Com Hem + TIVO = sant!
2093 svar till detta ämne
Postad 28 november 2013 - 11:31
agpath
-
agpath
-
Mega-Guru
-
-
7 926 inlägg
Kanske att Netflix har servrar man som man har stående i ComHems datahall. Det är ju som att säga att Facebook är amerikanskt och allt snack om Luleå är bara nonsens...
Nej, Netflix har inga egna servrar då de hyr in sig hos Amazon. De hade egna servrar men kapaciteten räckte inte till. Gissar att han kanske syftar på NetFlix Open Connect:
https://signup.netflix.com/openconnect
Om sen ComHem ska gå med i det eller inte vet jag dock inte.
Fast sedan ett tag har Netflix släppt kravet på Open Connect, så detta är utan betydelse numera.
Postad 28 november 2013 - 11:37
agpath
-
agpath
-
Mega-Guru
-
-
7 926 inlägg
Skulle nog mer säga att flera av storfilmerna kommer till NetFlix hyfsat snabbt, men för den som vill ha det senaste är väl Vudu, Amazon Instant Video osv. bättre. Men så kostar det så klart mer också iom att det är VoD.
iTunes för den delen, om man kör Apple TV. Självklart kan man streama allt nytt bara man betalar för det som VoD. Ville bara påpeka att man faktiskt får en hel del som är riktigt nytt för 79 kr/mån om man bara vill göra sig det lilla besväret att använda en unlocator-tjänst.
Postad 28 november 2013 - 11:40
Buddypresley
-
Buddypresley
-
Guru
-
-
4 114 inlägg
Ville bara påpeka att man faktiskt får en hel del som är riktigt nytt för 79 kr/mån om man bara vill göra sig det lilla besväret att använda en unlocator-tjänst.
Är det tillåtet att göra så?
Postad 28 november 2013 - 11:40
agpath
-
agpath
-
Mega-Guru
-
-
7 926 inlägg
Jag skulle uppenbarligen inte använt ordet länk... Men kn(appen) till Netflix som kommer i TiVo är väl motsv vad som redan finns i smart-tv från Samsung, Philips, Sony, LG osv? Eller är det något magiskt med just TiVos Netflix-(kn)app? Helt klart i alla fall att det inte är en tjänst som är gratis utan man måste ha eget konto hos Netflix även om man går vägen över TiVo.
Nu har ju inte Netflix kommit till TiVo ännu så det är svårt att kommentera hur ComHem ska implementera detta. Vi kan bara hoppas att det handlar om den standard-app som nu är släppt till Smart-TV och spelkonsoler. Sen kan man tycka att det vore snålt av ComHem om de inte kunde bjuda på abonnemanget om kunden har det största paketet.
Postad 28 november 2013 - 12:00
Dockland
-
Dockland
-
Lärjunge
-
-
318 inlägg
Är det tillåtet att göra så?
Jag hoppas innerligt att det är svensk text om man nu skulle drista sig att köra den där Unlocator-varianten. Vi kollar på film sent på kvällarna när övriga huset sover och har nästan ljudet helt avstängt och förlitar oss på att filmen/serien är svensktextad.
Postad 28 november 2013 - 12:02
improwise
-
improwise
-
Mästare
-
-
3 696 inlägg
Kanske inte ett test i egentlig mening utan mest en sammanfattning av var TiVo står i dagsläget. Intressant info: "En annan finess är att du snart (i december, säger Com Hem) kommer att kunna titta på Netflix direkt i din tv genom en app i TiVo, allt Netflix-innehåll blir också integrerat i sökresultaten." Jag hade inte förstått att Netflix alltså ska integreras i TiVo på så sätt att om man gör "tummen upp" för viss skådespelare så får man även hänvisning till filmer och serier på Netflix. Dock förutsätter förmodligen detta att man har eget konto hos Netflix - åtminstone om man vill titta på de förslag man får från TiVo-tips.
En sammanfattning som trots en månads "test" uppmärksammar exakt 0 av de brister som påtalats i denna tråd l(läste ändå till slut av ren nyfikenhet). Skulle nog mer beskriva det som dold reklam än något annat, speciellt med klickbara beställningslänkar i "artikeln".
Postad 28 november 2013 - 12:07
improwise
-
improwise
-
Mästare
-
-
3 696 inlägg
Jag hoppas innerligt att det är svensk text om man nu skulle drista sig att köra den där Unlocator-varianten. Vi kollar på film sent på kvällarna när övriga huset sover och har nästan ljudet helt avstängt och förlitar oss på att filmen/serien är svensktextad.
Nä, däremot kan du väl få det språk som talas i landet dit du pekar, i USA har jag dock bara sett CC text iom att dom väl ytterst sällan använder textning.
Redigerat av improwise, 28 november 2013 - 12:08.
Postad 28 november 2013 - 13:20
agpath
-
agpath
-
Mega-Guru
-
-
7 926 inlägg
Nä, däremot kan du väl få det språk som talas i landet dit du pekar, i USA har jag dock bara sett CC text iom att dom väl ytterst sällan använder textning.
Precis, de finns engelsk textning men med beskrivning av tex ljudeffekter, vilket är mer störande. Jag hoppas innerligt att det är svensk text om man nu skulle drista sig att köra den där Unlocator-varianten. Vi kollar på film sent på kvällarna när övriga huset sover och har nästan ljudet helt avstängt och förlitar oss på att filmen/serien är svensktextad.
Poängen är att du streamar direkt från den region som du väljer. Det ser alltså ut precis som om du befann dig i tex USA eller Mexico. Dvs ingen svensk text och inga svenska dubbningar på tecknat. För övrigt har de ett bra utbud av klassiska Disney-filmer på US, men med endast engelskt och spanskt tal. Är det tillåtet att göra så?
Man har betalat sitt abonnemang som vanligt, så ja, det är tillåtet och Netflix är mycket väl medvetna om denna typ av tjänster. Däremot så kan ju filmbolagen ha synpunkter, men då blir det en avtalsfråga mellan dem och Netflix och inget som har med oss tittare att göra.
Postad 28 november 2013 - 17:21
improwise
-
improwise
-
Mästare
-
-
3 696 inlägg
Precis, de finns engelsk textning men med beskrivning av tex ljudeffekter, vilket är mer störande.
Fast om man nu kör med ljudet avstängt kan det vara bra med "<Gun makes clicking noise>" och "<intensive music playing>"  Nä, du har helt rätt, blir lite frustrerande i längden, brukar själv också använda det ibland när jag vill hålla ner volymen, då är det väl ändå bättre än ingen text alls.
Postad 29 november 2013 - 19:38
ds99jove
-
ds99jove
-
Rookie
-
5 inlägg
Efter att ha läst diskussionen de 2 sista sidorna så ville jag bara bidra med mina "2 cent" ang. Netflix och Comhem. Vad jag inte sett någon nämna är styrkan i kombinationen av dessa. De flesta vill se tv i soffan inte framför datorn. Alla har inte en smart TV som de kan köra netflix på. Genom att erbjuda netflix på tivo boxen så ger de alla i den här målgruppen ett incitament till att skaffa både comhem och netflix. Tillhör själv kategorin då vi redan idag har Comhem och gärna vill skaffa netflix. Ser bara fördelar med att skaffa Tivo med netflix.
Postad 30 november 2013 - 00:08
improwise
-
improwise
-
Mästare
-
-
3 696 inlägg
Efter att ha läst diskussionen de 2 sista sidorna så ville jag bara bidra med mina "2 cent" ang. Netflix och Comhem. Vad jag inte sett någon nämna är styrkan i kombinationen av dessa. De flesta vill se tv i soffan inte framför datorn. Alla har inte en smart TV som de kan köra netflix på. Genom att erbjuda netflix på tivo boxen så ger de alla i den här målgruppen ett incitament till att skaffa både comhem och netflix. Tillhör själv kategorin då vi redan idag har Comhem och gärna vill skaffa netflix. Ser bara fördelar med att skaffa Tivo med netflix.
Tvivlar att så många ser NetFlix "framför datorn", finns en massa andra sätt att få NetFlix utan att en dator ("PC") är inblandad, som smart-tv, mediabox, appletv, smartphone etc. Men du har absolut en poäng, för den som vill ha traditionell tablå-tv och NetFlix så är säkert TIVO en variant, eller iaf blir den dag dom får till en bra fungerande NetFlix app.
Postad 30 november 2013 - 07:07
Unregistered558ade6e
-
Unregistered558ade6e
-
Veteran
-
-
1 877 inlägg
Tvivlar att så många ser NetFlix "framför datorn", finns en massa andra sätt att få NetFlix utan att en dator ("PC") är inblandad, som smart-tv, mediabox, appletv, smartphone etc. Men du har absolut en poäng, för den som vill ha traditionell tablå-tv och NetFlix så är säkert TIVO en variant, eller iaf blir den dag dom får till en bra fungerande NetFlix app.
Netflix passar säkert bra för många TiVo-abonnenter i synnerhet om man lyckas integrera Netflix-appen med övriga funktioner i TiVo som TiVo-tips, önskelista och Smartsök. Idén bakom TiVo är ju just att tittaren ska kunna sluta bekymra sig om var en viss film, skådespelare, serie osv finns i utbudet och vid vilken tidpunkt den hålls tillgänglig. Fast TiVo lär inte kunna spela in från Netflix förmodar jag - det är väl enbart en streamingtjänst? Ska bli intressant att höra hur Netflix-appen tas emot. Den ska lanseras nu i december.
Postad 30 november 2013 - 10:43
improwise
-
improwise
-
Mästare
-
-
3 696 inlägg
Netflix passar säkert bra för många TiVo-abonnenter i synnerhet om man lyckas integrera Netflix-appen med övriga funktioner i TiVo som TiVo-tips, önskelista och Smartsök. Idén bakom TiVo är ju just att tittaren ska kunna sluta bekymra sig om var en viss film, skådespelare, serie osv finns i utbudet och vid vilken tidpunkt den hålls tillgänglig. Fast TiVo lär inte kunna spela in från Netflix förmodar jag - det är väl enbart en streamingtjänst? Ska bli intressant att höra hur Netflix-appen tas emot. Den ska lanseras nu i december.
Jag har via min HTPC haft tillgång till motsvarande funktionalitet som TIV (och mer) i ett antal år, med 3 tuners, massor med kanaler och 5 TB lagringsutrymme. Den lösningen fungerade rätt bra fram till för några år sedan, när det blev mer och mer uppenbart att hela iden med att jag skulle lagra en massa content hos mig, som dessutom var starkt beroende av vad kanalerna behagade sända, inte kunde konkurrera med nättjänsterna. Trots att jag hade (och fortfarande har) ett antal TB filmer och serier inspelade så fann jag mig mer och mer skippa det och istället använda tjänster som NetFlix, ViaPlay, Vudu osv. Det hände tom att jag valde att se en film via NetFlix trots att jag visste att jag hade samma film inspelad. Och även med 5 TB lagringsutrymme fann jag snabbt att det ändå blev fullt, och då var man tvungen att börja radera innehåll för att kunna spela in mer. Med TIVO borde man rimligtvis få liknande problem, då den vad jag vet "bara" har 1 TB lagringsutrymme samtidigt som den på chans verkar spela in massor som ska lagras lokalt. Rimligtvis bör användaren rätt snart hamna i samma problem, innehåll måste börja raderas för att nytt innehåll ska få plats. Och desto mer tivon tycker att du kanske kan vara intresserad av och därför måste spelas in, desto mer måste tas bort. När du väl ska kolla på den där bra filmen med Robert Di Nero som du tänkt se i ett par veckor så kanske den redan ersatts av Actors Studio som intervjuar Rober Di Nero om sin karriär. Och tas det inte bort så blir det inga nya inspelningar, så när man sett i tablån att Heat ska sändas på en kanal man har och så bänkar sig på lördagen för att se den inspelad, så finns den inte där. Och när detta börjat hända ett par gånger tror jag många likt mig börjar fundera på varför man ska lagra en massa content lokalt när det vore mkt enklare att accessa det via nätet och slippa dessa problem. Jag gissar att ComHems tanke är att de flesta kunder ska ha signat upp sig på långa avtal innan detta händer, och redan vant sig vid att NetFlix osv ska accessas via TIVO. ComHem borde rimligtvis lika väl kunnat satsa på en lösning mer likt Magine, där det som kanalerna sänder istället lagras på ComHems servrar. Vet att det gjordes en hel del försök med detta tidigare av ComHem, men enligt de jag känner som hade boxar utan hårddisk som byggde på detta var det i praktiken en katastrof. Någon som har koll på hur TIVO hanterar lagringsproblemen och prioriteringen mellan redan inspelat material och nytt? (Ber om ursäkt för viss svengelska men tycker bra svenska motsvarigheter ibland saknas)
Redigerat av improwise, 30 november 2013 - 10:57.
