Samsung Smart TV
533 svar till detta ämne
Postad 18 March 2013 - 16:40
AbductedTurtle
-
AbductedTurtle
-
Lärjunge
-
-
481 inlägg
Skumt att det blir så ? Kanske @wmadoss har några tips på detta ? Jag själv vet inte varför det blir så för dig. För mig med comhem så funkar guide som det skall efter man raderat kanaler.
Ja verkligen, men jag ska sitta och pyssla lite till med detta. Jag har Canal Digital men det borde inte vara någon stor skillnad.. Inte en aning tar jag bort kanaler i hubben / kanal så är dom borta även i EPG. Har du testat bytt Kläge i EPG mellan TV, ALLA etc och se om det är ngn skillnad eller om du bara valt fel där?
Det har jag faktiskt testat också, men tar man bort via "Alla" då borde det inkludera allt annat?
Postad 13 April 2013 - 14:04
MalcomX
-
MalcomX
-
Veteran
-
-
1711 inlägg
Ingen som har uppdaterat sin samsung
Först kom 2005 som teven själv uppdaterade utan att jag märkte något och sedan kom 2006 som inte kommer ner online utan måste köras in via USB
Har inte märkt någon skillnad, så man kan undra vad man uppdaterat ?
Postad 13 April 2013 - 16:07
Xzibit
-
Xzibit
-
Rookie
-
3 inlägg
Hallå gubbar
Jag var hemma hos en polare och kollade på PL i viaplay på hans nya samsung tv, minst inte vilken annat än att den var ny och vit.
Bildkvaliten på streamingen var riktigt dålig och han visste inte varför.
Är de någon som känner till detta och kan förklara varför?
Funderar på att köpa Samsung UE50ES5505 som är 5 serien om jag förstått de rätt. Kommer jag då också få utstå dålig kvalite på viaplay streamingen?
Tack på förhand
Postad 13 April 2013 - 16:34
MalcomX
-
MalcomX
-
Veteran
-
-
1711 inlägg
Utgår från att du såg PL med viaplaypappen då du pratar om streaming
Viplay och streaming är nog det sämsta jag sett och det har inget med teven att göra
Redigerat av MalcomX, 13 April 2013 - 16:41.
Postad 13 April 2013 - 17:09
Xzibit
-
Xzibit
-
Rookie
-
3 inlägg
Ja.
Streamar jag till datorn nu hemma så är de inga problem.
Vet att någon nämde nåt om att dem nyare serierna hade åtgärdat detta.
Redigerat av Xzibit, 13 April 2013 - 17:09.
Postad 01 July 2013 - 10:49
PBateman
-
PBateman
-
Forumräv
-
-
819 inlägg
Köpte mig en Samsung igår och allt funkar riktigt bra MEN ett skumt problem.
När jag kör Spotify eller netflix via smart så kommer inte ljudet ut till min stärkare utan bara via högtalarna på TV:n.
Vad har jag missat? säkert nått enkelt men jag letade som en tok på en lösning men hittade inget.
Kollar jag på vanlig TV så kommer ljudet till stärkaren....
Postad 07 July 2013 - 21:53
Unregistered0db38fb1
-
Unregistered0db38fb1
-
Lärjunge
-
-
269 inlägg
Efter senaste uppgraderingen version 1105 (UE32F6475) så är det låssymbol (utom Tv3!) på alla program när man trycker på Smart knappen. Trycker man ok och matar in 0000 så ser man programmen korrekt. Jag har CanalDigital med CA modul kopplad. Någon annan som sett detta. Det fungerar sedan korrekt tills jag stänger av o slår på TV'n igen
Postad 21 July 2013 - 19:36
Unregistered1856aeb6
-
Unregistered1856aeb6
-
Wannabe
-
-
14 inlägg
Undrar om någon har nån erfarenhet om denna Tv.n vi tänkte köpa? Det är en Samsung UE42F5505AKXXE http://www.samsung.c.../UE42F5505AKXXEDen finns i 3 olika storlekar och min tjej vill ha en max 42Tum Ser ut att man får mycket TV för pengarna och mycket Smart Tv funktioner Vill ha en med Nätverk och att det är en Smart Tv med Netflix o.s.v Billigaste pris finns på Hifiklubben för 5790 http://www.hifiklubb...505-_led-tv.htmSkrivs på sweclockers.com att Samsung TV har mest clouding samt ghosting i bilden. Stämmer detta?
