Sony PlayStation VR
(VR-glasögon)
|
9
|
(24)
|
Inga priser | |
Sony PlayStation VR - Worlds Bundle (inkl. Kamera)
(VR-glasögon)
|
9
|
(18)
|
Inga priser | |
Sony PlayStation VR (inkl. Kamera & Move)
(VR-glasögon)
|
9
|
(0)
|
Inga priser |
Postad 07 October 2016 - 10:30
Postad 07 October 2016 - 14:39
Postad 07 October 2016 - 15:11
Lite om "upplevelserna" som kommer till PSVR.
Postad 07 October 2016 - 15:27
Jag fick nyss ett mail från SIBA där de skriver "Din beställning är nu packad och kommer att lämna SIBAs lager inom kort med valt fraktsätt Postpaket express". ![]()
Frågan är om de kommer att skicka redan idag eller om det blir på måndag?
Jag har ju en massa att göra på jobbet hela nästa vecka så hoppades (bara nästan) att paketet skulle dyka upp på releasedagen. Nu känns det ju onödigt att ha betalat för expressfrakt ![]()
Ja, om man bokar om nu vetefan om man får tag i det. Har de ingen prisgaranti där då
? Kan jag också tjäna lite.
Kanske inte hade gällt med Benify-konto ändå iofs.
Upptäckte idag att Playstation VR kostar 4130kr istället för 4690kr på Siba.se ifall man har ett Benify-konto.
Sparar nog min förhandsbokningsbokning hos Webhallen för att vara på den säkra(?) sidan. Vill ju ha den ASAP.
Postad 07 October 2016 - 15:34
Jag fick nyss ett mail från SIBA där de skriver "Din beställning är nu packad och kommer att lämna SIBAs lager inom kort med valt fraktsätt Postpaket express".
Frågan är om de kommer att skicka redan idag eller om det blir på måndag?
Jag har ju en massa att göra på jobbet hela nästa vecka så hoppades (bara nästan) att paketet skulle dyka upp på releasedagen. Nu känns det ju onödigt att ha betalat för expressfrakt
Har du kvar föhandsbokningen på webhallen? Känner att jag är lite sent på bollen här och känns väldigt tveksamt ifall min förhandsbokning från förra veckan kommer generera en psvr på releasedagen. Så jag tar gärna all hjälp jag kan ![]()
Postad 07 October 2016 - 15:58
Har du kvar föhandsbokningen på webhallen? Känner att jag är lite sent på bollen här och känns väldigt tveksamt ifall min förhandsbokning från förra veckan kommer generera en psvr på releasedagen. Så jag tar gärna all hjälp jag kan
Jag har den kvar för upphämtning på Webhallen Sisjön. Lösningen skulle ju kunna vara att mötas upp där, men jag tror jag kommer ha svårt att gå från jobbet i nästa vecka ![]()
Postad 07 October 2016 - 17:16
Min är skickad!
Varför är min inte skickad!!
Paketet är fast i Örebro, j*vla postfittor!!!
Min har kommit!!!!
Min har också kommit!!!!!
Min har fortfarande inte skickats. Aaaaaarrrrrrrrggggghhhhh!!!!!!
Postad 07 October 2016 - 17:54
Postad 07 October 2016 - 19:32
Min har fortfarande inte skickats =/
Hade beställt kamera + VR från siba och så skrev jag till dom att ta bort kameran. Då plockade idioten bort hela min order.
Vad hände då? Du sa till antar jag?
Redigerat av Zoiler, 07 October 2016 - 19:33.
Postad 08 October 2016 - 07:21
https://youtu.be/x_mF6m_WJF8
Postad 08 October 2016 - 11:30
Min har fortfarande inte skickats =/
Vad hände då? Du sa till antar jag?
Jodå men jag har inte fått svar än.
Postad 08 October 2016 - 17:51
Jag såg precis den. Jag är väldigt kluven om jag ska behålla eller inte. Jag läser eller ser en video som får mig att vilja avbeställa, och sedan läser jag nåt eller ser en video som får mig att inte avbeställa.
Den har sina problem helt klart. Det som är sämst är att den använder gammal utrustning som PS Move och kameran, som inte egentligen är gjorda för VR.
Postad 08 October 2016 - 18:08
Testa i en butik, om du får chansen.
Annars så har du ju ångerrätten att ta till, om du känner att det inte är nåt för dig.
Sen har vi ju detta med motion sickness.
Antingen har du inga problem alls med det, eller så kan det spåra ur rejält på den punkten.
För min del, så kunde det ta nästan två dagar, innan jag kom ur den värsta "baksmällan".
Postad 08 October 2016 - 20:42
Avvaktar nog ett tag innan jag bestämmer mig för köp eller ej. Hur mycket kan förbättras med mjukvara?
Postad 09 October 2016 - 00:15
Avvakta inte köp och testa. Sälj med förlust i värsta fall. Men du har säkerligen redan fått unika upplevelser du aldrig fått förr så det kan ju va värt någon tusenlapp eller så även om du är i procentuelen som får åksjuka. Det där är 100 % individuellt jag vet inte ens vad folk pratar om när de påstår att de får illamående efter någon session eller att de bara ska gå att köra 30 minuter i stöten ^^.
Finns mycket VR som gör sig utmärkt sittandes även om move kontrollerna och kameran naturligtvis inte är optimala.
Postad 10 October 2016 - 11:39
Och här följer 100 inlägg av:
Min är skickad!
Varför är min inte skickad!!
Paketet är fast i Örebro, j*vla postfittor!!!
Min har kommit!!!!
Min har också kommit!!!!!
Min har fortfarande inte skickats. Aaaaaarrrrrrrrggggghhhhh!!!!!!
Min har kommit!!!! BRÖÖÖL!! x100
Postad 10 October 2016 - 15:44
Kommit? Släpps ju inte förrän 13:e. Och du beställde?
Jag beställde 15 september på SIBA.se
Sitter fortfarande på jobbet nu, men jag har fått paketavi via sms.
Det känns som att SIBA gjort en tabbe som skickat ut några dagar för tidigt.
Postad 10 October 2016 - 15:48
Höll i min låda på media markt i fredags, den 7:e... Var sååå nära på att få hem den innan kassasystemet sa stopp...
Hade dom låtit mig gå hem med det, föreligger det en bötesklausul till sony på 3 miljoner kr för media markt... ![]()
Postad 10 October 2016 - 15:48
Jag beställde 15 september på SIBA.se
Sitter fortfarande på jobbet nu, men jag har fått paketavi via sms.
Det känns som att SIBA gjort en tabbe som skickat ut några dagar för tidigt.
Intressant, jag beställde i mars från webbhallen, men aja. Jag tror också att de gjorde en tabbe för den ska ju egentligen inte gå ut före lansering =P. Bra för dig dock ![]()
Postad 10 October 2016 - 15:52
Fick min Wii U 2-3 innan den släpptes då från spelbutiken. Kommer ihåg att dom skickade ut ett mail om att vi fick helst inte gå online innan releasedagen ![]()
Postad 10 October 2016 - 16:01
Intressant, jag beställde i mars från webbhallen, men aja. Jag tror också att de gjorde en tabbe för den ska ju egentligen inte gå ut före lansering =P. Bra för dig dock
Hehe. Jag har egentligen mycket att göra på jobbet nu så hade nästan hoppats att den skulle dyka upp på torsdag. Men jag ska verkligen inte klaga.
Postad 10 October 2016 - 16:04
Ja samma, vet inte om jag har tid med PSVR egentligen. Räcker som det är med alla spel, men får väl testa.
En fördel att spelen är korta iaf ![]()
Postad 10 October 2016 - 21:21
Postad 10 October 2016 - 21:39
även fast jag brukar vara duktig på att hoppa på hypetåg och liknande så kommer jag definitivt inte att köpa det här nu. det känns som att jag vill se hur det utvecklas då en konsol eller ett tillbehör aldrig är bättre än sina spel. just nu så har jag inte sett något som attraherar mig, så då känns det bara som en DYR gimmik.
visserligen så ska jag ärligt talat också säga att jag inte känner till alla spel som släpps heller, men jag hade definitivt önskat att det fanns det där spaceflightfightingspelet, men med mängder av levelups och kustomisering av skeppet (typ som i no mans sky
).
men fram tills att det kommer något kul spel som jag tycker är värt en 5000 spänn så sparar jag hellre mina pengar till pspro. det var en urusel presentation på en ny gimmik som fick mig att gå all in *asg*
ska bli kul att se vad ni som köper det här tycker, skriv gärna av er sen =)
Postad 11 October 2016 - 07:35
Mina första tankar:
Oj, det är verkligen låg upplösning (Ingen nyhet, men något jag störde mig mer på än jag hoppats)
Det påminde verkligen mer om iPhone 5S-VR än jag trodde.
