Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Fallout 4 (Inga spoilers utan taggar!)

1408 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
Fallout 3 - Game of the Year Edition (PS3) (PlayStation 3-spel) 9 8.6 (4) 299:-
Fallout: New Vegas - Ultimate Edition (PS3) (PlayStation 3-spel) 9 7.5 (1) 1 614:-
Fallout 4 (PC) (PC-spel) 8 7.449998 (19) 105:-
Fallout 4 (PS4) (PlayStation 4-spel) 6 8.12 (24) Inga priser
Fallout 4 (Xbox One | Series X/S) (Xbox Series X/S spel) 7 8.583332 (11) 144:-
Fallout Anthology (PC) (PC-spel) 1 (0) Inga priser
Microsoft Xbox One 1TB (inkl. Fallout 3 + Fallout 4) 2015 (Spelkonsoler) 9 (0) Inga priser
1 relaterade trådar

Postad 13 November 2015 - 00:38

moparman
  • moparman
  • Über-Guru

• 11727 inlägg
  • 0

Stod på ign att allt man lägger i en workshop kommer man åt från andra workshop...

Postad 13 November 2015 - 04:25

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

• 18233 inlägg
  • 0

Zartok; vad kör du för build i FO4? Hög Charisma?

Jag har det inte ännu, men kommer köra mycket hög luck och sen lite per och agi. Jag har i ettan och tvåan spelat endel med just hög luck och det är kul som tusan. Minns bla att jag hittade ett ufo i... Tror det var ettan, som inte gick att hitta utan minst 8 i luck.

Jag gjorde vats-builds i trean då jag är lite nervös av mig i såna spel och det fungerade bra att kunna "pausa" i strider :)

Postad 13 November 2015 - 06:32

Megaman1
  • Megaman1
  • Beroende

• 1193 inlägg
  • 0

Har ju dumpat i random craft stationer... i tron om att det är en gemensam. Åhh all mina bra byggdelar :-\

Megaman, har du inte kvar din jumpsuit från vault 111? Kläder och
rustning är olika.

Jag är lvl 14 med 40 defence, 49 ström 60 radiation. 64 dmg på mitt sniper (89 med .50 Men dåligt med ammo så kör .308)

Så fort jag väljer en outfit så tar den bort alla armours. och tvärtom. Just Jumpsuiten har jag inte provat på länge men settlers/raiders/wasteland outfit mm går inte och köra med armour.

Och jag har iaf fått för mig att det jag lagrat I nån random workshop finns tillgängligt I alla workshops. Kör alltid triangle (PS4) som är "Store All Junk" så fort jag får chansen.

Redigerat av Megaman1, 13 November 2015 - 06:34.

Postad 13 November 2015 - 07:58

genstruktur
  • genstruktur
  • Guru

• 5655 inlägg
  • 0

Och jag har iaf fått för mig att det jag lagrat I nån random workshop finns tillgängligt I alla workshops. Kör alltid triangle (PS4) som är "Store All Junk" så fort jag får chansen.

Så har jag också förstått det.

Jag har lite problem med V.A.T.S. Det händer ibland att när jag trycker LB så dyker det inte upp, sker oftast mitt i eldstrider och jag blir stressad som tusan :).

Annars hade jag riktigt kul igår! Men den där DeathClawn var lite svårt på hard tyckte jag.

Redigerat av genstruktur, 13 November 2015 - 07:58.

Postad 13 November 2015 - 08:07

Unregistered7444adce
  • Unregistered7444adce
  • Mästare

• 3398 inlägg
  • 0
Striderna är riktigt svåra och kräver ofta lite strategi. Springa och skjut funkar inte. Har träffat på några fiender som varit riktigt tuffa. Värst är en robot vid en husvagn, den dödar mig hur enkelt som helst

Postad 13 November 2015 - 09:20

Unregisteredff20a4e9
  • Unregisteredff20a4e9
  • Forumräv

• 767 inlägg
  • 0

Absolut är det stort! 

Jag bara noterade att jag kunde förstå de som klagade lite på grafiken. Men inget som stör egentligen på ett bra spel. Snart blir det dags för en sittning!

Om alla i tråden Swishar dig 50 kr var så kanske du kan köpa det? Jag är på! :)

Det där är väl det vänligaste jag sett hittills! Tack! Fast jag skulle inte ha mage att ta emot bidrag för att köpa ett spel, även om jag önskar att jag hade det :)

Jag kommer dagdrömma tills det införskaffas :)

Postad 13 November 2015 - 09:21

genstruktur
  • genstruktur
  • Guru

• 5655 inlägg
  • 0

Okej :).

Postad 13 November 2015 - 09:54

SKIBBE
  • SKIBBE
  • Guru

• 5338 inlägg
  • 2
Jag måste ju vara korkad, märkte igår att man kan ju välja vilken perk man vill, har utgått och inte ens testat, att det fungerar som ett skill tree. En tutorial hade ju varit fint, gäller flera aspekter i spelet som ej förklaras.

Har ju satt poäng i saker jag eg inte vill ha, för att låsa upp 2 saker längre ner. Doh!

Redigerat av SKIBBE, 13 November 2015 - 09:55.

Postad 13 November 2015 - 12:06

ShaManIX
  • ShaManIX
  • Veteran

• 1930 inlägg
  • 0

Det där är väl det vänligaste jag sett hittills! Tack! Fast jag skulle inte ha mage att ta emot bidrag för att köpa ett spel, även om jag önskar att jag hade det :)

Jag kommer dagdrömma tills det införskaffas :)

Släng upp det på kickstarter! (:

Postad 13 November 2015 - 12:30

HenkeEdge
  • HenkeEdge
  • Veteran

• 1863 inlägg
  • 0

Finns nån perk som gör att settlements kan dela mellan varandra, local leader heter den. Nr 6 på charisma

Ok, men den kommer det ju ta ett tag att få, är annat att prioritera före tycker jag. Så fram till det får man väl ha allt på ett ställe. Det går ju ändå hyfsat att flytta saker om man tar hjälp av hunden och fast-travel. 

EDIT: flyttar man förmycket av skrotet så går det ju inte ens att bygga något märkte jag också. Så flytta inte förmycket så ni inte kan bygga ut sommarstugan. ;)

Redigerat av HenkeEdge, 13 November 2015 - 21:37.

Postad 13 November 2015 - 12:34

HenkeEdge
  • HenkeEdge
  • Veteran

• 1863 inlägg
  • 0

Jag måste ju vara korkad, märkte igår att man kan ju välja vilken perk man vill, har utgått och inte ens testat, att det fungerar som ett skill tree. En tutorial hade ju varit fint, gäller flera aspekter i spelet som ej förklaras.

Har ju satt poäng i saker jag eg inte vill ha, för att låsa upp 2 saker längre ner. Doh!

Kanske värt att hoppa tillbaka om du har någon tidigare save? Jag gjorde fel med 1:a poängen men det gjorde inte så mycket.

Postad 13 November 2015 - 16:30

SKIBBE
  • SKIBBE
  • Guru

• 5338 inlägg
  • 0
Det var tidiga fel kanske 10+15 h sen :-)

Jag nötte ner en lvl 35 legendary super mutant butcher tidigare idag som level 14. Tog typ en timme med springa fram och tillbaka med sneak. Minor och random hjälp av en karavan, sen när bara fetgubben var kvar drog jag iväg en flare. Men dom dog som flugor :-P najs att ens companion är odödlig ocj vaknar själv efter ett tag, gör lite dmg iaf när jag gömmer mig.

(Jag kör på very hard, där av den feta leveln) :-P

För så fort jag visar mig så dras all fokus till mig, även när det är 5 npc som skjuter på dom, riktigt fulkodat :-(

Redigerat av SKIBBE, 13 November 2015 - 16:31.

Postad 13 November 2015 - 16:35

Unregisteredc3576a3e
  • Unregisteredc3576a3e
  • Lärjunge

• 284 inlägg
  • 0

Det var tidiga fel kanske 10+15 h sen :-)

Jag nötte ner en lvl 35 legendary super mutant butcher tidigare idag som level 14. Tog typ en timme med springa fram och tillbaka med sneak. Minor och random hjälp av en karavan, sen när bara fetgubben var kvar drog jag iväg en flare. Men dom dog som flugor :-P najs att ens companion är odödlig ocj vaknar själv efter ett tag, gör lite dmg iaf när jag gömmer mig.

(Jag kör på very hard, där av den feta leveln) :-P

För så fort jag visar mig så dras all fokus till mig, även när det är 5 npc som skjuter på dom, riktigt fulkodat :-(

Haha jag körde en liknade igår två timmar höll jag på med en legendary super mutant behemoth snacka om svettigt på Level 16 men dog gjorde han gick åt 40 stimpack åtminstonde. 

Redigerat av Unregisteredc3576a3e, 13 November 2015 - 16:35.

Postad 13 November 2015 - 16:38

SKIBBE
  • SKIBBE
  • Guru

• 5338 inlägg
  • 0

Haha jag körde en liknade igår två timmar höll jag på med en legendary super mutant behemoth snacka om svettigt på Level 16 men dog gjorde han gick åt 40 stimpack åtminstonde.

Hoppas du fick något bra legendary loot. I den fighten fick jag en shoulder pad med +10% på AP...

Postad 13 November 2015 - 16:39

alka
  • alka
  • Användare

• 198 inlägg
  • 0
Någon mer som har stött på någon av de fem (tror jag det finns) giant creatures? Sprang på min första igår och den gick alldeles utmärkt att fega ihjäl. Det finns ett gömställe precis bredvid där den inte kommer åt en. Vill inte skriva var den finns eller namnet för att inte spoila för någon.

Postad 13 November 2015 - 17:41

SKIBBE
  • SKIBBE
  • Guru

• 5338 inlägg
  • 0

Någon mer som har stött på någon av de fem (tror jag det finns) giant creatures? Sprang på min första igår och den gick alldeles utmärkt att fega ihjäl. Det finns ett gömställe precis bredvid där den inte kommer åt en. Vill inte skriva var den finns eller namnet för att inte spoila för någon.

Inte mött än, men leta gömställen och brister i ai:n brukar jag jobba på med svåra fiender. Spöade en Sentry bot genom att stå bakom en liten vägg, jag såg några mm på arm och ben som jag snipade på, men han flytta sig aldrig när han blev träffad ;-)

Redigerat av SKIBBE, 13 November 2015 - 17:41.

Postad 13 November 2015 - 18:02

moparman
  • moparman
  • Über-Guru

• 11727 inlägg
  • 0

Vaaaaaaa.Skämtar du :-( var helt säker att man var tvungen ta dem i ordning som ett skilltree

Postad 13 November 2015 - 18:16

SKIBBE
  • SKIBBE
  • Guru

• 5338 inlägg
  • 0

Vaaaaaaa.Skämtar du :-( var helt säker att man var tvungen ta dem i ordning som ett skilltree

Mm så är det. Man kan välja fritt sålång ner som man satt grundpoängen i special. Kan ju levla special också om man vill åt en per längre ner i efterhand.

Postad 13 November 2015 - 18:18

Unregisteredc3576a3e
  • Unregisteredc3576a3e
  • Lärjunge

• 284 inlägg
  • 0

Stött på legendary super mutant behemoth och en Alpha Deathclaw vet inte om dom räknas ?

Postad 13 November 2015 - 20:54

moparman
  • moparman
  • Über-Guru

• 11727 inlägg
  • 0

Jaja,inte hela världen.

Inte kommit så långt :-) 

Men ja har inte ens lvlat stats.

Inte ens sett att de går ,bara perks

Postad 13 November 2015 - 21:39

Guarana
  • Guarana
  • Forumräv

• 643 inlägg
  • 0
Någon som besökt Boston Library? Bunkra stimpak och vapen samt ammo innan :P

Sedan lyckades jag skriva i fel tråd. Men råkade ut för en bugg, skickade i väg Dogmeat på "fetch items" när jag var nere i Vault 111. Han kommer tillbaka med Cryolatpr. Detta fastän jag inte låst upp skåpet den är i. Lite irriterande med alla buggar. Jag har ingen ammunition till Cryon så inte kunnat testa ännu dock.

Postad 14 November 2015 - 00:19

alka
  • alka
  • Användare

• 198 inlägg
  • 0

Sedan lyckades jag skriva i fel tråd. Men råkade ut för en bugg, skickade i väg Dogmeat på "fetch items" när jag var nere i Vault 111. Han kommer tillbaka med Cryolatpr. Detta fastän jag inte låst upp skåpet den är i. Lite irriterande med alla buggar. Jag har ingen ammunition till Cryon så inte kunnat testa ännu dock.

Jag tog mig in bakvägen och aktiverade robotar och turrets, blev 3 st kvar att dräpa "för hand" 😀.

Postad 14 November 2015 - 00:34

alka
  • alka
  • Användare

• 198 inlägg
  • 0

Stött på legendary super mutant behemoth och en Alpha Deathclaw vet inte om dom räknas ?

Det var inte de jag tänkte på, de jag pratar om är typ tre gånger större än super mutants och namngivna. Legendarys dyker upp lite då och då, de kommer oftare ju högre svårighetsgrad man kör på

Postad 14 November 2015 - 03:20

Guarana
  • Guarana
  • Forumräv

• 643 inlägg
  • 0

Jag tog mig in bakvägen och aktiverade robotar och turrets, blev 3 st kvar att dräpa "för hand" .

Jag kom in från sidan eller hur jag ska uttrycks mig. Det var dock så otroligt många Super Mutants så alla Protectors och Turrets blev utslagna. Jag fick meja ner 10-15 st Super Mutants. Men är ganska sjaskig AI på fienderna i FO. Kommer oftast i grupper om två-tre stycken. Sedan är det enkelt att gömma sig vid behov.

Hann med ett annat uppdrag uppe i ett torn - fick dra på mig Power Wrmor och minimum för att klara av anstormningen av Super Mutants :P

Postad 14 November 2015 - 04:53

alka
  • alka
  • Användare

• 198 inlägg
  • 0

Hann med ett annat uppdrag uppe i ett torn - fick dra på mig Power Wrmor och minimum för att klara av anstormningen av Super Mutants :P

Där har jag också varit. Hade hunnit bli lvl 20 och har köpt mig en redig combat shotgun med stort magasin, hög skada och eldhastighet så de föll som flugor. Ett tips är att lägga något eller några poäng på gun nut perken så man kan modifiera vapnen med bättre uppgraderingar. Går att få upp skadan rätt rejält på vissa

Postad 14 November 2015 - 08:54

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

• 18233 inlägg
  • 0
För fan. Två veckor innan black friday, kan fan inte hålla mig! :o

Postad 14 November 2015 - 10:38

Guarana
  • Guarana
  • Forumräv

• 643 inlägg
  • 0

Där har jag också varit. Hade hunnit bli lvl 20 och har köpt mig en redig combat shotgun med stort magasin, hög skada och eldhastighet så de föll som flugor. Ett tips är att lägga något eller några poäng på gun nut perken så man kan modifiera vapnen med bättre uppgraderingar. Går att få upp skadan rätt rejält på vissa

Var där med lvl 9, fast var ändå kul. Jag tittare runt på perks igår, den där Gun Nut är nog nästa jag ska inrikta mig på. Mr Mystery eller om det är Mystery Man var en av dom första jag skaffade. Gillar den riktig mycket :P

Sedan en fråga angående companions.

Spoiler

Redigerat av Guarana, 14 November 2015 - 10:39.

Postad 14 November 2015 - 12:41

Unregistered7444adce
  • Unregistered7444adce
  • Mästare

• 3398 inlägg
  • 0
Bloody mess är ett måste, den har jag alltid valt

Postad 14 November 2015 - 14:36

Tool-AENIMA
  • Tool-AENIMA
  • Forumräv

• 853 inlägg
  • 0

Måste vara helt borta nu men hur sår man tex maj,morötter osv till mitt hem har precis fixat vatten men efter det skall man fixa mat får inte det att funka ??

Postad 14 November 2015 - 14:41

Unregistered634f2beb
  • Unregistered634f2beb
  • Användare

• 136 inlägg
  • 0

Måste vara helt borta nu men hur sår man tex maj,morötter osv till mitt hem har precis fixat vatten men efter det skall man fixa mat får inte det att funka ??

Jag blev heller inte klok på det där först, skörda allt som finns bakom huset till att börja med. Sen "bygger" du alla grödor som du kan, låt dessa växa till sig och skörda igen, fortsätt sen bygg de du kan. 

Blev tvungen skaffa detta spel, känns som man kan lägga lite för många timmar på detta. ;) Grafiken känns som att spela PS2 men gillar detta, aldrig spelat något tidigare Fallout.

Redigerat av Unregistered634f2beb, 14 November 2015 - 14:42.

Postad 14 November 2015 - 14:49

Unregisteredbb649a5e
  • Unregisteredbb649a5e
  • Guru

• 4239 inlägg
  • 0
Stör mig på byggandet. Går fan inte att få till bra vinklar på väggarna 😅.

Hoppas på nån bra mod för det. Vill ha en overhead vy istället.

Postad 14 November 2015 - 16:25

SKIBBE
  • SKIBBE
  • Guru

• 5338 inlägg
  • 0

i Workbench mode, så markerar du en "settler" och asigner denna på grödorna, då skördar denne. Samma med försvarsposter, scavenger workbenches och annat som kräver arbete.

För att locka settlers till valfri "by" som du hittat så krävs det ström+en radio becon (på default, men går att stänga av)

scavenger workbenches (här kan man göra flera st, ett sätt att se är ju att tömma på allt junk och återkomma senare och se vad som är nytt) ger en random material (har ingen aning om vad och hur mycket än, men kommer nog mer fakta när folk har forskat i det mer :) )

Stör mig på byggandet. Går fan inte att få till bra vinklar på väggarna .

Hoppas på nån bra mod för det. Vill ha en overhead vy istället.

Håller med, helt efterbliven editor. jag vill rensa buskar på marken, och göra snygga land för min mat, nope går icke!

vill kunna följa en rak linje... ett snap-rutsystem hade varit guld!

Sen mer info om vad man kan/bör göra. (Detta kanske är meningen att vara luddigt. men störande)

Man ser ! på sina settelment ofta vid defence, men defence är grönt, vad saknas, eller varför ska jag ha mer? alldeles för lite info!

Var där med lvl 9, fast var ändå kul. Jag tittare runt på perks igår, den där Gun Nut är nog nästa jag ska inrikta mig på. Mr Mystery eller om det är Mystery Man var en av dom första jag skaffade. Gillar den riktig mycket :P

Sedan en fråga angående companions.

Spoiler

Alla kompanioner verkar odödliga (ja att dom slåss till dom dör, sen när det är fritt eller du ger dem stimpack) lever dom upp igen. (Glöm inte att du kan kitta din kompanion, dogmeat kan ha halsband armor t.ex om du haft turen att hitta något sådant)

Random tips: Har du ett favorit typ av vapen, men inte har nån vettig skill i gun perken. se till att bygga standard i kategorin och då frigöra quick mag medium t.ex som du sen fritt kan sätta på ditt andra vapen som kanske har mer bra saker eller är legendary med någon fin bonus. Här kan det kanske vara värt att köpa ett vapen med en viss mod ist för att satsa på gun perken.

Redigerat av Berggren, 15 November 2015 - 10:10.

Postad 14 November 2015 - 18:57

Guarana
  • Guarana
  • Forumräv

• 643 inlägg
  • 0

Alla kompanioner verkar odödliga (ja att dom slåss till dom dör, sen när det är fritt eller du ger dem stimpack) lever dom upp igen. (Glöm inte att du kan kitta din kompanion, dogmeat kan ha halsband armor t.ex om du haft turen att hitta något sådant)

Random tips: Har du ett favorit typ av vapen, men inte har nån vettig skill i gun perken. se till att bygga standard i kategorin och då frigöra quick mag medium t.ex som du sen fritt kan sätta på ditt andra vapen som kanske har mer bra saker eller är legendary med någon fin bonus.  Här kan det kanske vara värt att köpa ett vapen med en viss mod ist för att satsa på gun perken.

Hur slår man ihop inlägg, var för seg så vart 3 olika.

Ja det var det jag menade med odödlig. Upptäckte att 'Strong' var det också. Lite frågande då jag precis innan slösade en uppgradering på Dogmeat :P

Men måste säga att AI på companions är rätt så dålig. Gärna på sådana som rent fysiskt är stora, blockerar ofta en i trappors och trånga gångar osv.

Postad 14 November 2015 - 20:16

alka
  • alka
  • Användare

• 198 inlägg
  • 0

Bloody mess är ett måste, den har jag alltid valt

Den är inte helt fel faktiskt. Jag har även tagit den som slumpartat ger en fem gånger så mycket exp för något man utför. Inte så dumt när den slår till när man lämnar in en quest, som mest har jag fått runt 2500 i exp och gick från lvl 15 till 17,5 😀. Suget efter att spela är enormt men eftersom jag jobbar hela helgen får det vänta till måndag

Ja det var det jag menade med odödlig. Upptäckte att 'Strong' var det också. Lite frågande då jag precis innan slösade en uppgradering på Dogmeat :P

Men måste säga att AI på companions är rätt så dålig. Gärna på sådana som rent fysiskt är stora, blockerar ofta en i trappors och trånga gångar osv.

Du vet att alla olika companions har olika fördelar va? Vissa kan öppna lås och hacka datorer och vissa är bra på närstrider medan andra använder vapen på avstånd. Kan vara bra att veta och anpassa efter sin egen spelstil

Postad 15 November 2015 - 09:28

Megaman1
  • Megaman1
  • Beroende

• 1193 inlägg
  • 0

Vilken otur att du upptäckte detta med, några timmar efter att denna fuskbuggen kom ut på nätet.. 😉 Inte "råkat" leka apport med "You are Special" med honom också?

Varit massa kalas och jobb nu om dagarna och kvällarna men senare idag ska jag ta tag i detta igen. Riktigt roligt spel!

Postad 15 November 2015 - 09:40

Unregistered055e1f21
  • Unregistered055e1f21
  • Lärjunge

• 451 inlägg
  • 0
Mitt castle börjar ta form men jäklar vad material det behövs :P
Dags att starta upp systemet köra för imorrn är semestern slut :)

Bifogad fil(er)

Postad 15 November 2015 - 09:56

Guarana
  • Guarana
  • Forumräv

• 643 inlägg
  • 0

Vilken otur att du upptäckte detta med, några timmar efter att denna fuskbuggen kom ut på nätet.. Inte "råkat" leka apport med "You are Special" med honom också?
Varit massa kalas och jobb nu om dagarna och kvällarna men senare idag ska jag ta tag i detta igen. Riktigt roligt spel!

Nej jag hade inte läst om buggen tidigare, var där för att öppna skåpet vanliga vägen faktiskt. Sen vet jag inte ens vad den andra buggen du nämner är för någon. Jag vill INTE ha buggar då det förstör mer än vad det är kul enligt mig.

"Strong" är ganska trevlig prick att ha med när man möter Ghouls eller Raiders, tämligen effektiv :P Han hade det kämpigt mot en Deathclaw dock :P

Blev alltför många timmar igår med att bara springa runt i Boston och gå igenom diverse byggnader :)

Postad 15 November 2015 - 10:51

Megaman1
  • Megaman1
  • Beroende

• 1193 inlägg
  • 0

Nej jag hade inte läst om buggen tidigare, var där för att öppna skåpet vanliga vägen faktiskt. Sen vet jag inte ens vad den andra buggen du nämner är för någon. Jag vill INTE ha buggar då det förstör mer än vad det är kul enligt mig.

"Strong" är ganska trevlig prick att ha med när man möter Ghouls eller Raiders, tämligen effektiv :P Han hade det kämpigt mot en Deathclaw dock :P

Blev alltför många timmar igår med att bara springa runt i Boston och gå igenom diverse byggnader :)

Ok. Nä buggarär drygt. Sen har jag inget emot hur folk väljer att handskas med gynnsamma buggar då det endast påverkar hur man själv väljer o spela.

Postad 15 November 2015 - 11:04

novaland
  • novaland
  • Veteran

• 2004 inlägg
  • 0

Jag skulle bara vilja chippa in med ett allmänt tips, nämligen fist weapons!!!

Jag kör på normal och vid en rätt tidig nivå, typ runt lvl7-10 lyckades jag ta ner (mot alla odds) en "swan". Hos honom fick jag ett fist weapon som är min stora favorit. Jag tror jag meelar ner runt 50% av fienderna, även springer omkring med camps med supermutants och bara fistar dom. Jag har inga speciella meele skills och bara 6 i STR, men ändå tycker jag att det fungerar utmärkt. Använder VATS med fist ibland, men i och med att det blir mycket springande så är det inte alltid man har VATS kvar.

Så..  Fisting the night away!

Postad 15 November 2015 - 11:09

novaland
  • novaland
  • Veteran

• 2004 inlägg
  • 0

Man ser ! på sina settelment ofta vid defence, men defence är grönt, vad saknas, eller varför ska jag ha mer? alldeles för lite info!

Jag har märkt att det krävs mer poäng helt enkelt för att få bort ! tecknet...  Jag gissar att det krävs 5 per settler, men det var lite luddigt när jag kom upp i settlers...

Postad 15 November 2015 - 11:18

SKIBBE
  • SKIBBE
  • Guru

• 5338 inlägg
  • 0

Jag skulle bara vilja chippa in med ett allmänt tips, nämligen fist weapons!!!

Jag kör på normal och vid en rätt tidig nivå, typ runt lvl7-10 lyckades jag ta ner (mot alla odds) en "swan". Hos honom fick jag ett fist weapon som är min stora favorit. Jag tror jag meelar ner runt 50% av fienderna, även springer omkring med camps med supermutants och bara fistar dom. Jag har inga speciella meele skills och bara 6 i STR, men ändå tycker jag att det fungerar utmärkt. Använder VATS med fist ibland, men i och med att det blir mycket springande så är det inte alltid man har VATS kvar.

Så.. Fisting the night away!

Synd att det inte är co-op eller går trada vapen. Hittat en knuckle som är ledgenday. Men jag kör 1 i styrka så inget för mig :-P

Postad 15 November 2015 - 11:22

novaland
  • novaland
  • Veteran

• 2004 inlägg
  • 0

Striderna är riktigt svåra och kräver ofta lite strategi. Springa och skjut funkar inte. Har träffat på några fiender som varit riktigt tuffa. Värst är en robot vid en husvagn, den dödar mig hur enkelt som helst

Om man har ett bra sniper gevär och håller sig ganska långt borta så får man caution när man skjutit ett skott, sedan väntar man tills det går ner till hidden igen... så kan man hålla på utan att bli upptäckt. Körde den taktiken en del i Fallout 3, men då hadde jag en silencer..  Har inte fått tag i någon ännu, men det fungerar ändå rätt bra. Fixade den roboten med den spelstilen.

Postad 15 November 2015 - 12:09

Unregistered7444adce
  • Unregistered7444adce
  • Mästare

• 3398 inlägg
  • 0

Om man har ett bra sniper gevär och håller sig ganska långt borta så får man caution när man skjutit ett skott, sedan väntar man tills det går ner till hidden igen... så kan man hålla på utan att bli upptäckt. Körde den taktiken en del i Fallout 3, men då hadde jag en silencer..  Har inte fått tag i någon ännu, men det fungerar ändå rätt bra. Fixade den roboten med den spelstilen.

Ska prova det nu, har ett lämpligt vapen.

Postad 15 November 2015 - 12:24

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

• 18233 inlägg
  • 0

jag dör snart av längtan. har planerat min karaktär ut i fingerspetarna redan!

styrka 2

perception 4

endurance 6

charisma 1

intelligence 1

luck 9

då maxar man exp med idiot savant (finns en video på tuben om att det lönar sig att köra den) samt väntar till bubbleheaden för att få max luck. intelligens höjer man efter hand till 3 så att man får gun nut.

styrka går nog att byta ut mot P eller E när jag funderar på det, det gav inte så mycket mer att lyfta saker såg jag.

förbenat... jag kommer inte kunna hålla mig två veckor till, trots att jag inte kommer hinna spela innan julen =)

Postad 15 November 2015 - 12:29

SKIBBE
  • SKIBBE
  • Guru

• 5338 inlägg
  • 0
Najs build Zartok. Men har du googlat bubble headen redan? Eller hoppas du bara hitta den?

Önskar man kunde respecca då jag inte fattade systemet fullt ut i början. Tänker ju inte starta om med 1d10h effektiv speltid :-P

Postad 15 November 2015 - 12:37

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

• 18233 inlägg
  • 0

jag vet ATT det finns en bubblehead för varje special, och jag har kallt räknat med att hitta alla. dom finns väl alla i vault 111 va? :D :D :D

jag håller mig eftersom jag försöker lära mig att inte ha så mycket instant gratification. dock så är det mongojobbigt och jag sitter som på nålar och kollar hur folk kustomiserar vapen och allt sånt. läste att man behöver bli level 244 eller något sånt för att kunna göra allt, och det är nog lite optimistiskt. dock så har jag kollat vad jag verkligen hade velat spela, och det roliga skulle vara en sån här megacritvatsare. det finns många synergier på luck som jag misstänker kommer fungera bra. kommer att satsa på ricochet också, då det kommer ta väldigt länge innan jag får nog med styrka för att modda rustningar =)

jag hoppas att den mycket höga turen kommer göra så att jag hittar bra rustning och sånt.

Postad 15 November 2015 - 13:15

Megaman1
  • Megaman1
  • Beroende

• 1193 inlägg
  • 0

jag dör snart av längtan. har planerat min karaktär ut i fingerspetarna redan!

styrka 2
perception 4
endurance 6
charisma 1
intelligence 1
luck 9

då maxar man exp med idiot savant (finns en video på tuben om att det lönar sig att köra den) samt väntar till bubbleheaden för att få max luck. intelligens höjer man efter hand till 3 så att man får gun nut.

styrka går nog att byta ut mot P eller E när jag funderar på det, det gav inte så mycket mer att lyfta saker såg jag.

förbenat... jag kommer inte kunna hålla mig två veckor till, trots att jag inte kommer hinna spela innan julen =)

Gulligt att du kör samma som du själv irl. Men lite hög styrka har du nog valt..

Redigerat av Megaman1, 15 November 2015 - 13:15.

Postad 15 November 2015 - 13:21

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

• 18233 inlägg
  • 0

Gulligt att du kör samma som du själv irl. Men lite hög styrka har du nog valt..

Sod off! :D

Postad 15 November 2015 - 13:33

moparman
  • moparman
  • Über-Guru

• 11727 inlägg
  • 0

Jo de är sjukt vad ja gjort bort mig med lvl :-)

Jaja,är ju inte bortkastat men..

Fruktansvärt dåligt förklarat ..Eller inte alls haha

Postad 15 November 2015 - 13:41

Unregisteredbb649a5e
  • Unregisteredbb649a5e
  • Guru

• 4239 inlägg
  • 1

finns för mycket att välja mellan i perks!!! är ju skitsvårt att veta vad man ska välja fan. lär ju bli nån j*vla lolgubbe i slutända :D

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.