Hör inget buzz förresten. Inget alls.
men det är Plasma man bör satsa på fortfarande tycker du ?
Det enda jag är emot är strömförbrukningen som visat sig på min pjäs dra en hel del genom åren.
Sökningen pågår
Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
2 relaterade trådar
Postad 25 November 2010 - 10:04
men det är Plasma man bör satsa på fortfarande tycker du ? Det enda jag är emot är strömförbrukningen som visat sig på min pjäs dra en hel del genom åren. Postad 25 November 2010 - 10:18
1 reserverad på lager!
om man kollar på ordern nu så nu börjar dom ploppa in till komplett.se hoppas dom får iväg den idag då har man den nog i morgon Postad 25 November 2010 - 10:23 Nu är man ju ingen expert på tyska men det står "UVP in Euro 1499" "Marktpreis in Euro 1389" 9988 kr verkar vara ett bra pris med andra ord Postad 25 November 2010 - 10:33
Jag har snart kört min 200 timmar och tycket inte det har blivit märkbart bättre med innebränningar, det räcker att man spelar ps3 några minuter så ser man det. Det går iofs bort efter ett par minuter med screenwash, men ändå lite störande... Postad 25 November 2010 - 10:45
Står samma här så.. Måndag eller Tisdag då *suck*.. ibland är Norrland kasst btw, en liten bump då jag sett fler fråga efter jag postade senast, prova dessa inställningar: Picture mode: Standard Colour tone: Normal Digital Noise Filter: Auto MPEG Noise Filter: Auto Black Tone: Darkest Dynamic Contrast: Medium Gamma: +2 Colour space: Native White Balance: default Flesh tone: 0 Edge enhancement: On Cell light: 17 Contrast: 81 Brightness: 79 Sharpness:49 Colour: 48 Tint: 50/50 Screen size: 16:9 Postad 25 November 2010 - 11:38
Ett tips på ett spel till Playstation 3 som har 3D stöd:
Prince of Persia Trilogy - 199:- ink frakt CDON har fraktfritt hela vecka ut. På deras Facebook sida kan man hitta en 50:- rabattkod som gäller om man handlar för minst 250:- Postad 25 November 2010 - 11:51
Jag varnar för buzz. Testat jordat/ojordat uttag. Vända sladden 180grader. Satt på den "magnet" på strömkabeln och laget den igenom 2 gånger (s) Hörs som ett gammalt dåligt kylskåp... Endast haft lcd tidigare. 2st. den ena har jag haft lite problem med. bilden startar ej ibland, utan den slås igång med bilden är svart. får då starta om tv:n så brukar det gå bättre. så lcd/plasma. jag vet inte vad jag tror egentligen. bilden är bra på denna, men buzzningen stör vid lite lägre ljud. Postad 25 November 2010 - 12:18
Jag fick skriva in serial från blurayspelaren. Var tvungen att skriva koden rätt också. Blandat små/stora bokstäver. Redigerat av Joskara, 25 November 2010 - 12:24. Postad 25 November 2010 - 12:24
Dessa: http://www.3dled-tv.se/campaign http://3dled-tv.se/c...al_bluray_10001 Postad 25 November 2010 - 12:25
Nej fan, glöm det. Helt fel av mig de ser bara likadana ut. Man ska in på två sidor! Förvirrad här visst... Redigerat av Joskara, 25 November 2010 - 12:27. Postad 25 November 2010 - 12:37
Jag är också fortfarande förvirrad... Men vad gäller 3D formaten....
Följande film t.ex. är en Blu-Ray 3D... http://www.ginza.se/...entifier=317246 Men om man kollar noga på fodralet så står det 4 glasses included. Då kan man utgå från att detta är fel format gissar jag. Hur ser då märkningen ut på Blu-Ray skivor för detta system? Är det enbart filmer märkta "Blu-Ray Real 3D" som fungerar? Kolla in denna länk: http://www.blu-ray.c...p;searchbutton Hur vet man vilka av dessa som fungerar? Tack för utredning av denna oklarhet... /Jesper Postad 25 November 2010 - 12:57
Fortfarande ingen som kan delge kampanjkoden eller svara på om den är unik? Postad 25 November 2010 - 13:03
tack det fungerade, med båda kampanjerna. =) Postad 25 November 2010 - 13:16
Beställde precis en från komplett!
Har en Pk350 nu. Hoppas på förbättring. 3par Glasögon, blue-ray spelare och 15 filmer gjorde valet ganska självklart. Har själv som många andra suktat efter 7serien. Någon som har några bra inställningar? Hur är stödet för .MKV? Min nuvarande pk350 har problem att spela upp .mkv ljud. Postad 25 November 2010 - 13:18
Nu har jag ju redan beställt mina filmer, men det står på iaf den ena sidan... "till och med 14/1 2011 eller så långt lagret räcker". Detta innebär att om vi skulle dela med oss av dessa specifika kampanjkoder som gäller nu med denna deal, till alla som redan har sån här TV sedan tidigare, kanske filmerna inte räcker?! Har jag fel?! Därför har jag beslutat att inte posta koderna... om jag ångrar mig lägger jag dem här den 13:e Januari /Jesper Postad 25 November 2010 - 13:31
en aning förstår inte problemet ni länkar till skit filmer med gamla sunkiga 3dn från 80 talet med röd/gröna glasögon ni har köpt en 3D TV för Blu Ray 3D se till att använda det också du ser Blu Ray Real 3D loggan på bilden längst till höger https://www.minhembi...s...t&p=3099762 HÄR HAR NI 3D MATERIAL FÖR DEN HÄR TVN (Blu Ray REAL 3D) http://www.discshop....3d_blu_ray/C721 Redigerat av Unregistered1008, 25 November 2010 - 13:33. Postad 25 November 2010 - 13:36
Nu är min skickad enligt komplett.
Undra om man får den innan helgen? Men det är ju tveksamt i det här fruktansvärda snö infernot Postad 25 November 2010 - 13:49
Okej, jag har nog missförstått det hela bara... Då kan man alltså avnjuta vilken blu-ray film som helst som är i 3D och man behöver inte förvirra sig djupare eller oroa sig över att det kanske är fel format, om det nu skulle råka följa med skit-3d-glasögon i paketet... det gör det nämligen även i vissa blu-ray 3d filmer... Super!/J Postad 25 November 2010 - 14:28
Här är din försändelse:
25 nov kl 14:22 Posten, Elektronisk förhandsinformation mottagen Misstänker att dom då hämtas upp imorrn morgon av Posten så Tisdag är nog ingen dum chansning för alla som bor nor om #"%%/)&=%&#& Ånge. Om du får TV'n imorrn ska du bo fasligt nära och ha tur tror jag.. Postad 25 November 2010 - 14:30
Vilken datum beställde du din TV? Postad 25 November 2010 - 14:32
Besked från komplett att paketet är skickat. Funderar på att gå och skaffa nödvändiga kablar så de finns hemma när paketet anländer. Nån som kan posta en bild utav TV'ns baksida så man ser anslutningarna?
Är kontakterna vinklade rakt ut mot väggen eller nedåt? En highspeed HDMI kabel till TV'n och en Toslink till 1.3-receivern ska väl räcka? Har man nån nytta av att koppla en highspeed+ethernet (1.4) mellan BD och TV? mvh Postad 25 November 2010 - 15:13
Störningsinformation. På grund av snöovädret har vi förseningar i vår paketdistribution. Vi jobbar intensivt för att kunna leverera paketen och beklagar eventuella besvär.
Typiskt Postad 25 November 2010 - 15:13
att det är skickat eller dom har gett posten förhandsinformation? Iaf, beroende på vilken reciever du har är det väl olika krav, om recievern klarar 1.3/1.4 pass through så räcker det ju med HDMI.. and 1.4 eller 1.3 så är det bara å läsa igenom den här tråden, står en massa OT om detta Kontakterna på bilderna är vinklade bakåt mot väggen, fast infällda. Redigerat av huzze, 25 November 2010 - 15:24. Postad 25 November 2010 - 15:29 tack. Besked att paketet är under transport, inklusive trackingnummer. Beställde 21/11 söndags kväll med prel.lev. 26/11 vid beställningstillfället. Postad 25 November 2010 - 17:47
Bumpar min egen fråga lite... Postad 25 November 2010 - 17:50
Hej,
Jag har laddat hem en demo/reklam-skiva (blu-ray) och vill testa denna och jag har ingen blu-ray brännare... Går det på något sätt att köra en "image" eller extraherad image av en Bluray via USB'n, nätverket eller liknande med detta system? Någon som testat? Kan TV'n eller BD-Spelaren läsa ett sånt format? /Jesper Postad 25 November 2010 - 18:39
nej det skall inte vara något fel att koppla så, det är väl det bästa enligt mig Postad 25 November 2010 - 19:13
Är det någon som har mätt hur mycket ström den drar vid vanligt tv tittande?
Skulle vara intressant Postad 25 November 2010 - 19:54
Läste något om att denna skulle vara 40% bättre än förra årets samsung plasmor. (kommer dock inte ihåg var...) Redigerat av Bigscreentv, 25 November 2010 - 20:08. Postad 25 November 2010 - 20:08
Det tror jag inte, lättast är nog att mounta den i datorn via Daemontools och köra någon BD-spelare där, förutsatt att du kan dra en HDMI-sladd eller motsvarande mellan datorn och TV:n. Postad 25 November 2010 - 20:16
nja du blandar ihopp Blu Ray Real 3d med Blu Ray 3D filmer är det nu en Blu Ray 3D film som ex My Bloody Valentine eler Final Destination så står det bara 3D Då följer det troligen med 3d glasögon som är av samma typ som tv piraterna hade på 80 talet. den tekniken att kolla på 3D är total kass visst du får ett djup i bilden men det är fullt med kulisser. objekt ser ut som pappskivor desutom med den tekniken så blir färgerna förvrängda och du får garanterat ont i huvudet efter en halvtimme. köper man ex Final Destionation 3D så kan man kolla på den med vilken tv som helst. 3D effekten ligger redan inbakad i bilden. Det är glasögongen som fixar 3D effekten inte tvn. Med Blu Ray Real 3D och dom nya 3D filmerna som kommer nu så är 3D effekterna i en helt annan klass borta är 2D kulisseffekten nu är det 3D genom hela bilden med ett mycket bättre djup. färgerna blir inte förvrängda nämvärt,det man tappar är lite ljus det är allt. Summa: "Blu Ray 3D" för papp glassögon grön/röd. funkar med vilken skit tv som helst "Blu Ray Real 3D" för Aktiva (shutter) glassögon, Kräver en 3D TV och en Blu Ray 3D spelare Det är den här Loggan man ska kolla efter allt annat som antyder "3D" är den gamla klassiska 3Dn iofs så kan jag hålla med om att det är lite förvirrande dom borde ha lagt till "REAL" på loggan också Bifogad fil(er)Redigerat av Unregistered1008, 25 November 2010 - 20:28. Postad 25 November 2010 - 20:36
tillägg
ex du kan inte slå igång Final Destionation 3D och sätta på dig dina Shutter glasögon och tro att du får en 3d bild på en 3D TV. det blir rena kaoset. hoppas man har rätt ut hur det ligger till nu Redigerat av Unregistered1008, 25 November 2010 - 20:36. Postad 25 November 2010 - 20:44
tillägg2
fan man hänger inte med tydligen det har tydligen släppts en helt ny ver av just My Bloody Valentine 3D som använder Real 3D. det var mer än vad jag visste från Wiki
men just den här verisionen är den gamla kalssiska 3Dn (jag har den själv) http://www.ginza.se/...entifier=317246 Redigerat av Unregistered1008, 25 November 2010 - 20:45. Postad 25 November 2010 - 23:12 Enligt den tyska recensionen i Sativision (som det finns en nedladdningslänk till tidigare i tråden) så drar den i snitt 135,9 W vid 2D-drift och 284,8 W vid 3D-drift. Postad 26 November 2010 - 00:07 Tack det missade jag! Inte så farligt alls. Beställde i lördags och nu Från: Komplett.se 25 nov kl 21:11 Örebro, Sorterad Den kommer i morgon Postad 26 November 2010 - 00:14
Hur många hdmi 1.4 kablar kommer jag att behöva? Har Telias motorola digitalbox, ps3 och snart även den medföljande blu-ray spelaren. Skall koppla all utrustning via onkyo 608 till tv:n. 4 nya? Eller kan man fortsatt köra med några av 1.3 som jag har till allt nu?
Postad 26 November 2010 - 00:14
Jag funderar på att lämna tillbaka min nyköpta LG PK350N p.g.a. missnöje med enorma reflektioner/speglingar samt allmänt missnöje med bildkvalitén vid vanlig TV-sänding (SD).
När jag letade efter lämpliga kandidater att ersätta LG:n med så snubblade jag över denna tråd. Jag har läst igenom tråden och har förstått att många väntar på att få sin TV levererad. men ni som har fått er TV, kan ni besvara ett par frågor så vore jag mycket tacksam. Tack på förhand. 1) Hur är denna TV gällande reflektioner/speglingar? 2) Vad anser du om bildkvalitén på vanlig TV-signal (SD), HD resp. Blu-ray? Utveckla gärna. 3) Vad anser du om bildkvalitén på 3D? Utveckla gärna 4) Hör du något oljud (buzzing) från TV:n och i så fall under vilka omständigheter (avstånd från TV:n, volym på TV:n e.t.c.)? 5) Vad har du haft för TV tidigare så att jag vet vad du jämför med? Hur står sig bildkvalitén på C680:n jämfört med dessa? Än en gång, tack för hjälpen. Postad 26 November 2010 - 00:33
Supertack! Min allmänna förvirring är nu borta... Just en sån här märkning var jag ute efter... Man blir dock lite förvirrad av filmerna som ligger här t.ex. då inte alla har denna märkning trots att dom påstås vara Blu-Ray Real 3D. Branschen måste väl också lära sig formatet och lägga upp rätt omslag bara antar jag... http://www.discshop....3d_blu_ray/C721 Tack igen/Jesper Postad 26 November 2010 - 06:52
lysande! jag fick tydligen fel länk på Real 3D på discshop den du länkade finns det betydligt fler filmer på. jag ser att Polar Express 3D finns ute http://www.discshop....y_import/P88155 Den rekomenderar jag till alla med den här TVn! har inte sett hela än utan bara början men 3D effekterna är otroligt bra! Rekomenderar även En julSaga 3D http://www.discshop...._blu_ray/P84335 båda dom filmerna visar hur bra 3D kan vara i dag. kungarna just nu på 3D Effekter är utan tvekan Avatar 3D och Resident Evil Afterlife 3D http://www.discshop...._blu_ray/P84492 den senare finns inte ute än men då vet ni vad ni har att vänta. får se om det dyker upp nån 3D tv i dag Redigerat av Unregistered1008, 26 November 2010 - 06:55. Postad 26 November 2010 - 09:06
tvn har kommit till företagscenter
det var snabba ryck! slänger upp lite bilder senare i kväll och postar några kommentarer Postad 26 November 2010 - 09:15 Ok, tack för den infon! Hur länge kör komplett detta erbjudande? Postad 26 November 2010 - 09:44
Är mycket sugen att beställa men har lite funderingar.
Kommer spela upp 3D från min PS3 slim, den har ju bara HDMI 1.3. Sedan har jag en Denon 3808 som ju också har HDMI 1.3. Frågan är, kan denonen ta emot både bild och ljud och sedan skicka vidare bilden till 3D tv:n eller blir jag tvungen att koppla PS3:an direkt till tv:n och därmed missa HD-ljudformaten? Någon som vet hur länge erbjudandet gäller? MVH Martin Postad 26 November 2010 - 09:58
Jobbigt, 2 av 3 kollin har kommit till företagscenter det tredje är bara sorterat i Örebro.. lustigt :-(
Hoppas de inte sitter och håller på tv'n över helgen.. Postad 26 November 2010 - 10:24
Hur har du kalibrerat bilden? Kör du på något förinställt läge, och i så fall vilket? Om TV:n är inställd på "Dynamic" eller liknande så förstår jag varför du upplever bilden på det sättet. Se om det finns något läge som heter THX, annars kanske Natural eller liknande. Jag har inte så bra koll på LG:s nya apparater tyvärr, men generellt så är grundinställningarna väldigt dåliga. Postad 26 November 2010 - 10:33
joli0
Vad har du för leverantör ? comhem? Jag har Telia digitaltv via adsl och jag måste säga att jag är överaskad över hur bra bild de är. Mycket bättre än min 4 år gamla Sony som också var 10 tum mindre. Postad 26 November 2010 - 11:02 Om du vill kunna köra 3D så behöver du två nya 1.4 kablar, dvs från Blu-Ray till 608:an och från 608 till tvn. PS3 och Motorola-boxen kan du ha kvar dina gamla kablar till för jag antar att de har HDMI 1.3 Det som skiljer en hdmi 1.4 från 1.3 (high speed) är audio return channel och ethernet. Så du skulle faktiskt kunna ha kvar dina nuvarande 1.3 kablar (så länge de är 1.3 High speed) och fortfarande se 3D. Postad 26 November 2010 - 11:10
Jag tog chansen och beställde en TV. Ringde och frågade och erbjudandet gäller endast så länge lagret räcker, 3 st kvar nu.
Om någon är intresserad av att köpa Bluray spelaren så PM:a MVH Martin 1 användare läser detta ämne0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar |
Trendande produkter |