Du har uppenbarligen inte läst tråden eller så förstår du inte engelska. Läs om läs rätt...Jag tycker det ær jættebra att dom fixat undertexterna. Dock så ligger det væll lite i det att Blurayfunktionen ska bara fungera klockrent vid det hær laget, spelaren har ju varit ute ett tag nu.
Om nu killen på Asusforumet har problem med att spela upp "gud vet vad" från sin HDD, så får ju faktiskt Asus fixa detta... oavsett var han fått sitt material ifrån!
Jag har ett problem med en Batman begins, ljudet hackar nær dekodern i recivern kodar av ljudet. Væxlar man till PCM på Asusen så funkar det iof bra. Får testa den nya FW'n... Kanske blir bættre med den.
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser |
![]() |
11 år sedan |
![]() |
13 år sedan |
Postad 20 september 2012 - 21:11
Postad 21 september 2012 - 12:25
Eller så ær det bara du som ær førbannad på att vissa folk i spanien laddar ner sina filmer (orka bry sig).
Du skrev: "My point was that he used his player for pirated stuffs". Jag skrev att det ska fungera att spela upp materialet oavsett var han har fått tag på det, før det spelar ingen roll!... det ska bara funka.
Men som jag också skrev så får dom ju fixa att se på blurayskivor utan problem innan dom joxar med annat (detta borde redan vara fixat).
Men jag håller med dig nær du skriver att du køpte den pga den goda hårdvaran till ett bra pris... Det var næmnligen dærfør jag køpte den med.
Postad 21 september 2012 - 21:03
Signatur__________________________________________________________________________________________________
Sgart: Du jämför ju i första inlägget MMs priser med Net on Nets men så vitt jag kan se har inte MM sagt att de prismatchar net on net?
Postad 22 september 2012 - 17:11
Postad 26 september 2012 - 15:55
Kör senaste firmware...
Postad 26 september 2012 - 18:10
Postad 26 september 2012 - 18:35
Har synk problem med ljudet ibland på blu ray, men jag har inte uppgraderat till senaste fw ännu. Blir till helgen.
Postad 26 september 2012 - 23:51
Postad 27 september 2012 - 22:01
Postad 27 september 2012 - 23:38
Nej nu blir det till att lämna tillbaka skiten kolla på ps i love you hackade till varannan minut exakt bytte till min andra blu ray spelare panasonic bdt 310 inte ett hack under hela filmen...
Haha du råkade också ut för den releasen. Kör du lovefilm? Jag fick inte igång PS I love you på Panasonic BDT-320n heller för övrigt så i just det här fallet så är det inte bara BDs-700n som har problem. Minns inte om jag lyckades halvt om halvt traggla mig igenom den på PS3n eller om jag lyckades spola förbi problempunkter eller hur jag nu halvt om halvt löste det.
För mig låser den sig totalt inte bara småhack.
Postad 28 september 2012 - 05:49
Postad 28 september 2012 - 14:02

Postad 28 september 2012 - 21:54
Postad 28 september 2012 - 22:10
Nu skiter jag i det här, kommer att häva köpet. Asus kommer aldrig att få någon ordning på detta och man kan uppenbarligen inte lita på folk på forum... De har snart haft ett halvår på sig att fixa detta och fixar de något så dyker de upp andra problem, mer inkompetenta produktutvecklare/programmerare får man nog fan leta efter. Man måste brinna för sitt jobb och verkligen kunna sin sak, de går inte att bli en bra produktutvecklare/programmerare genom att plugga i 4-5 år, man måste ha den där unika förmågan, vilket de totalt har misslyckats med. Sparka de som pluggar och låt dom som är unika och kan få fortsätta!
vad yrar du om...
förövrigt så va det inte i den här senste fw som skulle fixa att den fryser, hackar och låser sig utan i kommande dom arbetar på det nu...
och det är inte bara denna spelare som har problem med frysningar eller låsningar på många nya filmer som kommer
Redigerat av Rumpnisse, 28 september 2012 - 22:11.
Postad 28 september 2012 - 22:38
Postad 28 september 2012 - 22:49
Kör du vidare på din 700, men jag vägrar och vet att de aldrig kommer att bli en problemfri maskin, all kod bakom den där mjukvaran lär vara hur kladdig som helst av alla nyutbildade ynglingar som är "försökskaniner". Själv tänker jag häva köpet och köpa mig en Pioneer BDP-450 som säkerligen inte kommer att lida av några som helst problem eller ha sådana kvalitetsbrister som Asus 700. Dessutom till ett bra pris...
tur att du vet...
då har alla spelare i stort sett kvalitetsbrister då, så du får satsa på en dvd eller vhs, för näst intill alla bd spelare har problem med vissa filmer...
och värre verkar det bli med nyare filmer som kommer...
spelarna ligger hela tiden ett steg efter och behöver ny fw hela tiden för att kunna spela upp vissa nya filmer...
själv vill jag ha en regfri på bd (mycket importerade konserter) och då finns det inte så många att välja på till en billig peng...
själv tvekar jag inte en sekund på att dom kommer fixa det mesta...
Postad 28 september 2012 - 22:57
Postad 28 september 2012 - 23:58
Nej nu blir det till att lämna tillbaka skiten kolla på ps i love you hackade till varannan minut exakt bytte till min andra blu ray spelare panasonic bdt 310 inte ett hack under hela filmen...
Just det där småhackandet är nog en bugg i mjukvaran. RIktigt irriterande och fanns på alla 2D-filmer på mitt exemplar.
Jag håller med om att det är dåligt att de på ett halvår inte har löst ett fel som i praktiken gör spelaren värdelös.
Postad 29 september 2012 - 15:53
Postad 29 september 2012 - 17:02
Postad 30 september 2012 - 06:06

