Titanfall [XB1]
493 svar till detta ämne
Postad 31 March 2014 - 06:20
SejLax
-
SejLax
-
Beroende
-
-
1495 inlägg
Jag har fokuserat på att ta IMC- och Militia elite pilot i några dagar. Dvs vinn på alla campaignbanor med båda sidor.
Jobbigt av två anledningar. 1, jag gillar inte campaign. 2, man har ingen aning om vilka banor man har vunnit så man måste börja om från början och föra anteckningar.
Igår tog jag till slut den sista iaf så nu behöver jag inte köra campaign längre. Äntligen!
Jag spelar gärna lite i lag också för min W/L är bara på 47% just nu. Inte så farligt kanske men det känns som jag förlorar hela tiden, och det är irriterande för jag ligger ofta med i toppen i mitt eget lag.
Postad 31 March 2014 - 06:36
Bergan
-
Bergan
-
Veteran
-
-
2231 inlägg
Körde bara en match igår. Var rätt trött men det blir mer i veckan iaf.
Fick in en skön kill på den matchen jag körde iaf.
https://onedrive.live.com/redir?resid=991C58120964B1AE!1442&authkey=!ADZM4YYeMj9782s&ithint=video%2c.mp4
Postad 31 March 2014 - 10:09
SejLax
-
SejLax
-
Beroende
-
-
1495 inlägg
Snyggt att du först dodgeade hans spark.
Jag kommer också spela i veckan.
Postad 31 March 2014 - 10:37
La Cucaracha
-
La Cucaracha
-
Mästare
-
-
2830 inlägg
Nån som köpt season pass på detta än?
Man får inget extra för tillfället isf eller?
Postad 31 March 2014 - 10:43
Bergan
-
Bergan
-
Veteran
-
-
2231 inlägg
Nån som köpt season pass på detta än? Man får inget extra för tillfället isf eller?
Jag har köpt. Vad jag förstått så får du inget extra med season pass, bara billigare.
Postad 31 March 2014 - 21:03
SejLax
-
SejLax
-
Beroende
-
-
1495 inlägg
Riktigt bra spelat Bergan och ryst! Min router hängde sig - det räckte med att starta om den men det passar bra att sova nu. Tack för ikväll! Spelar gärna mer senare i veckan.
Postad 31 March 2014 - 23:12
ryst
-
ryst
-
Forumräv
-
-
908 inlägg
jepp, bra "game" boys. Är oftas på runt kl20 på vardagar så det är bara att dra iväg en invite.
Postad 31 March 2014 - 23:28
SC-Zap
-
SC-Zap
-
Guru
-
-
6963 inlägg
Kom in lite sent där, satt med Forza 5. Får bli mer än en omgång nästa gång.
Postad 01 April 2014 - 09:15
Bergan
-
Bergan
-
Veteran
-
-
2231 inlägg
Var väldigt kul att spela!
Rätt kul när det är mycket ös och inte en enda säger ett ord i partyt!
Postad 01 April 2014 - 12:42
Unregistered5deb0b1d
-
Unregistered5deb0b1d
-
Guru
-
-
4329 inlägg
Köpläge för Zoiler? http://se.ign.com/ne...r-optimus-prime Titanfalls nya DLC-trailer introducerar Optimus Prime
Postad 01 April 2014 - 18:54
Zoiler
-
Zoiler
-
Transform
-
-
38134 inlägg
Postad 03 April 2014 - 12:58
Bergan
-
Bergan
-
Veteran
-
-
2231 inlägg
När man siktar som en kråka får man ta till andra medel...
http://1drv.ms/1otAWQD
Postad 03 April 2014 - 13:17
SejLax
-
SejLax
-
Beroende
-
-
1495 inlägg
När man siktar som en kråka får man ta till andra medel...
http://1drv.ms/1otAWQD
Hehe nice. Jag har provat satchel charge lite grann men jag kommer inte överrens med den. Jag är van vid att kunna kasta långt med handgranaten. Vad tycker du är fördelarna med satchel charge?
Postad 03 April 2014 - 13:23
Bergan
-
Bergan
-
Veteran
-
-
2231 inlägg
Tycker främsta fördelen är att du kan köra rodeo på en Titan, tömma ett magasin och sedan dumpa alla satchel charges, hoppa från och detonera. Skulle du sedan ha perken "dead mans hand" så sprängs allt du lagt ut om du själv råka dö.
Sedan kan man skicka dessa rätt långt och de har en rätt bra sprängverkan, samt att du själv väljer när de ska detonera.
Du kan ju slänga ut ett par runt ett område för att ta fram ditt primära vapen. När du sedan vill detonera trycker du bara på X två gånger snabbt. Kan vara bra när man kör Hardpoint och vill hålla sin bas.
Postad 03 April 2014 - 13:27
SejLax
-
SejLax
-
Beroende
-
-
1495 inlägg
Hade aldrig tänkt på att de går att använda mot Titans.
Jag ska nog prova spela lite mer med satchel charge idag.
Postad 04 April 2014 - 23:41
bananplanta
-
bananplanta
-
Veteran
-
-
2143 inlägg
Kört ca 12 h idag.Tycker det är riktigt kul, inte många sekunder utan action under matcherna, har då kört mestadels Attrition och Hardpoint. Körde betan på PC, men tyckte att det verkade passa bättre på konsol och det hade jag nog rätt i, åtminstone i mitt tycke.
Upplever ganska mycket både framedrops och screentearing, men det kanske är något som löses längre fram eller helt enkelt beror på servern.
Postad 07 April 2014 - 15:10
Agathorn
-
Agathorn
-
Forumräv
-
-
643 inlägg
Jag har också köpt Titanfall och tycker det är ett gott spel för lite hjärndött action på något sätt! Man blir inte förbannad när man dör som i CoD t.ex.  Frameraten är allt annat är skoj och jag har svårt att se att utvecklarna kommer fixa det. Kanske blir det bättre i Titanfall 2. Det beror inte på vilken server du är kopplad emot. Kört ca 12 h idag.Tycker det är riktigt kul, inte många sekunder utan action under matcherna, har då kört mestadels Attrition och Hardpoint. Körde betan på PC, men tyckte att det verkade passa bättre på konsol och det hade jag nog rätt i, åtminstone i mitt tycke. Upplever ganska mycket både framedrops och screentearing, men det kanske är något som löses längre fram eller helt enkelt beror på servern.
Postad 08 April 2014 - 05:28
Drey123
-
Drey123
-
Veteran
-
-
1960 inlägg
Fameraten på One är bra är det den eller Xbox360 versionen du kör?
Postad 08 April 2014 - 05:58
La Cucaracha
-
La Cucaracha
-
Mästare
-
-
2830 inlägg
Fameraten på One är bra är det den eller Xbox360 versionen du kör?
Frameraten är långt ifrån grym på Titanfall till One, duglig men långt ifrån några stabila 60fps. Hade en dropp igår så hela spelet stod still nästan.
Postad 08 April 2014 - 06:34
Agathorn
-
Agathorn
-
Forumräv
-
-
643 inlägg
hehe nej frameraten på xbox one är inte alls bra. Alla är inte lika känsliga för frameratedrops bara. Redan haft diskussionen med vissa på frameratedropen som kom med en patch till CoD ghosts i en patch. ingen kunde känns det utom jag verkade det som. Sedan såg jag beviset på "DigitalFoundry" kanalen på youtube.
De har även frameratetester på xbox one versionen av Titanfall (har det ens kommit någon 360 version? det har jag missat då) där ser man att frameraten är oftast runt 30-45 fps med dippar ner under 30 fps också ibland när många titans är inblandade. För att inte prata om rena 0 fps under korta ögonblick när man spelar.
Personligen tycker jag det tar bort en hel del av flytet och spelglädjen men jag försöker ignorera det så gott jag kan.
Postad 08 April 2014 - 07:16
Chrester
-
Chrester
-
Forumräv
-
-
737 inlägg
Det är även oroväckande framedrops på BF4  De har nog lite att jobba med , både på konsolen och spelen.
Postad 08 April 2014 - 07:31
Bergan
-
Bergan
-
Veteran
-
-
2231 inlägg
Det är även oroväckande framedrops på BF4 De har nog lite att jobba med , både på konsolen och spelen.
Prova deras testserver på BF4, de har löst problemen där. Rullar väl snart ut på övriga server.
Postad 08 April 2014 - 07:48
Chrester
-
Chrester
-
Forumräv
-
-
737 inlägg
Hur hittar jag testservern?
Låter ju lovande ifall det blir upplevs bättre på testservern.
Postad 08 April 2014 - 07:57
Agathorn
-
Agathorn
-
Forumräv
-
-
643 inlägg
Ja BF4s framerate är ju inte skoj direkt. Speciellt inte Naval Strike där det är helt ostelbart. 0,5 sec freezelags varje sekund. Så jag spelar inte de kartorna nu. Hoppas de löst det nu då snart kanske!
Det är i alla fall lite mer förlåtande i det spelet med tanke på vilket view distance vi snackar där! Det är ju väldigt mycket mer grafik än Titanfall.
Men ja, hoppas såklart det blir ännu bättre framöver även i BF4! Eller kanske i BF5 då om man ska vara lite mer realistisk.
Postad 08 April 2014 - 09:25
Drey123
-
Drey123
-
Veteran
-
-
1960 inlägg
Då är jag inte så känslig helt enkelt för jag märker inte det.
Dock kan jag märka när det är stora drops som ni ovan påpekar. Jag upplever dock inte att det är så ofta så det blir ett problem.
Postad 08 April 2014 - 10:53
bananplanta
-
bananplanta
-
Veteran
-
-
2143 inlägg
Trodde faktiskt det skulle flyta bättre eftersom betan på PC var så pass lättdriven. Men men, det är ändå jäkligt kul vilket är huvudsaken egentligen
Postad 08 April 2014 - 11:17
SejLax
-
SejLax
-
Beroende
-
-
1495 inlägg
Märker inte av det heller. Tycker det flyter riktigt bra. Det är bara nån gång ibland som jag ser lite tearing. Dom använder någon sorts dynamisk v-sync vad jag förstår. Men det stör mig inte heller då det är så sällan jag ser det.
Postad 08 April 2014 - 15:08
Unregistereddacc42d3
-
Unregistereddacc42d3
-
Amatör
-
-
60 inlägg
Tjena,
Spelar mycket Titanfall, men oftast själv. Hakar gärna på om nån vill lira. Är rätt seriös när jag väl kör, vill vinna :-)
GT: jOSTLUND
Postad 10 April 2014 - 06:37
Bergan
-
Bergan
-
Veteran
-
-
2231 inlägg
Kul med ett helt lag igår, riktigt bra första match och tyvärr enda matchen jag kunde spela.
Vi verkligen krossade dem i Hardpoint!
Postad 10 April 2014 - 11:09
SejLax
-
SejLax
-
Beroende
-
-
1495 inlägg
Ja det måste vi göra om. Win 50 matches-achievementsen kommer mycket fortare när man spelar med folk som faktiskt vill vinna.
Postad 10 April 2014 - 15:51
Unregistereddacc42d3
-
Unregistereddacc42d3
-
Amatör
-
-
60 inlägg
Respawn skriver på Twitter att man släpper en update i kväll/i natt. Bland annat private matches och en rejäl minskning på gooser-challenge i gen 5 - från 50 ejecting pilots till endast fem.
Postad 10 April 2014 - 16:06
Unregistereddacc42d3
-
Unregistereddacc42d3
-
Amatör
-
-
60 inlägg
Postad 10 April 2014 - 18:31
SejLax
-
SejLax
-
Beroende
-
-
1495 inlägg
Respawn skriver på Twitter att man släpper en update i kväll/i natt. Bland annat private matches och en rejäl minskning på gooser-challenge i gen 5 - från 50 ejecting pilots till endast fem.
Detta med 50 ejecting pilots fick jag höra igår. Tack o lov att dom ändrat detta! Jag är snart på gen 3 och har totalt 3 såna kills.  Party colors! Grymt. Polarna får en egen färg på minimappen bland annat.
Redigerat av SejLax, 10 April 2014 - 18:34.
Postad 11 April 2014 - 20:32
Zoiler
-
Zoiler
-
Transform
-
-
38134 inlägg
MHB:s recensionPostar Filips recension här också, dock av PC-versionen.
Postad 13 April 2014 - 18:00
ibeardtech
-
ibeardtech
-
Lärjunge
-
-
368 inlägg
Vart med XB1 idag! Pma ert nick så kör vi ;p
Postad 13 April 2014 - 18:29
ChristofferL
-
ChristofferL
-
Användare
-
-
109 inlägg
Jag har fokuserat på att ta IMC- och Militia elite pilot i några dagar. Dvs vinn på alla campaignbanor med båda sidor.
Jobbigt av två anledningar. 1, jag gillar inte campaign. 2, man har ingen aning om vilka banor man har vunnit så man måste börja om från början och föra anteckningar. Igår tog jag till slut den sista iaf så nu behöver jag inte köra campaign längre. Äntligen!
Jag spelar gärna lite i lag också för min W/L är bara på 47% just nu. Inte så farligt kanske men det känns som jag förlorar hela tiden, och det är irriterande för jag ligger ofta med i toppen i mitt eget lag.
47% är ju inte alla illa ;-) men förstår exakt vad du menar. Min win loss 37 %... Man ska bara ha tur att hamna på ett bra lag... Någon som tagit alla acheivements än?
Redigerat av ChristofferL, 13 April 2014 - 18:28.
Postad 14 April 2014 - 21:05
Unregistereddacc42d3
-
Unregistereddacc42d3
-
Amatör
-
-
60 inlägg
47% är ju inte alla illa ;-) men förstår exakt vad du menar. Min win loss 37 %... Man ska bara ha tur att hamna på ett bra lag...
Någon som tagit alla acheivements än? 
Har runt 720/1000 eller nåt just nu, men fullt kommer jag nog aldrig ta. Dessa känns för kluriga: "Killed all pilots during the evacuation single-handedly" "Killed an ejecting Pilot with the Plasma Railgun". Gnetar annars på och snart uppe i gen 5. Underbart spel.
Postad 14 April 2014 - 22:32
ChristofferL
-
ChristofferL
-
Användare
-
-
109 inlägg
Tyckte inte de var speciellt roligt första timmarna !  allt gick så otroligt fort . Men nu när man kommit in i spelet och blivit bättre så är de riktigt grymt. Finns youtube videos på kill ejecting pilots. Lättats att fixa det när med kör last titan standing mode.  fast hur man ska döda alla själv under evacuation tycker jag låter grymt svårt haha.
Postad 15 April 2014 - 06:12
SejLax
-
SejLax
-
Beroende
-
-
1495 inlägg
Den achievementen att döda alla under evacuation fick jag väldigt tidigt. Var nog ren tur.
Jag har försökt hur länge som helst att skjuta en pilot i luften med plasman men det är helt omöjligt. Allt det gör är att det förstör mina stats för jag är så jäkla dålig med den. Jag tänkte man kanske skulle ta den achievementen i en privat match med nån av er. Borde funka. *fusk* 
Iofs så blev jag nyss gen 3 och requirements för nästa generation är ju att döda en jäkla massa med plasman så jag kanske får den automatiskt under denna generationen.
Jag siktar på att ta alla achievements men som småbarnsförälder så är det ett långsiktigt projekt.
Postad 15 April 2014 - 08:35
ChristofferL
-
ChristofferL
-
Användare
-
-
109 inlägg
Den achievementen att döda alla under evacuation fick jag väldigt tidigt. Var nog ren tur.
Jag har försökt hur länge som helst att skjuta en pilot i luften med plasman men det är helt omöjligt. Allt det gör är att det förstör mina stats för jag är så jäkla dålig med den. Jag tänkte man kanske skulle ta den achievementen i en privat match med nån av er. Borde funka. *fusk*  Iofs så blev jag nyss gen 3 och requirements för nästa generation är ju att döda en jäkla massa med plasman så jag kanske får den automatiskt under denna generationen.
Jag siktar på att ta alla achievements men som småbarnsförälder så är det ett långsiktigt projekt.
Mycket bra ide att fixa den under privat match  har själv inte den. Min Gametag: Porjus. Lägg till om du har lust! Har själv en liten grabb på 10 månader så blir inte så mycket tid till spel hehe
Postad 15 April 2014 - 11:24
ryst
-
ryst
-
Forumräv
-
-
908 inlägg
Iofs så blev jag nyss gen 3 och requirements för nästa generation är ju att döda en jäkla massa med plasman så jag kanske får den automatiskt under denna generationen.
Lycka till  Själv hade jag problem med att bara få 50 titan kills med den där skräpbössan. Fick precis 50 när jag nådde lv50 men inte f-n lyckades jag träffa en enda pilot under "gen3" :/ Har bara 1 "kill ejection pilot" och den fick jag med C4 eller vad den nu heter.
Postad 15 April 2014 - 12:24
Cthugha
-
Cthugha
-
Användare
-
-
189 inlägg
Tror inte man låsa upp achievements (eller challenges) i privata matcher...
Postad 15 April 2014 - 14:23
SejLax
-
SejLax
-
Beroende
-
-
1495 inlägg
Mycket bra ide att fixa den under privat match har själv inte den. Min Gametag: Porjus. Lägg till om du har lust! Har själv en liten grabb på 10 månader så blir inte så mycket tid till spel hehe 
Nu har jag addat dig. Min gamertag är: Skitarsle. Lycka till Själv hade jag problem med att bara få 50 titan kills med den där skräpbössan. Fick precis 50 när jag nådde lv50 men inte f-n lyckades jag träffa en enda pilot under "gen3" :/
Har bara 1 "kill ejection pilot" och den fick jag med C4 eller vad den nu heter.
Ja den är helt värdelös! Jag ser inte fram emot den här generationen... Jag har bara 2 ejection kills. Lättaste vapnet för att få det är chaingun skulle jag tro. Men alla cloakar ju när dom ejectar. Svårt som fan. Är ju nästan ogörbart med plasman eftersom att den ejectande piloten också kan styra rätt bra i luften och med plasman måste man ju leda skottet lite före.
Redigerat av SejLax, 15 April 2014 - 14:24.
Postad 15 April 2014 - 14:26
SejLax
-
SejLax
-
Beroende
-
-
1495 inlägg
Tror inte man låsa upp achievements (eller challenges) i privata matcher...
Faan!!  Du har säkert rätt. Skulle vara för lätt att boosta antar jag.
Redigerat av SejLax, 15 April 2014 - 14:27.
Postad 15 April 2014 - 14:43
letmefly
-
letmefly
-
Veteran
-
-
2258 inlägg
Nu har jag addat dig. Min gamertag är: Skitarsle.
Där är du ju - vad tusan - in i Trials Fusion-tråden och peppa lite nu
Postad 15 April 2014 - 17:12
ChristofferL
-
ChristofferL
-
Användare
-
-
109 inlägg
Loggar in på ett par timmar när sonen har somnat så testar vi om de går att fixa acheivements i private matcher.
Postad 15 April 2014 - 17:32
SejLax
-
SejLax
-
Beroende
-
-
1495 inlägg
Loggar in på ett par timmar när sonen har somnat så testar vi om de går att fixa acheivements i private matcher. 
Jag kan nog spela en sväng ikväll efter att ungarna somnat. Jag ställer upp på ett test.  Där är du ju - vad tusan - in i Trials Fusion-tråden och peppa lite nu 
Nu har jag hittat Trials-tråden!
Redigerat av SejLax, 15 April 2014 - 17:36.
Postad 15 April 2014 - 20:23
Cthugha
-
Cthugha
-
Användare
-
-
189 inlägg
Faan!! Du har säkert rätt. Skulle vara för lätt att boosta antar jag.
Jag har alltid rätt  "There is no XP gain, challenge progress, or achievement unlocking while in a Private Match. For this beta, the Last Game Summary screen will display what you would have earned in normal play outside of Private Match, but be aware that this progress will not be recorded to your lifetime total." http://www.titanfall...atch-update-two
Postad 16 April 2014 - 06:30
La Cucaracha
-
La Cucaracha
-
Mästare
-
-
2830 inlägg
Lycka till Själv hade jag problem med att bara få 50 titan kills med den där skräpbössan. Fick precis 50 när jag nådde lv50 men inte f-n lyckades jag träffa en enda pilot under "gen3" :/
Har bara 1 "kill ejection pilot" och den fick jag med C4 eller vad den nu heter.
Hade runt 50 kills vid lvl 40 med den, riktig pain om the ass att använda. Får alltid assists med den bara då nån alltid ska komma upp och dra iväg sista salvan med chaingun eller liknande och sno killen. Träffa en ejecting pilot är bara löjligt, man får ju ha perken så man slipper ladda upp skiten iaf till att börja med men det känns ändå mer eller mindre omöjligt. 95% tur får man nog ha.
Postad 18 April 2014 - 15:36
letmefly
-
letmefly
-
Veteran
-
-
2258 inlägg
Om någon inte skaffat detta än så finns det på zavvi för 30 pund under långfredagen.
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Media & Mediauppspelning
-
→
Spelkonsoler & PC-spel
-
→
Xbox
-
Personuppgiftspolicy
|
-
Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
nimman
2026-06-08 07:49:07
-
-
-
Två sittplatser men behöver två till
genstruktur
2026-06-04 20:51:09
-
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|