Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

* Officiell tråd - Sony VPL-HW20 *

466 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 28 oktober 2011 - 14:36

Robban-GBG
  • Robban-GBG
  • Wannabe

• 40 inlägg
  • 0

10-15 år!!?? Shit, vliken värld lever du i? Har du någonsin haft en teknikpryl i 10-15 år? Isf är du bara att gratulera... Jag antar att du skrev det här på en gammal OS/2 dator också.

Bytte nyss min Nokia 3210 mot en ny telefon och min TV är från 95 så... Förra projjen höll 7år, kasst. Hade gärna kört den några år till iaf. Datorer är en annan sak, där är ju faktiskt en dator oanvändbar efter 10 år så där måste man ju nästan byta efter 5-6 år. Fast jag får väl erkänna att jag har en hemdator som mest funkar som NAS som är betydligt äldre än så...

Och jag som är ingenjör också. Tänk om mina arbetskamrater skulle få reda på vilken bakåtsträvare jag är vad gäller prylar... Skulle antagligen bli lynchad :)

Men allvarligt talat, hur står sig Sonys projjar livslängdsmässigt? Är deras chip mer slitstarka än "vanliga" LCD chip?

Postad 28 oktober 2011 - 14:42

Robban-GBG
  • Robban-GBG
  • Wannabe

• 40 inlägg
  • 0

Var var var??? :)

Jag tyckte detta http://www.beamer-di...=Preisvergleich var billigt men så hoppa de de upp till det dubbla, sen ner igen. Enligt Prisjakt ska det vara 14 749:- kr, men tittar man på forex hemsida så motsvarar det tyska beloppet lite mer pengar :huh: . Men kring 15 papp tycker iaf jag är sjukt billigt för denna projje... Är rätt sugen på att slå till.

Postad 28 oktober 2011 - 17:36

Matte75
  • Matte75
  • Lärjunge

• 426 inlägg
  • 0

Jag tyckte detta http://www.beamer-di...=Preisvergleich var billigt men så hoppa de de upp till det dubbla, sen ner igen. Enligt Prisjakt ska det vara 14 749:- kr, men tittar man på forex hemsida så motsvarar det tyska beloppet lite mer pengar :huh: . Men kring 15 papp tycker iaf jag är sjukt billigt för denna projje... Är rätt sugen på att slå till.

Köpte min för 16490kr på JME Data innan dom höjde sitt pris men då ingår Prime support också. Tyckte det var bra pris, men kan du få hem den för 15000kr så är det ju ett klipp. Kanske värt att kolla upp om Prime support ingår hos dom eller vanlig garanti bara.

Postad 03 november 2011 - 21:32

Mentos
  • Mentos
  • Mästare

• 3 992 inlägg
  • 0
Är lite nyfiken på vilka inställningar ni andra HW20 ägare kör med? Själv har jag ca 12h på lampan och kör nu i "cinema" & "low lamp" läget. Har möjlighet att låna hem en DVE skiva för kalibrering men ville först kolla hur ni andra ställt in era maskiner? Någon som kalibrerat med DVE eller Spears & Munsil och hur tyckte ni det blev till skillnad från de förinställda lägena isåfall?

Tycker själv cinema läget ger mest naturliga färger men skulle vilja bättra på svärtan om det är möjligt.

Postad 03 november 2011 - 21:46

mikaels
  • mikaels
  • Veteran

• 1 504 inlägg
  • 0
Samma här, körde igång min igår, och satte den på cinema och low lamp. Gjorde en snabbkoll med THX-testet på Star Wars, och det såg helt OK ut, men tänkte ge mig på den lite till med DVE när den gått lite längre och lampan stabiliserat sig.
Rackars fin maskin, vilket lyft från min gamla AE700, en trotjänare som nu får en välförtjänt vila.

Postad 04 november 2011 - 08:15

***nicke69***
  • ***nicke69***
  • Lärjunge

• 321 inlägg
  • 0
Hej!
Är det någon som vet hur länge DOA gäller på Sonys projektorer?
Har problem med att jag måste ställa in fofus varje gång jag tittar på film. Projektorn känns oskarp och suddig. Fokuset ändrar sig även under filmtittande från skarp bild till oskarp. Någon som känner till problemet?

