Humax BXR-HD
2479 svar till detta ämne
Postad 21 April 2011 - 22:40
Unregisteredc41c7708
-
Unregisteredc41c7708
-
Wannabe
-
-
33 inlägg
Har problem med kvaliten på signalen, styrkan är bra men kvaliten hoppar från 45-70%
Det pixlar inte ett dugg och jag kan se på kanalerna, men kan bildkvalitet påverkas något annars?
Var hos en antenn gubbe som sa att det räcker jag köper en ny antenn och lägger den i gardroben, kan det stämma?
Finns det ingen inomhus antenn man kan köra på?
Bor nämligen i ett hyreshus där min värd inte vill sätta upp en ny antenn men jag får lov att sätta upp en själv, men jag går ju inte och bekostar en antenn som grannarna och värden själv kan använda.
Enligt antenn experten så skulle det bli komplicerat att sätta upp en ny antenn som bara gick ner till mig, det kan jag inte förstå var det skulle det.
Någon som kan svara på detta?
//Jörgen
Postad 22 April 2011 - 07:30
Gymir
-
Gymir
-
Amatör
-
-
74 inlägg
Har precis köpt och installerat 2 st Humax BXR-HD. Har Cardsplitter från Splitworks som jag tänkt köra (köpt vid nyår men inte testat Cardsplittern förrän nu) men får det inte att fungera alls. Humaxen säger "Det går inte att läsa ditt programkort. Kontrollera att du fört in ett programkort från Boxer... ID: 152 007".
Är det någon annan som kör cardsplitter med Humax BXR-HD box och fått det att fungera eller som har tips för felsökning? Mailade splitworks i frågan för 2 dagar sedan men har inte fått något svar ännu.
SmartWi fungerar utan problem
Postad 22 April 2011 - 07:37
Gymir
-
Gymir
-
Amatör
-
-
74 inlägg
Har problem med kvaliten på signalen, styrkan är bra men kvaliten hoppar från 45-70% Det pixlar inte ett dugg och jag kan se på kanalerna, men kan bildkvalitet påverkas något annars?
Var hos en antenn gubbe som sa att det räcker jag köper en ny antenn och lägger den i gardroben, kan det stämma? Finns det ingen inomhus antenn man kan köra på?
Bor nämligen i ett hyreshus där min värd inte vill sätta upp en ny antenn men jag får lov att sätta upp en själv, men jag går ju inte och bekostar en antenn som grannarna och värden själv kan använda. Enligt antenn experten så skulle det bli komplicerat att sätta upp en ny antenn som bara gick ner till mig, det kan jag inte förstå var det skulle det.
Någon som kan svara på detta?
//Jörgen
Det känns som om du kommer att få problem vid dåligt väderlag, kolla dina kablar, om de är gamla så byt, är det långt från vägguttaget så använd gärna en liten förstärkare. Det är din hyresvärd som ska se till att du kan ta emot åtminstone "public service" kanalerna, hurvida antennen/utrustningen måste klara av boxers övriga utbud vet jag inte, kolla med hyresgästföreningen.
Postad 22 April 2011 - 07:43
Unregisteredc41c7708
-
Unregisteredc41c7708
-
Wannabe
-
-
33 inlägg
Det känns som om du kommer att få problem vid dåligt väderlag, kolla dina kablar, om de är gamla så byt, är det långt från vägguttaget så använd gärna en liten förstärkare.
Det är din hyresvärd som ska se till att du kan ta emot åtminstone "public service" kanalerna, hurvida antennen/utrustningen måste klara av boxers övriga utbud vet jag inte, kolla med hyresgästföreningen.
Har en förstärkare i lgh, får tom använda en dämpningssats till den inbyggda i TV. Det är det som är problemet, kan inte begära av värden att sätta upp en ny då alla andra går in på 100% nästan. Men det är absolut inte några problem att se HD kanalerna, tycker det är mystiskt att kvalitet stapeln hoppar så och ändå ha bra bild. Men man kanske hade haft bättre om kvalitet stapeln hade varit högre? Undrar man kan köra på en inomhus antenn, vill ju inte ha en stor klumpig ute antenn i garderoben precis. Annars är jag helnöjd med BXR+ boxen fyller alla funktioner plus lite till än vad jag hade på min gamla toppy 5700.
Postad 22 April 2011 - 09:09
Gymir
-
Gymir
-
Amatör
-
-
74 inlägg
Har en förstärkare i lgh, får tom använda en dämpningssats till den inbyggda i TV.
Det är det som är problemet, kan inte begära av värden att sätta upp en ny då alla andra går in på 100% nästan. Men det är absolut inte några problem att se HD kanalerna, tycker det är mystiskt att kvalitet stapeln hoppar så och ändå ha bra bild. Men man kanske hade haft bättre om kvalitet stapeln hade varit högre? Undrar man kan köra på en inomhus antenn, vill ju inte ha en stor klumpig ute antenn i garderoben precis.
Annars är jag helnöjd med BXR+ boxen fyller alla funktioner plus lite till än vad jag hade på min gamla toppy 5700.
Alla muxar sänder inte lika starkt, det kan vara så att alla kanaler förutom den muxen hd-kanalerna ligger på är bra, men du skrev att du har en dämpsats, är denna dämpsats kopplad till din humax också, pröva koppla in humaxen där din TV är, och ta bort dämpsatsen och se vad som händer. Har du prövat spela in på två olika muxar samtidigt ? kolla på www.teracom.se för att se hur de ligger När det gäller inomhusantenner så beror det på hur långt från sändaren du bor etc. Jag hade en inomhusantenn, när jag sedan drog ner persiennerna så försvann signalen, eftersom den skärmar, ingen höjdare precis...
Postad 22 April 2011 - 09:37
Unregisteredc41c7708
-
Unregisteredc41c7708
-
Wannabe
-
-
33 inlägg
Alla muxar sänder inte lika starkt, det kan vara så att alla kanaler förutom den muxen hd-kanalerna ligger på är bra, men du skrev att du har en dämpsats, är denna dämpsats kopplad till din humax också, pröva koppla in humaxen där din TV är, och ta bort dämpsatsen och se vad som händer.
Har du prövat spela in på två olika muxar samtidigt ?
kolla på www.teracom.se för att se hur de ligger
När det gäller inomhusantenner så beror det på hur långt från sändaren du bor etc. Jag hade en inomhusantenn, när jag sedan drog ner persiennerna så försvann signalen, eftersom den skärmar, ingen höjdare precis...
Har testat att köra både med dämpning och utan, ingen skillnaden förutom att signalen försvann helt från min TV med inbyggd box. Har testat att spela in 2prg samtidigt som jag har sett på ett tredje och det har gått bra, dock ej HD kanal. Men enligt antenn försäljaren så behöver jag en ny antenn, tycker det är märkligt iom jag får in kanalerna, tror bara att han vill sälja. Ville ha 400:- bara för att komma och kolla. Skall höra med en annan installatör. Bor ca 2-3 km från masten så jag bör ha bra signal, är inte så hemma på det är med antenner och filter mm, enligt digitaltvexperten så sa dom att jag hade en rätt antenn, mailade dom en bild på den, dock kan den vara lite gammal. Annars är det bara att avvakta tills det blir dåligt väder och se hur signalen blir då.
Postad 22 April 2011 - 14:05
Gille
-
Gille
-
Wannabe
-
-
34 inlägg
SmartWi fungerar utan problem
Alright, får åka iväg och pröva hos någon som har en annan box så att det inte är fel på själva cardsplittern (eller för den delen handhavandet). Tack för input
Postad 22 April 2011 - 16:41
tamias
-
tamias
-
Lärjunge
-
-
258 inlägg
Vore klart intressant att få reda på om cardsplittern funkar med denna box, eftersom jag är sugen på båda. Vore kalas om du kan höra av dig om hur det går!
Postad 23 April 2011 - 11:58
Unregistered508e5cf4
-
Unregistered508e5cf4
-
Användare
-
-
153 inlägg
Skum grej med boxen igår. Spelade in "steget efter" på svt hd. Började titt på filmen ca 30 min. efter inspelningen började, låg en halvtimma efter alltså. Efter ca 30 min blev skärmen svart med ett meddelande typ "Detta är en kodad kanal, eller signal saknas". Gick inte att spola vare sig fram eller tillbaka. Försökte börja om och kolla från början via media-listan, samma meddelande. Försökte även titta på ett annat inspelat program via media-listan, samma meddelande där, trots att det gått bra att titta på det innan. Fick slå av/på boxen med strömbrytaren och sedan gick det att spela upp inspelat material igen. Någon som råkat ut för något liknande?
Postad 23 April 2011 - 16:09
Unregisteredb8273d68
-
Unregisteredb8273d68
-
Wannabe
-
-
30 inlägg
Jag har försökt att programera fjärrkontrollen (sid 66 i manualen) med min tv (Panasonic TX-P42VT20E) , dvd (Sony HXD870) och audio (Sony Receiver STR-DG910) men inte fått någon att fungera. Har det fungerat för er andra att få fjärrkontrollen att funka med de koder som finns i manualen? Kan det vara fel på min fjärrkontroll eftersom jag inte får någon reaktion?
Postad 23 April 2011 - 20:30
Gille
-
Gille
-
Wannabe
-
-
34 inlägg
Vore klart intressant att få reda på om cardsplittern funkar med denna box, eftersom jag är sugen på båda. Vore kalas om du kan höra av dig om hur det går!
Prövade för 30 minuter sedan hos mina föräldrar som har en dilogmottagare av äldre modell, där fungerade cardcastern direkt... Så antingen är det något annorlunda med mitt boxerkort eller med Humaxen som skapar problem med Cardcastern. Fortfarande inget svar från Splitworks heller.
Postad 23 April 2011 - 21:36
TomasThoren
-
TomasThoren
-
Forumräv
-
-
816 inlägg
Jag har försökt att programera fjärrkontrollen (sid 66 i manualen) med min tv (Panasonic TX-P42VT20E) , dvd (Sony HXD870) och audio (Sony Receiver STR-DG910) men inte fått någon att fungera. Har det fungerat för er andra att få fjärrkontrollen att funka med de koder som finns i manualen? Kan det vara fel på min fjärrkontroll eftersom jag inte får någon reaktion?
Gick utmärkt med min Panna tv+hdd-recorder att få de att slå på och av etc. Har du läst Humax-bruxen? Tv´n etc ska vara påslagna.När korrekt kod har matats in och apparaten då slås av,ska du bums bekräfta det med OK-knappen på Humax-fjärren.Då vet fjärren om att det är den riktiga koden.
Postad 24 April 2011 - 07:47
Surte_Syd
-
Surte_Syd
-
Wannabe
-
-
11 inlägg
Jag har en Samsung-TV där jag fått det att funka, dock inte riktigt alla funktioner, men det mesta Mvh
Postad 24 April 2011 - 09:41
Unregisteredb8273d68
-
Unregisteredb8273d68
-
Wannabe
-
-
30 inlägg
Tack för svar!
Ingen av apparaterna slås av då jag slår koderna. Det verkar som jag får ta kontakt med netonnet där jag köpte Humaxen.
Postad 24 April 2011 - 17:38
Unregistered2d0b50b3
-
Unregistered2d0b50b3
-
Lärjunge
-
-
476 inlägg
Gick utmärkt med min Panna tv+hdd-recorder att få de att slå på och av etc. Har du läst Humax-bruxen? Tv´n etc ska vara påslagna.När korrekt kod har matats in och apparaten då slås av,ska du bums bekräfta det med OK-knappen på Humax-fjärren.Då vet fjärren om att det är den riktiga koden.
Minns du vilken kod du använde till TVn? Jag har provat alla Panasonic-koderna i manualen, men ingen funkar.
Postad 24 April 2011 - 18:42
Surte_Syd
-
Surte_Syd
-
Wannabe
-
-
11 inlägg
Blinkar resp. knapp (dvs TV/Audo mm) när du trycker på fjärrens knappar? Min fjärr gjorde inte det för PVR. efter byte av fjärrkontroll funkade det som det skulle
Postad 24 April 2011 - 21:32
Unregisteredb8273d68
-
Unregisteredb8273d68
-
Wannabe
-
-
30 inlägg
Lampan blinkar för varje siffra jag trycker för varje apparat. För det mesta blinkar den tredje siffran två gånger men inte alltid. Dock ingen reaktion.
Postad 25 April 2011 - 21:02
Unregistered93573766
-
Unregistered93573766
-
Användare
-
-
179 inlägg
Samma här, har inte lyckats programmera fjärren för några av mina prylar (Panasonic TV, Denon Reciever). Lider dock inte av det eftersom jag använder en Harmony för samtliga grejjer.
Postad 25 April 2011 - 23:16
Unregisteredc41c7708
-
Unregisteredc41c7708
-
Wannabe
-
-
33 inlägg
Har suttit och tryckt som en manisk muppe och kom fram till att kod 129 passar min TX50G20E
Men när jag trycker på source så slår min samsung dvd på, så nu gäller det att hitta rätt kod till den.
Ni som fick kod till att fungera på era pannor, vilka körde ni på?
Postad 26 April 2011 - 01:38
TomasThoren
-
TomasThoren
-
Forumräv
-
-
816 inlägg
Minns du vilken kod du använde till TVn? Jag har provat alla Panasonic-koderna i manualen, men ingen funkar.
Tyvärr.Testade bara och lämnade tillbaks BXR. Har du kollat så att du väljer koder för Panna tv och inte DVD-inspelare samt väljer på Humaxfjärren först TV sen koden -om tv´n slås av då rätt kod valts bekräfta med OK-knappen.
Postad 26 April 2011 - 18:36
Unregisteredcb3b891b
-
Unregisteredcb3b891b
-
Wannabe
-
-
41 inlägg
Har suttit och tryckt som en manisk muppe och kom fram till att kod 129 passar min TX50G20E
Perfekt! Jag testade koderna i manualen för min gamla plasma Panasonic TH-42PY8P, men ingen funkade. Så varför inte testa dina rön, kod 129 funkar perfekt. Man tackar! mvh Per
Postad 26 April 2011 - 20:18
Gille
-
Gille
-
Wannabe
-
-
34 inlägg
Prövade för 30 minuter sedan hos mina föräldrar som har en dilogmottagare av äldre modell, där fungerade cardcastern direkt... Så antingen är det något annorlunda med mitt boxerkort eller med Humaxen som skapar problem med Cardcastern. Fortfarande inget svar från Splitworks heller. Cardsplitter fungerar nu med Humax BXR HD Sådär ja, fick svar på Splitworks och en länk till en nyare mjukvara. (av någon anledning hade jag 147 mjukvara, men i testen de bad mig göra fick jag en länk till en nyare mjukvara). De bad mig slå över till debug mode och skicka loggen. Blev mycket paff för när jag satt där och skulle logga så började humaxen fungera med cardcasterkortet  . Pillade lite fram och tillbaka och lyckades får det att temporärt haverera, men nu snurrar det igen utan debugläge och på 4 kort (varav 2 Humax BXR HD).
Postad 26 April 2011 - 20:51
tamias
-
tamias
-
Lärjunge
-
-
258 inlägg
Cardsplitter fungerar nu med Humax BXR HD
Sådär ja, fick svar på Splitworks och en länk till en nyare mjukvara. (av någon anledning hade jag 147 mjukvara, men i testen de bad mig göra fick jag en länk till en nyare mjukvara). De bad mig slå över till debug mode och skicka loggen.
Blev mycket paff för när jag satt där och skulle logga så började humaxen fungera med cardcasterkortet . Pillade lite fram och tillbaka och lyckades får det att temporärt haverera, men nu snurrar det igen utan debugläge och på 4 kort (varav 2 Humax BXR HD).
Nice! Det var snabbt jobbat av Splitworks! Om kortet funkar till Humax BXR HD borde den väl rimligen funka till HD+ med?? En fråga, hur mycket sticker "kortet" ut från Humaxen?
