LG EG920 55" - 55EG920V
(TV)
|
9
|
(18)
|
Inga priser |
OLED-tv (4912 inlägg)
|
2 år sedan |
Till alla ägare av LG 55EG920V (42 inlägg)
|
9 år sedan |
LG 55EG920V, ojämn panel? Vitt ljus i kanten. (30 inlägg)
|
9 år sedan |
Kan inte casta från Netflixappen till 55EG920V (0 inlägg)
|
9 år sedan |
Oled 910 vs 920 (14 inlägg)
|
9 år sedan |
OLED beslutsångest (12 inlägg)
|
9 år sedan |
Så frustrerande HD TV och PS4... hjälp tack (10 inlägg)
|
9 år sedan |
Råd tack! LG55EG920V? Bluray? Ps4? -problem ? (5 inlägg)
|
9 år sedan |
Lista på tvs OLED, 4K, 1080p LED 55-65" (13 inlägg)
|
10 år sedan |
Samsung UE55JS9005 eller LG 55EG910V (4 inlägg)
|
10 år sedan |
Ny TV! LG 55EG920V vs Philips 65PUS8700 vs Sony KD65S8505 (8 inlägg)
|
10 år sedan |
Mellandagsrean 2015 - TV (38 inlägg)
|
10 år sedan |
LG/Samsung/Sony - OLED 55" eller LCD 65" ? (1 inlägg)
|
10 år sedan |
Panasonic TX-55CX800? (6 inlägg)
|
10 år sedan |
Postad 01 June 2016 - 17:11
Postad 01 June 2016 - 18:18
Ja om ni testar denna kör på en affär med bra öppet köp policy. Jag såg 3 filmer på raden där bandingen störde något överjäkligt sedan åkte den tillbaka. Helt sjukt att den ens kunnat få bra recensioner.
Har du något bättre att rekommendera ?
(om vi bortser från årets lineup av OLED-TV från LG)
Postad 01 June 2016 - 18:36
Ja om ni testar denna kör på en affär med bra öppet köp policy. Jag såg 3 filmer på raden där bandingen störde något överjäkligt sedan åkte den tillbaka. Helt sjukt att den ens kunnat få bra recensioner.
Men den får ju toppbetyg överallt så den kan ju omöjligt va så kass som du beskriver.
Postad 01 June 2016 - 19:50
Postad 02 June 2016 - 12:54
En nyfiken fråga, i hur många inlägg ska du spy galla över dom apparaterna som du testat? Räcker det inte att du liksom skrivit det ett 20-tal gånger innan och droppat ett kasst omdöme på prisjakt? Jag menar, alla kanske inte är lika nitiska utan är nöjda med sina apparater, trist att få dom se ut som att dom bara har fel.
Postad 02 June 2016 - 18:10
En nyfiken fråga, i hur många inlägg ska du spy galla över dom apparaterna som du testat? Räcker det inte att du liksom skrivit det ett 20-tal gånger innan och droppat ett kasst omdöme på prisjakt? Jag menar, alla kanske inte är lika nitiska utan är nöjda med sina apparater, trist att få dom se ut som att dom bara har fel.
Är man nöjd är det väl inget problem om någon annan är väldigt missnöjd? Det påverkar väl inte på det sättet. Jag älskar senaste MUSE-plattan och gillar den inte mindre för att den fick kassa recensioner och sågningar av andra fans.
Jag har själv en gammal Samsung-plasma som många hittar fel på men jag har bildat mig en egen uppfattning av den och tycker det är skillnad på fel och begränsningar. Begränsningar är t.ex. dålig svärta eller dåliga betrakningsvinklar, fel är banding över hela bilden och färgtint. Är man dock mindre kritisk, ser på film i ett ljust rum (där bandingen inte syns) eller undviker annat material än typ animerad film,sport och naturfilmer (med ljusa miljöer) tror jag 920V kan funka bra. Mindre bra funkar det om man ser material med mörka scener. Jag tog tre-fyra filmer på måfå och i de filmerna blev det som ett galler över hela bilden, något jag aldrig sett på en TV förut. Kommer dock från plasma, vilket påverkar också. Kommer man från LCD/LED kan jag tänka mig att man blir mer nöjd med en TV som 920V, för likheten är större där när det gäller uniformiteten.
Redigerat av Brother Spartacus, 02 June 2016 - 18:17.
Postad 02 June 2016 - 18:23
Är man nöjd är det väl inget problem om någon annan är väldigt missnöjd? Det påverkar väl inte på det sättet. Jag älskar senaste MUSE-plattan och gillar den inte mindre för att den fick kassa recensioner och sågningar av andra fans.
Jag har själv en gammal Samsung-plasma som många hittar fel på men jag har bildat mig en egen uppfattning av den och tycker det är skillnad på fel och begränsningar. Begränsningar är t.ex. dålig svärta eller dåliga betrakningsvinklar, fel är banding över hela bilden och färgtint. Är man dock mindre kritisk, ser på film i ett ljust rum (där bandingen inte syns) eller undviker annat material än typ animerad film,sport och naturfilmer (med ljusa miljöer) tror jag 920V kan funka bra. Mindre bra funkar det om man ser material med mörka scener. Jag tog tre-fyra filmer på måfå och i de filmerna blev det som ett galler över hela bilden, något jag aldrig sett på en TV förut. Kommer dock från plasma, vilket påverkar också. Kommer man från LCD/LED kan jag tänka mig att man blir mer nöjd med en TV som 920V, för likheten är större där när det gäller uniformiteten.
Klart man får vara missnöjd men du står liksom ensam och försöker övertyga alla andra om att det är typ den sämsta TV'n ever made och jag har ju precis som alla andra väldigt svårt att se vilken annan TV i det segmentet som är bättre. Det finns ju inte tyvärr. Vill du ha en TV som verkar felfri, ja då får du ju liksom punga ut 15k till för 2016 års modeller, det har kanske inte gemene man tänkt att göra.
Postad 02 June 2016 - 19:46
Banding problemen är tom uppenbara i Netflix 4k stream i near black scener. Det är lite av ett skämt asså. 20 tusen nerspolat i toan.
Redigerat av dealerovski, 02 June 2016 - 19:46.
Postad 02 June 2016 - 20:34
Banding problemen är tom uppenbara i Netflix 4k stream i near black scener. Det är lite av ett skämt asså. 20 tusen nerspolat i toan.
Säger killen som använder TV'n som dataskärm och sitter 1,5m ifrån lewl ![]()
Undrar som sagt vilka andra TV-apparater ni anser vara bättre i dagens läge. För samma pengar eller mindre.
Redigerat av Unregistered2c834d1b, 02 June 2016 - 20:36.
Postad 02 June 2016 - 21:13
Säger killen som använder TV'n som dataskärm och sitter 1,5m ifrån lewl
Undrar som sagt vilka andra TV-apparater ni anser vara bättre i dagens läge. För samma pengar eller mindre.
Har väl inget med avstånd till TVn att göra? Är det feta vertikala band över bilden är det svårt att maskera med annat än att man tänder varenda lampa i huset, om det ens hjälper. För 5000 kr mindre är 910V bättre, mycket mindre banding i den även om tinten kan störa en del (beror på flyt hur mycket man får dock). Min plasma från 2011 är att föredra även om kontrasten är mycket lägre, den har åtmistone inte grova fel som stör i filmtittande. Det blir en lite konstig diskussion. Nej, det är sant att efter plasmans död finns det inte så mycket klockrent ute att köpa, men 4K-Oleds ser skrattretande ut i mörka scener. Det är väl till att vänta, köpa en billig LED eller begagnad plasma.Förstår inte hur man kan punga ut med 20 000 kr för en TV med jailbars över hela bilden i mörka scener.
http://s119.photobuc...G_0459.jpg.html
![]()
Exakt så här såg min 920V ut. får kalla kårar. http://uploads.tapat...622ac7244da.jpg
Redigerat av Brother Spartacus, 02 June 2016 - 21:19.
Postad 02 June 2016 - 21:32
Låter ju mycket märkligt om det skulle vara så för alla?
Knappt hört talas om problemet tidigare .
Postad 02 June 2016 - 22:03
Skulle vilj påstå att 910 är mest Bang fot the buck idag.
Redigerat av Unregisteredb7f6d076, 02 June 2016 - 22:04.
Postad 03 June 2016 - 05:47
Bandingen är störande! Men precis som chaval skriver så störs man av olika saker. Tycker dock det är helt otroligt att det finns folk som inte märker det alls. Önskar jag var en av dom ![]()
I övrigt får du inte bättre bild för pengarna. Jag kommer få ut en tekniker för att kolla om min har särskilt synlig banding då jag tycker jag ser den för ofta. Men när tvn presterar vilket är kanske 90% av tiden så kan alla LED paneler slänga sig i väggen enligt mig.
Det är svårt att fånga storheten på bild men här är lite ögongodis. Tvn har sina problem helt klart, men att säga att den är ett skämt är lite och ta i tycker jag ![]()

Postad 03 June 2016 - 20:44
Men, i en del scener, 4k och inte 4k så ser det ut som om vätska runnit nerför skärmen. Uppifrån och ner lite på sne, tar nästan upp En tredjedel av skärmen när det visar sig. Vad är detta?
Redigerat av Unregisteredd9e93711, 03 June 2016 - 20:44.
Postad 03 June 2016 - 20:52
Var och köpte min idag. Packade upp och blev grymt imponerad av bilden på denna tvn.
Men, i en del scener, 4k och inte 4k så ser det ut som om vätska runnit nerför skärmen. Uppifrån och ner lite på sne, tar nästan upp En tredjedel av skärmen när det visar sig. Vad är detta?
Du får nog slänga upp en bild!
Postad 03 June 2016 - 23:09
http://i1070.photobu...psirzlymc6.jpeg
Redigerat av Unregisteredd9e93711, 03 June 2016 - 23:23.
Postad 04 June 2016 - 04:04
Det händer en hel del med panelen under den första komp-cykel.
Banding är helt lodräta ränder med ca 4cm mellanrum.
Redigerat av Unregisteredb7f6d076, 04 June 2016 - 04:04.
Postad 04 June 2016 - 06:48
Prova o låta panelen sätta sig, det ser ut som det iaf. Kolla på film osv och efter några timmar så kommer första "kompensations cykel" att köras när du går i standby. Du hör detta genom att reläet inte slår i tv'n först efter 7-8 minuter.
Det händer en hel del med panelen under den första komp-cykel.
Banding är helt lodräta ränder med ca 4cm mellanrum.
Hm ser ut som du hade rätt,härligt. Ser inget av det just nu, kört lite filmer men inget som syns.
Tack för svar och så skönt att det gick bort och vilken löjligt bra bild den ger.
Postad 09 June 2016 - 19:29
Jag måste ju medge att man påverkas starkt av det som skrivs om banding, och även motion (och det gula en del pratar om som blir på snöbilder om man som jag vill se mkt idrott på tv), man blir väldigt tveksam. Men hur mkt har det med förväntningar och känsla för detaljer att göra? De flesta, vill jag ändå påstå, köper inte tv-apparater för 20 000 kr utan kring 10 000 kr och lägre, och är nöjda med den bilden. I jämförelse, är de issues som finns med LG 920 så besvärande att tv:n är att jämföras med tv-apparater i de lägre prisklasserna (kring 10 000 kr)?
Själv har jag nu en Panasonic plasma HD-ready från 2006, som jag då köpte för 23 000 kr. Man vill ju ändå tro att utvecklingen gått framåt...