MVH
Niklas

Postad 04 november 2011 - 10:41

hassesolo
  • hassesolo
  • Über-Guru

• 10 389 inlägg
  • 0

Hej!
Har problem med att jag måste ställa in fofus varje gång jag tittar på film. Projektorn känns oskarp och suddig. Fokuset ändrar sig även under filmtittande från skarp bild till oskarp. Någon som känner till problemet?

MVH
Niklas

Det är väl kännt att projektorn behöver ca 20 minuters uppvärmning för att fokus skall stabiliseras. Många (förmodligen nästan alla) projektorer har detta i varierande grad men det är lite större på HW20 än på en del andra modeller har jag hört.
Det är inget fel egentligen bara en irriterande nackdel som ni får leva med.

Postad 04 november 2011 - 12:49

Mentos
  • Mentos
  • Mästare

• 3 992 inlägg
  • 0

Hej!

MVH
Niklas

Det där låter inte riktigt bra, att den behöver lite uppvärmning kan jag förstå men att den tappar fokus även under filmtittande är ju ett tecken på att nåt är fel. Jag har själv inte alls upplevt detta på min HW20, varken att den tappar fokus vid uppstart eller under filmtittande så jag skulle nog rekommendera att du kollar med försäljaren och sen ta det vidare därifrån.

Redigerat av Mentos, 04 november 2011 - 12:52.

Postad 12 november 2011 - 12:39

Unregistered2a850725
  • Unregistered2a850725
  • Lärjunge

• 291 inlägg
  • 0
Om någon kan mäta hur djup den är från gummifötterna fram och bakåt så hade jag varit väldigt tacksam.
Funderar på hur djup hylla jag skulle behöva OM det någon gång skulle råka dyka på en begagnad till bra pris.

Postad 15 november 2011 - 22:16

Mentos
  • Mentos
  • Mästare

• 3 992 inlägg
  • 0
Docko:

Det är ca 21-22 cm mellan främre och bakre gummifoten.

Redigerat av Mentos, 15 november 2011 - 22:16.

Postad 06 december 2011 - 15:33

rinten
  • rinten
  • Amatör

• 81 inlägg
  • 0
Min återförsäljare menar att den här kommer att komma ifrån leverantören "så småningom". Därmed inte sagt om det betyder till jul, eller till påsk, eller till julen därpå. Det enda man tvärsäkert verkar kunna säga är att den kommer till någon jul (eller påsk). Är det någon som har mera kött på benen och kan komma med en hyfsad gissning.

Postad 06 december 2011 - 16:21

B8
  • B8
  • Guru

• 4 536 inlägg
  • 0

Min återförsäljare menar att den här kommer att komma ifrån leverantören "så småningom".

Skriver du i rätt tråd nu verkligen? Sony HW-20 har funnits i en bra bit över ett år vid det här laget. :)

Postad 06 december 2011 - 16:37

rinten
  • rinten
  • Amatör

• 81 inlägg
  • 0
Ja för en gångs skull tror jag att jag gör någonting rätt :unsure:

Det har ju varit ganska få sådana här i omlopp på sistone. Enligt en del forumsposter pga jordbävningen i Japan i våras så det verkar väldigt svårt (?) att få tag i exemplar för de återförsäljare som inte redan har dom i lager.

Det här är ju såklart bara vilda spekulationer vagt baserade på lagersaldon och lösryckta citat på nätet så rätta mig gärna om jag har fel.

Postad 06 december 2011 - 17:06

B8
  • B8
  • Guru

• 4 536 inlägg
  • 0
Aha, jag tänkte att du kanske eventuellt pratade om lagersaldon också, men efter en snabb koll runt så tyckte jag jag hittade den i lager på tillräckligt många ställen för att jag skulle dra min felaktiga slutsats. Sorry... :)

Du bor inte i närheten av Stockholm eller Göteborg då? För där verkar den ju ändå gå att hitta utan större problem...

Postad 06 december 2011 - 18:23

mikaels
  • mikaels
  • Veteran

• 1 504 inlägg
  • 0

Docko:

Det är ca 21-22 cm mellan främre och bakre gummifoten.

Men det är en hel del projektor framför och bakom fötterna också, tänk på det. Den behöver en rätt stor hylla, alternativt gott om plats bakom...