Postad 30 september 2012 - 07:18
Det är det här som är problemet att alla inte har samma problem, de kommer aldrig att fixa så att alla spelare fungerar. Detta är den enda spelaren som haft så mycket problem.
ASUS fixar det, var lugn. Även välkända Apple hade problem då man gav sig in på ett nytt område.
Postad 01 oktober 2012 - 18:48
Det där hackandet har jag i regel inte råkat ut för.
Just det där småhackandet är nog en bugg i mjukvaran. RIktigt irriterande och fanns på alla 2D-filmer på mitt exemplar.
Jag håller med om att det är dåligt att de på ett halvår inte har löst ett fel som i praktiken gör spelaren värdelös.
Postad 02 oktober 2012 - 20:03
Har uppdaterat till senaste fw nu så förhoppningsvis funkar ljudsynken felfritt. Skall testa till helgen.
Postad 05 oktober 2012 - 06:11
Postad 05 oktober 2012 - 17:14
Åfan, hur långt efteråt från det att du köpt den tills att du returnerade den?Inga problem längre, fick lämna tillbaka spelaren netonnet är underbara när det gäller sånt här.....
Postad 05 oktober 2012 - 19:49
Postad 06 oktober 2012 - 14:42
Om jag kör den i min ps3 så funkar allt.
Postad 20 oktober 2012 - 16:11

Postad 20 oktober 2012 - 16:26
1.06.03 är väl ny? Min BDS-700 hittade den inte förrän nu i alla fall
Installerade den för en månad sen via USB minne. Uppdaterar du via maskinens internet hittar du oftast 1 mån gammal SW.

Postad 21 oktober 2012 - 13:27
Postad 21 oktober 2012 - 14:28
Det där är nog en sanning med modifikation, minst sagt. Jag har haft 1.06.03 i flera veckor och jag uppdaterar via nätet direkt i maskinen.
När jag uppdaterade den via min USB försökte jag först via nätet direkt i maskin.
Via den vägen fanns bara den 'gamla' SW.
Som tur var har jag laddat ner uppdaterad SW på USBn.
Postad 21 oktober 2012 - 19:46
Postad 21 oktober 2012 - 20:41
Låter jättebra.När gjorde du uppdateringen? Vi kan ju försöka hålla koll på när nästa uppdatering kommer, så vi kan se hur lång tid det tar innan den kommer om man uppdaterar online.
Berätta här i forumet när nästa uppdatering kommer på webben, så kan vi se hur lång tid det tar innan den blir tillgänglig via maskinen.
Postad 21 oktober 2012 - 21:06
Håller du koll på webben? För det gör inte jag.
Har koll på webben. Berättar i denna tråd när ny SW kommer.
Postad 21 oktober 2012 - 21:14
Redigerat av SC-Zap, 21 oktober 2012 - 21:14.
Postad 22 oktober 2012 - 15:16
Narnia 3D spelades felfritt- från bd disc
Puss in boots 3D hackar och ljudet försvinner - .iso från usb disk
Battleship 2D hackar och ljudet försvinner- .iso från usb disk
Hoppas verkligen på en lösning inom kort annars åker den tillbaka

Postad 22 oktober 2012 - 22:51
Redigerat av jimjans, 22 oktober 2012 - 22:52.
Postad 23 oktober 2012 - 13:33
Skulle dra igång The fifth element men det lät som om den totalt trashade innanmätet på spelaren då den uppenbarligen inte kunde tracka skivan.
Postad 23 oktober 2012 - 15:40

Nog för att vissa spelare kan va högljudda på en del skivor, men detta var det värsta jag nånsin hört

Postad 23 oktober 2012 - 16:01
Ljudproblemet (lagg) har minskat med senaste fw, men är inte helt borta för mig (kör ljudet via optisk, min receiver har inte hdmi).
Postad 23 oktober 2012 - 16:19
Sen var ljudet så kraftigt högt, att det allvarligt talat lät som om man hade igång en maskinslip i rummet. Så jag undvek att testa dom vidare

Postad 23 oktober 2012 - 18:30
Postad 23 oktober 2012 - 22:42
Postad 24 oktober 2012 - 06:45
Verkar som om det varierar från spelare till spelare, eller så har jag inte spelat några av filmerna det är problem med.
Har heller inte haft några problem.
Postad 24 oktober 2012 - 13:51

Postad 30 oktober 2012 - 20:50
Pelle
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar