Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Apple TV 4

2304 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 01 november 2015 - 11:58

mcmike
  • mcmike
  • Über-Guru

• 10 990 inlägg
  • 0

Flyter Viaplay appen på bra, någon som provat? :)

Postad 01 november 2015 - 13:07

germund
  • germund
  • Rookie

• 4 inlägg
  • 0

Är det någon som vet om livekanaler är tillgängliga i appar som SVT play och tv4 play?

Postad 01 november 2015 - 19:46

Audio One
  • Audio One
  • Forumräv

• 832 inlägg
  • 0

Gillar inte designen på den, den gamla va ju snyggare.

Postad 01 november 2015 - 20:03

lappen71
  • lappen71
  • Veteran

• 2 053 inlägg
  • 0

Gillar inte designen på den, den gamla va ju snyggare.

Den är enbart högre.

Postad 02 november 2015 - 14:10

agpath
  • agpath
  • Mega-Guru

• 7 926 inlägg
  • 0

Två problem med ATV4:

1: Remote-appen som vi vant oss vid att använda från iphone/ipad går ej att använda och någon motsvarande app finns inte.

2: Fjärren är Blåtand! Således går det inte längre att använda sin Logitech Harmony eller annan multifjärr för att styra den.

Man är alltså helt låst till originalfjärren. Glöm alltså att enkelt kunna knappa in sökningar eller lösenord via mobilen och glöm att kunna fortsätta styra allt med din multifjärr.

Den borde kanske heta APS istället? Apple Playstation. För inte tillför den väl något särskilt om man bara vill fortsätta streama film som vanligt och spela på en riktig spelkonsol?

Står ju dock inte så mycket där närmaste jag kom citerat från manualen.

Det var inte ett svar på din fråga (då hade jag citerat) utan bara en länk till manualen av rent allmänintresse. ;)

Postad 02 november 2015 - 14:10

lappen71
  • lappen71
  • Veteran

• 2 053 inlägg
  • 0

Två problem med ATV4:

1: Remote-appen som vi vant oss vid att använda från iphone/ipad går ej att använda och någon motsvarande app finns inte.

2: Fjärren är Blåtand! Således går det inte längre att använda sin Logitech Harmony eller annan multifjärr för att styra den.

Man är alltså helt låst till originalfjärren. Glöm alltså att enkelt kunna knappa in sökningar eller lösenord via mobilen och glöm att kunna fortsätta styra allt med din multifjärr.

Den borde kanske heta APS istället? Apple Playstation. För inte tillför den väl något särskilt om man bara vill fortsätta streama film som vanligt och spela på en riktig spelkonsol?

Logitech Harmony ansluts väl med BT och vad jag läst på andra forum så ska det fungera?

Postad 02 november 2015 - 14:11

endumen
  • endumen
  • Forumräv

• 543 inlägg
  • 0

Två problem med ATV4:

Drar du helt egna slutsatser nu utan att ha all fakta? :)

1. Ja, den funkar ej men den lär väl förhoppningsvis uppdateras inom kort.

2. Fjärren är blåtand men den har även IR, t ex för att kunna sköta volymen på din tv/receiver även om den inte har hdmi-cec men även för att andra fjärrkontroller ska kunna användas. Min harmony funkar alldeles utmärkt, jag behövde inte ens programmera om den från min ATV2.

Redigerat av endumen, 02 november 2015 - 14:11.

Postad 02 november 2015 - 14:15

agpath
  • agpath
  • Mega-Guru

• 7 926 inlägg
  • 0

Logitech Harmony ansluts väl med BT och vad jag läst på andra forum så ska det fungera?

Nej, det är IR om du inte vill lägga 3700 kr på en Ultimate.

Postad 02 november 2015 - 14:20

lappen71
  • lappen71
  • Veteran

• 2 053 inlägg
  • 0

Nya ATV4 har också IR och andra lyckas så du måste göra något fel

http://www.apple.com/se/tv/compare/

Postad 02 november 2015 - 14:20

agpath
  • agpath
  • Mega-Guru

• 7 926 inlägg
  • 0

Drar du helt egna slutsatser nu utan att ha all fakta? :)

1. Ja, den funkar ej men den lär väl förhoppningsvis uppdateras inom kort.

2. Fjärren är blåtand men den har även IR, t ex för att kunna sköta volymen på din tv/receiver även om den inte har hdmi-cec men även för att andra fjärrkontroller ska kunna användas. Min harmony funkar alldeles utmärkt, jag behövde inte ens programmera om den från min ATV2.