Min återförsäljare menar att den här kommer att komma ifrån leverantören "så småningom". Därmed inte sagt om det betyder till jul, eller till påsk, eller till julen därpå. Det enda man tvärsäkert verkar kunna säga är att den kommer till någon jul (eller påsk). Är det någon som har mera kött på benen och kan komma med en hyfsad gissning.

Den tillverkas ju inte längre (eftersom fabriken låg i Fukushima...), så de enda ex som kommer ut är andras gamla lager, eller beggade. Hittar du en är mitt tips att köpa den, du kommer inte att få fler chanser ju längre du väntar.

Postad 06 december 2011 - 19:46

rinten
  • rinten
  • Amatör

• 81 inlägg
  • 0

Den tillverkas ju inte längre (eftersom fabriken låg i Fukushima...), så de enda ex som kommer ut är andras gamla lager, eller beggade. Hittar du en är mitt tips att köpa den, du kommer inte att få fler chanser ju längre du väntar.

Ja det är ju det som är grejen. Är det verkligen så att de inte tillverkas längre? Jag frågade nämligen min återförsäljare om han kunde kolla med leverantören och sony om det ryktet verkligen stämde, för i så fall är jag ju inte så sugen på att vänta på ett ex som aldrig kommer att komma.
Svaret jag fick var att "enligt sony och leverantören är produkten fortfarande ”aktiv” alltså levande och därför kommer leveransen komma". Så vad jag eftersöker är ett officiellt "Vi kommer aldrig mera att tillverka en Hw20 och därmed basta!" ifrån Sony eller ett "Den tillverkas men kommer inte levereras förrän 2017" så man slipper stå mitt i smeten med en massa rykten som fladdrar runt.

Postad 06 december 2011 - 21:06

Unregistered39429
  • Unregistered39429
  • Mästare

• 3 116 inlägg
  • 0
spana in efterföljaren istället,vettja

Postad 06 december 2011 - 21:33

Unregistered2a850725
  • Unregistered2a850725
  • Lärjunge

• 291 inlägg
  • 0

Men det är en hel del projektor framför och bakom fötterna också, tänk på det. Den behöver en rätt stor hylla, alternativt gott om plats bakom...

Jo det är ju en rejäl pjäs, skulle egentligen behöva veta måttet från fötterna fram till baksidan av projektorn så jag kan skissa på hur djup en hylla måste vara för att få plats med den. Takmontering är jag inte sugen på då jag inte vill sabba taket i lägenheten, dessutom är det 3,70 i takhöjd så jag är osäker på hur väl det hade funkat.
Andra monteringstips mottages gärna!

Redigerat av Unregistered2a850725, 06 december 2011 - 21:33.

Postad 06 december 2011 - 22:25

Marcus_TheRock
  • Marcus_TheRock
  • Mästare

• 3 067 inlägg
  • 0
Jag är tämligen säker på att HW20 inte tillverkas längre. De maskiner som kommer är enheter som fördelas om från andra länder som inte vill/kan sälja dem.

MVH
Marcus, The Rock Hemmabio i Lund

Postad 06 december 2011 - 22:31

Crazyberra
  • Crazyberra
  • Lärjunge

• 398 inlägg
  • 0
Från främre foten till framkant 12cm. bakre foten (som är en liggande gummilist) till bakkant är det 13cm. :) Hoppas det hjälpte & lycka till!

OBS! detta är på hw30, missade rubriken lite där :rolleyes:

Postad 06 december 2011 - 22:40

Unregistered2a850725
  • Unregistered2a850725
  • Lärjunge

• 291 inlägg
  • 0

Från främre foten till framkant 12cm. bakre foten (som är en liggande gummilist) till bakkant är det 13cm. :) Hoppas det hjälpte & lycka till!

OBS! detta är på hw30, missade rubriken lite där :rolleyes:

Tack, det ger en bra fingervisning!

Postad 06 december 2011 - 23:23

B8
  • B8
  • Guru

• 4 536 inlägg
  • 0

Jag frågade nämligen min återförsäljare om han kunde kolla med leverantören och sony om det ryktet verkligen stämde, för i så fall är jag ju inte så sugen på att vänta på ett ex som aldrig kommer att komma.