Postad 30 november 2013 - 19:11
Unregistereddc471864
-
Unregistereddc471864
-
Über-Guru
-
-
24 891 inlägg
Dags att skaffa hörlurar kanske?
Postad 30 november 2013 - 19:20
Dockland
-
Dockland
-
Lärjunge
-
-
318 inlägg
Dags att skaffa hörlurar kanske?
Hörlurar? Ja, det skulle vi kunna. Om jag hade känt för att lägga ett par tusenlappar extra, men se det vill vi inte.Vi nöjer oss med svenska netflix och HBO.
Postad 30 november 2013 - 21:40
Unregistered4bb67943
-
Unregistered4bb67943
-
Forumräv
-
-
649 inlägg
Hörlurar? Ja, det skulle vi kunna. Om jag hade känt för att lägga ett par tusenlappar extra, men se det vill vi inte.Vi nöjer oss med svenska netflix och HBO.
Man behöver inga dyra hörlurar för att bara lyssna på TV på kvällarna istället för superlåg volym på hemmabiot.
Postad 30 november 2013 - 22:02
Dockland
-
Dockland
-
Lärjunge
-
-
318 inlägg
Man behöver inga dyra hörlurar för att bara lyssna på TV på kvällarna istället för superlåg volym på hemmabiot. 
Då skulle vi behöva 2 st trådlösa digitala lurar, utan brus och tiptopkvalitet. Var kan jag beställa det under, låt oss säga 400:- för alltihop med frakt?
Postad 30 november 2013 - 23:10
improwise
-
improwise
-
Mästare
-
-
3 696 inlägg
Då skulle vi behöva 2 st trådlösa digitala lurar, utan brus och tiptopkvalitet. Var kan jag beställa det under, låt oss säga 400:- för alltihop med frakt?
Så hellre än att köra med nog bra hörlurar så väljer ni att köra helt utan ljud? Antar att mest på typ kostymdrama där ljudspåret bara bär dialogen?
Postad 30 november 2013 - 23:14
Dockland
-
Dockland
-
Lärjunge
-
-
318 inlägg
Så hellre än att köra med nog bra hörlurar så väljer ni att köra helt utan ljud? Antar att mest på typ kostymdrama där ljudspåret bara bär dialogen?
Nejdå, vi har lågt ljud bara. Inte helt avstängt.
Postad 01 december 2013 - 00:56
qahwa
-
qahwa
-
Beroende
-
-
1 322 inlägg
6m sladd och hyffsad kvalitet på plasten, ljudet är tillräckligt bra för att man ska slippa behöva läsa texten (om man förstår språket) och få en lite trevligare filmupplevelse. https://www.prisjakt...ukt.php?p=97268Inom budget: http://www.netonnet....10/152484.6169/
Postad 01 december 2013 - 10:13
improwise
-
improwise
-
Mästare
-
-
3 696 inlägg
6m sladd och hyffsad kvalitet på plasten, ljudet är tillräckligt bra för att man ska slippa behöva läsa texten (om man förstår språket) och få en lite trevligare filmupplevelse.  https://www.prisjakt...ukt.php?p=97268 Inom budget: http://www.netonnet....10/152484.6169/
Respekt! Sen måste jag väl erkänna att jag inte riktigt förstår vad en hörlursdiskussion har att göra med TIVO, eller varför 400 kr måste vara en gräns för två hörlurar som dessutom förväntas vara trådlösa och jättebra
Redigerat av improwise, 01 december 2013 - 10:16.
Postad 01 december 2013 - 10:58
Unregistered64f891a5
-
Unregistered64f891a5
-
Lärjunge
-
-
292 inlägg
Jag har via min HTPC haft tillgång till motsvarande funktionalitet som TIV (och mer) i ett antal år, med 3 tuners, massor med kanaler och 5 TB lagringsutrymme. Den lösningen fungerade rätt bra fram till för några år sedan, när det blev mer och mer uppenbart att hela iden med att jag skulle lagra en massa content hos mig, som dessutom var starkt beroende av vad kanalerna behagade sända, inte kunde konkurrera med nättjänsterna. Trots att jag hade (och fortfarande har) ett antal TB filmer och serier inspelade så fann jag mig mer och mer skippa det och istället använda tjänster som NetFlix, ViaPlay, Vudu osv. Det hände tom att jag valde att se en film via NetFlix trots att jag visste att jag hade samma film inspelad. Och även med 5 TB lagringsutrymme fann jag snabbt att det ändå blev fullt, och då var man tvungen att börja radera innehåll för att kunna spela in mer.
Med TIVO borde man rimligtvis få liknande problem, då den vad jag vet "bara" har 1 TB lagringsutrymme samtidigt som den på chans verkar spela in massor som ska lagras lokalt. Rimligtvis bör användaren rätt snart hamna i samma problem, innehåll måste börja raderas för att nytt innehåll ska få plats. Och desto mer tivon tycker att du kanske kan vara intresserad av och därför måste spelas in, desto mer måste tas bort. När du väl ska kolla på den där bra filmen med Robert Di Nero som du tänkt se i ett par veckor så kanske den redan ersatts av Actors Studio som intervjuar Rober Di Nero om sin karriär. Och tas det inte bort så blir det inga nya inspelningar, så när man sett i tablån att Heat ska sändas på en kanal man har och så bänkar sig på lördagen för att se den inspelad, så finns den inte där. Och när detta börjat hända ett par gånger tror jag många likt mig börjar fundera på varför man ska lagra en massa content lokalt när det vore mkt enklare att accessa det via nätet och slippa dessa problem.
Jag gissar att ComHems tanke är att de flesta kunder ska ha signat upp sig på långa avtal innan detta händer, och redan vant sig vid att NetFlix osv ska accessas via TIVO. ComHem borde rimligtvis lika väl kunnat satsa på en lösning mer likt Magine, där det som kanalerna sänder istället lagras på ComHems servrar. Vet att det gjordes en hel del försök med detta tidigare av ComHem, men enligt de jag känner som hade boxar utan hårddisk som byggde på detta var det i praktiken en katastrof.
Någon som har koll på hur TIVO hanterar lagringsproblemen och prioriteringen mellan redan inspelat material och nytt?
