Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Nvidia Shield Android TV 4K

3007 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 26 oktober 2015 - 07:14

Hinken74
  • Hinken74
  • Veteran

• 2 346 inlägg
  • 0

Har Kodi tagits bort?

Jag raderade och gjorde en clean install men hittar inte Kodi längre....

Postad 26 oktober 2015 - 11:33

Pulver
  • Pulver
  • Veteran

• 2 387 inlägg
  • 0
Om du går till följande länk med webläsaren chrome på en vanlig dator där du är inloggad på samma konto som du använder på din Shield:

https://play.google....xbmc.kodi&hl=sv

Om allting är korrekt ska du få upp alternativet "installera på Shield"

Kan inte riktigt testa själv eftersom det står "installerad" hos mig. (och vill inte avinstallera)

Postad 26 oktober 2015 - 12:55

Hinken74
  • Hinken74
  • Veteran

• 2 346 inlägg
  • 0

Nej, det funkar inte heller längre.

Postad 26 oktober 2015 - 13:01

whityoustone
  • whityoustone
  • Användare

• 239 inlägg
  • 0
Har de tagit bort stödet för kodi, går det inte att ladda hem kodi x86 alt arn sen in i USB å installera ?

Postad 26 oktober 2015 - 13:11

jimjans
  • jimjans
  • Mästare

• 3 659 inlägg
  • 0
Det skall visst vara något strul med google enligt kodi forumet men du kan ju alltid ladda ner apk filen och installera manuellt.
http://kodi.tv/download/

Redigerat av jimjans, 26 oktober 2015 - 13:13.

Postad 27 oktober 2015 - 17:08

Hinken74
  • Hinken74
  • Veteran

• 2 346 inlägg
  • 0

Nu kan man ladda ner Kodi igen. Denna gången plockade jag filerna via FTP istället för SAMBA och har helt sluppit buffring problematiken.

Postad 29 oktober 2015 - 21:39

e3henri
  • e3henri
  • Mästare

• 3 266 inlägg
  • 0

Fingret på köpknappen, men tycker det är lite för mycket snacka om dålig bildkvalite på både Nvidia forum och Kodiforum.

https://forums.gefor...t/topic/886732/

Hur e det tycker ni? Sämre bild än andra (då går den fetbort).?

Postad 30 oktober 2015 - 06:54

Aristoteles
  • Aristoteles
  • Lärjunge

• 269 inlägg
  • 0
Jag kan tycka att vissa färger känns något grådaskiga. Men det är en subjektiv bedömning. Har testat att köra några kalibrerings videos via youtube för att få till bilden. Bilden blev dock mycket bättre efter den senaste uppdateringen. Jag trodde först att min gamla plasma höll på att ge sig. Men så va ju inte fallet :)

Postad 30 oktober 2015 - 10:46

greveriff
  • greveriff
  • Veteran

• 1 984 inlägg
  • 0

Fingret på köpknappen, men tycker det är lite för mycket snacka om dålig bildkvalite på både Nvidia forum och Kodiforum.

Köp via elgiganten. De har ju 30 dagars öppet köp där man även kan ha testat den när man lämnar tillbaka den. 

Postad 30 oktober 2015 - 14:02

jimjans
  • jimjans
  • Mästare

• 3 659 inlägg
  • 0

väl kalibrerad inga större skillnader jämfört med min Oppo när det gäller 1080p dock är oppon bättre när det gäller lågupplöst material sen kan det vara skillnader i shielden beroende på vilken spelare du använder.

Postad 30 oktober 2015 - 14:41

Hinken74
  • Hinken74
  • Veteran

• 2 346 inlägg
  • 0

Bilden via Kodi är kanon. Netflix har jag fått ställa om tvn för att få så bra bild som min Brix hade men den är i närheten. Gillar Shielden starkt.

Postad 30 oktober 2015 - 16:24

jimjans
  • jimjans
  • Mästare

• 3 659 inlägg
  • 0

Det är ju även lite skillnad vilken färgrymd den matar ut också beroende på upplösning och refreshrate .