Måste du köpa den från just den återförsäljaren då? Den verkar ju som sagt finnas på andra ställen...

Postad 07 december 2011 - 09:01

rinten
  • rinten
  • Amatör

• 81 inlägg
  • 0

spana in efterföljaren istället,vettja

Det har jag såklart redan gjort ;) men jag (och frugan!) är inte så sugen på att lägga mellanskillnaden. Speciellt då ljusstyrkan/3D inte är intresssant.

Måste du köpa den från just den återförsäljaren då? Den verkar ju som sagt finnas på andra ställen...

Nej det är ju därför som jag ställer frågan här. :) Däremot lade jag beställningen för ett tag sedan så det känns dumt att bryta den och beställa den dyrare 20 mil bort bara för att jag vill få tag i den fortare.

Jag är tämligen säker på att HW20 inte tillverkas längre. De maskiner som kommer är enheter som fördelas om från andra länder som inte vill/kan sälja dem.

Haha det är lite småironiskt att man värker fram ett val av ny projektor och när man till slut gör slag i saken så tillverkas den inte längre. Jag får väl ta och leta på någon som har den i lager. :) Tack för informationen i alla fall.

Postad 11 december 2011 - 00:55

Matte75
  • Matte75
  • Lärjunge

• 426 inlägg
  • 0
Stämmer det verkligen att man ska rengöra luftfiltret efter 1500h som det står i instruktionsboken på sidan 69? Tycker det låter som lång tid innan rengöring.

Postad 14 december 2011 - 08:47

rinten
  • rinten
  • Amatör

• 81 inlägg
  • 0
Wohoo! Igår kom den hem. :)

Bytte ut en gammal optoma hd65. Skön uppgradering när precis allt i bilden blir bättre och dessutom allt störande oväsen i projektorn. Jag tror till och med frugan var rejält nöjd trots den initiala "Den är väldigt stor"-kommentaren. ;)

Ett problem är dock att nördfaktorn slår i taket när man sitter och småler för sig själv nere källaren.

Nu återstår bara att få till en något mindre provisorisk "montering" än dom två borden som står på varandra....

Postad 14 december 2011 - 17:07

Mentos
  • Mentos
  • Mästare

• 3 992 inlägg
  • 0

Ett problem är dock att nördfaktorn slår i taket när man sitter och småler för sig själv nere källaren.

Haha, känner precis igen mig i det du säger, man bara sitter där och småmyser över hur fin bilden är :)

Grattis till en riktigt fin proje

Postad 16 december 2011 - 00:54

HenkeEdge
  • HenkeEdge
  • Veteran

• 1 848 inlägg
  • 0

Bytte ut en gammal optoma hd65. Skön uppgradering när precis allt i bilden blir bättre och dessutom allt störande oväsen i projektorn. Jag tror till och med frugan var rejält nöjd trots den initiala "Den är väldigt stor"-kommentaren. ;)

Hon har inte sagt den kommentaren om något tidigare eller? ;)

Vart handlade du ifrån? Är sugen på en HW20 jag med men tycker att ca 20.000 är i mesta laget ändå. Tyskpriserna verkar ju inte riktigt stämma på prisjakt heller, sen vet man ju inte om det ingår primesupport därifrån.

Redigerat av HenkeEdge, 16 december 2011 - 00:58.

Postad 16 december 2011 - 06:29

Spanjoren
  • Spanjoren
  • Amatör

• 69 inlägg
  • 0
hallå där!
fick min ifrån multitech data härom dagen och det ingick prime support.
jag betalade 17286 och dom sa att dom skulle få in fler även om det skulle ta ett tag.
mvh daniel

Postad 16 december 2011 - 08:54

rinten
  • rinten
  • Amatör

• 81 inlägg
  • 0

Hon har inte sagt den kommentaren om något tidigare eller? ;)

Det känns orättvist mot projektorn på 10 kg att göra den jämförelsen.

Vart handlade du ifrån? Är sugen på en HW20 jag med men tycker att ca 20.000 är i mesta laget ändå. Tyskpriserna verkar ju inte riktigt stämma på prisjakt heller, sen vet man ju inte om det ingår primesupport därifrån.

Jag köpte min ifrån mulitech data också och hämtade i butiken.

