Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Ny version av forumet

953 svar till detta ämne
  • Stängt ämne Detta ämne är stängt

Postad 21 september 2011 - 13:36

master_of_rock
  • master_of_rock
  • Beroende

• 1 276 inlägg
  • 0

Hmm, duger det inte med att man kan klicka på "Notifieringssymbolen" uppe till höger bredvid sitt namn?
Där kan man sedan välja "Alternativ" och då kommer man till kontrollpanelen där man bland annat kan välja om man vill ha e-mail eller inte.

Vet du vad, jag märkte nu att i "Mina prenumerationer" när man pekar på sitt namn ser det ut i princip som jag rekommenderade. Så jag är nöjd nu :D

EDIT: Som flera har redan påpekat vill jag också att man skall komma till olästa ilägg när man klickar på trådrubriken. ;)

Redigerat av master_of_rock, 21 september 2011 - 13:37.

Postad 21 september 2011 - 13:44

MalcomX
  • MalcomX
  • Veteran

• 1 711 inlägg
  • 0
Jag tycker man kan ta bort Guru, Veteran, amatör och allt annat som felaktigt pekar på någon status som inte stämmer
Bara för att man har gjort några 1000 inlägg mer än någon annan, betyder det inte att man kan mer
Skall man ha en "status" på forumet, så borde det vara hur länge man varit medlem
Men jag tycker inte ens det spelar någon roll

Skall där vara något alls, så tycker jag att man själv skall få välja sin "Titel"

Tex " Nyfiken, Tekniker, TvBranschen, Datatekniker, Musik, Film
Titlar som pekar på vad man kan eller inte kan
Det kan tex vara en lista man kan välja mellan olika titlar som är till nytta för andra
och en själv.

Ingen har tex nytta av att läsa Amatör över personer som är nya på forumet men besitter stora kunskaper
lika lite har man nytta av att läsa Guru över en som trots 5000 inlägg inte kan något

Jag menar inte att jag kan något speciellt, men jag vill gärna veta vad andra kan, om nu någon medvetet skulle vilja missuppfatta min önskan ;)

Redigerat av MalcomX, 21 september 2011 - 13:54.

Postad 21 september 2011 - 13:58

master_of_rock
  • master_of_rock
  • Beroende

• 1 276 inlägg
  • 0

Jag tycker man kan ta bort Guru, Veteran, amatör och allt annat som felaktigt pekar på någon status som inte stämmer
Bara för att man har gjort några 1000 inlägg mer än någon annan, betyder det inte att man kan mer
Skall man ha en "status" på forumet, så borde det vara hur länge man varit medlem

Skall där vara något alls, så tycker jag att man själv skall få välja sin "Titel"

Det kan tex vara en lista man kan välja mellan olika titlar som är till nytta för andra
och en själv.

Ingen har tex nytta av att läsa Amatör över personer som är nya på forumet men besitter stora kunskaper
lika lite har man nytta av att läsa Guru över en som trots 5000 inlägg inte kan något

Jag menar inte att jag kan något speciellt, men jag vill gärna veta vad andra kan, om nu någon medvetet skulle vilja missuppfatta min önskan ;)

+1

EDIT: En knapp hade passat bra har ;)

Redigerat av master_of_rock, 21 september 2011 - 13:59.

Postad 21 september 2011 - 14:02

BrittBastard
  • BrittBastard
  • Oppa is gangnam style

• 7 899 inlägg
  • 0

och en själv.

Tror man märker ganska snabbt vilka som besitter riktiga kunskaper oavsett vad man har för status.
Dom allra flesta läser nog inläggen som en medlem skrivit och gör en bedömning utifrån det och inte uitfrån vad man har för status.

Hur tänker du när du tycker att man ska få avälja sin "Titel", skulle det vara bättre på något sätt?!?
Jag tror långt ifrån alla skulle vara ärliga där.

