Vad tror ni grannarna säger med lite högtalare ute och film på högsta volym? hihihi
Postad 13 maj 2004 - 19:30
Vad tror ni grannarna säger med lite högtalare ute och film på högsta volym? hihihi
Postad 11 juni 2004 - 12:24
Antar att man fåra vara med på festen även om man är från Karlskoga, det ligger ju ändå i Örebro

Postad 11 juni 2004 - 13:17

Verkar grönt till 90% nu med husköpet iaf, kanske byter våran lägenhet rakt av med snubben.. får veta definitivt på måndag.
Postad 23 juni 2004 - 07:17

Det blir bira, bastu, bio, brudar och baksmälla , allt man behöver som börjar på B

Postad 10 juli 2004 - 23:59
Det blir bira, bastu, bio, brudar och baksmälla , allt man behöver som börjar på B
Barnbidrag ?

Postad 11 juli 2004 - 04:05
Det kommer nog det om inte alltför länge, jag jobbar på sakenDet blir bira, bastu, bio, brudar och baksmälla , allt man behöver som börjar på B
Barnbidrag ?![]()
![]()

Postad 15 juli 2004 - 22:49
"Brist på sömn" kommer oxå in på B...
"Barnbäck"
Finns hur många B'n som helst som "hör" ihop med Barnbidrag
Postad 16 juli 2004 - 01:08
Kul att testa lite olika märken

Vet att Yamma passar utmärkt till Klipschen
Postad 16 juli 2004 - 22:09
Har föresten fått 2st TB 3" som skall påbörjas imorn

Postad 16 juli 2004 - 23:04
Kul! Kan inte vänta tills jag flyttar, med snickarverkstad och allt. kommer nog bli ett projekt eller två kan jag tänka mig ... kanske en dipolbas, väldigt lockande.Kul,,, borde åka över och se hur ni har det... Men när skall man få tid ?!?!
Har föresten fått 2st TB 3" som skall påbörjas imorn
Postad 29 juli 2004 - 20:51
Inte något... efter att han hört av sig har vi 3 månaders uppsägning... så vi har tid.Martin.M; har ni packat ned det mesta nu?
Verkar inte som om det blir inflytt förrens sista sagda datum, dvs slutet av december.
Postad 30 juli 2004 - 07:23
Nåja, då har du tid att eventuellt planera och spara pengar till diverse inköp?

Postad 30 juli 2004 - 07:26
Spara finns inte få världskartan hehe...Hmm, ok, jag måste ha missuppfattat att ni skulle flytta nu i Augusti...?
Nåja, då har du tid att eventuellt planera och spara pengar till diverse inköp?
btw jag fick hem en Yamaha 1400 igår som jag ska testa lite

Killen som bor där nu är så jäkla seg... inga lägenheter duger till honom
verkar det som.. men i december åker han ut vare sig han vill eller inte.
Postad 13 augusti 2004 - 13:11
Sen kommer det bli renovera ********, sen blir det N E R D gathering 2005 hemma hos mig hehe
Postad 13 augusti 2004 - 13:14

Och vad kommer N E R D Gathering 2004 AB att innefatta?
Postad 13 augusti 2004 - 13:14
N E R D gathering 2004 AB

Måste byta jobbdator, webicq funkar inte på den här...

Postad 13 augusti 2004 - 13:31
Fan du kom på migStår "N E R D" för något annat än just NERD?
Och vad kommer N E R D Gathering 2004 AB att innefatta?

Blir lite lätt (läs: tung öldrickning) och massa skitsnack kan jag gissa.
Sen när jag blir klar med huset ska det bli lite mer folk hemma i huset tänkte jag.
Kommer bli mer Nerds hemma hos mig då än på en Star Wars premiär

Postad 14 augusti 2004 - 02:23

Postad 14 augusti 2004 - 09:02
Tack för ikväll då boys! Var riktigt skoj att se nerdarna bakom namnen
... Och kom ihåg, stay gay
(skämt för dom insatta)

Japp, det va skojs! Får ta en repris av dessa nerd-gay-3000-gathering nån gång i framtiden.

Men va fasen, ärligt, Kevin Bacon?

Postad 14 augusti 2004 - 09:28
Var inte jag som sa det... var lite elakt tyckte jag hahaMen va fasen, ärligt, Kevin Bacon?
![]()
![]()

Mirror mirror

Postad 14 augusti 2004 - 10:06

Skämt åsido. Tack för kvällen och speciellt till dig Sage. Nu fick jag se Sharp Z-201 också och det tackar jag för. Även för drickat.

Riktig grabbkväll med öl, fisar och allt annat som hör till.

Edit: Glömde ett kommatecken.

Redigerat av Unregistereda0ef723f, 14 augusti 2004 - 10:07.
Postad 14 augusti 2004 - 10:13

Ingen som har lust o komma över med en cola??

Postad 14 augusti 2004 - 11:06

Ta det som en komplimang....vad man än nu tycker om Herr Bacon.

Stay gay!
Postad 14 augusti 2004 - 11:12

Jag vill passa på att tacka för igår, det var kul att få se några av er i verkligheten.
Detta måste vi göra om, få se vem som tar tag i detta först. (Liten tävling.

Och Pacman, du ska inte vara ledsen för det där med Kevin Bacon... han är säker en väldigt trevlig kille.

Som sagt: ett sort tack till er grabbar det var kul!
Postad 14 augusti 2004 - 14:49
Pacman: Liiiite likt är det ju. Vissa vinklar bara tycker jag.
Fast du gör dig bättre i verkligheten än vad du gör på bild.
![]()
Ta det som en komplimang....vad man än nu tycker om Herr Bacon.![]()
Stay gay!

Klart jag tar det som en komplimang...stay gay som sagt.

Postad 14 augusti 2004 - 16:01
Tackar för igår grabbar! Jag instämmer att det är kul att träffa lite forummänniskor IRL...Fan du kom på mig
![]()
Blir lite lätt (läs: tung öldrickning) och massa skitsnack kan jag gissa.
Sen när jag blir klar med huset ska det bli lite mer folk hemma i huset tänkte jag.
Kommer bli mer Nerds hemma hos mig då än på en Star Wars premiär
Star Wars-premiär säger du...ska vi se nån Star Wars-film får vi nog byta DVD-spelare!

Postad 14 augusti 2004 - 16:08

Redigerat av Martin.M, 14 augusti 2004 - 16:09.
Postad 16 augusti 2004 - 08:09

Postad 17 augusti 2004 - 13:38

Redigerat av A318, 14 november 2006 - 21:34.
Postad 17 augusti 2004 - 14:15
Tjenare på dig! Då får du komma in till storstan och köpa med dig lite glasstjena. bor i nora (utanför örebro) tycker att det är en fin stad..

Postad 04 september 2004 - 18:51
Nytt för i år är att jag tar med min htpc (väldigt färsk) för att kunna köra vga-ut till projen som kusinen lånar. Köpte ett ljudkort som jag kör Optiskt från.
Anledningen varför jag, som bor i Gefle, skriver i en Örebro-tråd är att om det skulle köra sig totalt så vill jag veta om ni har någon isatsstyrka som kan komma springandes med Optokablar o grejer när det kniper

Postad 05 september 2004 - 01:29
Ser fram emot NÖRD2005 hor Martin.

Postad 05 september 2004 - 01:52
Funderar bara hur jag ska göra med väggarna ännu ...
Funderar på typ teaterkuliss runt hela rummet, sånt lite tyngre tyg.. under om det kan fungera.. Sen blir det ju svart som i natten precis som det ska vara

edit: Tror jag hittat vad jag vill ha
JJlabs Stage Absorb Backdrop är en svart eller vit flamsäker Molton för scenbruk i 3 meters bredd. Den är inte fållad så du får skaffa öljetter eller annat för att fästa den. Egen import direkt från fabriken i Tyskland = väldigt bra pris. Pris/meter 180:-.
Vill du ha det där perfekta scenljudet skaffar du en backdrop av svart Molton - ett filt-liknande tjockt tyg som dämpar alla ljudreflexer högst väsentligt, det känns som att stå i en väl dämpad studio och spela, och det låter mycket bättre ut till publiken också - inte alls så slamrigt som det gärna blir när man har reflekterande väggar omkring sig på scen.
JAM har börjat importera en högklassig "Stage Molton" från Tyskland som vi säljer både metervis och i paket. Den levereras på 3 meters bredd, vilket räcker på höjden på de flesta scener, och paketet är 7 meter i 3 meters bredd för bara 1000:- fraktfritt. Du kan förstås även köpa den som metervara. Vi rekommenderar att även försöka täcka in sidorna på scenen för ännu bättre effekt och 7 meter brukar räcka på mindre ställen. Det är inte bara ljudet som förbättras avsevärt, denna scen-molton är även flamsäker och perfekt att sätta ljus i - bandet ser mycket bättre ut på scenen när det är svart bakgrund och ni kan förstås även trycka upp bandets namn eller lägga in era sponsorers logotyper. Vi lovar - blir du inte nöjd får du pengarna tillbaka och vi står även för returfrakten!
Ett tips! Om du spelar in hemma i vardagsrummet eller gillestugan och inte vill sätta upp dämpmaterial på väggarna är det inte alls dumt att köpa några meter JJlabs Stage Absorb Backdrop och hänga upp. Och det är snyggt i en studio också. Dessutom kan du lätt variera akustisken - det är svårt när du limmat fast andra dämpmaterial.
Sen eventuellt några basfällor på det om det behövs.
Hela rummet kan täckas för typ 3000:-
Redigerat av Martin.M, 05 september 2004 - 02:03.
Postad 05 september 2004 - 10:47
För övrigt är jag 21 och gick jag på Tullängen, Teknikprogrammet.
Postad 05 september 2004 - 10:53

Ska bli mkt kul att se nya prylar. Var där första gången för 2 år sen
Peter.M, grymt snygg lya, vem får man döda för att få den?

Redigerat av Unregistered8abf939b, 05 september 2004 - 10:55.
Postad 05 september 2004 - 11:31

Postad 05 september 2004 - 14:26
Tjenare och kul du hittade hit till tråden!btw, ingen som ska till Arken i helgen? Jag blir dit på fredag, ta ledigt från jobbet
.
Ska bli mkt kul att se nya prylar. Var där första gången för 2 år sen
Peter.M, grymt snygg lya, vem får man döda för att få den?
Jag är också grymt sugen att dra till Arken på fredag, men jag måste
hem sen på lördagen.
Ska du åka bil? Isf kanske vi kan samåka.. finns säkert någon mer som
vill åka med så det blir lite billigare.
0 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar