har. min egna erfarenhet var såhär:
jag var i en mycket trevlig biokällare hos night här ovan (köpte senare hans anti-mode) och lyssnade på hans artelleri, svs pb13u. han ville sälja anti-moden eftersom den tog bort för mycket punch i hans biorum tack vare väggarnas kraftiga resonanser (betongbunker). vi testade med och utan anti-mode och jag kände redan då att jag absolut inte ville ha en sån apparat. trycket i basen var så mycket starkare när han spelade utan denna apparat. jag kom hem och funderade. jag har ett lite besvärligt rum med många peakar, och direkt subben får spela över typ 60db så blir resonanserna hemska. då tänkte jag att jag ändå kanske borde köpa en anti-mode. sagt och gjort, det var det som skedde. nu i efterhand så ångrar jag mig inte en sekund. det var en av dom mest prisvärda uppgraderingarna som jag har gjort för mitt system. basen sänks extremt mycket, men jag spelar fortfarande den på -15 till -10 när jag ser filmer. jag kan lägga på 20 db totalt om det skulle behövas. det jag fått ut av det hela är istället en bas som låter mycket bättre, den har inte dom där skrämmande peakarna och subben spelar rent och fint. kraften går åt att fylla rummet, inte att skaka väggarna. nog för att både ytter och innervägg skakar och fönsterrutor skallrar under en bastung scen, men på ett mycket behagligare sätt. jag stortrivs med anti-moden, och som jag ser det så skulle jag rekommendera en anti-mode till alla som har en kraftfull subwoofer i kombination med ett rum som är totalt omöjligt att få ordning på resonanser. vanliga vardagsrum kan man översätta det sista till =) Postad 16 December 2011 - 11:49
Om night inte skruvade upp subben efter kalibrering gjord med Antimoden så kan jag förstå att det fattades tryck.
Säg att du ( innan du har kalibrerat med Antimoden ) brusar in din anläggning och ställer in nivåerna med en dbmätare, då kommer antagligen brusnivån hamna på en av peakarna ( som man praktiskt taget alltid har ) säg att antimoden tar ner denna peak med 6-7db så att man får en rak och fin kurva, mao skall ju då subben höjas 6-7db igen för att komma upp i samma nivå som innan. 1 användare läser detta ämne0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar |
Trendande produkter |