(Ber om ursäkt för viss svengelska men tycker bra svenska motsvarigheter ibland saknas)
Man kan ställa in det mesta I TiVo. Om jag inte vill att den ska spela in något utan att jag valt det (alltså inte ge förslag och spela in på eget bevåg) så gör boxen det inte. Vill jag vara säker på att en film jag spelar in INTE raderas så är det bara att markera just den filmen, osv.....
Postad 01 december 2013 - 11:11
improwise
-
improwise
-
Mästare
-
-
3 696 inlägg
Man kan ställa in det mesta I TiVo. Om jag inte vill att den ska spela in något utan att jag valt det (alltså inte ge förslag och spela in på eget bevåg) så gör boxen det inte. Vill jag vara säker på att en film jag spelar in INTE raderas så är det bara att markera just den filmen, osv.....
Men om den inte spelar in automatiskt, vad skiljer då TIVO från en helt vanlig box med inspelningsmöjligheter? Och att själv ständigt och jämt behöva gå igenom vad som är inspelat kanske kan låta görbart men tro mig, rätt snabbt ledsnar man på det och då kan man lika väl lägga samma tid på att aktivt spela in. För mig gick det rätt snabbt från att vara en möjlighet till att vara en slags kravmaskin som krävde ständig omvårdnad för att funka bra. Och då hade jag ändå 5 gånger mer lagringsutrymme och fördelen att kunna använda tangentbord och mus för att ta mig igenom innehållet, med en fjärrkontroll hade jag blivit galen. I början lär det inte behövas, men så fort disken börjar bli full så måste i praktiken alltid något tas bort för att något nytt ska kunna spelas in. Och om man utan problem kan hitta en massa som kan tas bort så är det rimligtvis ett tecken på att det spelas in ointressanta program. I teorin kan så klart den som har massor med fritid hinna se allt som faktiskt är intressant innan det behöver tas bort, men vem har eg tid för det. Samtliga dessa problem slipper man med nätbaserade tjänster och om man föredrar att själv välja vad som ska spelas in vad tillför då TIVO jämfört med en vanlig box?
Redigerat av improwise, 01 december 2013 - 11:21.
Postad 01 december 2013 - 11:20
Unregistered558ade6e
-
Unregistered558ade6e
-
Veteran
-
-
1 877 inlägg
En hdd på 1TB rymmer faktiskt bara ca 150 timmar inspelat HD-material så det gäller att inte markera alltför mycket för arkivering. Jag har personligen något svårt att förstå hur det är tänkt kring TiVo. Grundidén bygger ju på att boxen ska leta upp program man förmodas vara intresserad av baserat på historiskt tittande, sökningar och favoritmarkeringar. På så sätt ska man få tillgång till "bra tv" uppenbarligen till skillnad från den "dåliga tv" som man själv söker upp med hjälp av tablåer, EPG och kanske tv-guider på internet. Avstår man från att använda dessa "automatiserade" funktioner blir TiVo i princip en vanlig On demand-PVR (med undantag för TiVoToGo naturligtvis). TiVo förutsätter alltså att man har möjlighet att tappa av hårddiskens inspelningar - antingen genom tittande eller regelbunden utgallring. Det där som reklamen säger om att "leva livet" medan TiVo fixar tv-tittandet stämmer ju inte. Man måste någon gång sätta sig ned och ta tag i vad TiVo-lådan har hittat på. Är man bortrest en vecka och låter boxen hållas eller börjar man spara långfilm efter långfilm eller massor med serieavsnitt för senare tittande så har hårddisken snart blivit full. Ett tips är att spela in från SD-kanalerna när sådana finns (gäller t ex SVT1, SVT2, TV4 och TV3) eftersom HD-material kräver ca tre gånger mer plats än SD-material med ofta obetydlig eller ingen skillnad i bildkvalitet. Det är faktiskt inte många program som är producerade i full HD där det gör skillnad om man använder en HD-kanal eller en SD-kanal.
Postad 01 december 2013 - 11:37
improwise
-
improwise
-
Mästare
-
-
3 696 inlägg
En hdd på 1TB rymmer faktiskt bara ca 150 timmar inspelat HD-material så det gäller att inte markera alltför mycket för arkivering. Jag har personligen något svårt att förstå hur det är tänkt kring TiVo. Grundidén bygger ju på att boxen ska leta upp program man förmodas vara intresserad av baserat på historiskt tittande, sökningar och favoritmarkeringar. På så sätt ska man få tillgång till "bra tv" uppenbarligen till skillnad från den "dåliga tv" som man själv söker upp med hjälp av tablåer, EPG och kanske tv-guider på internet. Avstår man från att använda dessa "automatiserade" funktioner blir TiVo i princip en vanlig On demand-PVR (med undantag för TiVoToGo naturligtvis). TiVo förutsätter alltså att man har möjlighet att tappa av hårddiskens inspelningar - antingen genom tittande eller regelbunden utgallring. Det där som reklamen säger om att "leva livet" medan TiVo fixar tv-tittandet stämmer ju inte. Man måste någon gång sätta sig ned och ta tag i vad TiVo-lådan har hittat på. Är man bortrest en vecka och låter boxen hållas eller börjar man spara långfilm efter långfilm eller massor med serieavsnitt för senare tittande så har hårddisken snart blivit full. Ett tips är att spela in från SD-kanalerna när sådana finns (gäller t ex SVT1, SVT2, TV4 och TV3) eftersom HD-material kräver ca tre gånger mer plats än SD-material med ofta obetydlig eller ingen skillnad i bildkvalitet. Det är faktiskt inte många program som är producerade i full HD där det gör skillnad om man använder en HD-kanal eller en SD-kanal.
Här har polletten uppenbarligen trillat ner, tyvärr har du helt rätt i vad du säger. Är minst sagt komiskt om man ska aktivt behöva välja SD när HD finns men antagligen blir det så i praktiken. Hur är det förresten om man har samma kanal i SD och HD, är TIVO smart nog för att förstå att det är samma program på båda kanalerna eller spelas båda programmen in? Att den inte verkar fatta vilka kanaler användaren har faktiskt har tillgång till (enligt vad som sagts tidigare här) låter inte direkt lovande.
Postad 01 december 2013 - 12:03
Dockland
-
Dockland
-
Lärjunge
-
-
318 inlägg
Här har polletten uppenbarligen trillat ner, tyvärr har du helt rätt i vad du säger. Är minst sagt komiskt om man ska aktivt behöva välja SD när HD finns men antagligen blir det så i praktiken. Hur är det förresten om man har samma kanal i SD och HD, är TIVO smart nog för att förstå att det är samma program på båda kanalerna eller spelas båda programmen in? Att den inte verkar fatta vilka kanaler användaren har faktiskt har tillgång till (enligt vad som sagts tidigare här) låter inte direkt lovande.