Testade Playroom VR först för att börja lugnt. Spelade en Mario 64-liknande bana. När kameran började röra på sig kände jag hur balansen påverkades så jag tog det lite lugnt.
Att stå upp och kunna ta några små steg i alla riktningar höjer upplevelsen. Detta var riktigt trevligt när man vant sig.
Saker som är stora och nära ser bäst ut (Surprise igen!)
Är glad att jag testade Wayward sky. Att se sina händer i spelet gav mig "wow-känsla". Att möta stor robot i detta spel var också "wow".
Tracking av Move funkar ungefär som på PS3. Dvs hyfsat OK, men jag behövde nollställa positionen på kontrollerna några gånger under denna 5 minuter långa demo.
I ett par av spelen använde jag Move när jag vänt mig från kameran och därmed blockerade sikten. I de spelen som det var tillåtet så funkade gyron etc över förväntan.
Driveclub var ett av spelen jag sett mest fram emot, men fick alls feeling just pga den låga upplösningen.
Här fick jag också ta det lite lugnt till att börja med. Att titta in i kurvor eller bara titta åt sidorna gjorde mig lite snurrig första varvet men man vänjer sig.
Eve Valkyrie vill jag spela mer. Men åter igen tycker jag upplösningen är ett problem.
Störst favorit igår var Battlezone. Grymt bra ljud och old school designen (nostalgi!) funkar väldigt bra i VR. Riktigt kul blev det när flygande fiender dök upp.
Summering efter ca 2.5h i PSVR:
Upplösningen är för mig ett problem som jag i de flesta fall kan ha överseende med.
Jag ser redan fram emot nästa generations VR.
Med rätt spelupplevelser kan PSVR vara riktigt bra!
Att se sina händer är nice. Funkar ok med Move.
Bra ljud i spel är viktigt.
Stora grejer är coola. Om de är nära.
Att kunna gå och titta runt är kul.
Min största oro stämde tyvärr, MINA ÖGONBRYN GER FETA AVTRYCK PÅ LINSERNA ![]()
Postad 11 October 2016 - 11:07
Mina första tankar:
Oj, det är verkligen låg upplösning (Ingen nyhet, men något jag störde mig mer på än jag hoppats)
Det påminde verkligen mer om iPhone 5S-VR än jag trodde.
Testade Playroom VR först för att börja lugnt. Spelade en Mario 64-liknande bana. När kameran började röra på sig kände jag hur balansen påverkades så jag tog det lite lugnt.
Att stå upp och kunna ta några små steg i alla riktningar höjer upplevelsen. Detta var riktigt trevligt när man vant sig.
Är glad att jag testade Wayward sky. Att se sina händer i spelet gav mig "wow-känsla". Att möta stor robot i detta spel var också "wow".
Tracking av Move funkar ungefär som på PS3. Dvs hyfsat OK, men jag behövde nollställa positionen på kontrollerna några gånger under denna 5 minuter långa demo.
I ett par av spelen använde jag Move när jag vänt mig från kameran och därmed blockerade sikten. I de spelen som det var tillåtet så funkade gyron etc över förväntan.
Driveclub var ett av spelen jag sett mest fram emot, men fick alls feeling just pga den låga upplösningen.
Här fick jag också ta det lite lugnt till att börja med. Att titta in i kurvor eller bara titta åt sidorna gjorde mig lite snurrig första varvet men man vänjer sig.
Eve Valkyrie vill jag spela mer. Men åter igen tycker jag upplösningen är ett problem.
Störst favorit igår var Battlezone. Grymt bra ljud och old school designen (nostalgi!) funkar väldigt bra i VR. Riktigt kul blev det när flygande fiender dök upp.
Upplösningen är för mig ett problem som jag i de flesta fall kan ha överseende med.
Jag ser redan fram emot nästa generations VR.
Att kunna gå och titta runt är kul.
Min största oro stämde tyvärr, MINA ÖGONBRYN GER FETA AVTRYCK PÅ LINSERNA
Härligt att höra dina intryck, tack!
Har du hunnit prova cinematic mode nånting på ett vanligt 2D spel? Har fått lite blandad mottagning runt om på nätet...
Postad 11 October 2016 - 11:10
hade helt glömt bort driveclub
det tror jag skulle passa mig faktiskt. jag skulle gärna vilja ha ett lite djupare spel i stil med eve, då det känns som att genren fungerar rätt bra till vr.
slutligen så kan jag inte låta bli...
stora saker som är nära ser bäst ut? DoA Xtreme 3 blir ju perfekt i så fall *asg*
Postad 11 October 2016 - 11:13
Media markt säger att de inte hört något om någon försening av bundle.
Antar att webhallen har rätt, men bra jobbat av Sony/nordisk film att ingen vet vad som gäller.
Edit: kul att media markt nu sa att de inte ens fått in någon leverans än, men att någon här i tråden tydligen höll sin beställning i handen redan förra veckan.
Postad 11 October 2016 - 11:17
Postad 11 October 2016 - 12:20
Härligt att höra dina intryck, tack!
Har du hunnit prova cinematic mode nånting på ett vanligt 2D spel? Har fått lite blandad mottagning runt om på nätet...
Jag har inte testat något spel än. Endast youtube-video och menyerna på War Thunder (som jag trodde hade fått VR-uppdatering.) I båda fallen kändes det ovärt pga den låga upplösningen.
hade helt glömt bort driveclub
det tror jag skulle passa mig faktiskt. jag skulle gärna vilja ha ett lite djupare spel i stil med eve, då det känns som att genren fungerar rätt bra till vr.
slutligen så kan jag inte låta bli...
stora saker som är nära ser bäst ut? DoA Xtreme 3 blir ju perfekt i så fall *asg*
Jag kommer nog ge Driveclub VR en chans till framöver. Spelar fortfarande orginalet och har väldigt kul med det.
Haha! Jag kanske måste testa DoA då.. ![]()
Postad 11 October 2016 - 15:29
är det inte 1080p i cinema-mode? som typ på de flesta tv-apparater? eller har jag missat något?
Postad 11 October 2016 - 16:16
är det inte 1080p i cinema-mode? som typ på de flesta tv-apparater? eller har jag missat något?
http://www.neogaf.co...26&postcount=79
Postad 11 October 2016 - 18:47
Vilka ska man tro fixar demostationer först? Mediamarkt, elgiganten, netonnet?
Postad 11 October 2016 - 19:22
Mina första tankar:
Det påminde verkligen mer om iPhone 5S-VR än jag trodde.Testade Playroom VR först för att börja lugnt. Spelade en Mario 64-liknande bana. När kameran började röra på sig kände jag hur balansen påverkades så jag tog det lite lugnt.
Upplösningen är för mig ett problem som jag i de flesta fall kan ha överseende med.Jag ser redan fram emot nästa generations VR.
Att kunna gå och titta runt är kul.Min största oro stämde tyvärr, MINA ÖGONBRYN GER FETA AVTRYCK PÅ LINSERNA
Upplösningen du nämner, är det att man ser pixlarna på skärmen, eller att spelen är lågupplösta?
Kommer det bli bättre med ps4 pro?
Här har FZ testat psvr: http://www.fz.se/art...-playstation-vr
Postad 11 October 2016 - 19:38
Om det blir brist och någon vill ha så fick jag precis ett mail från MM att jag snart har ett
SONY Playstation VR inkl PlayStation Kamera, 2 st PlayStation Move 5.490,00 SEKatt hämta där. Det är Torpavallen Göteborg den finns på.
Postad 11 October 2016 - 20:17
Upplösningen du nämner, är det att man ser pixlarna på skärmen, eller att spelen är lågupplösta?
