Xbox One
10195 svar till detta ämne
Postad 27 February 2013 - 11:56
ROCA
-
ROCA
-
Beroende
-
-
1298 inlägg
"Det var hemskt vad du vänder kappan efter vinden." - Vad snackar du om?Du får nog läsa mina inlägg en gång till hörru..Jag tror att MS kommer att implementera ett sånt system i nya Xboxen, frågan är om Sony gör samma sak.
Jag tror att MS kommer köra ett sånt system, eftersom Livingstone har insyn i branschen. Därav min slutsats. Sen om han fått sin info från utvecklare, chefer, tomten eller SuperDAE vet jag inte. Men eftersom han fortfarande har bra insyn i branschen så utgår jag ifrån att det kommer ifrån någon högre upp. Samma sak gäller always online delen. Sen om Sony kommer att köra det, verkar inte troligt då, om vi fortsätter att citera delar av Yoshida intervjun som du glömde ta med när du citerade honom. Sony Worldwide Studios boss Shuhei Yoshida has told Eurogamer that PlayStation 4 will not block the use of second-hand games, contrary to various reports, speculation and even a Sony patent unearthed last month.
I sat down with Yoshida a few hours after the PS4 reveal tonight and one of the first things I asked was whether used games would be blocked.
"Do you want us to do that?" he asked.
No, I said. I think, if you buy something on a disc, that you have a kind of moral contract with the person you've bought it from that you retain some of that value and you can pass it on.
Do you agree, I asked?
"Yes. That's the general expectation by consumers," said Yoshida. "They purchase physical form, they want to use it everywhere, right? So that's my expectation."
Gällande patentet, från samma intervju: Interestingly, I also spoke to a Sony source elsewhere at the event this evening who told me that the anti used-game patent discovered last month was actually nothing to do with PlayStation 4 at all.
Postad 27 February 2013 - 13:16
PalmiNio
-
PalmiNio
-
Mega-Guru
-
-
8074 inlägg
"Det var hemskt vad du vänder kappan efter vinden." - Vad snackar du om? Du får nog läsa mina inlägg engång till hörru..
Du börjar med: Nej de har inte sagt ett ord men många av ryktena lär stämma, eller hur? Precis som de gjorde med PS4.
Zolier menar att rykten inte alls stämmer och nämner sen patenten som ett PS4 rykte som inte verkar stämma. Du svara: Bara för att de tar patent på nåt så innebär det inte per automatik att det blir verklighet.
Jag säger att detta var konstigt för nu var inte rykten samma som sanning som du skrev innan. Du svara: Det är väl ändå skillnad mellan att ta patent på nåt och att få det bekräftat från flera olika källor?
Jag nämner sen att samma typ av rykten har florerat kring PS4 innan släppet. Alltså att rykten om att Sony ska blocka begagnat spel har ryktats. Samma rykten som du anser måste stämma när de handlar om Xbox 720, se första. Du svara: Du verkar ha hakat upp dig på beg. block., den skiter jag fullständigt i. Då det inte påverkar mig alls.
Nej jag har hakat upp mig på att du ena sekunden anser att många rykten är samma som sanning trots att uppenbarligen har samma rykten florerat kring PS4 men verkar inte stämma mot verkligheten nu efter att de har presenterat sin maskin. Jag säger vänta med att se helt enkelt innan du konverterar rykten till sanning.
Redigerat av PalmiNio, 27 February 2013 - 13:18.
Postad 27 February 2013 - 13:26
ROCA
-
ROCA
-
Beroende
-
-
1298 inlägg
Skillnaden är att länkarna och ryktena till PS4 inte är så aktuella nu. Dels för att dom är nästan ett år gamla och dels för att Yoshida mer eller mindre bekräftat att så kommer det inte att bli.
Som sagt får vi helt enkelt vänta till E3 för att få det bekräftat.
Postad 27 February 2013 - 13:31
PalmiNio
-
PalmiNio
-
Mega-Guru
-
-
8074 inlägg
Skillnaden är att länkarna och ryktena till PS4 inte är så aktuella nu. Dels för att dom är nästan ett år gamla och dels för att Yoshida mer eller mindre bekräftat att så kommer det inte att bli.
Som sagt får vi helt enkelt vänta till E3 för att få det bekräftat. 
WOW! lite av det vi har försökt säga till dig, jag och Zoiler - Ta dem inte som sanning innan korten är på bordet. Jag vet väl också att saker och ting har ändrats sen presentationen, men innan den var det exakt samma rykten! Så innan du tar rykten som sanning så betänk hur det har spelats ut efter presentation av PS4.
Redigerat av PalmiNio, 27 February 2013 - 13:35.
Postad 27 February 2013 - 22:48
Zoiler
-
Zoiler
-
Transform
-
-
38134 inlägg
*Sigh* Ok då.
Diskutera inte om du tycker det är tråkigt/jobbigt  Givetvis finansierar MS en massa AAA-spel. Men vilket AAA spel har de finansierat från en relativt liten studio utan att det märkts? Det jag menar är, ett företag som Lucid kan inte 'gömma' den utvecklingsbudgeten som ett AAA för next-gen kräver. Visst, de kan ju givetvis bara låna ut ett par design-snubbar och ha något tredje bolag göra själva programmeringen och grafiken och allt annat, men då är det ju knappast utvecklat av Lucid Games.
Jag menar att MS skulle finansiera allting och sedan låter de någon annan göra spelet. Antar att det är så de gör med sina firstparty. Inte en chans att de har kraft att fixa en AAA titel själva.
Det de utvecklar nu gör de inte själva dock, de gör det tillsammans med tre andra utvecklare. Står ju där i CV:t eller vad det är  De är tacksamma för att det är något som folk kan relatera till. Det är svårare att relatera till grafiken i Halo än grafiken i ett bilspel.
Vad menar du med det då, deras stora dragplåster och kassakor har ju varit Halo och Gears. Tycker inte man ser skillnad i bilspel längre, däremot att få till känslor hos människor vore något att relatera till. När vi har fått så bra grafik att vi kan uttrycka känslor hos en människa på ett riktigt bra sätt så trumfar det bilspel som ingenting. Klart det är möjligt att Microsoft låter en annan utvecklare ta över PGR. Min ståndpunkt är att det inte kommer vara Lucid Games.
Jag är inte heller säker på att det kommer vara de, det verkar vara ett samarbete. Det kan vara något annat också, fanns som jag sa först flera olika alternativ. Men Londonbilden påminner ju rätt starkt om PGR och de har ju som sagt flera utvecklare från Bizarre så man tycker de borde vara med och göra ett PGR om någon eftersom de har erfarenheten. Mycket möjligt att vi ser både Forza och PGR till nästa xbox launch
Det tror jag däremot inte, två bilspel känns lite overkill. Ps. Jag har också ofta rätt. Men inte alltid
Postad 28 February 2013 - 00:31
Unregistered6810b893
-
Unregistered6810b893
-
Guru
-
-
6702 inlägg
Diskutera inte om du tycker det är tråkigt/jobbigt 
Jag var trött när jag skrev det. Jag menar att MS skulle finansiera allting och sedan låter de någon annan göra spelet. Antar att det är så de gör med sina firstparty.
Det skulle ju kunna gå om MS betalar allt och hjälper till. Då borde det inte mer-kostnaden för AAA spel (jämfört med mobil-spel) ingå i någon budget för Lucid och därmed skulle de kunna utveckla 'i det tysta'. Tror dock det är mer så att Microsoft ger en klump pengar till tredjepartsutvecklaren beroende på budgeten för spelet. Det de utvecklar nu gör de inte själva dock, de gör det tillsammans med tre andra utvecklare. Står ju där i CV:t eller vad det är 
Ah, det missade jag. Jo, de lär inte utveckla det själva. Vad menar du med det då, deras stora dragplåster och kassakor har ju varit Halo och Gears. Tycker inte man ser skillnad i bilspel längre, däremot att få till känslor hos människor vore något att relatera till. När vi har fått så bra grafik att vi kan uttrycka känslor hos en människa på ett riktigt bra sätt så trumfar det bilspel som ingenting.
Mja, du har alltid Uncanny Valley i spel som försöker få till 'riktiga' människor. Och det heter just så för att det skapar obehag hos människor när de ser en människa som inte är levande. Vi har under några hundra tusen år lärt oss att känna igen just människor och kan direkt se om något är fel. Tror det hade något att göra med att vi skulle kunna se genetiska defekter hos eventuella partners och därmed undvika att sprida det vidare till våra avkommor. PS4a-demot visar att de kommit en bit på vägen men har fortfarande långt kvar. Då är bilar mycket enklare. Du kan få till att de är nästan foto-realistiska utan att skapa obehaget. Tittar man på motorstorm-killarnas bilspel de visade på PS4-presentationen så är det uppenbart att det inte är riktiga bilar, men man kan fortfarande uppskatta hur snyggt det ser ut. Men Londonbilden påminner ju rätt starkt om PGR och de har ju som sagt flera utvecklare från Bizarre så man tycker de borde vara med och göra ett PGR om någon eftersom de har erfarenheten.
Rykten påstod Blur 2 också. Därav min gissning på att det var Activision som var publicisten. Blur 2 skulle de kunna komma undan med. Tror att PGR skulle bli en för stor kaka att bita i. Det tror jag däremot inte, två bilspel känns lite overkill.
Från Microsoft ja, men det finns ju andra publicister. (Nu svarade du på mitt påstående om Forza och PGR så min replik fungerar bara om man tar ditt inlägg tagit från sitt sammanhang.)  Ps. Jag har också ofta rätt. Men inte alltid 
Jag gissar mest. Ofta jag har fel.  Därav måste jag alltid påpeka när jag hade rätt med ett 'vad var det jag sa'.
Postad 28 February 2013 - 13:22
Zoiler
-
Zoiler
-
Transform
-
-
38134 inlägg
Tror dock det är mer så att Microsoft ger en klump pengar till tredjepartsutvecklaren beroende på budgeten för spelet.
Om vi tar SEGA och Colonial Marines som exempel så fick de löpande mer pengar för det tydligen beroende på hur mycket de behövde. Det lär ju vara samma sak med många spel, det blir ofta förseningar och sånt. Ska inte säga att jag vet exakt hur det fungerar men det spelar iofs mindre roll hur de skulle betala. Tittar man på motorstorm-killarnas bilspel de visade på PS4-presentationen så är det uppenbart att det inte är riktiga bilar, men man kan fortfarande uppskatta hur snyggt det ser ut.
Aha, var det Motorstorm-utvecklarna? Visste jag inte, coolt. Han såg rätt upphetsad ut. Då bör spelet bli snyggt men ganska halvdant om man ska gå efter deras tidigare spel =P. Rykten påstod Blur 2 också. Därav min gissning på att det var Activision som var publicisten.
Inte mig emot, det var roligare än PGR imo. Men jag tror inte det, för Activision äger ju Blur-licensen. De hade faktiskt Blur 2 under utveckling, men det lade de ner när de gjorde sig av med Bizarre. Hade jag varit Lucid och jobbat för Activision skulle jag inte känna mig jättepepp på att jobba med dem igen och det känns inte troligt att Activision skulle ta upp ett projekt de redan gett upp hoppet om heller. Tror att PGR skulle bli en för stor kaka att bita i.
Fast de jobbade ju tydligen med flera andra så det vore fullt möjligt.
Postad 28 February 2013 - 13:31
ROCA
-
ROCA
-
Beroende
-
-
1298 inlägg
Huvuddesignern från Evolution gick till Lucid/Bizarre, och dito från Lucid/Bizarre gick till Evolution.
Postad 01 March 2013 - 10:58
Unregistered5a89201c
-
Unregistered5a89201c
-
Användare
-
-
100 inlägg
Ett uppdaterat Blur skulle helt klart vara intressant. Vi har spelat det sen det släpptes och det fortsätter att utmana och roa, så hellre det än PGR eller GT.
Postad 01 March 2013 - 11:06
Unregistereddc471864
-
Unregistereddc471864
-
Über-Guru
-
-
24891 inlägg
Alltså det där går ju inte... När failboxen går sönder och man reklamerar för en ny då är de spel man kört på den förbrukade? Får hoppas att åtminstone en konsol kommer köra liknande taktik då blir det ju tokenkelt att nöja sig med bara en... Inte en chans att jag litar på att MS kan bygga ihop något som håller.
Nja spelen blir isf länkade till ditt konto också. Flytta köp till ny konsoll kan man göra med 360 så det kommer funka med nextbox också. Jag tror det kommer finnas möjlighet för utvecklarna att knyta spelen till konsollerna men jag tror knappast Sony eller Microsoft kommer tvinga ngn att använda det. Ungefär som regionskydd på spelen. De är också frivilliga. Det är ju inget nytt koncept. Det har funnits i evigheter på PC med cd-nycklar, U-play, Origin, Steam osv.
Redigerat av Unregistereddc471864, 01 March 2013 - 11:12.
Postad 01 March 2013 - 11:27
BuTTuS
-
BuTTuS
-
Forumräv
-
-
503 inlägg
Oj, lång tråd så detta kanske har diskuterats redan, men vad säger ryktet om bakåtkompabilitet med 360-spel?
Postad 01 March 2013 - 11:43
PalmiNio
-
PalmiNio
-
Mega-Guru
-
-
8074 inlägg
Oj, lång tråd så detta kanske har diskuterats redan, men vad säger ryktet om bakåtkompabilitet med 360-spel?
Ser svårt ut då plattformen är så olik. Kan kanske komma per titel så som det är med Xbox 1 spel på Xbox 360.
Postad 01 March 2013 - 11:54
Topper Harley 77
-
Topper Harley 77
-
Veteran
-
-
1997 inlägg
Utgår från att ms gör en liknande lösning som sony gör/kommer att göra, molnbasert gaikai/onlive.
Postad 03 March 2013 - 17:57
Unregisteredf64a5233
-
Unregisteredf64a5233
-
Über-Guru
-
-
14825 inlägg
Läste att MS satsat på en dual APU-lösning. Bifogar ingen länk då jag sitter och skriver på mobilen och orkar inte söka rätt på källan...
Postad 03 March 2013 - 18:59
Unregisteredc3576a3e
-
Unregisteredc3576a3e
-
Lärjunge
-
-
284 inlägg
Gått rykten om det några dagar " our sdk has been changed we have a 2x apu system now i dont know what the specs are 100% as this system is new 10 hours old. What I can tell you is it is still based on ati gpu's but this model has 12gig of ddr4 and the gpu is still dp... 900mhz for both apu with 2.0ghz for cpu cores.
Postad 03 March 2013 - 19:05
Zerox_no1
-
Zerox_no1
-
Mästare
-
-
3103 inlägg
Jäkla spännande. Möjligt att vi får redan på mer den 6 mars. http://beyond3d.com/...&postcount=1675I am not obliged to conceal my identity but will do so, I would like to guarantee that this information is sound as of the last 2 months but cannot; the silicon should be near final from what I am told. What I will say will not necessarily be well received nor believed, my sole reason for this is the inability for the intelligent to actually see beyond the stem of misinformation based as accuracy. Further to mention that I am actually a fan of MSFT products and felt this should be said.The leaks you have are accurate regarding the Durango v2.2 development kits but what has gone over the heads of many is that MSFT has incorporated a dual mainboard, dual APU system. Essentially MSFT will reveal a system with 2 times what VGL has leaked in one housing.AMD have said the PS4 has the most powerful APU ever made right now, this is true, instead MSFT decided to go with a dual setup whilst Sony have overclocked to near 2.012GHz.You shall hear more come March 6.
Redigerat av Zerox_no1, 03 March 2013 - 19:08.
Postad 03 March 2013 - 19:11
altair4
-
altair4
-
Veteran
-
-
1621 inlägg
Skulle vara ett rejält taktiskt drag av Microsoft om de sett till att klara ha full bakåtkompatibilitet genom att ha tillräckligt stark hårdvara att emulera Xbox 360.
Postad 03 March 2013 - 19:33
Unregisteredf64a5233
-
Unregisteredf64a5233
-
Über-Guru
-
-
14825 inlägg
Tror där om 2xAPU är ett trollrykte dock..
Postad 03 March 2013 - 22:57
Unregistered6810b893
-
Unregistered6810b893
-
Guru
-
-
6702 inlägg
Tror inte på bakåtkompatibilitet. Det enda systemet som har haft full bakåtkompabilitet med sin föregångare var PS2an och det var mest ett misstag då den använde PS1ans processor som en styrprocessor. Det var knappast något som var designat att fungera.
PS3an hade en PS2 i sig i den första generationen, sen gick de över till en halvdan mjukvarulösningen för att skippa den helt efter det.
Xbox360 hade väl dussintalet titlar som var bakåtkompatibla och den listan har väl inte uppdaterats på 5 år?
Det hade ju varit trevligt, men jag tror som sagt var inte på det annat än som någon nätverksbaserad lösning typ GaiKai / onLive.
Postad 04 March 2013 - 15:56
Zoiler
-
Zoiler
-
Transform
-
-
38134 inlägg
Här är för övrigt lite mer spekulation kring PGR5 och Lucid.
http://www.neogaf.co...ad.php?t=518712
Postad 04 March 2013 - 16:41
PalmiNio
-
PalmiNio
-
Mega-Guru
-
-
8074 inlägg
Läste att MS satsat på en dual APU-lösning. Bifogar ingen länk då jag sitter och skriver på mobilen och orkar inte söka rätt på källan...
Gått rykten om det några dagar " our sdk has been changed we have a 2x apu system now i dont know what the specs are 100% as this system is new 10 hours old. What I can tell you is it is still based on ati gpu's but this model has 12gig of ddr4 and the gpu is still dp... 900mhz for both apu with 2.0ghz for cpu cores.
Källan där är Misterxmedia. Hans blog är extremt pro-MS och specsen som han sägs få från en insider ändras hela tiden. Dessutom känns det inte troligt med Dual APU. Den dubbla kostnaden skulle vara bättre fördelad på att biffa upp 1xAPU istället.
Postad 04 March 2013 - 17:11
PalmiNio
-
PalmiNio
-
Mega-Guru
-
-
8074 inlägg
Mycket kommer tillbaka till vad som läktes förra året i den presentation. Då var planen, om den nu stämde, som följer:  Jag kan tänka mig att man har en systerkärna som hjälper till med OS. Sen får själva spelen tillgång till APUn själv. Allways on tanken kommer nog vara i stil med det som PS4 kommer ha fast jag tippar på ännu mer saker kommer köras i det sovande läget. Men svårt att se ett system där man har 8x1,6Ghz + 14 CU kärna som "system" och sen pangar på med något ovanpå det, känns som det skulle bli en värmebomb,
Redigerat av PalmiNio, 04 March 2013 - 17:11.
Postad 04 March 2013 - 17:36
Topper Harley 77
-
Topper Harley 77
-
Veteran
-
-
1997 inlägg
MS gillar värme juh  , visste du inte det PalmNio?
(eller gjorde dom slut på all iom 360?)
Postad 04 March 2013 - 17:46
PalmiNio
-
PalmiNio
-
Mega-Guru
-
-
8074 inlägg
MS gillar värme juh , visste du inte det PalmNio? (eller gjorde dom slut på all iom 360?)
Hehe, man gör inte samma misstag 2 gånger.
Postad 04 March 2013 - 17:51
PalmiNio
-
PalmiNio
-
Mega-Guru
-
-
8074 inlägg
Invite only event denna veckan:
http://fusible.com/w...Information.pdf
Hoppas det läcker ut en jävla massa från det
Postad 04 March 2013 - 21:56
Unregistered6810b893
-
Unregistered6810b893
-
Guru
-
-
6702 inlägg
Här är för övrigt lite mer spekulation kring PGR5 och Lucid.
Bra sammanställning. Jag går på Confirmation Bias och kopierar bara detta: " Still, it sounds low for a company that is going to make the next PGR"  Skönt för Rare, om detta skulle vara sant, att komma loss från usla Kinect titlar och Avatar-designer.
Postad 04 March 2013 - 22:37
Zoiler
-
Zoiler
-
Transform
-
-
38134 inlägg
Rare ska inte syssla med sånt ändå, de ska syssla med två spel: Kameo 2 och Perfect Dark 2.
Postad 04 March 2013 - 22:44
Johan_i_burken
-
Johan_i_burken
-
Mästare
-
-
3637 inlägg
Kameo hade jag verkligen gillat. Spelet som fick min flickvän att tycka om xboxen. Kärleken försvann sedan ganska fort när det inte fanns så mycket mer av den påsen
Postad 05 March 2013 - 16:19
pacman
-
pacman
-
Über-Guru
-
-
22892 inlägg
Invite only event denna veckan: http://fusible.com/w...Information.pdf Hoppas det läcker ut en jävla massa från det 
Hmm, ja nu får det allt börja komma lite riktig info... Man blir ju inte klok på NextBox, 8 Jaguar+12 CUs känns lite för slött för att vara sant samtidigt som övriga rykten (inkl den info som av allt av döma kommer från MS själva, den "läckta" pdf:en mao) är så far out märkliga att de mest känns som dåliga skämt. NextBox makes inte sense lixom, vilket är ovanligt för att vara MS, tycker de i stort gör vettiga produkter. Näe, dags att de förklarar sig.
Postad 07 March 2013 - 08:37
pacman
-
pacman
-
Über-Guru
-
-
22892 inlägg
Hmm, inte en endaste läcka?
Postad 07 March 2013 - 11:00
PalmiNio
-
PalmiNio
-
Mega-Guru
-
-
8074 inlägg
Hmm, inte en endaste läcka?
Säger det samma.
Postad 07 March 2013 - 11:37
Unregisteredb92a947c
-
Unregisteredb92a947c
-
Forumräv
-
-
702 inlägg
XBOX PLATFORM DEEP DIVE
(INVITE ONLY)
9:00 AM - 10:00 AM
Dom måste få sova ett tag till i Seattle.
Postad 07 March 2013 - 12:04
pacman
-
pacman
-
Über-Guru
-
-
22892 inlägg
ahh fick för mig att det var 5-6 mars...
Postad 10 March 2013 - 13:50
Johan_i_burken
-
Johan_i_burken
-
Mästare
-
-
3637 inlägg
Blev det inga nya rykten
Postad 13 March 2013 - 11:55
MrSpokk
-
MrSpokk
-
Guru
-
-
4194 inlägg
Postad 13 March 2013 - 12:05
Zoiler
-
Zoiler
-
Transform
-
-
38134 inlägg
OMG BETA TESTING! PLZ I WANTZ JUMP IN!
Postad 13 March 2013 - 12:17
MrSpokk
-
MrSpokk
-
Guru
-
-
4194 inlägg
OMG BETA TESTING! PLZ I WANTZ JUMP IN!
Ja, betatesten i all ära men jag tänkte närmast på namnet - är det något som nämnts tidigare?
Postad 13 March 2013 - 12:58
Zoiler
-
Zoiler
-
Transform
-
-
38134 inlägg
Japp, ett av många olika rykten. Infinitytecknet är en liggande åtta. Windows 8, etc. Men det är ju inget officiellt nej.
Postad 13 March 2013 - 13:03
pacman
-
pacman
-
Über-Guru
-
-
22892 inlägg
Helt sjukt, ingen som slirar iväg med tungan (eller tangentbordsfingrarna). Blev de hotade i flera timmar eller?
Redigerat av pacman, 13 March 2013 - 13:04.
Postad 13 March 2013 - 13:08
Zoiler
-
Zoiler
-
Transform
-
-
38134 inlägg
Säkerheten är värre än Fort Knox.
Postad 13 March 2013 - 13:15
pacman
-
pacman
-
Über-Guru
-
-
22892 inlägg
Kostnaden för alla ninjas borde ju synas i årsbudgeten, nån som kollat det?
Postad 13 March 2013 - 14:04
Unregistered6810b893
-
Unregistered6810b893
-
Guru
-
-
6702 inlägg
När var ryktena om att de skulle ha sin presskonferens? Det lär väl inte bli under GDC? Väl?
Eller ska de verkligen vänta tills E3?
Postad 13 March 2013 - 14:11
Zoiler
-
Zoiler
-
Transform
-
-
38134 inlägg
26:e April var ryktet. Det händer så mycket annat mellan 22-29 mars, det är som ett mini-E3 iom PAX East och GDC. De lär vilja ha sitt eget event precis som Sony där ingen uppmärksamhet stjäls från dem. Så skulle jag gjort iaf.
Postad 13 March 2013 - 15:42
pacman
-
pacman
-
Über-Guru
-
-
22892 inlägg
Postad 15 March 2013 - 16:19
Topper Harley 77
-
Topper Harley 77
-
Veteran
-
-
1997 inlägg
Va fan kan dom presentera sin jävla låda snart...
Postad 16 March 2013 - 16:01
Unregisteredf64a5233
-
Unregisteredf64a5233
-
Über-Guru
-
-
14825 inlägg
De kommer slopa xbox varumärket och lansera den som Kinect Entertainment System. KinES eller bara KES.
...
Redigerat av Unregisteredf64a5233, 16 March 2013 - 16:02.
Postad 16 March 2013 - 19:36
Unregistered9a1f280a
-
Unregistered9a1f280a
-
Veteran
-
-
1715 inlägg
De kommer slopa xbox varumärket och lansera den som Kinect Entertainment System. KinES eller bara KES.
Eller som KESO = Kinect Entertainment System Operative ...
Redigerat av Unregistered9a1f280a, 16 March 2013 - 19:37.
Postad 18 March 2013 - 08:19
pacman
-
pacman
-
Über-Guru
-
-
22892 inlägg
eller KEFF = Kinect Entertainment Forced Flapping Iövrigt så har AMD just släppt HD7790, en GPU med 12 CUs och upp till 102 GB/s minnesbandbredd: http://www.sweclocke...ockers-testlabb
Redigerat av pacman, 18 March 2013 - 08:19.
Postad 20 March 2013 - 08:24
pacman
-
pacman
-
Über-Guru
-
-
22892 inlägg
The Durango console is designed to offer game developers modern hardware that is more powerful than the Xbox 360. It uses a familiar x64 architecture and tools, and compared with Xbox 360 development time and effort spent on perfomance optimization. Hardware accelerators, including "move engines" for common tasks, will be added to the console. Move engines can perform common game tasks like compression and decompression while moving data around the system. The console also has dedicated hardware support form common audio processing tasks that reduce the amount of CPU time that must be devoted to audio. The GPU provides considerable computing power, and supports Direct3D 11.
Durango will implement different power states so that it can always be powered on, but will draw minimal electricity when not in use. The console will be ready instantly when users want to play, and will always maintain a network connection so that console software and games are always current. With this 'Always On, Always Connected' design, users will quickly and easily enjoy their connected entertainment experiences, with no waiting for the console to restart or install updates.
Every Durango console will be sold with a new high-fidelity Kinect Sensor, which will be requiered for the system to operate. The console will provide HD videos, and will use new depth sensor technology to provide better screen resolution and less noisy depth data. Active infrared illumination will provide high-quality monochrome images ever in low ambiente light conditions. A wider field of view allows play in smaller spaces and removes the need for a tilt motor.
System software will offer a full set of system API for Natural User Interface (NUI), and the API set will be corresponding API used by Xbox 360. Skeleton tracking, identity, and other NUI functions will be performed by the system and for that reason, titles no longer need to allocate title resources to NUI.
The Durango controller will make the best-in-class Xbox 360 controller ever better. It will have low-latency wireless connectivity to the console, and improve ergonomics. System interactions that use the controller will be simplified to make them easier for noncore gamers.
Every Durango console will have a hard drive, although its exact capacity has not been choosen. It will be large enough, however, to hold a large number of games. All games will be installed on the hard drive. Play from optical disc will be not supported.
Durango consoles will have Blu-ray Disc drive. Disc media will be used dor distributuion, but during gameplay, games will not use content from optical disc. An installation system is being designed that will allow gamers to begin playing while the game is being installed on the hard drive rather than waiting until insatallation is complete.
Audio from Durango will be all digital - 7.1 discrete PCM output through HDMIU and S/PDIF. Hardware accelerators will be included for decoding and decompressing common audio formats. There also will be a dedicated processor to perform common signal processing in hardware. Durango XDKKortfattat: - Always on, Always connected - Kinect sold with every console and is required to be plugged in
Redigerat av pacman, 20 March 2013 - 08:35.
Postad 20 March 2013 - 08:48
altair4
-
altair4
-
Veteran
-
-
1621 inlägg
Känns uselt med krav på Kinect om det stämmer. Hade väl varit ännu bättre att sälja den utan och ha ett lägre pris dessutom. Kunde de ju tjäna pengar på de som faktiskt tycker Kinect tillför något. Nåja återstår väl att se om det här stämmer. Men Xbox ligger för närvarande på sista plats över konsoller som jag skulle kunna tänka mig att köpa i alla fall.
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Media & Mediauppspelning
-
→
Spelkonsoler & PC-spel
-
→
Xbox
-
Personuppgiftspolicy
|
-
Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
nimman
2026-06-08 07:49:07
-
-
-
Två sittplatser men behöver två till
genstruktur
2026-06-04 20:51:09
-
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|