150 timmar? Alltså, det är nästan en veckas tv-tittande. Dygnet runt! Utspritt på kanske 3-5 timmar var kväll så har ni ju att titta på i en månad. Nog för att utrymme är av godo, men vafan. Jag skall väl inte buffra grejer en livstid. Till och med Motorolans skitbox hade väl bara 300 GB. Vi kollade aldrig allt vi spelade in, men det är klart. TV-vanorna är ju olika.
Postad 01 december 2013 - 12:08
jewhan
-
jewhan
-
Wannabe
-
-
25 inlägg
Om du har kanalen i både SD och HD så prioterar boxen att spela in i HD. Den spelar bara in från de kanaler du har i ditt abonnemang.
Postad 01 december 2013 - 12:52
improwise
-
improwise
-
Mästare
-
-
3 696 inlägg
150 timmar? Alltså, det är nästan en veckas tv-tittande. Dygnet runt! Utspritt på kanske 3-5 timmar var kväll så har ni ju att titta på i en månad. Nog för att utrymme är av godo, men vafan. Jag skall väl inte buffra grejer en livstid. Till och med Motorolans skitbox hade väl bara 300 GB. Vi kollade aldrig allt vi spelade in, men det är klart. TV-vanorna är ju olika.
Om det nu är att TIVO boxen lyckas spela in det du verkligen vill se så har du att titta i en månad, men sannolikheten för det är nog minimal. På den tiden jag betalade massor till ComHem med så väl Canal+ största paket och Viasats dito och nagelfor tablåerna upp och ner för att hitta bra grejer så var det sällan det totalt sett var så mkt sevärt per vecka. Dessutom var det rätt många filmer som jag spelade in på chans men efter att ha kollat på i ett par minuter insåg att de inte var nåt att se (för mig eller helt enkelt bara usla) och sen raderade. Vågar lova att TIVOn inte är mer exakt här än vad jag var. Men som jag sagt tidigare, för den som som mest kört traditionell tablåtv senaste åren så framstår säkert TIVO som ett jättelyft, medan de som likt mig ligger mer i framkant så framstår det mest som något vi hade för flera år sedan innan vi gick vidare. Är helt övertygad att om vi snabbspolar fram några år så lär många TIVO användare ha kommit fram till samma slutsater som jag och andra redan gjort. Men fram till dess kommer säkert många vara imponerade och det är väl bra det!
Redigerat av improwise, 01 december 2013 - 12:53.
Postad 01 december 2013 - 12:53
Dockland
-
Dockland
-
Lärjunge
-
-
318 inlägg
Om du har kanalen i både SD och HD så prioterar boxen att spela in i HD. Den spelar bara in från de kanaler du har i ditt abonnemang.
Det är i funktionen "önskelista" inte vid serieinspelning. Då måste jag speca kanal.
Postad 01 december 2013 - 12:55
improwise
-
improwise
-
Mästare
-
-
3 696 inlägg
OK, det är bra. Och om samma program sänds på olika kanaler, vet TIVOn då att den redan spelat in Dödligt Vapen 2 från nån annan kanal eller spelar den in samma film igen då den rimligtvis fortfarande matchar sökkriterierna? Är det förresten EPG informationen som boxen går på eller används även ytterligare information från nätet, IMDB osv? Var ett tag sen jag körde ComHem nu men iaf på den tiden var EPG informationen av mkt varierande kvalité och filmer som typ Die Hard 3 kunde beskrivas som "drama" osv.
Redigerat av improwise, 01 december 2013 - 12:57.
Postad 01 december 2013 - 12:59
Dockland
-
Dockland
-
Lärjunge
-
-
318 inlägg
Om det nu är att TIVO boxen lyckas spela in det du verkligen vill se så har du att titta i en månad, men sannolikheten för det är nog minimal. På den tiden jag betalade massor till ComHem med så väl Canal+ största paket och Viasats dito och nagelfor tablåerna upp och ner för att hitta bra grejer så var det sällan det totalt sett var så mkt sevärt per vecka. Dessutom var det rätt många filmer som jag spelade in på chans men efter att ha kollat på i ett par minuter insåg att de inte var nåt att se (för mig eller helt enkelt bara usla) och sen raderade. Vågar lova att TIVOn inte är mer exakt här än vad jag var.
Men som jag sagt tidigare, för den som som mest kört traditionell tablåtv senaste åren så framstår säkert TIVO som ett jättelyft, medan de som likt mig ligger mer i framkant så framstår det mest som något vi hade för flera år sedan innan vi gick vidare. Är helt övertygad att om vi snabbspolar fram några år så lär många TIVO användare ha kommit fram till samma slutsater som jag och andra redan gjort. Men fram till dess kommer säkert många vara imponerade och det är väl bra det!
För mig är inte TV eller TiVo viktigt. Jag är rätt nöjd med tablåbaserat tv-tittande och spela in det jag vill se under ett par tre dagar framåt. Kompletterar detta med HBO och Netflix, NAS där jag sparar alla ev filmer och serier som inte finns tillgängliga. Allt tillgängligt från tv'n förstås. Detta är något jag inte har några problem med, men sambon hade aldrig någonsin klarat av att sätta upp det så. Hade vi inte varit tillsammans hade hon fortfarande haft sin oinspelningsbara humax med bara live-tv, och varit nöjd. Det måste vara tillgängligt, väldigt enkelt och till ett överkomligt pris för att gemene man skall skaffa det och inte bara tekniknördar som jag, och kanske du. OK, det är bra. Och om samma program sänds på olika kanaler, vet TIVOn då att den redan spelat in Dödligt Vapen 2 från nån annan kanal eller spelar den in samma film igen då den rimligtvis fortfarande matchar sökkriterierna? Är det förresten EPG informationen som boxen går på eller används även ytterligare information från nätet, IMDB osv? Var ett tag sen jag körde ComHem nu men iaf på den tiden var EPG informationen av mkt varierande kvalité och filmer som typ Die Hard 3 kunde beskrivas som "drama" osv.