1) All 1080p resolutions - 8-bit RGB Limited, Rec. 709
2) 4K 50/60Hz, HDCP 2.2 - 10-bit YCbCr, Rec. 2020
3) 4K 23.976Hz, HDCP 2.2 - 8-bit RGB Limited, Rec. 709
4) All 4K resolutions, HDCP 1.4 - 8-bit YCbCr, Rec. 709

Postad 30 oktober 2015 - 21:06

e3henri
  • e3henri
  • Mästare

• 3 266 inlägg
  • 0
Det verkar gnällas på skärpan och detaljrikedom snarare än färgerna och det verkar gälla samtliga AndroidTV.
Kanske köper på black friday rean

Postad 30 oktober 2015 - 22:28

jimjans
  • jimjans
  • Mästare

• 3 659 inlägg
  • 0

Det verkar gnällas på skärpan och detaljrikedom snarare än färgerna och det verkar gälla samtliga AndroidTV.
Kanske köper på black friday rean

Jag har en 4k TV och en 1080p projektor och ett gäng olika mediaspelare och kan inte se någon skillnad mellan dessa och shielden och det framgår inte i tråden om de kalibrerat sina enheter efter källan. Kontrast och brightnest kan påverka upplevd skärpa rätt mycket sen kan ju även de källor de testar mot ha olika skärpefilter.

Har som sagt testat mot htpc med nvidia och AMD, Oppo 103 blu ray , rasberry pi 2 och popcornhour.

Redigerat av jimjans, 30 oktober 2015 - 22:33.

Postad 30 oktober 2015 - 22:42

whityoustone
  • whityoustone
  • Användare

• 239 inlägg
  • 0
Men klarar den ISO 3D ? Atmos är ju bekräftat

Postad 30 oktober 2015 - 22:44

jimjans
  • jimjans
  • Mästare

• 3 659 inlägg
  • 0

Men klarar den ISO 3D ? Atmos är ju bekräftat

Nej den klarar inte ISO 3d är inte 3d flugan på väg bort ?

Postad 01 november 2015 - 12:21

whityoustone
  • whityoustone
  • Användare

• 239 inlägg
  • 0

smaksak Jimjans, smaksak, jag uppskattar 3d, jag har perfekt syn och jag tycker det är en wow effekt. Jag efterfrågar 3d. men jag har köpt 2 st pro ska bli kul att lajja med dem, kan inte vara sämre än prodigy 4k :D

Postad 01 november 2015 - 13:15

jimjans
  • jimjans
  • Mästare

• 3 659 inlägg
  • 0

smaksak Jimjans, smaksak, jag uppskattar 3d, jag harmilsvida t syn och jag tycker det är en wow effekt. Jag efterfrågar 3d. men jag har köpt 2 st pro ska bli kul att lajja med dem, kan inte vara sämre än prodigy 4k :D

Efter man lekt med oculus rift ett tag känns inte blu ray 3d så spännande längre men nvidia boxen är milsvida bättre än prodigyn.

Postad 01 november 2015 - 20:29

whityoustone
  • whityoustone
  • Användare

• 239 inlägg
  • 0
Haha à hört att det ska va sinnessjukt, min lillebrors tjej jobbar på Sony å hon har lovat mig superpris på deras VR, blir nog ett or skulle inte förvåna mig.

Postad 02 november 2015 - 17:07

umj
  • umj
  • Användare

• 132 inlägg
  • 0

Är de någon här som vet vart man kan köpa in gamla NES spel i smc roms 

Har köpt in Super Mario World och lite andra gamla nes spel sedan Nitendo etc etc. 

För gillar Android TV har så många emulators så tänkte passa på köpa in lite gamla classic spel sedan 80-90 talet :)

Inte alltid så kul spela nya PC spel, eller Android Spel tycker jag inte om direkt alldes för mycket IAP i dessa så tänkte dra min Shield TV och fixa lite olika gamla consol spel sedan man växte upp men tydligen NES emulatorerna för Android TV kör på SMC roms istället än NES roms och liknade. 

Postad 02 november 2015 - 18:45

jimjans
  • jimjans
  • Mästare

• 3 659 inlägg
  • 0

Är de någon här sosmc et vart man kan köpa in gamla NES spel i smc roms 

Har köpt in Super Mario World och lite andra gamla nes spel sedan Nitendo etc etc. 

För gillar Android TV har så många emulators så tänkte passa på köpa in lite gamla classic spel sedan 80-90 talet :)

Inte alltid så kul spela nya PC spel, eller Android Spel tycker jag inte om direkt alldes för mycket IAP i dessa så tänkte dra min Shield TV och fixa lite olika gamla consol spel sedan man växte upp men tydligen NES emulatorerna för Android TV kör på SMC roms istället än NES roms och liknade. 

Köpa ? Då är det nog en retrode som gäller om du vill extrahera roms ur din carts  http://www.retrode.org/ .

Annars vet jag att de flesta emulatorer tar både smc och .nes retroarch är en bra emulator som har stöd för de flesta konsoler.

Emuparadise är en bra sida om man vill hitta roms.

Redigerat av jimjans, 02 november 2015 - 18:53.

Postad 02 november 2015 - 18:51

umj
  • umj
  • Användare

• 132 inlägg
  • 0

Köpa ? Annars vet jag att de flesta emulatorer tar både smc och .nes retroarch är en bra emulator som har stöd för de flesta konsoler.

Emuparadise är en bra sida om man vill hitta roms.

Yepp jag har SNES och NES emulators installerade, men skulle villa hitta något som säljer spelen lagligt :)

Visst finns de och ladda ner på flera sidor men försöker hålla mig till lagen, spelen är ju svårare än själva emulatorers och hitta. 

Postad 02 november 2015 - 18:53

SKIBBE
  • SKIBBE
  • Guru

• 5 338 inlägg
  • 1

Yepp jag har SNES och NES emulators installerade, men skulle villa hitta något som säljer spelen lagligt :)

Visst finns de och ladda ner på flera sidor men försöker hålla mig till lagen, spelen är ju svårare än själva emulatorers och hitta.

Köp fysisk, sen ladda ner om samvetet lättas av det.

Postad 02 november 2015 - 18:57

jimjans
  • jimjans
  • Mästare

• 3 659 inlägg
  • 0

Finns som sagt retrode för att utvinna roms ur kartridgekassetter  köpa lagligt finns inte i rom format. Eller så får du skaffa en retron 5 där du kan använda dina kassetter i.

Postad 02 november 2015 - 18:59

umj
  • umj
  • Användare

• 132 inlägg
  • 0

Finns som sagt retrode för att utvinna roms ur kartridgekassetter  köpa lagligt finns inte i rom format. Eller så får du skaffa en retron 5 där du kan använda dina kassetter i.

Nitendo har egen shop http://www.nintendo.com/games

Men den sidan ger mig till och från fel meddelanden vid köp, ibland funkar de oftast inte. 

Här är typ Super Mario Bros 3 

http://www.nintendo....75aqEVPWHetWZVK

Fick köpa de i förgår idag verkar den inte ens funka och leta fler från Nitendo vet inte hur Sega och andra konsoler genom tiderna har för sina spel. 

Och kan man ge typ $4.99 för ett classic old de är billigt men ändå ger man upphovsskaparna ersättning istället än ladda ner de olagligt. Verkar dock va mycket svårare hitta 3 parts säljare av classic consol spel som är lagliga som typ Spelbutiken.se är idag. 

Vore gött hitta fler för gamla konsoler, tycker att skaparna för film music spel ska ha sin ersättning.

För jag vill själv ha betalt för mina jobb jag gör och då tycker jag inte är rimligt att sno från andra heller.  

Redigerat av umj, 02 november 2015 - 19:03.

Postad 02 november 2015 - 19:26

jimjans
  • jimjans
  • Mästare

• 3 659 inlägg
  • 0

Nitendo har egen shop http://www.nintendo.com/games

Men den sidan ger mig till och från fel meddelanden vid köp, ibland funkar de oftast inte. 

Här är typ Super Mario Bros 3 

http://www.nintendo....75aqEVPWHetWZVK

Fick köpa de i förgår idag verkar den inte ens funka och leta fler från Nitendo vet inte hur Sega och andra konsoler genom tiderna har för sina spel. 

Och kan man ge typ $4.99 för ett classic old de är billigt men ändå ger man upphovsskaparna ersättning istället än ladda ner de olagligt. Verkar dock va mycket svårare hitta 3 parts säljare av classic consol spel som är lagliga som typ Spelbutiken.se är idag. 

Vore gött hitta fler för gamla konsoler, tycker att skaparna för film music spel ska ha sin ersättning.

För jag vill själv ha betalt för mina jobb jag gör och då tycker jag inte är rimligt att sno från andra heller.  

Det virtual console spel de kan du ju inte spela på andra konsoller än 3ds Wii och wiiu.

Med retrode eller retron 5 använder du dina fysiska kassetter.

Postad 02 november 2015 - 19:56

umj
  • umj
  • Användare

• 132 inlägg
  • 0

Det virtual console spel de kan du ju inte spela på andra konsoller än 3ds Wii och wiiu.

