Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Nintendo Switch

2377 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
Nintendo Switch 2017 32GB (Spelkonsoler) 9 8.79508 (121) 4 097:-
Nintendo Switch Lite (Bärbara spelkonsoler) 2 7.949998 (19) 3 232:-
Nintendo Switch 2019 32GB (Spelkonsoler) 9 7.65909 (43) 3 499:-
Nintendo Switch OLED 2021 64GB (Spelkonsoler) 9 8.043478 (22) 3 504:-
3 relaterade trådar

Postad 29 July 2016 - 14:09

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

• 38134 inlägg
  • 0

Senaste ryktet...

Ja man kan bara hoppas att allt han säger är sant. Modulär hårdvara där man själv väljer prestanda i viss mån beroende på hur mycket man vill betala.

1) Och alla som inte köper det nya får inga mer spel, låter ju inte så smart.
2) Plus att alla spel man redan har kommer man troligen inte kunna lira på den nya. Heller inte så bra.

Sett ur företagsvinkel så låter 1) smart om man vill få kunder att köpa den nya produkten och inte fortsätta med den gamla misslyckade. Samma sak med 2), genom att porta över några av de bästa eller mest hållbara spelen som Smash, Mario Maker och Splatoon så kan de få folk att köpa dem igen, samt få alla nya tillkomna NX-ägare att köpa dem. Det är så många som gör så redan att det har blivit en affärsmodell för enkla pengar. Men vi får väl se när de slutar med Wii U-spel, Zelda kommer iaf på Wii U så än är det inte över.

Sen är det subjektivt vad man själv tycker om det, för mig t.ex. spelar det ingen roll alls. Jag är klar med Wii U och även om det inte är optimalt så kan man ju faktiskt behålla sin Wii U om man vill fortsätta spela de Wii U-spel man har köpt på den.

Men skulle du verkligen vilja fortsätta spela nya spel på Wii U efter NX har släppts? Varför inte bara köpa en NX, du har ju säkerligen pengarna och upplevelsen kommer bli mycket bättre ändå.

Postad 29 July 2016 - 21:07

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

• 38134 inlägg
  • 0

https://twitter.com/...072574777196544

Nate is legit on these things. Not saying this as a reference to myself, but so are others. Let things come together nintendo is pulling at people right now and I think they are liking what they see.

I shat on when I leaked certain cpu details I wasn't suppose to. It's a lot better than initial concept, I know it doesn't please everyone but nintendo is actively wanting this machine to be solid and that reminds me of when they built n64 or gc vs the last two machines.

Går man efter alla rykten som sprids nu så blir det the second coming of Christ och alla hajpar upp sig. Hoppas bara Nintendo kan leva upp till det.

Känns som att årets E3 inte har varit ännu :P

Redigerat av Zoiler, 29 July 2016 - 21:14.

Postad 29 July 2016 - 22:21

mBr
  • mBr
  • Mästare

• 3024 inlägg
  • 0
Beror helt på hur den blir med kontroller osv. Och det grafiska. Bärbart bryr jag mig inte om alls så drar dom ner på annat för att den ska vara bärbar då kommer jag skita i den.

Sedan har jag Wii och WiiU spel jag kommer vilja köra. Kommer mina PRO kontroller fungera till nx? Många faktorer som ska stämma för att det ska bli köp.
Kommer den ens ta någon form av skivor eller bara carts?

Mycket som är frågetecken för tillfället. Och en del jag inte tycker låter bra. Hade ju helt klart hellre sett en kraftfull konsol där allt stämmer istället för att dom ska köra sina gimmicks.

Postad 29 July 2016 - 22:42

Satsvear
  • Satsvear
  • Mästare

• 3067 inlägg
  • 0
Sagt det tidigare. Vad som kommer avgöra för mig är dels pris. Hosta upp 4-5 papp ligger inte i mitt intresse och inge viftande plattor eller annan skit. Riktiga kontroller och inte för seg konsoll. Är väl Wii u som är hemsk på laddtider i de sämre 3:e parysspelen?

Postad 29 July 2016 - 22:57

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

• 38134 inlägg
  • 0

Beror helt på hur den blir med kontroller osv. Och det grafiska. Bärbart bryr jag mig inte om alls så drar dom ner på annat för att den ska vara bärbar då kommer jag skita i den.

Sedan har jag Wii och WiiU spel jag kommer vilja köra. Kommer mina PRO kontroller fungera till nx? Många faktorer som ska stämma för att det ska bli köp.