Nope. Fick en och samma film inspelad från två olika kanaler. TV3 HD och TV6 (har jag för mig) i SD. Det gäller som sagt bara "önskelista"
Postad 01 december 2013 - 14:06
improwise
-
improwise
-
Mästare
-
-
3 696 inlägg
För mig är inte TV eller TiVo viktigt. Jag är rätt nöjd med tablåbaserat tv-tittande och spela in det jag vill se under ett par tre dagar framåt. Kompletterar detta med HBO och Netflix, NAS där jag sparar alla ev filmer och serier som inte finns tillgängliga. Allt tillgängligt från tv'n förstås. Detta är något jag inte har några problem med, men sambon hade aldrig någonsin klarat av att sätta upp det så. Hade vi inte varit tillsammans hade hon fortfarande haft sin oinspelningsbara humax med bara live-tv, och varit nöjd.
Det måste vara tillgängligt, väldigt enkelt och till ett överkomligt pris för att gemene man skall skaffa det och inte bara tekniknördar som jag, och kanske du.
För en som inte tycker tv är viktigt så måste jag säga att du ändå laddar på rätt bra med NetFlix, HBO och en NAS med program av lite mer oklart ursprung  Men som vi båda konstaterat nu, för den breda massan är säkert TIVO en rätt vettig lösning och ett lyft mot vad dom har idag. Hade t.ex. mina päron haft ComHem är det inte omöjligt att jag skulle skaffat TIVO till dem, nu blir det istället en Samsung F8005 med marknadens bästa smarttv och appar för NetFlix, Viaplay osv. En lösning som nog erbjuder mkt av det som TIVO erbjuder.
Postad 01 december 2013 - 15:21
Dockland
-
Dockland
-
Lärjunge
-
-
318 inlägg
För en som inte tycker tv är viktigt så måste jag säga att du ändå laddar på rätt bra med NetFlix, HBO och en NAS med program av lite mer oklart ursprung 
Men som vi båda konstaterat nu, för den breda massan är säkert TIVO en rätt vettig lösning och ett lyft mot vad dom har idag. Hade t.ex. mina päron haft ComHem är det inte omöjligt att jag skulle skaffat TIVO till dem, nu blir det istället en Samsung F8005 med marknadens bästa smarttv och appar för NetFlix, Viaplay osv. En lösning som nog erbjuder mkt av det som TIVO erbjuder.
Haha, förvisso. Men det kostar ju inget nästan. Tror jag betalar någon hundring eller två för netflix och hbo, har inte riktigt koll på exakt vad det kostar, men de drar automatiskt så jag behöver inte engagera mig. Det är de facto mest sambon som glor på teveriet. Mest serier.
Postad 01 december 2013 - 15:38
Unregistered558ade6e
-
Unregistered558ade6e
-
Veteran
-
-
1 877 inlägg
Haha, förvisso. Men det kostar ju inget nästan. Tror jag betalar någon hundring eller två för netflix och hbo, har inte riktigt koll på exakt vad det kostar, men de drar automatiskt så jag behöver inte engagera mig. Det är de facto mest sambon som glor på teveriet. Mest serier.
Netflix, HBO och Viaplay Serier/Film kostar 79 kr/mån - märkligt att de alla tre lagt sig exakt på samma pris. Filmnet kostar 99 kr/mån. Bra priser och lätt att säga upp utan uppsägnings- och bindningstid. Till skillnad från ComHems TiVo-abonnemang. Vill man ha C More Play för dator, mobil och surfplatta och inte har annat abonnemang på C More kostar det 479 kr/mån, annars ingår C More Play i C More tillvalspaket hos ip-tv och kabel-tv operatörerna. Hos C More Play kan man inte abonnera på filmkanaler separat utan man får alltid motsv C More Max-paketet om man inte har C More för tv också.
Redigerat av Unregistered558ade6e, 01 december 2013 - 19:43.
Postad 01 december 2013 - 18:41
improwise
-
improwise
-
Mästare
-
-
3 696 inlägg
Netflix, HBO och Viaplay Serier/Film kostar 79 kr/mån - märkligt att de alla tre lagt sig exakt på samma pris. Vill man ha C More Play Film och inte har annat abonnemang på C More kostar det 219 kr/mån, annars ingår C More Play i C More tillvalspaket hos ip-tv och kabel-tv operatörerna. Bra priser och lätt att säga upp utan uppsägnings- och bindningstid. Till skillnad från ComHems TiVo-abonnemang.
CMore verkar senaste åren ha satsat på sämre och sämre innehåll med högre och högre priser i kombination med stundtals riktigt usla webbtjänster. Nu verkar de iaf fått ordning på Filmnet tjänsten, vilket jag bara vet för att jag fick det gratis efter totalfiaskot för CSports.
Postad 01 december 2013 - 19:41
Unregistered558ade6e
-
Unregistered558ade6e
-
Veteran
-
-
1 877 inlägg
*
Redigerat av Unregistered558ade6e, 01 december 2013 - 19:43.
Postad 01 december 2013 - 21:45
Unregistered81406615
-
Unregistered81406615
-
Forumräv
-
-
887 inlägg
Jag har inga siffror tillgängliga och är rätt säker på att inget bolag släpper så specificerade siffror men en bekant som jobbar hos en TV leverantör berättade för något år sen att det är fler som betalar för sportkanalpaketen än för film och seriepaketen.
Alltså är Netflix och annat totalt ointressant för mer än hälften av alla hushåll som är beredda att betala extra för annat än grundutbudet.
Har ännu aldrig sett en enda Netflix tillskyndare (och dom är lika ivriga som Apple fansen var för några år sen) överhuvudtaget vilja kännas vid hur fotbolls/hockey/tennis/golf/amerikansk fotboll etc fans idag ska lösa det utan 'vanlig' TV.
Kan tillägga att jag själv för något år sedan sagt upp all TV eftersom jag helt enkelt inte tycker det är skäligt att stödja företag som har 50% vinstmarginaler. Men bara för att jag starkt ogillar företagen så betyder det ju inte att det idag finns andra lösningar. Mer än om fler än jag bojkottar.
Min bekant som är betatestare för TiVo säger att det numera finns en Netflixapp i TiVon. Det tar ca 1 minut att komma till en screen där du kan välja start your free month eller sign in. Om du då ångrar dig och kanske vill starta din fria månad senare så verkar det inte gå att backa utan att hela systemet fryser. Vet inte om alla användare fått appen eller bara betatestare. Eller om det fungerar om man har ett Netflix konto. I övrigt säger han att betatestet i princip verkar ha avstannat utan att t.ex. TivoToGo och android appen fungerar tillfredställande.
Postad 02 december 2013 - 09:01
agpath
-
agpath
-
Mega-Guru
-
-
7 926 inlägg
Jag har inga siffror tillgängliga och är rätt säker på att inget bolag släpper så specificerade siffror men en bekant som jobbar hos en TV leverantör berättade för något år sen att det är fler som betalar för sportkanalpaketen än för film och seriepaketen.
Alltså är Netflix och annat totalt ointressant för mer än hälften av alla hushåll som är beredda att betala extra för annat än grundutbudet.
Har ännu aldrig sett en enda Netflix tillskyndare (och dom är lika ivriga som Apple fansen var för några år sen) överhuvudtaget vilja kännas vid hur fotbolls/hockey/tennis/golf/amerikansk fotboll etc fans idag ska lösa det utan 'vanlig' TV.
Netflix har över 800.000 abonnenter i Sverige idag, vilket är fler än vad ComHem har (inte räknat alla som är anslutna utan faktiska abonnenmang). Så faktum är att fler betalar för Netflix än som betalar separata abonnenmang för sport.
Postad 02 december 2013 - 09:05
porch123
-
porch123
-
Veteran
-
-
1 954 inlägg
Netflix har över 800.000 abonnenter i Sverige idag
Källa på det? Låter ju helt osannolikt att det skulle vara 800000 personer som betalar för Netflix i Sverige. /Fredrik Hittade detta: http://www.mms.se/20...aglig-rackvidd/Undrar om inte den där prova på månaden är inräknat i dessa siffror, att över 800000 fortsätter att betala varje månad låter otroligt, succé i så fall.
Redigerat av porch123, 02 december 2013 - 09:11.
Postad 02 december 2013 - 09:10
agpath
-
agpath
-
Mega-Guru
-
-
7 926 inlägg
Källa på det? Låter ju helt osannolikt att det skulle vara 800000 personer som betalar för Netflix i Sverige.
/Fredrik
Det finns inga exakta siffror, men ca 690.000 betalande var det visst i oktober och det ökar förmodligen stadigt. http://www.resume.se...orvantningarna/http://www.svd.se/na...sen_8728436.svd
Postad 02 december 2013 - 09:16
Unregistered558ade6e
-
Unregistered558ade6e
-
Veteran
-
-
1 877 inlägg
Netflix har över 800.000 abonnenter i Sverige idag, vilket är fler än vad ComHem har (inte räknat alla som är anslutna utan faktiska abonnenmang). Så faktum är att fler betalar för Netflix än som betalar separata abonnenmang för sport.
Men så är abonnemang för streaming av film och serier ganska billigt (79 alt. 99 kr/mån) jämfört med abonnemang på sport. Viaplay tar 279 kr dvs 200 kr/mån extra för sport och C Sports All access kostar 399 kr för en månad. Sporträttigheterna har blivit betydligt dyrare de senaste åren medan utbudet av film och serier överstiger både behov och efterfrågan numera.
Postad 02 december 2013 - 09:20
agpath
-
agpath
-
Mega-Guru
-
-
7 926 inlägg
Källa på det? Låter ju helt osannolikt att det skulle vara 800000 personer som betalar för Netflix i Sverige.
/Fredrik
Hittade detta: http://www.mms.se/20...aglig-rackvidd/
Undrar om inte den där prova på månaden är inräknat i dessa siffror, att över 800000 fortsätter att betala varje månad låter otroligt, succé i så fall.
Mycket möjligt att gratismånaden räknas in då sifforna anger hur många som har tillgång till tjänsten och inte betalande abb. I vilket fall, så är Netflix som du skriver en succé. Det är väl det som är poängen med att lansera TiVo? Kabeloperatörerna är skitskraja för att abonnenterna flyr till billiga streamingtjänster och då i första hand Netflix.
Postad 02 december 2013 - 09:40
Unregistered558ade6e
-
Unregistered558ade6e
-
Veteran
-
-
1 877 inlägg
Mycket möjligt att gratismånaden räknas in då sifforna anger hur många som har tillgång till tjänsten och inte betalande abb. I vilket fall, så är Netflix som du skriver en succé. Det är väl det som är poängen med att lansera TiVo? Kabeloperatörerna är skitskraja för att abonnenterna flyr till billiga streamingtjänster och då i första hand Netflix.
Med appar till streamingtjänster och mobilappen TiVoToGo försöker Comhem integrera det nya sättet att konsumera media med det gamla. Får se hur väl det utvecklas under det närmaste året. Ska bli intressant att se om ComHem lyckas öka antalet digital-tv-abonnemang nu under årets fjärde kvartal. För det måste ha varit tanken med TiVo - inte bara att de redan "troende" ska få en ny låda hemma. Åtminstone rent teoretiskt borde det finnas en enorm potential hos de 2/3 av ComHem-hushållen som inte har eget digital-tv-abonnemang och därigenom saknar både HD-kanaler och möjlighet till tillvalskanaler och tillvalspaket från Viasat och C More. För att inte tala om den nya värld som TiVo öppnar! Den måste väl locka?
Postad 02 december 2013 - 10:32
improwise
-
improwise
-
Mästare
-
-
3 696 inlägg
Min bekant som är betatestare för TiVo säger att det numera finns en Netflixapp i TiVon. Det tar ca 1 minut att komma till en screen där du kan välja start your free month eller sign in. Om du då ångrar dig och kanske vill starta din fria månad senare så verkar det inte gå att backa utan att hela systemet fryser. Vet inte om alla användare fått appen eller bara betatestare. Eller om det fungerar om man har ett Netflix konto. I övrigt säger han att betatestet i princip verkar ha avstannat utan att t.ex. TivoToGo och android appen fungerar tillfredställande.
Allt det du listar finns tillgängligt via ViaPlay och CSports, liksom basket, F1, speedway osv. Så nä, man behöver inte vanlig tv för att se det. Någon som vet vad det är för hårdvara i TIVO boxen? Är det samma hårdvara som 1999 lär den vara rätt rökt prestandamässigt, i synnerhet som alla boxar jag sett inte direkt haft sin tids bästa hårdvara. 1999 kanske inte låter så mkt men som referens kan nämnas att iphone lanserades 2007.
Postad 02 december 2013 - 10:35
improwise
-
improwise
-
Mästare
-
-
3 696 inlägg
Med appar till streamingtjänster och mobilappen TiVoToGo försöker Comhem integrera det nya sättet att konsumera media med det gamla. Får se hur väl det utvecklas under det närmaste året. Ska bli intressant att se om ComHem lyckas öka antalet digital-tv-abonnemang nu under årets fjärde kvartal. För det måste ha varit tanken med TiVo - inte bara att de redan "troende" ska få en ny låda hemma. Åtminstone rent teoretiskt borde det finnas en enorm potential hos de 2/3 av ComHem-hushållen som inte har eget digital-tv-abonnemang och därigenom saknar både HD-kanaler och möjlighet till tillvalskanaler och tillvalspaket från Viasat och C More. För att inte tala om den nya värld som TiVo öppnar! Den måste väl locka?
Det intressanta är varför ComHem väljer att lansera TIVO nu, möjligheten måste ha funnits iaf 10 år. Min gissning är att det är en ren panikåtgärd som svar på NetFlix osv. och att man därför satsar allt på ett kort. Om TIVO floppar lär ComHem inom några år vara en ren bredbandsleverantör. Hur är det förresten med bredband för TIVO, som rimligtvis förutsätter internet koppling för att allt ska fungera, funkar den bara med "3 hål i väggen" eller kan man köra valfritt bredband?
Redigerat av improwise, 02 december 2013 - 10:38.
Postad 02 december 2013 - 10:53
Unregistered558ade6e
-
Unregistered558ade6e
-
Veteran
-
-
1 877 inlägg
... Hur är det förresten med bredband för TIVO, som rimligtvis förutsätter internet koppling för att allt ska fungera, funkar den bara med "3 hål i väggen" eller kan man köra valfritt bredband?
Du kan använda annan bredbandsleverantör än ComHem eftersom TiVo-boxen kan anslutas till bredband via router och trådlös USB-brygga. Skulle dock tro att de flesta har ComHems bredband om de skaffar TiVo. Antalet bredbandskunder ökar hos ComHem medan antalet digital-tv-abonnemang har minskat enligt senaste kvartalsrapport. Får se hur det ser ut vid 2013 års utgång. Olika inkopplingsalternativ för TiVo: https://www.comhem.s...sguide-data.pdf
Redigerat av Unregistered558ade6e, 02 december 2013 - 10:54.
Postad 02 december 2013 - 15:01
Unregistered706504e9
-
Unregistered706504e9
-
Beroende
-
-
1 012 inlägg
Det intressanta är varför ComHem väljer att lansera TIVO nu, möjligheten måste ha funnits iaf 10 år. Min gissning är att det är en ren panikåtgärd som svar på NetFlix osv. och att man därför satsar allt på ett kort. Om TIVO floppar lär ComHem inom några år vara en ren bredbandsleverantör.
Det berodde på att Canal Digital köpt rättigheterna till TiVo och det var först nu man kunde köpa rättigheterna för att implementera den. Ta av dig foliehatten:) Man kan köra valfritt bredband, men givetvis är det lättare för supporten om man kör ComHem. För övrigt är jag som sagt väldigt nöjd med med min Tivo då det nästan enda jag ser på tv är sport. Netflix tillför dock inte ett dyft för mig för den tjänsten löser jag på annat sätt.
Postad 02 december 2013 - 15:46
Unregistered558ade6e
-
Unregistered558ade6e
-
Veteran
-
-
1 877 inlägg
Det berodde på att Canal Digital köpt rättigheterna till TiVo och det var först nu man kunde köpa rättigheterna för att implementera den. Ta av dig foliehatten:) ....
Ja, avtalet mellan TiVo och Canal Digital ter sig idag underligt. I november 2010 presenterades ett avtal som skulle ge Canal Digital ensamrätt att införa TiVo i de nordiska länderna. Troligen var tanken att TiVo skulle integrera satellit- och digital mark-tv med internet och olika play- och on demandtjänster. Kabel-tv försökte ju Canal Digital som bekant sälja till ComHem i juni 2011 och affären återgick på grund av att Konkurrensverket inte godkände den. Förmodligen var alltså tanken från början att TiVo hos Canal Digital inte skulle gälla kabel-tv. När den affären havererade hade Telenors intresse för Canal Digital som helhet tydligen försvunnit och sedan dess talas det om att Telenor letar en köpare eftersom man vill satsa mer på egna nättjänster. Diskussioner med naturliga köpare som Bonnier och MTG har hittills varit resultatlösa. ComHem presenterade sitt avtal med TiVo i juni 2012. Till skillnad från Canal Digital som baserade sin aldrig införda variant på amerikanska TiVo baserar ComHem sin svenska TiVo-lösning på den brittiska som finns hos Virgin Media.
Redigerat av Unregistered558ade6e, 02 december 2013 - 15:48.
Postad 02 december 2013 - 19:37
improwise
-
improwise
-
Mästare
-
-
3 696 inlägg
Det berodde på att Canal Digital köpt rättigheterna till TiVo och det var först nu man kunde köpa rättigheterna för att implementera den. Ta av dig foliehatten:)
Man kan köra valfritt bredband, men givetvis är det lättare för supporten om man kör ComHem.
För övrigt är jag som sagt väldigt nöjd med med min Tivo då det nästan enda jag ser på tv är sport. Netflix tillför dock inte ett dyft för mig för den tjänsten löser jag på annat sätt.
Ok, så bara för att Canal Digital köpt rättigheterna till ett i Sverige i stort sett okänt varumärke så kände ComHem sig tvungna att köra ännu äldre och sämre lösningar i 10 år till? Som redan konstaterats finns det idag mig vetterligen inget unikt alls i TIVO-lösningen, annat än namnet, så ingenting annat än ovilja/oförmåga kan rimligtvis ha hindrat ComHem att göra nåt tidigare. Av ren nyfikenhet, varför har du ens NetFlix om du bara kollar på sport? Låter som någon satt på sig sin foliehatt åt fel håll
Postad 03 december 2013 - 07:31
Dockland
-
Dockland
-
Lärjunge
-
-
318 inlägg
Någon som fått TiVo-fjärren att lira med er Samsung-TV och Samsung Soundbar F350?
0 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Media & Mediauppspelning
-
→
TV-Program
-
Personuppgiftspolicy
|
-
Nya Hifi-bänken
joga
2025-05-02 18:25:13
-
JBL M2 igen…..
Anton
2025-05-01 16:07:43
-
JBL M2!!!!!!!
Anton
2025-04-30 16:22:03
-
Front Atmos
Globe
2025-04-28 19:35:47
-
The12 Passive
Globe
2025-04-28 19:33:57
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|