Min källa var denna artikel:

http://www.99mac.se/...n-fjarrkontroll

1. Det finns inget som säger att appen kommer att uppdateras. Varför skulle de inte gjort det från början i så fall?

2. Ok, så bra om den har IR också! Artikeln nämnde inte IR.

3. Jag är bara j-la sur på att denna burk är så himla dyr utan att egentligen tillföra något som jag är särskilt intresserad av. ;)

Postad 02 november 2015 - 14:23

lappen71
  • lappen71
  • Veteran

• 2 053 inlägg
  • 1

1. Det finns inget som säger att appen kommer att uppdateras. Varför skulle de inte gjort det från början i så fall?

2. Ok, så bra om den har IR också! Artikeln nämnde inte IR.

3. Jag är bara j-la sur på att denna burk är så himla dyr utan att egentligen tillföra något som jag är särskilt intresserad av. ;)

Ingenstans i den artikeln står det någonstans om att Logitech Harmony inte ska fungera.

Räknar du upp problem som fakta utan att själv äga en?

För jag själv anser inte att 99mac är någon faktakälla med tanke på deras upprepande fel i sina artiklar.

Om den är dyr och du inte vill ha den så varför gnäller du???

Skit i att köpa den :)

Redigerat av lappen71, 02 november 2015 - 14:24.

Postad 02 november 2015 - 14:25

endumen
  • endumen
  • Forumräv

• 543 inlägg
  • 0

Det är ofta Apple "tar bort" funktioner när de släpper helt nytt för att sen lägga till det igen vid ett senare tillfälle. (ex när iWorks skrotades och gjordes om från grunden. Massor av funktioner försvann men nu är i princip alla funktioner inlagda igen efter ett gäng uppdateringar)

Jag är övertygad om att remote-appen kommer uppdateras för den behövs verkligen när man inte har tillgång till Siri.

Postad 02 november 2015 - 14:26

lappen71
  • lappen71
  • Veteran

• 2 053 inlägg
  • 0

Här vittnar flera användare om att det fungerar med LH och den gamla fjärren.

http://www.99mac.se/forum/p/2259513

Postad 02 november 2015 - 14:27

agpath
  • agpath
  • Mega-Guru

• 7 926 inlägg
  • 0

Ingenstans i den artikeln står det någonstans om att Logitech Harmony inte ska fungera.

Räknar du upp problem som fakta utan att själv äga en?

För jag själv anser inte att 99mac är någon faktakälla med tanke på deras upprepande fel i sina artiklar.

Om den är dyr och du inte vill ha den så varför gnäller du???

Skit i att köpa den :)

Det är väl ett fakta att Remote appen inte funkar?

Precis! Det är ju inte intressant att köpa något som är dyrare och har sämre funktionalitet (för mina ändamål) än den jag redan har.

Missnöjet ligger i att jag (samt förmodligen många andra) hade hoppats på en mer kompetent mediespelare och så får vi en halvdan spelkonsol. :blink:

Postad 02 november 2015 - 14:28

endumen
  • endumen
  • Forumräv

• 543 inlägg
  • 0

Precis! Det är ju inte intressant att köpa något som är dyrare och har sämre funktionalitet (för mina ändamål) än den jag redan har.

Missnöjet ligger i att jag (samt förmodligen många andra) hade hoppats på en mer kompetent mediespelare och så får vi en halvdan spelkonsol. :blink:

Vänta bara tills app storen har vuxit till sig! ;)

Postad 02 november 2015 - 14:28

lappen71
  • lappen71
  • Veteran

• 2 053 inlägg
  • 0

Jag syftade på LH fjärren och inget annat.

Det ATV3 klarar av klarar ATV4 av och mer därtill.

Redigerat av lappen71, 02 november 2015 - 14:29.

Postad 02 november 2015 - 14:30

agpath
  • agpath
  • Mega-Guru

• 7 926 inlägg
  • 0

Det ATV3 klarar av klarar ATV4 av och mer därtill.

Det gör den inte eftersom den (ännu inte) har plex.

Postad 02 november 2015 - 14:31

lappen71
  • lappen71
  • Veteran

• 2 053 inlägg
  • 0

ATV3 har heller inte Plex

Däremot har ATV4 simpleX som är ett trejdeparts app för Plex

Redigerat av lappen71, 02 november 2015 - 14:32.

Postad 02 november 2015 - 14:31

endumen
  • endumen
  • Forumräv

• 543 inlägg
  • 1

Det har ju inte ATV3 heller, om du inte syftar på Plexconnect. :)

ATV4 har däremot SimpleX just nu som är ett fullgott alternativ.

Postad 02 november 2015 - 14:33

lappen71
  • lappen71
  • Veteran

• 2 053 inlägg
  • 1

Det har ju inte ATV3 heller, om du inte syftar på Plexconnect. :)

ATV4 har däremot SimpleX just nu som är ett fullgott alternativ.

Haha nästan exakt samma inlägg som mitt och samma tid :)

Postad 02 november 2015 - 14:36

endumen
  • endumen
  • Forumräv

• 543 inlägg
  • 0

Haha nästan exakt samma inlägg som mitt och samma tid :)

Då har vi nog övertygat honom nu! ;)

Nåt helt annat, har någon i Sverige fått igång Siri på nåt sätt än?

Postad 02 november 2015 - 14:38

Berggren
  • Berggren
  • I Am The God Of Hellfire

• 3 967 inlägg
  • 0

Tänk på tonen till varandra och håll diskussionerna på en hög samt trevlig nivå.

Postad 02 november 2015 - 14:41

lappen71
  • lappen71
  • Veteran

• 2 053 inlägg
  • 1

Tänk på tonen till varandra och håll diskussionerna på en hög samt trevlig nivå.

Gör vi inte det?  :huh:

Eller måste man lägga till smilisar hela tiden för att vara övertydlig om hur go och snäll alla är  :huh:

Ganska så anmärkningsvärt att Plex inte klarat att få ut sin app till releasen.

Utan en tredjeparts app är klar långt före. Nog tycker jag att Plex teamet borde ha resurser nog för att fixat det.

Postad 02 november 2015 - 14:44

endumen
  • endumen
  • Forumräv

• 543 inlägg
  • 0

Eller måste man lägga till smilisar hela tiden för att vara övertydlig om hur go och snäll alla är  :huh:

Utan en tredjeparts app är klar långt före. Nog tycker jag att Plex teamet borde ha resurser nog för att fixat det.

SimpleX använder Apples egna system för media-UI medan Plex vill köra sitt eget. Jag antar att det skapar problem med att få den godkänd av Apple. De har fått göra om den ett antal ggr och fortfarande inte fått den godkänd. 

Postad 02 november 2015 - 14:46

lappen71
  • lappen71
  • Veteran

• 2 053 inlägg
  • 0

SimpleX använder Apples egna system för media-UI medan Plex vill köra sitt eget. Jag antar att det skapar problem med att få den godkänd av Apple. De har fått göra om den ett antal ggr och fortfarande inte fått den godkänd. 

Det kommer Plex också göra enligt vad dom sagt på deras egna forum.

Jag efterfrågade en app som klarar av alla filformat men fick till svar att dom använder tvOS native mediaspelare.

Så som det är nu kommer jag vänta tills FireCore kommer med Infuse som tydligen är en egen mediaspelare som klarar alla filformat.

Postad 02 november 2015 - 14:51

agpath
  • agpath
  • Mega-Guru

• 7 926 inlägg
  • 0

Då har vi nog övertygat honom nu! ;)

Nåt helt annat, har någon i Sverige fått igång Siri på nåt sätt än?

Nejdå, jag använder inte ens plex. För mig är Remote-appen en deal-breaker.

Postad 02 november 2015 - 14:51

endumen
  • endumen
  • Forumräv

• 543 inlägg
  • 0

Det kommer Plex också göra enligt vad dom sagt på deras egna forum.

Jag efterfrågade en app som klarar av alla filformat men fick till svar att dom använder tvOS native mediaspelare.

Så som det är nu kommer jag vänta tills FireCore kommer med Infuse som tydligen är en egen mediaspelare som klarar alla filformat.

Ja, Infuse är min personliga favorit på iOS. 

Postad 02 november 2015 - 18:43

Unregistered24a8fb9a
  • Unregistered24a8fb9a
  • Användare

• 153 inlägg
  • 0
Någon som sett den i en fysisk butik i Malmö-området?

Postad 02 november 2015 - 18:58

Hakvik
  • Hakvik
  • Amatör

• 50 inlägg
  • 0

Någon som sett den i en fysisk butik i Malmö-området?

Jag så den i Apple Store på Väla Helsingborg i helgen, så den finns säkert på Emporia..

Redigerat av Hakvik, 02 november 2015 - 18:58.

Postad 02 november 2015 - 19:03

Unregistered24a8fb9a
  • Unregistered24a8fb9a
  • Användare

• 153 inlägg
  • 0

Jag så den i Apple Store på Väla Helsingborg i helgen, så den finns säkert på Emporia..