Postad 26 April 2011 - 21:05
Gille
-
Gille
-
Wannabe
-
-
34 inlägg
Ingen aning hur pass identiska BXR-HD och HD+ är, men det borde ju inte vara någon enorm skillnad av rena kostnadsskäl.
Kortet sticker ut en bit, att stänga luckan är inte ens i närheten av möjligt. Tog tumstocken och den visar 6cm utstick från fronten på Humax BXR-HD.
Postad 27 April 2011 - 09:46
Unregistered508e5cf4
-
Unregistered508e5cf4
-
Användare
-
-
153 inlägg
Har nu haft boxen i en vecka och det känns riktigt bra med den. Framförallt imponerar bilden på SD-sändningar. Ett stort lyft jämfört med min gamla sagem 94160 och Dilog 355. Skönt att bara ha en box som verkligen funkar. Den gamla sagemen slog jag bara på vid inspelningar tidigare då jag inte stod ut med dess oljud. HD-sändnigar är ju riktigt bra i vissa lägen, särskillt sportsändningar. Ficj ju igång Canal+ HD igår efter att till slut fått ett nytt kort från Boxer vars support måste kommenteras. Köpte boxen hos handlare förra veckan, och beställde samtidigt HD-paketet+ canal + HD. När jag inte lyckats få in några HD-sändningar förutom SVT´s på torsdagen ringde jag supporten. Fick då besked att vänta 1 dygn till, det kunde nämligen ta upp till 24 timmar innan det funkade från det att signalerna var påslagna och det var precis gjort enl. honom. Väntar 1 dygn, fortfarande ingen bild på HD-kanalerna. Bara en text typ "du har ingen behörighet till denna kanal". Nytt smatal och blir då kopllad till en ursäkta uttrycket "helt blåst människa" som påstår att jag har för starka signaler in, då de ligger på 90-93 %. "Men jag får ju in kanalerna, men har ingen rättighet till dem" försökte jag. Nä du måste köpa dämpare sade hon och "vi kan tyvärr inte ta ansvar för dåliga signaler". Tröttnade, lade på och ringde direkt upp igen. Hamnade hos en annan tjej som direkt frågade vad jag hade version på kortet, ver 2.2 sade jag. "Det är för gammalt du måste ha ver. 4 sade hon. Kommentare överflödiga! Att 2 av 3 inte klarade detta!!! Vad krävs för att sitta på supporten hos Boxer?
Postad 27 April 2011 - 10:58
matbl
-
matbl
-
Forumräv
-
-
840 inlägg
Nice! Det var snabbt jobbat av Splitworks! Om kortet funkar till Humax BXR HD borde den väl rimligen funka till HD+ med??
Inte nödvändigtvis. Kom ihåg att det för 2-3 veckor sedan var problem med HD+ men inte HD som hade just med CA-systemet att göra. Det betyder att det troligtvis är olika i de två. Dessutom så måste en HD+ klara två samtidiga kanaler (minst), det behöver inte HD göra.
Postad 27 April 2011 - 16:52
tamias
-
tamias
-
Lärjunge
-
-
258 inlägg
Inte nödvändigtvis. Kom ihåg att det för 2-3 veckor sedan var problem med HD+ men inte HD som hade just med CA-systemet att göra. Det betyder att det troligtvis är olika i de två. Dessutom så måste en HD+ klara två samtidiga kanaler (minst), det behöver inte HD göra.
Hmm, det har du ju rätt i. Mejlade Splitworks och fick svar från dem att de räknade med att den skall funka, om inte så fixar de en uppdatering. I värsta fall skall det gå att lämna tillbaks Cardcastern.
Postad 27 April 2011 - 17:00
tamias
-
tamias
-
Lärjunge
-
-
258 inlägg
Ingen aning hur pass identiska BXR-HD och HD+ är, men det borde ju inte vara någon enorm skillnad av rena kostnadsskäl.
Kortet sticker ut en bit, att stänga luckan är inte ens i närheten av möjligt. Tog tumstocken och den visar 6cm utstick från fronten på Humax BXR-HD.
Tack för infon, då funkar det med Cardcastern i min mediamöbel. Jag kör med stängda skåpluckor och vidarebefordrar fjärrens signaler med ett IR-öga i pyramidform.
Postad 27 April 2011 - 17:10
Unregistered403133a4
-
Unregistered403133a4
-
Wannabe
-
-
26 inlägg
Tack för infon, då funkar det med Cardcastern i min mediamöbel. Jag kör med stängda skåpluckor och vidarebefordrar fjärrens signaler med ett IR-öga i pyramidform.
Vad är det? Det låter precis som vad jag vill ha. Stängda skåpluckor.
Postad 27 April 2011 - 18:03
Berkan
-
Berkan
-
Mästare
-
-
2791 inlägg
Vad är det? Det låter precis som vad jag vill ha. Stängda skåpluckor.
T.ex. sådan här: Kjell.comAndra butiker (Dustin, Webhallen, HBB m.fl.) har sådana också, finns i flera olika modeller från olika tillverkare.
Postad 27 April 2011 - 21:25
ovsun
-
ovsun
-
Wannabe
-
-
13 inlägg
Har nu köpt en BXR-HD+ på Expert i Linköping. Fick 1300 i rabatt då vi band vårt BOXER-max 24 månader. Allt verkar funka bra utom SmartWi  Någon annan som fått SmartWi 1 att funka med boxen? Några tips? Testat att uppdatera till programversion 2.52 men Toolbox strular lite så jag lyckas inte testa alla varianter just nu....
Postad 27 April 2011 - 22:27
ovsun
-
ovsun
-
Wannabe
-
-
13 inlägg
Har nu köpt en BXR-HD+ på Expert i Linköping. Fick 1300 i rabatt då vi band vårt BOXER-max 24 månader. Allt verkar funka bra utom SmartWi Någon annan som fått SmartWi 1 att funka med boxen? Några tips? Testat att uppdatera till programversion 2.52 men Toolbox strular lite så jag lyckas inte testa alla varianter just nu....
Nu har jag testat med Firmware version 2.52 r91 och nu funkar det! Har inte fått HD-kortet från BOXER ännu så det är inte testat.
Postad 28 April 2011 - 18:43
ljudnisse
-
ljudnisse
-
Veteran
-
-
2129 inlägg
Vilken version av SmartWi klient-kort kör du då med ?
Redigerat av ljudnisse, 28 April 2011 - 18:43.
Postad 28 April 2011 - 21:21
ovsun
-
ovsun
-
Wannabe
-
-
13 inlägg
Vilken version av SmartWi klient-kort kör du då med ?
Det är ver 8 (har även ver 6 men har inte testat de i boxen). När vi nu kört lite mer har det blivit några kortare avbrott när boxen rapporterar att den inte hittar kortet eller väntar på kortet. Det kom när vi körde flera klienter samtidigt. Ska testa mer i helgen.
Postad 29 April 2011 - 08:02
lek2481
-
lek2481
-
Rookie
-
7 inlägg
Har nu köpt en BXR-HD+ på Expert i Linköping. Fick 1300 i rabatt då vi band vårt BOXER-max 24 månader. Allt verkar funka bra utom SmartWi Någon annan som fått SmartWi 1 att funka med boxen? Några tips? Testat att uppdatera till programversion 2.52 men Toolbox strular lite så jag lyckas inte testa alla varianter just nu....
Vad fick du för villkor på ditt HD-tillval? Nu ser det ut att kosta 19 kr/månad extra, jämfört med 59 kr/månad tidigare. Då fick man visserligen 12 månader gratis med 24 mån bindningstid, men totalt blev det ju dyrare iallafall.
Postad 29 April 2011 - 11:42
Surte_Syd
-
Surte_Syd
-
Wannabe
-
-
11 inlägg
Vad fick du för villkor på ditt HD-tillval? Nu ser det ut att kosta 19 kr/månad extra, jämfört med 59 kr/månad tidigare. Då fick man visserligen 12 månader gratis med 24 mån bindningstid, men totalt blev det ju dyrare iallafall.
Jag förlängde ett Mix-abonnemang i 24 månader och lade till HD för 59 kr/mån, och fick 12 av dem "gratis". För detta fick jag 1500 kr avdrag på Boxen (HD+). Köpte på Expert i Göteborg
Redigerat av Surte_Syd, 29 April 2011 - 11:43.
Postad 29 April 2011 - 12:33
Unregisteredc41c7708
-
Unregisteredc41c7708
-
Wannabe
-
-
33 inlägg
Jag förlängde ett Mix-abonnemang i 24 månader och lade till HD för 59 kr/mån, och fick 12 av dem "gratis". För detta fick jag 1500 kr avdrag på Boxen (HD+). Köpte på Expert i Göteborg
Det var en bra deal, vad kostade då boxen? Jag fick ge 3100:- för min box med förlängning av mix och nyteckning av HD 59:-. Blev urförbannad när jag såg efter par dagar att HD paketet nu kostar 19:- Fick visserligen 3 mån fritt på mix och 12mån på HD.
Postad 29 April 2011 - 12:47
kpeson
-
kpeson
-
Användare
-
-
198 inlägg
Jag ringde boxer för att säga upp mitt gamla abonemang.Det är ingen uppsägningstid nu pga prisändringar.
Jag blev erbjuden att köpa BXR-HD+ för 1295kr om jag förlägnde mitt MIX-abonemang med 24 månader samt ett 1 extrakort, fick också HD kanalerna för 19kr/mån.Hade lite svårt att tacka nej..Nu slipper man ju startavgiften på 595kr.
Postad 29 April 2011 - 12:51
Unregisteredc41c7708
-
Unregisteredc41c7708
-
Wannabe
-
-
33 inlägg
Jag ringde boxer för att säga upp mitt gamla abonemang.Det är ingen uppsägningstid nu pga prisändringar. Jag blev erbjuden att köpa BXR-HD+ för 1295kr om jag förlägnde mitt MIX-abonemang med 24 månader samt ett 1 extrakort, fick också HD kanalerna för 19kr/mån.Hade lite svårt att tacka nej..Nu slipper man ju startavgiften på 595kr.
Det verkar vara en skitbra deal! Typiskt min otur, likadant varje gång jag köper något så kommer det bättre erbjudande. Skitsamma nu har jag en bra box iallafall, dock är jag tvungen till att köpa ny antenn så man får den kostnaden med. Kunde lika bra skaffa en parabol.
Postad 29 April 2011 - 13:48
Dudemeister
-
Dudemeister
-
Forumräv
-
-
501 inlägg
Jag ringde boxer för att säga upp mitt gamla abonemang.Det är ingen uppsägningstid nu pga prisändringar. Jag blev erbjuden att köpa BXR-HD+ för 1295kr om jag förlägnde mitt MIX-abonemang med 24 månader samt ett 1 extrakort, fick också HD kanalerna för 19kr/mån.Hade lite svårt att tacka nej..Nu slipper man ju startavgiften på 595kr.
Så nu säljer alltså boxer själva Humax-boxen?
Postad 29 April 2011 - 13:51
Unregisteredc41c7708
-
Unregisteredc41c7708
-
Wannabe
-
-
33 inlägg
Så nu säljer alltså boxer själva Humax-boxen?
De har väl kommit på att Humax är den enda som fungerar tillfredsställande! Finns ej på hemsidan än, de vill väl kränga så många skit sagem som möjligt först.
Postad 29 April 2011 - 16:07
tamias
-
tamias
-
Lärjunge
-
-
258 inlägg
När jag såg ditt inlägg så ringde jag bums. Jag fick till svar att de endast har den vanliga boxen HUMAX BXR-HD (dvs utan hårddisk) i lager. HD+ kommer in inom en månad sa killen, MEN MEN MEN med en ynka 160 GB hårddisk. Om jag vore du skulle jag dubbelkolla så att de inte krängt på dig fel box........
Postad 29 April 2011 - 16:15
Unregisteredb8273d68
-
Unregisteredb8273d68
-
Wannabe
-
-
30 inlägg
Nu har jag fått alla mina apparater att fungera med Humax-fjärrkontrollen inkl en nyinköpt Panasonic DVD Blu-Ray 510. Jag använde den engelska manualens kodnummer som är betydligt fler. Adressen finns under en av "kommentarer" och är http://www.humaxdigi...0GB_11-0208.pdfDessa kodnummer borde ju finnas i svenska manualen oxå!
Postad 29 April 2011 - 16:59
kpeson
-
kpeson
-
Användare
-
-
198 inlägg
När jag såg ditt inlägg så ringde jag bums. Jag fick till svar att de endast har den vanliga boxen HUMAX BXR-HD (dvs utan hårddisk) i lager. HD+ kommer in inom en månad sa killen, MEN MEN MEN med en ynka 160 GB hårddisk.
Om jag vore du skulle jag dubbelkolla så att de inte krängt på dig fel box........
Fick den med posten nu i eftermiddag.Grymt snabb leverans.Pratade med Boxer i går eftermiddag. Har packat upp den och det är helt klart rätt box.500GB enligt manual och kartong.Jag var själv lite orolig för missförstånd. Första killen jag pratade med sa att den inte fanns att köpa hos boxer,men han skickade mig vidare till uppsägningsavdelningen,och den killen sa att de hade fått in dom nyligen..
Redigerat av kpeson, 29 April 2011 - 17:01.
Postad 29 April 2011 - 17:01
tamias
-
tamias
-
Lärjunge
-
-
258 inlägg
Då är det bara att gratulera!
Redigerat av tamias, 29 April 2011 - 17:01.
Postad 29 April 2011 - 17:10
Surte_Syd
-
Surte_Syd
-
Wannabe
-
-
11 inlägg
Det var en bra deal, vad kostade då boxen? Jag fick ge 3100:- för min box med förlängning av mix och nyteckning av HD 59:-.
Blev urförbannad när jag såg efter par dagar att HD paketet nu kostar 19:- Fick visserligen 3 mån fritt på mix och 12mån på HD.
Jag gav alltså 2499 kr
Postad 29 April 2011 - 18:58
lek2481
-
lek2481
-
Rookie
-
7 inlägg
Nån annan som ringt boxer och frågat om rabatt på BXR-HD+ boxen?
Postad 29 April 2011 - 19:03
tamias
-
tamias
-
Lärjunge
-
-
258 inlägg
Fick den med posten nu i eftermiddag.Grymt snabb leverans.Pratade med Boxer i går eftermiddag. Har packat upp den och det är helt klart rätt box.500GB enligt manual och kartong.Jag var själv lite orolig för missförstånd.
Första killen jag pratade med sa att den inte fanns att köpa hos boxer,men han skickade mig vidare till uppsägningsavdelningen,och den killen sa att de hade fått in dom nyligen..
Uppsägningsavdelningen is the shit, tack för tipset!!!!!
Postad 29 April 2011 - 22:58
ovsun
-
ovsun
-
Wannabe
-
-
13 inlägg
19 kr/månad extra hela tiden.
Postad 30 April 2011 - 09:56
dsb82
-
dsb82
-
Rookie
-
2 inlägg
Köpte oss en Humax BXR-HD+ igår på Elgiganten. Tog den med prisgaranti mot Webbhallen för 1700kr med nyteckning av Boxer Mix 24månader + hd-tillägg.
Men på Boxers sida står det "HD" 19kr/månad totalt 708kr/år? Hur räknar dom igentligen? Eller är det några kul kortavgifter även på tillägget tro?
Boxern fungerade fint och uppgraderade till 1.00.03 direkt. Men ser nu på deras hemsida att det finns 1.02.07 att ta ner. Då får man internet radio och massa mer via Ethernet? Någon som har vågat testa den? Står ju som Fox T2. Finns inga BXR boxar alls där?
Redigerat av dsb82, 30 April 2011 - 09:59.
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Bild
-
→
TV-apparater
-
→
Digital-TV
-
Personuppgiftspolicy
|
-
-
Två sittplatser men behöver två till
genstruktur
2026-06-04 20:51:09
-
-
Akustikväggen klar inåt rummet, köpte en skön fåtölj
genstruktur
2026-05-20 17:06:21
-
Snart klar med akustikväggen, är bara gaveln kvar
genstruktur
2026-05-20 17:04:36
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|