Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

HBO Nordic

3030 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 05 december 2012 - 16:26

lajbanson
  • lajbanson
  • Användare

• 246 inlägg
  • 0
Tidigast nästa år verkar det som. Jag väntar på att Telia ska erbjuda denna via Play+ gratis 6 månader...

Postad 05 december 2012 - 18:51

Arcane
  • Arcane
  • Användare

• 216 inlägg
  • 0

Det finns ingen HBO app till AppleTV:n att lägga dit öht.

De har ju hintat om att det kanske kommer. Vet inte hur sannolikt det är men amerikanarna fick ju Hulu+ långt om länge och Apple är helt säkert intresserade av att bygga bättre relationer med kabel-tv-bolagen.

Postad 05 december 2012 - 22:30

Unregistered4ca4111b
  • Unregistered4ca4111b
  • Användare

• 113 inlägg
  • 0
Nu är första avsnittet av Magic City tillbaka.

Postad 05 december 2012 - 23:19

Unregisteredfe9edec5
  • Unregisteredfe9edec5
  • Användare

• 121 inlägg
  • 0

Nu är första avsnittet av Magic City tillbaka.

Ja, jag såg det. Den och några andra serier har precis blivit kompletta.

Å andra sidan: Band of Brothers, som var komplett ett tag, saknar ett avsnitt igen nu. Dessutom har Spartacus: Blood and Sand tagits bort helt.

Redigerat av Unregisteredfe9edec5, 05 december 2012 - 23:20.

Postad 06 december 2012 - 02:28

simulacra
  • simulacra
  • Mästare

• 3 147 inlägg
  • 0

De har ju hintat om att det kanske kommer. Vet inte hur sannolikt det är men amerikanarna fick ju Hulu+ långt om länge och Apple är helt säkert intresserade av att bygga bättre relationer med kabel-tv-bolagen.

Problemet är att HBO enbart säljer till kabelTV-bolag i USA, så de har ett intresse av att INTE förenkla tittandet, vill du se GoT på din iPad så måste du ha ett HBO-abonnemang genom din operatör och först då kan du få tillgång till HBO Go via din iPad som inte tillåter Airplay. Oh, och det räcker inte med att ha HBO i ditt kanalpaket, du måste gå via vissa utvalda operatörer.

Jag gissar på att det delvis är vad som ställer till det för oss, de kanske trodde att det räckte att sälja in tjänsten till våra kabelTV-ops och följa den amerikanska linjen men upptäckte att ingen av oss skulle betala för skiten om de inte förbättrade tillgången och tillgängligheten.

Oavsett så finns det inga appar att släppa här som duger för oss.

Postad 06 december 2012 - 11:43

agpath
  • agpath
  • Mega-Guru

• 7 926 inlägg
  • 0

Det finns ingen HBO app till AppleTV:n att lägga dit öht.

Idag finns bara HBO Go till mobila enheter, men det utesluter inte att de kommer att ta fram en Apple TV-app för Norden.
http://serienytt.no/...ordic-detaljer/

Postad 06 december 2012 - 15:01

Unregistered4ca4111b
  • Unregistered4ca4111b
  • Användare

• 113 inlägg
  • 0

Idag finns bara HBO Go till mobila enheter, men det utesluter inte att de kommer att ta fram en Apple TV-app för Norden.
http://serienytt.no/...ordic-detaljer/

Det är lite skillnad mot USA. I USA kan man BARA få HBO Go om man har deras kanalpaket så de tycker väl det är onödigt att utveckla en app för Apple TV om man ska kolla på TV:n då man redan har en box kopplad till TV:n för att kunna få HBO Go.

Sen vet jag inte om det ligger i HBO:s intresse att försöka komma in på Apple TV. "Apparna" som finns för HULU och Netflix är inga direkta appar utan mer spellistor (de ser nästan exakt likadana ut). Om det kostar HBO mycket pengar att komma in som "app" på Apple TV så ser jag hellre att de lägger de pengarna på en riktig app för ett öppet system. Kommer ju många Android-boxar till TV:n nu. Då kan man samtidigt få HBO:s egna utseende på innehållet.

Jag har ju själv HBO via Telia och är lite besviken på att det är vanliga programbiblioteket som används. Dessutom finns det lite slarv på sina ställen, vissa serier har en mapp för varje säsong medan andra ligger med alla säsonger i samma mapp. Sen försvinner långa namn ganska fort.

Om detta är Telia eller HBO:s fel vet jag inte.

Postad 06 december 2012 - 23:15

Unregisteredfe9edec5
  • Unregisteredfe9edec5
  • Användare

• 121 inlägg
  • 0

Å andra sidan: Band of Brothers, som var komplett ett tag, saknar ett avsnitt igen nu.

... och nu är avsnittet tillbaka, vilket gör att serien är komplett igen.

Härligt oförutsägbart. Följer man en serie får man väl hålla tummarna för att varje avsnitt ligger ute den dagen man vill se det.

Postad 07 december 2012 - 07:52

Unregistered4ca4111b
  • Unregistered4ca4111b
  • Användare

• 113 inlägg
  • 0

... och nu är avsnittet tillbaka, vilket gör att serien är komplett igen.

Härligt oförutsägbart. Följer man en serie får man väl hålla tummarna för att varje avsnitt ligger ute den dagen man vill se det.

Borde fråga på Twitter eller hos Telia vem som sköter spellistorna som finns just nu på HBO Nordic hos Telias programbibliotek. Misstänker att det rör sig om Telias fel då liknande saker hänt på t ex Canal + play innan.

Postad 07 december 2012 - 11:17

Unregisteredfe9edec5
  • Unregisteredfe9edec5
  • Användare

• 121 inlägg
  • 0

Borde fråga på Twitter eller hos Telia vem som sköter spellistorna som finns just nu på HBO Nordic hos Telias programbibliotek. Misstänker att det rör sig om Telias fel då liknande saker hänt på t ex Canal + play innan.

Jag frågade faktiskt om det i Teliatråden här på forumet för flera veckor sedan, men fick aldrig något svar. Kanske frågar igen.

Precis som en del andra här använder jag Netflix nu, och man slås ju av skillnaden: Netflix bara funkar. Självklart finns alla avsnitt av en säsong man lägger ut.

Postad 07 december 2012 - 13:43

Unregistered4ca4111b
  • Unregistered4ca4111b
  • Användare

• 113 inlägg
  • 0

Jag frågade faktiskt om det i Teliatråden här på forumet för flera veckor sedan, men fick aldrig något svar. Kanske frågar igen.

Precis som en del andra här använder jag Netflix nu, och man slås ju av skillnaden: Netflix bara funkar. Självklart finns alla avsnitt av en säsong man lägger ut.

Jo, problemet med Netflix är att på serier så finns det oftast bara en eller två av de senaste säsongerna och det tar ganska lång tid att komma efter att det gått på tv i USA. Var det inte 24 som försvann väldigt snabbt på Netflix men detta kanske var pga de inte hade rättigheter längre? PÅ HBO kommer sakerna tillbaka vilket tyder på att det var ett misstag.

Redigerat av Unregistered4ca4111b, 07 december 2012 - 13:45.

Postad 07 december 2012 - 13:57

agpath
  • agpath
  • Mega-Guru

• 7 926 inlägg
  • 0

Jo, problemet med Netflix är att på serier så finns det oftast bara en eller två av de senaste säsongerna och det tar ganska lång tid att komma efter att det gått på tv i USA. Var det inte 24 som försvann väldigt snabbt på Netflix men detta kanske var pga de inte hade rättigheter längre? PÅ HBO kommer sakerna tillbaka vilket tyder på att det var ett misstag.

Alla 8 säsonger av 24 finns på Netflix Sverige!

Postad 07 december 2012 - 14:54

Unregisteredfe9edec5
  • Unregisteredfe9edec5
  • Användare

• 121 inlägg
  • 0

Tja, fast läs vad jag skrev: "Självklart finns alla avsnitt av en säsong man lägger ut." (Fetstil adderad nu.) Sedan bryr jag mig personligen inte om det är gamla eller nya säsonger.

Redigerat av Unregisteredfe9edec5, 07 december 2012 - 15:22.

Postad 07 december 2012 - 15:28

Unregistered4ca4111b
  • Unregistered4ca4111b
  • Användare

• 113 inlägg
  • 0

Tja, fast läs vad jag skrev: "Självklart finns alla avsnitt av en säsong man lägger ut." (Fetstil adderad nu.) Sedan bryr jag mig personligen inte om det är gamla eller nya säsonger.

Jag föredrar att de lägger ut avsnitten när de kommer istället för att vänta tills hela säsongen har sänts innan det läggs upp.

Postad 07 december 2012 - 18:48

Arcane
  • Arcane
  • Användare

• 216 inlägg
  • 0

Jag föredrar att de lägger ut avsnitten när de kommer istället för att vänta tills hela säsongen har sänts innan det läggs upp.

Och hur föreställer du dig att en tredjepart ska få rättigheter till det? Enda anledningen till att HBO kan göra det är att de producerar skiten och äger rättigheterna.

Varför är det så viktigt att man alltid ska se det nyaste nya, gör det verkligen något att en säsong är ett halvår gammal? Om folk har ett problem med det får de väl köpa produktionen istället för att klaga på VOD-tjänsternas utbud.

Postad 07 december 2012 - 20:10

Trhuster
  • Trhuster
  • Lärjunge

• 311 inlägg
  • 0

Varför är det så viktigt att man alltid ska se det nyaste nya, gör det verkligen något att en säsong är ett halvår gammal? Om folk har ett problem med det får de väl köpa produktionen istället för att klaga på VOD-tjänsternas utbud.

Personligen tycker jag det är mycket bättre att börja titta på en serie när den är avslutad så att man kan titta på den i sin egen takt när man vill. Det enda som är lite surt är väl när det bara finns säsong 1 av 5 tex.

Postad 08 december 2012 - 07:27

Unregistered558ade6e
  • Unregistered558ade6e
  • Veteran

• 1 877 inlägg
  • 0

Personligen tycker jag det är mycket bättre att börja titta på en serie när den är avslutad så att man kan titta på den i sin egen takt när man vill. Det enda som är lite surt är väl när det bara finns säsong 1 av 5 tex.

Håller med om att vissa serier vill man gärna se på sina egna villkor. Jag vill minnas att första säsongen av "Homeland" såg jag i den takt den visades och blev ganska frustrerad. Därför har jag nu spelat in andra säsongen och inte sett något avsnitt än. Tänkte köra ett "marathon" under helgerna.
Sen finns det vissa serier där det inte är lika frustrerande att vänta en vecka på nästa avsnitt. "Downton Abbey" och "Boardwalk Empire" tycker jag fungerar på veckobasis.
Serier som redan gått i elva säsonger och där jag inte varit med från början har jag inget intresse av. Vill man titta ikapp någon serie där man missat ett antal säsonger fungerar en box bra. De behöver inte vara så dyra om de innehåller fyra-fem säsonger av en äldre serie.

Postad 10 december 2012 - 08:07

Unregistered4ca4111b
  • Unregistered4ca4111b
  • Användare

• 113 inlägg
  • 0

Nackdelen med det är om det är en populär serier, t ex Game Of Thrones, så får man hålla för öronen och undvika forum och sociala medier under tiden det sänds och kan inte snacka om avsnittet som gått med arbetskamrater/skolkamrater.

The Wire verkar vara på väg in nu. Såg att det dykt upp i spellistan men när man väljer det så finns inget där i. :) Likadant med Web Therapy som också är ny.

Att hitta en tjänst om erbjuder filmer som streamingtjänst där man får kolla för en fast månadskostnad har jag gett upp hoppet om.

1. Det kommer ta så lång tid för filmerna att komma - Bio -> Hyr/DVD -> Sen KANSKE in på tjänsten.

2. Tjänsterna verkar bara vilja ha exklusiva filmer så har man ViaPlay så kan filmen hamna på Netflix osv.

3. Utbud - Jag tittar ganska ofta på "gamla" filmer men när jag tittat på vad det finns för utbud på tjänsterna så finns de filmerna nästan aldrig. Jag vill inte titta vad som finns, jag vill titta på det jag har lust med.

TV verkar dock funka och just nu tycker jag HBO har absolut bäst utbud och är snabba på att få upp nya saker.

Ett utökat samarbete med andra tv-bolag vore dock nice. AMC (Breaking Bad, Hell on Wheels, Walking Dead, Mad Men - Är det något bolag i Sverige som ska ta in dessa serier eller anses marknaden som "förstörd"?), FX (How I Met your Mother, Sons of Anarchy), Showtime (Homeland bl a)

Postad 10 december 2012 - 09:40

distortion2
  • distortion2
  • Mästare

• 2 520 inlägg
  • 0

Ett utökat samarbete med andra tv-bolag vore dock nice. AMC (Breaking Bad, Hell on Wheels, Walking Dead, Mad Men - Är det något bolag i Sverige som ska ta in dessa serier eller anses marknaden som "förstörd"?), FX (How I Met your Mother, Sons of Anarchy), Showtime (Homeland bl a)

Både AMC och FX finns på Netflix. Har sett att Breaking Bad,Walking Dead, Mad Men, How I Met your Mother och Sons of Anarchy finns där.

Postad 10 december 2012 - 10:26

Unregistered1aa3c9f9
  • Unregistered1aa3c9f9
  • Forumräv

• 796 inlägg
  • 0

Både AMC och FX finns på Netflix. Har sett att Breaking Bad,Walking Dead, Mad Men, How I Met your Mother och Sons of Anarchy finns där.

På amerikanska Netflix finns även Hell on Wheels. Showtime-serien Dexter finns på Netflix, så Homeland kommer förmodligen att dyka upp där också. Över huvud taget tror jag att det främsta skälet att ha HBO Nordic är om man vill kunna se deras originalserier. Gällande avtal med andra kanaler är Netflix, i nuläget, helt klart bättre. Plus att Netflix' egna produktioner ser mycket lovande ut (Lilyhammer och kommande House of Cards och säsong 4 av Arrested Development).

Postad 10 december 2012 - 10:52

Unregistered4ca4111b
  • Unregistered4ca4111b
  • Användare

• 113 inlägg
  • 0

Hur snabbt kommer det och ligger alla säsonger där?

Det är ju inte så intressant om bara säsong 3 av Breaking Bad finns men inte S01, S02 S04 och S05.

Tittade lite snabbt i Netflix-tråden och där stod det att Mad Men säsong 2 skulle komma i December. :unsure:

Postad 10 december 2012 - 11:20

agpath
  • agpath
  • Mega-Guru

• 7 926 inlägg
  • 0

Hur snabbt kommer det och ligger alla säsonger där?

Det är ju inte så intressant om bara säsong 3 av Breaking Bad finns men inte S01, S02 S04 och S05.

Tittade lite snabbt i Netflix-tråden och där stod det att Mad Men säsong 2 skulle komma i December. :unsure:

Breaking Bad: Säsong 1-4, alla avsnitt finns. Säsong 5 pågår, så den är inte upplagd i Sverige, men i UK så läggs nya avsnitt upp kontinuerligt, vilket är unikt för denna serie på Netflix.

Redigerat av agpath, 10 december 2012 - 11:20.

Postad 10 december 2012 - 21:18

Bulldog76
  • Bulldog76
  • Veteran

• 1 524 inlägg
  • 0
Höll på att se boardwalk empire. Såg säsong 2 avsnitt 9. Kollade inte färdigt innan idag. Nu skulle jag se resten. Helt plötsligt är säsong ett helt borta. Avsnitt 6 och 10 på säsong 2 finns och säsong 3. Vad är vitsen med detta?

Postad 10 december 2012 - 21:24

fristil
  • fristil
  • Mästare

• 3 278 inlägg
  • 0

Höll på att se boardwalk empire. Såg säsong 2 avsnitt 9. Kollade inte färdigt innan idag. Nu skulle jag se resten. Helt plötsligt är säsong ett helt borta. Avsnitt 6 och 10 på säsong 2 finns och säsong 3. Vad är vitsen med detta?

Låter ju inte stabilt det här med HBO?!

//Mike

Postad 10 december 2012 - 21:37

Bulldog76
  • Bulldog76
  • Veteran

• 1 524 inlägg
  • 0
Nu är det tomt, game of Thrones också. Hoppas på att det är underhåll.

Postad 10 december 2012 - 23:02

Christopher_A
  • Christopher_A
  • Veteran

• 1 590 inlägg
  • 0
vetefan om det ens är värt att betala för en månad för att bara testa tjänsten (om den någongång släpps), och jag kommer absolut inte betala för mer än en månad om det är längre bindningstid.

om de inte kan ha ordning på material de själva äger så är tjänsten dödfödd

Redigerat av Christopher_A, 10 december 2012 - 23:03.

Postad 11 december 2012 - 02:18

MalcomX
  • MalcomX
  • Veteran

• 1 711 inlägg
  • 0
Rattade in HBO på min Smart Tv och kan väl inte påstå att jag hoppade jämfota precis

Bara att hoppas att det kommer mer man vill ödsla sin tid på att se

Postad 11 december 2012 - 08:49

agpath
  • agpath
  • Mega-Guru

• 7 926 inlägg
  • 0
Är det hos Telia som säsonger försvinner eller gäller det även via Samsung?

Postad 11 december 2012 - 09:04

BrittBastard
  • BrittBastard
  • Oppa is gangnam style

• 7 899 inlägg
  • 0

Rattade in HBO på min Smart Tv och kan väl inte påstå att jag hoppade jämfota precis

Bara att hoppas att det kommer mer man vill ödsla sin tid på att se

? Menar du att HBO nu funkar på Samsung?? Eller var det via Telia?

Postad 11 december 2012 - 11:56

Christopher_A
  • Christopher_A
  • Veteran

• 1 590 inlägg
  • 0
Konfirmerat att HBO kommer till xbox 360.

http://majornelson.c...live-this-week/

men HBO har som vanligt inte sagt någonting.

De har förövrigt ändra texten där man skriver upp sig för nyhetsbrev. Nu får man inte längre prioriterad access om man skriver upp sig. Dock bör vi som skrev upp oss när den texten fanns kunna påtala att det fungerar som ett avtal och att HBO gjort ett avtalsbrott om vi inte får prioriterad access mot att de fick tillgång till personlig data om oss.

Postad 11 december 2012 - 12:04

MalcomX
  • MalcomX
  • Veteran

• 1 711 inlägg
  • 0

? Menar du att HBO nu funkar på Samsung?? Eller var det via Telia?

Det har kommit till samsung men bara appen
Man kan inte logga in för det går inte att skapa ett konto

Postad 11 december 2012 - 12:06

Christopher_A
  • Christopher_A
  • Veteran

• 1 590 inlägg
  • 0
Samsung betalade en massa pengar så HBO skiter i oss, De har klippt och klistrat från nyhetsbrevstexten till Samsungtexten....

http://hbonordic.com/se/register

Till alla våra HBO- och Samsung-kunder,

Du har köpt en produkt från Samsung där HBO är inkluderat i Samsungs kampanjerbjudande och har fått en värdekod som ger tillgång till vår tjänst direkt i din nya Samsung-produkt. Du kommer snart att kunna skapa ett konto här på hbonordic.com och börja ta del av allt det fantastiska innehåll som HBO erbjuder. Fyll i ditt namn, e-mailadress och värdekodsnummer så skickar vi information så fort tjänsten finns tillgänglig. Eftersom du är en viktig kund för oss kommer du att vara en av de första som erbjuds access till tjänsten.

Postad 11 december 2012 - 12:17

Christopher_A
  • Christopher_A
  • Veteran

• 1 590 inlägg
  • 0
är det bara jag som är kass på facebook eller har HBO stängt av sin "vägg"?

skrev en post nyss men den syns ingenstans

Postad 11 december 2012 - 13:10

BrittBastard
  • BrittBastard
  • Oppa is gangnam style

• 7 899 inlägg
  • 0

Det har kommit till samsung men bara appen
Man kan inte logga in för det går inte att skapa ett konto

Jo, precis därav min fråga... Så vad menade du med "Rattade in HBO på min Smart Tv och kan väl inte påstå att jag hoppade jämfota precis"

Om det bara var på din Samsung så förstår jag verkligen att du inte hoppade jämfota.

Postad 11 december 2012 - 13:11

Bulldog76
  • Bulldog76
  • Veteran

• 1 524 inlägg
  • 0

Är det hos Telia som säsonger försvinner eller gäller det även via Samsung?

ingen aning, Jag har det via telia.
Var fler saker som försvann igår. så det blev inget tv tittat igår på HBO.
Kul att man såg ett halvt avsnitt som sedan är borta..

Postad 11 december 2012 - 13:18

BrittBastard
  • BrittBastard
  • Oppa is gangnam style

• 7 899 inlägg
  • 0

är det bara jag som är kass på facebook eller har HBO stängt av sin "vägg"?

skrev en post nyss men den syns ingenstans

Nej, jag tror att dom stängt av den. Det är väl så många som frågar samma sak.
"När ska ni lansera"? Och så har dom inget svar på det.

Tycker dom sköter kontakten med allmänheten på ett ytterst dåligt sätt hittills.

Postad 11 december 2012 - 14:12

MalcomX
  • MalcomX
  • Veteran

• 1 711 inlägg
  • 0

Om det bara var på din Samsung så förstår jag verkligen att du inte hoppade jämfota.

Nu är det jag som inte förstår vad du menar ;)

Men vad jag menade och vad jag såg, var vad man har att erbjuda genom att appen finns uppe och man kan bläddra runt lite.

Postad 11 december 2012 - 18:56

Bulldog76
  • Bulldog76
  • Veteran

• 1 524 inlägg
  • 0
Det var visst ett generellt fel hos Telia och drabbade hyrfilm och programbibliotek.

Postad 11 december 2012 - 23:16

Christopher_A
  • Christopher_A
  • Veteran

• 1 590 inlägg
  • 0
nu har det börjat röra sig på http://hbonordic.com/home

någon som har fått en värdekod

om ni har fått värdekod, skriv om ni har det pga samsung eller registrering för nyhetsbrev

jag registrerade mig så fort det gick men har inte fått någon värdekod

Redigerat av Christopher_A, 11 december 2012 - 23:18.

Postad 11 december 2012 - 23:43

Unregistered1aa3c9f9
  • Unregistered1aa3c9f9
  • Forumräv

• 796 inlägg
  • 0

om ni har fått värdekod, skriv om ni har det pga samsung eller registrering för nyhetsbrev

Det här är ju helskumt. Ingen info, bara nya frågetecken. Vad då värdekod? Varför kan bara några åt gången registrera sig? Och vad innebär det att registrera sig? Vad är det för nötter som jobbar på HBO Nordic egentligen?

Postad 12 december 2012 - 00:05

Christopher_A
  • Christopher_A
  • Veteran

• 1 590 inlägg
  • 0
http://hbonordic.com/faq

http://hbonordic.com/how-to-watch-hbo

http://hbonordic.com...-and-conditions

verkar vara 3-12 månaders bindningstid beroende på avtal, och 3 månaders uppsägningstid(!)

14 Avtalstid och uppsägning

14.1 Avtal om abonnemang gäller, om inte annat har avtalats, med en inledande bindningstid om tolv (12) månader från den dag då avtal träffades mellan HBO och Användaren. HBO kommer, inom rimlig tid före bindningstidens slut, att påminna Användaren om dess rätt att säga upp Avtalet.

14.2 För det fall Användaren eller HBO inte har sagt upp Avtalet till upphörande senast tre (3) månader innan Avtalet löper ut förlängs Avtalet tillsvidare med tre (3) månaders uppsägningstid.

Redigerat av Christopher_A, 12 december 2012 - 00:11.

Postad 12 december 2012 - 02:38

MalcomX
  • MalcomX
  • Veteran

• 1 711 inlägg
  • 0
HBO
Vilka amatörer

Detta måste vara århundradets sämsta lansering

Deras enda räddning är att vi kunder är så "kåta" på att få tjänsten i våra olika plattformar
i annat fall hade de redan varit döda på marknaden.

Provade att skicka mail till dem precis för att se om det fanns någon aktivitet och de har inte ens lyckats fixa så att deras mailadress fungerar. Fick tillbaka att det var olevererbart

Postad 12 december 2012 - 07:46

BrittBastard
  • BrittBastard
  • Oppa is gangnam style

• 7 899 inlägg
  • 0

HBO
Vilka amatörer

Detta måste vara århundradets sämsta lansering

Deras enda räddning är att vi kunder är så "kåta" på att få tjänsten i våra olika plattformar
i annat fall hade de redan varit döda på marknaden.

Provade att skicka mail till dem precis för att se om det fanns någon aktivitet och de har inte ens lyckats fixa så att deras mailadress fungerar. Fick tillbaka att det var olevererbart

Agree!

Är det bara jag eller funkar inte hbonordic.com alls?

(och nu förstår jag vad du menar ;), man kan alltså kolla vad som finns men inte logga in och titta på det? )

Redigerat av BrittBastard, 12 december 2012 - 07:47.

Postad 12 december 2012 - 07:54

NickoM
  • NickoM
  • Användare

• 158 inlägg
  • 0
hbonordic.com fungerar inte för mig heller.

Postad 12 december 2012 - 08:34

Bagewitz
  • Bagewitz
  • Användare

• 188 inlägg
  • 0
"Airplay
HBO's innehåll kräver en säkerhetsnivå som för tillfället inte stöds av Airplay/Apple TV. Vi hoppas kunna erbjuda det inom en snar framtid."

...

Redigerat av Bagewitz, 12 december 2012 - 08:35.

Postad 12 december 2012 - 08:41

agpath
  • agpath
  • Mega-Guru

• 7 926 inlägg
  • 0

Det är väl bara genom Samsung-erbjudandet man kan ha fått en värdekod?

Postad 12 december 2012 - 08:47

agpath
  • agpath
  • Mega-Guru

• 7 926 inlägg
  • 0

http://hbonordic.com/how-to-watch-hbo

Vilket Sk-t! Bara dator, platta eller mobil. Alternativ en NY Samsung Smart-TV.
Datorn behöver därtill köra både Flash samt installera Widevine (aldrig hört om).
Ingen Airplay till Apple TV, trots att de ska stöder iPhone.I vilket fall så finns ingen app i Appstore, trots att de skriver det.

Slutsats: HBO kan hålla sig till att producera TV och lämna över distribution till någon som kan teknik! Lämpligen då Netflix. Problem solved!

Edit: Widevine är visst någon DRM-programvara. Används även av TV4. Suger att behöva installera sådant för att kunna titta. Räcker det inte med att logga in med ett konto?

Redigerat av agpath, 12 december 2012 - 08:50.

Postad 12 december 2012 - 09:35

Unregistered1aa3c9f9
  • Unregistered1aa3c9f9
  • Forumräv

• 796 inlägg
  • 0

Vilket Sk-t! Bara dator, platta eller mobil. Alternativ en NY Samsung Smart-TV.
Datorn behöver därtill köra både Flash samt installera Widevine (aldrig hört om).
Ingen Airplay till Apple TV, trots att de ska stöder iPhone.I vilket fall så finns ingen app i Appstore, trots att de skriver det.

Slutsats: HBO kan hålla sig till att producera TV och lämna över distribution till någon som kan teknik! Lämpligen då Netflix. Problem solved!

Edit: Widevine är visst någon DRM-programvara. Används även av TV4. Suger att behöva installera sådant för att kunna titta. Räcker det inte med att logga in med ett konto?

Plus att de envisas med 12 månaders bindningstid OCH tre månaders uppsägningstid...

Postad 12 december 2012 - 09:50

MrSpokk
  • MrSpokk
  • Guru

• 4 194 inlägg
  • 0
Epic fail.

Hej Netflix!

Postad 12 december 2012 - 10:42

fredrik11
  • fredrik11
  • Forumräv

• 546 inlägg
  • 0
Längtar fan inte länge efter HBO. Netflix RULEZ !

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Framvägg och vänster sida
    Globe
    2025-05-08 07:38:43
  • Vänster sida med Paneler monterade
    Globe
    2025-05-08 07:35:28
  • Front Wide backvy
    Globe
    2025-05-08 06:25:36
  • Front Wide
    Globe
    2025-05-08 06:23:11
  • Ny soffa, vy bakåt i salongen
    DPC
    2025-05-07 10:21:06
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2025 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.