Mycket som är frågetecken för tillfället. Och en del jag inte tycker låter bra. Hade ju helt klart hellre sett en kraftfull konsol där allt stämmer istället för att dom ska köra sina gimmicks.

Ja mycket frågetecken fortfarande. Men så mycket kan väl inte grafik spela roll om du köpte Wii och Wii U? Klart snyggare än dem blir det ju iaf. Det ser ut som att det här kan bli en bra konsol för de som har barn om man ska gå efter Ubisofts uttalanden samt ryktet om coop.

Jag ser gärna så mycket prestanda som möjligt, men sen vet jag också att Nintendo är så bra på att göra grafik på sin egen hårdvara att de kan klara av det andra klarar av med 50 % av prestandan.

Ryktet säger ju carts, men jag kör ändå helst digitalt.

Postad 30 July 2016 - 00:05

mBr
  • mBr
  • Mästare

• 3024 inlägg
  • 0
Grafik spelar inte så stora roll nej. Men vill ju heller inte ha "bärbar" grafik på tv:n

Är mer än nöjd med mario/zelda spelen till WiiU och det är det enda jag har Nintendo till. Därför känns det heller inte värt att köpa direkt för zelda ska jag ha till U och sedan lär det dröja år till nästa del. Och mario... Ja vi får se när det kommer och hur det blir och om det bara kommer till nya eller även U.
Mest därför jag är besviken att ryktet enbart nämner carts, hade ju varit kanon att kunna köra Wii/U på nya också. För annars måste man ju ha flera konsoler i tv-bänken.

Postad 30 July 2016 - 01:07

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

• 38134 inlägg
  • 0

Vi får väl se sedan när de visar upp den, man kan inte ta någon direkt ställning nu.

Postad 30 July 2016 - 09:57

mBr
  • mBr
  • Mästare

• 3024 inlägg
  • 0
Nä precis 👍

Postad 30 July 2016 - 12:38

Palter
  • Palter
  • Forumräv

• 684 inlägg
  • 0
Ja, jag hade kunnat tänka mig att köpa nya konsolen med kommande Zelda. Fast om grafikhoppet inte är så stort mot U så lär jag nog inte tycka det är värt och istället köpa det till U.

Ska verkligen bli intressant att se vad NX kommer att bli.

Postad 01 August 2016 - 12:24

hassesolo
  • hassesolo
  • Über-Guru

• 10392 inlägg
  • 0
Om den är bärbar blir det ett givet köp känns det som.

Postad 04 August 2016 - 13:42

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

• 38134 inlägg
  • 0

Enligt MCV:

Nintendo is putting together a triple-A software lineup to ensure NX flies out of the gate next year.

Developer Game Freak will bring Pokemon to the platform, while Nintendo's first-party titles include the previously announced Zelda game - Breath of the Wild - and a new Mario game. All three products are scheduled to appear within the first six months of the machine's life.

The firm has also been busy securing third-party support with Sega, Square Enix, Ubisoft, Activision and Warner Bros already onboard.

Trodde de skulle ha ett Mario redo till launch, men aja, det står inte när inom 6 månader så det kan vara närmare launch än så.

De vill väl inte störa försäljningen av Zelda och Metroid till launch ;)

Postad 04 August 2016 - 20:09

Unregistered6fb5a100
  • Unregistered6fb5a100
  • Mästare

• 2517 inlägg
  • 0

Enligt MCV:

Trodde de skulle ha ett Mario redo till launch, men aja, det står inte när inom 6 månader så det kan vara närmare launch än så.

De vill väl inte störa försäljningen av Zelda och Metroid till launch ;)

Är sjukt taggad, hoppas som sagt bara att hårdvaran är av modern nog typ. X2 eller nåt. vad fan de nu heter. Lite rädd att Nintendo är aningen före sin tid men tror de gör rätt annars. 

Deras styrka tror jag är att deras spel är snygga nog nu på Wii U, det är de pga hur de är designade, hur de funkar och vad de går ut på. Detta blir ännu bättre i ett format man kan ta med överallt och spela tillsammans. Asnice! Plus alla coola RPGer man kommer kunna att lira både bärbart och på TV'n. 

Börjar förstå hur de tänker mer och mer. 

Postad 05 August 2016 - 11:02

mBr
  • mBr
  • Mästare

• 3024 inlägg
  • 0
Ja deras spel har alltid varit snygga, men enbart deras räcker ju inte tyvärr.

