Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Google Chromecast (gen 1)

1018 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
Google Chromecast (Gen 1) (Mediaspelare) 7 7,98 (227) 159:-

Postad 20 maj 2014 - 11:04

jimjans
  • jimjans
  • Mästare

• 3 659 inlägg
  • 0

Nej men har testat nu, spelade tyvärr ingen som helst roll. Är verkligen otroligt att man inte fixat det här än med Silverlight, när man söker på problemet så verkar det ju funnits ända sen lanseringen av skiten.
Nu är jag inte riktigt säker på vad judder är för något men problemet är som jag skrivit, när spelarna sätter fart så liksom hackar de sig fram över isen, ser ut som varannan bildruta försvinner.
Så när man skickar det vidare fran viaplayappen på sin surfplatta så använder sig Chromecast av Silverlight föra att spela upp det alltså eftersom det bara är med det som problemet existerar?
Hade ju varit smutt om man kunnat installera Viaplayappen på den eller om den speglat skärmen från surfplattan rakt av.

. Har du samma problem om du kör netflix? Dom använder sig också av silverlight .
Ser precis som dig en hackande bild när jag använder viaplay och det gäller även när jag använder Appletv och ps3 om uppspelare så tror inte det är silverlight som strular...

Postad 20 maj 2014 - 11:09

Enator
  • Enator
  • Guru

• 4 026 inlägg
  • 0

Tror/vet du om det bara gäller beta.svtplay.se eller kommer det att gälla appen (som jag hoppas att den kommer snart) också?

Det ut att det fungera hos Unlocator. De bad mig att rensa min browser cache men det hjälper inte mig. Som jag ser det kan vara kombinationen av D-Link samt dd-wrt som ställer till problem hos mig. Men någon här kanske kan testa och se om SVTPlay live fungerar med Unlocator?

Postad 20 maj 2014 - 20:39

InzZzomnia
  • InzZzomnia
  • Amatör

• 58 inlägg
  • 0

. Har du samma problem om du kör netflix? Dom använder sig också av silverlight .
Ser precis som dig en hackande bild när jag använder viaplay och det gäller även när jag använder Appletv och ps3 om uppspelare så tror inte det är silverlight som strular...

Har inte Netflix så det vet jag inte.
Efter att jag testat vad som känns som precis allt så har jag svårt och se att det inte skulle bero på Silverlight för när jag hade tillgång till direktlänkar till deras streams flöt det på hur bra som helst och kollar jag i deras app på surfplattan funkar det också felfritt.
Sen beror det ju på vad man kollar på också, i ett vanligt program eller en film märks det ju inte så väl, om ens alls, men så fort det blir lite fart på rörelserna så skiter det sig.
Men låter ju onekligen konstigt att du har samma problem på sånt som inte kör Silverlight, det är inte bara "vanligt" hackande du har? ;)

Postad 20 maj 2014 - 21:44

jimjans
  • jimjans
  • Mästare

• 3 659 inlägg
  • 0
Netflix använder silverlight och inget judder eller hackande när jag använder rätt refreshrate och uppspelning i webbläsaren chrome...

Postad 21 maj 2014 - 22:08

InzZzomnia
  • InzZzomnia
  • Amatör

• 58 inlägg
  • 0
Massupp[I AM A SPAMMER]de nog vad du skrev, my bad.
Men då är ju frågan vad Viaplay gör för fel när de manglar sina sändningar genom Silverlight för som jag skrev så funkar (funkade) direktlänkarna utan problem. Får väl kontakta dem om det men chansen att man skall få ett vettigt svar är väl tyvärr minimal..

Postad 22 maj 2014 - 07:39

BrittBastard
  • BrittBastard
  • Oppa is gangnam style

• 7 899 inlägg
  • 0

Massupp[I AM A SPAMMER]de nog vad du skrev, my bad.
Men då är ju frågan vad Viaplay gör för fel när de manglar sina sändningar genom Silverlight för som jag skrev så funkar (funkade) direktlänkarna utan problem. Får väl kontakta dem om det men chansen att man skall få ett vettigt svar är väl tyvärr minimal..

:D

:lol:

In i SAOL!

Redigerat av BrittBastard, 22 maj 2014 - 07:39.

Postad 18 juni 2014 - 10:22

Dead_Silent
  • Dead_Silent
  • Wannabe

• 15 inlägg
  • 1
Hej!

Idag streamar jag film trådlöst från min NAS (Synology DS212j) till Playstation 3. Men nu funderar jag på att ersätta PS3:an med en Chromecast. Så, vet någon här om jag kan se filmer lagrade på NAS:en via en Chromecast?

Tacksam för svar!

//Jens

Postad 18 juni 2014 - 16:54

alfista
  • alfista
  • Veteran

• 2 230 inlägg
  • 0

Så, vet någon här om jag kan se filmer lagrade på NAS:en via en Chromecast?

Funkar inte riktigt så, och poängen med Chromecast var ju inte uppspelning av lokalt material så även om man nu lyckats med det via några omvägar så skulle jag ändå valt en mediaspelare som faktiskt var avsedd att göra det du vill. Brukar bli minst huvudvärk på det viset.

Postad 19 juni 2014 - 06:21

Perrablerra
  • Perrablerra
  • Wannabe

• 32 inlägg
  • 0
Någon som vet hur man får ut ljudet från datorn när man kör denna lilla makapär? Som det är nu skickar den enbart till chromecasten och jag har den i en projektor. Har ingen reciver att koppla mellan.

Postad 19 juni 2014 - 06:33

Enator
  • Enator
  • Guru

• 4 026 inlägg
  • 0
Det kommer inte att gå eftersom du kopplar din projektor till din router och där ljudet ingår i köpet. :)

Postad 19 juni 2014 - 07:02

Perrablerra
  • Perrablerra
  • Wannabe

• 32 inlägg
  • 0

Det kommer inte att gå eftersom du kopplar din projektor till din router och där ljudet ingår i köpet. :)

Synd. Då får jag sälja skiten.

Postad 19 juni 2014 - 08:31

Dead_Silent
  • Dead_Silent
  • Wannabe

• 15 inlägg
  • 0

Funkar inte riktigt så, och poängen med Chromecast var ju inte uppspelning av lokalt material så även om man nu lyckats med det via några omvägar så skulle jag ändå valt en mediaspelare som faktiskt var avsedd att göra det du vill. Brukar bli minst huvudvärk på det viset.

Tack för svaret! :) Jag kikar vidare på andra lösningar!

Postad 19 juni 2014 - 09:29

hifimarcus
  • hifimarcus
  • Guru

• 4 251 inlägg
  • 0

Köp en väldigt billig receiver istället, finns många fördelar där :)

Postad 19 juni 2014 - 13:36

Enator
  • Enator
  • Guru

• 4 026 inlägg
  • 2

Det är mycket viktigt innan man köper skiten ställer man frågan sedan köper man det LOL

Ett bra exempel på denna är detta omdöme:

"Uselt, har köpt chromecast som komplement till Apple TV men måste säga att den är komplett värdelös, tur att det bara var 300 kronor, men ändå synd att jag kastat pengar i sjön. Försökte streama en film från datorn men funkar ej, SVT Play hackar, YouTube hackar osv. Det kanske går att få till det men jag har inte tålamod"

Jag undrar bara vart i hela värden Google hävdat att det skall gå strema filmer från hårddisken till TV:n?
Eller Chromecast skall fungera ihop med SVT Play utan att SVT utvecklar denna funktion i sin SVT Play?

Redigerat av Enator, 19 juni 2014 - 13:46.

Postad 19 juni 2014 - 13:46

mr.keyser
  • mr.keyser
  • Beroende

• 1 266 inlägg
  • 2

Det är mycket viktigt innan man köper skiten ställer man frågan sedan köper man det LOL

Det är bättre att tänka ihop hur man själv tror och önskar att en produkt ska fungera, sen köper man den och blir besviken. :)

Postad 19 juni 2014 - 14:08

Benkke
  • Benkke
  • Mega-Guru

• 7 289 inlägg
  • 1

Det är bättre att tänka ihop hur man själv tror och önskar att en produkt ska fungera, sen köper man den och blir besviken. :)

Ja. Gör inte alla så?

Postad 19 juni 2014 - 14:24

Enator
  • Enator
  • Guru

• 4 026 inlägg
  • 0
Syftet med detta forum är att man skall undersöka först och köpa sedan ;)

Postad 19 juni 2014 - 14:47

Benkke
  • Benkke
  • Mega-Guru

• 7 289 inlägg
  • 0
Kunde man aldrig tro

Postad 19 juni 2014 - 15:46

jimjans
  • jimjans
  • Mästare

• 3 659 inlägg
  • 0

Syftet med detta forum är att man skall undersöka först och köpa sedan ;)

Jobbigt om ingen köper och testar dock...

Plex funkar jättebra om man vill ha chromecast som medispelare med alla play kanaler alla videoformat funkar också...

Redigerat av jimjans, 19 juni 2014 - 15:46.

Postad 19 juni 2014 - 16:46

Aristoteles
  • Aristoteles
  • Lärjunge

• 269 inlägg
  • 0

Chromecast använder inte Silverlighet utan har en egen decoder för avkoda videoströmmarna mm (https://developers.g...e.com/cast/docs). Enheten som man använder för att styra Chromecast kan i princip ses som en dum fjärrkontroll tillskillnad från Airplay där paddan, mobilen etc streamar information till mottagaren (Apple TV).
Dock har jag märkt att Netflix funkar bättre än Viaplay på Chromecast och det beror nog på att Netflix har en bättre bakomliggande plattform/infrastruktur än Viaplay (gissar jag). Viktigt att man även har en bra mottagning på sitt trådlösa nät. Google borde ha gjort en variant av Chromecast med ethernet port kan man tycka…

Postad 19 juni 2014 - 16:57

jimjans
  • jimjans
  • Mästare

• 3 659 inlägg
  • 0

Chromecast använder inte Silverlighet utan har en egen decoder för avkoda videoströmmarna mm (https://developers.g...e.com/cast/docs). Enheten som man använder för att styra Chromecast kan i princip ses som en dum fjärrkontroll tillskillnad från Airplay där paddan, mobilen etc streamar information till mottagaren (Apple TV).
Dock har jag märkt att Netflix funkar bättre än Viaplay på Chromecast och det beror nog på att Netflix har en bättre bakomliggande plattform/infrastruktur än Viaplay (gissar jag). Viktigt att man även har en bra mottagning på sitt trådlösa nät. Google borde ha gjort en variant av Chromecast med ethernet port kan man tycka…

Största problemet med viaplay är judder och det gäller alla plattformar.
Vet inte om viaplay gör om allt material till 50hz sen matas det ut i 60hz när du tex kör chromecast...

Postad 19 juni 2014 - 19:27

EddieCarlström
  • EddieCarlström
  • Användare

• 222 inlägg
  • 0

Största problemet med viaplay är judder och det gäller alla plattformar.
Vet inte om viaplay gör om allt material till 50hz sen matas det ut i 60hz när du tex kör chromecast...

För mig fungerar Viaplay ganska bra! Dock upplever jag jätte judder med Netflix

Postad 30 juni 2014 - 11:21

NewfarM
  • NewfarM
  • Rookie

• 7 inlägg
  • 0

Hej!

Idag streamar jag film trådlöst från min NAS (Synology DS212j) till Playstation 3. Men nu funderar jag på att ersätta PS3:an med en Chromecast. Så, vet någon här om jag kan se filmer lagrade på NAS:en via en Chromecast?

Tacksam för svar!

//Jens

Om du kör Plex Media Server så fungerar det strålande. Jag har inte använt min HTPC en gång sen jag köpte CC och vill inte gå tillbaka.

Postad 30 juni 2014 - 12:04

hifimarcus
  • hifimarcus
  • Guru

• 4 251 inlägg
  • 0
Chromecast har ju börjat förbättras mer och mer https://www.prisjakt...med_ny_funktion

Som sagt, skulle Spotify officielt stödjas så skulle CC ersätta mångas mediaspelare/HTPC :)

Postad 30 juni 2014 - 13:50

Alezman
  • Alezman
  • Lärjunge

• 450 inlägg
  • 0
Idag har jag en ATV3 och via den kopplat digitalt ljud till min receiever. Om jag skulle byta till en CC setup, hur får jag med mitt flerkanalsljud?

Postad 30 juni 2014 - 14:19

jimjans
  • jimjans
  • Mästare

• 3 659 inlägg
  • 0

Chromecast har ju börjat förbättras mer och mer https://www.prisjakt...med_ny_funktion

Som sagt, skulle Spotify officielt stödjas så skulle CC ersätta mångas mediaspelare/HTPC :)

Nackdelen är ju fortfarande att den skickar ut allt i 60hz dock....

Idag har jag en ATV3 och via den kopplat digitalt ljud till min receiever. Om jag skulle byta till en CC setup, hur får jag med mitt flerkanalsljud?

Ja du får flerkanalsljud...

Postad 30 juni 2014 - 14:31

Unregistered277056c3
  • Unregistered277056c3
  • Guru

• 4 773 inlägg
  • 0

Nackdelen är ju fortfarande att den skickar ut allt i 60hz dock....

Vad finns det för belägg för det?

Postad 30 juni 2014 - 14:40

jimjans
  • jimjans
  • Mästare

• 3 659 inlägg
  • 0

Vad finns det för belägg för det?

vad jag än skickat ut så är det i 60hz det hade varit bra om den haft 24hz också...

Gör man en google sökning så är jag inte ensam . Jag har inte hittat någonstans du kan ändra refreshrate och den gör inte det själv efter video standard...

Redigerat av jimjans, 30 juni 2014 - 14:42.

Postad 01 juli 2014 - 19:56

A Haddock
  • A Haddock
  • Forumräv

• 539 inlägg
  • 0

Du sätter din chromecast direkt i receiverns HDMI-ingång, så skickar den både bild och (flerkanals)ljud den vägen.

Postad 02 juli 2014 - 15:15

Unregistered0650da58
  • Unregistered0650da58
  • Beroende

• 1 220 inlägg
  • 0
Är det någon skillnad på bild/ljudformat mellan chromecasten och Apple-TV? Har båda hemma själv och upplever en bättre bild på CC faktiskt. Edit: Gäller Netflix

Redigerat av Unregistered0650da58, 02 juli 2014 - 15:17.

Postad 02 juli 2014 - 15:26

hifimarcus
  • hifimarcus
  • Guru

• 4 251 inlägg
  • 0

Är det någon skillnad på bild/ljudformat mellan chromecasten och Apple-TV? Har båda hemma själv och upplever en bättre bild på CC faktiskt. Edit: Gäller Netflix

Netflix verkar skilja på många plattformar, hittils tycker jag PS3/4 och CC har bäst. Boxee och AT3 har varit sämre

Postad 10 juli 2014 - 09:02

mr.keyser
  • mr.keyser
  • Beroende

• 1 266 inlägg
  • 0
Nu rullar en uppdatering av telefon/tabet-appen ut som ger möjlighet att spegla skärmen. Fungerar faktiskt ganska bra.
http://chrome.blogsp...to-tv-with.html

Fungerar för tillfället på följande telefoner/tablets:
  • Nexus 4
  • Nexus 5
  • Nexus 7 (2013)
  • Nexus 10
  • Samsung Galaxy S4
  • Samsung Galaxy S4 (Google Play Edition)
  • Samsung Galaxy S5
  • Samsung Galaxy Note 3
  • Samsung Galaxy Note 10
  • HTC One M7
  • HTC One M7 (Google Play Edition)
  • LG G3
  • LG G2
  • LG G Pro 2

Redigerat av mr.keyser, 10 juli 2014 - 09:02.

Postad 10 juli 2014 - 18:27

Meganeoman
  • Meganeoman
  • Beroende

• 1 161 inlägg
  • 0
Är det någon risk att koppla Chromecasten till en receiver? Hur gör man det på rätt sätt?

Postad 10 juli 2014 - 18:52

Benkke
  • Benkke
  • Mega-Guru

• 7 289 inlägg
  • 0
Jag har haft CC i receivern i ett halvår utan problem. Pluggad i en HDMI och en usb-port

Postad 10 juli 2014 - 20:44

Meganeoman
  • Meganeoman
  • Beroende

• 1 161 inlägg
  • 0

Jag har haft CC i receivern i ett halvår utan problem. Pluggad i en HDMI och en usb-port

Har en Onkyo 727, den har ingen usb på baksidan. Går det att lösa ändå med medföljande kabel till 230v?

Postad 10 juli 2014 - 21:05

Benkke
  • Benkke
  • Mega-Guru

• 7 289 inlägg
  • 0
Det är vad den är till för

Postad 10 juli 2014 - 21:07

Meganeoman
  • Meganeoman
  • Beroende

• 1 161 inlägg
  • 0

Det är vad den är till för

Ingen risk att man sabbar receivern då? Läste någonstans att det var någon som testat.

Postad 11 juli 2014 - 06:51

dana666
  • dana666
  • Wannabe

• 20 inlägg
  • 0
s*tan vad bra funktion med Chromecast Mirroring,blev lite sne när dom tog bort Spoticast som jobbade ihop med Spotify,men det förstår man ju nu när man bara Kastar över spotify till TV....Klockrent!

Postad 11 juli 2014 - 07:42

nisseläsk
  • nisseläsk
  • Forumräv

• 742 inlägg
  • 0

Ingen risk att man sabbar receivern då? Läste någonstans att det var någon som testat.

