Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Humax PVR Digitalbox BXR-HD+2 , uppgraderad version?

724 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 01 juli 2015 - 07:53

rogerli
  • rogerli
  • Användare

• 168 inlägg
  • 0

Vår box var också drabbad med det utseendet igår kväll. Får hoppas att Utsändningen snart fixas då det är svårt att läsa när åäö försvinner och ersätts med andra tecken.....

Postad 01 juli 2015 - 09:58

Åskviggen
  • Åskviggen
  • Forumräv

• 518 inlägg
  • 0

Men då och då slutar TEXT-TV att fungera, det kommer inte upp någon text på sidan när man väljer text, detta oberoende av vilken kanal man har valt (SVT1, SVT2, TV3, TV4, Kanal5 etc). Enda hjälpen här är att sätta boxen i standby med fjärrens power-knapp och sedan stänga helt med knappen på baksidan av boxen.

När man sedan slår på den och den startat upp hela vägen så finns TEXT-TV igen.

Testa att backa lite på det du tittar på en eller flera gånger. Fungerar på föregångaren till denna maskin. /Tor

Postad 01 juli 2015 - 10:05

Bo_B
  • Bo_B
  • Beroende

• 1 012 inlägg
  • 0

Just nu funkar text, får komma ihåg tipset till nästa gång det strular. :)

Postad 01 juli 2015 - 11:38

Åskviggen
  • Åskviggen
  • Forumräv

• 518 inlägg
  • 0

Just nu funkar text, får komma ihåg tipset till nästa gång det strular. :)

På min maskin uppkommer felet när man har tittat på inspelat material och backat-pausat några gånger. Även ej fasta undertexter försvinner när detta fel föreligger. /Tor

Edit: Tacksam om någon kan verifiera om detta fel även finns på trådens maskin.

Redigerat av Åskviggen, 01 juli 2015 - 11:45.

Postad 02 juli 2015 - 22:06

jofalk
  • jofalk
  • Amatör

• 84 inlägg
  • 0

Spela in 4 program samtidigt?

Nån som lyckas med det här?

Läst att nån gjort det. Fler?

Och att programmen låg samma mux - kom från samma sändare.

Jag får alltid samma besked. Att välja två program och skippa det tredje.

Läst här också att det INTE hade något med om programmen var i HD.

Boxer påstår att det ska gå.

Postad 03 juli 2015 - 08:34

Unregisteredc58591b9
  • Unregisteredc58591b9
  • Användare

• 157 inlägg
  • 0

Jag har fått för mig att det är max 2 program från samma mux.

Så då borde man kunna spela in 4 samtidigt om det är 2 program från två olika muxar sas.

Har inte testat dock. :D

Postad 03 juli 2015 - 09:14

Åskviggen
  • Åskviggen
  • Forumräv

• 518 inlägg
  • 0

Det man tittar på "kostar" även.

Om man spelar in program som börjar och slutar samtidigt (på olika kanaler), så kostar det också då apparaten spelar in lite före programstar och efter programslut.

Härav kan man dra slutsatsen att en PWR med bara en mottagare knappast är användbar, samt att det borde finnas apparater med fler än två mottagare. /Tor

Postad 03 juli 2015 - 13:46

Legion
  • Legion
  • Beroende

• 1 029 inlägg
  • 0
Det går utmärkt att spela in 4 program samtidigt om de är på samma mux. Det har jag testat flera gånger.

Du ska inte ha boxen inställd på att börja spela in tidigare, däremot kam du ha 5 min efter.

Redigerat av Legion, 03 juli 2015 - 13:54.

Postad 05 juli 2015 - 21:48

Bo_B
  • Bo_B
  • Beroende

• 1 012 inlägg
  • 0

Angående inspelning av två flera program på samma mux:

Jag har upptäckt ett ganska mystiskt fenomen för nån månad sedan:

- Jag har en tidsbaserad timer som spelar in Rapport (SVT1) från kl 19:29 till 19:59 varje dag

- Dessutom finns det en serietimer för "Fråga Doktorn" (SVT1), som brukade sändas kl 18:15

- Men under våren ändrade SVT sändningstid för "Fråga Doktorn" till 18:45

Då visades en fråga på skärmen där man anmodades att välja vilken av Rapport eller Fråga Doktorn som man ville spela in!

Notera att de kör på samma kanal (SVT1) efter varann.

Det här är ju inte klokt, dels att boxen slänger upp en fråga och väntar på svar från någon som alldeles troligen inte sitter framför TV:n och att den när den inte får svar bara sitter där och väntar och INGEN inspelning görs!

Ett fall där två inspelningar skall göras från samma kanal (dvs alldeles säkert från samma mux) men där det inte går..

Den logiska åtgärden borde ju vara att helt enkelt spela in hela sjoket och spara till en fil som slutar 19:30 (Fråga Doktorn) och en som börjar 19:30 (Rapport) och detta UTAN frågande på en skärm som ingen tittar på...

På min förra box (Topfield TF5710) så löstes detta hur bra som helst på detta sätt.

Finns det nån inställning nånstans som man kan applicera för att slippa frågorna och lösa konflikten (som inte finns) på detta sätt?

Redigerat av Bo_B, 05 juli 2015 - 21:51.

Postad 18 juli 2015 - 15:51

blaugrana10
  • blaugrana10
  • Rookie

• 4 inlägg
  • 0

Angående signalinformation:

Jag har Auto på HD och 2/3 på SD.

Har ni samma?

Postad 28 juli 2015 - 15:30

jofalk
  • jofalk
  • Amatör

• 84 inlägg
  • 0

Spela in 4 program samtidigt.

Så sägs det rakt av i reklamen men som konstaterats här så krävs en förutsättning.

Programen ska ha sänds ut i samma kanal från Terracom. Vilka får man kolla själv på Terracoms hemsida.

Men ex v alla HD kanaler verkar sändas på samma nät (Nät 6 Kanal 39) från Nackasändaren, så därför kan jag i alla fall spela in TV1, TV2, TV3 och TV4 HD samtidigt.

Lås till Favoritkanallistan.

När jag frågade Boxer om hur man låser Humaxen till den favoritkanallista man gjort så blev det stopp. Ingen aning. Kopplades till Humax som (efter en halvtimmes vidrig musik) svarade att han hade gjort det en gång, men inte mindes hur. Ingen logik i alla fall, mindes han. Men kom ihåg det.

In på Guide, OPT+, klicka fram favoritlistan, piltangenten till ett program bland favoriterna, en röd prick lyser då brevid kanalen, tryck på LIST (knappen under 7).

Saken biff. Nu ska Humax starta i Din favoritlista i fortsättningen.

Vad den röda markeringen skall symbolisera hade han ingen aning om.

Lycka till!

Postad 04 augusti 2015 - 16:03

JLiljegren
  • JLiljegren
  • Rookie

• 8 inlägg
  • 0

Jag ska inom kort köpa ny box och Humax BXR-HD+2 verkar vara den bästa som finns på marknaden just nu, trots att den släpptes för ganska många år sedan. Jag har också förstått att den finns med två olika firmware - en med Humax original (bra) och en med Boxers egna med stöd för deras ondemand-tjänster (dålig). Jag försöker nu få tag i en utan Boxer-firmware(*), men det verkar vara omöjligt.

Ni som köpt Humax BXR-HD+2 utan Boxers ondemand-firmware, var har ni köpt den?

Jag har inte lyckats hitta den någonstans och de jag pratat med har oftast inte ens förstått frågan, eller trott att det inte finns olika.

Vad är det lättaste sättet att identifiera om det är Boxers egna version eller Humax original-firmware? Finns det några fysiska tecken på själva boxen som avslöjar detta, eller någonting på kartonger e.dyl. som är lätt identifierbart?

(*) Orsaken till att jag inte vill ha Boxers firmware är att de med den plockat bort möjligheten att lägga inspelningar i egenskapade foldrar, en feature som jag ser som oerhört viktig.

Redigerat av JLiljegren, 04 augusti 2015 - 16:05.

Postad 04 augusti 2015 - 17:18

Kung Nu
  • Kung Nu
  • Beroende

• 1 399 inlägg
  • 0

Ni som köpt Humax BXR-HD+2 utan Boxers ondemand-firmware, var har ni köpt den?

(*) Orsaken till att jag inte vill ha Boxers firmware är att de med den plockat bort möjligheten att lägga inspelningar i egenskapade foldrar, en feature som jag ser som oerhört viktig.

Har du kollat Humax hemsida om de har egen sås där?

Annars så är väl de som säljs på El Gigante (bara om man pratar spanska ...) Humax egen sås.

Postad 04 augusti 2015 - 18:57

Unregisteredbcdf29f3
  • Unregisteredbcdf29f3
  • Beroende

• 1 255 inlägg
  • 0

Varför skulle mjukvaran med ondemand vara dålig?

Jag har den boxen och den tillsammans med canal digitals adb-box (satellit) är de bästa boxar jag haft. Är till och med bättre än min gamla Nokia 9902.

Visst är ingen av dessa helt perfekta, humaxen har en del funktionalitet som jag vill ae i adb:n och tvärtom. En "sammanslagning" av dessa mjukvaror (främst sett till osd) skulle man få något som slår allt (i alla fall av vad jag sett). 

Sen kan man alltid diskutera tjänsterna i ondemand. Där skulle jag önska en koppling till playtjänsterna (premiumversionerna) för de kanaler man abonnerar på.

Missade ett avsnitt av secrets and lies och femman sände ingen repris. Enda sättet att se avsnittet via femman var deras play premium för x antal kronor per månad. Riktigt sunkigt faktiskt. Men nu blev jag upprörd och gick OT, sorry  :blush:

Tillbaka till grundfrågan: varför är boxers fw så dålig och vad skiljer mot humax orginal?

Postad 04 augusti 2015 - 19:41

Legion
  • Legion
  • Beroende

• 1 029 inlägg
  • 0
Det är ytterst tveksamt om det finns några boxar kvar i handeln med den gamla mjukvaran.
Tycker själv on demand-boxen är riktigt bra, saknar inget.

Redigerat av Legion, 04 augusti 2015 - 19:42.

Postad 04 augusti 2015 - 19:53

Unregisteredbcdf29f3
  • Unregisteredbcdf29f3
  • Beroende

• 1 255 inlägg
  • 0

NetOnNet verkar ha två versioner av boxen... 

Vet ej vad som skiljer.

Edit: tror en är fyndvara = en retur.

Redigerat av Unregisteredbcdf29f3, 04 augusti 2015 - 19:56.

Postad 05 augusti 2015 - 12:14

JLiljegren
  • JLiljegren
  • Rookie

• 8 inlägg
  • 0

Har du kollat Humax hemsida om de har egen sås där?

Annars så är väl de som säljs på El Gigante (bara om man pratar spanska ...) Humax egen sås.

Har inte lyckats hitta något på Humax hemsida om att man kan flasha om den med deras mjukvara, tyvärr.

Elgiganten verkar bara ha den för köp i affär (inte via nätet) och den finns bara i Luleå och Örnsköldsvik, vilket är lite långt från Linköping :)

Postad 05 augusti 2015 - 12:18

JLiljegren
  • JLiljegren
  • Rookie

• 8 inlägg
  • 0

Tillbaka till grundfrågan: varför är boxers fw så dålig och vad skiljer mot humax orginal?

Som jag skrev i inlägget - med Boxers egna firmware kan man inte skapa foldrar och lägga in inspelningar i dem. Alla inspelningar hamnar i en enda lång lista, sorterad i kronologisk ordning efter inspelningstidpunkt.

Detta är, för vårt sätt att titta på TV, en viktig funktion som jag inte vill förlora när jag nu byter box.

Rätta mig gärna, om jag missförstått detta - kan du, med din Boxer-firmware, skapa egna foldrar och sortera in inspelningar däri?

Postad 05 augusti 2015 - 12:49

Legion
  • Legion
  • Beroende

• 1 029 inlägg
  • 0
Det stämmer inte riktigt, några knapptryck längre in sorteras serieinspelningar för sig och enskilda för sig.
Alla avsnitt i en serieinspelningar ligger alltså för sig självt under egen rubrik.
Det finns inte möjlighet till egna mappar men det finns rätt mycket sorteringsmöjligheter.

Postad 05 augusti 2015 - 13:06

Unregisteredbcdf29f3
  • Unregisteredbcdf29f3
  • Beroende

• 1 255 inlägg
  • 0

Det stämmer att man inte kan skapa egna mappar, men som legion säger så hamnar serieinspelningar i unika mappar.

Lätt att komma åt, om än något ologiskt, med schedule-knappen.

Sedan kan man ju sortera inspelningarna alfbetiskt och det gör det lite lättare att hitta.

Den enda box jag haft där man hade möjligheten att skapa egna mappar var nokian, och ja, det var behändigt och jag saknar det. 

I övrigt är boxen så smidig så för mig är det här med att inte kunna skapa mappar en petitess,..

Postad 05 augusti 2015 - 13:08

JLiljegren
  • JLiljegren
  • Rookie

• 8 inlägg
  • 0

Det stämmer inte riktigt, några knapptryck längre in sorteras serieinspelningar för sig och enskilda för sig.
Alla avsnitt i en serieinspelningar ligger alltså för sig självt under egen rubrik.
Det finns inte möjlighet till egna mappar men det finns rätt mycket sorteringsmöjligheter.

Ok, bättre än inget :)

Men med fyra familjemedlemmar som tittar på vitt skilda saker vill vi kunna sortera t.ex.:

• barnens filmer/program (sparas länge, tas sällan bort)
  • fruns program (varav hon raderar de flesta när hon sett dem)
  • mina program (varav jag raderar de flesta när jag sett dem)
  • sånt vi vill se allihop (några sparar vi, några raderar vi)

Vi gör detta idag genom att ha "egna" foldrar, vilket fungerar hyfsat.

Ser du något sätt man skulle kunna åstadkomma detta med Boxers version av boxen?

På vilka sätt kan man sortera inspelningarna utöver inspelningstidpunkt? Kan man "tagga" inspelningar för att sedan sortera efter dessa taggar?

Postad 05 augusti 2015 - 20:24

Bo_B
  • Bo_B
  • Beroende

• 1 012 inlägg
  • 0

Man kan bara använda sortering efter datum och namn, samt stigande och fallande.

Jag hade en Topfield med MyStuff tidigare och det var en stor skillnad (till det sämre) med HUMAX-boxens funktionalitet.

Kunde trots det inte köra vidare med Topfield eftersom den inte hade DVBT2 (HD) och MPEG4 (ett flertal kanaler), men dess user interface var mycket bättre funktionsmässigt.

Bara en sån sak att ifall man vill få upp listan över inspelningar så kom den inom en sekund på Topfield men på HUMAX får man vänta, och vänta, och vänta. Samt navigera mellan ett antal nivåer innan listan visas. Usch!

Postad 07 augusti 2015 - 09:20

JLiljegren
  • JLiljegren
  • Rookie

• 8 inlägg
  • 0

Tack för all feedback.

Efter en mängd misslyckade försök att få tag på en "ren" BXR-HD+2 bestämde jag mig igår för att ändå köra på Boxers egna firmware, och ringde för att beställa direkt från Boxer för rabatterat pris (1495 kr vid 24 månaders bindning).

Döm om min förvåning då den inte går att beställa från Boxer längre! Sedan ett par dagar har de bara Sagemcom RTI95-500 att erbjuda, om man vill ha en inspelningsbar.

Suck...

Jag tröttnade och gav upp, så nu är en Sagemcom på väg på posten  :(

Postad 08 augusti 2015 - 16:07

Åskviggen
  • Åskviggen
  • Forumräv

• 518 inlägg
  • 0

Enligt Boxers kundtjänst  leverarars boxen bara till nya kunder. Den finns fortfarande på deras hemsida och något krav på ny kund anges inte där. Sagemboxen som är klart sämre finns inte som val..

För övrigt säljer ju bland annat: netonnet. webhallen och siba Humaxboxen.

Postad 16 augusti 2015 - 22:01

Bo_B
  • Bo_B
  • Beroende

• 1 012 inlägg
  • 0

Jag har en HUMAX BXR-HD+2 box sen 1 1/2 år och nu har den börjat konstra när den spelar in program.

Vad som händer är att rätt vad det är blir det såna där färgade rutor i bilden och sen är man blixtsnabbt förflyttad c:a 5 minuter framåt i tiden. Upptäckte det nyss på en inspelning av Kommissarie Falcon på SVT1 där slutet av inspelningen försvann och man var plötsligt framme vid annonseringen av nästa program.

Genom att titta på texttv och notera tiden, sen backa till alldeles innan rutorna och titta på texttv igen så såg jag att det saknas c.a 5 minuter (själva upplösningen!!!!).

Jag har en antenn på en 4 m takmast och med förstärkare inne bredvid boxen och har inte haft några problem förut, men nu har jag sett rutorna på flera inspelningar och de noteras i listan som "ej komplett". Det måste vara dessa hopp som orsakar denna notering.

Jag tittar uteslutande på HD-kanalerna hos SVT, TV3, TV4 och Kanal5 samt National Geographic ifall det skulle spela roll.

Fråga:

Är det så att denna box kan bete sig så här eller beror det på något externt?

Tex om antennsignalen av någon anledning blir svag.

Kan man se någonstans i boxen vilken signalstyrka den får på de olika kanalerna?

Redigerat av Bo_B, 16 augusti 2015 - 22:03.

Postad 17 augusti 2015 - 05:42

1951
  • 1951
  • Lärjunge

• 347 inlägg
  • 0

Om du inte vet vilka frekvenser din sändare använder gå in på teracom.se och kolla.

Nu har jag bara den Humaxboxen utan inspelning.

Tryck MENU-INSTÄLLNINGAR-INSTALLATION-LÖSENORD (vanligtvis 0000)-MANUELL SÖKNING.

Välj dina 7 frekvenser (kanalnummer) som du hittade på Teracom, då kan du se både signalstyrka och signalkvalitet.

Inom vissa områden krävs en VHF-antenn för att se bl.a. National Geographics. 

Postad 17 augusti 2015 - 06:46

Bo_B
  • Bo_B
  • Beroende

• 1 012 inlägg
  • 0

På min box hittade jag signalstyrkan här:

MENY/Inställningar/System/Signalinformation

Det är onödigt mycket rattande för man kan bara se styrkan för kanalen som visas på skärmen, men då ser jag i alla fall följande:

Alla kanaler som jag provat står på styrka = 100% och kvalitet = 100% för mottagare #1

Av någon anledning är mottagare # 2 i denna vy alltid inaktiv och visar ingen styrka alls.

Jag tittar på Nackasändaren här på landet liksom hemma så någon kanalsökning är inte aktuell

Det verkar som om alla de vanliga HD-kanalerna ligger på samma kanal (39), SVT1, SVT2, TV3, TV4, Kanal5.

National Geographic HD och TV4Sport HD ligger på kanal 53.

Inga VHF-frekvenser är i bruk, #39 ligger på 618 MHz och #53 på 730 MHz.

Man kan ju undra varför kanaler med 100% signalstyrka skall uppvisa sådana här bortfall av programmet mitt under en inspelning? I fallet med Kommissarie Falcon på SVT1 så såg jag störningarna på flera ställen i inspelningen, men det var först i slutet som jag insåg att det var helt sjukt eftersom upplösningen försvann....

Postad 17 augusti 2015 - 07:58

Legion
  • Legion
  • Beroende

• 1 029 inlägg
  • 0
Mottagare 2 visar inget om den inte används, så det är helt i sin ordning. Signalstyrkans värde är inte intressant om man använder en förstärkare, det är kvalitén som är viktig.
Men de problemen du beskriver låter inte som nåt antennrelaterat.

Redigerat av Legion, 17 augusti 2015 - 08:04.

Postad 17 augusti 2015 - 08:12

Unregisteredc58591b9
  • Unregisteredc58591b9
  • Användare

• 157 inlägg
  • 0

Väderfenomen? Åska eller liknande? Är ju trots allt marksänt :D

Träd som ej normalt stör men börjar störa då det blåser?

Postad 17 augusti 2015 - 09:12

alfista
  • alfista
  • Veteran

• 2 230 inlägg
  • 0

Starta en inspelning och kolla signalstyrka på mottagare 2 i det läget. Kan vara något vajsing med den mottagaren och då syns det troligen bara på inspelningar.

Postad 17 augusti 2015 - 09:19

Bo_B
  • Bo_B
  • Beroende

• 1 012 inlägg
  • 0

Jag startade en inspelning på TV3 och ställde boxen på SVT1.

Sen gick jag till signalstyrkesidan och fortfarande visades ingenting för Receiver 2...

Postad 17 augusti 2015 - 09:58

Unregisteredbcdf29f3
  • Unregisteredbcdf29f3
  • Beroende

• 1 255 inlägg
  • 0

Det är för att hd-kanalerna för SVT och tv3 ligger på samma mux och därför behöver boxen bara använda en tuner.

Om du kollar på national geographic hd när du spelar in på tv3 så ser du att båda mottagarna används...

Postad 17 augusti 2015 - 12:22

Bo_B
  • Bo_B
  • Beroende

• 1 012 inlägg
  • 0

Spelade in på National Geographic och kunde då se receiver #2 aktiv när jag bytte kanal för tittning.

Men det var !00%/100% i alla fall.

Inget som kan förklara problemen med inspelningarna.

Postad 17 augusti 2015 - 12:35

1951
  • 1951
  • Lärjunge

• 347 inlägg
  • 0

Sändningarna kan i bland, precis som på den analoga tiden, störas av utländska sändare.

Störningarna är ofta korta med varierande tidsmellanrum.

Postad 17 augusti 2015 - 13:01

Bo_B
  • Bo_B
  • Beroende

• 1 012 inlägg
  • 0

Jag läste härom dagen att Putins Ryssland forskat fram utrustning som kan slå ut GPS, Mobiltelefoni, annan kommunikation för motståndarnas styrkor. Har tydligen använts i stor utsträckning i Ukraina.

Kanske det är något sånt som testas???

Postad 17 augusti 2015 - 13:01

alfista
  • alfista
  • Veteran

• 2 230 inlägg
  • 0

Skulle nog misstänka väderfenomen i första hand, vi är ju inne i åsksäsong nu.

Utländska sändare kan det helt klart vara, men det är nog vanligare i andra delar av Sverige.

Ett annat alternativ är att nätdelen börjar svikta, men det brukar bli mer spridda hack och pixeleringar i bilden och inte att flera minuter försvinner.

Postad 17 augusti 2015 - 21:26

Åskviggen
  • Åskviggen
  • Forumräv

• 518 inlägg
  • 0

Dåliga antennkablar med glapp eller oxider mellan kontaktytorna kan ge de mest förundliga fel.

Många antennkablar har bara ytterstrumpan ligande löst mot kontakten. Med tiden kryper luft in mellan kontaktytorna och ett oxidlager bildas. Se till att ha kabel av god kvalitet och att både inner och ytter kontaktdelarna klämmer med bra tryck mot motstående part.

Redigerat av Åskviggen, 17 augusti 2015 - 21:30.

Postad 28 augusti 2015 - 08:45

rogerli
  • rogerli
  • Användare

• 168 inlägg
  • 0

Efter en mängd misslyckade försök att få tag på en "ren" BXR-HD+2 bestämde jag mig igår för att ändå köra på Boxers egna firmware, och ringde för att beställa direkt från Boxer för rabatterat pris (1495 kr vid 24 månaders bindning).

Döm om min förvåning då den inte går att beställa från Boxer längre! Sedan ett par dagar har de bara Sagemcom RTI95-500 att erbjuda, om man vill ha en inspelningsbar.

Suck...

Jag tröttnade och gav upp, så nu är en Sagemcom på väg på posten  :(

Lustigt... vi har just beställd ett tvillingkort och ökade även ut abbonemanget med on-demand tjänst. I samband med detta så fick man en "simpel" box för on-demand som inte gick att spela in på så vi passade på att köpa en inspelningsbar on-demand box dvs Humax boxen och inte Sagem. Den kom med posten förra veckan så det var inga problem att få den för oss.

I den gamla Humax boxen som vi har går det att placera inspelningarna i olika mappar och den är nog 2-3 år gammal.

Postad 28 augusti 2015 - 14:22

JLiljegren
  • JLiljegren
  • Rookie

• 8 inlägg
  • 0

Lustigt... vi har just beställd ett tvillingkort och ökade även ut abbonemanget med on-demand tjänst. I samband med detta så fick man en "simpel" box för on-demand som inte gick att spela in på så vi passade på att köpa en inspelningsbar on-demand box dvs Humax boxen och inte Sagem. Den kom med posten förra veckan så det var inga problem att få den för oss.

I den gamla Humax boxen som vi har går det att placera inspelningarna i olika mappar och den är nog 2-3 år gammal.

Jag var i kontakt med Boxer igen efter att ha provat den levererade (Sagemcom RTI95-500) då den inte levde upp till mina förväntningar. Den var, i vissa menyer, oerhörd seg, menyerna ogenomtänkta, den missade någon inspelning etc.

Jag frågade återigen om jag istället kunde få en Humax BXR-HD+2 istället då det ju fortfarande är den som annonseras.

Svaret denna gång var att den bara levereras om man väljer till ett tvillingkort! Suck, något sådant behöver jag inte och jag vill inte betala 129 kr/mån bara för att ha möjlighet att få denna box...

Han erkände att det var lite underligt (och också att Humax-boxen är "bättre"). Jag har skickat tillbaka Sagemcom-boxen och köper en Humax på Netonnet/Elgiganten/Siba istället.

Postad 22 oktober 2015 - 21:42

HDmax
  • HDmax
  • Amatör

• 53 inlägg
  • 0

Är detta den bästa boxen med dubbla tuners? Vill ha samma kvalitet / funktionaltet som Humax HDPVR-1000C för kabel tv DVB-C.

Postad 25 oktober 2015 - 18:26

yesman
  • yesman
  • Amatör

• 96 inlägg
  • 0

Någon av er som tappat ljudet på vissa kanaler? Sedan några veckor tillbaka har ljudet försvunnit på vissa kanaler som 6, TLC, Discovery, men inte på ID, HD kanaler, FOX, Access

Jag har boxen kopplad med HDMI till min receiver Onkyo 636, bra signal mot Nackasändaren. Jag har skrivit till Terracom men ej fått svar. Kopplar jag Boxerkortet direkt i TVn funkar allt som det ska. Någon med liknande problem?

Postad 29 oktober 2015 - 18:58

yesman
  • yesman
  • Amatör

• 96 inlägg
  • 0

Någon av er som tappat ljudet på vissa kanaler? Sedan några veckor tillbaka har ljudet försvunnit på vissa kanaler som 6, TLC, Discovery, men inte på ID, HD kanaler, FOX, Access

Jag har boxen kopplad med HDMI till min receiver Onkyo 636, bra signal mot Nackasändaren. Jag har skrivit till Terracom men ej fått svar. Kopplar jag Boxerkortet direkt i TVn funkar allt som det ska. Någon med liknande problem?

Löste problemet själv, det visade sig att volymkontrollen på boxen påverkade vissa kanaler :)

Postad 05 november 2015 - 18:44

Bo_B
  • Bo_B
  • Beroende

• 1 012 inlägg
  • 0

Kanalsökning....

Det är jättelänge sedan jag gjorde en kanalsökning senast, kanske bortåt 2 år...

Saken är den att jag inte vet vad som kommer att hända med boxen om jag gör det.

Kommer den att:

- Tappa min kanallista som jag kopplat till programguiden etc?

- Tappa inspelningar gjorda på flyttade eller omdöpta kanaler?

- Göra något annat oväntat?

Jag vill helst inte få något tjafs med familjen ifall jag gör en sökning, men det har ju hänt såpass mycket så jag har nog helt fel uppsättning av kanaler nu.

Nån som vet och har gjort en sökning på sista tiden?

Postad 06 november 2015 - 07:25

Kung Nu
  • Kung Nu
  • Beroende

• 1 399 inlägg
  • 0

- Tappa min kanallista som jag kopplat till programguiden etc?

- Tappa inspelningar gjorda på flyttade eller omdöpta kanaler?

- Göra något annat oväntat?

Boxar brukar själva tala om när och om de hittar nya kanaler, det brukar man se på skärmen så fort man startar den.

Vet inte hur det är med denna, men jag tycker det vore konstigt om den inte gjorde så - det har alla boxar jag haft alltid gjort.

Inspelningar finns ju kvar, men det finns boxar du ibland inte kan se dem i OM du t ex inte längre har rättigheter på ditt Programkort för den kanalen de ursprungligen spelades in från, men det scenariot har inget med att Söka in nya kanaler att göra.

Dessutom brukar man kunna söka efter just precis NYA kanaler, dvs alla de gamla finns isåfall kvar, och bara de nya läggs till.

Redigerat av Kung Nu, 06 november 2015 - 07:26.

Postad 07 november 2015 - 08:42

Bo_B
  • Bo_B
  • Beroende

• 1 012 inlägg
  • 0

Det har dykt upp meddelanden om att det saknas kanaler eller liknande under tiden jag haft HUMAX-boxen. Men eftersom jag inte litar på dess interface så har jag inte tillåtit någon sökning. Den här boxen är ju direkt användarovänlig, men den enda PVRt som fanns hos Boxer med HD-stöd när jag bytte från min Topfield-box.

Det du skriver verkar avse boxar i allmänhet och inte specifikt den som den här tråden handlar om, eller missförstod jag din kommentar? HUMAX BXR-HD+2 med "On-Demand" handlar det alltså om.

Postad 09 november 2015 - 22:50

Unregistereddceea937
  • Unregistereddceea937
  • Användare

• 132 inlägg
  • 0

Jag frågade återigen om jag istället kunde få en Humax BXR-HD+2 istället då det ju fortfarande är den som annonseras.

Svaret denna gång var att den bara levereras om man väljer till ett tvillingkort! Suck, något sådant behöver jag inte och jag vill inte betala 129 kr/mån bara för att ha möjlighet att få denna box...

Han erkände att det var lite underligt (och också att Humax-boxen är "bättre"). Jag har skickat tillbaka Sagemcom-boxen och köper en Humax på Netonnet/Elgiganten/Siba istället.

Att hitta på olika helt absurda regler är nog det enda dom kan göra på sina möten. Boxers kundskänst är nog det mest okuniga jag har haft med att göra.

Postad 19 januari 2016 - 08:43

Unregistered7f605233
  • Unregistered7f605233
  • Användare

• 177 inlägg
  • 0

Någon mer som hade problem med HD-kanalerna igår (SVT1+2, TV3, TV4, Kanal 5)?

Alla andra kanaler funkade (även TV4 Sport).

Men på dessa kom ljudet direkt men med svart bild. Efter ett par sekunder kom bilden men ljud och bild var rejält ur synk hela tiden + att det var mindre störningar i bilden. Ungefär som att den inte hann med att processa bilden.

Kunde inte se att jag skulle ha problem med signalen eller så.

Bor i Ronneby och tar emot signal från Karlshamn.

Postad 19 januari 2016 - 10:04

Åskviggen
  • Åskviggen
  • Forumräv

• 518 inlägg
  • 0
Driftstatus

Just nu har vi driftstörningar i Blekinge län

Filtrera per län
 Hela landet Blekinge län Gotlands län Hallands län Jönköpings län Kalmars län Kronobergs län Skåne län Västra Götalandsregionen Östergötlands län Dalarnas län Stockholms län Sörmlands län Uppsala län Värmlands län Västmanlands län Örebro län Norrbottens län Västerbottens län Gävleborgs län Västernorrlands län Jämtlands län 
Pågående
Tillfälligt fel påverkar tv i Blekinge län
Påverkade master

Kallinge/Kalleberga, Karlshamn och Karlskrona Vämö

Påverkan

Risk för störningar

Tv-kanaler
  •  
    SVT1 HD Blekinge, SVT2 HD Blekinge, TV3 HD SYD ÖST och TV4 HD Blekinge
Kommande
Planerat arbete imorgon kl 10:00 - 16:00 kommer påverka tv på flera platser i landet
Tidigare
Inga störningar eller arbeten

Postad 04 februari 2016 - 19:14

Mike N
  • Mike N
  • Wannabe

• 23 inlägg
  • 0
Någon som installerat den nya mjukvaran 3.80 som boxen vill installera?

Postad 04 februari 2016 - 19:22

R-R
  • R-R
  • Lärjunge

• 476 inlägg
  • 0

Någon som installerat den nya mjukvaran 3.80 som boxen vill installera?

Jag installerade den tidigare idag.
Märkte ingen skillnad efteråt. Någon som vet vad som uppdateras?

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Nya Hifi-bänken
    joga
    2025-05-02 18:25:13
  • JBL M2 igen…..
    Anton
    2025-05-01 16:07:43
  • JBL M2!!!!!!!
    Anton
    2025-04-30 16:22:03
  • Front Atmos
    Globe
    2025-04-28 19:35:47
  • The12 Passive
    Globe
    2025-04-28 19:33:57
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2025 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.