Redigerat av Unregistered1856aeb6, 21 July 2013 - 19:38.
Postad 27 July 2013 - 09:48
henke19822
-
henke19822
-
Lärjunge
-
-
404 inlägg
Vad hände med Samsung Smart Evolution Kit? Vi som köpte våra TV-apparater förra året borde ju kunna köpa det. Men utan att ha letat så har jag ändå inte sprungit på en sån, och ännu mindre har nån uppfattning om priset!
Postad 27 July 2013 - 11:14
XINS
-
XINS
-
Amatör
-
-
89 inlägg
Vad hände med Samsung Smart Evolution Kit? Vi som köpte våra TV-apparater förra året borde ju kunna köpa det. Men utan att ha letat så har jag ändå inte sprungit på en sån, och ännu mindre har nån uppfattning om priset!
Det finns här http://www.hembiobut...p?pgrpnr=185110 Pris ca 3000
Redigerat av XINS, 27 July 2013 - 11:14.
Postad 27 August 2013 - 20:34
jaguarz69
-
jaguarz69
-
Rookie
-
1 inlägg
Hej jag har en Samsung ES8005 (2012) Jag har uppdaterat till nyaste programvaran och har försökt att streama hd videos o vanliga videos via det nya programmet Samsung Link (tidigare All Share) . Men Efter att jag installerat programvaran Samsung link på Datorn och ska få datorn registrerad så man kan välja filer att streama så kommer inte datorn upp som enhet, vilket resulterar i att de inte går att synka datorn och samsung appen i Tvn (samsung link) Jag vet att programmet kräver DLNA certifierad router och jag har det (ASUS-RT-N65U). Undrar om någon har fått Samsung link att fungera på detta sätt som i introduktionsvideon visar på http://link.samsung.com/
Postad 10 September 2013 - 19:44
Maete
-
Maete
-
Wannabe
-
-
21 inlägg
Hej!
Jag har en Samsung UE60F7005 och har lite funderingar kring Cinema black funktionen. Jag får den ej att funka när jag tittar på film som finns på en dator i mitt nätverk antingen via Plex appen eller Samsung Link. Det valet är disablat i menyn. Läste lite i e-manualen och då står det att den funktionen endast fungerar när insignalen är ifrån HDMI eller Component. Hur kan det inte fungera via Samsungs egna Samsung Link?? Någon som vet något mer om detta? Måste jag ändå ha en separat mediacenter via HDMI för att kunna använda all funktionalitet i Samsungs TV???
Har nu chattat med samsung och detta är tydligen så det är och inget man vet just nu om det går att lösa i framtida firmware-uppdateringar....
Ni som har 8 serien, är det samma sak där?
Redigerat av Maete, 11 September 2013 - 08:31.
Postad 15 September 2013 - 15:55
Arngrim
-
Arngrim
-
Lärjunge
-
-
368 inlägg
Jag har en Samsung UE55 F8005 och jag har svårigheter att få inspelningsfunktionen att fungera så som jag tror att den ska fungera. När jag startar inspelning av ett program som jag tittar på så fungerar inspelningen som den ska men när jag schemalägger en inspelning och sedan stänger av TVn så startar inte inspelningen. Eftersom jag oftast inte är hemma när en schemalagd inspelning ska starta så vet jag inte om TVn startar vid rätt tid men TVn borde automatiskt starta när inspelningen ska starta eller är det inte så det fungerar?
Är det någon här som har stött på liknande problem med schemaläggning av inspelning fungerar i Samsung Smart Tv, 2013?
Postad 18 September 2013 - 22:41
MygganMouvitz
-
MygganMouvitz
-
Rookie
-
2 inlägg
Ue55f8005 kan inte ändra bildläge, får bara att funktionen inte är tillgänglig - den står på stadion och vill ändra/ kalibrera men kan inte ens komma åt att ändra något.
Postad 19 September 2013 - 06:58
Unregisteredc3031afe
-
Unregisteredc3031afe
-
Användare
-
-
193 inlägg
...sedan stänger av TVn så startar inte inspelningen.
Har du testat med att stänga av teven via fjärren, alltså inte på tevens av/på knapp?
Postad 19 September 2013 - 08:09
agpath
-
agpath
-
Mega-Guru
-
-
7926 inlägg
Har du testat med att stänga av teven via fjärren, alltså inte på tevens av/på knapp?
Den har väl inte ens en strömbrytare? Funderar mer på om det har men den usb-anslutna enhet som inspelningen görs på. Har denna ström när TVn är i standby?
Postad 19 September 2013 - 12:12
Unregistered1413
-
Unregistered1413
-
Mästare
-
-
2741 inlägg
Ue55f8005 kan inte ändra bildläge, får bara att funktionen inte är tillgänglig - den står på stadion och vill ändra/ kalibrera men kan inte ens komma åt att ändra något.
Butiks-läge?
Postad 24 September 2013 - 20:35
Arngrim
-
Arngrim
-
Lärjunge
-
-
368 inlägg
Jo, jag brukar alltid stänga av TVn med fjärrkontrollen. Den har väl inte ens en strömbrytare? Funderar mer på om det har men den usb-anslutna enhet som inspelningen görs på. Har denna ström när TVn är i standby?
TVn har en liten "joystick" på baksidan som går att använda för att styra TVn. USB drivern får sin ström genom USB utgången men eftersom inspelningen fungerar när jag startar den manuellt och ganska ofta när när jag schemalagt en inspelningen så tror jag inte det är något problem med disken. ----------------------------- Jag har upptäcket att det inte går att spela in från en betalkanal samtidigt som jag tittar på en annan betalkanal men när jag googlat på det så har jag inte hittat någon information om det. Är det någon som vet i fall begränsningen sitter i TVn eller om det är kabel-TV leverantören eller CI-modulen som har det här begränsningen? Jag hat Comhem som leverantör av kabel-TV.
Redigerat av Arngrim, 24 September 2013 - 20:37.
Postad 26 September 2013 - 10:29
agpath
-
agpath
-
Mega-Guru
-
-
7926 inlägg
Jag har upptäcket att det inte går att spela in från en betalkanal samtidigt som jag tittar på en annan betalkanal men när jag googlat på det så har jag inte hittat någon information om det. Är det någon som vet i fall begränsningen sitter i TVn eller om det är kabel-TV leverantören eller CI-modulen som har det här begränsningen? Jag hat Comhem som leverantör av kabel-TV.
CI-modulen kan endast avkoda en ström i taget så därför kan du bara kan spela in en kodad kanal i taget. Lite märkligt konstruerat av Samsung. På min gamla Canal Digital-box så spelades strömmen in kodat och avkodades av CI-modulen först när man skulle spela upp det inspelade så där fanns inte detta problem.
Postad 26 September 2013 - 17:30
Arngrim
-
Arngrim
-
Lärjunge
-
-
368 inlägg
CI-modulen kan endast avkoda en ström i taget så därför kan du bara kan spela in en kodad kanal i taget. Lite märkligt konstruerat av Samsung. På min gamla Canal Digital-box så spelades strömmen in kodat och avkodades av CI-modulen först när man skulle spela upp det inspelade så där fanns inte detta problem.
Tack, det förklarar saken.
Postad 01 October 2013 - 17:54
Unregistered39710
-
Unregistered39710
-
Rookie
-
1 inlägg
Köpte mig en Samsung igår och allt funkar riktigt bra MEN ett skumt problem. När jag kör Spotify eller netflix via smart så kommer inte ljudet ut till min stärkare utan bara via högtalarna på TV:n. Vad har jag missat? säkert nått enkelt men jag letade som en tok på en lösning men hittade inget.
Kollar jag på vanlig TV så kommer ljudet till stärkaren....
