Miraclebox 9 HD Twin PVR
807 svar till detta ämne
Postad 21 mars 2011 - 19:57
kenta2
-
kenta2
-
Forumräv
-
-
900 inlägg
@kenta2
i nästan alla dina inlägg snackar du bara negativt om denna box...En sak e säker,detta e den bässta box jag ägt,å jag har både mb8 å 9. så vi får vänta å se vad som framtiden har me sej.
Nu var det väl ändå inte boxen som sådan, utan mera att köra T2 på 2 tuners utan att kunna hantera Boxers kodade MPEG4 kanaler som det var tänkt. Att ha samma M9-box med en T2 och en S2 tuner vore liksom en intressantare konfiguration av denna box, om man är intresserad av att ha något mer att titta på men ändå vill ha marknätets fria MPEG4/HD-kanaler.
Postad 21 mars 2011 - 20:36
PalmiNio
-
PalmiNio
-
Mega-Guru
-
-
8 074 inlägg
Nu var det väl ändå inte boxen som sådan, utan mera att köra T2 på 2 tuners utan att kunna hantera Boxers kodade MPEG4 kanaler som det var tänkt. Att ha samma M9-box med en T2 och en S2 tuner vore liksom en intressantare konfiguration av denna box, om man är intresserad av att ha något mer att titta på men ändå vill ha marknätets fria MPEG4/HD-kanaler.
Med CA modul så går detta enligt rapporter. De fria kanaler fungerar, även HD , så vad är det du menar? Det är kodade kanaler som är strul och dessa får du om du kör CA modul.
Postad 21 mars 2011 - 23:13
kenta2
-
kenta2
-
Forumräv
-
-
900 inlägg
Med CA modul så går detta enligt rapporter.
De fria kanaler fungerar, även HD , så vad är det du menar? Det är kodade kanaler som är strul och dessa får du om du kör CA modul.
Enklast är kanske att ta en titt i miraclefiles.net under denna tråd och följa den avseende T2 varianten. http://miraclefiles.....php?f=26&t=390Kodar av en kanal i taget med CA-modulen (CI+ märkt).
Redigerat av kenta2, 21 mars 2011 - 23:17.
Postad 22 mars 2011 - 00:20
PalmiNio
-
PalmiNio
-
Mega-Guru
-
-
8 074 inlägg
Enklast är kanske att ta en titt i miraclefiles.net under denna tråd och följa den avseende T2 varianten. http://miraclefiles.....php?f=26&t=390
Kodar av en kanal i taget med CA-modulen (CI+ märkt).
Point taken. Du kan alltså inte spela in en kanal och titta på en annan om kanalerna är kodade.
Postad 22 mars 2011 - 17:11
Leatherface
-
Leatherface
-
Mega-Guru
-
-
7 299 inlägg
Alltså problemet att den bara kodar av en kanal åt gången sitter i själva CA modulen och har inget med boxen att göra.
Däremot borde de funka att se på inspelningar sålänge man har kvar abbonemanget iaf.
Postad 22 mars 2011 - 17:36
alfista
-
alfista
-
Veteran
-
-
2 230 inlägg
Alltså problemet att den bara kodar av en kanal åt gången sitter i själva CA modulen och har inget med boxen att göra.
Sant, men som tidigare påpekats borde konsekvensen av detta faktum kunnat minimeras om boxen spelat in allt i kodad form och bara använt CA-modulen för det som skall visas. På så vis hade man fortsatt kunnat spela in flera samtidiga kanaler och även titta på ett program samtidigt som andra spelas in. Synd att inga av de intressanta boxarna stöder detta.
Postad 23 mars 2011 - 05:50
Sean-Avery
-
Sean-Avery
-
Amatör
-
-
55 inlägg
Någon som vill besvara några frågor till en glad amatör?
Först och främst så undrar jag om den här boxen har samma möjligheter som Dreambox, alltså kan man köra cardsharing över nätet?
Är tvungen till att göra det då dessa leverantörer inte kan enas om att göra en godkänd box som både klarar CD och Viasat.
Fungerar HD-kanalerna i dagsläget med Miraclebox? Någon sade att den har CI+ Stöd, men vad gör det om inte leverantören godkänner boxen?
Finns det gott om Images till boxen? Har PLI någon?
Mvh Avery.
