Problemet fanns inte när streamern var ny utan uppkom efter mjukvaruuppdateringen. Det kan kanske vara så illa att hårdvaran inte räcker till för dom mjukvaruuppdateringar som gjorts. Det är faktiskt känt att minnet i streamern inte är tillräckligt för att kunna utnyttja DAC:ens fulla potentional.Buddypresley, här har du nr 5 som upplevt att Argon Stream 2 fimpar ca 1 sekund i början av varje låt. Lämnade tillbaka min idag på Sveavägen i Stockholm där butikschefen ikväll (tack :-) bekräftade att det är ett känt fel. Vad jag dessutom märkte var att via optiska inkopplingen ( en "unique selling point") för mej så blir det ett hörbart knäppljud mellan varje låt jag spelar. Även detta var tydligen ett känt fel. Hoppas på en snar fix, annars lutar det åt en Onkyo TX-NR535 som dessutom fixar 24/192 på mina FLACs. Tack alla som skrivit om problemet.
Spotify Connect. Bra eller dåligt?
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
1 424:- | |
![]() |
![]() |
![]() |
899:- | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser |
Postad 04 oktober 2014 - 10:31
Postad 04 oktober 2014 - 19:55
Postad 05 oktober 2014 - 08:51
EDIT:
Laddade ner Spotify Beta http://community.spo...eta/td-p/932803 och där fanns connect!

Redigerat av ekon, 05 oktober 2014 - 09:06.
Postad 05 oktober 2014 - 09:56
Ah, såg nu att du hade fått igång det med en beta version.
Jag hsr inte använt Spotify på datorn på jätte länge. Men igår när jag startade Spotify så installerades en ny version direkt.
Redigerat av EddieCarlström, 05 oktober 2014 - 10:06.
Postad 05 oktober 2014 - 10:22
Men det är väl connect du har där? Det som gjorde mig glad är surfplatta till PC alltså styra Spotify från plattan. Men det kanske är en gammal nyhet
Ah, såg nu att du hade fått igång det med en beta version.
Jag hsr inte använt Spotify på datorn på jätte länge. Men igår när jag startade Spotify så installerades en ny version direkt.
Måste vara nytt för jag har inte kunnat styra spotify från surfplatttan innan
Postad 05 oktober 2014 - 13:09
Redigerat av Mange36, 05 oktober 2014 - 13:10.
Postad 05 oktober 2014 - 13:49
Konstigt att det inte fungerar för dig, Buddypresley. Jag blev nyfiken och installerade också beta-versionen. Fungerar utan problem, kan spela upp via Bluesound Node. Kör Windows 8.1, om det kan ha betydelse.
Använder också Windows 8.1 och connect funkar kanon. Inget beta version eller så
Redigerat av EddieCarlström, 05 oktober 2014 - 13:50.
Postad 05 oktober 2014 - 14:11
Tack för länken. Connect fungerar klockrent i betan. Undra vad Argon och Bluesound m.fl. tycker om detta. Det kommer nog påverka deras försäljning.Kan du posta en bild på hur det ser ut? Jag har inte fått någon connect funktion ännu.
EDIT:
Laddade ner Spotify Beta http://community.spo...eta/td-p/932803 och där fanns connect!
Det är irriterande att funktionen "Your Music" saknas i iPad. Det hade varit trevligt att ha tillgång till den nu.
Låter kanske som en dum fråga, men misstag sker. Har du laddat ner rätt version, dvs. versionen för Windows om du kör Windows på datorn?Jag installerade Spotify beta men det går inte att öppna programmet.
Postad 05 oktober 2014 - 14:29
Ingen fråga är för dum. Jo jag har laddat ner rätt version. Jag testade på en annan dator med Win7 och då funkade det, men det funkar inte på den nyaste med 8.1.Tack för länken. Connect fungerar klockrent i betan. Undra vad Argon och Bluesound m.fl. tycker om detta. Det kommer nog påverka deras försäljning.
Det är irriterande att funktionen "Your Music" saknas i iPad. Det hade varit trevligt att ha tillgång till den nu.
Låter kanske som en dum fråga, men misstag sker. Har du laddat ner rätt version, dvs. versionen för Windows om du kör Windows på datorn?
Postad 05 oktober 2014 - 14:40
Ingen fråga är för dum. Jo jag har laddat ner rätt version. Jag testade på en annan dator med Win7 och då funkade det, men det funkar inte på den nyaste med 8.1.
Kan vara någon uppdatering som saknas i 8.1 eller ett antivirus som blockerar. Kanske har det också betydelse om man kör intallationsfilen som administratör eller inte.
Ingen fråga är för dum. Jo jag har laddat ner rätt version. Jag testade på en annan dator med Win7 och då funkade det, men det funkar inte på den nyaste med 8.1.
Kan vara någon uppdatering som saknas i 8.1 eller ett antivirus som blockerar. Kanske har det också betydelse om man kör intallationsfilen som administratör eller inte.
Postad 05 oktober 2014 - 15:25
Hm, klurigt. Föreslår att du prova med en gammal klassisk lösningIngen fråga är för dum. Jo jag har laddat ner rätt version. Jag testade på en annan dator med Win7 och då funkade det, men det funkar inte på den nyaste med 8.1.
- avinstallera spotify
- starta om datorn
- installera Spotify på nytt.
Den sekvensen brukar ofta lösa problem av det här slaget

Postad 05 oktober 2014 - 15:29
Är det någon här som har möjlighet att se vilken bitrate som används i betaversionen?
Postad 05 oktober 2014 - 15:41
Testat, men funkar inte. Jag orkar inte bry mig längre. Bara en betaversion...Hm, klurigt. Föreslår att du prova med en gammal klassisk lösning
- avinstallera spotify
- starta om datorn
- installera Spotify på nytt.
Den sekvensen brukar ofta lösa problem av det här slaget
Postad 05 oktober 2014 - 16:00
Bitraten styrs av connectande enhet vad jag förstått.Jag har märkt att det bara finns två nivåer av streaming kvalite att välja på i betaversionen. Undra om man ska tolka det som att dom kommer ta bort en nivå eller om det bara är i betaversionen som det på det här sättet.
Är det någon här som har möjlighet att se vilken bitrate som används i betaversionen?
Postad 05 oktober 2014 - 16:40
Om du med "connectande" enhet menar den enhet som faktiskt spelar upp musiken så tror jag att du har rättBitraten styrs av connectande enhet vad jag förstått.

Postad 05 oktober 2014 - 19:07
96kbps är endast tillgänligt på mobila enheter så vitt jag vet.
Postad 05 oktober 2014 - 20:05
Du har rätt. Jag blandade ihop det med hur det fungerar i mobilen.Det har aldrig funnits mer än två val för bitrate i windows klienten, normal eller high quality vilket motsvarar 160/320kbps.
96kbps är endast tillgänligt på mobila enheter så vitt jag vet.
Postad 06 oktober 2014 - 09:11
Jag menar i exemplet Dator-telefon, telefonenOm du med "connectande" enhet menar den enhet som faktiskt spelar upp musiken så tror jag att du har rätt
Postad 08 oktober 2014 - 07:43
Högtalare kommer jag sen köpa för 4-10 000 kr.
Jag såg att Yamaha RX-V775 låg högst upp på prisjakt och borde fungera för mina behov. Bör jag köpa den eller någon annan?
Har ett par BW mm1 som jag tänkte koppla in tillfälligt. Mailade deras support och de sa "You should look for a receiver that has pre-ouputs for left and right front channels.
You can then connect the AUX input of the MM-1s to these."
Inte helt säker på om den har det eller ej.
Redigerat av kossa_mu, 08 oktober 2014 - 09:07.
Postad 08 oktober 2014 - 18:21
Postad 09 oktober 2014 - 09:35

Postad 09 oktober 2014 - 09:40
Jag har inte fått nån personlig bekräftelse men det står på deras hemsida att den stödjer connect.Har du fått det bekräftat av dem? Fick nämligen svar förra veckan om att de inte kunde svar på när Spotify och Connect skulle stödjas. Om du är säker lämnar jag tillbaka min Stream2 och beställer en själv
Postad 09 oktober 2014 - 09:46

