med anledning av
@KritikerSe s ambitiösa blogginlägg om innehåll på Netflix:
jämförelser mellan Netflix och Spotify är förvisso smickrande men inte alls relevanta >>
rättighetsmarknaden för musik är helt annorlunda än den för film och tv >>
inom film & TV används fortfarande en fragmenterad modell - från början anpassad efter en regional TV-marknad >>
Men idag streamar allt fler tittare innehåll direkt via nätet, en självklarhet i vår värld!
Netflix flyttar ständigt gränserna när det gäller innehåll, och vi ser fram emot att se licensvärlden utvecklas i samma takt
Postad 23 October 2012 - 14:18
Postad 23 October 2012 - 15:59
Postad 23 October 2012 - 16:02
Fel tråd, sorry!Gäller de som har spotify premium via den här länken: netflix.se/spotify
Postad 23 October 2012 - 21:32
reggade mig och testade det på surfplatta (android) det funkade klockrent!
men om jag vill köra på andra android-mobiler tex.. måste jag regga olika enheter till mitt konto?
såg att det fanns "aktivera enheter" under kontoinställningarna om jag loggade in på netflix.se
men är detta något man måste? för isf ska man tydligen ha en kod för att kunna registrera, hm?
det ska ju tydligen funka att köra netflix på 2st olika enheter samtidigt och titta på olika filmer, korrekt?
Postad 23 October 2012 - 21:51
Jag har inte reggat någon enhet men har inga problem att köra på Pcn, xboxen och ipaden. Så jag har inte stenkoll heller på vad registreringen av enheter gör. Läste någonstans att man max kan köra på 5 enheter per konto så jag trodde man var tvungen att regga alla enheter men så verkar ju inte vara fallet.har en fråga om netflix
reggade mig och testade det på surfplatta (android) det funkade klockrent!
men om jag vill köra på andra android-mobiler tex.. måste jag regga olika enheter till mitt konto?
såg att det fanns "aktivera enheter" under kontoinställningarna om jag loggade in på netflix.se
men är detta något man måste? för isf ska man tydligen ha en kod för att kunna registrera, hm?
det ska ju tydligen funka att köra netflix på 2st olika enheter samtidigt och titta på olika filmer, korrekt?
Postad 23 October 2012 - 22:39
Jag har inte reggat någon enhet men har inga problem att köra på Pcn, xboxen och ipaden. Så jag har inte stenkoll heller på vad registreringen av enheter gör. Läste någonstans att man max kan köra på 5 enheter per konto så jag trodde man var tvungen att regga alla enheter men så verkar ju inte vara fallet.
jag läste 6 enheter?
nåja jag tror inte heller man måste regga.. och är det iOS eller android drar man ju hem netflix-appen
men visst kan man köra samma konto o titta på 2 olika filmer samtidigt på olika enheter? (hörde det iaf..)
Postad 24 October 2012 - 05:31
men visst kan man köra samma konto o titta på 2 olika filmer samtidigt på olika enheter? (hörde det iaf..)
Svar: JA
Postad 24 October 2012 - 06:59
Vad jag förstår av Netflix supportsidor så används registrering endast för vissa Smart TV, tex Sony, då får man aktivera enheten hos Sony och får en kod som man sedan anger på "Aktivera enhet"-sidan hos Netflix. Eftersom hela sajten, inklusive supporten verkar vara direktöversatt från den amerikanska sidan så kan vi nog detta med en nypa salt.jag läste 6 enheter?
nåja jag tror inte heller man måste regga.. och är det iOS eller android drar man ju hem netflix-appen
Postad 24 October 2012 - 07:28
Vad jag förstår av Netflix supportsidor så används registrering endast för vissa Smart TV, tex Sony, då får man aktivera enheten hos Sony och får en kod som man sedan anger på "Aktivera enhet"-sidan hos Netflix. Eftersom hela sajten, inklusive supporten verkar vara direktöversatt från den amerikanska sidan så kan vi nog detta med en nypa salt.
tack, då var det som jag trodde då.. registrerande av enheter är inget måste för android/iOS och dator
Postad 24 October 2012 - 07:57
funderar på en VPN och US-konto, men vad skulle det kosta mig per månad egentligen?
och om jag kör detta.. kan ändå netflix lägga in sv. undertext om jag kör via tex apple-tv eller android på surfplatta?
Postad 24 October 2012 - 08:17
Frågan är om man kan med ett svenskt konto och US ip gå in på us netflix eftersom vi med US konto kan använda svenska netflix?Okej vad är skillnaden i utbudet mellan SE och US?
funderar på en VPN och US-konto, men vad skulle det kosta mig per månad egentligen?
och om jag kör detta.. kan ändå netflix lägga in sv. undertext om jag kör via tex apple-tv eller android på surfplatta?
Hur som helst jag kör us konto +unblock-us och det blir ungefär samma kostnad som svenska netflix summa summarum.Då har jag både usa och svenska netflix känns helt ok.Utbudet är helt klart större typ mer säsonger av serier och mer filmer beroende på rättighets grejjen såklart.
Redigerat av Unregistered40562de1, 24 October 2012 - 08:23.
Postad 24 October 2012 - 08:23
Deras US utbud har inga svenska undertexter, dock engelska på det mesta.
Okej vad är skillnaden i utbudet mellan SE och US?
Postad 24 October 2012 - 08:34
Frågan är om man kan med ett svenskt konto och US ip gå in på us netflix eftersom vi med US konto kan använda svenska netflix?
Hur som helst jag kör us konto +unblock-us och det blir ungefär samma kostnad som svenska netflix summa summarum.Då har jag både usa och svenska netflix känns helt ok.Utbudet är helt klart större typ mer säsonger av serier och mer filmer beroende på rättighets grejjen såklart.
okej så man får både SE och US om man reggar sig för US-konto och kör med tex unblock-us ?
Postad 24 October 2012 - 08:43
Japp 86kr enligt dagens dollarkursokej så man får både SE och US om man reggar sig för US-konto och kör med tex unblock-us ?
(för ca 80kr/mån?)
Postad 24 October 2012 - 09:25
Japp 86kr enligt dagens dollarkurs
kanske inte fungerar åt andra hållet? dvs regga svenskt och sedan teckna på US?
men om jag kör tex unblock-us och reggar upp mig, hur går jag tillväga för själva registreringen?
kommer jag använda mina login även på den svenska siten?
Postad 24 October 2012 - 10:16
Inga större förhoppningar på sin lansering märker jag.Filmtjänsten Netflix, som bland annat konkurrerar med MTG:s internetbaserade tjänst Viaplay, rapporterade sent igår kväll en vinst per aktie på 0,15 dollar och intäkter på 905 miljoner dollar för det tredje kvartalet.
Kassaflödet var negativt med 20 miljoner dollar.
Netflix räknar med att vända till förlust i det fjärde kvartalet då lansering sker i Skandinavien.
Aktien backade 16 procent i den amerikanska efterhandeln sent igår kväll svensk tid.
Redigerat av Sambuccashake, 24 October 2012 - 10:17.
Postad 24 October 2012 - 10:18
Googla hur,sedan känner netflix av vilket land du är i och ditt login är samma.men om jag kör tex unblock-us och reggar upp mig, hur går jag tillväga för själva registreringen?
kommer jag använda mina login även på den svenska siten?
Postad 24 October 2012 - 10:25
Googla hur,sedan känner netflix av vilket land du är i och ditt login är samma.
ah okej, så även om jag befinner mig i Sverige har jag åtkomst till US-exklusiva filmer/serier ?
Postad 24 October 2012 - 10:51
Jag använder mig av unblock-us.com, det kostar ca $5/mån tror jag och jag har sedan ett Netflix US konto för $8/mån. Totalt alltså $13 (ca 90kr)
Deras US utbud har inga svenska undertexter, dock engelska på det mesta.
jag reggade mig för en trial-vecka på unblock-us.com (allt verkar funka som det ska)
jag valde alltså US (i det lilla fältet där man kunde ställa in land typ, korrekt?)
frågan är vad jag gör härnäst? försökte googla lite på det.. men fick ingen riktigt bra info!
jag antar att jag måste regga en ny profil och inte använda min svensk-reggade?
som jag förstår går jag in på www.netflix.com och reggar mig där (US)
sedan får jag väl välja area-code som överrensstämmer med nåt ställe i USA?
och sedan signa upp, betala via kontokortet antar jag?
är detta allt man behöver göra? funkar unblock-us automatiskt?
Redigerat av Unregisterededb978dd, 24 October 2012 - 11:02.
Postad 24 October 2012 - 10:58
I det här läget gäller det nog främst att ta marknadsandelar.Inga större förhoppningar på sin lansering märker jag.
Postad 24 October 2012 - 10:58
lanseringar är kostsamma, ingen räknar med att gör vinst dag 1 på sådana stora lanseringar (speciellt när de erbjuder 2 månader gratis). Det är kostnader de tar för att kunna få vinster i framtiden.Inga större förhoppningar på sin lansering märker jag.
