Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

** Officiell tråd Sharp 60"-80" **

969 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
Sharp Aquos LC-60LE636S (TV) 6 8.84 (24) Inga priser
Sharp Aquos LC-70LE836S (TV) 6 7.5 (1) Inga priser
Sharp Aquos LC-60LE741S (TV) 9 9.343748 (31) Inga priser
Sharp Aquos LC-70LE741S (TV) 8 8.833332 (5) Inga priser
Sharp Aquos LC-80LE646S (TV) 6 7.5 (1) Inga priser
Sharp Aquos LC-80LE646E (TV) 1 (0) Inga priser
Sharp Aquos LC-60LE740E 60" Full HD (1920x1080) LCD Smart TV (TV) 1 (0) Inga priser
Sharp Aquos LC-60LE857E (TV) 1 (0) Inga priser
Sharp Aquos LC-60LE651E (TV) 6 6.277776 (17) Inga priser
Sharp Aquos LC-60LE751E (TV) 3 8.312498 (15) Inga priser
Sharp Aquos LC-60LE652E 60" Full HD (1920x1080) LCD Smart TV (TV) 1 8 (2) Inga priser
Sharp Aquos LC-90LE757E (TV) 3 (0) Inga priser
Sharp Aquos LC-70LE747EN 70" Full HD (1920x1080) LCD Smart TV (TV) 1 7.5 (1) Inga priser
29 relaterade trådar
Vilket väggfäste när TVn är djupare nertill? (5 inlägg) 9 år sedan
Sharp Aquos startar inte (men får ström) (17 inlägg) 9 år sedan
Går inte att stänga av timern, Sharp Aquos !? (62 inlägg) 11 år sedan
Sharp 60le751 - Känner inte av wifi dongeln??? (1 inlägg) 11 år sedan
Sharp LC-60LE741S (2 inlägg) 11 år sedan
Råd om ny tv! (7 inlägg) 11 år sedan
Sharp LCD 2013 (326 inlägg) 11 år sedan
LC-70LE747EN eller UE65H6475 (4 inlägg) 11 år sedan
angående sharp 60 le651 stänger sig själv (2 inlägg) 11 år sedan
Kapa foten på Sharp LC-60LE651E för slimmad vägghägning? (1 inlägg) 11 år sedan
Köpte en Sharp LC-60LE857E vill ha åsikter (28 inlägg) 11 år sedan
Upplösning på 60 tums TV (38 inlägg) 12 år sedan
Mellandagsrea 2013 (197 inlägg) 12 år sedan
Sharp LC-60LE741S inställningar (2 inlägg) 12 år sedan
Råd? Sony KDL-50W685A eller Sharp LC-60LE651E (3 inlägg) 12 år sedan
Kastar jag pengar i sjön? (55-tums BRAVIA för 28000 kr) (27 inlägg) 12 år sedan
Köpte ny tv(sharp lc70741s) och ci modulen/comhem kort funkar ej (9 inlägg) 12 år sedan
SHARP LC70LE741S vs LG 65LM620T (25 inlägg) 13 år sedan
Köpråd Sharp LC-60LE741S (+2 Samsung +1 Sharp) (181 inlägg) 13 år sedan
Hade bestämt mig men... (30 inlägg) 13 år sedan
Sharp LC-60LE741S vs Samsung PS60E555 (7 inlägg) 13 år sedan
Problem med surround (5 inlägg) 13 år sedan
Sharp Aquos LC-60LE636S (ej 3D) (86 inlägg) 13 år sedan
Viasat Pace TDS 865 NV och Samsung DSB-H670N och Sharp LC-60LE741S (0 inlägg) 13 år sedan
Sony Bravia KDL-65HX923 vs Samsung UE65ES8005 vs Sharp Aquos LC-70LE836S (33 inlägg) 13 år sedan
Svårt att välja tv (8 inlägg) 14 år sedan
Sharp 2012 (1 inlägg) 14 år sedan
MellandagsREA 2011 - Här samlar vi allt (95 inlägg) 14 år sedan
Har köpt en Sharp LC60LE636S, hur ställa in för xbox? (5 inlägg) 14 år sedan

Postad 17 March 2013 - 09:01

Micleg
  • Micleg
  • Forumräv

• 503 inlägg
  • 0
Jag använder ju bara en ingång (förstärkare som växel). Helt omöjligt att få familjen att greja det bytet av läge.

Postad 17 March 2013 - 09:15

ffodil
  • ffodil
  • Mästare

• 2644 inlägg
  • 0

Jag använder ju bara en ingång (förstärkare som växel). Helt omöjligt att få familjen att greja det bytet av läge.

Borde inte vara omöjligt, med snabbknappen kommer namnet fram på skärmen, användare, standard, film, pc, auto, dynamisk, osv. Samma där att jag har ställt in olika menyer för t.ex. olika ljusförhållande, natt, dag, material, osv. Spelar ju ingen roll att du bara använder en ingång.
Bekvämt att sedan bara snabbväxla, om man nu bara minns vad man ställt in på dom olika menyerna förstås. :)

Tänk bara på att använda rätt kablar, extra viktigt vid seriekoppling har iaf. jag märkt.
Bilden blir inte bättre än man matar den med. Använder själv en elektrisk HDMI-splitter och då funkade det inge vidare med sämre klass på kablar.
Dock inga svårigheter att få tag i billiga av dom bästa kablar idag.

Redigerat av ffodil, 17 March 2013 - 09:29.

Postad 17 March 2013 - 09:42

altair4
  • altair4
  • Veteran

• 1621 inlägg
  • 0

Låter ju märkligt att man på just den modellen ska ha funktionen på hög, när alla som är något att lyssna på (inte Råd & Rön...) säger att den ska vara av eller låg som f-n, på alla andra apparater.

Det skiljer ju även hur pass aggressiva de är inställda. På min gamla Samsung kunde man själv ställa in styrkan i servicemenyn på de olika lägena. De ändrade även själva på det i en uppdatering strax efter release. Så hög på en Sharp skulle exempelvis kunna motsvara medium på en Samsung. Visar ju på gott omdöme att ens högsta inställning inte är helt åt skogen oanvändbar. :)

Redigerat av altair4, 17 March 2013 - 10:02.

Postad 17 March 2013 - 10:14

ffodil
  • ffodil
  • Mästare

• 2644 inlägg
  • 0

Det skiljer ju även hur pass aggressiva de är inställda. På min gamla Samsung kunde man själv ställa in styrkan i servicemenyn på de olika lägena. De ändrade även själva på det i en uppdatering strax efter release. Så hög på en Sharp skulle exempelvis kunna motsvara medium på en Samsung.

Visst skiljer det, men tror mer på att det är hur själva tekniken är konstruerad. Enl. min erfarenhet på dom TV, Samsung, LG m.fl. jag ställt in och haft, inte Samsungs allra senaste, men LG, m.fl. har det inte fungerat nåt vidare på, mer el. mindre, oavsätt inställningar, men så klart har vi alla lite olika syn på det.

Postad 17 March 2013 - 10:55

Unregisteredf7bba9d7
  • Unregisteredf7bba9d7
  • Beroende

• 1113 inlägg
  • 0
Har haft min 80" Sharp LE646S sedan december. Ersatte min Pioneer Kuro 6090. Ville ha något större utan att köpa en projektor och jag bryr mig inte om 3D. Min Sharp är en bakbelyst LED TV utan local dimming d.v.s inte zonindelad och den stödjer inte 3D.

Jag föredrar bakbelyst LED före kantbelyst LED. Vad jag har läst på så är risken större att man får bleeding i hörnen med en kantbelyst LED TV. Förstår dock att tillverkarna vill använda kantbelyst teknik, det är billigare att tillverka och TV:n kan göras tunnare.

Kan nu efter några månader med TV:en konstatera att jag inte saknar min Pioneer plasma.
Sitter ca 3 meter från den och då blir bilden från lågupplöst digita TV (Tele2) inte optimalt men det går att titta på. Bilden från HD kanaler och Netflix är bra medans bra Blu-ray utgåvor ger en toppenbild enligt mig. Brukar se på film i ett nästan helt mörklagt rum har endast en lampa tänd.

Har stängt av alla "bildförbättrare" och har absolut noll problem med att spela upp film i 24Hz, kör Blu-ray från en Oppo. Har provat lite PS3 och på game-läget så flyter spelen på bra utan problem. Det är detta läge man ska ha om man ska spela spel.

TV:en har minimalt med bleeding och den har obefintlig DSE, faktiskt så hade min förra Kuro plasma mer synlig DSE än Sharpen jag har nu. DSE = Dirty screen effect.

Kanske har jag haft tur när jag köpte mitt exemplar men jag anser att man får mycket för pengarna. Den är inte gratis men för runt 30000 som jag gav så tycker jag nästan att det var ett fynd.

Men som alltid innan köp, försök låna hem den och ställ in TV:en så bra som möjligt t.ex med en Spears & Munsil kalibreringsskiva.

Lycka till med eventuella köp!

Postad 17 March 2013 - 11:07

ffodil
  • ffodil
  • Mästare

• 2644 inlägg
  • 0
Trevligt att höra denna 80" bjässe kan fungera så bra, på det korta avståndet, jämfört med Pio kuru 6090.

Hade ju själv tänkt köpa en till och då gå upp til 70-80, vilket då låter bra från din sida.

Vart hitta du en 80" för 30k och dessutom i Dec. Blir ju lite sugen?

Ja, du borde ha parabol, men inte alltid lätt överallt.

Redigerat av ffodil, 17 March 2013 - 11:16.

Postad 18 March 2013 - 11:11

SILENCE-
  • SILENCE-
  • Amatör

• 53 inlägg
  • 0

Har haft min 80" Sharp LE646S sedan december. Ersatte min Pioneer Kuro 6090. Ville ha något större utan att köpa en projektor och jag bryr mig inte om 3D. Min Sharp är en bakbelyst LED TV utan local dimming d.v.s inte zonindelad och den stödjer inte 3D.

Jag föredrar bakbelyst LED före kantbelyst LED. Vad jag har läst på så är risken större att man får bleeding i hörnen med en kantbelyst LED TV. Förstår dock att tillverkarna vill använda kantbelyst teknik, det är billigare att tillverka och TV:n kan göras tunnare.

Kan nu efter några månader med TV:en konstatera att jag inte saknar min Pioneer plasma.
Sitter ca 3 meter från den och då blir bilden från lågupplöst digita TV (Tele2) inte optimalt men det går att titta på. Bilden från HD kanaler och Netflix är bra medans bra Blu-ray utgåvor ger en toppenbild enligt mig. Brukar se på film i ett nästan helt mörklagt rum har endast en lampa tänd.

Har stängt av alla "bildförbättrare" och har absolut noll problem med att spela upp film i 24Hz, kör Blu-ray från en Oppo. Har provat lite PS3 och på game-läget så flyter spelen på bra utan problem. Det är detta läge man ska ha om man ska spela spel.

TV:en har minimalt med bleeding och den har obefintlig DSE, faktiskt så hade min förra Kuro plasma mer synlig DSE än Sharpen jag har nu. DSE = Dirty screen effect.

Kanske har jag haft tur när jag köpte mitt exemplar men jag anser att man får mycket för pengarna. Den är inte gratis men för runt 30000 som jag gav så tycker jag nästan att det var ett fynd.

Men som alltid innan köp, försök låna hem den och ställ in TV:en så bra som möjligt t.ex med en Spears & Munsil kalibreringsskiva.

Lycka till med eventuella köp!

fan vad glad jag blir av att läsa det här.

Postad 18 March 2013 - 19:13

ffodil
  • ffodil
  • Mästare

• 2644 inlägg
  • 0
Skrev längre upp i tråden, om att använda rätt kablar.
Glömde ta med en annan sak som är minns lika viktig, att se till att TVn och andra apparater är jordade.
Något som kanske inte är självklart för alla. Speciellt eftersom dom flesta inte har nån jordad kabel, plus att man ofta inte ens har jordat uttag i vardagsrummet.
Har man t.ex. inte TVn jordad kan bilden bli ganska så sabbad, på grund av krypström som kan ligga på uppåt en100V AC.

Har alltid tyckt det är märkligt att man utrustar apparaterna med ojordade kablar, för att sen skriva i manualerna att det är viktigt att jorda dom.
Detta gäller så klart lika mycket för alla TV, inte bara för Sharp.

Har fått lite förfrågningar på kablar och tycker då att det kan vara viktigt att upplysa om jordning, eftersom jag allt som oftast stöter på detta ute hos folk. Även om dom flesta troligtvis är medvetna om det.

Postad 18 March 2013 - 19:30

Micleg
  • Micleg
  • Forumräv

• 503 inlägg
  • 0
De flesta apparaterna har ju euro-kontakt numera och då finns ingen jord.

Postad 18 March 2013 - 19:46

ffodil
  • ffodil
  • Mästare

• 2644 inlägg
  • 0

De flesta apparaterna har ju euro-kontakt numera och då finns ingen jord.

Ja, därför tror jag man lätt glömmer hur viktig jordningen är.

Eller missförstår jag vad du menar?

Redigerat av ffodil, 18 March 2013 - 20:03.

Postad 18 March 2013 - 20:25

Micleg
  • Micleg
  • Forumräv

• 503 inlägg
  • 0
Hur jordar du en apparat med Eurokontakt?

Den ska ju redan vara oberoende av skyddsjord.

Postad 18 March 2013 - 20:27

altair4
  • altair4
  • Veteran

• 1621 inlägg
  • 0
Nu har då även CDON fått in 60LE741S i lager igen så finns då hopp att alla inte är slutsålda snart. Verkar finnas mycket kvar av dem speciellt i England i alla fall. Men de dammsuger väl efter alla de hittar nu om de kan sälja dem för 12 000:- när inköpspriset antagligen är långt under.

Vet inte hur länge jag klarar mig utan TV. Gått 2v nu och det börjar bli väldigt drygt. Stör mig på att det inte går importera TVs längre istort sett. Gick bra att köpa 70 kilos CRT-klumpar, men inte platt-tvs i större storlek. Avskyr att köpa från svenska handlare där priset vissa dagar kan vara 20% lägre helt plötsligt så att man känner sig tvingad att vänta hela tiden.

Med tanke på hur stark kronan är nu så borde ju priserna dessutom sjunka, men frågan är om det dröjer en längre tid innan det sker eller om butikerna ser sin chans att tjäna extra.

Postad 18 March 2013 - 20:35

Micleg
  • Micleg
  • Forumräv

• 503 inlägg
  • 0
Jag köpte min 741:a på Siba så jag hade en månads prisgaranti i alla fall.

Postad 18 March 2013 - 20:44

altair4
  • altair4
  • Veteran

• 1621 inlägg
  • 0

Jag köpte min 741:a på Siba så jag hade en månads prisgaranti i alla fall.

Jasså du som håller uppe priset! ;)

Jag är den värsta tänkbara kunden. Allt över inköpspris gör mig besviken. :)

Postad 18 March 2013 - 20:47

ffodil
  • ffodil
  • Mästare

• 2644 inlägg
  • 0

Hur jordar du en apparat med Eurokontakt?

Den ska ju redan vara oberoende av skyddsjord.

Man får helt enkelt dra en separat jord-kabel.

Kan i alla fall lova att om man inte har jordat något till TVn el. kringutrustningen från elkontakter el. t.ex. från antenn, blir bilden väldigt mycket bättre om man jordar, skyddsjord el. inte.
Dom är alltså långt ifrån oberoende av skyddsjord.
Detta har jag varit ute för ett otal gånger. Inte ens vanligt att antenn är jordad, el. något annat. I lägenheter kan dock antenn vara jordad.
Ofta tror man då att bilden inte blir bättre på den el. den TVn och accepterar det så.
Men som sagt så behöver det inte alls vara.

Noterade t.ex när jag fick en ny CD box för ett halvår sen att man då satt en ferrit-kärna på elsladden även om det bara är 12V, vilket inte fanns på den förra, förmodligen för man upptäckt att det blir lite krypström ändå. Hursomhelst följer detta alla apparater som är sammankopplade. Vilket kan sabba bilden ganska rejält och tom. strömspikar som kan uppstå, kan slå ut elektronik.
Jordar man då något följer det också alla sammankopplade apparater, genom t.ex. HDMI-kablar, antenn osv.

Redigerat av ffodil, 18 March 2013 - 21:10.

Postad 19 March 2013 - 20:19

Onge
  • Onge
  • Användare

• 103 inlägg
  • 0

Jasså du som håller uppe priset! ;)

Jag är den värsta tänkbara kunden. Allt över inköpspris gör mig besviken. :)

Köp med ett kreditkort t.ex Re:member med prisgaranti så får man mellanskillnaden tillbaka i upp till 3 månader :) Såg på FB Sharp USA att nya 6-serien släpps där denna månad :)

Postad 19 March 2013 - 20:24

altair4
  • altair4
  • Veteran

• 1621 inlägg
  • 0

Köp med ett kreditkort t.ex Re:member med prisgaranti så får man mellanskillnaden tillbaka i upp till 3 månader :) Såg på FB Sharp USA att nya 6-serien släpps där denna månad :)

Gäller dock att butiken man köper från är den som sänker då. :)

Men snart köper jag en från Elgiganten och lämnar igen den på 30 dagars öppet köp ifall de inte går med på att sänka priset. :D

Redigerat av altair4, 19 March 2013 - 20:25.

Postad 19 March 2013 - 21:06

ffodil
  • ffodil
  • Mästare

• 2644 inlägg
  • 0
Träffar man på rätt säljare på EG brukar det faktiskt gå bra att pruta där.
Har själv lyckats några gånger.

Så gör du ett försök och lycka till. :)

Postad 22 March 2013 - 09:16

Unregistered710b3906
  • Unregistered710b3906
  • Veteran

• 2199 inlägg
  • 0
En fråga, finns det en netflix app i tvn?

Såg amerikanska modellen hade tom netflixknapp på fjärren.

Postad 22 March 2013 - 10:27

ffodil
  • ffodil
  • Mästare

• 2644 inlägg
  • 0

En fråga, finns det en netflix app i tvn?

Såg amerikanska modellen hade tom netflixknapp på fjärren.

Nej, viaplay finns tror jag såg, har inte testat, då jag har direkt HDMI kopplat till datorn.

Kommer på 2013 modellerna.

Redigerat av ffodil, 23 March 2013 - 07:11.

Postad 23 March 2013 - 10:01

besj
  • besj
  • Amatör

• 71 inlägg
  • 0
Har nu fått upp min LC60-LE741S inkl inkoppling av USB-disk för inspelning. Men blev lite förvånad över inspelningsfunktionen. Det går bara att ha en TimeShiftlagring och 16 direkta.
Måste TVn vara på (med bild och inte i sleep) för att PVR ska fungera? Jag spelar in program när jag sover...
I så fall sprack ju min plan om rotation av Blurayspelare. Jag hade tänkt flytta min Samsung BD med USB-disk till en annan TV i huset.

Postad 23 March 2013 - 11:16

Micleg
  • Micleg
  • Forumräv

• 503 inlägg
  • 0
Det finns ett speciellt energiläge där den kan spela in via timer samtidigt som den är "avstängd". Drar 17 watt vill jag minnas. Står i riktiga manualen, inte plojmanualen i TVn.

Hur många boxar klarar av flera samtidiga time shift? Då kallas det väl snarare direktinspelning.

Redigerat av Micleg, 23 March 2013 - 11:17.

Postad 23 March 2013 - 11:46

besj
  • besj
  • Amatör

• 71 inlägg
  • 0

Det finns ett speciellt energiläge där den kan spela in via timer samtidigt som den är "avstängd". Drar 17 watt vill jag minnas. Står i riktiga manualen, inte plojmanualen i TVn.

Hur många boxar klarar av flera samtidiga time shift? Då kallas det väl snarare direktinspelning.

Tack för snabbt svar!
Nej, det var inte flera samtidiga time-shift jag ville ha. Men det energiläget är vad jag är ute efter. Är det det här du menar? I så fall verkar det ju bara som att den går igång snabbare. Någon annan manual har jag inte hittat...

TV:ns uppstartstid efter påslagning av strömmen
med hjälp av fjärrkontrollen kan förkortas.
Gå till ”HOME” > ”TV-meny” > ”Inställning” >
”Tittinställning” > ”Snabbstart”.
Alternativ

TV:n startas snabbt upp från viloläge.
En energiförbrukning på omkring 15 W
eller mer krävs i beredskapsläge.
AUTO (Time
shift)
Läget ”Snabbstart” kopplas in eller ur
automatiskt beroende på Time shift-status.
Om spelbara data finns på den USBlagringsenhet
som registrerats för Time
shift, så ställs ”Snabbstart” automatiskt in
på samma status som ”På”.
Av

Strömförbrukningen är låg i viloläge.

Postad 24 March 2013 - 08:40

altair4
  • altair4
  • Veteran

• 1621 inlägg
  • 0
Nu har Netonnet sänkt till 10 990:- åtminstone, men känns inte som rätt pris förrän den är nere på 10k. Speciellt med tanke på att enligt detta: http://www.idg.se/2....ater-fran-sharp så verkar startpriset på deras nya 60" i 6-serien hamna på ca 12 000:- som lanseringspris. Varför ligger priserna så fel i Sverige just nu. Hela Europa säljer ut dem billigt förutom i Sverige. Vet att jag klagar på priserna konstant, men finns inte mycket annat att göra just nu. :)

Redigerat av altair4, 24 March 2013 - 08:41.

Postad 24 March 2013 - 09:08

ffodil
  • ffodil
  • Mästare

• 2644 inlägg
  • 0

Nu har Netonnet sänkt till 10 990:- åtminstone, men känns inte som rätt pris förrän den är nere på 10k. Speciellt med tanke på att enligt detta: http://www.idg.se/2....ater-fran-sharp så verkar startpriset på deras nya 60" i 6-serien hamna på ca 12 000:- som lanseringspris. Varför ligger priserna så fel i Sverige just nu. Hela Europa säljer ut dem billigt förutom i Sverige. Vet att jag klagar på priserna konstant, men finns inte mycket annat att göra just nu. :)

Ja man kan ju undra lite, eftersom Sverige har legat lågt förhållandevis tidigare, speciellt nu med den starka kronan.
Den billigaste modellen för 12000:- är som 636an utan 3D, tyckte jag läste tidigare. Men hur som låter det väldigt billigt med tanke på lanseringspriserna på andra märken.

Ser förövrigt ut som det är en strykande åtgång på 741an, om man kollar på dom stora elladorna, ena dagen har dom full lagerstatus på alla varuhus, för att nästa dag vara tomt igen. Men tydligen finns tillgång ändå, för lika snabbt fylls lagren på igen.

Postad 24 March 2013 - 09:13

altair4
  • altair4
  • Veteran

• 1621 inlägg
  • 0

Ja man kan ju undra lite, eftersom Sverige har legat lågt förhållandevis tidigare, speciellt nu med den starka kronan.
Den billigaste modellen för 12000:- är som 636an utan 3D, tyckte jag läste tidigare. Men hur som låter det väldigt billigt med tanke på lanseringspriserna på andra märken.

Ser förövrigt ut som det är en strykande åtgång på 741an, om man kollar på dom stora elladorna, ena dagen har dom full lagerstatus på alla varuhus, för att nästa dag vara tomt igen. Men tydligen finns tillgång ändå, för lika snabbt fylls lagren på igen.

Av allt jag läst så känns ändå 636an bättre för mig. Åtminstone den enda riktiga recensionen som jämfört dem, Cnets, så hade ju 636an framförallt bättre svärta och färger, om än något sämre skuggdetaljer. Så behöver man inte 3d och fler dåliga appar så verkar 636an kanske snäppet vassare, åtminstone i mörkare rum. 3d verkar ju vara väldigt dålig hos Sharp, men den är ju dålig oavsett tillverkare. :)

Redigerat av altair4, 24 March 2013 - 09:34.

Postad 24 March 2013 - 09:38

ffodil
  • ffodil
  • Mästare

• 2644 inlägg
  • 0

Av allt jag läst så känns ändå 636an bättre. Åtminstone den enda riktiga recensionen som jämfört dem, Cnets, så hade ju 636an framförallt bättre svärta och färger, om än något sämre skuggdetaljer. Så behöver man inte 3d och fler dåliga appar så verkar 636an kanske snäppet vassare, åtminstone i mörkare rum. 3d verkar ju vara väldigt dålig hos Sharp, men den är ju dålig oavsett tillverkare. :)

Ja, men är det inte 745U man då jämfört med, som kan skilja en del och om i så fall, så marginell svärte-skillnad att en vanlig dödlig inte kan se nån skillnad.
Kan däremot tänka mig att Quattro-panelen kan vara något bättre, t.ex. lite mer mättad högupplöst bild, för ögat.

Kanske skulle man köpa den istället. Har väntat för länge nu på att priset skulle gå ner, när jag nu som sagt ska ha tag på en till.
Enligt Sharp Sveriges åsikt var 741an den bästa dom haft hittills. Men kanske mycket i åtanke då, att man knappt haft några reklamationer, endast en enda med fel på, när jag prata med dom.

Såg ett inlägg från någon som sa att EG hade sagt att dom fick tillbaka 3 av 5st. sålda Samsung på grund av bleeding, om jag minns rätt, hur mycket sanning det nu låg i det, Men vilken kostnad för tillverkaren i så fall.

Postad 24 March 2013 - 09:43

altair4
  • altair4
  • Veteran

• 1621 inlägg
  • 0
Skitsamma, beställde en från Netonnet nu. Orkar inte vara utan TV till sommaren. Men de kommer få igen den på ångerrätt om någon annan butik sänker till 10k inom ångerrättstiden ifall de inte själva går med på att sänka då. :) Har inte så jättelångt till närmaste lagershop hos dem så jag slipper åtminstone returfraktskostnaden.

Postad 24 March 2013 - 10:15

ffodil
  • ffodil
  • Mästare

• 2644 inlägg
  • 0
altair4 kul att du köpte en till slut iaf. Hoppas du blir nöjd också.

Postad 24 March 2013 - 10:20

altair4
  • altair4
  • Veteran

• 1621 inlägg
  • 0

altair4 kul att du köpte en till slut iaf. Hoppas du blir nöjd också.

Förhoppningsvis blir jag det. Det man oroar sig mest för är ju om det är ovanligt mycket bleeding. De brukar ju godkänna hela galna nivåer så att är det väldigt mycket bleeding är jag rädd att jag måste lämna in den på ångerrätt och beställa en ny än att de går med på att byta ut. Vet inte riktigt hur Sharp ser på detta.

Postad 24 March 2013 - 10:52

ffodil
  • ffodil
  • Mästare

• 2644 inlägg
  • 0

Förhoppningsvis blir jag det. Det man oroar sig mest för är ju om det är ovanligt mycket bleeding. De brukar ju godkänna hela galna nivåer så att är det väldigt mycket bleeding är jag rädd att jag måste lämna in den på ångerrätt och beställa en ny än att de går med på att byta ut. Vet inte riktigt hur Sharp ser på detta.

Skulle förvåna mig om du inte blir nöjd.
Tror inte du behöver oroa dig mycket för bleeding/clouding, skulle vara mer otur om du får det. Men som jag sett har några haft väldigt lite som brukar gå bort efter ett tag.
På den ena hade jag själv väldigt lite som gick helt bort på bara ett par dagar.

Postad 24 March 2013 - 18:14

altair4
  • altair4
  • Veteran

• 1621 inlägg
  • 0
Kan någon mäta hur långt avståndet är från underkanten av TVn till de undre hålen för väggmontering?

*edit* Eller det behövs inte, kommer inte väggmontera den ändå.

Redigerat av altair4, 24 March 2013 - 18:21.

Postad 24 March 2013 - 21:09

Unregistered710b3906
  • Unregistered710b3906
  • Veteran

• 2199 inlägg
  • 0
Har beställt mig en 70 tums 741a, men nu återstår ju köpet av 3D glajjer, någon som kan tipsa om några som är billiga och funkar med tvn?

Postad 25 March 2013 - 07:20

ffodil
  • ffodil
  • Mästare

• 2644 inlägg
  • 0

Har beställt mig en 70 tums 741a, men nu återstår ju köpet av 3D glajjer, någon som kan tipsa om några som är billiga och funkar med tvn?

Finns på Ebay för 150-160:- st. 120Hz uppladdningsbara USB, 120-240Hz med 2032 utbytbara batterier.
4 par för samma pris som 1 par här. Har själv köpt där och ingen skillnad på funktionen vad jag kan förstå.

Postad 25 March 2013 - 08:59

Unregistered710b3906
  • Unregistered710b3906
  • Veteran

• 2199 inlägg
  • 0

Finns på Ebay för 150-160:- st. 120Hz uppladdningsbara USB, 120-240Hz med 2032 utbytbara batterier.
4 par för samma pris som 1 par här. Har själv köpt där och ingen skillnad på funktionen vad jag kan förstå.

Jodå nog vet jag, men du kanske kan länka ;)

Postad 25 March 2013 - 09:20

ffodil
  • ffodil
  • Mästare

• 2644 inlägg
  • 0

Jodå nog vet jag, men du kanske kan länka ;)

http://viewitem.eim....0873154326/item

http://viewitem.eim....0896162841/item

Ett par exempel. Finns massor med olika gratisfrakter, standard, ekonomi osv. bara att välja.
Oavsätt vilket fraktalternativ man väljer, även om standard är att rekommendera, brukar det gå på under 14 dagar. Kan ibland fastna i olika tullkontroller och kan då ta uppemot en mån, men kan även gå på en vecka med lite tur.

Köper själv massor av prylar från Ebay, även såsom konsumtionsartiklar och sådant, för en bråkdel av priserna mot här.

Redigerat av ffodil, 25 March 2013 - 09:36.

Postad 25 March 2013 - 09:20

Thomas S
  • Thomas S
  • Användare

• 123 inlägg
  • 0
https://www.minhembi...dpost&p=3777464

Postad 25 March 2013 - 09:40

Unregistered710b3906
  • Unregistered710b3906
  • Veteran

• 2199 inlägg
  • 0

https://www.minhembi...dpost&p=3777464

Där ser man, sökte på glasögon i tråden men hittade inte det där :P

Postad 25 March 2013 - 09:42

Thomas S
  • Thomas S
  • Användare

• 123 inlägg
  • 0
Sökte på 120hz och då blev det träff! :)

Postad 25 March 2013 - 11:11

dhanjel
  • dhanjel
  • Veteran

• 2495 inlägg
  • 0
Såg på en 80" Sharp i en butik i helgen, storleken var helt fantastiskt grym! Perfekt när man ska gå från projektor.
Bilden var svårt att säga så mycket om i övrigt dock i den miljön.

Postad 25 March 2013 - 13:50

Unregistered710b3906
  • Unregistered710b3906
  • Veteran

• 2199 inlägg
  • 0

http://viewitem.eim....0873154326/item

http://viewitem.eim....0896162841/item

Ett par exempel. Finns massor med olika gratisfrakter, standard, ekonomi osv. bara att välja.
Oavsätt vilket fraktalternativ man väljer, även om standard är att rekommendera, brukar det gå på under 14 dagar. Kan ibland fastna i olika tullkontroller och kan då ta uppemot en mån, men kan även gå på en vecka med lite tur.

Köper själv massor av prylar från Ebay, även såsom konsumtionsartiklar och sådant, för en bråkdel av priserna mot här.

Tackar, vart fyra stycken för 650 spänn, inte mycket att klaga över :).

Postad 25 March 2013 - 14:01

Unregistered98d503b8
  • Unregistered98d503b8
  • Lärjunge

• 326 inlägg
  • 0

Såg på en 80" Sharp i en butik i helgen, storleken var helt fantastiskt grym! Perfekt när man ska gå från projektor.
Bilden var svårt att säga så mycket om i övrigt dock i den miljön.

Samma här. Hängde i El Gigantens butik efter Kungsgatan med sambon ett tag. Till och med hon blev imponerad över storleken. Kommer det nya 80" modeller snart eller gör man bort sig om man köper den nu?

Postad 25 March 2013 - 20:46

mcmike
  • mcmike
  • Über-Guru

• 10990 inlägg
  • 0
http://www.inwarehou...aspx?sku=767201

Postad 25 March 2013 - 20:51

altair4
  • altair4
  • Veteran

• 1621 inlägg
  • 0

http://www.inwarehouse.se/k/ki.aspx?sku=767201

Jo men de tar 899:- i frakt så kan du inte hämta den i deras lager är den inte billig. Webhallen har tagit 10990:- inkl. frakt för den som medlem senaste veckorna. Man ser det priset som inloggad.

Postad 25 March 2013 - 20:53

ffodil
  • ffodil
  • Mästare

• 2644 inlägg
  • 0
Skulle precis säga det samma, du hann före.

Postad 26 March 2013 - 19:32

altair4
  • altair4
  • Veteran

• 1621 inlägg
  • 0
Verkar som uppföljaren till amerikanska motsvarigheten av 636S(640U) har fått sin uppföljare 650U och den ser inte ut att ha X-Gen panelen. Kan vara värt att hålla koll på när de nya modellerna kommer till Sverige. Möjligt att den billigaste inte har X-Gen då, vad det nu innebär för skillnader vet jag dock inte.

http://www.sharpusa....650U,LC60LE640U

Redigerat av altair4, 26 March 2013 - 19:49.

Postad 26 March 2013 - 19:47

ffodil
  • ffodil
  • Mästare

• 2644 inlägg
  • 0
X-gen panelen ska vara speciellt tålig mot ljus-genomsläpp clouding/bleeding. Kan vara så att dom sätter en billigare panel i den billigaste modellen. Vet inte, men ser så ut.

Men den som kommer till Sverige blir väl med X-gen panel.

Redigerat av ffodil, 26 March 2013 - 20:10.

Postad 28 March 2013 - 12:19

altair4
  • altair4
  • Veteran

• 1621 inlägg
  • 0
Fick TVn idag. Inte hunnit testa så mycket än, men första intrycket är bra i alla fall. En liten subpixel verkar kunna fastna ibland, men det är inget som syns annat än på testbilder enkom för att söka trasiga pixlar. Har sett lite tillstymmelse till DSE mot vit bakgrund när man ser hockey, men det är väldigt lite och inget som stör. Det stora provet kommer ikväll då det blir mörkt så att man kan testa för backlight bleeding.

Postad 28 March 2013 - 15:02

ffodil
  • ffodil
  • Mästare

• 2644 inlägg
  • 0
altair4 Blir intressant att höra vad du tycker, som kört Plasma innan.

DSE ska där inte vara något, enl. mina två x iaf. Hoppas du inte har bleeding/clouding.

Postad 28 March 2013 - 15:29

Unregistered710b3906
  • Unregistered710b3906
  • Veteran

• 2199 inlägg
  • 0
Fick hem min idag, perfekt till semin ikväll.

hade Panasonic plasma innan denna, trodde jag skulle bli besviken på svärtan men inte det, ser riktigt bra ut.

ingen clouding eller blb heller :)

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.