Med retrode eller retron 5 använder du dina fysiska kassetter.

De säljer och får nerladdad så man kan spela på emulatorer. 

Men får väl söka vidare :) 

Postad 02 november 2015 - 20:44

jimjans
  • jimjans
  • Mästare

• 3 659 inlägg
  • 0

De säljer och får nerladdad så man kan spela på emulatorer. 

Men får väl söka vidare :)

Det spelet du länkar till är av köp till 3ds virtual console . Det går inte att använda för att spela upp i emulatorer.

Postad 03 november 2015 - 00:57

Unregisteredadd40455
  • Unregisteredadd40455
  • Amatör

• 63 inlägg
  • 0

Jag känner mig helt förvirrad, vilken av de två skall man köpa och varför? Mina filmer finns i nätverket så jag tror inte jag behöver lagringsplatsen och jag har tänkt spela via deras tjänst eventuellt om utbudet blir bättre med tiden. Har väl inga planer på några mängder med appar heller för den delen utöver mer streamingstjänster allt eftersom de dyker upp, finns HBO Nordic alternativt tex. stöds chromecast funktionen från mobil/surfplatta så länge som tex Viaplay tydligen gör. Har även nyligen skaffat Dplay, inte kollat om de har en app för det än men misstänker att de inte fixat det än.

Oavsett vilket, vad är det för fördelar med att köpa den med inbyggd hårddisk för mig? Har inga problem att betala för den, men känns meningslöst om jag ändå aldrig kommer nyttja det lagringstutrymmet om det inte är något som jag totalt missat som tar massa plats. För visst kan man sideloada appar från minneskortet eller? För om jag missuppfattat allt rätt så det jag har behov för är 16gb versionen och ett 32gb minneskort och kan lägga mellanskillnaden av det som skiljer dem till att köpa fjärren istället eller en extra handkontroll. Har jag ett minneskort liggande skulle jag nästan kunna köpa en extra handkontroll + fjärren tex istället för 500gb versionen.

Som sagt, mycket förvirring från min sida inför denna box. Har idag massa appletv´s men utan 4k stöd på nya så får det bli en sån här istället.

Sen en OT fråga, hur är kvalitén på filmerna man kan hyra på Google vs iTunes i kvalité? Är det 1080p med 5.1 ljud på dessa också? Lite synd att man inte kan flytta köpta itunes filmer till Google kontot så man kunde komma åt dem i denna apparaten också, å andra sidan är det ju inte troligt att jag kommer göra mig av med mina äppel tv´s ändå.

Tacksam för hjälp, tänkte köpa mig en i så fort jag fått en bra förklaring till vad det är jag behöver köpa. NI som köpt denna, får man med en 2.0 HDMI kabel?

Lite synd att de inte valde att köra dubbla HDMI ut på boxen bara, en med bild & ljud + en med ljud bara som det är på vissa bättre specade Bluray spelare. För att splitta HDMI 2.0 billigt lär väl knappast gå i dagsläget så det får bli att köra med optiskt från tv´n tills man uppgraderar till Atmos & DTS:X i recivern nästa år eller när nu UHDBD äntligen kan komma ut på marknaden så jag får massa bra ursäkter att spendera massa pengar jag inte har på prylar jag eg inte behöver så mycket allt för tidigt i vanlig ordning. :lol:

Postad 03 november 2015 - 13:50

jimjans
  • jimjans
  • Mästare

• 3 659 inlägg
  • 0

Jag känner mig helt förvirrad, vilken av de två skall man köpa och varför? Mina filmer finns i nätverket så jag tror inte jag behöver lagringsplatsen och jag har tänkt spela via deras tjänst eventuellt om utbudet blir bättre med tiden. Har väl inga planer på några mängder med appar heller för den delen utöver mer streamingstjänster allt eftersom de dyker upp, finns HBO Nordic alternativt tex. stöds chromecast funktionen från mobil/surfplatta så länge som tex Viaplay tydligen gör. Har även nyligen skaffat Dplay, inte kollat om de har en app för det än men misstänker att de inte fixat det än.
Oavsett vilket, vad är det för fördelar med att köpa den med inbyggd hårddisk för mig? Har inga problem att betala för den, men känns meningslöst om jag ändå aldrig kommer nyttja det lagringstutrymmet om det inte är något som jag totalt missat som tar massa plats. För visst kan man sideloada appar från minneskortet eller? För om jag missuppfattat allt rätt så det jag har behov för är 16gb versionen och ett 32gb minneskort och kan lägga mellanskillnaden av det som skiljer dem till att köpa fjärren istället eller en extra handkontroll. Har jag ett minneskort liggande skulle jag nästan kunna köpa en extra handkontroll + fjärren tex istället för 500gb versionen.

Som sagt, mycket förvirring från min sida inför denna box. Har idag massa appletv´s men utan 4k stöd på nya så får det bli en sån här istället.
Sen en OT fråga, hur är kvalitén på filmerna man kan hyra på Google vs iTunes i kvalité? Är det 1080p med 5.1 ljud på dessa också? Lite synd att man inte kan flytta köpta itunes filmer till Google kontot så man kunde komma åt dem i denna apparaten också, å andra sidan är det ju inte troligt att jag kommer göra mig av med mina äppel tv´s ändå.
Tacksam för hjälp, tänkte köpa mig en i så fort jag fått en bra förklaring till vad det är jag behöver köpa. NI som köpt denna, får man med en 2.0 HDMI kabel?
Lite synd att de inte valde att köra dubbla HDMI ut på boxen bara, en med bild & ljud + en med ljud bara som det är på vissa bättre specade Bluray spelare. För att splitta HDMI 2.0 billigt lär väl knappast gå i dagsläget så det får bli att köra med optiskt från tv´n tills man uppgraderar till Atmos & DTS:X i recivern nästa år eller när nu UHDBD äntligen kan komma ut på marknaden så jag får massa bra ursäkter att spendera massa pengar jag inte har på prylar jag eg inte behöver så mycket allt för tidigt i vanlig ordning. :lol:

skall du ha den som medispelare så är det ingen mening att köpa pro versionen .
Ja det följer med en hdmi kabel.

Det finns faktiskt hdmi 2.0 splitters redan. Hdfury gör en som stöder hdmi 2.0a och hdcp 2.2 kostar 199$ men då har du som sagt möjligheten att gå runt hdcp skyddet.

Postad 03 november 2015 - 16:07

greveriff
  • greveriff
  • Veteran

• 1 984 inlägg
  • 0

Funkar viaplayapp i den?

Postad 03 november 2015 - 16:10

umj
  • umj
  • Användare

• 132 inlägg
  • 0

skall du ha den som medispelare så är det ingen mening att köpa pro versionen .
Ja det följer med en hdmi kabel.

Det finns faktiskt hdmi 2.0 splitters redan. Hdfury gör en som stöder hdmi 2.0a och hdcp 2.2 kostar 199$ men då har du som sagt möjligheten att gå runt hdcp skyddet.

Jag köpte den först som media center också för byta ut min HTC jag hade fet klump jämfört med Nvidia. 

Idag har jag konsolen till allt tagit över SNES, NES, Android, PC, PS/PS1/PS2/PS3/PS4/ XBOX 360 ja i princip min nivida kör typ allt nu plus streama media och music ja så här i efterhand så gör den allt i mitt hushåll förutom starta kaffebryggan. 

Har flera olika saker sparade på min 1TB disk i min Shield och snart tom, skulle jag inte ha bytt ut min 500GB så hade jag varit slut för länge sedan. 

och hade man köpt en 16GB utan möjlighet uppgradera utrymme på den direkt så hade man nog åkt på köpa en Pro i efterhand. 

Pro är mer framtidssäker än 16GB modellen, men visst vet man att Nvidia enheten inte i framtiden kommer ersätta både Blu-Ray inspelningsenheten för spela in program från live kanaler etc, och samtliga andra enheter så räcker 16GB gott och väl. 

Men har man som mål och ersätta alla enheter i en och samma så lär inte 16GB räcka långt, även om man sätter in ett 128GB SDXC Minneskort. 

Postad 03 november 2015 - 16:32

jimjans
  • jimjans
  • Mästare

• 3 659 inlägg
  • 0
Skall man inte installera en massa appar och har en server ser jag inga större problem med att ta 16gb varianten har det själv går att använda usb minne eller hårdisk om man vill leka med emulatorer.

Finns inget som är framtidssäkert köp efter vilka behov du har nu istället och om något år så har nog Nvidia släppt en bättre istället.

