Nintendo Switch
2377 svar till detta Àmne
Postad 29 juli 2016 - 14:09
Zoiler
-
Zoiler
-
Transform
-
-
38 106 inlÀgg
Senaste ryktet...
Ja man kan bara hoppas att allt han sÀger Àr sant. ModulÀr hÄrdvara dÀr man sjÀlv vÀljer prestanda i viss mÄn beroende pÄ hur mycket man vill betala.
1) Och alla som inte köper det nya fÄr inga mer spel, lÄter ju inte sÄ smart.
2) Plus att alla spel man redan har kommer man troligen inte kunna lira pÄ den nya. Heller inte sÄ bra.
Sett ur företagsvinkel sÄ lÄter 1) smart om man vill fÄ kunder att köpa den nya produkten och inte fortsÀtta med den gamla misslyckade. Samma sak med 2), genom att porta över nÄgra av de bÀsta eller mest hÄllbara spelen som Smash, Mario Maker och Splatoon sÄ kan de fÄ folk att köpa dem igen, samt fÄ alla nya tillkomna NX-Àgare att köpa dem. Det Àr sÄ mÄnga som gör sÄ redan att det har blivit en affÀrsmodell för enkla pengar. Men vi fÄr vÀl se nÀr de slutar med Wii U-spel, Zelda kommer iaf pÄ Wii U sÄ Àn Àr det inte över.
Sen Àr det subjektivt vad man sjÀlv tycker om det, för mig t.ex. spelar det ingen roll alls. Jag Àr klar med Wii U och Àven om det inte Àr optimalt sÄ kan man ju faktiskt behÄlla sin Wii U om man vill fortsÀtta spela de Wii U-spel man har köpt pÄ den.
Men skulle du verkligen vilja fortsÀtta spela nya spel pÄ Wii U efter NX har slÀppts? Varför inte bara köpa en NX, du har ju sÀkerligen pengarna och upplevelsen kommer bli mycket bÀttre ÀndÄ.
Postad 29 juli 2016 - 21:07
Zoiler
-
Zoiler
-
Transform
-
-
38 106 inlÀgg
https://twitter.com/...072574777196544
Nate is legit on these things. Not saying this as a reference to myself, but so are others. Let things come together nintendo is pulling at people right now and I think they are liking what they see.
I shat on when I leaked certain cpu details I wasn't suppose to. It's a lot better than initial concept, I know it doesn't please everyone but nintendo is actively wanting this machine to be solid and that reminds me of when they built n64 or gc vs the last two machines.
GÄr man efter alla rykten som sprids nu sÄ blir det the second coming of Christ och alla hajpar upp sig. Hoppas bara Nintendo kan leva upp till det.
KÀnns som att Ärets E3 inte har varit Ànnu 
Redigerat av Zoiler, 29 juli 2016 - 21:14.
Postad 29 juli 2016 - 22:21
mBr
-
mBr
-
MĂ€stare
-
-
3 024 inlÀgg
Beror helt pÄ hur den blir med kontroller osv. Och det grafiska. BÀrbart bryr jag mig inte om alls sÄ drar dom ner pÄ annat för att den ska vara bÀrbar dÄ kommer jag skita i den.
Sedan har jag Wii och WiiU spel jag kommer vilja köra. Kommer mina PRO kontroller fungera till nx? MÄnga faktorer som ska stÀmma för att det ska bli köp.
Kommer den ens ta nÄgon form av skivor eller bara carts?
Mycket som Àr frÄgetecken för tillfÀllet. Och en del jag inte tycker lÄter bra. Hade ju helt klart hellre sett en kraftfull konsol dÀr allt stÀmmer istÀllet för att dom ska köra sina gimmicks.
Postad 29 juli 2016 - 22:42
Satsvear
-
Satsvear
-
MĂ€stare
-
-
3 067 inlÀgg
Sagt det tidigare. Vad som kommer avgöra för mig Ă€r dels pris. Hosta upp 4-5 papp ligger inte i mitt intresse och inge viftande plattor eller annan skit. Riktiga kontroller och inte för seg konsoll. Ăr vĂ€l Wii u som Ă€r hemsk pĂ„ laddtider i de sĂ€mre 3:e parysspelen?
Postad 29 juli 2016 - 22:57
Zoiler
-
Zoiler
-
Transform
-
-
38 106 inlÀgg
Beror helt pÄ hur den blir med kontroller osv. Och det grafiska. BÀrbart bryr jag mig inte om alls sÄ drar dom ner pÄ annat för att den ska vara bÀrbar dÄ kommer jag skita i den.
Sedan har jag Wii och WiiU spel jag kommer vilja köra. Kommer mina PRO kontroller fungera till nx? MÄnga faktorer som ska stÀmma för att det ska bli köp.
Mycket som Àr frÄgetecken för tillfÀllet. Och en del jag inte tycker lÄter bra. Hade ju helt klart hellre sett en kraftfull konsol dÀr allt stÀmmer istÀllet för att dom ska köra sina gimmicks.
Ja mycket frÄgetecken fortfarande. Men sÄ mycket kan vÀl inte grafik spela roll om du köpte Wii och Wii U? Klart snyggare Àn dem blir det ju iaf. Det ser ut som att det hÀr kan bli en bra konsol för de som har barn om man ska gÄ efter Ubisofts uttalanden samt ryktet om coop.
Jag ser gÀrna sÄ mycket prestanda som möjligt, men sen vet jag ocksÄ att Nintendo Àr sÄ bra pÄ att göra grafik pÄ sin egen hÄrdvara att de kan klara av det andra klarar av med 50 % av prestandan.
Ryktet sÀger ju carts, men jag kör ÀndÄ helst digitalt.
Postad 30 juli 2016 - 00:05
mBr
-
mBr
-
MĂ€stare
-
-
3 024 inlÀgg
Grafik spelar inte sÄ stora roll nej. Men vill ju heller inte ha "bÀrbar" grafik pÄ tv:n
Ăr mer Ă€n nöjd med mario/zelda spelen till WiiU och det Ă€r det enda jag har Nintendo till. DĂ€rför kĂ€nns det heller inte vĂ€rt att köpa direkt för zelda ska jag ha till U och sedan lĂ€r det dröja Ă„r till nĂ€sta del. Och mario... Ja vi fĂ„r se nĂ€r det kommer och hur det blir och om det bara kommer till nya eller Ă€ven U.
Mest dÀrför jag Àr besviken att ryktet enbart nÀmner carts, hade ju varit kanon att kunna köra Wii/U pÄ nya ocksÄ. För annars mÄste man ju ha flera konsoler i tv-bÀnken.
Postad 30 juli 2016 - 01:07
Zoiler
-
Zoiler
-
Transform
-
-
38 106 inlÀgg
Vi fÄr vÀl se sedan nÀr de visar upp den, man kan inte ta nÄgon direkt stÀllning nu.
Postad 30 juli 2016 - 09:57
mBr
-
mBr
-
MĂ€stare
-
-
3 024 inlÀgg
Postad 30 juli 2016 - 12:38
Palter
-
Palter
-
ForumrÀv
-
-
684 inlÀgg
Ja, jag hade kunnat tÀnka mig att köpa nya konsolen med kommande Zelda. Fast om grafikhoppet inte Àr sÄ stort mot U sÄ lÀr jag nog inte tycka det Àr vÀrt och istÀllet köpa det till U.
Ska verkligen bli intressant att se vad NX kommer att bli.
Postad 01 augusti 2016 - 12:24
hassesolo
-
hassesolo
-
Ăber-Guru
-
-
10 389 inlÀgg
Om den Àr bÀrbar blir det ett givet köp kÀnns det som.
Postad 04 augusti 2016 - 13:42
Zoiler
-
Zoiler
-
Transform
-
-
38 106 inlÀgg
Enligt MCV:
Nintendo is putting together a triple-A software lineup to ensure NX flies out of the gate next year.
Developer Game Freak will bring Pokemon to the platform, while Nintendo's first-party titles include the previously announced Zelda game - Breath of the Wild - and a new Mario game. All three products are scheduled to appear within the first six months of the machine's life.
The firm has also been busy securing third-party support with Sega, Square Enix, Ubisoft, Activision and Warner Bros already onboard.
Trodde de skulle ha ett Mario redo till launch, men aja, det stÄr inte nÀr inom 6 mÄnader sÄ det kan vara nÀrmare launch Àn sÄ.
De vill vÀl inte störa försÀljningen av Zelda och Metroid till launch 
Postad 04 augusti 2016 - 20:09
Unregistered6fb5a100
-
Unregistered6fb5a100
-
MĂ€stare
-
-
2 517 inlÀgg
Enligt MCV:
Trodde de skulle ha ett Mario redo till launch, men aja, det stÄr inte nÀr inom 6 mÄnader sÄ det kan vara nÀrmare launch Àn sÄ.
De vill vÀl inte störa försÀljningen av Zelda och Metroid till launch 
Ăr sjukt taggad, hoppas som sagt bara att hĂ„rdvaran Ă€r av modern nog typ. X2 eller nĂ„t. vad fan de nu heter. Lite rĂ€dd att Nintendo Ă€r aningen före sin tid men tror de gör rĂ€tt annars.
Deras styrka tror jag Àr att deras spel Àr snygga nog nu pÄ Wii U, det Àr de pga hur de Àr designade, hur de funkar och vad de gÄr ut pÄ. Detta blir Ànnu bÀttre i ett format man kan ta med överallt och spela tillsammans. Asnice! Plus alla coola RPGer man kommer kunna att lira bÄde bÀrbart och pÄ TV'n.
Börjar förstÄ hur de tÀnker mer och mer.
Postad 05 augusti 2016 - 11:02
mBr
-
mBr
-
MĂ€stare
-
-
3 024 inlÀgg
Ja deras spel har alltid varit snygga, men enbart deras rÀcker ju inte tyvÀrr.
Postad 10 augusti 2016 - 19:07
jls_
-
jls_
-
LĂ€rjunge
-
-
488 inlÀgg
Tycker det kÀnns vÀldigt intressant. Har ingen Wii U sÄ ligger den inte helt fel i pris blir det ett sjÀlvklart köp.
Postad 19 augusti 2016 - 11:22
wictor
-
wictor
-
Beroende
-
-
1 451 inlÀgg
NX might use the new and much more powerful Tegra X2 chip
http://wiiudaily.com...-tegra-x2-chip/
Postad 19 augusti 2016 - 11:36
pacman
-
pacman
-
Ăber-Guru
-
-
22 887 inlÀgg
NX might use the new and much more powerful Tegra X2 chip
Ja det var ju typ vad resten av vÀrlden sa för en mÄnad sen... WiiUDaily kanske inte har internet iofs. 
Postad 19 augusti 2016 - 12:00
wictor
-
wictor
-
Beroende
-
-
1 451 inlÀgg
Ja det var ju typ vad resten av vÀrlden sa för en mÄnad sen... WiiUDaily kanske inte har internet iofs. 
Skumt! För nu ser jag att de skrev sĂ„ hĂ€r 30 Juli "However, a new report now says that while the NX will be powered by the Tegra, it wonât be the current X1 chip, but the upcoming X2, which will be far more powerful." Minne som en guldfisk kanske.
Postad 24 augusti 2016 - 01:35
pacman
-
pacman
-
Ăber-Guru
-
-
22 887 inlÀgg
Som vÀntat sÄ utannonserade Nvidia en Pascal-baserad Tegra nu: http://www.sweclocke...denver-2-karnor
Redigerat av pacman, 24 augusti 2016 - 06:36.
Postad 20 september 2016 - 11:41
Leahspappa
-
Leahspappa
-
ForumrÀv
-
-
648 inlÀgg
Men gud vad deprimerande, inga nyheter alls? Zoiler? Zooooileeeeer?
Det kÀnns (heja subjektivitet) som att Nintendo kannabaliserar sin egen hype genom att tiga som stenar.
Om konsolen nu skall slÀppas i Mars-17, Àr det dÄ inte dags att introducera den nya maskinen?
Sony/MS hade reveal-event sedan E3 och vips 6 mÄnader efter=release.
Det Àr snart Oktober, vilket ger 4-5 mÄnader, Àr det tillrÀckligt för den stora massan, eller bryr de sig inte ÀndÄ oavsett tillverkare?
LÀnge leve NX-trÄden!
Postad 20 september 2016 - 13:11
Zoiler
-
Zoiler
-
Transform
-
-
38 106 inlÀgg
Men gud vad deprimerande, inga nyheter alls? Zoiler? Zooooileeeeer?
I'm sorry 
Edit: Eller ja, det kommer ju lite citat dÄ och dÄ och rykten och sÄnt, idag kom t.ex. följande frÄn Pokemonbossen:
âThe NX is trying to change the concept of what it means to be a home console device or a hand-held device,â said Mr. Ishihara. âWe will make games for the NX.â
Men Nintendo sÀger inte mycket.
Men, 4-5 mÄnader Àr ju fel, oktober, november, december, januari, februari... 5 mÄnader dÀr. Sen har du ytterligare 10 dagar kvar pÄ september + de dagar i mars om den inte slÀpps 1 mars. SÄ 5-6 mÄnader, ett halvÄr typ ^^
TÀnk pÄ att t.ex. Sony visade upp Pro runt 2 mÄnader innan den slÀpps.
Jag tror inte direkt det Àr nÄgra problem sett till försÀljningen eller hajpen för om det Àr en bra apparat sÄ kommer den att komma igÄng ÀndÄ, alla vet ju att Nintendo har en ny konsol pÄ gÄng. Men man spricker ju snart av att se vad det Àr för nÄgot . Hoppas inte det blir nÄgra förseningar bara.
Den stora massan för övrigt kommer ju inte fÄ nÄgon NX vid launch, den kommer vara slutsÄld 
Undrar om de hÄller tyst för att inte kannibalisera 3DS-försÀljningen. I sÄ fall kanske det tar ett tag innan vi fÄr nÄgra nyheter. Pokemon slÀpps 18 november sÄ efter det... 
Redigerat av Zoiler, 20 september 2016 - 13:16.
Postad 20 september 2016 - 15:18
Leahspappa
-
Leahspappa
-
ForumrÀv
-
-
648 inlÀgg
I'm sorry 
Edit: Eller ja, det kommer ju lite citat dÄ och dÄ och rykten och sÄnt, idag kom t.ex. följande frÄn Pokemonbossen:
Men Nintendo sÀger inte mycket.
Men, 4-5 mÄnader Àr ju fel, oktober, november, december, januari, februari... 5 mÄnader dÀr. Sen har du ytterligare 10 dagar kvar pÄ september + de dagar i mars om den inte slÀpps 1 mars. SÄ 5-6 mÄnader, ett halvÄr typ ^^
TÀnk pÄ att t.ex. Sony visade upp Pro runt 2 mÄnader innan den slÀpps.
Jag tror inte direkt det Àr nÄgra problem sett till försÀljningen eller hajpen för om det Àr en bra apparat sÄ kommer den att komma igÄng ÀndÄ, alla vet ju att Nintendo har en ny konsol pÄ gÄng. Men man spricker ju snart av att se vad det Àr för nÄgot . Hoppas inte det blir nÄgra förseningar bara.
Den stora massan för övrigt kommer ju inte fÄ nÄgon NX vid launch, den kommer vara slutsÄld 
Undrar om de hÄller tyst för att inte kannibalisera 3DS-försÀljningen. I sÄ fall kanske det tar ett tag innan vi fÄr nÄgra nyheter. Pokemon slÀpps 18 november sÄ efter det... 