Postad 23 mars 2011 - 11:27
Gblenn
-
Gblenn
-
Amatör
-
-
53 inlägg
Enklast är kanske att ta en titt i miraclefiles.net under denna tråd och följa den avseende T2 varianten. http://miraclefiles.....php?f=26&t=390
Kodar av en kanal i taget med CA-modulen (CI+ märkt).
Det känns som att det skulle behövas en tydlig och klar definition av detta med CI+ map på M9... Är det möjligen så här?? 1. Miraclebox 9 HD kan ta emot (DVB-T2) och avkoda TVsignaler kodade (inte krypterade) både i mpeg2 och mpeg4. 2. Miraclebox 9 HD accepterar och fungerar med Boxers CI+ modul precis som "vilken annan" godkänd box som helst. Som tillägg bör sägas alltså som framgår i tråden; att man måste tala om för Boxer att man har en box eller TV eller vad man nu vill säga, som klarar mpeg4. Så att modulen "släpper igenom" även det materialet. 3. När man har Boxers CI+ modul och spelar in en krypterad kanal (vi måste skilja på kodning och kryptering) kan ingen annan kanal spelas in samtidigt?? Denna begränsning sätts i modulen, inte boxen. (Eller kan man spela in en okrypterad kanal, tex SVTHD samtidigt - kan ngn testa och bekräfta dementera??= 4. Miraclebox 9 HD kan INTE i dagsläget via SoftCam hantera de krypterade HD-kanalerna eller ev SD som kräver CI+. Det verkar som att den största förvirringen rör just punkt 2 vs punkt 4. Dvs den kan men kan inte...  Den kan precis som andra boxar, men den kan inte just det som gör en sådan här box är så speciell. Så tex card sharing i stugan med HD-kanaler funkar inte (ännu...).
Redigerat av Gblenn, 23 mars 2011 - 11:57.
Postad 23 mars 2011 - 11:32
Gblenn
-
Gblenn
-
Amatör
-
-
53 inlägg
Sant, men som tidigare påpekats borde konsekvensen av detta faktum kunnat minimeras om boxen spelat in allt i kodad form och bara använt CA-modulen för det som skall visas. På så vis hade man fortsatt kunnat spela in flera samtidiga kanaler och även titta på ett program samtidigt som andra spelas in. Synd att inga av de intressanta boxarna stöder detta.
Klokt sagt, man skulle sedan kunna gå in i listan och markera inspelat material för Dekryptering till disk. Sen kan den stå och tugga över natten och materialet är sedan färdigt att lägga på NASen så man kan titta på det från valfri renderare i huset...
Postad 23 mars 2011 - 12:06
alfista
-
alfista
-
Veteran
-
-
2 230 inlägg
Klokt sagt, man skulle sedan kunna gå in i listan och markera inspelat material för Dekryptering till disk. Sen kan den stå och tugga över natten och materialet är sedan färdigt att lägga på NASen så man kan titta på det från valfri renderare i huset...
Det där med batchvis avkodning på disken fanns ju exempelvis på Topfield 57xx och Dilog 55x och var väl främst tänkt som ett sätt att säkerställa att man kunde se programmen efter att abonnemanget gått ut. Vore naturligtvis grädden på moset, men även utan den möjligheten hade jag varit nöjd så länge jag kunnat använda dubbla tuners även om min CA-modul bara klarar en ström.
Postad 23 mars 2011 - 12:48
Gblenn
-
Gblenn
-
Amatör
-
-
53 inlägg
Det där med batchvis avkodning på disken fanns ju exempelvis på Topfield 57xx och Dilog 55x och var väl främst tänkt som ett sätt att säkerställa att man kunde se programmen efter att abonnemanget gått ut. Vore naturligtvis grädden på moset, men även utan den möjligheten hade jag varit nöjd så länge jag kunnat använda dubbla tuners även om min CA-modul bara klarar en ström.
Ja Dilog var det ja, hade för mig att jag sett den funktionen på nån box tidigare. Det är ju dessutom båda två sk godkända boxar så det lär ju inte vara ngn funktion som Boxer eller någon annan skulle motsätta sig. Hur är det förresten med HD-material som spelas in, oavsett box... Visst är det sparat i okrypterat format så man kan se på det långt senare om man vill, utan program kortet??
Postad 23 mars 2011 - 13:16
alfista
-
alfista
-
Veteran
-
-
2 230 inlägg
Ja Dilog var det ja, hade för mig att jag sett den funktionen på nån box tidigare. Det är ju dessutom båda två sk godkända boxar så det lär ju inte vara ngn funktion som Boxer eller någon annan skulle motsätta sig.
Det kan man ju tycka, men som jag förstår har Boxer skärpt kraven sedan den tiden. Idag verkar det vara krav att det lagras krypterat och att inspelningen är låst till den specifika boxen, åtminstone om man har extern disk. Å andra sidan har väl inte MB signalerat att de tänkt söka godkännande av Boxer. Hur är det förresten med HD-material som spelas in, oavsett box... Visst är det sparat i okrypterat format så man kan se på det långt senare om man vill, utan program kortet??
Du får nog vara mer specifik vad gäller operatör, box och avkodningsmetod, men generellt kan man nog säga att det varierar. HD eller SD spelar i sammanhanget ingen roll vad jag kan se.
Postad 23 mars 2011 - 15:17
Gblenn
-
Gblenn
-
Amatör
-
-
53 inlägg
Det kan man ju tycka, men som jag förstår har Boxer skärpt kraven sedan den tiden. Idag verkar det vara krav att det lagras krypterat och att inspelningen är låst till den specifika boxen, åtminstone om man har extern disk.
Jo så verkar det vara bla på TV-apparater som kan spela in mot extern disk. Låsningen ser dock ut att vara löst genom egen formattering och kryptering på filnivå. Men det behöver ju faktiskt inte betyda att Boxers, eller ngn annans kryptering ligger kvar. Snarare är väl huvudsyftet egentligen att det inte på nåt enkelt sätt går att sprida materialet vidare. Att jag inte skulle kunna spela in och sen titta på det efter att mitt abonnemang gått ut borde väl ändå ses som att gå över gränsen. Kan tänka mig att man tex i Norge tom skulle kunna lagstifta mot nåt sånt... Å andra sidan har väl inte MB signalerat att de tänkt söka godkännande av Boxer.
Näe det skulle väl direkt innebära att de måste plugga RJ45-porten tex... Du får nog vara mer specifik vad gäller operatör, box och avkodningsmetod, men generellt kan man nog säga att det varierar. HD eller SD spelar i sammanhanget ingen roll vad jag kan se.
Det får kanske sägas vara en sk moot point egentligen, särskilt med tanke på att tråden ändå handlar om M9an och den lär väl fortsättningsvis spara okrypterat på disken.
Postad 23 mars 2011 - 15:26
tombox
-
tombox
-
Användare
-
-
110 inlägg
Det känns som att det skulle behövas en tydlig och klar definition av detta med CI+ map på M9... Är det möjligen så här??
1. Miraclebox 9 HD kan ta emot (DVB-T2) och avkoda TVsignaler kodade (inte krypterade) både i mpeg2 och mpeg4.
2. Miraclebox 9 HD accepterar och fungerar med Boxers CI+ modul precis som "vilken annan" godkänd box som helst. Som tillägg bör sägas alltså som framgår i tråden; att man måste tala om för Boxer att man har en box eller TV eller vad man nu vill säga, som klarar mpeg4. Så att modulen "släpper igenom" även det materialet.
3. När man har Boxers CI+ modul och spelar in en krypterad kanal (vi måste skilja på kodning och kryptering) kan ingen annan kanal spelas in samtidigt?? Denna begränsning sätts i modulen, inte boxen. (Eller kan man spela in en okrypterad kanal, tex SVTHD samtidigt - kan ngn testa och bekräfta dementera??=
4. Miraclebox 9 HD kan INTE i dagsläget via SoftCam hantera de krypterade HD-kanalerna eller ev SD som kräver CI+.
Det verkar som att den största förvirringen rör just punkt 2 vs punkt 4. Dvs den kan men kan inte...  Den kan precis som andra boxar, men den kan inte just det som gör en sådan här box är så speciell. Så tex card sharing i stugan med HD-kanaler funkar inte (ännu...).
Du har helt rätt i det du påstår.
Postad 23 mars 2011 - 19:30
engeln99
-
engeln99
-
Wannabe
-
-
33 inlägg
Det känns som att det skulle behövas en tydlig och klar definition av detta med CI+ map på M9... Är det möjligen så här??
1. Miraclebox 9 HD kan ta emot (DVB-T2) och avkoda TVsignaler kodade (inte krypterade) både i mpeg2 och mpeg4.
2. Miraclebox 9 HD accepterar och fungerar med Boxers CI+ modul precis som "vilken annan" godkänd box som helst. Som tillägg bör sägas alltså som framgår i tråden; att man måste tala om för Boxer att man har en box eller TV eller vad man nu vill säga, som klarar mpeg4. Så att modulen "släpper igenom" även det materialet.
3. När man har Boxers CI+ modul och spelar in en krypterad kanal (vi måste skilja på kodning och kryptering) kan ingen annan kanal spelas in samtidigt?? Denna begränsning sätts i modulen, inte boxen. (Eller kan man spela in en okrypterad kanal, tex SVTHD samtidigt - kan ngn testa och bekräfta dementera??=
4. Miraclebox 9 HD kan INTE i dagsläget via SoftCam hantera de krypterade HD-kanalerna eller ev SD som kräver CI+.
Det verkar som att den största förvirringen rör just punkt 2 vs punkt 4. Dvs den kan men kan inte...  Den kan precis som andra boxar, men den kan inte just det som gör en sådan här box är så speciell. Så tex card sharing i stugan med HD-kanaler funkar inte (ännu...).
Hej, MB9 2xT2 ägare sedan >1månad så jag vet åtminstonde hur det funkar hos mej, håller med att det är rörigt med alla begrepp CA, CI+ MPEG4, skall försöka reda ut begreppen från min användarhorisont. 1. Ursprungligen (vi snackar Jan 2011) fixade MB9 alla kanaler i boxers utbud, sedan (mitten febr) gjorde boxer nåt fuffens så alla MPEG4 kodade kanaler försvann, lösningen var CA MPEG4 modul, då kodades MPEG4 SD kanalerna av ok. För att även se de nyare HD kanalerna som dykt upp krävdes nyare CA CI+ HD modul. Då kan alla kanaler avkodas OK. Nu dock med den begränsningen att endast en betalkanal kodas av åt gången, och detta måste ligga i CA modulen primärt iallafall. 3. Jag kan spela in tex 4HD (kodad o krypterad) och SVT1HD (okodad o okrypterad) samtidigt utan problem 4. Boxen MB9 har om jag förstått saken rätt CI+ inbyggt i hårdvara (chippet) men ej implementerat ännu i mjukvara, det skall komma senare. Så jag tror inte att CI+ ännu är påslaget riktigt från operatören, det baserar jag på alla SD kanaler MPG4 fungerade perfekt med min äldre CA MPEG4 modul (ej CI+), medan HD kanalerna fungerade endast hjälpligt bilden frös och pixlade mycket, så det kändes mer som prestanda problem i CA modulen.
Postad 23 mars 2011 - 20:55
Gblenn
-
Gblenn
-
Amatör
-
-
53 inlägg
Hej, MB9 2xT2 ägare sedan >1månad så jag vet åtminstonde hur det funkar hos mej..... 3. Jag kan spela in tex 4HD (kodad o krypterad) och SVT1HD (okodad o okrypterad) samtidigt utan problem
Det var ju förnämligt, och delvis väntat. Alltså borde du ev kunna spela in tex SVT1 + SVT2 (inte HD) samtidigt som du spelar in TV4HD (och eventuellt tittar på nåt tidigare inspelat). En tuner används då för SVT's SD-kanaler ligger på samma mux (i Stockholm i alla fall) och den andra tunern används då för den krypterade TV4HD... Har du testat? Kanske inte varje dag det är så mycket bra saker på de tre kanalerna samtidigt att man faktiskt vill göra det men ändå...
Postad 23 mars 2011 - 22:08
engeln99
-
engeln99
-
Wannabe
-
-
33 inlägg
Det var ju förnämligt, och delvis väntat. Alltså borde du ev kunna spela in tex SVT1 + SVT2 (inte HD) samtidigt som du spelar in TV4HD (och eventuellt tittar på nåt tidigare inspelat). En tuner används då för SVT's SD-kanaler ligger på samma mux (i Stockholm i alla fall) och den andra tunern används då för den krypterade TV4HD... Har du testat? Kanske inte varje dag det är så mycket bra saker på de tre kanalerna samtidigt att man faktiskt vill göra det men ändå... 
Tjena, var bara tvungen att testa, svt1, svt2 och 4hd inspelat samtidigt som jag kollade på tidigare inspelat nation geogr hd funkade fint. alla 3 inspelningarna spelade upp ok och är inspelat okodade. provade också att spela in svt1hd, svt2hd och 4hd samtidigt och spela upp NGHD samtidigt med samma resultat =OK. Så prestandan att spela in 3 HD programm och samtidigt se på ett hd inspelat kan man ju inte klaga på direkt. Lite nördigt men kul att veta vad som går att göra tekniskt.
Postad 24 mars 2011 - 09:22
kotten33
-
kotten33
-
Beroende
-
-
1 039 inlägg
det har talats om här att man inte kan spela in två krypterade program samtidigt. Det har varit så många turer fram och tillbaka vad man kan och inte kan så det är lite snurrigt nu, i alla fall för mig.
1. Om jag har fattat rätt så kan man inte spela in två krypterade kanaler samtidigt som man tittar
på någon annan kanal som bara är kodad, stämmer det?
2. Men boxen klarar väl fritt att spela in kodade kanaler hur som helst och titta på annat redan inspelat? Alltså om jag spelar in TV3, kanal5 och sedan vill jag titta på ett program som redan är inspelat från eurosport, går det?
3. Spelar boxen in okrypterat eller dekrypteras det vid uppspelning?
4. Jag bor idag i ett comhem hus och kör med inomhus antenn vilket har fungerat perfekt då masten är synlig från min balkong. Kan det vara så att min inomhus antenn inte kommer att fungera med HD kanalerna?
Postad 24 mars 2011 - 11:29
EdBaker
-
EdBaker
-
Användare
-
-
163 inlägg
det har talats om här att man inte kan spela in två krypterade program samtidigt. Det har varit så många turer fram och tillbaka vad man kan och inte kan så det är lite snurrigt nu, i alla fall för mig.
1. Om jag har fattat rätt så kan man inte spela in två krypterade kanaler samtidigt som man tittar på någon annan kanal som bara är kodad, stämmer det?
2. Men boxen klarar väl fritt att spela in kodade kanaler hur som helst och titta på annat redan inspelat? Alltså om jag spelar in TV3, kanal5 och sedan vill jag titta på ett program som redan är inspelat från eurosport, går det?
3. Spelar boxen in okrypterat eller dekrypteras det vid uppspelning?
4. Jag bor idag i ett comhem hus och kör med inomhus antenn vilket har fungerat perfekt då masten är synlig från min balkong. Kan det vara så att min inomhus antenn inte kommer att fungera med HD kanalerna?
MB9 kan spela in tre kanaler samtidigt som man tittar på en fjärde eller en inspelning. Beroende på vilken dekrypteringslösning du väljer (Softcam eller CA-modul) gäller följade: Softcam kan dekryptera flera kanaler samtidigt, men klarar för tillfället inte av MPEG4 (SD och HD). Boxer CA-modul MPEG2 (SD) - osäkert Boxer CA-modul MPEG4 (SD) - osäkert Boxer CA-modul MPEG4 CI+ (HD) - klarar bara av att dekryptera en kanal åt gången. Boxen dekrypterar redan vid inspelning. Kan den inte dekryptera av någon anledning blir inspelningen svart.
Postad 24 mars 2011 - 11:37
PalmiNio
-
PalmiNio
-
Mega-Guru
-
-
8 074 inlägg
Postad 24 mars 2011 - 12:23
prelatur
-
prelatur
-
Lärjunge
-
-
360 inlägg
Boxen spelar alltid in okodat.
För Boxer gäller följande:
Man måste använda en CA Modul om man vill se MPEG4 kanaler, både SD och HD.
Boxers CA Moduler klarar bara av att avkoda en kanal i taget.
Man behöver ingen CI+ CA modul för att avkoda HD. Jag har en Neotion Secure CA Module MPEG4 från Boxer och den har inga problem med att avkoda HD kanaler. Antagligen kan vissa CA moduler få prestanda problem med HD kanaler och eftersom CA modulen för CI+ har bäst prestanda är den att rekommendera. Boxer har alltså inte slagit på CI+ för HD kanalerna ännu men kan komma att göra det.
Boxen låser inte CA modulen när du spelar in. Om du spelar in en kodad kanal och zappar till en annan kodad kanal så sabbas inspelningen.
Så ja man kan spela in flera kanaler och samtidigt titta på en annan men bara en av dem kan vara kodad. Det är också lätt att sabba inspelningen, så man måste vara försiktig.
Postad 24 mars 2011 - 12:24
alfista
-
alfista
-
Veteran
-
-
2 230 inlägg
Kanske beror förvirringen på att man blandar begreppen kodning och kryptering, jag syndar friskt själv med det men skall försöka vara konsekvent (i denna postning i alla fall). Alla kanaler sänds MPEG-kodade, man brukar tala om MPEG2 resp MPEG4 vilket inte är helt korrekt men det spelar mindre roll. Betalkanalerna krypteras dessutom, för Boxer heter systemet Viaccess och den finns i lite olika varianter. Talar man om kodning så är det dock ofta krypteringen man menar, att signalen sänds i MPEG-kodad form anses liksom underförstått, så om någon skriver "kodad" så kan du nästan utgå från att det är en krypterad signal man talar om. 1. Om du kör med CA-modul så är det den som avgör hur många krypterade kanaler du kan använda, kan modulen bara hantera en kanal så kan du inte samtidigt se en krypterad signal och spela in en annan krypterad signal eller vice versa. 2. Exemplet är lite olyckligt valt då både TV3 och Kanal5 är krypterade, så det funkar inte med en CA-modul som bara klarar en kanal. Däremot funkar det med dagens Softcam antar jag. 4. Beror på vilken inomhusantenn du har och var du bor. I vissa delar av landet sänds delar av HD-utbudet på VHF-bandet och det finns många inomhusantenner som inte tar emot det bandet. Kolla sändarinfo på Teracoms hemsida.
Postad 24 mars 2011 - 13:08
tombox
-
tombox
-
Användare
-
-
110 inlägg
2. Exemplet är lite olyckligt valt då både TV3 och Kanal5 är krypterade, så det funkar inte med en CA-modul som bara klarar en kanal. Däremot funkar det med dagens Softcam antar jag.
Jovisst, men med softcam kan du inte se de CI+ kanalerna som Animal, BBC o.s.v utan då måste du ha CI+ modulen och då är man tillbaka till det du sade, en kanal i taget endast.
Postad 24 mars 2011 - 13:25
TomasL
-
TomasL
-
Beroende
-
-
1 319 inlägg
http://www.netonnet....vr/148637.4274/
2990 för DVB-C modellen.
Den får vara hur billig som helst den är ju tyvärr värdelös i kombination med Comhem sålänge den inte har CI+ och jag börjar tvivla på att den någonsin kommer att få detta. Det senaste jag läste på miracle's forum var att CI+ skulle garanterat komma innan Februari var slut.
Postad 24 mars 2011 - 13:52
prelatur
-
prelatur
-
Lärjunge
-
-
360 inlägg
CI+ är samma sak som Moment 22. Om burken har CI+ måste den ha gått genom ett lab test som kollar att alla funktioner man vill ha är borttagna, så man vill inte ha en CI+ godkänd burk. Om burken inte har CI+ vill man inte ha den.
Postad 24 mars 2011 - 17:16
tombox
-
tombox
-
Användare
-
-
110 inlägg
Den får vara hur billig som helst den är ju tyvärr värdelös i kombination med Comhem sålänge den inte har CI+ och jag börjar tvivla på att den någonsin kommer att få detta. Det senaste jag läste på miracle's forum var att CI+ skulle garanterat komma innan Februari var slut.
Det intressanta är att nu är det garanterat innan Mars är slut.
Postad 24 mars 2011 - 20:07
Gblenn
-
Gblenn
-
Amatör
-
-
53 inlägg
Sitter och kikar i manualen för MB9 och hittade då följande, aningen kryptiska, information... 1.3 Long Time recording During lengthy time recording processes of 4GB(Giga Byte) or more, additional files may be created per every 4GB. (For example; aaa.ts, aaa.ts1, aaa.ts2… and so on). You must remember not to delete any of duplicated file. These files are only able to be viewed with your PC not with the receiver (STB).
I den Svenskspråkiga delen av manualen står inget om att filerna bara kan "ses" med PC utan bara att man inte får ta bort dem... Lite skumt och inte helt tydligt vad "viewed" faktiskt betyder i detta fall... Är det kanske så enkelt att man via menysystemet inte ser om det är en eller flera filer (bara titeln på den inspelning man gjort). Dvs kan inte "ses" av boxen... Men däremot om man går in i filsystemet via ngn dataor så kan man hitta de olika filerna??
Postad 24 mars 2011 - 20:22
EdBaker
-
EdBaker
-
Användare
-
-
163 inlägg
Sitter och kikar i manualen för MB9 och hittade då följande, aningen kryptiska, information...
I den Svenskspråkiga delen av manualen står inget om att filerna bara kan "ses" med PC utan bara att man inte får ta bort dem... Lite skumt och inte helt tydligt vad "viewed" faktiskt betyder i detta fall... Är det kanske så enkelt att man via menysystemet inte ser om det är en eller flera filer (bara titeln på den inspelning man gjort). Dvs kan inte "ses" av boxen... Men däremot om man går in i filsystemet via ngn dataor så kan man hitta de olika filerna??
Korrekt. Boxen kan bara "se" kända mediafiltyper...
Postad 13 april 2011 - 09:51
zniff
-
zniff
-
Amatör
-
-
65 inlägg
Min fråga gäller webbrowsern och youtube på Miraclebox 9. Hur interagerar man här? Keyboard? Mus? Var kopplas den? USB?
Postad 13 april 2011 - 17:44
Hakon
-
Hakon
-
Forumräv
-
-
950 inlägg
Hur har det gått med det utlovade CI+ stödet,nu är vi ju snart i mitten på April  ???
Postad 14 april 2011 - 11:19
tombox
-
tombox
-
Användare
-
-
110 inlägg
Hur har det gått med det utlovade CI+ stödet,nu är vi ju snart i mitten på April ???
Endast gud vet, om han finns.
Postad 17 april 2011 - 13:11
homery
-
homery
-
Lärjunge
-
-
416 inlägg
E det fler som har problem me miracle forumet,sidan fungerar inte sen igår för mej...
Postad 17 april 2011 - 16:19
Ants war
-
Ants war
-
Rookie
-
1 inlägg
E det fler som har problem me miracle forumet,sidan fungerar inte sen igår för mej...
Sidan är nere, vi får se vad som händer och hoppas det är tillfälligt.
Postad 18 april 2011 - 08:40
tombox
-
tombox
-
Användare
-
-
110 inlägg
Min elaka gissning är att eftersom de är så mycket problem och inga lösningar presenteras så börjar försäljningen att svikta, bättre fly än illa fäkta
Redigerat av tombox, 18 april 2011 - 08:41.
Postad 18 april 2011 - 09:38
flowerbranch
-
flowerbranch
-
Wannabe
-
-
26 inlägg
T2-varianten verkar ha försvunnit på Netonet....
Postad 18 april 2011 - 10:15
TomasL
-
TomasL
-
Beroende
-
-
1 319 inlägg
T2-varianten verkar ha försvunnit på Netonet....
Problemet är att Comhem har ställt kravet på sina återförsäljare att dom inte får sälja dessa och andra liknande boxar. Dom var därför borta helt och hållet från t.ex Netonnet för ett tag sedan. Sen fick dom tillåtelse att sälja slut på det dom hade i lager. Så nu har dom antagligen sålt slut på T2 varianten.
Postad 18 april 2011 - 10:22
AC3
-
AC3
-
Forumräv
-
-
866 inlägg
Problemet är att Comhem har ställt kravet på sina återförsäljare att dom inte får sälja dessa och andra liknande boxar.....
...och i och med detta kan Comhem och andra leverantörer återigen säga att de har marknadens bästa boxar.
Postad 18 april 2011 - 19:02
engeln99
-
engeln99
-
Wannabe
-
-
33 inlägg
Anledningen till varför sidan har varit nere senaste dagarna är att sidan har blivit hackad.
Postad 19 april 2011 - 08:18
EdBaker
-
EdBaker
-
Användare
-
-
163 inlägg
Anledningen till varför sidan har varit nere senaste dagarna är att sidan har blivit hackad.
Om du "träffar på" Miracleadmin kan du väl hälsa honom att vi saknar sidan...
Postad 19 april 2011 - 13:38
homery
-
homery
-
Lärjunge
-
-
416 inlägg
Nån som vet om det kommer upp igen? miraclefiles.net funkar men d finn inget där.
Postad 20 april 2011 - 13:07
EdBaker
-
EdBaker
-
Användare
-
-
163 inlägg
Nån som vet om det kommer upp igen? miraclefiles.net funkar men d finn inget där.
Uppe!
Postad 20 april 2011 - 13:11
adamzzon
-
adamzzon
-
Wannabe
-
-
41 inlägg
Tänkte precis skriva detsamma. Men de hade tydligen flyttat till http://miracleforum.net
Postad 25 april 2011 - 21:57
adamzzon
-
adamzzon
-
Wannabe
-
-
41 inlägg
Och nu var EPG problemet löst också i den senaste mjukvaran. Hämtas via xmlTV EPG via nätet en hel vecka framåt på alla kanaler. http://miracleforum.....php?f=43&t=513
Redigerat av adamzzon, 25 april 2011 - 22:01.
Postad 03 maj 2011 - 15:02
Ralle1
-
Ralle1
-
Forumräv
-
-
941 inlägg
Hej!
Jag har precis skaffat mig MB 9 och abbonemang hos Boxer.
Eftersom det är frivisning några dagar har jag passat på att spela in lite filmer från C+ HD.
Men några av filmerna har tydligen inte avkodats, vilket gör att det inte går se på dom.
Går det att avkoda dom i efterhand, om ja, hur?
Postad 03 maj 2011 - 18:00
EdBaker
-
EdBaker
-
Användare
-
-
163 inlägg
Hej!
Eftersom det är frivisning några dagar har jag passat på att spela in lite filmer från C+ HD.
Men några av filmerna har tydligen inte avkodats, vilket gör att det inte går se på dom.
Nej det går inte.
Postad 03 maj 2011 - 19:40
tombox
-
tombox
-
Användare
-
-
110 inlägg
Hej!
Har du inte läst om begränsningarna på MB9:an innan du köpte en?
Postad 03 maj 2011 - 21:51
Ralle1
-
Ralle1
-
Forumräv
-
-
941 inlägg
Jag hoppades.
Det är bara radera att filerna då.
Är det ca-modulen som inte fungerar bra, även fast jag ställer boxen på c+ hd så kommer "krypterad kanal" upp.
Det borde väl inte komma upp under "frivisningen"?
Det verkar bara c+ hd som det blir problem med.
Så fort jag byter till en annan kanal och får bild så byter jag tillbaka till c+ hd, så får jag bild igen.
Postad 04 maj 2011 - 08:38
EdBaker
-
EdBaker
-
Användare
-
-
163 inlägg
Jag hoppades.
Det är bara radera att filerna då.
Är det ca-modulen som inte fungerar bra, även fast jag ställer boxen på c+ hd så kommer "krypterad kanal" upp.
Det borde väl inte komma upp under "frivisningen"?
Det verkar bara c+ hd som det blir problem med.
Så fort jag byter till en annan kanal och får bild så byter jag tillbaka till c+ hd, så får jag bild igen.
Har du en Boxer MPEG4 modul eller en Boxer MPEG4 CI+ modul? Tydligen fungerar den senare bättre vid avkodning av HD-kanaler. Om du skippar CA-modulen helt och hållet och istället använder MCAS (se Miracleforum.net) så slipper du problemet med svarta inspelningar - MEN däremot kan du glömma MPEG4 och HD tillsvidare (det jobbas på en lösning även för MPEG4/HD och MCAS).
Postad 04 maj 2011 - 11:21
Unregistered862a88dc
-
Unregistered862a88dc
-
Användare
-
-
185 inlägg
Har du en Boxer MPEG4 modul eller en Boxer MPEG4 CI+ modul? Tydligen fungerar den senare bättre vid avkodning av HD-kanaler.
Om du skippar CA-modulen helt och hållet och istället använder MCAS (se Miracleforum.net) så slipper du problemet med svarta inspelningar - MEN däremot kan du glömma MPEG4 och HD tillsvidare (det jobbas på en lösning även för MPEG4/HD och MCAS).
Det verkar "jobbas på" ganska mycket för att få den här boxen att fungera enligt .. eh spec. Vad är det som krävs ... ett Miracle?
Postad 04 maj 2011 - 12:04
prelatur
-
prelatur
-
Lärjunge
-
-
360 inlägg
Det verkar "jobbas på" ganska mycket för att få den här boxen att fungera enligt .. eh spec. Vad är det som krävs ... ett Miracle? 
Problemet är just specen. Den är ju av typen rörligt mål Precis när det fungerar så ändras den. Boxer fungerade bra i början på året men sedan ändrade Boxer specen och då slutade det. Detta får man tyvärr räkna med när man inte har en godkänd box (och ganska ofta på godkända boxar också att döma av de trådar som finns här).
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Bild
-
→
TV-apparater
-
→
Digital-TV
-
Personuppgiftspolicy
|
-
Nya Hifi-bänken
joga
2025-05-02 18:25:13
-
JBL M2 igen…..
Anton
2025-05-01 16:07:43
-
JBL M2!!!!!!!
Anton
2025-04-30 16:22:03
-
Front Atmos
Globe
2025-04-28 19:35:47
-
The12 Passive
Globe
2025-04-28 19:33:57
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|