Postad 18 december 2011 - 00:55

Matte75
  • Matte75
  • Lärjunge

• 426 inlägg
  • 0

Stämmer det verkligen att man ska rengöra luftfiltret efter 1500h som det står i instruktionsboken på sidan 69? Tycker det låter som lång tid innan rengöring.

Ingen som vet något om detta?

Postad 18 december 2011 - 01:29

Forshaga
  • Forshaga
  • Användare

• 206 inlägg
  • 0
Det skadar ju inte att dammsuga filtret oftare än så vettu. Jag har gjort det ett par gånger på ca 600 timmar.

Postad 26 december 2011 - 21:40

dan_88
  • dan_88
  • Användare

• 142 inlägg
  • 0
Har precis lagt en beställning på en HW20 :) Hoppas jag blir nöjd

Postad 26 december 2011 - 22:02

Andreas266
  • Andreas266
  • Lärjunge

• 275 inlägg
  • 0
Var beställde du från?

Postad 27 december 2011 - 10:23

dan_88
  • dan_88
  • Användare

• 142 inlägg
  • 0

Var beställde du från?

Hembiobutiken

Postad 31 december 2011 - 13:20

Unregistered2a850725
  • Unregistered2a850725
  • Lärjunge

• 291 inlägg
  • 0
Kort fråga, är jag helt fel ute om jag satsar på en HW20 i ett ljust vardagsrum med bra mörkläggningsmöjligheter?
Och ja, jag vet att mycket hänger på duken:)

Postad 07 januari 2012 - 22:21

Unregisteredb7c9e078
  • Unregisteredb7c9e078
  • Användare

• 135 inlägg
  • 0
Är det någon som haft förmånen att jämföra HW20 och TW5900 som vill dela med sig av sina intryck?

Postad 08 januari 2012 - 11:39

dan_88
  • dan_88
  • Användare

• 142 inlägg
  • 0
Har provat min nya hw20 i ca 4tim nu och tycker bilden är så sjukt mycket bättre än min förra projje Epson 3600. Men när jag går fram till bilden så syns det en grön rand längs alla kanter på bilden, alltså ytterkanterna . Absolut inget som märkas när man sitter i soffan. Hade samma symptom på min Epson med men på den syntes den vänstra när man satt i soffan. Detta är min andra projje så har ingen jätte erfarenhet men är det så på projektorer?. Är ju inget egentligen inget att bry sig om då det inte syns från soffan men man undrar ju. Någon här som har också har ett small grön rand längs alla ytterkanter på bilden som syns när man kollar nära bild på sin hw20?

Postad 17 juli 2012 - 07:57

bran
  • bran
  • Beroende

• 1 033 inlägg
  • 0
Köpte mig precis en sån här :)

Vill inte ha 3D och stör mig på rbe i DLP så detta verkade som en bra modell som fått fin kritik, även om den är lite gammal.

Nu till min fråga; har förstått att den inte har en särskilt justerbar lens-shift. Men hur centrerat mot duken måste man ha den? Tänkte iofs ha ett väggfäste på motstående vägg från duken, men vill sätta det en bit upp iaf.. Funkar det med de övre 25% av duken så att säga?

Postad 17 juli 2012 - 08:46

Dr. Zaius
  • Dr. Zaius
  • Mästare

• 3 586 inlägg
  • 0
Om du menar att du vill att bilden ska börja 25% under linsen blir det problem eftersom HW20 har 65% vertikal Lens-Shift.

Bifogad fil  namnlös3.JPG   49,86K   5 Antal nerladdningar

Redigerat av Dr. Zaius, 17 juli 2012 - 08:46.

Postad 17 juli 2012 - 08:54

bran
  • bran
  • Beroende

• 1 033 inlägg
  • 0
Vet inte riktigt vad jag menar :)

Om jag säger såhär: i vilken nivå, relativt sett till duken, bör jag placera projektorn? Rakt mittemot, center-center?

Postad 17 juli 2012 - 09:25

Dr. Zaius
  • Dr. Zaius
  • Mästare

• 3 586 inlägg
  • 0
Jag hade valt att placera projektorn (linsen) vertikalt i linje med dukens överkant och horisontalt i linje med dukens mitt.

