Viasats Viaplay - är det något att ha?
2857 svar till detta ämne
Postad 07 November 2012 - 21:15
Shire
-
Shire
-
Användare
-
-
192 inlägg
Är det meningen att androidappen ska fungera så sjukt jävla dåligt?
Min platta huserar blott 3-5meter från min dyra Asus routher med 100/10 internet. Och champions league funkar knappt, bilden stannar _konstant_.
Provade även att kolla premier league hos min polare. Fick ljud men bilden stanna även där konstant.
Då satte polaren på samma match på sin Ipad. Funka galant...
Postad 08 November 2012 - 00:31
Unregistered1413
-
Unregistered1413
-
Mästare
-
-
2741 inlägg
Ja, Viasat har tydligen ansträngt sig extra mkt just för det.
Postad 08 November 2012 - 09:17
Unregistered1384
-
Unregistered1384
-
Beroende
-
-
1199 inlägg
Jag skulle kolla Barca celtic igår. Först testade jag med android-plattan och det ryckte o bilden stannade så det gick inte att se. Då startade jag datorn istället, funkade lite bättre men absolut inte acceptabelt för det priset man betalar. Ryckig bild som tusan, frameraten kommer och går, totalt omöjligt att avgöra inom vilken tidsram olika dragningar etc görs.
Nej, fy!
Postad 08 November 2012 - 11:42
Dalex
-
Dalex
-
Användare
-
-
103 inlägg
Mycket skumt detta, jag körde två matcher samtidigt igår satta till max dvs 2.9mbit och det fungerade hur bra som helst utan hack eller liknande. Körde ena matchen på laptop skärmen och den andra på monitorn. Ska tilläggas att jag även körde trådlöst till laptopen. Dock så hackar det ju om jag kör ut till tv:n via hdmi eftersom den inte klarar refreshraten korrekt.
Redigerat av Dalex, 08 November 2012 - 11:44.
Postad 08 November 2012 - 12:57
Muukie
-
Muukie
-
Amatör
-
-
93 inlägg
Min platta huserar blott 3-5meter från min dyra Asus routher med 100/10 internet. Och champions league funkar knappt, bilden stannar _konstant_. Provade även att kolla premier league hos min polare. Fick ljud men bilden stanna även där konstant. Då satte polaren på samma match på sin Ipad. Funka galant...
Japp det är såhär det fungerar på android. De bryr sig endast om iPad tyvärr. Kontaktar man Viasat så hävdar de ändå att problemen ligger hos användaren men jag har gett upp deras app till android på min nexus 7 och via datorn så får man också nöja sig med deras förbannade stuttering som varierar från gigantiskt mycket till mycket. Verkar ju dock som om improwise2 är något på spåret så får väl testa Windows 8 nån gång  Nä det är tur att man inte betalar något för deras tjänst(är satellitkund så har det gratis p.g.a. lördagsmatchen)
Postad 08 November 2012 - 17:28
Användarnamnet är upptaget
-
-
Wannabe
-
-
14 inlägg
Jag gjorde faktiskt slag i saken och uppgraderade till win 8, och se på fan nu fungerar det som det ska, via appen då från windows store. Inga ryckningar och bästa möjliga bild som erbjuds, dvs deras 2.9 mbit/s. Ska inte ropa hej än men ser onekligen lovande ut, bara testat nån halvlek än så länge. Via ipaden slapp jag ju också ryckningarna däremot blev det inte högsta kvaliten på bilden av ngn anledning. Kör man streamen via IE är det samma stuttering som vanligt dock.
Redigerat av Användarnamnet är upptaget, 08 November 2012 - 17:29.
Postad 10 November 2012 - 16:21
Dalex
-
Dalex
-
Användare
-
-
103 inlägg
Har uppgraderat från win7 till win8 nu men inte fan hittar jag viaplay appen nånstans för nerladdning!? Ni som kört in den hur kom ni åt att dra ner det?
Postad 10 November 2012 - 20:42
Bonzichrille
-
Bonzichrille
-
Forumräv
-
-
825 inlägg
Fler som fick problem med slutet på dagens match mellan aston villa-man u?
Plöstligt bara dog min stream och nu går det inte att logga in på viaplay, trots omstart av datorn. Säger bara tillfällgt avbrott. Svtplay fungerar ju som vanligt utan problem....
Postad 10 November 2012 - 21:51
-
-
Wannabe
-
-
14 inlägg
Har uppgraderat från win7 till win8 nu men inte fan hittar jag viaplay appen nånstans för nerladdning!? Ni som kört in den hur kom ni åt att dra ner det?
Gå in i windows store, finns direkt när du startar. Klicka bara på "store" sen håll muspekaren i nåt av de högra hörnen så du kan få upp sökfunktionen.
Redigerat av Användarnamnet är upptaget, 10 November 2012 - 21:53.
Postad 10 November 2012 - 21:54
oqvist
-
oqvist
-
Über-Guru
-
-
10547 inlägg
svtplay är ju inte sammanlängat med viaplay på något sätt. Viaplay låg nere för mig med
Postad 13 November 2012 - 22:13
mkjobb
-
mkjobb
-
Wannabe
-
-
16 inlägg
Hm, har nu provat viaplay, måste säga att jag är en smula besviken. Bildkvaliteten varierar mycket, men är alltid märkbart sämre än DVD (SD-materialet), HD-materialet är såklart bättre än DVD om man står ut med för hård komprimering ibland. Dessutom väljer viaplay inte högsta kvalitet trots att min dator och bredband (100Mbit) ska klara det, så det måste jag välja själv. Och så hackar det om jag spelar i webläsaren. Osebart. Windows 8-appen funkar däremot nästan helt perfekt på hackfronten. Hm. Som andra varit inne på, skumt - för dagens datorer ska ju klara fjuttig 1280x720 utan problem. Utbudet är sisådär. Dock hade de Godfrey ordnar allt (1936), vilket ju är glädjande, men kvaliteten liknar mer en 500Mbytes DVDRip tyvärr :-/ Nu är det väl kanske inte så lätt att få tag på just den filmen i bra kvalitet, men Criterions DVD ska vara markant bättre än det här som snarare liknade den public domain-variant man kan ladda hem från archive.org.Hum. Fick en gratismånad, gissar att jag vill ha det max en vecka. :-/
Postad 15 November 2012 - 08:31
Unregistered5deb0b1d
-
Unregistered5deb0b1d
-
Guru
-
-
4329 inlägg
Fick precis en pressrelease: Idag kommer Viaplay till PlayStation® 3
Viaplay Sverige - 2012-11-15 08:00
Nordens ledande streamingtjänst för tv, film och direktsänd sport lanseras idag på en av världens mest kända spelkonsoler, PlayStation®3. Samarbetet innebär att Viaplay nu erbjuder Playstation användare med Viaplay abonnemang och Playstation Plus-konto obegränsad tillgång till marknadens bredaste utbud av TV-serier, filmer och direktsänd sport, direkt i en internet-uppkopplad PlayStation®3. Viaplay och Sony bjuder till att börja med även på en månad fritt Viaplay respektive PlayStation®Plus abonnemang så att alla ska ha möjlighet att testa tjänsten. – Vi är mycket stolta över samarbetet med Sony och PlayStation®3. Som Nordens ledande onlinetjänst känns det både naturligt och spännande för oss att nu också kunna erbjuda Viaplays innehåll på en ledande spelkonsol och fortsätta utöka vår tillgänglighet, säger Niclas Ekdahl, VD på Viaplay. Samarbetet med Sony är det senaste steget i Viaplays satsning för att utöka räckvidden och göra TV, film och direktsänd sport tillgänglig på så många plattformar som möjligt. Viaplay finns redan på PC och Mac, smarta telefoner, läsplattor, Viaplay-Boxen, Smart TVs och snart även på X-Box 360. – Sony strävar ständigt efter att kunna erbjuda en samlad plattform för underhållning och på Playstation har man länge kunnat spela spel, lyssna på musik och titta på film. I och med samarbetet med Viaplay blir våra nordiska användare även först i Europa med att kunna ta del av ett brett utbud av direktsänd sport på sin PS3™och konsolen får ytterligare en dimension, säger Jim Ryan på Sony. Viaplay-applikationen kan enkelt laddas ner från Playstation Networks start meny →TV/Videotjänster → ”Mina Kanaler” på en internetuppkopplad PlayStation®3.
Postad 15 November 2012 - 09:23
ekon
-
ekon
-
Guru
-
-
5779 inlägg
Är det någon som vet vilken framerate det är på filmerna på viaplay? Försökte se en film igår (USA-producerad) men tyckte mig höra mickey-mouse effekten på ljudet (4% PAL speed-up) vilket gjorde att jag var tvungen att stänga av.
Är det 23.976fps, 25fps, 29.97fps eller blandat hej vilt mellan filmer? (jag förstår att det skiljer sig mellan film- respektive videoproducerat material.)
Postad 15 November 2012 - 10:18
Christopher_A
-
Christopher_A
-
Veteran
-
-
1590 inlägg
lite konstigt att man måste ha pluskonto för att kunna ha Viaplay. Bör inte finnad någon som helst teknisk orsak för detta.
iaf får man också en månad PSN plus gratis i samband med det här, Så ni som inte har plus har nu möjligheten att testa en av de bästa tjänsterna för spelare
http://viaplay.se/tv
jahapp, utbudet verkar fortfarande vara total skit på tv-sidan. inte mycket har ändrat sig sen förra året verkar det som.
Redigerat av Christopher_A, 15 November 2012 - 10:27.
Postad 15 November 2012 - 13:36
Christopher_A
-
Christopher_A
-
Veteran
-
-
1590 inlägg
drygt gränssnitt..de tycker det är bra att lista alla avsnitt enskilt och inte grupperade efter vilken tv-serie det ärnej jag vill inte bläddra igenom 1000 avsnitt av 6 på date, Adam Live, Jersey Shore, Lyxfällan eller Hollywoodfruar för att hitta något som kanske är intressant att se...
Postad 15 November 2012 - 13:42
Christopher_A
-
Christopher_A
-
Veteran
-
-
1590 inlägg
måste man vara månadsbetalande medlem för att kunna hyra film eller räcker det med att man bara är medlem?
Postad 15 November 2012 - 19:17
oqvist
-
oqvist
-
Über-Guru
-
-
10547 inlägg
Vore ologiskt om du måste va medlem. Speciellt med tanke på att du inte kommer åt hyrfilmerna som medlem av streamingtjänsten. Inte alla filmer i alla fall.
I ett svagt ögonblick (vill se motorsport) så signade jag för sport paketet igen. Drog igång någon hockey match allsvenskan och det hackar hela tiden? Det här hacket hade jag inte tidigare gånger jag testat streamingen. Kör via bärbara så pulver så det räcker och blir över finns ju.
Postad 15 November 2012 - 19:22
mcmike
-
mcmike
-
Über-Guru
-
-
10990 inlägg
måste man vara månadsbetalande medlem för att kunna hyra film eller räcker det med att man bara är medlem?
Man måste inte vara ps+ kund för att hyra.. http://viaplay.se/de...ign=unspecified
Postad 16 November 2012 - 05:00
MartinAberg
-
MartinAberg
-
Veteran
-
-
2318 inlägg
Hur funkar det med sportsändningarna?
Sugen på att se Trojas matcher i hockeyallsvenskan men känns ju segt om man inte får se alla matcherna.
Jag syftar på det stora paketet med sport, film och TV.
Kan jag se de senare under kvällen eller måste jag se matchen just när den spelas?
Postad 16 November 2012 - 06:35
mcmike
-
mcmike
-
Über-Guru
-
-
10990 inlägg
Hur funkar det med sportsändningarna? Sugen på att se Trojas matcher i hockeyallsvenskan men känns ju segt om man inte får se alla matcherna. Jag syftar på det stora paketet med sport, film och TV. Kan jag se de senare under kvällen eller måste jag se matchen just när den spelas?
Man kan se match upp till 4 timmar efter sändning.. Endast en match åt gången sänds.
Postad 16 November 2012 - 15:04
MartinAberg
-
MartinAberg
-
Veteran
-
-
2318 inlägg
Man kan se match upp till 4 timmar efter sändning.. Endast en match åt gången sänds.
Okok, så det är typnsom Elitserien på CMore, man får alltså hoppas på att rätt match visas?
Postad 17 November 2012 - 14:59
dvraptor
-
dvraptor
-
Wannabe
-
-
31 inlägg
Har Viaplay via Samsungboxen som följer med i Visats paket.
Någon som vet om det går att använda Viaplays sökfunktion tillsammans med ett tangentbord?
Hyfsat drygt att knappa med fjärren om man vill söka efter något speciellt...
Postad 17 November 2012 - 20:42
Asprilla
-
Asprilla
-
Användare
-
-
183 inlägg
Jag upplever kvaliteten på Viaplay genom ps3 som klart bättre än Iphone-Appletv.
Postad 17 November 2012 - 23:29
blackburn_
-
blackburn_
-
Lärjunge
-
-
460 inlägg
Jag skaffade en månads gratiskonto idag för att testa viaplay (live sport) via ps3an men tyvärr blir det precis så dålig bild som jag misstänkte. Sportsändningarna är ju i 50hz men PS3an kan bara skicka ut 60hz (vad jag vet iaf när det gäller streamad data?) så bilden blir givetvis väldigt ryckig och "ojämn". Kopplar jag datorn till TVn och kör 50hz blir det bra så det hade ju varit smidigt om man kunnat ställa om PS3an till 50hz också men misstänker att viaplay appen inte får mixtra med det. Antar att alla andra får samma problem när dom kollar på sportsändningar..?
Asprilla: Du har ju en Apple-TV ser jag. Har för mig att jag läst att man kan ställa den på 50Hz. Stämmer det och visst borde den då behålla det läget när man skickar något till den från t.ex. en iphone? Det borde isåfall se lika bra ut som när jag kopplar datorn till tvn och kör 50Hz och vore smidigare såklart.
Postad 18 November 2012 - 08:53
Asprilla
-
Asprilla
-
Användare
-
-
183 inlägg
Ja, Apple-tv kan man ställa till 50 Hz. Och det bör den ju hålla vad än källan är.
Jag upplevde inte bilden som ryckig. Däremot tyckte jag ps3 gav en klarare och skarpare bild, mindre brusig.
En annan fördel är att samtliga filmer finns tillgängliga. Många filmer finns inte tillgängliga via Iphone pga rättigheter.
Postad 18 November 2012 - 09:37
laserbob
-
laserbob
-
Rookie
-
2 inlägg
Har haft Viaplay i mer än ett år.
Bredbandsuppkoppling 100 Mbit
Champions Leagumatcher = Kvalitet som en match från Mexico VM 1970
Filmer = Bra en tredjedel av gångerna. Laggar ofta.
Postad 18 November 2012 - 12:42
Christopher_A
-
Christopher_A
-
Veteran
-
-
1590 inlägg
någon som har tips för hur man ska komma överens med gränssnittet på PS3ans viaplay?
det är så jävla rörigt
Postad 18 November 2012 - 17:31
Stringfellow
-
Stringfellow
-
Forumräv
-
-
625 inlägg
Kollar på DIF-Leksand just nu och bilden är bedrövlig. Ryckig och dålig upplösning.
Tur att Comhem/Viasat bjuder på detta för det är inte värt 199 spänn...
Postad 18 November 2012 - 21:52
simulacra
-
simulacra
-
Mästare
-
-
3147 inlägg
Kollar på DIF-Leksand just nu och bilden är bedrövlig. Ryckig och dålig upplösning.
Tur att Comhem/Viasat bjuder på detta för det är inte värt 199 spänn...
Konstigt, jag gluttade lite grann på matchen och det så helt ok ut, relativt ren HD-bild och frameraten var acceptabel, jag kollade då genom en ps3:a.
Postad 19 November 2012 - 08:00
Stringfellow
-
Stringfellow
-
Forumräv
-
-
625 inlägg
Konstigt, jag gluttade lite grann på matchen och det så helt ok ut, relativt ren HD-bild och frameraten var acceptabel, jag kollade då genom en ps3:a.
Bytte till Win8-appen och då blev bilden helt ok. Dock har ju den appen andra problem. - Muspekaren försvinner inte (mindre problem, bara att gömma den åt nåt håll) - Ljudet försvinner om man öppnar ett annat program, jag gillar att ha flikar öppna på diverse forum och diskutera en match som pågår, tyvärr omöjligt med den appen (om du vill ha ljudet kvar i bakgrunden).
Postad 19 November 2012 - 13:37
MartinAberg
-
MartinAberg
-
Veteran
-
-
2318 inlägg
Spelade upp en film via min tv (LG 47LM669T) och måste säga att jag är glad över att tjänsten är gratis första månaden.
Kvaliten var ju helt ok men helt plötsligt hänger sig filmen och jag får börja om från början.
Tänkte först att det kanske var snacka om buffring (kör trådlöst till TV), men efter en kvart kom inte filmen igång så då valde jag omstart av filmen.
Tänkte testa någon film via BR-spelaren någon dag för dit har jag ju trådanslutning.
Redigerat av MartinAberg, 19 November 2012 - 13:37.
Postad 19 November 2012 - 23:55
Christopher_A
-
Christopher_A
-
Veteran
-
-
1590 inlägg
har testat viaplay ett par dagar nu på min PS3 och jag kommer nog inte förnya prenumerationen (som var gratis).
Tittar man mest på tv-serier så är interfacet ett rent **** att tragla sig igenom. Inte blir det bättre för att det förorenas med 1000tals avsnitt av realityskit. Det känns som att de tagit fram Viaplay för filmtittande och att de inte tänkt igenom alls hur tv-serier skulle implementeras. Det känns absolut inte värt 80 kr i månaden för viaplay om man som jag mest är intresserad av TV. Bryr man sig om film och inte TV så kanske det är bättre.