Kommer det bli bättre med ps4 pro?
Här har FZ testat psvr: http://www.fz.se/art...-playstation-vr
Pro kan ge supersampling och bättre kantutjämning t.ex., vilket ökar bildkvaliteten och gör den tydligare.
Q: Resolution is fixed at 1080p native for the headset for all PSVR titles isn't it?
A: The concept of "native resolution" isn't nearly as applicable to these VR HMDs as it is to traditional screens. Since all the frames go through a optical projection step before being displayed, the "native" resolution in one part of the image might be completely different from another.
For example, the native panel resolution of the Vive is 2x1080x1200, but the default rendering resolution is 2x1512x1680 -- and going even higher than that looks significantly better.
Postad 12 October 2016 - 09:25
Laddade hem amerikanska demo-skivan igår och efter att ha testat Job Simulator så tycker jag inte längre att upplösningen är ett problem. Jag trodde nog att det var skärmens upplösning som var problemet, men det hänger helt klart mest på spelen.
Ärlig talat hade jag mer roligt med alla spel jag testade dag 2 . Även Driveclub och Battlezone.
Att rita i luften framför sig i Music VR var sjukt häftigt!
Om fler spel kommer nyttja supersampling som Job Simulator gör nu med (eller utan) PS4 Pro så kan jag inte vara annat än nöjd.
Postad 12 October 2016 - 10:33
Postad 12 October 2016 - 11:50
Viktig information gällande förhandsbokning av PlayStation VR!
En helt ny, spännande spelupplevelse är på gång. Vi har fått information från leverantören om att det kommer vara mycket begränsad tillgång vid lansering och leverantören kan i dagsläget inte garantera hur många enheter som kommer att finnas att tillgå. Detta betyder att vi i dagsläget tyvärr inte kan garantera leverans på releasedagen till samtliga som förhandsbokar PlayStation VR. Inkomna bokningar kommer att leveras i turordning allt eftersom leveranser kommer till vårt centrallager f.o.m releasedagen.
Postad 12 October 2016 - 14:00
Så här skriver Siba. Jag verkar inte få nån nu eftersom dom sjabblade bort min beställning.
Fan vad surt
Jag måste haft extrem tur som fick min från Siba i måndags. Speciellt med tanke på att jag beställde min för mindre än en månad sedan.
Postad 12 October 2016 - 14:18
Fan vad surt
Jag måste haft extrem tur som fick min från Siba i måndags. Speciellt med tanke på att jag beställde min för mindre än en månad sedan.
Han fick ju den dock ![]()
Postad 12 October 2016 - 14:45
Postad 12 October 2016 - 15:52
Verkar vara knepigt att få tag i spel att recensera. Inte ens Sony hade något kvar just nu och Batman var också slut. Resterande är indiespel som man måste försöka kontakta var och en och hoppas att de bryr sig. De allra flesta av de stora aktörerna är inte så heta på VR. Så nu sitter jag med PSVR och kamera på väg utan spel att recensera ![]()
Undrar om det var fler publikationer som skaffade PSVR än de räknade med.
Postad 12 October 2016 - 15:57
Han fick ju den dock
Haha. Så går det när jag försöker smygsurfa på jobbet litet fönster och inte kollar vem som skriver vad.
Postad 12 October 2016 - 16:25
Verkar vara knepigt att få tag i spel att recensera. Inte ens Sony hade något kvar just nu och Batman var också slut. Resterande är indiespel som man måste försöka kontakta var och en och hoppas att de bryr sig. De allra flesta av de stora aktörerna är inte så heta på VR. Så nu sitter jag med PSVR och kamera på väg utan spel att recensera
Undrar om det var fler publikationer som skaffade PSVR än de räknade med.
Köp spelen?
Postad 12 October 2016 - 16:42
Köp spelen?
Förstår inte varför du lånar spel från biblioteket om du har obegränsat med pengar?
Postad 12 October 2016 - 17:00
Verkar vara knepigt att få tag i spel att recensera. Inte ens Sony hade något kvar just nu och Batman var också slut.
Tråkigt.
Kan dom inte iaf skicka koder till digitala versioner? ![]()
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
9
86 bilder
1544 filmer
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?