Postad 10 August 2016 - 19:07

jls_
  • jls_
  • Lärjunge

• 488 inlägg
  • 0

Tycker det känns väldigt intressant. Har ingen Wii U så ligger den inte helt fel i pris blir det ett självklart köp.

Postad 19 August 2016 - 11:22

wictor
  • wictor
  • Beroende

• 1453 inlägg
  • 0

NX might use the new and much more powerful Tegra X2 chip

http://wiiudaily.com...-tegra-x2-chip/

Postad 19 August 2016 - 11:36

pacman
  • pacman
  • Über-Guru

• 22892 inlägg
  • 0

NX might use the new and much more powerful Tegra X2 chip

Ja det var ju typ vad resten av världen sa för en månad sen... WiiUDaily kanske inte har internet iofs. :)

Postad 19 August 2016 - 12:00

wictor
  • wictor
  • Beroende

• 1453 inlägg
  • 0

Ja det var ju typ vad resten av världen sa för en månad sen... WiiUDaily kanske inte har internet iofs. :)

Skumt! För nu ser jag att de skrev så här 30 Juli "However, a new report now says that while the NX will be powered by the Tegra, it won’t be the current X1 chip, but the upcoming X2, which will be far more powerful." Minne som en guldfisk kanske. :) 

Postad 24 August 2016 - 01:35

pacman
  • pacman
  • Über-Guru

• 22892 inlägg
  • 0

Som väntat så utannonserade Nvidia en Pascal-baserad Tegra nu:
http://www.sweclocke...denver-2-karnor

Redigerat av pacman, 24 August 2016 - 06:36.

Postad 20 September 2016 - 11:41

Leahspappa
  • Leahspappa
  • Forumräv

• 648 inlägg
  • 0

Men gud vad deprimerande, inga nyheter alls? Zoiler? Zooooileeeeer? 

Det känns (heja subjektivitet) som att Nintendo kannabaliserar sin egen hype genom att tiga som stenar. 

Om konsolen nu skall släppas i Mars-17, är det då inte dags att introducera den nya maskinen? 

Sony/MS hade reveal-event sedan E3 och vips 6 månader efter=release. 

Det är snart Oktober, vilket ger 4-5 månader, är det tillräckligt för den stora massan, eller bryr de sig inte ändå oavsett tillverkare? 

Länge leve NX-tråden!

Postad 20 September 2016 - 13:11

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

• 38134 inlägg
  • 0

Men gud vad deprimerande, inga nyheter alls? Zoiler? Zooooileeeeer?

I'm sorry :(

Edit: Eller ja, det kommer ju lite citat då och då och rykten och sånt, idag kom t.ex. följande från Pokemonbossen:

“The NX is trying to change the concept of what it means to be a home console device or a hand-held device,” said Mr. Ishihara. “We will make games for the NX.”

Men Nintendo säger inte mycket.

Men, 4-5 månader är ju fel, oktober, november, december, januari, februari... 5 månader där. Sen har du ytterligare 10 dagar kvar på september + de dagar i mars om den inte släpps 1 mars. Så 5-6 månader, ett halvår typ ^^

Tänk på att t.ex. Sony visade upp Pro runt 2 månader innan den släpps.

Jag tror inte direkt det är några problem sett till försäljningen eller hajpen för om det är en bra apparat så kommer den att komma igång ändå, alla vet ju att Nintendo har en ny konsol på gång. Men man spricker ju snart av att se vad det är för något :) . Hoppas inte det blir några förseningar bara.

Den stora massan för övrigt kommer ju inte få någon NX vid launch, den kommer vara slutsåld ;)

Undrar om de håller tyst för att inte kannibalisera 3DS-försäljningen. I så fall kanske det tar ett tag innan vi får några nyheter. Pokemon släpps 18 november så efter det... :P

Redigerat av Zoiler, 20 September 2016 - 13:16.

Postad 20 September 2016 - 15:18

Leahspappa
  • Leahspappa
  • Forumräv

• 648 inlägg
  • 0

I'm sorry :(

Edit: Eller ja, det kommer ju lite citat då och då och rykten och sånt, idag kom t.ex. följande från Pokemonbossen:

Men Nintendo säger inte mycket.

Men, 4-5 månader är ju fel, oktober, november, december, januari, februari... 5 månader där. Sen har du ytterligare 10 dagar kvar på september + de dagar i mars om den inte släpps 1 mars. Så 5-6 månader, ett halvår typ ^^

Tänk på att t.ex. Sony visade upp Pro runt 2 månader innan den släpps.

