Är det någon som har hört något om det ska finnas möjlighet att prova vive/rift på tex dom stora kedjorna?
Det käns som en grej webbhallen skulle kunna sätta upp.
Sökningen pågår
Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Postad 30 March 2016 - 10:56 Är det någon som har hört något om det ska finnas möjlighet att prova vive/rift på tex dom stora kedjorna?
Det käns som en grej webbhallen skulle kunna sätta upp. Postad 30 March 2016 - 10:58 Nåja, vi ska nog vara försiktiga med att hoppas på psvr tror jag. Alternativt verkligen hoppas på ps4k Postad 30 March 2016 - 11:00
Använde det testet som en ursäkt för att få ta oskulden av VR forumet: https://www.minhembi...08#entry4323283
edit: Zoiler, behövs det inte en "Billigt skräp"-subforum oxå? Redigerat av pacman, 30 March 2016 - 11:04. Postad 30 March 2016 - 13:10
Jag funderar mer på om vi behöver ha subforumen alls. Kan bli ganska många subforum annars till slut om fler vill vara med och leka, samt ett extra klick för att komma dit man vill. Det kanske räcker med att ha de officiella trådarna för plattformarna? Och sedan när det gäller speltrådar lägga in t.ex [PSVR] i titeln för att visa vilka plattformar det kommer till. Vad tycker ni? Postad 30 March 2016 - 13:15
Jag hade nog skippat sub-forumen då det inte är SÅ mycket action i huvudforumen att allt annat riskerar drunka. Blir läget annorlunda kan man plocka upp det längre fram. Postad 30 March 2016 - 13:17
låter rimligt Postad 30 March 2016 - 13:33 Hade tänkt vänta med VR, och se om det floppar eller ej. Men efter att ha sett gameplay från EVE m.m., så blir jag ändå lite sugen
Många säger att Vive ska va bättre. Men det är FÖR dyrt just nu, och jag är inte så intresserad av att knalla runt och snubbla på sladdar Känner mer att jag vill sitta bekvämt och köra typ simulatorer osv. Så kanske skulle pröva Oculus?
Undrar hur länge det dröjer innan dom dyker upp i butikerna? Lär väl inte bli aktuellt framåt slutet av året kanske. Postad 30 March 2016 - 13:44
Heh.
Flipperspel verkar vara rätt roligt i VR.
Redigerat av Zoiler, 30 March 2016 - 13:48. Postad 30 March 2016 - 14:50 Mm lirar en hel del FX 2 så det är ju kul. Har ett rullbord får fästa knappar på. Fixa någon rörelsesensor så man kan tilta så blir det grymt! Blir det för slappt så har jag ju cockpiten som har hjul med broms. Rucka på 90 kg stål är typ samma som att rucka på ett flipper
Annars så tror jag mer det är flygsimulatorer som kommer va killer app. Helikopter är bra svårt flyta på sim när man inte har vettig headtracking. Fortfarande synd känns som det kommer va lite väl mycket myggnät ändå... Får se men förbokningen håller nog. Blir nog åtminstonet ett par generationer VR headsets innan vi börjar få paneler och grafikkort som kan pusha 4K eller mer i 3D i vettiga hz. Postad 30 March 2016 - 14:57
Ja, lär bli lättare att få bra överblick över hela spelplanen åsså Postad 30 March 2016 - 15:17
Mm, men kommer nog några flipperspel till PSVR och där slipper man iaf det. Postad 30 March 2016 - 15:40
Jag tror mest på lite långsammare äventyrsspel. Tänk Zelda eller The Last of Us. Snabba spel blir det nog åksjukeproblem på.
Postad 30 March 2016 - 16:17 Ja det varierar från person till person. Fast vissa kanske bara behöver vänja sig. Postad 30 March 2016 - 17:29
Nä lär va än mer myggnät på PSVR
Apropå komfort så beror det ju mycket på åksjukegenen. Jag har aldrig känt av något så jag tror jag har det relativt lätt. Jag vet ju de som rejsar hårt utan större problem med DK 2s (annat än svett) så han som inte fixar mer än 15 min project cars är nog lite känslig eller hittade inte rätt bland inställningarna.
Många lir har lock to horizon vilket stabiliserar bilden rätt bra kan möjligen räcka för många. Vet de som kör på vanliga monitorer och inte fixar huvudskaket så inte säkert det har något med headsetet i sig att göra i det fallet. Redigerat av oqvist, 30 March 2016 - 17:33. Postad 30 March 2016 - 17:34
Inte enligt alla intryck och rapporter jag läst. Redigerat av Zoiler, 30 March 2016 - 17:34. Postad 30 March 2016 - 17:51 Både Tennis och pingis spel borde ju vara utmärkt med VR, skulle faktiskt bli som att spela på riktigt :-) Postad 30 March 2016 - 18:06
Okej, vilka då? Med tanke på att PSVR har bättre optik och pixeldensitet så vore det ganska märkligt. Försökte leta men hittade bara en redditpost som sa det, bland 50 andra som sa tvärtom.
Både Tennis och pingis spel borde ju vara utmärkt med VR, skulle faktiskt bli som att spela på riktigt :-)
Nja, fast man kan ju inte röra sig så mycket som i verkligheten. Pingis kanske. Postad 01 April 2016 - 13:42
Verkar ta ett tag det här, men baserat på bristen på respons i VR-forumet så ser det ut som att folk inte hittar dit i vilket fall.. hmmmm. Verkar som PSVR får komma ut först så folk får lite hands-on-exp innan det forumet kan ta fart. Postad 01 April 2016 - 13:45 Vem händer först? Att admin vaknar eller att PS VR kommer ut på marknaden? Place your bets. Postad 01 April 2016 - 13:59 Gissar på att Half-Life 3 släpps innan dom vaknar. Postad 01 April 2016 - 14:02
De fixade det nya forumet på typ två timmar, men nu har det fastnat. Postad 01 April 2016 - 14:22 Efter att ha bläddrat igenom Giant Bombs 8 timmar långa sändning när dom testar Oculus Rift så har min hype sjunkit ganska mycket. Testade själv PSVR i november och jo, man är "där", men det är definitivt inte kul att titta på när någon mikroskakar med huvudet. Eller ställer sig upp ur stolen, tar ett steg åt höger, och tittar ner åt vänster och ser sin huvudlösa förare köra Project Cars. Sen det här med tredjepersonsspel i VR? Man är en fixed camera a la Resident Evil. Elite: Dangerous var väldigt inzoomad så man ser väldigt mycket mindre än man ser om man kör spelet utan VR. Extremt låg FOV. Postad 01 April 2016 - 18:49 De har lite problem med att skicka Riftarna.
http://www.youtube.com/watch?v=f2G7QDfe09Q&feature=youtu.be Postad 04 April 2016 - 18:51 Bättre varvtider i VR?
Postad 04 April 2016 - 20:39 LFS var de tidiga med att börja optimera för VR. Project Cars är konsoloptimerat kör med lågupplösta texturer därav misstänker jag. Går du från single monitor kommer diverse hårnålar där du inte kan se apex bli mycket lättare helt klart fast tror knappast det kan konkurrera med en triple monitor setup.
Huvudproblemet är nog pannsvett ändå. Får köra som Rosberg med dambindor. Postad 06 April 2016 - 10:32
IGN bla säger att psvr är sämre. Den har väl sämre upplösning, så det är inte så konstigt. Redigerat av evil_nike, 06 April 2016 - 10:33. Postad 06 April 2016 - 13:43
Inte så mycket sämre, men Screen Door Effect som jag pratar om har med mer än upplösning att göra, såsom antalet subpixlar, hur de är arrangerade och typen av display (i detta fallet Pentile vs OLED-RGB).
Fick ingen länk av dig till IGN, men här är en till PSVR:s fördel.
Does the Oculus still use the worse pentile screen compared to PSVR's RGB screen that minimizes screen door effect?
Här är en annan från Toms Hardware som har testat alla tre utförligt.
No Screen Door
Samt att den allmänna uppfattningen på Neogaf vars intryck jag har läst är att PSVR är bättre. Postad 06 April 2016 - 16:03 Det har med fov att göra och så hur de slipar fresnel linserna. Vilket påverkar foven. riften och vive har samma panel men de lyckas få ut något mer fov ur riften vad det verkar.
PSVR har klart mindre vilket kan kompensera en del för lägre upplösning. Postad 07 April 2016 - 09:54
Hm intressant. Jag trodde psvr skulle hamna lång bakom rift & vive. Postad 07 April 2016 - 15:58 Nej det känns som att Sony har varit smartast när det gäller mycket, förutom att deras touchkontroller nog inte lär vara lika bra. Men de andras lanseringar har varit en katastrof där de inte får ut sina enheter till de som har förbeställt, antar att Sony med sin erfarenhet lär vara något mer förberedda. Postad 07 April 2016 - 22:22 Okej. De får skynda sig så de hinner få ut till alla fram till oktober när PSVR släpps. Men de har ju gjort ett bättre jobb hur misslyckat de än skött det så de är nog nöjda
Trust me, I can empathize, I really do. It's extremely complicated, more so than you can imagine. We'll have more information on April 12th as stated. We aren't holding back the info, there's still work to be done. We're frustrated too. I could say, "thanks for your patience" but let's just be real, people have waited a while. We just want to make sure we have the most accurate information, and that takes extra effort.
Verkar vara muntert =S Redigerat av Zoiler, 07 April 2016 - 22:29. Postad 07 April 2016 - 23:39 Trevliga var att vi slipper frakten som kompensation så sparar en 500 drygt om du förboka innan 2a april tror jag det var så för många är det ett win Postad 08 April 2016 - 00:04 Ja det verkar vara rena glädjestämningen bland Oculusförbokarna helt klart. Postad 08 April 2016 - 01:39 Ja jag hör då inte mycket klagomål. Förseningarna var ganska så förväntade Postad 08 April 2016 - 22:35 Ja jag hör då inte mycket klagomål. Förseningarna var ganska så förväntade
Okej, rätt svårt att undgå...
Om jag vill läsa intryck i trådarna på Gaf så måste jag skumma igenom massa klagomål från folk som inte har fått sina Riftar eftersom det är det som fyller trådarna.
Den här launchen är så anmärkningsvärt dåligt utförd, det är nybörjarfasoner, de har noll erfarenhet av detta. De som beställde inom 10 minuter har ännu inte fått sina, för att de som beställde innan man ens fick beställa är de som fick först. De fick ut några tusen enheter första dagen... det är ingen launch, det är ett skämt. De satte ett launchdatum som de inte kunde hålla, det är bara några få som har fått early access. Och än värre är att de har inte gått ut med något officiellt heller, nybörjare som de är.
http://attackofthefa...aunch-disaster/
Här är en till färsk för några timmar sen. Lär väl bara komma fler och fler.
http://www.twonerdsf...lure-to-launch/
And then there’s the shipping “disaster” which is the Oculus Rift launch. You see, although the Rift officially launched on Monday, March 28th, apparently only a tiny trickle of units have actually been shipped since that time. Reading through the level 5 meltdown happening on Reddit right now, it seems only those who ordered within the first sixty seconds on the very first day are seeing shipments thus far. And the entire nerd-verse is collectively loosing it this week:
https://www.reddit.c...d_discuss_your/
Vad de borde ha gjort är att försena launchen tills de har löst tillverkningsproblemen och blivit färdiga med handkontrollerna.
Sen det här med att man gör det bättre bara man är ute först är ju också befängt. "Vinner första ronden", som Wii U gjorde då eller? Det betyder inget att vara först om man inte lyckas skaffa sig ett ordentligt försprång. Inte för att varken Oculus eller Vive kommer ha någon chans mot PSVR försäljningsmässigt pga pris och userbase, men det är de själva medvetna om. Det enda Oculus har lyckats skaffa sig är färre kunder eftersom flertalet som hade en förbokning på Rift har bytt till Vive. Redigerat av Zoiler, 08 April 2016 - 22:42. Postad 09 April 2016 - 00:18 Vive har ju liknande problem med sina förbokningar. Occulus gav bort rifts till sina kickstarters det hade de inte behövt göra. Fast den jag känner har inte fått sin ännu på ingång i alla fall.
Första ronden är ju inte en hel 10 ronders fight eller hur? Men det är nog ganska bra att va först med tanke på det uppdämda behovet. PSVR är vad 1500 kr billigare gissningsvis när det väl släpps sen måste man köpa en PS 4 också. Vet inte om konsollirare pallar med VR med sladdar och grejer vi får se men släpper de PS 4.5 som har bra mycket mer krut under burken så har Sony en chans i alla fall att konkurrera. VR kräver kräm något sinnes om man inte vill gå ner till Wii grafik. Nu är ju inte grafik alls och Wii hade de bästa spelupplevelserna i sin konsolgeneration Postad 09 April 2016 - 01:10
så har Sony en chans i alla fall att konkurrera
VR kräver kräm något sinnes om man inte vill gå ner till Wii grafik
Vet inte om konsollirare pallar med VR med sladdar och grejer
Fantastiskt Postad 11 April 2016 - 13:01 Ny recension med fokus på project cars http://www.riftracer...rs-perspective/ Postad 12 April 2016 - 15:00 Fick mail från Occulus med uppdaterad skeppningsinformation. 11-21 juli sägs det nu. Postad 13 April 2016 - 08:45 Obekräftade rtykten om att det är brist på xbox one gamepads som Microsoft misslyckats att leverera https://www.reddit.c...aunch_insider/. Postad 13 April 2016 - 09:21 Hmm vi behöver månne en allmän sektion för multiplattform liren? Detta var mer än lovligt läckert https://www.youtube....c&nohtml5=False
I grevens tid de fysiska flipperspelen är på väg att dö ut. 1 användare läser detta ämne0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar |
Trendande produkter |