Man kanske ska slå till på en trygg Samsung Led-tv i samma prisklass istället :-) Trots svärtan. Har inte reagerat nämnvärt när jag varit hos vänner med led/lcd-tv i prisklass kring 11-12 000 kr, men dessa tv-apparater kanske inte lider av just dessa problem..
Redigerat av sutcher, 09 June 2016 - 19:55.
Postad 10 June 2016 - 07:27
Köpte en 920V för några dagar sedan. Vet ärligt inte vad jag tycker, är nojjig hela tiden och kanske överdrivet kritisk. Stundtals är bildkvaliten fantastisk, för att sedan bli riktigt dålig(speciellt vid halvmörka scener och mörka färger). Mycket blockighet vid kanterna och ibland blir bilden till och med grådassig vid mörka lågljus scener. Mycket irriterande när man väl märker det. Har försökt ändra lite inställningar, vilket har hjälpt lite grann.
Missförstå mig rätt, TVn är fantastisk vid ljusa och "normala" scener. Men så fort det blir lågljus eller liknande så kommer blockigheten och andra störningar. SD kanaler är nästan omöjliga att titta på, vilket är förståligt till en viss del. Men när problemen även visar sig i 1080p material m.m. så blir man lite besviken.
Är ingen expert på TV, så mina kunskaper om problemen är begänsade. Hur ser man om TVn har banding, vignetting m.m. ?? Och hur avgör man vad som är normalt eller inte?
Bifogar bilder på hur det se ut när man är i "menyn" och kan välja input. Ska det vara så här, för när jag väl väljer HDMI 1 t ex så blir den kolsvart igen.
Bilderna visar lite hur det ser ut när man har mörkt i rummet. Netflix bilden visar bara lite av den blockighet man kan se även under dagtid.
Bifogad fil(er)
Postad 10 June 2016 - 08:03
När jag såg banding i 4K från Netflix så var det droppen. TVn verkar mycket känslig på bandbredd och signal. Först var jag ok med bandingen i 1080p material eftersom jag kollat via datorn och förklara bort det hela med att skalningen inte var den bästa från en PC.
En del här tycker det är konstigt att man sitter på 110cm avstånd från TV och använder den som monitor. Men jag vill påstå att det är den mest ultimata användningen av denna TV. Fungerar jättebra så länge signalen är 4K@60hz. Med inställningen deep color blir bilden knivskarp utan någon banding så länge källan är 4K som spel och filmklipp i 2160p.
Avståndet till TVn spelar mindre roll när det gäller artifakter i mörka scener. Dom syns på flera meter som flera här påpekat, något som Samsungs LED apparater i samma prisklass inte har. Tycker även skalningen i 1080p ser bättre ut på Samsung (har testat 2015 9-serie) i Netflix appen.
Verkar som TVn bara lämpar sig som natvie 4K dataskärm eller för UHD Blu-ray källor.
Redigerat av dealerovski, 10 June 2016 - 08:12.
Postad 10 June 2016 - 12:07
Jag tycker att du ska bedöma tv efter vad du själv ser och tycker om den och inte leta efter fel om du inte själv ser det. Tyvärr så finns det ingen perfekt tv och det kommer nog aldrig att finnas någon heller. Jag kommer ihåg tråden om Pioneers sista plasma tv för några år sedan som är hos många en referens tv och det finns även en del problem med den också om man letar nogaKöpte en 920V för några dagar sedan. Vet ärligt inte vad jag tycker, är nojjig hela tiden och kanske överdrivet kritisk. Stundtals är bildkvaliten fantastisk, för att sedan bli riktigt dålig(speciellt vid halvmörka scener och mörka färger). Mycket blockighet vid kanterna och ibland blir bilden till och med grådassig vid mörka lågljus scener. Mycket irriterande när man väl märker det. Har försökt ändra lite inställningar, vilket har hjälpt lite grann.
Missförstå mig rätt, TVn är fantastisk vid ljusa och "normala" scener. Men så fort det blir lågljus eller liknande så kommer blockigheten och andra störningar. SD kanaler är nästan omöjliga att titta på, vilket är förståligt till en viss del. Men när problemen även visar sig i 1080p material m.m. så blir man lite besviken.
Är ingen expert på TV, så mina kunskaper om problemen är begänsade. Hur ser man om TVn har banding, vignetting m.m. ?? Och hur avgör man vad som är normalt eller inte?
Bifogar bilder på hur det se ut när man är i "menyn" och kan välja input. Ska det vara så här, för när jag väl väljer HDMI 1 t ex så blir den kolsvart igen.
Bilderna visar lite hur det ser ut när man har mörkt i rummet. Netflix bilden visar bara lite av den blockighet man kan se även under dagtid.
Redigerat av Prism, 10 June 2016 - 12:09.
Postad 10 June 2016 - 17:31
Jaha. Får väl behålla min Panasonic plasma 42 tum då. F.ö. nöjd med den. Jag slapp kalibrera den. Fanns ett färdigt förslag som funkade bra.
Ingen banding där.
Postad 10 June 2016 - 18:00
När jag såg banding i 4K från Netflix så var det droppen. TVn verkar mycket känslig på bandbredd och signal. Först var jag ok med bandingen i 1080p material eftersom jag kollat via datorn och förklara bort det hela med att skalningen inte var den bästa från en PC.
En del här tycker det är konstigt att man sitter på 110cm avstånd från TV och använder den som monitor. Men jag vill påstå att det är den mest ultimata användningen av denna TV. Fungerar jättebra så länge signalen är 4K@60hz. Med inställningen deep color blir bilden knivskarp utan någon banding så länge källan är 4K som spel och filmklipp i 2160p.
Avståndet till TVn spelar mindre roll när det gäller artifakter i mörka scener. Dom syns på flera meter som flera här påpekat, något som Samsungs LED apparater i samma prisklass inte har. Tycker även skalningen i 1080p ser bättre ut på Samsung (har testat 2015 9-serie) i Netflix appen.
Verkar som TVn bara lämpar sig som natvie 4K dataskärm eller för UHD Blu-ray källor.
Det mesta på Netflix ser ganska kasst ut för mig. Mycket artifakter och även ibland horisontella linjer som jag antar är banding. Mest på 1080p men även vissa 4k serier m.m.
Postad 10 June 2016 - 18:05
Jag tycker att du ska bedöma tv efter vad du själv ser och tycker om den och inte leta efter fel om du inte själv ser det. Tyvärr så finns det ingen perfekt tv och det kommer nog aldrig att finnas någon heller. Jag kommer ihåg tråden om Pioneers sista plasma tv för några år sedan som är hos många en referens tv och det finns även en del problem med den också om man letar noga
Känner du dig missnöjd så passa på att lämna tillbaka den innan öppet köp går ut så att du inte ångrar dig.
Det är det råd jag fått förrut också. Är lätt att bli negativ när man läser recensioner och olika forum där det mesta handlar om problemen xD.
Vill så gärna känna nöjd med denna, för när bilden är bra så är den nästan groteskt läcker. Men just nu känns det sisodär och den riskerar nog att åka tillbaka om jag inte vänjer mig vid artifakter m.m.
Postad 11 June 2016 - 08:15
Det är det råd jag fått förrut också. Är lätt att bli negativ när man läser recensioner och olika forum där det mesta handlar om problemen xD.
Vill så gärna känna nöjd med denna, för när bilden är bra så är den nästan groteskt läcker. Men just nu känns det sisodär och den riskerar nog att åka tillbaka om jag inte vänjer mig vid artifakter m.m.
Lämna tillbaka den medans du kan. Inte för att det är en dålig tv utan för att du stör dig så pass mycket att du skriver här. Jag har också en 920v och ångrar bittert att jag inte väntade på årets Oled
Postad 11 June 2016 - 22:01
Lämna tillbaka den medans du kan. Inte för att det är en dålig tv utan för att du stör dig så pass mycket att du skriver här. Jag har också en 920v och ångrar bittert att jag inte väntade på årets Oled
Inte riktigt insatt, har man lyckats få bukt med 920:ans problem i den nya uppdaterade modellen?
Postad 11 June 2016 - 22:11
Ja det har man till stor del. Både bandingen samt near-black problemen verkar vara borta. Iaf om man ska läsa allas erfarenheter.Inte riktigt insatt, har man lyckats få bukt med 920:ans problem i den nya uppdaterade modellen?
Redigerat av Unregisteredb7f6d076, 11 June 2016 - 22:47.
Postad 11 June 2016 - 22:38
Postad 11 June 2016 - 22:48
Köpte min förra fredagen och har inte märkt något av vad folk skriver. Hel nöjd.
Vilken månad är din tv tillverkad? Det är de 3 första siffrorna på serienummer.
Postad 11 June 2016 - 22:58
Ok. Det är perfekt om du är nöjd isf! Det är en grym tv om man inte har dessa problem faktiskt. ![]()
Postad 12 June 2016 - 07:58
Ok. Det är perfekt om du är nöjd isf! Det är en grym tv om man inte har dessa problem faktiskt.
Är det de tidigare 920 Före december) som har mest problem?
Tack för tidigare svar. Vilken ny LG tv är det som ska vara en uppdaterad 920?
Postad 12 June 2016 - 08:10
Redigerat av Unregisteredb7f6d076, 12 June 2016 - 08:24.
Postad 12 June 2016 - 08:11
Vilken ny LG tv är det som ska vara en uppdaterad 920?
Närmast liknande är modellen:
(kurvad med 3D funktion)
Men den "billigaste" modellen är:
Tråd här:
https://www.minhembi...howtopic=328957
Postad 12 June 2016 - 08:18
Ok. Det är perfekt om du är nöjd isf! Det är en grym tv om man inte har dessa problem faktiskt.
Det va januari den va tillverkad. Läste december på kartongen. Serienummret säger januari. Fantastisk tv 😃
Postad 12 June 2016 - 16:25
Grymt! Vad skulle man göra utan forum, har varit in till butik två gånger och vid båda tillfällena ställer sig personalen frågande till de "problem" som nämns här.
Får ta en funderar på att köpa 920 eller vänta in till den nya går ner i pris.
Två sista frågor, sen är jag nöjd :-)
* Är det bara 4k som skiljer mellan 920 och 910?
* Och, de issues som finns på 920 gissar jag finns även på 910?
Postad 12 June 2016 - 16:34
Och, de issues som finns på 920 gissar jag finns även på 910?
Nope, det finns ojämnheter på testmönster med t ex 5% gråskala även på 910, men problemet blev betydligt större på de första 4K-modellerna.
De borde ju uppdatera mjukvaran i 920 så att den har samma långa och valbara kalibrering som de nyaste modellerna har.
Förutom 4K stödjer 920 HDR med, vilket 910 inte gör.
Postad 12 June 2016 - 16:51
* Är det bara 4k som skiljer mellan 920 och 910?
Värt att nämna också är att LG:s passiva 3D teknik endast ger halva 1080p upplösning på 910
På 920 får du full 1080p upplösning i 3D
Har full förståelse för att många är skeptiska till 3D men på 920V är det fantastiskt bra ![]()
Jag tittar även på Ultra HD Blu-ray 4K med HDR på 920V och det är magnifik bild ![]()
Postad 13 June 2016 - 16:12
Web-os uppdaterades men vad blev uppdaterat?
Vad har du för version nu ?
Jag har själv version 04.20.70 och hittar inga nya uppdateringar när jag gör en sökning (man ser det under "Avancerade inställningar - Allmänt - Om denna TV")
Postad 13 June 2016 - 19:58
04.25.05Vad har du för version nu ?
Jag har själv version 04.20.70 och hittar inga nya uppdateringar när jag gör en sökning (man ser det under "Avancerade inställningar - Allmänt - Om denna TV")
Postad 14 June 2016 - 05:26
04.25.05
Oj, det känns som en större uppdatering då. Spännande. Har inte fått den själv dock
Postad 16 June 2016 - 12:27
Har inte fått uppdateringen heller, men har läst på några internationella forum nu om personer som fått den - de har inte hittat något nytt.
Fortfarande inget HDR i Netflix efter uppdateringen...
Man kan tydligen ladda ned uppdateringen manuellt från en koreansk hemsida, men det känns lite väl riskfyllt ![]()
Bättre att vänta på den vanliga uppdateringen ![]()
Postad 17 June 2016 - 08:27
Några citat från andra forum:
I was told by LG support in the UK today that an update was being pushed out which enables HDR for Netflix.
Interesting...I asked LG support today about the fabled WebOS2.5 and Netflix HDR updates.
I got a less definite reply on Netflix:
From LG Support: "In regards to your recent enquiry about the WebOS update, I must apologise however it does seem that we merely discussed the possibility with upgrading WebOS 2.0 TV's, to include some of the features of WebOS 3.0.
Unfortunately, it seemed one end-user has dubbed this "WebOS 2.5", and as a result, is now subject to everybody elses queries.
Whilst LG are looking into this, we have never actually referred to this as WebOS 2.5, and this is merely a concept of imagination at this stage, to see if it is possible, however there are questions that must be asked, including whether the hardware of our WebOS 2.0 TV's have the capacity to run the features that are compatible on WebOS 3.0 TV's.
In this instance, I must apologise however there is no information on this at this moment.
In regards to the HDR update on Netflix, this is planned for release but no guaranteed date at this stage."
Märkligt nog verkar 55EG920V gått upp i pris till regionerna över 20.000:- de senaste dagarna ?
Postad 17 June 2016 - 12:38
Några citat från andra forum:
Märkligt nog verkar 55EG920V gått upp i pris till regionerna över 20.000:- de senaste dagarna ?
Det är vanligt.
Grattis till er som fick den för 20k. Hade kunnat haft mkt roligare för dom 2000 mer jag fick ge.
Postad 18 June 2016 - 09:51
Om någon känner sig som en riktig våghals kan man ladda hem en app till android från Google play och komma in i service menyn på LG:s TV:
https://play.google....mg.android.lgsm
Den kostar en slant, men jag gissar på att man exempelvis kan ändra landsinställning för appar och få tillgång till sådant som man normalt inte ska komma åt som Amazon Prime, Hulu mfl.
Det ska egentligen inte vara nödvändigt, men en varning är väl på plats för de som inte känner till det: Man kan förstöra sin TV med felaktiga inställningar i service menyn!
Funderar själv på om det går att mixtra till bättre EPG inställning med förhandsvisning för ComHem på något sätt, men det är antagligen inte möjligt.
Postad 27 June 2016 - 21:36
Postad 28 June 2016 - 15:51
Och kommer denna tv få webos 3.0?
Nej, men det har varit tal om en uppdatering där vissa funktioner från web0s 3.0 kommer att dyka upp, ett slag webos 2.5 - även om de inte själva benämner det så.
Vad är det jag ska hålla koll på vad gäller tillverkningsdatum osv.
Har inte sett att vissa batchar nödvändigtvis skulle vara bättre än andra, det är tyvärr lite panel-lotteri.
Vissa paneler verkar ha tydligare problem med banding, min har nästan inga problem alls.
Sedan spelar givetvis miljö, ljusförhållanden och i slutändan även psykologi in ![]()
0 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
9
OLED-tv
1 bild
38 filmer

Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?