"TÀnk pÄ att t.ex. Sony visade upp Pro runt 2 mÄnader innan den slÀpps."
Jo, men med ett etablerat mind share och en extremt populÀr konsol. Nintendo har inget av det, allra minst positiv mind share dÄ Wii U verkar vara omringat utav negativitet.
Jag vet att "vi" (jag skriver vi med förhoppningen att ingen pÄ forumet tar illa vid sig) kommer köpa den. Det Àr solklart!
Men kommer Nintendo kunna övertyga/sÀlja in lÄdan, eller kommer detta bli en.. "Àr det nÄgot extra som jag kan köpa till det Wii U jag redan Àger-situation?"
Jag sjÀlv hoppas verkligen att det blir en bra konsol med stöd frÄn alla hÄll och kanter, men Nintendo har inte gett mig nÄgra förhoppningar pÄ sistone. Det Àr nog anledningen till att jag börjar surna till =(
Hörde om ett event i Tyskland pÄ Youtube idag. Att handlare var inbjudna etc. FÄr se var det leder.
Postad 20 september 2016 - 15:45
Zoiler
-
Zoiler
-
Transform
-
-
38 106 inlÀgg
"TÀnk pÄ att t.ex. Sony visade upp Pro runt 2 mÄnader innan den slÀpps."
Jo, men med ett etablerat mind share och en extremt populÀr konsol. Nintendo har inget av det, allra minst positiv mind share dÄ Wii U verkar vara omringat utav negativitet.
Jag skulle vilja pÄstÄ att Nintendo Àr mer pÄ allas "mind" Àn vad Sony eller MS Àr just nu med tanke pÄ Pokemon Go och Mario Run. SÀllan har vÀl folk pratat mer om Nintendo Àn nu, dessutom vÀldigt positivt. För att inte tala om att Zelda var överlÀgset bÀsta spelet under E3.
Wii U var omringat av negativitet för ett par Är sedan, men det Àr ju gamla nyheter. Nu Àr det ingen som pratar om den för att de vÀntar pÄ NX, som sÀgs vara en reboot för Nintendo.
Det Àr rÀtt otroligt egentligen. För bara ett litet tag sedan satsade Nintendo enbart pÄ konsoler och nu har de fingrarna i sÄ mycket fler burkar. De tÀnker ge sig in i filmindustrin, öppna nöjesparker, expanderar till mobilbranschen med enorm framgÄng, gör samarbeten med McDonalds, officiell figur för OS i Tokyo, slÄr ihop sin bÀrbara/stationÀra verksamhet som ett direkt svar pÄ att de inte fÄr ut tillrÀckligt med spel. De anvÀnder sina IP smartare helt enkelt.
Nintendo har gjort allt rÀtt pÄ sistone sÄ man kan ju hoppas att det fortsÀtter. Men att det skulle vara negativitet kring Nintendo nu? Snarare otÄlighet. VÀnta tills NX har utannonserats, dÄ kanske det blir negativitet 
Men kommer Nintendo kunna övertyga/sÀlja in lÄdan, eller kommer detta bli en.. "Àr det nÄgot extra som jag kan köpa till det Wii U jag redan Àger-situation?"
Vi fÄr vÀl se nÀr de vÀl börjar prata om den =P? Den verkar unik nog. VÀldigt tveksam till att de skulle behÄlla Wii-namnet efter Wii U. RÀtt sÀker pÄ att de gör sig av med det. DÄ Àr den delen inga problem lÀngre.
Postad 21 september 2016 - 08:12
Unregisterede32cf070
-
Unregisterede32cf070
-
Guru
-
-
5 006 inlÀgg
Nintendo 7 skulle jag vilja att den hette. Enkelt och bra.
Postad 21 september 2016 - 09:25
Svante Skoog
-
Svante Skoog
-
Guru
-
-
6 749 inlÀgg
Ja, hoppas den inte fÄr nÄt trams namn igen.
Nintendo WiiWiiBooBoo eller liknande 
Ultra NES kÀnns bra 
Postad 21 september 2016 - 10:49
Zoiler
-
Zoiler
-
Transform
-
-
38 106 inlÀgg
Nintendo NX kÀnns stabilt.
Postad 21 september 2016 - 14:29
Leahspappa
-
Leahspappa
-
ForumrÀv
-
-
648 inlÀgg

Jag skulle vilja pÄstÄ att Nintendo Àr mer pÄ allas "mind" Àn vad Sony eller MS Àr just nu med tanke pÄ Pokemon Go och Mario Run. SÀllan har vÀl folk pratat mer om Nintendo Àn nu, dessutom vÀldigt positivt. För att inte tala om att Zelda var överlÀgset bÀsta spelet under E3.
Wii U var omringat av negativitet för ett par Är sedan, men det Àr ju gamla nyheter. Nu Àr det ingen som pratar om den för att de vÀntar pÄ NX, som sÀgs vara en reboot för Nintendo.
Det Àr rÀtt otroligt egentligen. För bara ett litet tag sedan satsade Nintendo enbart pÄ konsoler och nu har de fingrarna i sÄ mycket fler burkar. De tÀnker ge sig in i filmindustrin, öppna nöjesparker, expanderar till mobilbranschen med enorm framgÄng, gör samarbeten med McDonalds, officiell figur för OS i Tokyo, slÄr ihop sin bÀrbara/stationÀra verksamhet som ett direkt svar pÄ att de inte fÄr ut tillrÀckligt med spel. De anvÀnder sina IP smartare helt enkelt.
Nintendo har gjort allt rÀtt pÄ sistone sÄ man kan ju hoppas att det fortsÀtter. Men att det skulle vara negativitet kring Nintendo nu? Snarare otÄlighet. VÀnta tills NX har utannonserats, dÄ kanske det blir negativitet 
Vi fÄr vÀl se nÀr de vÀl börjar prata om den =P? Den verkar unik nog. VÀldigt tveksam till att de skulle behÄlla Wii-namnet efter Wii U. RÀtt sÀker pÄ att de gör sig av med det. DÄ Àr den delen inga problem lÀngre.
Namnet Àr ganska viktigt och jag hÄller med om att Nintendo NX Àr stabilt och bra.
Problemet kan dock vara att just Pokemon Go, har skapat bilden att Nintendo Àr för mobiltelefoner sÄ varför ska jag behöva köpa en till grej för 3-4000kr nÀr jag har min telefon?
Hardcore köper oavsett, det vet jag.
Filmindustrin? Ăr det klart? Tycker mig minnas en intervju dĂ€r Nintendo erkĂ€nde att det i vĂ„gor funnits ett begĂ€r frĂ„n marknaden, men att Nintendo inte visste vilket IP som passade bĂ€st (Zelda?! HallĂ„?). Eller Metroid...eller Donkey Kong..fuck. Jag förstĂ„r deras bekymmer =)
Men att Nintendo skulle vara med i matchen nÀr det gÀller mind share, jag vet inte om jag hÄller med.
Sony pumpar ut PS4:or och sÀljer i rekordfart vilket ger en bredare bas för varje dag.
Nu kommer de dessutom med en ny förbÀttrad lÄda som kommer sÀlja som smör i solsken under kommande holiday season. (antaganden jag vet men baserat pÄ 3 tidigare Är med sÀmre hÄrdvara och ett alltigenom sÀmre utgÄngslÀge att börja med..lÀs: 2013 och Äret dÄ konsoler ansÄgs vara döda).
Postad 21 september 2016 - 14:51
Zoiler
-
Zoiler
-
Transform
-
-
38 106 inlÀgg
lÀs: 2013 och Äret dÄ konsoler ansÄgs vara döda).
Eheh, finns alltid oinformerade mÀnniskor som pÄstÄr saker, betyder ju inte att det Àr sant. Aldrig förstÄtt de som sÀger att PC Àr dött eller konsoler Àr dött. Det finns en publik som vill ha konsoler och PC, handlar bara om att erbjuda rÀtt produkt.
AngÄende filmindustrin sÄ planerar de att göra det iaf: http://geekandsundry...-making-movies/
Men sÄnt tar ju ett tag.
Problemet kan dock vara att just Pokemon Go, har skapat bilden att Nintendo Àr för mobiltelefoner sÄ varför ska jag behöva köpa en till grej för 3-4000kr nÀr jag har min telefon?
DÀrför att, nu har Nintendo nÄtt ut till en mÀngd flera spelare som de inte nÄdde ut till innan, det Àr det som mobilsatsningen delvis Àr till för. Och de som gillar Pokemon Go, exempelvis, har dÀrmed fÄtt ett insteg till spelserien, de har introducerats för den eller fÄtt sitt intresse pÄnyttfött. Jag har lÀst om mÄnga spelare som hade lagt ner Pokemonspelen, men som fick tillbaka suget med Pokemon Go, likasÄ sÄna som aldrig spelat Pokemon tidigare som köpte en 3DS.
Chansen höjs alltsÄ att de Àven funderar pÄ att fÄ den "riktiga" upplevelsen pÄ Nintendos konsoler. Vilket ocksÄ har bevisats genom att försÀljningen av flertalet Pokemonspel samt 3DS fick en fin boost av Pokemon Go. DÀrför blir det intressant att se hur försÀljningen av nya Moon/Sun kommer att se ut.
Dessutom, nu vi vet vi inte vad NX Àr Àn, men om det Àr nÄgot som satsar pÄ bÀrbart sÄ kan jag tÀnka mig interoperabilitet med Pokemon Go. Eller varför inte möjlighet att ta de Pokemon du fÄngar i Pokemon Go till NX, koppla upp till TV:n, och kunna trÀna och utveckla dem exempelvis i glorious HD-grafik. Samma grej skulle de kunna göra med alla sina mobilspel. Och av de miljarder som testar Mario Run sÄ kanske nÄgra procent tycker det vore intressant att spela en fullstÀndig upplevelse pÄ NX.
Mobilsatsningen mĂ„lar ju inte in Nintendo i ett hörn, de strĂ€cker ut tentaklerna och fĂ„ngar in nya kunder. Ăr tanken iaf.
Ang. mind share, Sony har sÄlt en 40 miljoner konsoler ja, men om vi snackar mind share sÄ Àr det ju medvetenhet om ett företag och Pokemon Go har gjort Nintendo överlÀgset dÀr, dÄ varenda kotte med mobil har testat det nÀstan. Installerad konsolbas dÀremot Àr Sony överlÀgset i.
Postad 21 september 2016 - 18:30
Unregisteredbb649a5e
-
Unregisteredbb649a5e
-
Guru
-
-
4 239 inlÀgg
3-4000 kommer inte nx ligga pÄ i vilket fall som helst. snarare 1990-2490. förmodligen 199 dollars i jÀnkeland och 2490 hÀr.
som jag sagt tidigare, spelar nintendo sina kort rÀtt hÀr har dom ett ess pÄ handen. dom jag har snackat med om nx (fÄ visserligen, men ÀndÄ), tycker det Àr jÀvligt spÀnnande. schabbla nu inte bort det hÀr nintendo 
Postad 21 september 2016 - 18:41
Zoiler
-
Zoiler
-
Transform
-
-
38 106 inlÀgg
Ja det kÀnns ju som att de borde ha ett rÀtt lÄgt pris. PS4 Àr pÄ 299 nu trots allt.
Postad 21 september 2016 - 18:43
Unregisteredbb649a5e
-
Unregisteredbb649a5e
-
Guru
-
-
4 239 inlÀgg
dom kommer köra nx som ett komplement till dom andra tvÄ. jag tror att det blir deras strategi denna gÄng.
dessutom fÄr man tvÄ-i-ett sÄ att sÀga, om det nu stÀmmer att det Àr bÀrbart och stationÀrt i ett. sÄ 2500 för "tvÄ" konsoler tycker jag Àr helt ok 
Postad 21 september 2016 - 18:47
Zoiler
-
Zoiler
-
Transform
-
-
38 106 inlÀgg
Ja det Àr ju det som Àr taktiken i sÄ fall. Mycket bÀttre för kunden att slippa köpa en 3DS och en Wii U, det Àr ju klart dyrare.
Postad 21 september 2016 - 19:29
Zartok
-
Zartok
-
Ălskar Cyberpunk 2077
-
-
18 233 inlÀgg
jag Àr faktiskt förvÄnad över hur lite lÀckor det skett kring nx. har nintendo fetdiciplin pÄ hela teamet som utvecklar eller spÀrras gÀnget in utan kontakt med den yttre vÀrlden? kÀnns som att nintendos plan varit klar rÀtt lÀnge, men lÀckorna Àr extremt fÄ, och mÄnga gissar vÀl bara lite hur som helst vad det blir? handhÄllen-kombo, passar bra med att flytta över endel titlar till handhÄllna enheter som mobilmarknaden osv, men hÄrdvaran Àr det ju vilda gissningar pÄ. det ledande Àr vÀl fortfarande liknande processorer och grafikkort som finns i just mobiler, eller har jag fel?
Postad 21 september 2016 - 19:41
Zoiler
-
Zoiler
-
Transform
-
-
38 106 inlÀgg
det ledande Àr vÀl fortfarande liknande processorer och grafikkort som finns i just mobiler, eller har jag fel?
Ja, Tegrabaserat sitter i devkitet ryktesvis. Men sen kan det vara nyare eller Àldre modeller, och det kan vara grafikskjuts i det stationÀra lÀget etc...
Nintendos NDA som man gÄr med pÄ nÀr man ska recensera spel Àr hÄrda och grundliga med höga böter om man inte hÄller sig till dem sÄ det förvÄnar mig inte att det Àr fÄ lÀckor.
Trots det sÄ börjar vi ju fÄ en bild, frÄn diverse patent och de fÄ uttalanden som gjorts. Samt mer eller mindre pÄlitliga kÀllor. Fast vi vet ju inte hur mycket som stÀmmer, det Àr inte som med Sony som gav ut mÄngasidiga faktablad över alla detaljer med Neo =P
Postad 22 september 2016 - 02:55
Unregisteredbb649a5e
-
Unregisteredbb649a5e
-
Guru
-
-
4 239 inlÀgg
Regarding NX, he said, "The new Nintendo [console] is a fantastic machine. It's really a new approach, it's really Nintendo, [which is] coming with something new again. We love it."
kÀlla: http://www.gamespot....e/1100-6443802/
detta Àr sÄnt vi har hört förut, men ÀndÄ positivt att höra.
Postad 22 september 2016 - 13:16
Leahspappa
-
Leahspappa
-
ForumrÀv
-
-
648 inlÀgg
Jag tycker mig ha sett gissningar vid varje Nintendo-relaterad release (spel/hÄrdvara etc), sen gör Nintendo som de brukar och antingen blir det succé eller sÄ blir det en Wii U =)
SkÀmt Äsido, Wii U har gett otaliga timmar av glÀdje!
Nintendo gick ju ut och sa att de skulle göra vinst frÄn dag ett med NX. DÀrför tror jag att priset pÄ 1990:- Àr lÄgt.
Eller sÄ Àr hÄrdvaran relativt kass, med tanke pÄ att det ryktas om en konsol+bÀrbar enhet vilket borde vara mer kostsamt Àn bara det ena?
Retailers ryktades ha blivit inbjudna till ett event i Tyskland, kanske blir det reveal imorgon?
Postad 22 september 2016 - 13:56
Zoiler
-
Zoiler
-
Transform
-
-
38 106 inlÀgg
Eller sÄ Àr hÄrdvaran relativt kass, med tanke pÄ att det ryktas om en konsol+bÀrbar enhet vilket borde vara mer kostsamt Àn bara det ena?
Hoppas de kommer upp i nÀra Xbox One-kvalitet Ätminstone. Det skulle ju ge en vÀldigt stor boost jÀmfört med Wii U-spelen, som i sig inte Àr direkt fula. För att inte tala om hur grafiken pÄ de tidigare bÀrbara spelen borde förbÀttras.
Det beror pÄ, om du tÀnker dig att huvudenheten Àr den bÀrbara konsolen och sedan kan du koppla in den till TV:n för att fÄ den stationÀr. DÄ Àr det en och samma enhet.
Sen kanske de skulle kunna erbjuda tillvalsprodukter som t.ex. en stationÀr docka för att förbÀttra prestandan i stationÀrt lÀge. Jag vet inte. Har ryktats lite om nÄt sÄnt. Eller att den ska ingÄ men att man kan förbÀttra den. T o m vart rykten om externa grafikkort. Men sÀg vad det inte har ryktats om iofs.
Kontroller som tillval har det ryktats rÀtt mycket om, dvs att man kopplar in de pÄ sidorna av NX och att dessa inte innehÄller nÄgon elektronik sÄ de Àr relativt billiga. De behöver inte innehÄlla elektronik eftersom den elektroniken sitter i NX. SÄ dÄ kan man specialanpassa kontrollen efter spel. LÄter gimmicky tbh. Men vi fÄr vÀl se.
Postad 23 september 2016 - 07:26
Crabban
-
Crabban
-
ForumrÀv
-
-
690 inlÀgg
FÄr hÄlla med alla andra i trÄden att otÄligheten Àr stor. Vissa upp konsolen sÄ man fÄr veta vad det Àr och slippa svÀva i ovisshet. 
Postad 23 september 2016 - 12:49
Zoiler
-
Zoiler
-
Transform
-
-
38 106 inlÀgg
Tiny Update #1 â September 20th, 2016
Toshiba, Megachips, and Macronix are all involved with the Nintendo NX.
Toshiba is the worldâs second-largest NAND chip maker after Samsung. They also manufactured the flash memory chips for the Nintendo 3DS. NX hardware is finalized. Donât expect any drastic changes.
NX is now entering a very early stage of production.
Zero percent chance of NX being delayed from its March launch.
Postad 23 september 2016 - 12:57
Crabban
-
Crabban
-
ForumrÀv
-
-
690 inlÀgg
Tiny Update #1 â September 20th, 2016
Toshiba, Megachips, and Macronix are all involved with the Nintendo NX.
Toshiba is the worldâs second-largest NAND chip maker after Samsung. They also manufactured the flash memory chips for the Nintendo 3DS. NX hardware is finalized. Donât expect any drastic changes.
NX is now entering a very early stage of production.
Zero percent chance of NX being delayed from its March launch.
Ok, tjusigt. 
Redigerat av Crabban, 23 september 2016 - 12:57.
Postad 24 september 2016 - 09:23
Leahspappa
-
Leahspappa
-
ForumrÀv
-
-
648 inlÀgg
Hoppas de kommer upp i nÀra Xbox One-kvalitet Ätminstone. Det skulle ju ge en vÀldigt stor boost jÀmfört med Wii U-spelen, som i sig inte Àr direkt fula. För att inte tala om hur grafiken pÄ de tidigare bÀrbara spelen borde förbÀttras.
Det beror pÄ, om du tÀnker dig att huvudenheten Àr den bÀrbara konsolen och sedan kan du koppla in den till TV:n för att fÄ den stationÀr. DÄ Àr det en och samma enhet.
Sen kanske de skulle kunna erbjuda tillvalsprodukter som t.ex. en stationÀr docka för att förbÀttra prestandan i stationÀrt lÀge. Jag vet inte. Har ryktats lite om nÄt sÄnt. Eller att den ska ingÄ men att man kan förbÀttra den. T o m vart rykten om externa grafikkort. Men sÀg vad det inte har ryktats om iofs.
Kontroller som tillval har det ryktats rÀtt mycket om, dvs att man kopplar in de pÄ sidorna av NX och att dessa inte innehÄller nÄgon elektronik sÄ de Àr relativt billiga. De behöver inte innehÄlla elektronik eftersom den elektroniken sitter i NX. SÄ dÄ kan man specialanpassa kontrollen efter spel. LÄter gimmicky tbh. Men vi fÄr vÀl se.
Hela cirkusen med NX (en ovanligt tyst cirkus frÄn ansvariga mÄste tillÀggas) och ryktena har varit lite mycket för mig.
Xbox One hÄrdvara pÄ bÀrbar enhet vore fantastisk. Men Tegra chippet ifrÄga Àr vÀl teoretisk kraft först och frÀmst?
eller Àr det 1:1?
6" skÀrm med en relativt beefig hÄrdvara vore ballt. Men, vad Àr maxstorleken (totalt) pÄ enheten för folk?
Wii U gamepad storlek?
Zoiler, att koppla en enhet till TV utan nÄgon extra boost=en enhet. Men har Nintendo en grafikprocessor som "mellansteg"+bÀrbara=tvÄ enheter = dyrare lösning för slutkonsument, eller hur?
Ahhh, blir galen pÄ vÀntan. Nu slutade de visst spika ihop Wii U..sÄ kanske reveal pÄ mÄndag? Haha =)
Postad 27 september 2016 - 06:38
Unregistered6fb5a100
-
Unregistered6fb5a100
-
MĂ€stare
-
-
2 517 inlÀgg
Postad 27 september 2016 - 06:55
New Player
-
New Player
-
Veteran
-
-
1 586 inlÀgg
Alla som kommenterar dÀr tror pÄ fejk bild.
Postad 27 september 2016 - 07:11
Palter
-
Palter
-
ForumrÀv
-
-
684 inlÀgg
Framför allt sÄg controllern konstig ut. Hoppad inte det blir sÄ!
Ăven om just denna bild Ă€r fejk Ă€r det typ sĂ„ NX har spekulerats att den kan komma att se ut.
Postad 27 september 2016 - 07:22
Unregistered9a1f280a
-
Unregistered9a1f280a
-
Veteran
-
-
1 715 inlÀgg
Den ser fejk ut, men jag Àr faktiskt inte sÄ sÀker pÄ det.
Men nÄgra anledningar till att den Àr fejk Àr:
* Styrkorset Àr inte "nintendo korset"
* Link ser ut att springa men pÄ handkontrollen styrs han inte (men det kan ju vara en annan som styr Link med en annan kontroll)
* Handkontrollen ser att vara oerhört skör, med tanke pÄ att den verkar endast sitta ihop ner till.
* Plastbiten som sitter under tummen pÄ högra handen set ut att sitta pÄ ovansidan, dvs. att den skulle ligga pÄ ovansidan pÄ "skÀrmen" nÀr man sÀtter ihop den.
Men detta kan ju vara en protoyp av nÄgot slag. Tycker Àven att thumbsticksen ser oerhört korta ut.
Redigerat av Unregistered9a1f280a, 27 september 2016 - 07:24.
Postad 27 september 2016 - 07:50
Unregisteredbb649a5e
-
Unregisteredbb649a5e
-
Guru
-
-
4 239 inlÀgg
SjÀlva idéen kan stÀmma. Bilden Àr dock fejk sÄ det skriker om det.
Postad 27 september 2016 - 15:27
wictor
-
wictor
-
Beroende
-
-
1 451 inlÀgg
Skuggningen under tummen ser inte sÄ verklig ut. 

Postad 30 september 2016 - 12:29
Unregisteredbb649a5e
-
Unregisteredbb649a5e
-
Guru
-
-
4 239 inlÀgg
ubisoft fortsÀtter att lovprisa nx.
"I believe Nintendo will be back in the race with the NX" - Yves Guillemot said during today's shareholder meeting:
http://neogaf.com/sh...&postcount=2540
https://twitter.com/...493335961853952
Postad 30 september 2016 - 14:21
Svante Skoog
-
Svante Skoog
-
Guru
-
-
6 749 inlÀgg
Va samma kommentarer nÀr Wii U var pÄ gÄng, sÄ jag tar allt med en nypa salt denna gÄngen 
NÀr ska Nintendo fÄ tummen ur röven och visa upp maskinen?
Postad 30 september 2016 - 14:47
Unregisteredbb649a5e
-
Unregisteredbb649a5e
-
Guru
-
-
4 239 inlÀgg
Mm det var ju sÄ, men det Àr trevligt med lite positivt ibland med
Postad 01 oktober 2016 - 21:05
Leahspappa
-
Leahspappa
-
ForumrÀv
-
-
648 inlÀgg
Va samma kommentarer nÀr Wii U var pÄ gÄng, sÄ jag tar allt med en nypa salt denna gÄngen 
NÀr ska Nintendo fÄ tummen ur röven och visa upp maskinen?
Ryktas om slutet av Oktober (runt den 20-25 lÀste jag nÄnstans, minns tyvÀrr inte varken var/hur/nÀr), men rykten som dessa har ju typ florerat sen..förra Äret?
2 anvÀndare lÀser detta Àmne
0 medlemmar, 2 gÀster, 0 anonyma medlemmar
Svara pÄ citerade inlÀgg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Media & Mediauppspelning
-
→
Spelkonsoler & PC-spel
-
→
Nintendo
-
Personuppgiftspolicy
|
-
Framvägg och vänster sida
Globe
2025-05-08 07:38:43
-
Vänster sida med Paneler monterade
Globe
2025-05-08 07:35:28
-
Front Wide backvy
Globe
2025-05-08 06:25:36
-
Front Wide
Globe
2025-05-08 06:23:11
-
Ny soffa, vy bakåt i salongen
DPC
2025-05-07 10:21:06
-
Fler
|
Vilka bilder visas hÀr?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna sjĂ€lva tagit. För att bilder ska listas krĂ€vs att albumet Ă€r synligt samt att det inte Ă€r av typen "Historik", "Ănskelista", "Ăvriga byggbilder" eller "Ăvrigt".
|