Postad 17 juli 2012 - 09:36

bran
  • bran
  • Beroende

• 1 033 inlägg
  • 0

Jag hade valt att placera projektorn (linsen) vertikalt i linje med dukens överkant och horisontalt i linje med dukens mitt.

Kommer inte detta innebära att jag måste använda lens-shift ändå? Eller projicerar den bilden lite nedåt från linsens placering?

Postad 17 juli 2012 - 09:52

Dr. Zaius
  • Dr. Zaius
  • Mästare

• 3 586 inlägg
  • 0

Kommer inte detta innebära att jag måste använda lens-shift ändå?

Jo.

Eller projicerar den bilden lite nedåt från linsens placering?

I sitt utgångsläge projeserar den bilden rakt fram både vertikalt och horisontalt i förhållande till linsen.

Redigerat av Dr. Zaius, 17 juli 2012 - 09:52.

Postad 16 augusti 2012 - 07:38

***nicke69***
  • ***nicke69***
  • Lärjunge

• 321 inlägg
  • 0
Hej!
Är det någon som vet hur man korrigerar färgtemperaturen på HW20? Sänkning av rött i gråskalan för att både gamma och gråskala ska bli bra.

MVH
Niklas

Postad 16 augusti 2012 - 09:06

Marcus_TheRock
  • Marcus_TheRock
  • Mästare

• 3 067 inlägg
  • 0

Hej!
Är det någon som vet hur man korrigerar färgtemperaturen på HW20? Sänkning av rött i gråskalan för att både gamma och gråskala ska bli bra.

MVH
Niklas

Det borde ligga under typ Picture, Advanced eller något sådant.Kommer inte riktigt ihåg, trots att jag har kalibrerat många sådana maskiner. Det svåra är dock inte att finna funktionen utan att använda den rätt. För att korrigera vitbalansen så behöver du mätverktyg(och kunskap att använda ett sådant). Börjar du dra i de reglagen utan verktyg så kommer du troligen att komma längre ifrån en korrekt bild än tvärtom.

MVH
Marcus, The Rock Hemmabio i Lund

Postad 24 augusti 2012 - 08:21

Hays
  • Hays
  • Beroende

• 1 183 inlägg
  • 0
Funderar på att slå till på en sån här, är så less på Epson efter mycket bråk om en tw5900 att jag inte vill ha med dem att göra alls. 3D kommer jag inte sakna,

Hur klarar sig denna i ett vardagsrum?

Postad 24 augusti 2012 - 08:39

bran
  • bran
  • Beroende

• 1 033 inlägg
  • 0

Funderar på att slå till på en sån här, är så less på Epson efter mycket bråk om en tw5900 att jag inte vill ha med dem att göra alls. 3D kommer jag inte sakna,

Om du tänker på ljusstyrkan så skulle jag påstå bra, mycket bra.

Postad 24 augusti 2012 - 11:26

Marcus_TheRock
  • Marcus_TheRock
  • Mästare

• 3 067 inlägg
  • 0

HW20 är relativt ljusstark när den visar en korrekt bild. Dock inte på långa vägar lika ljusstark som TW5900.

Kalibrerat D65 (låga lamplägen), på en vit 180cm, bred 1,0 gains duk så har jag mätt upp följade ljusflöde.

Epson TW3200. ca 15fL
Epson TW5900. ca 50fL
Sony HW20. ca 23fL

MVH
Marcus

Postad 24 augusti 2012 - 11:29

Mentos
  • Mentos
  • Mästare

• 3 992 inlägg
  • 0

Jag har själv haft den i ett vardagsrum och det funkade bra, levererar en kanonfin bild!

Postad 24 augusti 2012 - 12:01

Hays
  • Hays
  • Beroende

• 1 183 inlägg
  • 0
Tror det kan bli ett rejält lyft av bilden även med mina förutsättningar.

2 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 2 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Nya Hifi-bänken
    joga
    2025-05-02 18:25:13
  • JBL M2 igen…..
    Anton
    2025-05-01 16:07:43
  • JBL M2!!!!!!!
    Anton
    2025-04-30 16:22:03
  • Front Atmos
    Globe
    2025-04-28 19:35:47
  • The12 Passive
    Globe
    2025-04-28 19:33:57
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2025 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.