Jag tror inte direkt det är några problem sett till försäljningen eller hajpen för om det är en bra apparat så kommer den att komma igång ändå, alla vet ju att Nintendo har en ny konsol på gång. Men man spricker ju snart av att se vad det är för något :) . Hoppas inte det blir några förseningar bara.

Den stora massan för övrigt kommer ju inte få någon NX vid launch, den kommer vara slutsåld ;)

Undrar om de håller tyst för att inte kannibalisera 3DS-försäljningen. I så fall kanske det tar ett tag innan vi får några nyheter. Pokemon släpps 18 november så efter det... :P

"Tänk på att t.ex. Sony visade upp Pro runt 2 månader innan den släpps."

Jo, men med ett etablerat mind share och en extremt populär konsol. Nintendo har inget av det, allra minst positiv mind share då Wii U verkar vara omringat utav negativitet. 

Jag vet att "vi" (jag skriver vi med förhoppningen att ingen på forumet tar illa vid sig) kommer köpa den. Det är solklart!

Men kommer Nintendo kunna övertyga/sälja in lådan, eller kommer detta bli en.. "är det något extra som jag kan köpa till det Wii U jag redan äger-situation?"

Jag själv hoppas verkligen att det blir en bra konsol med stöd från alla håll och kanter, men Nintendo har inte gett mig några förhoppningar på sistone. Det är nog anledningen till att jag börjar surna till =( 

Hörde om ett event i Tyskland på Youtube idag. Att handlare var inbjudna etc. Får se var det leder. 

Postad 20 September 2016 - 15:45

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

• 38134 inlägg
  • 0

"Tänk på att t.ex. Sony visade upp Pro runt 2 månader innan den släpps."

Jo, men med ett etablerat mind share och en extremt populär konsol. Nintendo har inget av det, allra minst positiv mind share då Wii U verkar vara omringat utav negativitet.

:) 

Jag skulle vilja påstå att Nintendo är mer på allas "mind" än vad Sony eller MS är just nu med tanke på Pokemon Go och Mario Run. Sällan har väl folk pratat mer om Nintendo än nu, dessutom väldigt positivt. För att inte tala om att Zelda var överlägset bästa spelet under E3.

Wii U var omringat av negativitet för ett par år sedan, men det är ju gamla nyheter. Nu är det ingen som pratar om den för att de väntar på NX, som sägs vara en reboot för Nintendo.

Det är rätt otroligt egentligen. För bara ett litet tag sedan satsade Nintendo enbart på konsoler och nu har de fingrarna i så mycket fler burkar. De tänker ge sig in i filmindustrin, öppna nöjesparker, expanderar till mobilbranschen med enorm framgång, gör samarbeten med McDonalds, officiell figur för OS i Tokyo, slår ihop sin bärbara/stationära verksamhet som ett direkt svar på att de inte får ut tillräckligt med spel. De använder sina IP smartare helt enkelt.

Nintendo har gjort allt rätt på sistone så man kan ju hoppas att det fortsätter. Men att det skulle vara negativitet kring Nintendo nu? Snarare otålighet. Vänta tills NX har utannonserats, då kanske det blir negativitet :P

Men kommer Nintendo kunna övertyga/sälja in lådan, eller kommer detta bli en.. "är det något extra som jag kan köpa till det Wii U jag redan äger-situation?"

Vi får väl se när de väl börjar prata om den =P? Den verkar unik nog. Väldigt tveksam till att de skulle behålla Wii-namnet efter Wii U. Rätt säker på att de gör sig av med det. Då är den delen inga problem längre.

Postad 21 September 2016 - 08:12

Unregisterede32cf070
  • Unregisterede32cf070
  • Guru

• 5006 inlägg
  • 1
Nintendo 7 skulle jag vilja att den hette. Enkelt och bra.

Postad 21 September 2016 - 09:25

Svante Skoog
  • Svante Skoog
  • Guru

• 6892 inlägg
  • 0

Ja, hoppas den inte får nåt trams namn igen.

Nintendo WiiWiiBooBoo eller liknande ;)

Ultra NES känns bra ;)

Postad 21 September 2016 - 10:49

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

• 38134 inlägg
  • 0

Nintendo NX känns stabilt.

Postad 21 September 2016 - 14:29

Leahspappa
  • Leahspappa
  • Forumräv

• 648 inlägg
  • 0

:)

Jag skulle vilja påstå att Nintendo är mer på allas "mind" än vad Sony eller MS är just nu med tanke på Pokemon Go och Mario Run. Sällan har väl folk pratat mer om Nintendo än nu, dessutom väldigt positivt. För att inte tala om att Zelda var överlägset bästa spelet under E3.

Wii U var omringat av negativitet för ett par år sedan, men det är ju gamla nyheter. Nu är det ingen som pratar om den för att de väntar på NX, som sägs vara en reboot för Nintendo.

Det är rätt otroligt egentligen. För bara ett litet tag sedan satsade Nintendo enbart på konsoler och nu har de fingrarna i så mycket fler burkar. De tänker ge sig in i filmindustrin, öppna nöjesparker, expanderar till mobilbranschen med enorm framgång, gör samarbeten med McDonalds, officiell figur för OS i Tokyo, slår ihop sin bärbara/stationära verksamhet som ett direkt svar på att de inte får ut tillräckligt med spel. De använder sina IP smartare helt enkelt.

Nintendo har gjort allt rätt på sistone så man kan ju hoppas att det fortsätter. Men att det skulle vara negativitet kring Nintendo nu? Snarare otålighet. Vänta tills NX har utannonserats, då kanske det blir negativitet :P

Vi får väl se när de väl börjar prata om den =P? Den verkar unik nog. Väldigt tveksam till att de skulle behålla Wii-namnet efter Wii U. Rätt säker på att de gör sig av med det. Då är den delen inga problem längre.

Namnet är ganska viktigt och jag håller med om att Nintendo NX är stabilt och bra. 

Problemet kan dock vara att just Pokemon Go, har skapat bilden att Nintendo är för mobiltelefoner så varför ska jag behöva köpa en till grej för 3-4000kr när jag har min telefon? 

Hardcore köper oavsett, det vet jag. 

Filmindustrin? Är det klart? Tycker mig minnas en intervju där Nintendo erkände att det i vågor funnits ett begär från marknaden, men att Nintendo inte visste vilket IP som passade bäst (Zelda?! Hallå?). Eller Metroid...eller Donkey Kong..fuck. Jag förstår deras bekymmer =) 

Men att Nintendo skulle vara med i matchen när det gäller mind share, jag vet inte om jag håller med. 

Sony pumpar ut PS4:or och säljer i rekordfart vilket ger en bredare bas för varje dag. 

Nu kommer de dessutom med en ny förbättrad låda som kommer sälja som smör i solsken under kommande holiday season. (antaganden jag vet men baserat på 3 tidigare år med sämre hårdvara och ett alltigenom sämre utgångsläge att börja med..läs: 2013 och året då konsoler ansågs vara döda). 

Postad 21 September 2016 - 14:51

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

• 38134 inlägg
  • 0

läs: 2013 och året då konsoler ansågs vara döda). 

Eheh, finns alltid oinformerade människor som påstår saker, betyder ju inte att det är sant. Aldrig förstått de som säger att PC är dött eller konsoler är dött. Det finns en publik som vill ha konsoler och PC, handlar bara om att erbjuda rätt produkt.

Angående filmindustrin så planerar de att göra det iaf: http://geekandsundry...-making-movies/

Men sånt tar ju ett tag.

Problemet kan dock vara att just Pokemon Go, har skapat bilden att Nintendo är för mobiltelefoner så varför ska jag behöva köpa en till grej för 3-4000kr när jag har min telefon?

Därför att, nu har Nintendo nått ut till en mängd flera spelare som de inte nådde ut till innan, det är det som mobilsatsningen delvis är till för. Och de som gillar Pokemon Go, exempelvis, har därmed fått ett insteg till spelserien, de har introducerats för den eller fått sitt intresse pånyttfött. Jag har läst om många spelare som hade lagt ner Pokemonspelen, men som fick tillbaka suget med Pokemon Go, likaså såna som aldrig spelat Pokemon tidigare som köpte en 3DS.

Chansen höjs alltså att de även funderar på att få den "riktiga" upplevelsen på Nintendos konsoler. Vilket också har bevisats genom att försäljningen av flertalet Pokemonspel samt 3DS fick en fin boost av Pokemon Go. Därför blir det intressant att se hur försäljningen av nya Moon/Sun kommer att se ut.

Dessutom, nu vi vet vi inte vad NX är än, men om det är något som satsar på bärbart så kan jag tänka mig interoperabilitet med Pokemon Go. Eller varför inte möjlighet att ta de Pokemon du fångar i Pokemon Go till NX, koppla upp till TV:n, och kunna träna och utveckla dem exempelvis i glorious HD-grafik. Samma grej skulle de kunna göra med alla sina mobilspel. Och av de miljarder som testar Mario Run så kanske några procent tycker det vore intressant att spela en fullständig upplevelse på NX.

Mobilsatsningen målar ju inte in Nintendo i ett hörn, de sträcker ut tentaklerna och fångar in nya kunder. Är tanken iaf.

Ang. mind share, Sony har sålt en 40 miljoner konsoler ja, men om vi snackar mind share så är det ju medvetenhet om ett företag och Pokemon Go har gjort Nintendo överlägset där, då varenda kotte med mobil har testat det nästan. Installerad konsolbas däremot är Sony överlägset i.

Postad 21 September 2016 - 18:30

Unregisteredbb649a5e
  • Unregisteredbb649a5e
  • Guru

• 4239 inlägg
  • 0

3-4000 kommer inte nx ligga på i vilket fall som helst. snarare 1990-2490. förmodligen 199 dollars i jänkeland och 2490 här.

som jag sagt tidigare, spelar nintendo sina kort rätt här har dom ett ess på handen. dom jag har snackat med om nx (få visserligen, men ändå), tycker det är jävligt spännande. schabbla nu inte bort det här nintendo :)

Postad 21 September 2016 - 18:41

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

• 38134 inlägg
  • 0

Ja det känns ju som att de borde ha ett rätt lågt pris. PS4 är på 299 nu trots allt.

Postad 21 September 2016 - 18:43

Unregisteredbb649a5e
  • Unregisteredbb649a5e
  • Guru

• 4239 inlägg
  • 0

dom kommer köra nx som ett komplement till dom andra två. jag tror att det blir deras strategi denna gång.

dessutom får man två-i-ett så att säga, om det nu stämmer att det är bärbart och stationärt i ett. så 2500 för "två" konsoler tycker jag är helt ok ;)

Postad 21 September 2016 - 18:47

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

• 38134 inlägg
  • 0

Ja det är ju det som är taktiken i så fall. Mycket bättre för kunden att slippa köpa en 3DS och en Wii U, det är ju klart dyrare.

Postad 21 September 2016 - 19:29

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

• 18233 inlägg
  • 0

jag är faktiskt förvånad över hur lite läckor det skett kring nx. har nintendo fetdiciplin på hela teamet som utvecklar eller spärras gänget in utan kontakt med den yttre världen? känns som att nintendos plan varit klar rätt länge, men läckorna är extremt få, och många gissar väl bara lite hur som helst vad det blir? handhållen-kombo, passar bra med att flytta över endel titlar till handhållna enheter som mobilmarknaden osv, men hårdvaran är det ju vilda gissningar på. det ledande är väl fortfarande liknande processorer och grafikkort som finns i just mobiler, eller har jag fel?

Postad 21 September 2016 - 19:41

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

• 38134 inlägg
  • 0

det ledande är väl fortfarande liknande processorer och grafikkort som finns i just mobiler, eller har jag fel?

Ja, Tegrabaserat sitter i devkitet ryktesvis. Men sen kan det vara nyare eller äldre modeller, och det kan vara grafikskjuts i det stationära läget etc...

Nintendos NDA som man går med på när man ska recensera spel är hårda och grundliga med höga böter om man inte håller sig till dem så det förvånar mig inte att det är få läckor.

Trots det så börjar vi ju få en bild, från diverse patent och de få uttalanden som gjorts. Samt mer eller mindre pålitliga källor. Fast vi vet ju inte hur mycket som stämmer, det är inte som med Sony som gav ut mångasidiga faktablad över alla detaljer med Neo =P

Postad 22 September 2016 - 02:55

Unregisteredbb649a5e
  • Unregisteredbb649a5e
  • Guru

• 4239 inlägg
  • 0

Regarding NX, he said, "The new Nintendo [console] is a fantastic machine. It's really a new approach, it's really Nintendo, [which is] coming with something new again. We love it."

källa: http://www.gamespot....e/1100-6443802/

detta är sånt vi har hört förut, men ändå positivt att höra.

Postad 22 September 2016 - 13:16

Leahspappa
  • Leahspappa
  • Forumräv

• 648 inlägg
  • 0

Jag tycker mig ha sett gissningar vid varje Nintendo-relaterad release (spel/hårdvara etc), sen gör Nintendo som de brukar och antingen blir det succé eller så blir det en Wii U =) 

Skämt åsido, Wii U har gett otaliga timmar av glädje!

Nintendo gick ju ut och sa att de skulle göra vinst från dag ett med NX. Därför tror jag att priset på 1990:- är lågt. 

Eller så är hårdvaran relativt kass, med tanke på att det ryktas om en konsol+bärbar enhet vilket borde vara mer kostsamt än bara det ena?

Retailers ryktades ha blivit inbjudna till ett event i Tyskland, kanske blir det reveal imorgon? 

Postad 22 September 2016 - 13:56

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

• 38134 inlägg
  • 0

Eller så är hårdvaran relativt kass, med tanke på att det ryktas om en konsol+bärbar enhet vilket borde vara mer kostsamt än bara det ena?

Hoppas de kommer upp i nära Xbox One-kvalitet åtminstone. Det skulle ju ge en väldigt stor boost jämfört med Wii U-spelen, som i sig inte är direkt fula. För att inte tala om hur grafiken på de tidigare bärbara spelen borde förbättras.

Det beror på, om du tänker dig att huvudenheten är den bärbara konsolen och sedan kan du koppla in den till TV:n för att få den stationär. Då är det en och samma enhet.

Sen kanske de skulle kunna erbjuda tillvalsprodukter som t.ex. en stationär docka för att förbättra prestandan i stationärt läge. Jag vet inte. Har ryktats lite om nåt sånt. Eller att den ska ingå men att man kan förbättra den. T o m vart rykten om externa grafikkort. Men säg vad det inte har ryktats om iofs.

Kontroller som tillval har det ryktats rätt mycket om, dvs att man kopplar in de på sidorna av NX och att dessa inte innehåller någon elektronik så de är relativt billiga. De behöver inte innehålla elektronik eftersom den elektroniken sitter i NX. Så då kan man specialanpassa kontrollen efter spel. Låter gimmicky tbh. Men vi får väl se.

Postad 23 September 2016 - 07:26

Crabban
  • Crabban
  • Forumräv

• 690 inlägg
  • 0

Får hålla med alla andra i tråden att otåligheten är stor. Vissa upp konsolen så man får veta vad det är och slippa sväva i ovisshet.  :D

Postad 23 September 2016 - 12:49

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

• 38134 inlägg
  • 0
Tiny Update #1 — September 20th, 2016

Toshiba, Megachips, and Macronix are all involved with the Nintendo NX.
Toshiba is the world’s second-largest NAND chip maker after Samsung. They also manufactured the flash memory chips for the Nintendo 3DS.
NX hardware is finalized. Don’t expect any drastic changes.
NX is now entering a very early stage of production.

Zero percent chance of NX being delayed from its March launch.

Postad 23 September 2016 - 12:57

Crabban
  • Crabban
  • Forumräv

• 690 inlägg
  • 0

Tiny Update #1 — September 20th, 2016

Toshiba, Megachips, and Macronix are all involved with the Nintendo NX.
Toshiba is the world’s second-largest NAND chip maker after Samsung. They also manufactured the flash memory chips for the Nintendo 3DS.
NX hardware is finalized. Don’t expect any drastic changes.
NX is now entering a very early stage of production.

Zero percent chance of NX being delayed from its March launch.

Ok, tjusigt.  :D

Redigerat av Crabban, 23 September 2016 - 12:57.

Postad 24 September 2016 - 09:23

Leahspappa
  • Leahspappa
  • Forumräv

• 648 inlägg
  • 0

Hoppas de kommer upp i nära Xbox One-kvalitet åtminstone. Det skulle ju ge en väldigt stor boost jämfört med Wii U-spelen, som i sig inte är direkt fula. För att inte tala om hur grafiken på de tidigare bärbara spelen borde förbättras.

Det beror på, om du tänker dig att huvudenheten är den bärbara konsolen och sedan kan du koppla in den till TV:n för att få den stationär. Då är det en och samma enhet.

Sen kanske de skulle kunna erbjuda tillvalsprodukter som t.ex. en stationär docka för att förbättra prestandan i stationärt läge. Jag vet inte. Har ryktats lite om nåt sånt. Eller att den ska ingå men att man kan förbättra den. T o m vart rykten om externa grafikkort. Men säg vad det inte har ryktats om iofs.

Kontroller som tillval har det ryktats rätt mycket om, dvs att man kopplar in de på sidorna av NX och att dessa inte innehåller någon elektronik så de är relativt billiga. De behöver inte innehålla elektronik eftersom den elektroniken sitter i NX. Så då kan man specialanpassa kontrollen efter spel. Låter gimmicky tbh. Men vi får väl se.

Hela cirkusen med NX (en ovanligt tyst cirkus från ansvariga måste tilläggas) och ryktena har varit lite mycket för mig. 

Xbox One hårdvara på bärbar enhet vore fantastisk. Men Tegra chippet ifråga är väl teoretisk kraft först och främst? 

eller är det 1:1? 

6" skärm med en relativt beefig hårdvara vore ballt. Men, vad är maxstorleken (totalt) på enheten för folk? 

Wii U gamepad storlek? 

Zoiler, att koppla en enhet till TV utan någon extra boost=en enhet. Men har Nintendo en grafikprocessor som "mellansteg"+bärbara=två enheter = dyrare lösning för slutkonsument, eller hur? 

Ahhh, blir galen på väntan. Nu slutade de visst spika ihop Wii U..så kanske reveal på måndag? Haha =) 

Postad 27 September 2016 - 06:38

Unregistered6fb5a100
  • Unregistered6fb5a100
  • Mästare

• 2517 inlägg
  • 0
http://www.gamereact...kt online/?noad

Vad tror ni och vad tycker ni?

Postad 27 September 2016 - 06:55

New Player
  • New Player
  • Veteran

• 1586 inlägg
  • 0
Alla som kommenterar där tror på fejk bild.

Postad 27 September 2016 - 07:11

Palter
  • Palter
  • Forumräv

• 684 inlägg
  • 0
Framför allt såg controllern konstig ut. Hoppad inte det blir så!

Även om just denna bild är fejk är det typ så NX har spekulerats att den kan komma att se ut.

Postad 27 September 2016 - 07:22

Unregistered9a1f280a
  • Unregistered9a1f280a
  • Veteran

• 1715 inlägg
  • 0

Den ser fejk ut, men jag är faktiskt inte så säker på det.

Men några anledningar till att den är fejk är:

* Styrkorset är inte "nintendo korset"

* Link ser ut att springa men på handkontrollen styrs han inte (men det kan ju vara en annan som styr Link med en annan kontroll)

* Handkontrollen ser att vara oerhört skör, med tanke på att den verkar endast sitta ihop ner till.

* Plastbiten som sitter under tummen på högra handen set ut att sitta på ovansidan, dvs. att den skulle ligga på ovansidan på "skärmen" när man sätter ihop den.

Men detta kan ju vara en protoyp av något slag. Tycker även att thumbsticksen ser oerhört korta ut.

Redigerat av Unregistered9a1f280a, 27 September 2016 - 07:24.

Postad 27 September 2016 - 07:50

Unregisteredbb649a5e
  • Unregisteredbb649a5e
  • Guru

• 4239 inlägg
  • 0
Själva idéen kan stämma. Bilden är dock fejk så det skriker om det.

Postad 27 September 2016 - 15:27

wictor
  • wictor
  • Beroende

• 1453 inlägg
  • 0

Skuggningen under tummen ser inte så verklig ut. :mellow:

rumour_1872873b.jpg

Postad 30 September 2016 - 12:29

Unregisteredbb649a5e
  • Unregisteredbb649a5e
  • Guru

• 4239 inlägg
  • 0

ubisoft fortsätter att lovprisa nx.

"I believe Nintendo will be back in the race with the NX" - Yves Guillemot said during today's shareholder meeting:

http://neogaf.com/sh...&postcount=2540

https://twitter.com/...493335961853952

Postad 30 September 2016 - 14:21

Svante Skoog
  • Svante Skoog
  • Guru

• 6892 inlägg
  • 0

Va samma kommentarer när Wii U var på gång, så jag tar allt med en nypa salt denna gången ;)

När ska Nintendo få tummen ur röven och visa upp maskinen?

Postad 30 September 2016 - 14:47

Unregisteredbb649a5e
  • Unregisteredbb649a5e
  • Guru

• 4239 inlägg
  • 0
Mm det var ju så, men det är trevligt med lite positivt ibland med ;)

Postad 01 October 2016 - 21:05

Leahspappa
  • Leahspappa
  • Forumräv

• 648 inlägg
  • 0

Va samma kommentarer när Wii U var på gång, så jag tar allt med en nypa salt denna gången ;)

När ska Nintendo få tummen ur röven och visa upp maskinen?

Ryktas om slutet av Oktober (runt den 20-25 läste jag nånstans, minns tyvärr inte varken var/hur/när), men rykten som dessa har ju typ florerat sen..förra året? 

0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.