Ringde till emporia innan, dom hade ingen inne, hade inte haft någon inne heller, tyckte det lät lite konstigt, men men... Får väl köra dit imorgon och kolla

Postad 02 november 2015 - 19:06

endumen
  • endumen
  • Forumräv

• 543 inlägg
  • 0

Ringde till emporia innan, dom hade ingen inne, hade inte haft någon inne heller, tyckte det lät lite konstigt, men men... Får väl köra dit imorgon och kolla

Tilldelningen av ATV kanske är mer begränsad än vad vi anar med tanke på att den lanserats samma dag i över 80 länder. Beställ från Apple.com om du vill vara säker på att få en.

Redigerat av endumen, 02 november 2015 - 19:07.

Postad 02 november 2015 - 19:46

Unregistered1aa3c9f9
  • Unregistered1aa3c9f9
  • Forumräv

• 796 inlägg
  • 0
Netonnet har skickat min idag.

Hur ser det förresten ut med spelkontroller i nuläget? Är det någon som har koll om det redan nu finns någon som är kompatibel?

Postad 02 november 2015 - 19:56

Unregistered40562de1
  • Unregistered40562de1
  • Forumräv

• 916 inlägg
  • 0

beställde nyss från elgiganten,100+ i weblager så visst börjar den leta sig ut

Postad 02 november 2015 - 20:00

lappen71
  • lappen71
  • Veteran

• 2 053 inlägg
  • 0

Jävligt dålig service av Elgiganten.

Förhandsbokade av dom och dom har fortfarande inte skickat den.

Postad 02 november 2015 - 20:04

Tedde3
  • Tedde3
  • Amatör

• 57 inlägg
  • 0

Beställde från Webhallen 22 oktober. De har 12 stycken och har inte skickat min.

Postad 02 november 2015 - 21:45

boomchackalack
  • boomchackalack
  • Wannabe

• 26 inlägg
  • 0

Att remote appen inte stöds är verkligen dåligt. Jag som har skrattat åt Samsung som inte fick ordning på sin smart TV remote app för iphone. Nu får Apple ta på sig dumstruten.

Postad 02 november 2015 - 21:49

lappen71
  • lappen71
  • Veteran

• 2 053 inlägg
  • 0

Att remote appen inte stöds är verkligen dåligt. Jag som har skrattat åt Samsung som inte fick ordning på sin smart TV remote app för iphone. Nu får Apple ta på sig dumstruten.

Apple TV4 har från början en bra fjärr något Samsuck aldrig haft.

Postad 02 november 2015 - 22:36

somoene2
  • somoene2
  • Veteran

• 1 977 inlägg
  • 0

3700kr?

Det räcker väl med en fjärr eller? :P

2100 kostar den på prisjakt idag och den finns att hitta billigare ändå. jag gav 1700kr för min förra året.

Postad 03 november 2015 - 02:20

jimjans
  • jimjans
  • Mästare

• 3 659 inlägg
  • 0

Plex har visst släppts atv4 nu.

Postad 03 november 2015 - 06:26

Arcane
  • Arcane
  • Användare

• 216 inlägg
  • 0
Vilken storlek köper folk? Jag kan inte tänka mig att ja får användning för mer än 32 GB men det är ju lite svårt att veta. Det vore ju trist om man står där med fullt minne...

Postad 03 november 2015 - 06:53

somoene2
  • somoene2
  • Veteran

• 1 977 inlägg
  • 1

Vilken storlek köper folk? Jag kan inte tänka mig att ja får användning för mer än 32 GB men det är ju lite svårt att veta. Det vore ju trist om man står där med fullt minne...

5-600kr mer för dubblat lagringsutrymme. lätt val tycker jag.

Postad 03 november 2015 - 07:31

lappen71
  • lappen71
  • Veteran

• 2 053 inlägg
  • 0

Jag stod i valet och kvalet och kom fram till att dumt att betala för något jag inte tänker använda.

Postad 03 november 2015 - 07:42

phil neal
  • phil neal
  • Mästare

• 2 603 inlägg
  • 0

Vad är poängen med minnet? Det mesta streamas väl ändå. Är det för att lagra spel, eller bara allmänt "cache-minne" samt för appar o dyl?

Postad 03 november 2015 - 07:54

agpath
  • agpath
  • Mega-Guru

• 7 926 inlägg
  • 0

3700kr?

Det räcker väl med en fjärr eller? :P

2100 kostar den på prisjakt idag och den finns att hitta billigare ändå. jag gav 1700kr för min förra året.

Logitech Harmony Ultimate, som är den modell som har BT kostar ca 3700kr. Vanlig IR-fjärr kostar motsvarande ca 900 kr. Men som sagt har det nu bevisats funka med IR. ;)

Redigerat av agpath, 03 november 2015 - 07:54.

Postad 03 november 2015 - 08:08

Unregistered04df7d78
  • Unregistered04df7d78
  • Forumräv

• 952 inlägg
  • 0

Som nämndes ovan, så har PLEX nu släppt sin AppleTV app. Så de var ju inte alltför sena...

Postad 03 november 2015 - 08:12

lappen71
  • lappen71
  • Veteran

• 2 053 inlägg
  • 0

Som nämndes ovan, så har PLEX nu släppt sin AppleTV app. Så de var ju inte alltför sena...

Helt rätt så jag gör en pudel 😄

Postad 03 november 2015 - 08:15

endumen
  • endumen
  • Forumräv

• 543 inlägg
  • 0

Vad är poängen med minnet? Det mesta streamas väl ändå. Är det för att lagra spel, eller bara allmänt "cache-minne" samt för appar o dyl?

Jag visste från början att jag skulle fylla den med appar så jag slog till på 64gb. Jag har redan idag säkert 25-30 appar som tar 50-120MB kanske. Detta är dock bara vad som syns under "hantera lagring" i inställningar. Asphalt 8 t ex tar bara 86MB där, men jag vet ju att jag har laddat ner minst 2 banor och det utrymmet har jag ingen aning om hur mycket det tar upp. Visar det sig att man börjar få slut på utrymme så kommer sådan data att raderas om det inte används. Så jag tror inte så många kommer få problem med för lite utrymme i traditionell mening utan de som har 32GB kommer att få se laddstapeln lite oftare bara. (om man nu lyckas fylla 32GB)

Så jag tror att man ska vara en riktig "power user" för att utnyttja 64GB.

Men det är hur det ser ut idag! Vad som kommer vara nästa killer-app vet vi ju inte än, och Apple kan ju mycket väl ändra på sitt upplägg med utrymmeshanteringen i framtiden. Men då kanske det är dags att uppgradera till en ny ATV med stöd för 4K. Vet vet? :)

Postad 03 november 2015 - 08:18

Snappahead
  • Snappahead
  • Amatör

• 65 inlägg
  • 1

En kul detalj (som jag inte tror fanns i ATV3) är att man kan swipea neråt när man tittar på valfri streamingtjänst och välja undertexter samt vart ljudet ska komma ut. Alla enheter med Airplay kommer upp vilket kan vara bra i vissa sammanhang.

Postad 03 november 2015 - 08:36

22mc
  • 22mc
  • Veteran

• 1 977 inlägg
  • 3
http://forum.kodi.tv...9280#pid2149280

MrMC is a fork/rebrand/refactor of Kodi. All offending sins have been purged from the codebase. So some features of Kodi might not be present. This lets us get into the App Store, not only for TVOS but iOS and OSX as well. Our timeline is a few weeks, basics are up and stable. Just some minor issues to resolve.

Kodi itself would never get approved. Not for TVOS nor iOS or OSX. Too many sins. So even when Kodi gets ported to TVOS, the only ways to get on the physical device are;

a) self compile, install via xcode
B) ipa resign/repack install via xcode
c) ipwnstore or similar.

Eventually, you will be able to run Kodi on the new AppleTV. But the port is not trivial and MrMC fork has a month head start and I'm an expert at porting the code base (did the original ATV1, ATV2, iOS, and Android ports) and dealing with issues. Others known me as 'davilla'.

As soon as we enter the App Store, then all our private work becomes public and Kodi devs can start cherry-picking. Or they can start on their own version now, their choice.

We don't see Kodi as competition to MrMC fork. We are aiming at the 80 percent users that just want to play their local content without having to do flips and tricks to get there. Kodi can have the other 20 percent geeks and tweakers Smile

Redigerat av 22mc, 03 november 2015 - 08:37.

Postad 03 november 2015 - 08:45

d-boy
  • d-boy
  • Användare

• 248 inlägg
  • 0

Plex verkar funka bra i alla fall. Testade från min NAS (213j) och det rullar på fint.

Hade varit fint om man slapp transkodning dock.

Men det kanske alltid krävs (vet inte om AT4 stöder tex mkv-filer etc),

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Framvägg och vänster sida
    Globe
    2025-05-08 07:38:43
  • Vänster sida med Paneler monterade
    Globe
    2025-05-08 07:35:28
  • Front Wide backvy
    Globe
    2025-05-08 06:25:36
  • Front Wide
    Globe
    2025-05-08 06:23:11
  • Ny soffa, vy bakåt i salongen
    DPC
    2025-05-07 10:21:06
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2025 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.