Nu såg jag! Fanns inte att läsa på mobilversionen av sidan.
Postad 09 oktober 2014 - 09:47
http://www.raumfeld.com/spotify.htmlHittar ingenting om det i beskrivningen av produkten, kan du hjälpa mig hitta?
Nu såg jag! Fanns inte att läsa på mobilversionen av sidan.
Postad 09 oktober 2014 - 10:55
Nu är den beställd. Totala kostnaden blev 1642 kronor.Jaaaa...nu har den fått connect. Nu skall jag beställa den. http://www.teufelaud...or-2-p9527.html
Postad 09 oktober 2014 - 12:17
Nu är den beställd. Totala kostnaden blev 1642 kronor.
Låter som en riktigt bra pris, visst är det lägre än Argonen?
Postad 09 oktober 2014 - 12:31
Öh...nej, priset är högre än Argon Stream 2. Argonen kostar 1200 kr.Låter som en riktigt bra pris, visst är det lägre än Argonen?
Postad 09 oktober 2014 - 15:23
Hur fick du summan 1643 SEK? Min räkning på Paypal landade på 1 713,23 SEK.Nu är den beställd. Totala kostnaden blev 1642 kronor.
Postad 09 oktober 2014 - 19:12
Vet inte, jag bara beställde. Det är den summan som är reserverad på mitt konto. Kursen kanske ändrade sig mellan min och din beställning.Hur fick du summan 1643 SEK? Min räkning på Paypal landade på 1 713,23 SEK.

Postad 09 oktober 2014 - 21:38
MärkligtVet inte, jag bara beställde. Det är den summan som är reserverad på mitt konto. Kursen kanske ändrade sig mellan min och din beställning.

Postad 10 oktober 2014 - 06:51
Öh...nej, priset är högre än Argon Stream 2. Argonen kostar 1200 kr.
Ah lite dålig koll

Postad 10 oktober 2014 - 07:22
Postad 10 oktober 2014 - 07:54
Postad 13 oktober 2014 - 08:24
Man kan köpa en hembioförstärkare med inbyggda nätverksfunktioner inkluderat Spotify Connect för samma peng som en extern burk med bara nätverk & Spotify.Ny snygg nätverksspelare i fullstorlek. Men vad är det som gör att den kostar så mycket mer jämfört mot små spelare som har samma spec? http://www.hifiklubb...streamer-74306/
Postad 13 oktober 2014 - 16:04
Postad 13 oktober 2014 - 16:09
Varför kan ingen skriva ihop en Spotify Connect applikation till Raspberry Pi?
Inget öppet api. Vet att Telia gav nån mille för att få spotify i sina gamla digitalboxar. Då kostar säkert connect ännu mer att få licens till.
Skulle tippa på att den skall vara lite premium. Att de väljer göra den i full storlek ser ju snyggt ut i ex ett hifirack oxå, kan säga att min bluenode inte är direkt så liten så man kan gömma den bakom ett kort som något gjort med sin Stream2.
Ang placera bakom kort som jag valde,så skruvade jag isär den i helgen och koppla ur lcd-skärmen. Nu skulle den kunna stå synlig utan störande skenet. Men kortet är snyggare ;-)
Postad 13 oktober 2014 - 18:03
SKIBBE, APIt verkar vara på väg att öppnas, vet inte hur status är idag.
https://developer.sp...nch-sxsw-recap/
Näst sista stycket.
Postad 13 oktober 2014 - 22:14
SKIBBE, APIt verkar vara på väg att öppnas, vet inte hur status är idag.
https://developer.sp...nch-sxsw-recap/
Näst sista stycket.
Är ju en gammal länk. Så kanske är de de menar nu med connect streamarna? Men hoppas de öppnas mer hur som
Postad 14 oktober 2014 - 18:41
Inget öppet api. Vet att Telia gav nån mille för att få spotify i sina gamla digitalboxar. Då kostar säkert connect ännu mer att få licens till.
Nähe. Det var precis det jag trodde att det var, öppet. Då har jag missuppfattat.
Men varför får inte denna nyhet mer uppmärksamhet i tråden?
https://news.spotify...tify-connect-2/
700 spänn så har du en Spotify connect klient med optisk ut och HDMI. Eller har jag missförstått något...igen?
Postad 15 oktober 2014 - 07:31
Redigerat av beat_strandh, 15 oktober 2014 - 07:31.
Postad 15 oktober 2014 - 10:32
Ett snabbutlåtande om Raumfeld Connector 2, har bara kört den några timmar. Ljudet är bra och jag har svårt att höra skillnad mellan CD och Spotify. Argon stream 2 lät lika bra men vad kan skilja mellan en 20 kronors och en 30 kronors DAC av samma fabrikat? På minussidan är att det hörs en knäppning i högtalarna när man byter radiostation eller stänger Spotifyappen. Sen om man stänger av Raumfelden med off-knappen på ovansidan så är den lite seg att starta upp plus att den tappar inställningen i Spotify att den är connectad. Man måste alltså trycka på connectfunktionen igen och välja Raumfeld om den stängs av. Det behövdes inte på Argonen men den stängde aldrig av sig helt om man tryckte off. Raumfeld ser ut som en router och skall kanske behandlas som en sådan, dvs stäng aldrig av den. Appen är ok men lite seg ibland. Satt och tryckte fram och tillbaka i Spotify och sen växlade till radioportalen, då hängde sig appen. Fick göra Raumfeld strömlös och starta upp igen för att det skulle funka. Känns inte helt 100-procentig men den spelar i alla fall hela Spotifylåtar vilket Argonen inte gjorde.Ni som beställt Raumfeld Connectors får mer än gärna dela med er av era erfarenheter av hur det verkar fungera. Kikat på den ett tag men väntat på just Spotify Connect. Läst en del om segt interface men att det blivit bättre på sistone...
Postad 16 oktober 2014 - 11:33
Hmm...knäppningarna försvann efter att jag omplacerade Raumfelden och bytte rca-ljudkablarna mot en längre variant. Jag använde först dom medföljande kablarna men dom räckte inte till när jag gömde undan streamern under stereobänken.Ett snabbutlåtande om Raumfeld Connector 2, har bara kört den några timmar. Ljudet är bra och jag har svårt att höra skillnad mellan CD och Spotify. Argon stream 2 lät lika bra men vad kan skilja mellan en 20 kronors och en 30 kronors DAC av samma fabrikat? På minussidan är att det hörs en knäppning i högtalarna när man byter radiostation eller stänger Spotifyappen. Sen om man stänger av Raumfelden med off-knappen på ovansidan så är den lite seg att starta upp plus att den tappar inställningen i Spotify att den är connectad. Man måste alltså trycka på connectfunktionen igen och välja Raumfeld om den stängs av. Det behövdes inte på Argonen men den stängde aldrig av sig helt om man tryckte off. Raumfeld ser ut som en router och skall kanske behandlas som en sådan, dvs stäng aldrig av den. Appen är ok men lite seg ibland. Satt och tryckte fram och tillbaka i Spotify och sen växlade till radioportalen, då hängde sig appen. Fick göra Raumfeld strömlös och starta upp igen för att det skulle funka. Känns inte helt 100-procentig men den spelar i alla fall hela Spotifylåtar vilket Argonen inte gjorde.
Postad 16 oktober 2014 - 15:57
Såååå jag skrev en jättelång post om mina erfarenheter med Teufel Connector 2 och råkade klicka på "bakåt-knappen" på musen och trollade bort allting. Så jag gör det kort...
Ljudet är bra, väldigt bra med WiMP HiFi. Produkten gör det den ska, WiMP och Spotify fungerar problemfritt likaså spelning av FLAC från NAS.
Användargränssnittet är sådär på Android-telefon, men suveränt på Android-platta. Jag bjussar på några skärmdumpar.
Överlag är jag väldigt nöjd. Den gör det den ska helt enkelt, och bra också. Den har fortfarande en del barnsjukdomar med mindre buggar men det är försumbart och inget major. Definitivt en prisvärd produkt.

Redigerat av Draj, 16 oktober 2014 - 15:58.
Postad 16 oktober 2014 - 17:47
Postad 16 oktober 2014 - 20:31
Postad 17 oktober 2014 - 07:46
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar