Audeze lcd-2
562 svar till detta ämne
Postad 09 August 2011 - 15:43
oqvist
-
oqvist
-
Über-Guru
-
-
10548 inlägg
HE-500 sägs vara mer trögdriven än LCD-2n så det beror lite på hur mycket kräm du kan få ur dina förstärkare också.
Har man rejält med pulver så ska man kanske gå direkt på HE-6 i stället?
Har du två Rev2 nu hammer?
Gällande komforten jag har de gamla kuddarna som inte är riktigt lika stora och plufsiga. Jag har haft vissa käkproblem som ev ev ev kan vara orsakat av LCD-2n. I början när jag satt och gapade i 8h över hur bra de lät i en hel vecka fick jag lite nackkänningar också. Med mer normalt bruk så känner jag inte av dom direkt. Den extra tyngden på huvudet har jag vant mig vid och har nackstöd så inga direkta problem.
Vinner inga komfortpriser jämfört med lättare dynamiska lurar men alls inte obekväm att ha på huvudet för min del för tillfället.
Blir nog Rev2 också även om jag inte alls är hundra då jag älskar hur Rev1 gör röster och Rev2 sägs ändra det här en del. Kan inte se hur det kan ändras för att bli bättre.
Huvudbandet har jag inga problem med alls. Rädd för att läderbandet ska försämra. Är det samma skumgummi under? Lädret kanske är löstagbart så man kan välja? Håller med om att den är snyggare med lädret men komfort går före allt
Postad 09 August 2011 - 16:24
Utterberg
-
Utterberg
-
Användare
-
-
105 inlägg
Det gick på runt 10000kr eftersom jag beställde en extra hörlurskabel viket var dumt av mig. Borde ha beställt den separat och besparat mig en del av tullavgiften på 2100kr
Kör in LCD-2 med 15 olika låtar av varierande musikstil samt 5 inbränningslåtar (white, pink, drum, bass, sveptoner). Dessa går i en loop med en ipod som källa och M1-hpa som förstärkare. M1:an har två hörlursutgångar och det passar bra när det är 2st LCD-2 rev.2 som ska spelas in
LCD-2 är ganska stora lurar och det tycker jag är bra eftersom kuddarna då sluter runt örat. En nackdel kan vara att de är tunga och vissa kan ha problem med detta under längre tids lyssning. Hifiman HE-500 är intressanta lurar och jag hade gärna lyssnat på ett par om det fanns möjlighet. Tror dock inte att de är bättre än LCD-2 rev.2, men man vet aldrig.....
Ah, okej. Låter som en bra inbränningsgrej. Vilken som är "bäst" av LCD-2 och HE-500 är nog rätt personligt, beroende på hur man gillar ljudet. Har för mig att HE-500 ska vara mer neutrala än LCD-2. HE-500 sägs vara mer trögdriven än LCD-2n så det beror lite på hur mycket kräm du kan få ur dina förstärkare också.
Har man rejält med pulver så ska man kanske gå direkt på HE-6 i stället?
Fast både LCD-2 och HE-500 är relativt lättdrivna. En hyfsad förstärkare klarar ju de båda, väldigt enkelt. HE-6 ska vara riktiga monster att driva, har jag hört. De kräver riktigt mycket. Sådan förstärkning går säkert upp mot 2000 dollar, något jag inte vill spendera just nu.
Postad 09 August 2011 - 16:39
oqvist
-
oqvist
-
Über-Guru
-
-
10548 inlägg
Nu har jag inte hört HE-500 men de som äger dem verkar inte tycka den är så lättdriven även om inte lika tungrodd som HE-6an. Allt är relativt. LCD-2n är jag osäker om. Visst den låter jättebra även på Ipoden. Dämpningsfaktor lider den inte av vilket jag ser lätt på rörförstärkaren där det spelar liten roll om du sätter den på 30 eller 300 ohm  Den är aldrig upprörande men ljudbilden och dynamiken kommer inte till för mig riktigt om jag inte sätter den på mina högtalarförstärkares terminaler. Det sägs att magneplanarlurar älskar ström det verkar stämma för min del.
Nu har jag inga hörförstärkare med monster specifikationer dock. C2-1 har en W i 50 ohm åtminstone. V200n hade jag ett tag hade också rätt så expansiv ljudbild men var lite för färgad för min smak. Åtminstone fel sorts färgning för LCD-2n  . 2700mW om jag inte minns fel.
