Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

The Last of Us [PS3/PS4]

1386 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
The Last of Us (PS3) (PlayStation 3-spel) 9 9.516666 (59) 270:-
The Last of Us - Remastered Edition (PS4) (PlayStation 4-spel) 9 9.522222 (89) 110:-

Postad 14 June 2013 - 20:46

ColinZeal
  • ColinZeal
  • Veteran

• 1509 inlägg
  • 0

Det löste de snabbt iaf, bra gjort.

Ja, det ska dom ha kudos för. En sämre studio hade det säkert tagit en dag för att fixa det. :)

Postad 14 June 2013 - 20:53

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

• 38133 inlägg
  • 0
Som Maxis? =P

Postad 14 June 2013 - 21:21

ColinZeal
  • ColinZeal
  • Veteran

• 1509 inlägg
  • 0

Som Maxis? =P

För att ta ett exempel, ja.
;)

Postad 14 June 2013 - 21:46

muraren
  • muraren
  • Beroende

• 1408 inlägg
  • 0
Omfg :)

Postad 14 June 2013 - 23:02

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

• 38133 inlägg
  • 0
Multiplayer var inget för mig iaf. På tok för långsamt tempo. Ska man göra ett smygspel (alla kryper fram typ och campar) kanske man ska göra det möjligt att höra när motståndarna kommer.

Postad 14 June 2013 - 23:04

Unregistereda299ec85
  • Unregistereda299ec85
  • Guru

• 4115 inlägg
  • 1
Vilket spel!!! Sitter i mörkret och spelar för fullt när det knakar till i trappan, första gången jag blivit skrämd av frugan. Måste fan byta kallingar :)

Postad 14 June 2013 - 23:31

MackeMack
  • MackeMack
  • Forumräv

• 523 inlägg
  • 0

Vilket spel!!! Sitter i mörkret och spelar för fullt när det knakar till i trappan, första gången jag blivit skrämd av frugan. Måste fan byta kallingar :)

Hehe!
Jag hade liknande upplevelser igår natt! :P

Postad 14 June 2013 - 23:58

Birkanoff
  • Birkanoff
  • Mästare

• 2532 inlägg
  • 1
Dessa jävla clickers alltså...

Postad 15 June 2013 - 00:55

Kimme
  • Kimme
  • Beroende

• 1376 inlägg
  • 1
Kan bara stämma in i kören av lovord!!!

Började spela vid 21 tiden och nu var jag tvungen att gå på toan, oj nu har visst 5 timmar bara försvunnit ;-)

Men nu får jag sluta för annars kommer jag spela till det är slut, men vill gärna dra ut på det iallafall 3-4 dagar.

Även om jag inte spelat klart det än så kan jag säga att det är ett mästerverk och alla som har ps3 bör köpa det.

Postad 15 June 2013 - 08:33

Gavva
  • Gavva
  • Forumräv

• 598 inlägg
  • 0
Riktigt grymt spel men fick 8 timmars spelande förstört pga save buggen. :(

Finns det något sätt att kopiera savefilen från någon som kommit in en bit i spelet eller är det kört?

Postad 15 June 2013 - 11:25

Guarana
  • Guarana
  • Forumräv

• 643 inlägg
  • 0
Usch, vad är det för sparnings-bugg? Har dragit in spelet och patch 1.01 igår kväll, tänkte köra lite senare idag, är buggen åtgärdad i och med 1.01?

Postad 15 June 2013 - 11:36

MackeMack
  • MackeMack
  • Forumräv

• 523 inlägg
  • 0

Usch, vad är det för sparnings-bugg? Har dragit in spelet och patch 1.01 igår kväll, tänkte köra lite senare idag, är buggen åtgärdad i och med 1.01?

Ingen aning, fungerar för mig nu iaf!
Man såg att det var något problem då den ej fick en autospar save att fungera!

Postad 15 June 2013 - 11:43

Birkanoff
  • Birkanoff
  • Mästare

• 2532 inlägg
  • 0

Hade inget med patchen att göra. Det var serverproblem som åtgärdades igår. Fungerade för mig efter att de åtgärdat. Dock körde jag manuell save emellanåt för att vara på den säkra sidan.

Postad 15 June 2013 - 12:55

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

• 38133 inlägg
  • 0
Jag sparade alltid manuellt iofs, litar inte på sånt där om det finns manuell save :)

Att få 8 timmar förstört låter ju lagom kul.

Postad 15 June 2013 - 13:08

MackeMack
  • MackeMack
  • Forumräv

• 523 inlägg
  • 0

Jag sparade alltid manuellt iofs, litar inte på sånt där om det finns manuell save :)

Att få 8 timmar förstört låter ju lagom kul.

Problemet var iaf i mitt fall att det ej gick att spara manuellt, då det stod att autosave sparade! Gick ej ens att klicka på den!

Postad 15 June 2013 - 16:32

Unregisteredf2a7f9fd
  • Unregisteredf2a7f9fd
  • Mästare

• 3989 inlägg
  • 0
Jaha då hittade jag iaf en dålig sak med spelet.

Det tog slut!!!
Fan jag som trodde det skulle fortsätta ytterligare vid ett visst tillfälle men nej...

Postad 15 June 2013 - 16:50

Guarana
  • Guarana
  • Forumräv

• 643 inlägg
  • 0
Varför kan jag inte plocka upp liv/medpack så här i början? Hittat några men får bara "FULL" fastän jag inte har något? Spelar på hard, förmodar att det påverkar hur mycket man kan bära med sig men borde väl kunna ha åtminstone ett medpack?

Postad 15 June 2013 - 16:57

Unregisteredf2a7f9fd
  • Unregisteredf2a7f9fd
  • Mästare

• 3989 inlägg
  • 0

Varför kan jag inte plocka upp liv/medpack så här i början? Hittat några men får bara "FULL" fastän jag inte har något? Spelar på hard, förmodar att det påverkar hur mycket man kan bära med sig men borde väl kunna ha åtminstone ett medpack?

Vet inte om du kan plocka upp medpack förrän du har lärt dig göra dom (lite osäker dock)

Redigerat av Unregisteredf2a7f9fd, 15 June 2013 - 16:57.

Postad 15 June 2013 - 17:06

Unregisteredf2a7f9fd
  • Unregisteredf2a7f9fd
  • Mästare

• 3989 inlägg
  • 0
Värt att veta för dom som ska börja lira, det finns ett gamemode "new game plus" när man klarat spelet men du kan bara köra på samma nivå som din första genomspelning.
Så om man är sugen på att köra ett varv till och maxa vapen, skills så blir det alltså samma svårighetsgrad andra gången (man kan alltså inte hoppa upp till hard som hade varit vettigare IMO).

Postad 15 June 2013 - 17:25

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

• 38133 inlägg
  • 0

Är det inte crafting materialen som du har fullt av då? Du kan ju bara ha tre crafting material, sedan måste du slösa dem och crafta en medpack för att kunna plocka upp nya crafting material.

Postad 15 June 2013 - 18:10

Guarana
  • Guarana
  • Forumräv

• 643 inlägg
  • 0

Är det inte crafting materialen som du har fullt av då? Du kan ju bara ha tre crafting material, sedan måste du slösa dem och crafta en medpack för att kunna plocka upp nya crafting material.

Jag har förvisso plockat upp uppgraderings-grejerna fast inte använt dessa. Får se om jag lyckas med det då :)

Postad 15 June 2013 - 18:16

bobbyewing
  • bobbyewing
  • Lärjunge

• 302 inlägg
  • 0

Du ska också skilja på medpacks och dom saker som direkt ger dig hälsa (typ mat). Har du full energi kan du
inte plocka upp dessa.

Postad 15 June 2013 - 18:59

Unregistered5f833d6c
  • Unregistered5f833d6c
  • Forumräv

• 779 inlägg
  • 0
Jag köpte spelet igår i butik, började spela runt 15-tiden och med undantag för några pauser spelade jag fram till runt 5 på natten. Idag spelade jag färdigt det hela. Tog strax under 16 timmar. Jag är väldigt imponerad. Även om storyn i sig inte är superoriginell så är framförandet av världsklass. Röstskådespeleri, karaktärer, manus, ljud, grafik, design. Under ett flertal tillfällen i spelet berördes jag ganska mycket av vad som hände.

Även om jag förväntade mig öppnare/större ytor än i UC-serien så blev jag ändå positivt överraskad. Ofta är det stora områden med olika byggnader som du kan ta dig runt i och på så vis ta dig an en farlig situation på unika vis. Förutom manöverutrymmet bidrar även alla vapen och craftingsystemet till att skapa unika möten med fiender. Och spelet är svårt om du slarvar, mycket svårt. Jag dog väldigt många gånger under min genomspelning.

För mig är detta PS3s bästa spel såhär långt, en plats som tidigare delades av MGS4/UC2.

Jag har dock lite kritik. Medspelar-AI:n är inte den bästa när du vill smyga tyst. De klampar omkring och pratar. Sedan tycker jag även att det ibland kunde bli lite väl mycket fiender och det är ofta väldigt svårt (ibland omöjligt) att ta sig förbi dessa moment utan att döda.

Det är dock verkligen detaljer. Jag förlorade mig helt i storyn och fullkomligt älskade karaktärerna. Även sidokaraktärer känns välgjorda med egna personligheter.

Jag visste enda sedan spelet announcades för 1½ år sedan att detta skulle kunna bli mitt nya favoritspel och visst lyckades de på Naughty Dog. Bra jobbat!

10/10

Postad 15 June 2013 - 19:11

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

• 38133 inlägg
  • 0
Det var en minirecension av min recension, tog t o m upp de två punkter jag klagade på ;)

Men AI:n är svår att missa iofs. Det kunde som sagt ha lösts bättre, men de tog rätt beslut att fienden inte upptäcker dig förrän du själv blir upptäckt. Kan ju tänka sig hur frustrerande det hade varit om de hade upptäckt Ellie etc, hade varit omöjligt att stealtha då.

Postad 15 June 2013 - 20:08

Unregisteredf2a7f9fd
  • Unregisteredf2a7f9fd
  • Mästare

• 3989 inlägg
  • 0

Det var en minirecension av min recension, tog t o m upp de två punkter jag klagade på ;)

Men AI:n är svår att missa iofs. Det kunde som sagt ha lösts bättre, men de tog rätt beslut att fienden inte upptäcker dig förrän du själv blir upptäckt. Kan ju tänka sig hur frustrerande det hade varit om de hade upptäckt Ellie etc, hade varit omöjligt att stealtha då.

Sant och det är ju det som är det viktigaste, dvs att inte dina kompanjoner kan röja dig.

Postad 15 June 2013 - 20:14

MackeMack
  • MackeMack
  • Forumräv

• 523 inlägg
  • 0

Ellie tycker jag rör sig väldigt tyst och bra, fast ja ibland sätter hon sig så fienden ser henne :/
Men det största problemet var Bill eller vad han heter... Haha han klampade runt som en galning och sa åt mig att vara tyst!
Blev rätt komiskt i slutet! :P

Redigerat av MackeMack, 15 June 2013 - 20:15.

Postad 15 June 2013 - 21:12

Unregistered5f833d6c
  • Unregistered5f833d6c
  • Forumräv

• 779 inlägg
  • 0

Haha se där, jag har faktiskt hållit mig undan från recensioner, jag ville veta så lite som möjligt om spelet innan jag började. Men då har vi väl liknande smak då vilket är en komplimang åt ditt håll ;)

Självklart är det så med AI:n som ni säger, att de röjer dig ju åtminstone inte. Det är bara en inlevelse-grej och påverkar inte gameplayet.

MackeMack, absolut haha! Bill klampade verkligen omkring för fulla muggar. Sen säger han till en att här är det bäst att vara tyst, och så klampar han iväg i horisonten...

Postad 15 June 2013 - 22:01

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

• 38133 inlägg
  • 0
Från min:

Det enda jag egentligen kan komma på att klaga på är två saker: Att man måste använda vapen, dvs man har inte alltid alternativet att smyga eller undvika strider. Och att, när man smyger som en tyst mus bland monstren, så klampar dina följeslagare runt som elefanter mitt framför ögonen på fienderna. Det blir komik på hög nivå när de själva säger att man ska vara tyst. Det där borde de helt klart ha fixat bättre.

Kan ju läsa recensionen nu efter ni spelat, kan vara roligt att se hur lika vi tycker.

Postad 15 June 2013 - 23:35

Guarana
  • Guarana
  • Forumräv

• 643 inlägg
  • 0
Bara för mig som hårddisken smattrar rätt mycket och fläkten går på högvarv på PS3:an med Last of Us? Spelade Dishonored tidigare i veckan och då gick inte fläkten på samma höga (jobbiga) varvtal :P

Postad 15 June 2013 - 23:38

Unregistered6fb5a100
  • Unregistered6fb5a100
  • Mästare

• 2517 inlägg
  • 0
Yay låg innanför dörren när jag kom hem idag, imorrn blir det spel!

Postad 15 June 2013 - 23:44

Guarana
  • Guarana
  • Forumräv

• 643 inlägg
  • 0

Yay låg innanför dörren när jag kom hem idag, imorrn blir det spel!

Härligt Wicke, jag har inte spelat så mycket mer än 1-2 timmar men det känns bra än så länge. Naughty Dog/Uncharted-känsla, till det positivare.

Postad 15 June 2013 - 23:46

Birkanoff
  • Birkanoff
  • Mästare

• 2532 inlägg
  • 0

Jo det är tur att de inte pajar för en på det viset. Dock har jag vid flertalet tillfällen blivit cockblockad av t.ex. Ellie när man ska fly från en infekterad...