Andra saker jag stör mig på är att Viaplay inte kommer ihåg vad man såg sist. Så vill man fortsätta se en tv-serie så måste man först leta fram den. De behöver göra tjänsten mer personlig. Istället är den en evig uppräkning av vad som är tillgängligt (och återigen förorenad av tusentals realityavsnitt).
En annan sak som är dålig är att om man avbryter mitt i så kan man inte fortsätta titta där man slutade utan man börjar från början. På netflix kan jag fortsätta titta på saker vart som helst när som helst.
Nä, blir nog bara Netflix tills vidare för mig. HBO är jag väldigt tveksam till med tanke på hur inkompetent deras "lansering" varit än så länge.
Postad 20 November 2012 - 08:11
frippes
-
frippes
-
Amatör
-
-
70 inlägg
Bytte till Win8-appen och då blev bilden helt ok. Dock har ju den appen andra problem.
- Muspekaren försvinner inte (mindre problem, bara att gömma den åt nåt håll)
- Ljudet försvinner om man öppnar ett annat program, jag gillar att ha flikar öppna på diverse forum och diskutera en match som pågår, tyvärr omöjligt med den appen (om du vill ha ljudet kvar i bakgrunden).
Plus att det inte går att spara användarid och lösenord i win8-appen. Åtminstone inte i min. Annars är funktionen med bild och strömmning det bästa av de olika sätt jag testat Viaplay på, via webben och smart-tv-app.
Postad 20 November 2012 - 13:21
Unregisteredb71577f7
-
Unregisteredb71577f7
-
Användare
-
-
164 inlägg
Är det samma utbud oavsett plattform? Har sett Viaplay på iPhone och där kunde man inte se t.ex. "Viasat Sport" kanalen utan bara utvalda livesändningar.
Finns det något sätt att se en eftersändning av en match när den visas på t.ex Viasat sport, hittade inte det när jag testade som hastigast.
Redigerat av Unregisteredb71577f7, 20 November 2012 - 13:52.
Postad 20 November 2012 - 13:27
MartinAberg
-
MartinAberg
-
Veteran
-
-
2318 inlägg
Någon som vet varför de inte har allt tillängligt på Viaplay?
Sambon missade "Date in the city" igår på TV3 och efter att sökt på det i Viaplay så fick jag bara massa filmträffar...
Postad 20 November 2012 - 13:51
Kullre
-
Kullre
-
Användare
-
-
209 inlägg
Ingen text på filmer via Viaplay-appen i min LG-BR. Jaha. LG:s fel enligt Viaplay, Viaplays fel enligt LG. Någon som har någon uppfattning?
Postad 20 November 2012 - 14:30
Unregistered5deb0b1d
-
Unregistered5deb0b1d
-
Guru
-
-
4329 inlägg
Någon som vet varför de inte har allt tillängligt på Viaplay? Sambon missade "Date in the city" igår på TV3 och efter att sökt på det i Viaplay så fick jag bara massa filmträffar...
Antagligen för deras avtal inte tillåter dem att visa Date in the City på nätet.
Postad 20 November 2012 - 20:52
MartinAberg
-
MartinAberg
-
Veteran
-
-
2318 inlägg
Antagligen för deras avtal inte tillåter dem att visa Date in the City på nätet.
Så det gäller alltså att se det när det går på TV annars är det alltså kört?
Postad 20 November 2012 - 21:29
mcmike
-
mcmike
-
Über-Guru
-
-
10990 inlägg
Är det samma utbud oavsett plattform? Har sett Viaplay på iPhone och där kunde man inte se t.ex. "Viasat Sport" kanalen utan bara utvalda livesändningar. Finns det något sätt att se en eftersändning av en match när den visas på t.ex Viasat sport, hittade inte det när jag testade som hastigast.
Utbudet när det gäller live sporten ska vara lika oavsett plattform, som man kan se upp till 4 timmar efter match start. Vill man ha större utrymme för att se gäller viaplay boxen..
Postad 20 November 2012 - 23:30
prefab
-
prefab
-
Rookie
-
5 inlägg
Testade Viaplay en halvtimme sedan deras app för ps3 tillgängligjorts. Tycker det suger. Detta är vad jag skrev till Viaplays support efteråt. Är det någon som håller med eller har jag fattat fel.
Genomusel användarupplevelse.
Jag har testat Netflix nu en månad och är helt blown away av användarupplevelsen och den sömlösa integrationen mellan alla plattformar (PS3, iPad, webbläsare på PC och app i mobilen). Tyvärr är Netflix utbud inte så bra och därför gladde jag mig åt att testa Viaplay när väl er app för PS3 fanns tillgänglig. Nu har jag testat er tjänst under någon halvtimme och betyget är tyvärr förödande uselt:
Användargränssnittet måste ha utvecklats och testats av människor utan någon grundläggande kunskap om interaktionsdesign och användbarhet och förmodligen på en 65 tummare på 2 meters avstånd. Jag sitter med en 46 tummare på ca 4 meters avstånd och kan knappt urskilja texter och knappar trots att min syn är mycket god. Vit text mot svart botten kräver större teckengrad än svart text på vit botten. Ni tvingar folk att lämna TV-soffan för att ställa sig framför TV:n för att ens kunna använda tjänsten. Otroligt.
Betyg Viaplay 1/5, Netflix 4/5
Pågående filmer finns det inget stöd för över huvudtaget. Om jag börjar att titta på en film och stannar den för att titta vidare i morgon så vill jag förstås att filmen startar där jag senast slutade när jag återupptar tittandet. Er tjänst tvingar mig att försöka hitta där jag var genom att spola fram. Tänk er även scenariet där mina barn påbörjat en film som de vill titta klart på i morgon. De kanske inte ens kommer ihåg vad filmen hette. Hur skall de hitta den? I Netflix redovisas alltid på gående filmer tydligt. Lysande.
Betyg Viaplay 0/5, Netflix 5/5
Integration mellan devices förekommer överhuvudtaget inte. Jag vill förstås kunna börja att titta på en film på TV:n. När min sambo sedan vill ha TV:n för att titta på sitt favoritprogram vill jag förstås kunna fortsätta titta på min iPad. Det går inte utan att starta om filmen och leta upp var jag var. Detta funkar i Netflix. Där kan man dessutom, när man bläddrar runt bland filmerna i iPaden och hittar något man vill titta på så får man vid "play" möjlighet att välja om man vill spela upp på PS3:an eller i iPaden. I det förra alternativet fungerar då iPaden som en fjärrkontroll till filmen. Lysande.
Barnvänlighet finns det inget särskilt stöd för. Mina barn måste alltså hitta sina filmer genom att bläddra i samma gränssnitt och samma utbud som vi vuxna letar skräckfilmer i. Inget man helst låter sina barn göra. Netflix har ett eget gränssnitt för barnfilmer. Mycket praktiskt.
Registreringen och prenumerationsupplägget är inget annat än ett skämt som tog mig en halvtimme att komma tillrätta med. Att jag överhuvudtaget måste vara Playstation Plus-kund är under all kritik. De 79 kr/mån ni matchar Netflix med blir ju larvigt eftersom jag avkrävs 150 kr per kvartal för ett plus-abonnemang jag överhuvudtaget inte är intresserad av. Verklig kostnad är alltså 129 kr/mån. Dessutom är det mycket otydligt när ni bjuder på en månads Viaplay-abonemang och samtidigt bjuder på en månads ps-plus trots att det bara går att välja minst 3-månadersabonnemang på ps-plus. Jag fick surfa en del på nätet i en del forum för att fatta att det ändå var det alternativet jag skulle ange. Dessutom krånglar ni till det med att tvinga mig att skriva av en rabattkod (från ett fönster jag var tvungen att lämna TV-soffan för att ens kunna läsa) som jag sedan behövde ange i playstation store genom att först välja alternativet Fund (vilket också tog mig en stund att förstå). När jag sedan väljer alternativet TV+Film för 0 kronor under en månad (ordinarie 79 kr/mån) så får jag upp en bekräftelseruta som säger att 79 kronor kommer att dras på mitt kort. Trots att ni alltså utlovar att bjuda på en månad. Jag utgår ifrån att detta inte görs och att det bara är (ytterligare) en miss i användargränssnittet. Katastrof.
Summa summarum så kan ert bättre utbud aldrig någonsin på något sätt uppväga den katastrofalt dåliga implementationen av tjänsten i PS3 och den totala avsaknaden av integration mellan devices. Löser ni ovanstående kommer jag och sannolikt många med mig att ge er en ny chans. Gör om, gör rätt.
Postad 21 November 2012 - 07:31
peggen
-
peggen
-
Lärjunge
-
-
430 inlägg
Du glömde påpeka att det saknas 5.1-ljud i deras filmer.
Postad 23 November 2012 - 08:49
uberweiss
-
uberweiss
-
Lärjunge
-
-
388 inlägg
Håller med Prefab, herregud vad kasst det är.
Jag har just nu inte hittat något bra, smidigt sätt att se på Viaplay hemma. Trots att jag äger i stort sett all teknik som borde göra det möjligt.
1. PS3 - Går bort helt, förutom att appen är katastrof så skulle jag aldrig vilja ha en fläktande PS3-konsoll igång för att kolla på film.
2. Airplay via iPhone/iPad - Inget stöd för undertexter vilket är synd då deras app till iPhone faktiskt är bra.
3. Airplay via MBP - Helt enkelt för omständigt, vilket visserligen är Apples fel snarare än Viaplays.
4. Smart-TV - Kommentarer överflödiga.
Hur gör ni? Måste man köra från dator via HDMI direkt till TVn för att det ska fungera tillfredsställande?
Postad 23 November 2012 - 21:15
mcmike
-
mcmike
-
Über-Guru
-
-
10990 inlägg
Håller med Prefab, herregud vad kasst det är.
Jag har just nu inte hittat något bra, smidigt sätt att se på Viaplay hemma. Trots att jag äger i stort sett all teknik som borde göra det möjligt.
1. PS3 - Går bort helt, förutom att appen är katastrof så skulle jag aldrig vilja ha en fläktande PS3-konsoll igång för att kolla på film.
2. Airplay via iPhone/iPad - Inget stöd för undertexter vilket är synd då deras app till iPhone faktiskt är bra.
3. Airplay via MBP - Helt enkelt för omständigt, vilket visserligen är Apples fel snarare än Viaplays.
4. Smart-TV - Kommentarer överflödiga.
Hur gör ni? Måste man köra från dator via HDMI direkt till TVn för att det ska fungera tillfredsställande?
Alla tv appar är kassa kan jag hålla med om. Eller så har man en Apple dator/atv och skärmdelning strålande bra. Viaplayboxen annars med flera hd kanaler:) Viaplay fungerar helt enkelt bäst med iOS!
Postad 24 November 2012 - 13:57
Unregistered1413
-
Unregistered1413
-
Mästare
-
-
2741 inlägg
Samma här, inte det bästa man sett men full OK. Windows 8 appen.
Postad 27 November 2012 - 22:11
Nirre99
-
Nirre99
-
Användare
-
-
137 inlägg
Testade Viaplay en halvtimme sedan deras app för ps3 tillgängligjorts. Tycker det suger. Detta är vad jag skrev till Viaplays support efteråt. Är det någon som håller med eller har jag fattat fel.
Genomusel användarupplevelse.
Jag har testat Netflix nu en månad och är helt blown away av användarupplevelsen och den sömlösa integrationen mellan alla plattformar (PS3, iPad, webbläsare på PC och app i mobilen). Tyvärr är Netflix utbud inte så bra och därför gladde jag mig åt att testa Viaplay när väl er app för PS3 fanns tillgänglig. Nu har jag testat er tjänst under någon halvtimme och betyget är tyvärr förödande uselt:
Användargränssnittet måste ha utvecklats och testats av människor utan någon grundläggande kunskap om interaktionsdesign och användbarhet och förmodligen på en 65 tummare på 2 meters avstånd. Jag sitter med en 46 tummare på ca 4 meters avstånd och kan knappt urskilja texter och knappar trots att min syn är mycket god. Vit text mot svart botten kräver större teckengrad än svart text på vit botten. Ni tvingar folk att lämna TV-soffan för att ställa sig framför TV:n för att ens kunna använda tjänsten. Otroligt. Betyg Viaplay 1/5, Netflix 4/5
Pågående filmer finns det inget stöd för över huvudtaget. Om jag börjar att titta på en film och stannar den för att titta vidare i morgon så vill jag förstås att filmen startar där jag senast slutade när jag återupptar tittandet. Er tjänst tvingar mig att försöka hitta där jag var genom att spola fram. Tänk er även scenariet där mina barn påbörjat en film som de vill titta klart på i morgon. De kanske inte ens kommer ihåg vad filmen hette. Hur skall de hitta den? I Netflix redovisas alltid på gående filmer tydligt. Lysande. Betyg Viaplay 0/5, Netflix 5/5
Integration mellan devices förekommer överhuvudtaget inte. Jag vill förstås kunna börja att titta på en film på TV:n. När min sambo sedan vill ha TV:n för att titta på sitt favoritprogram vill jag förstås kunna fortsätta titta på min iPad. Det går inte utan att starta om filmen och leta upp var jag var. Detta funkar i Netflix. Där kan man dessutom, när man bläddrar runt bland filmerna i iPaden och hittar något man vill titta på så får man vid "play" möjlighet att välja om man vill spela upp på PS3:an eller i iPaden. I det förra alternativet fungerar då iPaden som en fjärrkontroll till filmen. Lysande. Betyg Viaplay 0/5, Netflix 5/5
Barnvänlighet finns det inget särskilt stöd för. Mina barn måste alltså hitta sina filmer genom att bläddra i samma gränssnitt och samma utbud som vi vuxna letar skräckfilmer i. Inget man helst låter sina barn göra. Netflix har ett eget gränssnitt för barnfilmer. Mycket praktiskt. Betyg Viaplay 0/5, Netflix 5/5
Registreringen och prenumerationsupplägget är inget annat än ett skämt som tog mig en halvtimme att komma tillrätta med. Att jag överhuvudtaget måste vara Playstation Plus-kund är under all kritik. De 79 kr/mån ni matchar Netflix med blir ju larvigt eftersom jag avkrävs 150 kr per kvartal för ett plus-abonnemang jag överhuvudtaget inte är intresserad av. Verklig kostnad är alltså 129 kr/mån. Dessutom är det mycket otydligt när ni bjuder på en månads Viaplay-abonemang och samtidigt bjuder på en månads ps-plus trots att det bara går att välja minst 3-månadersabonnemang på ps-plus. Jag fick surfa en del på nätet i en del forum för att fatta att det ändå var det alternativet jag skulle ange. Dessutom krånglar ni till det med att tvinga mig att skriva av en rabattkod (från ett fönster jag var tvungen att lämna TV-soffan för att ens kunna läsa) som jag sedan behövde ange i playstation store genom att först välja alternativet Fund (vilket också tog mig en stund att förstå). När jag sedan väljer alternativet TV+Film för 0 kronor under en månad (ordinarie 79 kr/mån) så får jag upp en bekräftelseruta som säger att 79 kronor kommer att dras på mitt kort. Trots att ni alltså utlovar att bjuda på en månad. Jag utgår ifrån att detta inte görs och att det bara är (ytterligare) en miss i användargränssnittet. Katastrof. Betyg Viaplay 0/5, Netflix 5/5
Summa summarum så kan ert bättre utbud aldrig någonsin på något sätt uppväga den katastrofalt dåliga implementationen av tjänsten i PS3 och den totala avsaknaden av integration mellan devices. Löser ni ovanstående kommer jag och sannolikt många med mig att ge er en ny chans. Gör om, gör rätt.
Har du fått något svar?
Redigerat av Nirre99, 27 November 2012 - 22:11.
Postad 27 November 2012 - 23:30
prefab
-
prefab
-
Rookie
-
5 inlägg
Jag fick svar att de tackade för tydlig feedback och att de skickat det vidare till produktansvarig. Denne svarade sedan att de tacksamt tagit emot min feedback som bidrar till deras produktutveckling. Snabbt och korrekt hanterat och inte helt vanligt. Det skall de ha cred för. Hoppas nu bara att det leder till något också.
Postad 29 November 2012 - 07:29
Nirre99
-
Nirre99
-
Användare
-
-
137 inlägg
Jag fick svar att de tackade för tydlig feedback och att de skickat det vidare till produktansvarig. Denne svarade sedan att de tacksamt tagit emot min feedback som bidrar till deras produktutveckling. Snabbt och korrekt hanterat och inte helt vanligt. Det skall de ha cred för. Hoppas nu bara att det leder till något också.
Men du fick inget svar på varför vi "straffas" med att behöva betala även för playstation plus?
Postad 29 November 2012 - 22:08
mcmike
-
mcmike
-
Über-Guru
-
-
10990 inlägg
Men du fick inget svar på varför vi "straffas" med att behöva betala även för playstation plus?
Det är ju bedrövligt, ett steg tillbaka i utvecklingen..
Postad 05 December 2012 - 16:43
Unregistered5deb0b1d
-
Unregistered5deb0b1d
-
Guru
-
-
4329 inlägg
Större intervju med vd:n idag: http://www.dn.se/eko...a-locka-tittare
lovar mer reklam och att de skall befästa sin postion som marknadsledande vad det nu betyder. Hoppas på en bättre tjänst via PS3 och fler intressanta filmer/serier.
Postad 06 December 2012 - 02:31
simulacra
-
simulacra
-
Mästare
-
-
3147 inlägg
Enda problemet jag har med playstationappen är att strömmen tappar subtitles om man pausar filmen, då måste man starta om den och spola fram dit man var.
0 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Media & Mediauppspelning
-
→
TV-Program
-
Personuppgiftspolicy
|
-
-
Två sittplatser men behöver två till
genstruktur
2026-06-04 20:51:09
-
-
Akustikväggen klar inåt rummet, köpte en skön fåtölj
genstruktur
2026-05-20 17:06:21
-
Snart klar med akustikväggen, är bara gaveln kvar
genstruktur
2026-05-20 17:04:36
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|