Postad 09 August 2011 - 17:28
Utterberg
-
Utterberg
-
Användare
-
-
105 inlägg
Nu har jag inte hört HE-500 men de som äger dem verkar inte tycka den är så lättdriven även om inte lika tungrodd som HE-6an. Allt är relativt. LCD-2n är jag osäker om. Visst den låter jättebra även på Ipoden. Dämpningsfaktor lider den inte av vilket jag ser lätt på rörförstärkaren där det spelar liten roll om du sätter den på 30 eller 300 ohm Den är aldrig upprörande men ljudbilden och dynamiken kommer inte till för mig riktigt om jag inte sätter den på mina högtalarförstärkares terminaler. Det sägs att magneplanarlurar älskar ström det verkar stämma för min del.
Nu har jag inga hörförstärkare med monster specifikationer dock. C2-1 har en W i 50 ohm åtminstone. V200n hade jag ett tag hade också rätt så expansiv ljudbild men var lite för färgad för min smak. Åtminstone fel sorts färgning för LCD-2n . 2700mW om jag inte minns fel.
Kanske uttryckte mig lite fel, men men... Fast HE-500 är lättdriven, om man jämför med HE-6. Vad gjorde du med din V200? Var intresserad av den ett tag. Den passar rätt fint ihop med ED8, vad jag hört.
Redigerat av Utterberg, 09 August 2011 - 17:30.
Postad 09 August 2011 - 18:11
hammer65
-
hammer65
-
Forumräv
-
-
700 inlägg
När det gäller att vara neutrala är LCD-2 rev.2 mycket nära idealet. Påminner klangmässigt om Stax Omega2 och det säger inte lite  LCD-2 rev.1 var i mina öron för mörk och tillbakadragen för min smak. Kan tänkas att Hifiman HE-500 låter mer neutralt än rev.1 men när det gäller rev.2 stämmer det nog inte.
Jag har två LCD-2 rev.2 hemma under inkörning, min kollegas och mina. Ska bli riktigt intressant att få lyssna på dem i helgen då de borde ha närmare 300 timmars speltid bakom sig
Postad 09 August 2011 - 19:59
Utterberg
-
Utterberg
-
Användare
-
-
105 inlägg
När det gäller att vara neutrala är LCD-2 rev.2 mycket nära idealet. Påminner klangmässigt om Stax Omega2 och det säger inte lite LCD-2 rev.1 var i mina öron för mörk och tillbakadragen för min smak. Kan tänkas att Hifiman HE-500 låter mer neutralt än rev.1 men när det gäller rev.2 stämmer det nog inte. Jag har två LCD-2 rev.2 hemma under inkörning, min kollegas och mina. Ska bli riktigt intressant att få lyssna på dem i helgen då de borde ha närmare 300 timmars speltid bakom sig 
Du får helt enkelt köpa ett par och jämföra!
Postad 09 August 2011 - 22:40
Unregisteredae5f524c
-
Unregisteredae5f524c
-
Rookie
-
6 inlägg
Fint. Gick det på ungefär 9000, eller? Har missat lite i den här tråden... Vad kör du in dem med? White noice, pink noice? Låter du dem vila ibland eller kör du dem 100 timmar i streck?
Men är inte Audeze LCD-2 stora som tallrikar typ? Har bara sett en bild när en kille hade den på sig och den såg riktigt stor ut, men det kanske är bekvämt? Vad vet jag. Det jag vet är att jag kanske köper en LCD-2 i höst, men vet inte riktigt när, än. Tror jag skall satsa på Hifiman HE-500 innan...
För mig blev det ca 9100 totalt. om du vänta ett tag till så är nog dollarn värdelös så då blir det billigt :-) jag mätte storleken jämfört med cd-skiva. ca 1 cm mindre i diameter än en cd-skiva. dom känns, andas och luktar lyx. jag upplever inte tyngden som ett problem, är inte direkt vältränad men jag har å andra sidan inte tid att sitta still flera timmar i sträck. har inte lyssnat på he-500 men om det är som dom säger att lcd-2 har bättre och fylligare bas så föredrar nog inte jag he-500.
Postad 09 August 2011 - 23:07
Unregisteredae5f524c
-
Unregisteredae5f524c
-
Rookie
-
6 inlägg
Kör in LCD-2 med 15 olika låtar av varierande musikstil samt 5 inbränningslåtar (white, pink, drum, bass, sveptoner). Dessa går i en loop med en ipod som källa och M1-hpa som förstärkare. M1:an har två hörlursutgångar och det passar bra när det är 2st LCD-2 rev.2 som ska spelas in 
Apropå förstärkare: vad såger du om M1-hpa? kör direkt på en asus xonar essence stx idag och funderar på om det blir 6000:- bättre med en sån. (har kikat lite extra på M3i resp M6i också...) tex hur basgången i http://open.spotify....CuyCKAdZC1ZO9xa (speciellt 1:10 in) ? jag antar att det blir snäppet bättre med en förstärkare som verkligen kan hålla i drivern. vad ska man annars kika på?
Postad 10 August 2011 - 08:43
hammer65
-
hammer65
-
Forumräv
-
-
700 inlägg
Apropå förstärkare: vad såger du om M1-hpa? kör direkt på en asus xonar essence stx idag och funderar på om det blir 6000:- bättre med en sån. (har kikat lite extra på M3i resp M6i också...)
tex hur basgången i http://open.spotify....CuyCKAdZC1ZO9xa (speciellt 1:10 in) ? jag antar att det blir snäppet bättre med en förstärkare som verkligen kan hålla i drivern.
vad ska man annars kika på?
Jag gillar M1-hpa starkt och den fungerar riktigt bra ihop med LCD-2. Den driver två par LCD-2 utan problem så strömstyrkan är det inget fel på. Annars är Schiit Lyr är en bra förstärkare som jag tyvärr bara läst om och den ska vara gjord för lurar som LCD-2 och HE-6. msninja här på forumet har Schiit Lyr som han driver sina LCD-2 med. Vet att han är mycket nöjd med den kombon
Postad 10 August 2011 - 08:52
Unregisteredfd74f397
-
Unregisteredfd74f397
-
Forumräv
-
-
858 inlägg
Annars är Schiit Lyr är en bra förstärkare som jag tyvärr bara läst om och den ska vara gjord för lurar som LCD-2 och HE-6. msninja här på forumet har Schiit Lyr som han driver sina LCD-2 med. Vet att han är mycket nöjd med den kombon 
Stämmer  Bra mycket bättre än alla andra jag provat med, ett riktigt kraftpaket! Kan dock nämna att för mycket känsliga lurar kan man få ett svagt surr i bakgrunden. Upplevde detta med ATH-W1000X, Alessandro MS-1i och MDR-Z1000, men inte med LCD-2, K701 eller HD650.
Postad 10 August 2011 - 19:33
hammer65
-
hammer65
-
Forumräv
-
-
700 inlägg
Nu är mina LCD-2 rev.2 inkörda och de låter helt underbart. Tog två bilder på mitt par, och som man ser är öronkudden mycket större baktill än rev.1. och det kan vara orsaken till att ljudbilden är större och bredare.
Nya headbandet i läder ger luren en exklusivare touch
Postad 10 August 2011 - 22:10
Unregisteredfd74f397
-
Unregisteredfd74f397
-
Forumräv
-
-
858 inlägg
Jag har rev.1 från i mars, och bakdelen av kudden är identisk med de på dina bilder. De har ändrat kuddarna under produktionens gång. Minns att jag sett bilder på de äldsta rev.1 och dom såg annorlunda ut.
Det finns alltså rev.1 med de "nya" kuddarna också!
Postad 11 August 2011 - 08:51
hammer65
-
hammer65
-
Forumräv
-
-
700 inlägg
Jag har rev.1 från i mars, och bakdelen av kudden är identisk med de på dina bilder. De har ändrat kuddarna under produktionens gång. Minns att jag sett bilder på de äldsta rev.1 och dom såg annorlunda ut. Det finns alltså rev.1 med de "nya" kuddarna också!
Mina rev.1 var "den äldre modellen" utan de nya kuddarna. Jag satt igår och jämförde Audeze LCD-2 rev.2 med mina moddade Denon D2000 samt Stax Omega2mk2. Man blir förvånad över hur lika de låter klangmässigt. Mina öron behöver nästan ingen anpassningstid mellan hörlursbytena när man sitter och jämför. Värre blir det om man byter från en mörk lur som t.ex LCD-2 rev.1 till HD-800 som är ljus i klangen eller omvänt. Öronen har svårt att anpassa sig när det är så stora klangliga skillnader. Alla tre hörlurar LCD-2 rev.2, D2000 (moddad) och Omega2 är riktiga långlyssningslurar. Finns inget som sticker ut i ljudet och musiken förmedlas behagligt och rent. Det finns små skillnader dem emellan och det har nog mer med hur de är konstruerade. D2000 går djupast och har den bästa basåtergivningen. LCD-2 rev.2 ligger inte långt efter men den sista halvoktaven saknas jämfört med D2000, sist kommer Omega2 som saknar den allra sista lågbasen. Alla tre har ett fantastiskt mellanregister och ska jag välja en vinnare så är det Omega2 som framför röster luftigast. Däremot tycker jag att D2000 ibland låter lite renare på vissa röster. Tycker inte att det finns så mycket att anmärka på diskanten på någon av de tre lurarna. Kanske lite mer frigjord på LCD-2 rev.2 och Omega2 eftersom de är öppna konstruktioner. Anslag och driv är däremot D2000's styrka. Tänkte bara förmedla några upplevelser från gårdagens testlyssnande
Postad 12 August 2011 - 20:07
oqvist
-
oqvist
-
Über-Guru
-
-
10548 inlägg
Nu när du gjort maratonsittningar gällande komforten mellan Rev1 och Rev2 hur skulle du jämföra dem här? Jag har samma Rev1 med de gamla kuddarna så nyfiken på gamla vs nya kuddarna,
Gamla huvudbandet vs nya och så komforten totalt sätt. Rev 2 sägs ju vara lättare också av någon anledning.
Kabeln hann du få med ADZ 6 eller sitter du med ADZ 5 kabeln. Enbart kosmetiska skillnader men ADZ 6 kabeln sägs vara lite smidigare.
Rent musikaliskt finns det någon musik eller tillfällen då du föredrar Rev1 över Rev2?
Sammanfattade rätt bra precis varför jag gillar LCD-2n så mycket
Redigerat av oqvist, 12 August 2011 - 20:51.
Postad 13 August 2011 - 19:54
Blader
-
Blader
-
Forumräv
-
-
916 inlägg
Ah, okej. Låter som en bra inbränningsgrej.
Vilken som är "bäst" av LCD-2 och HE-500 är nog rätt personligt, beroende på hur man gillar ljudet. Har för mig att HE-500 ska vara mer neutrala än LCD-2.
Fast både LCD-2 och HE-500 är relativt lättdrivna. En hyfsad förstärkare klarar ju de båda, väldigt enkelt. HE-6 ska vara riktiga monster att driva, har jag hört. De kräver riktigt mycket. Sådan förstärkning går säkert upp mot 2000 dollar, något jag inte vill spendera just nu.
Själv har jag hört att HE-500 ska vara betydligt varmare i ljudet än HE-6, jag tvivlar också på att man behöver betala 2000 kr för en förstärkare kraftfull nog att driva HE-6. Schiit Lyr verkar vara bland de mest kraftfulla hörlursförstärkarna på marknaden och borde inte ha några problem med att driva HE-6 till öronbedövande ljudnivåer. Lyren ligger på löjliga 449 dollar. Har funderat på att köpa den men avvaktar tills vidare.
Redigerat av Blader, 13 August 2011 - 19:55.
Postad 13 August 2011 - 20:04
Blader
-
Blader
-
Forumräv
-
-
916 inlägg
När det gäller att vara neutrala är LCD-2 rev.2 mycket nära idealet. Påminner klangmässigt om Stax Omega2 och det säger inte lite LCD-2 rev.1 var i mina öron för mörk och tillbakadragen för min smak. Kan tänkas att Hifiman HE-500 låter mer neutralt än rev.1 men när det gäller rev.2 stämmer det nog inte. Jag har två LCD-2 rev.2 hemma under inkörning, min kollegas och mina. Ska bli riktigt intressant att få lyssna på dem i helgen då de borde ha närmare 300 timmars speltid bakom sig 
Jag tvivlar personligen på att Omega II är klangidealet när det gäller neutralitet och det finns folk som finner lurar som HD 800 både renare och mer neutrala. Nu har jag inte hört Omega 2 eller någon av LCD-2 modellerna, men vill ändå påpeka att en åsikt (oavsett hur pålitlig källan är) alltid är personlig.
Postad 13 August 2011 - 20:25
Unregisteredfd74f397
-
Unregisteredfd74f397
-
Forumräv
-
-
858 inlägg
precis, vad folk uppfattar och uttrycker som "neutralt" är ofta totalt annorlunda, oavsett om man har lyssnat på många lurar eller inte. Jag skulle tex säga att LCD-2 rev.1 är "neutral" då mina öron uppfattar den så, med bra balans över frekvensspektrat. Inget sticker ut i ljudbilden, och inte heller är något "dolt". K701 eller W1000X tex tycker jag inte är neutrala, även om jag gillar dom, speciellt W1000X var riktigt trevlig på många sätt.
Postad 14 August 2011 - 19:45
Unregistered9dec5957
-
Unregistered9dec5957
-
Forumräv
-
-
599 inlägg
den mest neutrala hörluren inom klangen och ljudet är t1an i min bok. kanske kommer ha dem i min hörlurs samling nån gång. behaglig neutral ljudklang, rent ljud å bra ljudbild. Det är en lur man kan leva med om man bara fick ha 1 lur.
Postad 15 August 2011 - 09:48
hammer65
-
hammer65
-
Forumräv
-
-
700 inlägg
Nu när du gjort maratonsittningar gällande komforten mellan Rev1 och Rev2 hur skulle du jämföra dem här? Jag har samma Rev1 med de gamla kuddarna så nyfiken på gamla vs nya kuddarna, Gamla huvudbandet vs nya och så komforten totalt sätt. Rev 2 sägs ju vara lättare också av någon anledning.
Kabeln hann du få med ADZ 6 eller sitter du med ADZ 5 kabeln. Enbart kosmetiska skillnader men ADZ 6 kabeln sägs vara lite smidigare.
Rent musikaliskt finns det någon musik eller tillfällen då du föredrar Rev1 över Rev2?
Sammanfattade rätt bra precis varför jag gillar LCD-2n så mycket 
Komforten är ganska lika mellan rev.1 och rev.2. Snarare kändes rev.1 lite lättare att ha på huvudet under långa lyssningssessioner. Kabeln jag fick med var ADZ-5, visste inte att det fanns en nyare kabel. Blir lite trött på Audeze som hela tiden uppgraderar Tycker att rev.2 låter bättre än rev.1 på all musik som jag spelar (jazz, pop och klassiskt). Jag lyssnar inte på rock så jag kan inte uttala mig om den genren. Vi har alla olika klangideal och jag föredrar det mörka framför det ljusa. Lurar som HD-800 och K-701 är alldeles för ljusa för att jag ska trivas med lyssnandet. Inget ont annars om två riktigt bra lurar
Postad 15 August 2011 - 20:18
Utterberg
-
Utterberg
-
Användare
-
-
105 inlägg
En fråga:
Finns det någon butik i Sveriger som har LCD-2 som man kan åka och provlyssna den i? Har ej hört den än, och skulle gärna vilja höra den innan jag köper min nästa hörlur.
Postad 16 August 2011 - 07:54
hammer65
-
hammer65
-
Forumräv
-
-
700 inlägg
En fråga: Finns det någon butik i Sveriger som har LCD-2 som man kan åka och provlyssna den i? Har ej hört den än, och skulle gärna vilja höra den innan jag köper min nästa hörlur.
Audio Concept här i Stockholm ska ha LCD-2 på hyllan för provlyssning
Postad 16 August 2011 - 15:41
Utterberg
-
Utterberg
-
Användare
-
-
105 inlägg
Audio Concept här i Stockholm ska ha LCD-2 på hyllan för provlyssning 
Fint, vad har de för förstärkare man kan testa mee? får dra till hufvudstaden någon dag.
Postad 17 August 2011 - 13:37
hammer65
-
hammer65
-
Forumräv
-
-
700 inlägg
Fint, vad har de för förstärkare man kan testa mee? får dra till hufvudstaden någon dag.
Audio Concept har Burson, Lehmann, Harmony Design och några till hyfsade hörlursförstärkare. Själv gillade jag Burson HA160D som lät trevligt ihop med Grado och HD-800 Om du ska till hufvudstaden får vi kanske ordna en träff med t-h-e-p-i-m-p oxå? Det är roligt med en hifirunda på stan och botanisera bland alla prylarna
Postad 17 August 2011 - 14:49
Utterberg
-
Utterberg
-
Användare
-
-
105 inlägg
Audio Concept har Burson, Lehmann, Harmony Design och några till hyfsade hörlursförstärkare. Själv gillade jag Burson HA160D som lät trevligt ihop med Grado och HD-800 Om du ska till hufvudstaden får vi kanske ordna en träff med t-h-e-p-i-m-p oxå? Det är roligt med en hifirunda på stan och botanisera bland alla prylarna 
Aa, testade ju några olika Hifimanlurar i Göteborg med Burson HA160D, mycket trevligt var det. Testade även HD800, med den och det lät mycket fint. En träff? Tja, varför inte. Bor ni båda i Stockholm, eller?
Postad 17 August 2011 - 18:38
hammer65
-
hammer65
-
Forumräv
-
-
700 inlägg
Aa, testade ju några olika Hifimanlurar i Göteborg med Burson HA160D, mycket trevligt var det. Testade även HD800, med den och det lät mycket fint. En träff? Tja, varför inte. Bor ni båda i Stockholm, eller?
Vi bor nästan grannar i hufvudstaden. En träff vore inte dumt
Postad 17 August 2011 - 19:27
Utterberg
-
Utterberg
-
Användare
-
-
105 inlägg
Vi bor nästan grannar i hufvudstaden. En träff vore inte dumt 
Fint! Men vet ej när jag kan dra än, skolan drog precia igång, men är ju ledig hela helgerna, så det skulle fungera.
Postad 18 August 2011 - 19:08
Utterberg
-
Utterberg
-
Användare
-
-
105 inlägg
Kom på att jag har en snabbfråga.
Om man beställer från audeze.com. Vilket är det bästa betalsättet? Har ej paypal, för blev bannad eller något där. Vet ej varför.
Hur fungerar det med att betala med "credit card" går det med ett svenskt?
Postad 19 August 2011 - 18:29
oqvist
-
oqvist
-
Über-Guru
-
-
10548 inlägg
Kreditkort fint. Tips skaffa e-kort om du har swedbank eller liknande tjänst så slipper du ligga ute med verkliga kontouppgifter.
Postad 19 August 2011 - 20:18
Utterberg
-
Utterberg
-
Användare
-
-
105 inlägg
Kreditkort fint. Tips skaffa e-kort om du har swedbank eller liknande tjänst så slipper du ligga ute med verkliga kontouppgifter.
Har redan e-kort. :cool: Men då vet jag hur det fungerar typ, förutom att det är i dollar och inte SEK?
Postad 21 August 2011 - 20:56
oqvist
-
oqvist
-
Über-Guru
-
-
10548 inlägg
Någon här som har tips på högtalarförstärkare som inte lider av brusproblem eller dylikt med LCD-2n inkopplad på högtalarterminalerna? Ny eller begagnad. Min Yamaha RX-V440 RDS fungerar ypperligt men kan inte slå ur tanken att en dedikerad stereo förstärkare borde kunna prestera än bättre. https://www.prisjakt...dukt.php?p=2747Finns ont om hörlursförstärkare som levererar bra med kräm utan att kosta skjortan. Mina högtalare förtjänar lite bättre också. Surround skadar inte men är inget krav. Inga rör inblandade och relativt ofärgad med åtminstone 10 verkliga W ur 50 ohm. Det är någonting mina receivers gör med LCD-2n som hörlursförstärkarna jag testat inte fixar. Större ljudbild, bättre pondus och sub bas och diskant som blommar ut mer. Mer transparent helt enkelt och mer j*vlar anamma när det efterfrågas samtidigt som den flyter på mer obehindrat emellan. SACD stöd ska den ha helst för övrigt.
Postad 23 August 2011 - 12:36
ak3r
-
ak3r
-
Amatör
-
-
65 inlägg
raderat
Redigerat av ak3r, 26 August 2011 - 22:42.
Postad 24 August 2011 - 09:50
hammer65
-
hammer65
-
Forumräv
-
-
700 inlägg
Funderar på att sälja mina Audeze LCD-2 rev.1(1.9) fast med nya "kuddarna" och 2 st av deras adz5 sladdar + 2 st av de första sladdarna man fick med. Pris: 6900kr BVSA!
Jag använder dem inte så mycket som jag hade tänkt, de ligger mer än jag använder dem. Roligare om någon annan får mer nytta av dem 
Lycka till med försäljningen
Postad 24 August 2011 - 21:51
Utterberg
-
Utterberg
-
Användare
-
-
105 inlägg
Hammer65: vad matar du dina LCD-2 med?
Körde du Burson, eller hur var det?
Postad 25 August 2011 - 09:18
hammer65
-
hammer65
-
Forumräv
-
-
700 inlägg
Hammer65: vad matar du dina LCD-2 med? Körde du Burson, eller hur var det?
Jag har ett modifierat försteg Sentec SCA-1 som jag driver mina dynamiska hörlurar med. Försteget har ett riktigt utgångssteg med låg utimpedans som klarar av att driva svårare laster bra. Fungerar fint ihop med LCD-2
Postad 25 August 2011 - 09:21
Utterberg
-
Utterberg
-
Användare
-
-
105 inlägg
Jag har ett modifierat försteg Sentec SCA-1 som jag driver mina dynamiska hörlurar med. Försteget har ett riktigt utgångssteg med låg utimpedans som klarar av att driva svårare laster bra. Fungerar fint ihop med LCD-2 
Ah, okej. För jag letar efter en förstärkare som är lite "All-around" och den ska passa lite olika hörlurar, men jag vet ej vad jag ska ha. Vill undvika rör, och köra på solidstate. Har du några förslag? Min budget är flexibel, men gärna rimliga pengar.
Postad 25 August 2011 - 12:23
hammer65
-
hammer65
-
Forumräv
-
-
700 inlägg
Ah, okej. För jag letar efter en förstärkare som är lite "All-around" och den ska passa lite olika hörlurar, men jag vet ej vad jag ska ha. Vill undvika rör, och köra på solidstate. Har du några förslag? Min budget är flexibel, men gärna rimliga pengar.
Finns nog många här på forumet som har bättre erfarenheter än jag ang. hörlursförstärkare. Jag håller mest på med DIY och gillar att modda olika typer av hifi utrustning. Nyligen gav jag mig på min Pro-ject head box II som jag använder enbart till inkörning av hörlurar. Uppgraderade HeadBoxen med bättre komponenter samt förbättrade nätdelen. Slutresultatet var förvånandsvärt bra. Har inte hunnit jämföra den mot andra hörlursförstärkare dock men vet att många mångdubbelt dyrare hörlursförstärkare kommer att få en hård match. Är du intresserad kan jag modda en Pro-ject åt dig
Postad 25 August 2011 - 14:43
Utterberg
-
Utterberg
-
Användare
-
-
105 inlägg
Finns nog många här på forumet som har bättre erfarenheter än jag ang. hörlursförstärkare. Jag håller mest på med DIY och gillar att modda olika typer av hifi utrustning. Nyligen gav jag mig på min Pro-ject head box II som jag använder enbart till inkörning av hörlurar. Uppgraderade HeadBoxen med bättre komponenter samt förbättrade nätdelen. Slutresultatet var förvånandsvärt bra. Har inte hunnit jämföra den mot andra hörlursförstärkare dock men vet att många mångdubbelt dyrare hörlursförstärkare kommer att få en hård match. Är du intresserad kan jag modda en Pro-ject åt dig 
Ah, jag förstår! Vad kostar en Pro-Ject, ens?
Postad 25 August 2011 - 16:28
Unregisteredfa0001fc
-
Unregisteredfa0001fc
-
Användare
-
-
195 inlägg
kring 2k beroende på modell! så den ligger bra till i priset! Annars tycker jag att M1HPA gör ett riktigt bra jobb i sitt grundutförande! det kan nog också hammer hålla med om  Dock så har jag inte hört hammers nymoddade project så jag kan inte uttala mig om project vs M1hpa.
M1:an ligger på 5-6k typ.
Postad 25 August 2011 - 17:32
hammer65
-
hammer65
-
Forumräv
-
-
700 inlägg
Ah, jag förstår! Vad kostar en Pro-Ject, ens?
Pro-ject headbox II kostar runt 1000kr. Pro-ject gör även en större version headbox SE II för 2500kr men den har jag inte haft anledning att testa. Musical Fidelity M1-hpa'n har jag testat och den låter mycket bra och klarar av att driva två par LCD-2 med bravur. Vi använde M1-hpa'n till att spela in två par LCD-2 rev.2 och den gick utan avbrott i 300 timmar
Postad 25 August 2011 - 18:52
Utterberg
-
Utterberg
-
Användare
-
-
105 inlägg
Pro-ject headbox II kostar runt 1000kr. Pro-ject gör även en större version headbox SE II för 2500kr men den har jag inte haft anledning att testa. Musical Fidelity M1-hpa'n har jag testat och den låter mycket bra och klarar av att driva två par LCD-2 med bravur. Vi använde M1-hpa'n till att spela in två par LCD-2 rev.2 och den gick utan avbrott i 300 timmar 
Bara testat M1an en gång, tyckte den var rätt bra. Ofta den klarar av att driva två stycken samtidigt, fullt ut?
Postad 26 August 2011 - 12:33
hammer65
-
hammer65
-
Forumräv
-
-
700 inlägg
Bara testat M1an en gång, tyckte den var rätt bra. Ofta den klarar av att driva två stycken samtidigt, fullt ut?
Inga problem med höga ljudtryck på två samtidiga LCD-2 med M1-hpa Lyssnade igår med kombinationen moddad Pro-Ject Headbox och LCD-2 rev.2 och jag gillar verkligen ljudet. Finns tillräckligt med kraft och dynamik i Headboxen för att ge liv i LCD-2
Postad 26 August 2011 - 14:43
Utterberg
-
Utterberg
-
Användare
-
-
105 inlägg
Inga problem med höga ljudtryck på två samtidiga LCD-2 med M1-hpa Lyssnade igår med kombinationen moddad Pro-Ject Headbox och LCD-2 rev.2 och jag gillar verkligen ljudet. Finns tillräckligt med kraft och dynamik i Headboxen för att ge liv i LCD-2 
Hm, man kanske borde införskaffa sig en M1-HPA. Hur funkar den att köra via USB? Låter den lika bra då?
Postad 26 August 2011 - 16:38
Unregisteredfa0001fc
-
Unregisteredfa0001fc
-
Användare
-
-
195 inlägg
Den låter riktigt bra via USB, jag kör den själv till mina dynamiska lurar!
Postad 26 August 2011 - 16:59
Utterberg
-
Utterberg
-
Användare
-
-
105 inlägg
Den låter riktigt bra via USB, jag kör den själv till mina dynamiska lurar!
Åh, nu lockar den ännu mer. Om man kopplar den via en DAC istället, låter den bättre då, eller är det knappt någon skillnad?
Postad 26 August 2011 - 17:06
Unregisteredfa0001fc
-
Unregisteredfa0001fc
-
Användare
-
-
195 inlägg
har du en bättre dac än den som sitter i m1:an låter det bättre. min primära dac låter bättre. men M1:an skämmer verkligen inte ut sig. mycket bra maskin för pengen!
Postad 26 August 2011 - 17:10
Utterberg
-
Utterberg
-
Användare
-
-
105 inlägg
har du en bättre dac än den som sitter i m1:an låter det bättre. min primära dac låter bättre. men M1:an skämmer verkligen inte ut sig. mycket bra maskin för pengen!
Hm, vad kan man jämföra dac'en i M1an med? Om du har någon aning... Om inte annars, så kan den nog vara bra, tillsvidare.
Postad 26 August 2011 - 17:33
Unregisteredfa0001fc
-
Unregisteredfa0001fc
-
Användare
-
-
195 inlägg
Jag har bara jämfört den med DacMagic i orginal utförande. och där tycker jag det mer eller mindre är en lika match mellan M1:ans Dac och DM. och det tycker jag är hyggligt då DM ändå är en dedikerad Dac.
Postad 26 August 2011 - 18:02
Utterberg
-
Utterberg
-
Användare
-
-
105 inlägg
Jag har bara jämfört den med DacMagic i orginal utförande. och där tycker jag det mer eller mindre är en lika match mellan M1:ans Dac och DM. och det tycker jag är hyggligt då DM ändå är en dedikerad Dac.
Låter bra. Får köpa en, bara för att. Någon som har en begagnad M1'a?
Postad 26 August 2011 - 18:08
hammer65
-
hammer65
-
Forumräv
-
-
700 inlägg
M1-hpa'n är bara att rekommendera! Skaffa sedan en Blue Heaven USB-kabel och koppla in mellan M1:an och datorn så blir det ännu mycket bättre. Både fatzer och jag har provat och jämfört Blue Heaven kabeln med M1:an och man blir förvånad över hur mycket den förbättrar ljudet
Postad 26 August 2011 - 18:09
Unregisteredfa0001fc
-
Unregisteredfa0001fc
-
Användare
-
-
195 inlägg
kan bara instämma, Blue heaven är ruggig!
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Ljud
-
→
Högtalare
-
→
Hörlurar
-
Personuppgiftspolicy
|
-
Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
nimman
2026-06-08 07:49:07
-
-
-
Två sittplatser men behöver två till
genstruktur
2026-06-04 20:51:09
-
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|