Jag har liknande problem med min UE55F6475. Jag tar ut ljudet via optisk kabel och det fungerar bra om man kör från extern digitalbox men när jag kör tex. SVTplay via webläsaren kommer ljudet bara från högtalarna. finns det någon lösning? Mvh
Postad 29 October 2013 - 11:03
toksmurfen
-
toksmurfen
-
Wannabe
-
-
21 inlägg
Kommer köpa mig en UE60F7005 och har en fundering ang. hur jag ska koppla in mina enheter.... har en CD-box med inspelning men har funderingar på att skippa den helt o hållet och köpa en CA-modul och ansluta en USB-disk för inspelning.
Normalt sett kollar jag på tv:n med ljudet i tv:n men ibland när jag ser på film och musikprogram så vill jag plocka ut ljudet via förstärkaren kopplar jag bara in den via den optiska länken då eller gör man på något annat sätt?
Postad 29 October 2013 - 11:25
agpath
-
agpath
-
Mega-Guru
-
-
7926 inlägg
Kommer köpa mig en UE60F7005 och har en fundering ang. hur jag ska koppla in mina enheter.... har en CD-box med inspelning men har funderingar på att skippa den helt o hållet och köpa en CA-modul och ansluta en USB-disk för inspelning. Normalt sett kollar jag på tv:n med ljudet i tv:n men ibland när jag ser på film och musikprogram så vill jag plocka ut ljudet via förstärkaren kopplar jag bara in den via den optiska länken då eller gör man på något annat sätt?
Det brukar vara optisk ut från TV till förstärkare.
Postad 04 November 2013 - 10:54
chollo42
-
chollo42
-
Wannabe
-
-
13 inlägg
Har precis köpt en Samsung UE 46 F8005 och har IP-tv via Canal Digital med set-top-box. Har fått ordning på det mesta men får inte gammeldax Text-tv att fungera ( Svärfar kommer kräva det  får meddelande : tjänsten ej tillgänglig.
Postad 04 November 2013 - 10:56
agpath
-
agpath
-
Mega-Guru
-
-
7926 inlägg
Har precis köpt en Samsung UE 46 F8005 och har IP-tv via Canal Digital med set-top-box. Har fått ordning på det mesta men får inte gammeldax Text-tv att fungera ( Svärfar kommer kräva det får meddelande : tjänsten ej tillgänglig.
Text-TV får du se via det vanliga antennuttaget på TVn.
Redigerat av agpath, 04 November 2013 - 11:02.
Postad 04 November 2013 - 11:23
chollo42
-
chollo42
-
Wannabe
-
-
13 inlägg
Text-TV får du se via det vanliga antennuttaget på TVn.
okay, du menar att jag skulledra typ en analog sladd till från boxen till antennuttaget? men det funkar om man trycker på text-tv knappen på originalfjärrisen från STB( HD-boxen) men får felmeddelande via Samsung fjärren. Så det får väl funka som backup och köra med dubbla fjärrkontroller...
Postad 04 November 2013 - 11:34
agpath
-
agpath
-
Mega-Guru
-
-
7926 inlägg
okay, du menar att jag skulledra typ en analog sladd till från boxen till antennuttaget? men det funkar om man trycker på text-tv knappen på originalfjärrisen från STB( HD-boxen) men får felmeddelande via Samsung fjärren. Så det får väl funka som backup och köra med dubbla fjärrkontroller...
Fast det framgick inte om du försökte se text-tv via Samsungen eller via CD-boxen. Via Samsung så måste du ha antennkabeln inkopplad. Om CD gamla Motorola-box har text-tv vet jag inte.
Redigerat av agpath, 04 November 2013 - 11:34.
Postad 04 November 2013 - 13:07
chollo42
-
chollo42
-
Wannabe
-
-
13 inlägg
Fast det framgick inte om du försökte se text-tv via Samsungen eller via CD-boxen. Via Samsung så måste du ha antennkabeln inkopplad. Om CD gamla Motorola-box har text-tv vet jag inte.
Så sant, sorry- tack så mycket för svaret då vet jag. Då fungera det innan (med gamla Samsung) endast för att den uråldriga boxen har Text-tv samt att jag hade programmerat multifjärren. Tillbaka till den lösningen vill jag dock inte heller så man får väl avväga en sladd extra vs en extra fjärrkontroll.
Postad 04 November 2013 - 17:00
improwise
-
improwise
-
Mästare
-
-
3696 inlägg
Om nu svärfar absolut vill ha kvar TextTV så kanske det kan lösas genom att lägga ett bokmärke till: http://www.svt.se/sv.../pages/100.htmlI TV:ns webbläsare. Absolut inte smidigaste lösningen, men den enda jag kommer på just nu bortsett från appar på telefonen/plattan då
Postad 04 November 2013 - 17:55
LJN
-
LJN
-
Forumräv
-
-
914 inlägg
När jag ska "ladda" in valt program från Netflix med min Samsung F8505 så blir det ofta stopp i nedladdningen. Vad som gäller då är att logga ut och sedan in igen och då fungerar nedladdningen? Typfel eller? Har trådad internetkoppling och fiber via telia.
/Lennart
Postad 04 November 2013 - 19:08
chollo42
-
chollo42
-
Wannabe
-
-
13 inlägg
Om nu svärfar absolut vill ha kvar TextTV så kanske det kan lösas genom att lägga ett bokmärke till:
http://www.svt.se/sv.../pages/100.html
I TV:ns webbläsare. Absolut inte smidigaste lösningen, men den enda jag kommer på just nu bortsett från appar på telefonen/plattan då 
inte så dumt alternativ, men hur tusan ska jag lära han att gå in på smarthub, browser,bokmärken.. dock en lösning som faller mig i smaken som jag faktiskt inte ens tänkt på. Ang appaer så funkar ju det också men åter igen det där med att lära gamla hundar att sitta ;-) men om jag mot all förmodan drar en antennsladd också- får jag då text-tv i HDMI 1 eller måste jag då växla till "tv" för att de ska funka? När jag ska "ladda" in valt program från Netflix med min Samsung F8505 så blir det ofta stopp i nedladdningen. Vad som gäller då är att logga ut och sedan in igen och då fungerar nedladdningen? Typfel eller? Har trådad internetkoppling och fiber via telia. /Lennart
Får du felmeddellande eller stannar det bara? oavsett så verkar det vara ett generellt fel då jag får det ibland oavsett hur jag gör- via appen och airplay, AppleTV eller samsung app ..
Postad 04 November 2013 - 19:12
improwise
-
improwise
-
Mästare
-
-
3696 inlägg
inte så dumt alternativ, men hur tusan ska jag lära han att gå in på smarthub, browser,bokmärken.. dock en lösning som faller mig i smaken som jag faktiskt inte ens tänkt på. Ang appaer så funkar ju det också men åter igen det där med att lära gamla hundar att sitta ;-)
men om jag mot all förmodan drar en antennsladd också- får jag då text-tv i HDMI 1 eller måste jag då växla till "tv" för att de ska funka?
Får du felmeddellande eller stannar det bara? oavsett så verkar det vara ett generellt fel då jag får det ibland oavsett hur jag gör- via appen och airplay, AppleTV eller samsung app ..
Jag antog då att det var SVT:s texttv som var aktuellt, brukar vara det för dom som vill ha texttv  Om du drar en antennsladd direkt till TV:n så får du bara texttv på den ingången, har du däremot texttv i boxen så får du den på den ingång som boxen sitter på. Se texttv som en del av tvsignalen så blir det enklare.
Postad 04 November 2013 - 19:16
improwise
-
improwise
-
Mästare
-
-
3696 inlägg
När jag ska "ladda" in valt program från Netflix med min Samsung F8505 så blir det ofta stopp i nedladdningen. Vad som gäller då är att logga ut och sedan in igen och då fungerar nedladdningen? Typfel eller? Har trådad internetkoppling och fiber via telia. /Lennart
Dom få gånger jag kört NetFlix (genom SmartTV:n) så har det alltid fungerat utan problem, men som sagt, det händer inte ofta. I övrigt är jag osäker på vad du konkret frågar om och om det inte är så att du besvarar dina egna frågor
Postad 04 November 2013 - 19:31
chollo42
-
chollo42
-
Wannabe
-
-
13 inlägg
Jag antog då att det var SVT:s texttv som var aktuellt, brukar vara det för dom som vill ha texttv 
Om du drar en antennsladd direkt till TV:n så får du bara texttv på den ingången, har du däremot texttv i boxen så får du den på den ingång som boxen sitter på. Se texttv som en del av tvsignalen så blir det enklare.
Helt korrekt antagande ang SVT. ang text-tv i boxen är det ju precis det jag har (via IP(Canal Digital) men den verkar inte komma med upp till tv´n- svaret jag fick ovan var att det inte funka utan var tvungen att köra via antenn- varför vet jag ej och har inte riktigt fått svar på, vore trevligt att förstå varför rent generellt, men jag förstår din principbeskrivning av det.
Postad 04 November 2013 - 19:40
improwise
-
improwise
-
Mästare
-
-
3696 inlägg
Helt korrekt antagande ang SVT. ang text-tv i boxen är det ju precis det jag har (via IP(Canal Digital) men den verkar inte komma med upp till tv´n- svaret jag fick ovan var att det inte funka utan var tvungen att köra via antenn- varför vet jag ej och har inte riktigt fått svar på, vore trevligt att förstå varför rent generellt, men jag förstår din principbeskrivning av det.
Normalt så behöver du med box köra texttv:n på boxen, iom att du från den bara matar in bild (och ibland ljud) till TV:n via typ Scart/HDMI. Om du däremot kopplar in en antennsladd direkt i TV:n så är det TV-mottagaren i TV:n som avkodar signalen och som "förstår" texttv. Så, för texttv i boxen så finns det normalt en texttv knapp på fjärrkontrollen till boxen. Hur det sen är med just IPbox från Canal Digital har jag däremot ingen aning om.
Postad 04 November 2013 - 19:51
chollo42
-
chollo42
-
Wannabe
-
-
13 inlägg
Normalt så behöver du med box köra texttv:n på boxen, iom att du från den bara matar in bild (och ibland ljud) till TV:n via typ Scart/HDMI. Om du däremot kopplar in en antennsladd direkt i TV:n så är det TV-mottagaren i TV:n som avkodar signalen och som "förstår" texttv. Så, för texttv i boxen så finns det normalt en texttv knapp på fjärrkontrollen till boxen. Hur det sen är med just IPbox från Canal Digital har jag däremot ingen aning om.
Just det- så blir det. Det kanske var en lite tankevurpa från min sida. Trycker jag på knappen för text-tv på original fjärren från CB boxen så funkar det, tar jag sen Samsung fjärren och gör samma sak så funkar det inte- men det beror ju helt enkelt på att den då försöker avkoda via antenn(som inte finns) jag tänkte väl att även denna funktion skulle funka på samma sätt som att byta kanal etc på boxen via samsung kontrollen. Din förklaring hjälpte polletten att falla ner
Postad 05 November 2013 - 11:16
agpath
-
agpath
-
Mega-Guru
-
-
7926 inlägg
Just det- så blir det. Det kanske var en lite tankevurpa från min sida. Trycker jag på knappen för text-tv på original fjärren från CB boxen så funkar det, tar jag sen Samsung fjärren och gör samma sak så funkar det inte- men det beror ju helt enkelt på att den då försöker avkoda via antenn(som inte finns) jag tänkte väl att även denna funktion skulle funka på samma sätt som att byta kanal etc på boxen via samsung kontrollen. Din förklaring hjälpte polletten att falla ner 
För att förtydliga ytterligare: Text TV kan ej sändas via HDMI så därför måste du ha antenn direkt in i TVn för att det ska funka med TVns inbyggda Text TV. Ska det funka via boxen så måste den ha en egen Text TV-mottagare som omvandlar signalen till att skickas som video över HDMI, men då är det bara en bild och inte Text TV. Hänger du med?
Postad 05 November 2013 - 21:39
chollo42
-
chollo42
-
Wannabe
-
-
13 inlägg
För att förtydliga ytterligare: Text TV kan ej sändas via HDMI så därför måste du ha antenn direkt in i TVn för att det ska funka med TVns inbyggda Text TV. Ska det funka via boxen så måste den ha en egen Text TV-mottagare som omvandlar signalen till att skickas som video över HDMI, men då är det bara en bild och inte Text TV. Hänger du med?
Hmm, okay.. som en statiskt bild/inte uppdateras menar du eller vad?(bild och inte text-tv) får inte ihop det riktigt. Det funkar som sagt om jag trycker på texttv via motorola(CB) fjärren, och kan bläddra etc via HDMI till tv... Tack för att du försöker förklara.
Postad 06 November 2013 - 03:12
improwise
-
improwise
-
Mästare
-
-
3696 inlägg
Hmm, okay.. som en statiskt bild/inte uppdateras menar du eller vad?(bild och inte text-tv) får inte ihop det riktigt.
Det funkar som sagt om jag trycker på texttv via motorola(CB) fjärren, och kan bläddra etc via HDMI till tv...
Tack för att du försöker förklara.
Han menar precis samma sak som jag skrev, så det räcker om du förstår ett av våra inlägg
Redigerat av improwise, 06 November 2013 - 03:13.
Postad 06 November 2013 - 07:38
chollo42
-
chollo42
-
Wannabe
-
-
13 inlägg
Han menar precis samma sak som jag skrev, så det räcker om du förstår ett av våra inlägg 
Låter bra! man blir ju riktigt sugen på Text-tv efter allt snack.
Postad 06 November 2013 - 13:20
perund
-
perund
-
Rookie
-
7 inlägg
Någon som har fått logitechs k400 tangentbord att fungera med F7005? Fungerar inget vidare för mig iaf. Muspekaren laggar.
EDIT: Nu har jag fått det att fungera genom att sätta mottagaren till tangentbordet på en usb-förlängningssladd istället för direkt bakom tvn. Nu sticker mottagaren fram bakom tvn.
Redigerat av perund, 08 November 2013 - 08:13.
Postad 07 November 2013 - 17:46
improwise
-
improwise
-
Mästare
-
-
3696 inlägg
För den som är intresserad, testade just av ren nyfikenhet att köra igång SVTPlay och TV4Play på min F8505 (Samsungs bästa plasma 2013) via webbläsaren och båda fungerade riktigt bra. Även webbläsaren måste jag säga fungerade klart över förväntan, liksom touchfjärrkontrollen. Gjorde inga större kontrollera av bildkvalitén men det såg absolut ut att vara helt ok för genomsnittsanvändaren. Att min HTPC sen är klart bättre är väl ingen överraskning, men ändå måste jag säga att jag är lite imponerad över hur bra Samsung fått till det i år på sina bästa modeller, bara för nåt år sedan tyckte jag SmartTV var en katastrof även på Samsungs toppmodeller. Skulle utan några som helst problem kunna köpa t.ex. en Samsung 8005 till mina päron för att täcka deras behov.
Testade förresten också SVTText (via webben) iom att det diskuterats här och även det fungerade faktiskt över förväntan, mkt beroende på att Samsungs webbläsare är oväntat smart, och deras touchfjärr fungerar över förväntan den med. Sen är nog texttv ändå smidigare med en dedikerad knapp på fjärren osv, men nog går det för den som absolut vill ha det
Redigerat av improwise, 07 November 2013 - 17:50.
Postad 07 November 2013 - 19:02
junkan
-
junkan
-
Guru
-
-
5321 inlägg
Koppla på en bluetooth-mus till din F8505 så blir det ännu bättre, bara ett tips!
Postad 07 November 2013 - 19:28
chollo42
-
chollo42
-
Wannabe
-
-
13 inlägg
För den som är intresserad, testade just av ren nyfikenhet att köra igång SVTPlay och TV4Play på min F8505 (Samsungs bästa plasma 2013) via webbläsaren och båda fungerade riktigt bra. Även webbläsaren måste jag säga fungerade klart över förväntan, liksom touchfjärrkontrollen. Gjorde inga större kontrollera av bildkvalitén men det såg absolut ut att vara helt ok för genomsnittsanvändaren. Att min HTPC sen är klart bättre är väl ingen överraskning, men ändå måste jag säga att jag är lite imponerad över hur bra Samsung fått till det i år på sina bästa modeller, bara för nåt år sedan tyckte jag SmartTV var en katastrof även på Samsungs toppmodeller. Skulle utan några som helst problem kunna köpa t.ex. en Samsung 8005 till mina päron för att täcka deras behov.
Testade förresten också SVTText (via webben) iom att det diskuterats här och även det fungerade faktiskt över förväntan, mkt beroende på att Samsungs webbläsare är oväntat smart, och deras touchfjärr fungerar över förväntan den med. Sen är nog texttv ändå smidigare med en dedikerad knapp på fjärren osv, men nog går det för den som absolut vill ha det 
Gjorde precis det samma- men samma resultat. att knapp in svt med touchen funkar ju (om den inte finns som bokmärke då) men längre url.er blir ju stökigt. varför finns det inte qwerty i appen alt på smart touch controll? för att dom vill sälja tangentbord- svara jag på min egna fråga eller har jag missat nått?
Postad 07 November 2013 - 19:38
chollo42
-
chollo42
-
Wannabe
-
-
13 inlägg
Samsung fjärrkontroll (till F8005 etc) trilskas med att stänga av både tv och STB- oavsett om jag trycker på av/på TV eller STB.. letar i menyer men finner ingen avstängning/inställning för detta.
Postad 07 November 2013 - 19:53
chollo42
-
chollo42
-
Wannabe
-
-
13 inlägg
Samsung fjärrkontroll (till F8005 etc) trilskas med att stänga av både tv och STB- oavsett om jag trycker på av/på TV eller STB.. letar i menyer men finner ingen avstängning/inställning för detta.
Som vanligt.. precis när man kastat ut fråga så finner man svaret. så jag lägger ut det om det är nånannan framöver som söker svaret. meny/system/enhetshanterare/inst. för universal fjärr/on tv/ synkronisering av/på
Postad 08 November 2013 - 00:31
improwise
-
improwise
-
Mästare
-
-
3696 inlägg
Gjorde precis det samma- men samma resultat. att knapp in svt med touchen funkar ju (om den inte finns som bokmärke då) men längre url.er blir ju stökigt. varför finns det inte qwerty i appen alt på smart touch controll? för att dom vill sälja tangentbord- svara jag på min egna fråga eller har jag missat nått?
Det finns en anledning (ja, eg flera) till att jag fortfarande föredrar min HTPC framför någon form av "SmartTV"  Precis som du säger går det att koppla till ett externt tangentbord, och då blir det genast mkt smidigare kan jag tro. Om jag inte minns fel så kan man koppla in BT tangentbord, och isf borde det fungera med alla BT tangentbord. Det är dock inget jag dubbelkollat eller själv testat. Som vanligt.. precis när man kastat ut fråga så finner man svaret. så jag lägger ut det om det är nånannan framöver som söker svaret.
meny/system/enhetshanterare/inst. för universal fjärr/on tv/ synkronisering av/på
Ett svar som med fördel postas i någon tråd som inte handlar specifikt om SmartTV på Samsungs TV-apparater
Postad 08 November 2013 - 17:54
lumiere
-
lumiere
-
Rookie
-
4 inlägg
Jag funderar på att köpa en F8005 och spela in/av med externt minne. Kan man spela av från minnet samtidigt som man spelar in ett annat program på det? (Manualen ger inget svar.)
Postad 11 November 2013 - 08:36
agpath
-
agpath
-
Mega-Guru
-
-
7926 inlägg
Jag funderar på att köpa en F8005 och spela in/av med externt minne. Kan man spela av från minnet samtidigt som man spelar in ett annat program på det? (Manualen ger inget svar.)
Svårt för manualen att ange något om det eftersom det just handlat om ett externt minne. Det handlar rimligen om läs/skriv-hastigheten på minnet. Är det en HDD så borde det inte vara något problem.
Postad 15 November 2013 - 09:43
Pretorian
-
Pretorian
-
Forumräv
-
-
772 inlägg
Är det någon här som har en Samsung SmartTV 2013 som fått Neetflix nya gränssnitt? Jag vill gärna testa det men min verkar inte vara uppdaterad.
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Bild
-
→
TV-apparater
-
Personuppgiftspolicy
|
-
Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
nimman
2026-06-08 07:49:07
-
-
-
Två sittplatser men behöver två till
genstruktur
2026-06-04 20:51:09
-
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|