Varför skulla man göra det? Chromecasten skickar bara ut ljud och bild precis som om du kopplar en HTPC, Blu-Ray eller digitalbox till din reciever.

s*tan vad bra funktion med Chromecast Mirroring,blev lite sne när dom tog bort Spoticast som jobbade ihop med Spotify,men det förstår man ju nu när man bara Kastar över spotify till TV....Klockrent!

Tråkigt bara att alltid behöva ha igång TV:n för att lyssna på lite musik. Det bästa vore om Spotify kunde införa Chromecast stöd men det lär väl aldrig hända då de satsar på sin egen Spotify Connect funktion.

Postad 12 juli 2014 - 17:55

ibeardtech
  • ibeardtech
  • Lärjunge

• 368 inlägg
  • 0
Funkar de att strömma från spotify (iphone ipad mac) till chromecast? Hur funkar safari för den?

Postad 12 juli 2014 - 17:58

Unregisteredbb649a5e
  • Unregisteredbb649a5e
  • Guru

• 4 239 inlägg
  • 0
Endast Chrome som kan casta väl?
Spotify fanns det väl spoticast för men det funkar väl inte längre om jag är rätt ute?

Postad 12 juli 2014 - 18:00

ibeardtech
  • ibeardtech
  • Lärjunge

• 368 inlägg
  • 0
Jaha? Läste de gick från iphone / ipad osv?

Postad 12 juli 2014 - 18:12

Benkke
  • Benkke
  • Mega-Guru

• 7 289 inlägg
  • 0
Youtube, Netflix funkar från iDevices

Postad 12 juli 2014 - 18:18

ibeardtech
  • ibeardtech
  • Lärjunge

• 368 inlägg
  • 0
Aiit och plex då?

Postad 12 juli 2014 - 18:42

somoene2
  • somoene2
  • Veteran

• 1 978 inlägg
  • 0
Plex funkar utmärkt.

Postad 15 juli 2014 - 18:26

berne
  • berne
  • Lärjunge

• 487 inlägg
  • 0
jag kan inte lösa de här:(

Det gick inte att ansluta till “Chromecast3664.” Kontrollera att Chromecast-enheten är på och inte för långt bort och att du inte är ansluten till VPN.

varför kan jag inte ansluta den, tips?

Postad 15 juli 2014 - 23:03

Unregistered7f802c91
  • Unregistered7f802c91
  • Lärjunge

• 259 inlägg
  • 0
Google trappar upp tv-kriget mot Apple!

Sökjättens motsvarighet till Apple tv, Google Chromecast, har tidigare varit begränsad av att man endast kan skicka innehåll till tv:n från vissa leverantörer. Nu har Google uppgraderat produkten så att det går att skicka vilket innehåll som helst från mobilen eller surfplattan direkt till tv:n.
http://www.resume.se...iget-mot-apple/

Postad 16 juli 2014 - 08:53

jn82
  • jn82
  • Veteran

• 1 737 inlägg
  • 1

Google trappar upp tv-kriget mot Apple!

Sökjättens motsvarighet till Apple tv, Google Chromecast, har tidigare varit begränsad av att man endast kan skicka innehåll till tv:n från vissa leverantörer. Nu har Google uppgraderat produkten så att det går att skicka vilket innehåll som helst från mobilen eller surfplattan direkt till tv:n.
http://www.resume.se...iget-mot-apple/

F*n vad löjlig rubrik, när blev det egentligen krig att lansera nya produkter.. alla som läser sådana blaskor borde skämmas

Postad 31 juli 2014 - 11:35

Benkke
  • Benkke
  • Mega-Guru

• 7 289 inlägg
  • 0
Videostream for Chromecast har utvecklats en hel del sen sist jag testade. Klarar nu AVI mm

Postad 31 juli 2014 - 11:54

Unregisteredbb649a5e
  • Unregisteredbb649a5e
  • Guru

• 4 239 inlägg
  • 0
videostream är helt awesome. var så jävla intresserad av playlist så var tvungen att köpa det med. hade önskat att den faktiskt kom ihåg vilken fil man såg senast, men i övrigt funkar det hur bra som helst.

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny hifi-bänk - Jobb kvar
    joga
    2025-05-15 21:43:01
  • JBL M2 & BMS SUB
    Anton
    2025-05-15 16:51:15
  • Kant läckage
    GothiaTekSwe
    2025-05-14 13:29:53
  • Kant läckage
    GothiaTekSwe
    2025-05-14 13:13:49
  • Ny surround JTR Noesis 110HT
    mange87a
    2025-05-14 12:44:27
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2025 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.