Postad 24 October 2012 - 11:09
jag reggade upp mig på unblock-us.com, och allt blev "godkänt" antar jag!
sedan reggade jag en ny profil på netflix.com (us-sidan)
fyllde i uppgifter om mastercard etc.. och valde en area-code i Usa!
nu verkar jag vara inne på netflix - men hur ser jag att detta är US-versionen?
räcker det med att all info-text etc på netflix är på engelska?
hur får jag nu tillgång till även allt SV-material med svenskt text osv? (som Edsvallakung skrev tidigare)
kostnaden för netflix i US är alltså 7.49 USD + unblock-us som kostade vad - runt 3 USD?
totalt borde det bli ca 11 USD vilket idag är ungefär 76kr?
Postad 24 October 2012 - 12:35
Spelar upp från pc via silverlight. Testat 24 50 samt 60 hz och ingen känns naturlig. Någon som.vet vilken frekvens filerna är i?
Postad 24 October 2012 - 13:02
Hur kom du till den slutsatsen? Som Christopher_A var inne på kostar en lansering en hel del pengar. Pengar som man tar igen i ett senare skedde, antagligen har Netflix budgeterat med förlust just på grund av sin lansering. Inga konstigheter.Inga större förhoppningar på sin lansering märker jag.
Postad 24 October 2012 - 13:05
Nu har vi ju redan x antal ggr påpekat att Silverlight inte kan hantera Dolby Digital, vilket innebär att det blir konverterat till stereo. Bildrutefrekvensen framgår inte men det är nog som orginalet och varierar då om det är en svensk eller amerikansk TV-serie, resp om filmen är SD eller HD. HD-filmerna är lagrade i 1080p enligt uppgift och om det innebär 24p vet jag inte.Testat en stund nu. Bilden är rätt så hackig. Dessutom verkar ljudet vara stereo på allting.
Spelar upp från pc via silverlight. Testat 24 50 samt 60 hz och ingen känns naturlig. Någon som.vet vilken frekvens filerna är i?
Hittade denna rescension som verkar bekräfta att filmerna lagras som 24p:
http://www.techofthe...iving-room.html
Man måste alltså använda en mediespelare som kan hantera 24p.
Redigerat av agpath, 24 October 2012 - 13:19.
Postad 24 October 2012 - 13:22
Mkt möjligt men tråden är 9 sidor långNu har vi ju redan x antal ggr påpekat att Silverlight inte kan hantera Dolby Digital, vilket innebär att det blir konverterat till stereo. Bildrutefrekvensen framgår inte men det är nog som orginalet och varierar då om det är en svensk eller amerikansk TV-serie, resp om filmen är SD eller HD. HD-filmerna är lagrade i 1080p enligt uppgift och om det innebär 24p vet jag inte.
Hade varit lämpligt av NF att visa sådant på info så man kan ställa in sina datorer/skärmar lämpligt.
Kan dessutom inte silver Light hantera dd kan jag inte förstå varför de använder detta. Streama HDljud är ju inte direkt något som varit omöjligt tidigare.
Utbudsmässigt tycker jag tjänsten verkar bra. Bättre än jag trodde. Men kvalitetsmässigt saknar det för mkt för att jag ska låta prenumerationen löpa vidare.
Postad 24 October 2012 - 13:35
Då får de ju skylla sig själva, behövs ju inga gratismånader om man levererar en premiumtjänst.lanseringar är kostsamma, ingen räknar med att gör vinst dag 1 på sådana stora lanseringar (speciellt när de erbjuder 2 månader gratis). Det är kostnader de tar för att kunna få vinster i framtiden.
Postad 24 October 2012 - 13:45
Du förstår att de hade gått back även om de inte hade haft några gratismånader också? Och att förlorade intäkter för gratismånader antagligen är ganska lite jämfört med vad lanseringen kostar.Då får de ju skylla sig själva, behövs ju inga gratismånader om man levererar en premiumtjänst.
Postad 24 October 2012 - 13:53
Jag hoppas att du i detta implicerar astronomiska engångskostnader i form av licenser osv som man sedan slipper betala för annars är lönsamhetsbalansen "ganska" snäv och det torde vara omöjligt för dem att någonsin gå med vinst.Du förstår att de hade gått back även om de inte hade haft några gratismånader också? Och att förlorade intäkter för gratismånader antagligen är ganska lite jämfört med vad lanseringen kostar.
"With more than 27 million streaming members in the United States, Canada, Latin America, the United Kingdom and Ireland, Netflix, Inc. (NASDAQ: NFLX) is the world's leading internet subscription service for enjoying movies and TV programs"
Skandinavien = piss i mississippi och som investerare hade jag nog ryggat lite grand om en sådan liten lansering drar resultatet till minus.
Kanske en smula Off Topic det hela så låt mig be om ursäkt för det.
Redigerat av Sambuccashake, 24 October 2012 - 13:57.
Postad 24 October 2012 - 13:57
Postad 24 October 2012 - 14:35
De använder Silverlight för att detta nästan har blivet standard bland streaming-tjänster. Men det är som sagt helt kass att det inte kan hantera DD.Mkt möjligt men tråden är 9 sidor lång
Hade varit lämpligt av NF att visa sådant på info så man kan ställa in sina datorer/skärmar lämpligt.
Kan dessutom inte silver Light hantera dd kan jag inte förstå varför de använder detta. Streama HDljud är ju inte direkt något som varit omöjligt tidigare.
Utbudsmässigt tycker jag tjänsten verkar bra. Bättre än jag trodde. Men kvalitetsmässigt saknar det för mkt för att jag ska låta prenumerationen löpa vidare.
Postad 24 October 2012 - 14:36
Det är nog hel del kostnader involverade med att starta upp en helt ny verksamhet i Sverige. Avtalskostnader, anställningskostnader, reklamkostnader, hyra för lokal etc. Sedan är problemet om man läser nyheterna noga att Netflix hade räknat med att den inhemska försäljningen skulle täcka de utländska lanseringarna men då USA marknaden inte gått lika bra som väntat så lär detta inte ske, därför meddelar bolaget att man nog kommer att gå back fjärde kvartalet. Och de lanseringar man gjorde i slutet av förra året kostar nog fortfarande pengar.Jag hoppas att du i detta implicerar astronomiska engångskostnader i form av licenser osv som man sedan slipper betala för annars är lönsamhetsbalansen "ganska" snäv och det torde vara omöjligt för dem att någonsin gå med vinst.
"With more than 27 million streaming members in the United States, Canada, Latin America, the United Kingdom and Ireland, Netflix, Inc. (NASDAQ: NFLX) is the world's leading internet subscription service for enjoying movies and TV programs"
Skandinavien = piss i mississippi och som investerare hade jag nog ryggat lite grand om en sådan liten lansering drar resultatet till minus.
Kanske en smula Off Topic det hela så låt mig be om ursäkt för det.
Netflix signed 1.16 million new U.S. streaming subscribers in the third quarter, according to the statement. Analysts had predicted 1.43 million, the average of 10 estimates in a Bloomberg survey. For the full year, the company expects to add as many as 5.43 million, fewer than the 7 million Hastings had predicted earlier.
Det kostar som sagt var pengar att etablera sig och jag tror inte att de licensensavtal som skrivs med filmbolagen är engångskostnader utan månadskostnader som sedan måste tas igen med intäkter.
The company predicts the mail-order business will generate $117 million to $129 million in profit this quarter. The domestic streaming business is forecast to earn $94 million to $102 million. Losses from international streaming will widen to $107 million to $119 million from $92 million in the third quarter. Hastings began offering service in Scandinavia last week.
Postad 24 October 2012 - 14:41
Sen tråkigheterna som finns är stora luckor i filmutbudet, serier finns det inte mycket av och skip-knapparna på fjärrkontrollen funkar inte för något vettigt. Verkar inte heller gå att hoppa till ett specifikt ställe.
Har bara fått ett fel en gång 4004, oklart vad det var för nåt...
Tummen upp för fler bra tjänster som denna
/S
Postad 24 October 2012 - 14:48
Flyter på riktigt bra utan lagg, hack eller liknande.
Är väldigt nöjd med tjänsten so far.
Postad 24 October 2012 - 14:54
Jag räknar till 200 TV-serier när jag sorterar A-Ö. Lite?"Sen tråkigheterna som finns är stora luckor i filmutbudet, serier finns det inte mycket av.."
Dock är det ju så att allt i första hand presenteras för att passa ens önskemål och då är det inte så många som visas på sidan.
Postad 24 October 2012 - 17:11
Postad 24 October 2012 - 18:39
Gula undertexter känns inte så hett heller..
Postad 24 October 2012 - 19:36
Alldeles för många glömmer bort att när de går in på genrer så högst upp till höger står det "bara för dig", välj A-ö istället så blir utbudet större.
Jovisst...om man inte köra via en Samsung "Smart-TV" och appen där. Då går det bara att bläddra i en enda röra utan möjligheter till att sortera. Sökning finns men det är också allt.
Postad 24 October 2012 - 21:36
Alldeles för många glömmer bort att när de går in på genrer så högst upp till höger står det "bara för dig", välj A-Ö istället så blir utbudet större.
det är bara på PC som den funktionaliteten finns. Man får gå in på en dator för att få en bättre överblick av vad som finns innan man sätter sig framför sin appletv eller PS3a och sen söka efter vad man vill se.
det finns inte ens genrer på dessa plattformar, utan bara automatgenererade förslag
Redigerat av Christopher_A, 24 October 2012 - 21:36.
Postad 24 October 2012 - 22:04
Yes box det är sant. Jag brukar surfa runt på datorn hitta filmer som är intressanta starta dem pausa direkt och sedan fortsätta titta på min PS3/Xbox 360det är bara på PC som den funktionaliteten finns. Man får gå in på en dator för att få en bättre överblick av vad som finns innan man sätter sig framför sin appletv eller PS3a och sen söka efter vad man vill se.
det finns inte ens genrer på dessa plattformar, utan bara automatgenererade förslag
Postad 24 October 2012 - 22:25
Netflix har 27 miljoner medlemmar idag, och jag läste någonstans att de räknar med att kamma hem fem miljoner i norden.Skandinavien = piss i mississippi och som investerare hade jag nog ryggat lite grand om en sådan liten lansering drar resultatet till minus.
5/27 = 18,5% = större än Tennessees bidrag till den totala vattenmängden i Mississippi, (förutsatt att du avsåg att man pissade i floden, inte på valfri plats i delstaten
Sedan så har vi en högt rennormerad infrastruktur här uppe. Det är ingen slump att Facebook och Google lägger servrar i våra länder. Kanske har Netflix investerat i en överkapacitet ämnad åt norra kontinenten?
Danmark och Sverige i synnerhet och till viss del även Finland, tillhör Europas allra mest förändringsbenägna länder. Vill man etablerar sig och peka på framgångar så är vi en lämplig marknad.
Redigerat av Centimeter, 24 October 2012 - 22:32.
Postad 24 October 2012 - 22:43
det är bara på PC som den funktionaliteten finns. Man får gå in på en dator för att få en bättre överblick av vad som finns innan man sätter sig framför sin appletv eller PS3a och sen söka efter vad man vill se.
På ATV finns det genrer, däremot inte A-Ö-alternativ av någon outgrundlig anledning.
Postad 25 October 2012 - 06:42
Postad 25 October 2012 - 06:55
Very well played sir!Netflix har 27 miljoner medlemmar idag, och jag läste någonstans att de räknar med att kamma hem fem miljoner i norden.
5/27 = 18,5% = större än Tennessees bidrag till den totala vattenmängden i Mississippi, (förutsatt att du avsåg att man pissade i floden, inte på valfri plats i delstaten).
Postad 25 October 2012 - 08:40
ska ju tydligen gå att skaffa US-reggat konto, samt köra unblock-us och ändå ha tillgång till svenska netflix?
us-versionen funkar fint, med unblock-us dvs.
men hur växlar jag mellan svensk och us-version? slår jag av unblock-us och loggar in på netflix via datorn så hamnar jag ändå på den netflix som har all text på engelska! är detta då us-versionen jag fortfarande är inne på?
finns det nån definitiv skillnad de olika versionerna emellan? eller är det bara texten på sidan som skiljer i språk?
Redigerat av Unregisterededb978dd, 25 October 2012 - 08:49.
Postad 25 October 2012 - 11:27
är det några här som kör US-version av netflix ?
ska ju tydligen gå att skaffa US-reggat konto, samt köra unblock-us och ändå ha tillgång till svenska netflix?
men hur växlar jag mellan svensk och us-version? slår jag av unblock-us och loggar in på netflix via datorn så hamnar jag ändå på den netflix som har all text på engelska! är detta då us-versionen jag fortfarande är inne på?
finns det nån definitiv skillnad de olika versionerna emellan? eller är det bara texten på sidan som skiljer i språk?
någon??
Postad 25 October 2012 - 13:07
någon??
ha tålamod det är vardag många jobbar du får nog svar mot fredag kväll eller helgen annars
Postad 25 October 2012 - 15:19
Jag har använt US konto, och om du har US konto så blir språket på sidan alltid Engelska.är det några här som kör US-version av netflix ?
Men om du slår av Unblock-US och använder svensk DNS och IP så ser du bara det svenska utbudet. (Kan detekteras på om du ser svenska TV serier typ 30 grader...).
Om du har Unblock-US aktivt så ser du set Amerikanska utbudet. Vilket är ett litet större utbud.
Ett exempel: Hittar du TV serien Lost, så är du på US utbudet, Hittar du inte Lost så är det svenska utbudet.
Hoppas det besvarar din frågor.
/MrStarhouse
3 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 3 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
65 bilder
18 filmer
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?