Postad 03 november 2015 - 16:39

whityoustone
  • whityoustone
  • Användare

• 239 inlägg
  • 0

fan vad liten den va :D haha fantastiskt, känns bra och är riktigt stabil i det första testerna.

Pro kanske va onödigt då jag inser att man absolut inte fyller den här i närmsta taget, spelen är ju sinnesjukt små som finnsatt tanka

Postad 03 november 2015 - 16:55

jimjans
  • jimjans
  • Mästare

• 3 659 inlägg
  • 0

fan vad liten den va :D haha fantastiskt, känns bra och är riktigt stabil i det första testerna.

Pro kanske va onödigt då jag inser att man absolut inte fyller den här i närmsta taget, spelen är ju sinnesjukt små som finnsatt tanka

Det var lite skillnad mot xtreamern gissar jag?

Postad 03 november 2015 - 17:21

umj
  • umj
  • Användare

• 132 inlägg
  • 0

Jaha jag kör Playstation romar kan vara 1.9GB st, Doom 3 är 8 GB, jag kör sällan några android appar då den har för mycket IAP, men att göra romar av konsoler kan fylla en hel del och det behöver man lagra på enheten och är inte möjliga och strömmar. 

Jag har förbrukat 760GB från min 1TB minus de GB jman använder i parationen på disken för OS. 

Postad 03 november 2015 - 17:29

jimjans
  • jimjans
  • Mästare

• 3 659 inlägg
  • 0

Jaha jag kör Playstation romar kan vara 1.9GB st, Doom 3 är 8 GB, jag kör sällan några android appar då den har för mycket IAP, men att göra romar av konsoler kan fylla en hel del och det behöver man lagra på enheten och är inte möjliga och strömmar. 
Jag har förbrukat 760GB från min 1TB minus de GB jman använder i parationen på disken för OS.

playstation iso filer eller andra emulations relaterade spelfiler är inga problem att lagra externt på tex usb minne eller hd.

Men nu sa ju FilmNerden att han inte skulle använda några stora appar och har sina filmer lagrade på en server och det primära syftet är att ha den som mediaspelare. Vad är då meningen med en stor hårddisk?

Postad 03 november 2015 - 17:55

whityoustone
  • whityoustone
  • Användare

• 239 inlägg
  • 0
Ja den är betydligt mkt bättre såhär rent spontant :) återkommer

Postad 03 november 2015 - 20:59

Silverfisken
  • Silverfisken
  • Forumräv

• 588 inlägg
  • 0

Jag jämförde också en del mellan 16GB versionen och 500GB versionen. Valet gjorde jag: Nvidia android tv 16 GB

Varför?

Jo jag tänkte att jag spelar inte så mycket. Jag kommer ha en NAS tillkopplad och spela upp material via KODI. Jag kommer kanske streama en del spel ifrån min dator och spela. Men jag kommer inte att sitta och spela från spel köpta från Geforce sajten eller Nvidias streaming server.

Game-appar kollade jag lite på men tröttnade rätt snabbt. Jag är inte mycket för småspel.

Jag lade in ett 64GB minneskort och känns fult tillräckligt.  Enbart flash 16GB räcker inte långt.

Priset för 500GB versionen kändes högt. Då kan jag lika gärna köpa en ps4. 16GB versionen kändes mer ekonomiskt och vilket behov jag har av spelaren (att vara just mediespelare).

Har du hej vilt med pengar så kör på Pro. Om du även vill kunna ladda ner och installera "varenda" spel och app som du känner för.

Annars räcker 16GB versionen - för mediespelare.

fjärren är väl nåt jag tänkt som nästa inköp. Den är dock dyr.

Postad 03 november 2015 - 21:37

Unregisteredadd40455
  • Unregisteredadd40455
  • Amatör

• 63 inlägg
  • 0

Beställde en vanlig 16GB variant idag, duger fint för mina behov misstänker jag. Media spelas upp från plex servern eller hyrs från google playstore. Spelen på Geforce Now får duga, personligen spelar jag inte så mycket men min flickvän gör och hon ser fram emot att testa Geforce Now då det är ett bekvämt upplägg för oss casual gamers. Räcker det inte till så har vi både Xbox One & PS4 att spendera tiden på. Fokus är ändå på att nyttja denna enhet till att se på film & serier så istället för att spendera massa cash på PRO versionen passade jag på att plocka med en extra handkontroll & fjärren vilket blev bara en hundring dyrare än att bara köpa PRO versionen typ. Ser fram emot att få hem den, så man kan spela lite street fighter och se på lite 4K Netflix material även om jag redan har 4k Netflix inbyggt appen på tv´n. Så det kanske låter lite överflödigt att köpa denna boxen, men på sikt tänkte jag uppgradera receivern och då vill jag ha möjlighet till bättre ljud än via optiskt från tv´n.

Vilket minneskort rekommenderas till denna? 32GB borde räcka eller? Som sagt, är inte i behov av massiv lagring i dagsläget utan nån enstaka streaming app från de tjänster som finns tillgängliga. Viaplay funkade inte vad jag förstod, men gick att casta till boxen. Hur ser det ut med HBO Nordic & Dplay? Har de appar?

Tack för alla svar

Postad 04 november 2015 - 16:02

Unregisteredbf26bebb
  • Unregisteredbf26bebb
  • Rookie

• 8 inlägg
  • 0

Jag funderar på att köpa en Nvida Shield Android Tv, men jag har en fundering.

Hur kopplar ni in er enhet? Nu kör jag Boxee Box, AppleTv, IpTv box --> Förstärkare --> Tv. Allt är frid och fröjd får ut ljudet från smart-tv:n via HDMI ARC. Jag vill nu ersätta alla dessa boxar med en Shield, grejen är bara den att min förstärkare bara har HDMI 1.4 och bara stöd för 4K 30 fps.

Hur ska jag göra?

1. Koppla in Shield direkt i Tv:n och köra ljudet till förstärkaren via ARC, klarar ARC alla format?

2. Koppla via förstärkaren, kan det uppstå problem då när jag matar 4K 50/60 fps från Shielden?

TV: Sony KD-55x8505

Förstärkare: Pioneer VSX-923

Tacksam för svar!

Postad 04 november 2015 - 21:32

Hinken74
  • Hinken74
  • Veteran

• 2 346 inlägg
  • 0
Undrar när det kommer ny vers av SVT samt Chromecast appen. Hoppas även att man fixar bildkvalitén vid livestream på TV4 appen....

Postad 04 november 2015 - 23:18

Silverfisken
  • Silverfisken
  • Forumräv

• 588 inlägg
  • 0

Beställde en vanlig 16GB variant idag, duger fint för mina behov misstänker jag. Media spelas upp från plex servern eller hyrs från google playstore. Spelen på Geforce Now får duga, personligen spelar jag inte så mycket men min flickvän gör och hon ser fram emot att testa Geforce Now då det är ett bekvämt upplägg för oss casual gamers. Räcker det inte till så har vi både Xbox One & PS4 att spendera tiden på. Fokus är ändå på att nyttja denna enhet till att se på film & serier så istället för att spendera massa cash på PRO versionen passade jag på att plocka med en extra handkontroll & fjärren vilket blev bara en hundring dyrare än att bara köpa PRO versionen typ. Ser fram emot att få hem den, så man kan spela lite street fighter och se på lite 4K Netflix material även om jag redan har 4k Netflix inbyggt appen på tv´n. Så det kanske låter lite överflödigt att köpa denna boxen, men på sikt tänkte jag uppgradera receivern och då vill jag ha möjlighet till bättre ljud än via optiskt från tv´n.

Vilket minneskort rekommenderas till denna? 32GB borde räcka eller? Som sagt, är inte i behov av massiv lagring i dagsläget utan nån enstaka streaming app från de tjänster som finns tillgängliga. Viaplay funkade inte vad jag förstod, men gick att casta till boxen. Hur ser det ut med HBO Nordic & Dplay? Har de appar?

Tack för alla svar

Hej,

Jag köpte ett sådant här

http://www.inet.se/p...-adapter#/specs

Postad 04 november 2015 - 23:52

umj
  • umj
  • Användare

• 132 inlägg
  • 0

playstation iso filer eller andra emulations relaterade spelfiler är inga problem att lagra externt på tex usb minne eller hd.

Men nu sa ju FilmNerden att han inte skulle använda några stora appar och har sina filmer lagrade på en server och det primära syftet är att ha den som mediaspelare. Vad är då meningen med en stor hårddisk?

Nä de är inga problem, men bara games filer har jag runt 600GB så länge på min Shield. 

Dock hoppas jag på att Playstation Now rullar ut så man kan spela spelen man köpte via Playstation Store när man hade sina PS konsoler, så kan man radera en hel del PS spel. 

Postad 05 november 2015 - 08:31

Hinken74
  • Hinken74
  • Veteran

• 2 346 inlägg
  • 0

Shield har ju stöd för 1TB minneskort, Finns inte än men kommer nog inom hyfsat snar framtid. Du kan säkert få ett 500GB för under 600 spänn innan jul om man letar lite.

Postad 05 november 2015 - 18:42

umj
  • umj
  • Användare

• 132 inlägg
  • 0

Shield har ju stöd för 1TB minneskort, Finns inte än men kommer nog inom hyfsat snar framtid. Du kan säkert få ett 500GB för under 600 spänn innan jul om man letar lite.

Nej de har den inte så vitt jag vet så stöder Shield bara 128GB Micro SDXC kort. + USB + Externa hårdiskar i FAT 32 

Kör redan NAS på 64TB via nätverket och döljer den i ett skåp, men skulle inte vilja ha en massa grejer i TV rummet. 
För mig är de 105"/  UHD 105S9 Series Curved Smart TV - 105” Class (104.6” Diag.)

Sedan popcorn maskinen bakom soffan 

http://www.webhallen...cl=external:ref

+ Hemabio systemet med högtalarna på sidorna och vägghörnen. Ska kännas som man sitter på BIO när man sitter i de stora TV rummet, annars behöver man inte se på film över huvud taget. 

Man vill inte ha massa maskiner och grejer runt omkring TV som stör. 

95v5l1.jpg

Redigerat av umj, 05 november 2015 - 18:48.

Postad 05 november 2015 - 18:50

Hoggeman
  • Hoggeman
  • Användare

• 243 inlägg
  • 0
HBO Nordic och Viaplay får jag inte att fungera så där himla bra via apparna. Går inte att navigera runt i apparna på något vidare smidigt sätt. Bara att hålla tummarna för bättre appar och att dom kommer för Google TV.

Postad 05 november 2015 - 19:18

umj
  • umj
  • Användare

• 132 inlägg
  • 0

HBO Nordic och Viaplay får jag inte att fungera så där himla bra via apparna. Går inte att navigera runt i apparna på något vidare smidigt sätt. Bara att hålla tummarna för bättre appar och att dom kommer för Google TV.

HBO Nordic har ingen app för Android TV eller Viaplay än så länge, har mailad HBO Nordic med jämna mellanrum för hoppas få dem till skapa en men de skyller alltid på rättigheter. 

De är de dryga med Media bolag alltid rättigheter själv ser jag Android som Android :)

Postad 05 november 2015 - 22:21

Hinken74
  • Hinken74
  • Veteran

• 2 346 inlägg
  • 0
......

Redigerat av Hinken74, 05 november 2015 - 22:39.

Postad 06 november 2015 - 00:27

Unregisteredadd40455
  • Unregisteredadd40455
  • Amatör

• 63 inlägg
  • 0

Ok fick hem den idag, skall bli intressant att testa den efter alla batterier laddats upp. Min håller på att starta om sig flera ggr och nätagget som följde med var ganska skumt för det går liksom inte riktigt in i grendosan känns det som. Nån mer som råkat ut för detta? Även om det var ok längd på nätagget, måste jag sätta det rakt i väggen för att få detta att funka behöver jag längre kabel, vart får man tag på nått sånt tror ni?

Men som sagt mest störande är att den håller på och startar om sig hela jäkla tiden för det verkar som om handkontrollen stör ut något och tvingar den att reboota som ett svin. Testade att ladda via shielden i sig men det blinkar bara till lite lätt i kontrollen och vips reboot på maskinen igen. Men jag testade att mata handkontrollen med mobilladdaren istället och efter nån timmes laddning verkar det fungera normalt.

Hur länge räcker batterierna eg? Har både handkontrollen och fjärren. Blir ju jävligt surt om den skall hålla på att reboota sig nonstop tills man har kräm igen. Tycker inte maskinen i sig skall behöva lida för det.

Kanske bara jag som har otur och fått en defekt maskin eller nått, svårt att säga när jag inte får det att fungera stabilt än, hehe

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Nya Hifi-bänken
    joga
    2025-05-02 18:25:13
  • JBL M2 igen…..
    Anton
    2025-05-01 16:07:43
  • JBL M2!!!!!!!
    Anton
    2025-04-30 16:22:03
  • Front Atmos
    Globe
    2025-04-28 19:35:47
  • The12 Passive
    Globe
    2025-04-28 19:33:57
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2025 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.