Bara för mig som hårddisken smattrar rätt mycket och fläkten går på högvarv på PS3:an med Last of Us? Spelade Dishonored tidigare i veckan och då gick inte fläkten på samma höga (jobbiga) varvtal :P

Hårddisken är lugn men fläkten frustar på rätt bra i min med.

Postad 15 June 2013 - 23:50

Guarana
  • Guarana
  • Forumräv

• 643 inlägg
  • 0

Jo det är tur att de inte pajar för en på det viset. Dock har jag vid flertalet tillfällen blivit cockblockad av t.ex. Ellie när man ska fly från en infekterad...

Hårddisken är lugn men fläkten frustar på rätt bra i min med.

Ja hårddisken var nog egentligen bara i början, men fläkten drar på rätt ordentligt jämfört med normalt, lite trist.

Postad 16 June 2013 - 10:11

Unregistered4eba3a31
  • Unregistered4eba3a31
  • Lärjunge

• 359 inlägg
  • 0
Spelat 10 timmar nu, helt sjukt bra. Älskar verkligen allt, Zoilers recension är verkligen spot on.
Precis som för en del andra rusrar fläkten, jag blir cockblockad och smågravar lite åt en AI som inte alltid är så tyst...

Dock har jag insett en sak, jag suger i stealth-mode..gillar inte run&gun spel men fy faan vad jag är usel på att smyga...

Har läst några recensioner där vissa knappt verkar råka ut för en konfrontation, omöjligt..smyger och smyger men sen måste jag ändå klubba ihjäl någon.

Älskar även att det inte plingar till med trophys/achievments/lulllull hela tiden...1 so far...tydligen är det första vid andra genomspelningen det kommer flera.

Postad 16 June 2013 - 10:43

Birkanoff
  • Birkanoff
  • Mästare

• 2532 inlägg
  • 0

Spelat 10 timmar nu, helt sjukt bra. Älskar verkligen allt, Zoilers recension är verkligen spot on.
Precis som för en del andra rusrar fläkten, jag blir cockblockad och smågravar lite åt en AI som inte alltid är så tyst...

Dock har jag insett en sak, jag suger i stealth-mode..gillar inte run&gun spel men fy faan vad jag är usel på att smyga...

Har läst några recensioner där vissa knappt verkar råka ut för en konfrontation, omöjligt..smyger och smyger men sen måste jag ändå klubba ihjäl någon.

Älskar även att det inte plingar till med trophys/achievments/lulllull hela tiden...1 so far...tydligen är det första vid andra genomspelningen det kommer flera.

Du är inte ensam. Det vanligaste scenariot är att jag försöker smyga så gott det bara går några gånger innan jag tappar tålamodet och börjar svinga för glatta livet. Tillämpar för övrigt taktiken från "Zombieland": Spring i en cirkel, dela ut en serie slag - rinse and repeat.

Postad 16 June 2013 - 11:01

DragonPuffer
  • DragonPuffer
  • Beroende

• 1076 inlägg
  • 0
Jag ställer mig i ledet med er som inte kan smyga :D Så otroligt dålig är jag. Kör förövrigt också cirkel taktiken, oftast.
Men grymt spel är det iallafall!

Postad 16 June 2013 - 12:51

Unregistereda299ec85
  • Unregistereda299ec85
  • Guru

• 4115 inlägg
  • 0
Detta är utan tvekan det bästa spelet. Har gått åt mycket knivar :)

Postad 16 June 2013 - 13:33

MackeMack
  • MackeMack
  • Forumräv

• 523 inlägg
  • 0

Detta är utan tvekan det bästa spelet. Har gått åt mycket knivar :)

Jepp knivar + närstridsvapen!

Postad 16 June 2013 - 13:53

Unregistered50fe2819
  • Unregistered50fe2819
  • Veteran

• 1833 inlägg
  • 0
Tycker MP-delen var rätt kul. Smyga runt och inte bara run&gun. Lite mer verklighetstroget kanske.

Postad 16 June 2013 - 14:24

MackeMack
  • MackeMack
  • Forumräv

• 523 inlägg
  • 0
Tror att jag börjar närma mig slutet av spelet :/
Har spelat 10h och har precis börjat spela kapitel 8.

Fanns det 11 kapitel?

Postad 16 June 2013 - 15:06

JSan
  • JSan
  • Forumräv

• 732 inlägg
  • 0
Vart inte mindre sugen köpa det redan nu av den recensionen Zoiler, dock får det vänta ett tag till inköp. Vill det ska vara mörkt på kvällarna när man spelar såna fina spel och inte midnattssol som nu :)

Postad 16 June 2013 - 16:09

MackeMack
  • MackeMack
  • Forumräv

• 523 inlägg
  • 0
Omfg!
Älskar storyn, älskar karaktärerna!
Älskar spelet!!

Tack Naughty Dogs!

Btw, någon som läst serien The Last Of Us, American Dreams? Två nummer finns ute att läsa, en serie på 4 st

*stavfel

Bifogad fil(er)

• Bifogad fil  image.jpg   152.38K   1 Antal nerladdningar

Redigerat av MackeMack, 16 June 2013 - 16:14.

Postad 16 June 2013 - 16:09

Kimme
  • Kimme
  • Beroende

• 1376 inlägg
  • 0
jobbigt läge, vill inte göra annat än lira men samtidigt vill jag inte att spelet ska ta slut.

Är det detta som kallas i-lands problem? :)

Postad 16 June 2013 - 16:37

Unregistered6fb5a100
  • Unregistered6fb5a100
  • Mästare

• 2517 inlägg
  • 0

jobbigt läge, vill inte göra annat än lira men samtidigt vill jag inte att spelet ska ta slut.

Är det detta som kallas i-lands problem? :)

Haha ja det är det nog, har lirat ca 2 timmar nu. Kör på hard och har dödat 1 snubbe med pistolen, flytt från några och smygigt förbi en hel del. Har knackat en hel del folk med tillhyggen också. Nästan lite God Of War känsla ibland när man använder elaka moves.

Det är ju groteskt snyggt, att detta kan åstadkommas med 256mb VRAM och lika mycket RAM. Mindbloooowing! Ska fortsätta lira ikväll när mörkret börjar komma.

Postad 16 June 2013 - 16:56

Kimme
  • Kimme
  • Beroende

• 1376 inlägg
  • 0

Haha ja det är det nog, har lirat ca 2 timmar nu. Kör på hard och har dödat 1 snubbe med pistolen, flytt från några och smygigt förbi en hel del. Har knackat en hel del folk med tillhyggen också. Nästan lite God Of War känsla ibland när man använder elaka moves.

Det är ju groteskt snyggt, att detta kan åstadkommas med 256mb VRAM och lika mycket RAM. Mindbloooowing! Ska fortsätta lira ikväll när mörkret börjar komma.

Är också väldigt imponerad över grafiken, börjar fundera över hur t.ex. UC4 skulle se ut på ps4 :)

Jag har spelat cirka 6 timmar men väntar också in kvällen för rätt känsla.

Postad 16 June 2013 - 17:23

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

• 38133 inlägg
  • 0
Grafiken är imponerande, men ljudet är minst lika imponerande imo. Dialogen och stämningsmusiken är klasser före det mesta.

Postad 16 June 2013 - 19:52

Unregistered6fb5a100
  • Unregistered6fb5a100
  • Mästare

• 2517 inlägg
  • 0

Grafiken är imponerande, men ljudet är minst lika imponerande imo. Dialogen och stämningsmusiken är klasser före det mesta.

Ja ljudet är riktigt bra, speciellt "omgivningsljudet" som verkligen ger en känsla av att vara där. Det enda jag irriterar mig lite på är AI'n, den är verkligen inte brilliant alla gånger.

Redigerat av Unregistered6fb5a100, 16 June 2013 - 19:52.

Postad 17 June 2013 - 09:46

Bananklasen
  • Bananklasen
  • Forumräv

• 768 inlägg
  • 0
Har spelat 4h 38 min, såg att jag har klarat 33%, kändes mycket men låter rimligt eftersom spellängden 15 h har nämnts tidigare i tråden.

Redigerat av Bananklasen, 17 June 2013 - 09:49.

Postad 17 June 2013 - 10:07

Unregistered6fb5a100
  • Unregistered6fb5a100
  • Mästare

• 2517 inlägg
  • 0
Underbart spel, kör på hard och har dött en hel del.
Spoiler

Postad 17 June 2013 - 10:57

Unregisteredf64a5233
  • Unregisteredf64a5233
  • Über-Guru

• 14825 inlägg
  • 0
Låser man upp ett "crushing" när man klarat detta på Hard, eller är Hard svåraste?

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Akustikväggen klar inåt rummet, köpte en skön fåtölj
    genstruktur
    2026-05-20 17:06:21
  • Snart klar med akustikväggen, är bara gaveln kvar
    genstruktur
    2026-05-20 17:04:36
  • Tyg och läkt till baksidan av akustikväggen,
    genstruktur
    2026-05-20 17:03:16
  • Projektorn uppe och allt verkar fungera
    genstruktur
    2026-05-20 17:02:29
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.