Detta har diskuterats tidigare och nån form av "respekt" ska man ändå ha för att man har skrivit många inlägg, oavsett om dom är mer eller mindre nyttiga för andra.
Dock skulle jag påstå att dom allra flesta här med många ( vad nu många är ) inlägg faktiskt skriver mycket vettiga saker som andra medlemmar har nytta av.

Jag är ju som sagt var för en "Tack-knapp", den om något borde säga mer om medlemmens kvalité på inläggen än vad antal inlägg gör. Vi får se hur det blir med den funktionen.

Postad 21 september 2011 - 14:21

Sigma78
  • Sigma78
  • Veteran

• 2 014 inlägg
  • 0

Behövs ingen sån knapp. Det borde vara så att när man öppnar en tråd så kommer man automatiskt till "första olästa inlägg".

Antar att det är på G att fixas.

Jag håller med, det hade varit det allra bästa!

Edit: Problem med serverkapaciteten? Jag fick precis detta:
"Warning: mysqli::mysqli() [mysqli.mysqli]: (08004/1040): Too many connections in /home/prisjakt/sites/minhembio/releases/minhembio_v4/classes/legacy/global_dbi.php on line 727
SQL Error"

Färgerna har börjat flippa lite efter det också. Ibland är raden högst upp med "Hem", "Nyheter", "Galleriet", osv blå. Kanske för att ni håller på att uppdatera något?
Bifogad fil  MHB.jpg   105,83K   0 Antal nerladdningar

Redigerat av Sigma78, 21 september 2011 - 14:51.

Postad 21 september 2011 - 14:50

Benkke
  • Benkke
  • Mega-Guru

• 7 289 inlägg
  • 0
Vad är nu detta PipPipPipPipPipPip under Members? Nåt larm som gått?
Blått är inte inte favoritfärg att läsa, ansträngande för ögonen
Bilder och filmer tycks fungera igen
MySQL varningar kommer väldigt tätt nu

Redigerat av Benkke, 21 september 2011 - 14:53.

Postad 21 september 2011 - 14:52

BrittBastard
  • BrittBastard
  • Oppa is gangnam style

• 7 899 inlägg
  • 0
Antagligen håller dom ( utvecklarna ) på att lägga in någon uppdatering. Lugn.

Postad 21 september 2011 - 14:53

Unregistered1552
  • Unregistered1552
  • Beroende

• 1 156 inlägg
  • 0
Jag är nyfiken över varför man inte kör betatest på sidan innan man börjar implementera den? Nu är det återigen kaos med menyer och liknande. Jag förstår att det kommer bli bättre(!) men undrar uppriktigt vad som är så svårt med att köra betatest eller i alla fall skriva klart koden innan den blir publik.

Postad 21 september 2011 - 14:56

BrittBastard
  • BrittBastard
  • Oppa is gangnam style

• 7 899 inlägg
  • 0
Och du läste alltså inte mitt inlägg ovanför?

Är en omöjlighet att köra betatest på allt, t ex färger o s v har vi inte testat så det får vi som betatestat ta på oss i sådant fall.

Vi tar det igen; varför det nu ser lite konstigt ut beror antagligen på att dom håller på och lägga in ändringar.

Postad 21 september 2011 - 15:04

fehrlund
  • fehrlund
  • Developer

• 348 inlägg
  • 0
Mobiltemat hade av någon anledning gått sönder, så vi gjorde en rapport till företaget som byggt forummjukvaran. De var här och fixade det, men de råkade sätta igång fel skin för siten när de höll på.

Postad 21 september 2011 - 16:47

Berggren
  • Berggren
  • I Am The God Of Hellfire

• 3 967 inlägg
  • 0
Dolt inlägg som inte tillförde tråden någonting nyttigt.
Men åsikterna i inläggen är noterade och bokförda som förslag på vad som kan bli bättre på forumet.
Men försök att hålla det så nyanserat som möjligt och så konstruktivt, gäller givetvis oss som moderatorer som er medlemmar.

Tack för visad hänsyn.

Postad 21 september 2011 - 17:05

Unregistered895166df
  • Unregistered895166df
  • Beroende

• 1 200 inlägg
  • 0
TACK för att ni åtgärdat bakgrundsfärgen här på sidan. Nu blir man åtminstone inte bländad nä rman går in på 1a sidan/ forumdelen.

Det underlättade en hel del för mina ögon :)

Mvh

G

Postad 21 september 2011 - 20:10

Unregistered42176b20
  • Unregistered42176b20
  • Lärjunge

• 368 inlägg
  • 0

"Gilla detta"-knappen är avstängd nu. Den kanske kommer tillbaka igen, men det är någonting vi ska diskutera.

Jag tycker att idén med en gilla-knapp är bra, känns betydligt mer seriöst och relevant än tramset med titlar, prickar och räknandet av inlägg. Om nu folk hänger upp sig på att det heter samma på facebook kan ni ju kalla knappen "bra inlägg", tillräckligt många tryck och användaren får statusen "bra användare". Nu säger jag kanske emot mig själv, men jag är komplex så det får ni tåla. En ogilla-knapp leder nog bara till hämndogillningar.

Postad 21 september 2011 - 20:25

master_of_rock
  • master_of_rock
  • Beroende

• 1 276 inlägg
  • 0

Jag tycker att idén med en gilla-knapp är bra, känns betydligt mer seriöst och relevant än tramset med titlar, prickar och räknandet av inlägg. Om nu folk hänger upp sig på att det heter samma på facebook kan ni ju kalla knappen "bra inlägg", tillräckligt många tryck och användaren får statusen "bra användare". Nu säger jag kanske emot mig själv, men jag är komplex så det får ni tåla. En ogilla-knapp leder nog bara till hämndogillningar.

+1

Postad 21 september 2011 - 21:36

Unregistered2141
  • Unregistered2141
  • Mästare

• 2 530 inlägg
  • 0
PM-ikonen är avstängd på min användare om det är så på andras också det vet jag inte. Har missat pm i och med att jag inte ser när det har kommit nya pm längre. Det kommer väl att fungera senare? Jag menar den där orange gula ikonen som lyste innan.

Mvh

Postad 21 september 2011 - 21:37

Unregistered1552
  • Unregistered1552
  • Beroende

• 1 156 inlägg
  • 0

Och du läste alltså inte mitt inlägg ovanför?

Är en omöjlighet att köra betatest på allt, t ex färger o s v har vi inte testat så det får vi som betatestat ta på oss i sådant fall.

Vi tar det igen; varför det nu ser lite konstigt ut beror antagligen på att dom håller på och lägga in ändringar.

Jo, men du förstod uppenbarligen inte mitt inlägg. Jag är inte dummare än att jag förstår att utvecklarna pillar när hemsidan ändras. Jag ifrågasatte bara varför. Prova fram stilmallar innan man implementerar dem känns inte heller direkt omöjligt.

Postad 21 september 2011 - 22:40

Berggren
  • Berggren

• 3 967 inlägg
  • 0

Jo, men du förstod uppenbarligen inte mitt inlägg. Jag är inte dummare än att jag förstår att utvecklarna pillar när hemsidan ändras. Jag ifrågasatte bara varför. Prova fram stilmallar innan man implementerar dem känns inte heller direkt omöjligt.

Anledningen till att det blev som det blev var för att folk från IPB hjälpte oss med en del saker, de lämnade sedan deafulttemat påslaget precis som Fehrlund förklarade i sitt inlägg. Se nedan

Mobiltemat hade av någon anledning gått sönder, så vi gjorde en rapport till företaget som byggt forummjukvaran. De var här och fixade det, men de råkade sätta igång fel skin för siten när de höll på.

PM-ikonen är avstängd på min användare om det är så på andras också det vet jag inte. Har missat pm i och med att jag inte ser när det har kommit nya pm längre. Det kommer väl att fungera senare? Jag menar den där orange gula ikonen som lyste innan.

Mvh

Hej,
Det kommer att fungera senare. Det har blivit lite problem med placeringen av ikonen då den i deafulttemat ligger där vi har våran "Minhembiobanner" högst upp på sidan.
Det ligger med i att göra listan.

Postad 22 september 2011 - 04:54

Unregistered2141
  • Unregistered2141
  • Mästare

• 2 530 inlägg
  • 0
Ok! Vad bra! Tack! :)

Mvh

Postad 22 september 2011 - 05:38

DevilGod
  • DevilGod
  • Veteran

• 1 517 inlägg
  • 0
Oj vad sökfunktionen som brukade finnas längst ner på sidan saknas :( Varför den togs bort kan jag inte förstå, den underlättade väldigt mycket vid sökning inuti gigantiska trådar.

Jag är ledsen men jag nästan kräver att den funktionen återinförs!

Postad 22 september 2011 - 06:46

BrittBastard
  • BrittBastard
  • Oppa is gangnam style

• 7 899 inlägg
  • 0
Om ni läser lite i tråden innan ni skriver inlägg så kommer ni se att mycket av det ni skriver redan finns upptaget.
Trådsökfunktionen har fallit bort i uppgraderingen men den kommer tillbaka. Sen om det blir i huvudet eller foten återstår att se.

För att underlätta för er vad som redan finns upptaget så postar jag listan här:

* Sökfunktionen
* Gå till toppen på sidan i varje inlägg
* Ändra färgschemat till något bättre.
* Avskilj klistrade trådar från övriga med en linje
* Ändra fonterna
* Se till så att bilder blir klickbara när de infogats i inlägg om de är för stora
* Ordna mobilversionen så den fungerar (inte Tapatalk utan så sidan går att se på vanlig utan detta hjälpmedel)
Har hittat att man kan slå på en "mobilversion" av forumet, det funkar då som den gamla "Lo-Fiversionen" som fanns innan. Men det verkar som om vi har ändrat på layputen för jag ser ingen box där jag kan välja vilken version som jag vill köra.
* Mailen som skickas vid notifiering om att ngt hänt i en tråd stämmer inte formateringen i, våra å, ä och ö kommer inte med utan det ser ut som kriget.
* Spoilerfunktionen tillbaka till svarta streck, tack.
* Återinföra när man blev medlem, finns inte idag.
* Se över dynamisk bredd, själva forumdelen borde kunna fylla ut större del/bredd än vad det gör nu.
* Ändra på färgen för våra regler som ligger längst ner på sidan. Borde kunnas göra synliga utan att de har den fonten och i rött.
* Texten "Skickat idag, 00:00" kan man placera i den gråa fältet där användarnamnet och inläggets nummer syns. Bredvid nummret till exempel. Eller så placerar man numret centrerat och datum/tid till höger.
* Det här inlägget har ändrats..." kan flyttas till samma rad där "Svara" finns nu. Då sparar man ytterliggare plats.
* Vill kunna välja sidnummer i långa trådar.
* Ändra så att rubrikerna på nya trådar inte blandar små och stora bokstäver lite som den vill själv.

Vissa av sakerna är delvis fixade och självklart kommer inte allt kunna ske nu på en gång.

Postad 22 september 2011 - 06:48

eliselis
  • eliselis
  • Lärjunge

• 484 inlägg
  • 0
Varför kommer man hela tiden till toppen av föregående sida när man stegar bakåt i webbläsaren, bra mycket bättre att man hamnar där man var innan (som det var i den förra versionen)

Skönt med en lite mjukare bakgrundsfärg i alla fall...

elis

Postad 22 september 2011 - 06:52

Unregistered962
  • Unregistered962
  • Guru

• 6 725 inlägg
  • 0
Det måste bero på vilken webläsare man använder, jag kör Safari och kommer tillbaks där jag var på förra sidan.

Postad 22 september 2011 - 06:53

eliselis
  • eliselis
  • Lärjunge

• 484 inlägg
  • 0
Jag använder Explorer

Postad 22 september 2011 - 06:59

dhanjel
  • dhanjel
  • Veteran

• 2 495 inlägg
  • 0
Kanske redan diskuterats men jag tycker all fetstil och stor text på startsidan på forumet är otroligt skrikig och jobbig att titta på. Dessutom känns det lite ironiskt nog svårare att hitta då.

Ska jag vara ärlig gillade jag det nog bättre förr, men jag kanske är gammeldags :)

(Saknar förresten "Gå till forumdel" dropdownlistan som alltid fanns nere till höger.)

Redigerat av dhanjel, 22 september 2011 - 06:59.

Postad 22 september 2011 - 07:01

BrittBastard
  • BrittBastard
  • Oppa is gangnam style

• 7 899 inlägg
  • 0

Kanske redan diskuterats men jag tycker all fetstil och stor text på startsidan på forumet är otroligt skrikig och jobbig att titta på. Dessutom känns det lite ironiskt nog svårare att hitta då.

Ska jag vara ärlig gillade jag det nog bättre förr, men jag kanske är gammeldags :)

(Saknar förresten "Gå till forumdel" dropdownlistan som alltid fanns nere till höger.)

Finns en snabbnavigeringsknapp ( ser ut som en pin typ ) uppe till höger bredvid "Visa nytt innehåll".

Postad 22 september 2011 - 07:05

dhanjel
  • dhanjel
  • Veteran

• 2 495 inlägg
  • 0
Ah perfekt, hade dock velat ha den längst ner med, oftast där jag är när jag vill byta sektion :)

Postad 22 september 2011 - 07:07

Berggren
  • Berggren

• 3 967 inlägg
  • 0

Anledningen till att det är fetstil på de olika kategorierna är för att det har kommit nya inlägg i dem sedan du var inne senast.
Om du markerar forumet som "läst" så blir det vanlig normal font igen. Så det är något som de har inför för att man lätt (!?!) ska kunna se i vilka forumdelar som det är nya inlägg i.
Men vi kikar på att få till det så att det blir mer lättläst då även jag/vi inte tycker det harmoniserar så bra med hur vi vill ha det.

Postad 22 september 2011 - 07:07

BrittBastard
  • BrittBastard
  • Oppa is gangnam style

• 7 899 inlägg
  • 0

Ah perfekt, hade dock velat ha den längst ner med, oftast där jag är när jag vill byta sektion :)

Om det flertalet tycker det så kan dom säkert fixa det sen. Dock inte högst på priolistan skulle jag tro.

Postad 22 september 2011 - 08:01

gsson
  • gsson
  • Beroende

• 1 271 inlägg
  • 0
Gallariet?

+1 på en +1 knapp så slipper vi trådar med samma svar 10 ggr och/eller att TS förstår varför han bara fått ett svar. dvs svaret är det rätta och ingen annan orkar skriva det igen, men trycka på en +1 knapp orkar man.
Någon slags viktning iform av färg som belyser hur många som +1:at ett inlägg för att visa att detta inlägg har mer "tyngd"/"vikt" än andra med då kanske. Så att de blir lätta att se.

Tänk så smidigt om man letar efter svar på en fråga och bara scrolläser i en tråd, då stannar man ju till vid inlägg som är kanske orange el röda (beroende på antal +1:ningar)för att där står något bra!

Postad 22 september 2011 - 08:20

master_of_rock
  • master_of_rock
  • Beroende

• 1 276 inlägg
  • 0

Gallariet?

+1 på en +1 knapp så slipper vi trådar med samma svar 10 ggr och/eller att TS förstår varför han bara fått ett svar. dvs svaret är det rätta och ingen annan orkar skriva det igen, men trycka på en +1 knapp orkar man.
Någon slags viktning iform av färg som belyser hur många som +1:at ett inlägg för att visa att detta inlägg har mer "tyngd"/"vikt" än andra med då kanske. Så att de blir lätta att se.

Tänk så smidigt om man letar efter svar på en fråga och bara scrolläser i en tråd, då stannar man ju till vid inlägg som är kanske orange el röda (beroende på antal +1:ningar)för att där står något bra!

Du har helt rätt gällande situationer när man fått endast ett svar och är osäker om det var rätt svar. Med fler "+1" växer inläggets tyngd. Det kommer att hjälpa många nya användare speciellt. Jag tror att många förlitar sig blint på antal skrivna inlägg men vi alla vet att det finns folk med över 10000 inlägg som skriver mest konstiga saker som har inget med verkligheten att göra.

Anledningen till att det är fetstil på de olika kategorierna är för att det har kommit nya inlägg i dem sedan du var inne senast.
Om du markerar forumet som "läst" så blir det vanlig normal font igen. Så det är något som de har inför för att man lätt (!?!) ska kunna se i vilka forumdelar som det är nya inlägg i.
Men vi kikar på att få till det så att det blir mer lättläst då även jag/vi inte tycker det harmoniserar så bra med hur vi vill ha det.

Hur än ni löser det önskar jag att ni behåller markering av olästa trådar. Kan vara någon ikon, kanske kursiv istället, annan färg.

Postad 22 september 2011 - 08:33

ansgar
  • ansgar
  • Beroende

• 1 257 inlägg
  • 0
Använder Iphone
- zoombarheten försvann precis! Texten är liten och svår att läsa.
- länken från mail med prenumerera på tråden leder inte till aktuell tråd!

Redigerat av ansgar, 22 september 2011 - 08:34.

Postad 22 september 2011 - 08:34

Sigma78
  • Sigma78
  • Veteran

• 2 014 inlägg
  • 0

Hur än ni löser det önskar jag att ni behåller markering av olästa trådar. Kan vara någon ikon, kanske kursiv istället, annan färg.

Dimmad logga innan trådens namn för de trådar som är lästa kanske? På samma sätt som den blåa pricken inne i forumen. Det tycker jag räcker.

För egen del har det nog aldrig hänt att jag har läst samtliga trådar i ett forum, och i ett forum så aktivt som det här kommer det att fortsätta vara konstant fetstil på samtliga. Lika bra att ta bort fetstilen och ha en mer diskret markering tycker jag.

Postad 22 september 2011 - 08:57

master_of_rock
  • master_of_rock
  • Beroende

• 1 276 inlägg
  • 0

För egen del har det nog aldrig hänt att jag har läst samtliga trådar i ett forum, och i ett forum så aktivt som det här kommer det att fortsätta vara konstant fetstil på samtliga. Lika bra att ta bort fetstilen och ha en mer diskret markering tycker jag.

Inte jag heller men är lite rädd att det blir likadant i "Mina prenumerationer" som jag använder MYCKET :)

Postad 22 september 2011 - 09:06

Sigma78
  • Sigma78
  • Veteran

• 2 014 inlägg
  • 0

Inte jag heller men är lite rädd att det blir likadant i "Mina prenumerationer" som jag använder MYCKET :)

Det gör jag också. Där kan man lätt välja att bara se de trådar som man prenumererar på som har olästa inlägg däremot, det är så jag gör. Då behöver jag inte ens tänka på de andra.

Postad 22 september 2011 - 09:08

rickricaro
  • rickricaro
  • Wannabe

• 44 inlägg
  • 0

Varför kommer man hela tiden till toppen av föregående sida när man stegar bakåt i webbläsaren, bra mycket bättre att man hamnar där man var innan (som det var i den förra versionen) Skönt med en lite mjukare bakgrundsfärg i alla fall... elis

Det måste bero på vilken webläsare man använder, jag kör Safari och kommer tillbaks där jag var på förra sidan.

Oavsett om det beror på webbläsare så fungerar det inte nu i explorer vilket det gjorde innan, liksom det fungerar i många andra forum jag läser.

Edit: skäms lite att jag inte testade idag innan jag skrev :blush: Men nu fungerade det för mig...

Redigerat av rickricaro, 22 september 2011 - 09:11.

Postad 22 september 2011 - 10:04

Unregistered291b229b
  • Unregistered291b229b
  • Veteran

• 1 690 inlägg
  • 0

https://www.minhembi...c_id=396104.jpg

Där finns bilden, försöker jag länka till den så får jag en helt ologisk varningstext:

Du har inte behörighet att använda det bildformatet i det här forumet. Ett tillåtet format är: https://www.prisjakt.nu/bild.gif, ett ogiltigt format är: https://www.prisjakt.nu/bild.ett.gig

Får också detta meddelande när jag försöker lägga in en bild, vad gör jag för fel??

Postad 22 september 2011 - 11:30

Unregisteredffae06bb
  • Unregisteredffae06bb
  • Forumräv

• 564 inlägg
  • 0
Har försökt vänja mig, men står inte ut med den nya designen.

Den är opraktisk på surf-laptopen med 12" skärm och på 24" skärmen får jag ont i huvudet. Brukar inte vara känslig för sådant.

Varför denna enorma kontrast på texten? Man behöver inte kombinera storlek 24 och 8 på en och samma sida för att kunna markera vissa texter. Man behöver inte heller 5 dubbla radavståndet. Uppfattar bara allt som en j.. röra, men förstår att ni försökt få en "modernare" look på det hela. Enda sättet att stå ut med designen är att zooma ut 4 steg, då är inte designen lika påträngande/"in your face", men oandra sidan går det inte att läsa all text i det läget.

Använder IE8 och 9.

Använder knappt telefonen (iPhone) för att kika i forum, men det lilla jag testat så ser det helt ok ut där.

Betyget på nya designen kan inte bli annat än 1/5, dvs. ett riktigt bottennapp.

Postad 22 september 2011 - 11:38

Dennis_hembio
  • Dennis_hembio
  • Forumräv

• 986 inlägg
  • 0
Redigering av inlägg
Jag redigerade första inlägget i tråden om systemkamerorna Sony Alpha 65 och 77 nyss (https://www.minhembi...howtopic=286246) och lade till en länk till ett test. När jag hade sparat blev inlägget helt korrumperat och en massa html-taggar syns. Inläget är nu tämligen oläsbart.

Har också märkt att när man redigerar ett inlägg med punktlista där radbrytningar ingår så sker något märkligt...
Först så ser det ut så här:
och så lite mer
och så lite mer
  • Punkt med lite text
  • Ny punkt med text
När man öppnar inlägget för redigering skapas automatiskt tomma rader i punktlistan:
  • Punkt med lite text
och så lite mer
  • Ny punkt med text
och så lite mer
Och för varje gång man öppnar inlägget för redigering skapas ytterligare en tom rad för varje punkt. Det är inte så lyckat när man försöker ha en uppdaterad punktlista med länkar till tester av de kameror tråden handlar om.

Postad 22 september 2011 - 11:42

Dennis_hembio
  • Dennis_hembio
  • Forumräv

• 986 inlägg
  • 0
Punktlistorna gör tydligen lite som de vill. Så där såg det inte ut i editorn innan jag postade. Texterna "och så lite mer" låg i punktlistorna som nya rader tillverkade med skift+return för att få ny rad men ingen punkt.

Redigerat av Dennis_hembio, 22 september 2011 - 11:42.

Postad 22 september 2011 - 11:45

Unregistered1552
  • Unregistered1552
  • Beroende

• 1 156 inlägg
  • 0
Något som vore riktigt bra är en notifiering när man blir citerad. Det kanske är meningen att det ska bli så, men om inte tycker jag det är en bra grej att fundera på :)

Postad 22 september 2011 - 11:50

ktn
  • ktn
  • Dev

• 451 inlägg
  • 0

Något som vore riktigt bra är en notifiering när man blir citerad. Det kanske är meningen att det ska bli så, men om inte tycker jag det är en bra grej att fundera på :)

Det finns redan. Om du går till dina notifieringsinställningar (https://www.minhembi...a=notifications) så finns det en inställning för "Notifiera mig när någon citerar mina inlägg". Jag har fått mail när jag blivit citerad, så det fungerade åtmistone för mig.

Postad 22 september 2011 - 11:53

Berggren
  • Berggren

• 3 967 inlägg
  • 0

Fungerar det inte på så vis om du markerar det alternativet där man kan ändra inställningarna för notifieringar?

Kontrollpanelen - Inställningar - Notifieringsinställningar

Sedan är det en bit ner på sidan: Notifiera mig när någon citerar mina inlägg

Postad 22 september 2011 - 12:03

Berggren
  • Berggren

• 3 967 inlägg
  • 0
Nu fungerar
Spoiler
igen!
Vi betar av buggarna så gott det går.

Postad 22 september 2011 - 12:11

Sigma78
  • Sigma78
  • Veteran

• 2 014 inlägg
  • 0

Nu fungerar

Spoiler
igen!
Vi betar av buggarna så gott det går.

Rock on, bra jobbat!

Postad 22 september 2011 - 12:47

Unregistered1552
  • Unregistered1552
  • Beroende

• 1 156 inlägg
  • 0

Det finns redan. Om du går till dina notifieringsinställningar (https://www.minhembi...a=notifications) så finns det en inställning för "Notifiera mig när någon citerar mina inlägg". Jag har fått mail när jag blivit citerad, så det fungerade åtmistone för mig.

Fungerar det inte på så vis om du markerar det alternativet där man kan ändra inställningarna för notifieringar?

Kontrollpanelen - Inställningar - Notifieringsinställningar

Sedan är det en bit ner på sidan: Notifiera mig när någon citerar mina inlägg

Jaså, var inte ens medveten om att det fanns några sådana inställningar. Tack! :)

Postad 22 september 2011 - 15:31

Mentos
  • Mentos
  • Mästare

• 3 992 inlägg
  • 0
Har en fråga, innan i den tidigare versionen när man skulle skriva in en http länk i ett inlägg så fick man möjligheten att döpa länken till valfritt, det var alltså en 2 stegs process där man i första matade in länken och sen i andra så skrev man t.ex titeln på hemsidan.
Detta verkar ha försvunnit, kommer ni att fixa detta?

Postad 22 september 2011 - 15:56

hassesolo
  • hassesolo
  • Über-Guru

• 10 389 inlägg
  • 0
Det Är Helt Vansinnigt Att Alla Ord I Rubrikerna På Nya Trådar Har Stor Bokstav I Början Och Sen Små Bokstäver Så Att Alla Får Det Här Helknäppa Utseendet. :ph34r:

Postad 22 september 2011 - 16:01

Benkke
  • Benkke
  • Mega-Guru

• 7 289 inlägg
  • 0
Jag Lovar Att Aldrig Svara I En Tråd Som Har Stor Bokstav På Varje Ord I Rubriken.
Take It Or Leave It

Postad 22 september 2011 - 16:01

ktn
  • ktn
  • Dev

• 451 inlägg
  • 0

Det Är Helt Vansinnigt Att Alla Ord I Rubrikerna På Nya Trådar Har Stor Bokstav I Början Och Sen Små Bokstäver Så Att Alla Får Det Här Helknäppa Utseendet. :ph34r:

Det var en inställning som hette "Stop shouting in topic titles", jag har stängt av den nu, den fungerade uppenbarligen inte som den skulle.

Postad 22 september 2011 - 18:00

mats2442
  • mats2442
  • Användare

• 207 inlägg
  • 0

Åsikten om dynamisk bredd framför, kommer att fixas. Kan dock inte säga när. Finns andra saker som har högre prio.

Tack och bock, har full förståelse för att det inte är den mest kritiska buggen direkt

0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Framvägg och vänster sida
    Globe
    2025-05-08 07:38:43
  • Vänster sida med Paneler monterade
    Globe
    2025-05-08 07:35:28
  • Front Wide backvy
    Globe
    2025-05-08 06:25:36
  • Front Wide
    Globe
    2025-05-08 06:23:11
  • Ny soffa, vy bakåt i salongen
    DPC
    2025-05-07 10:21:06
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2025 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.