Sony VPL-HW45ES, HW65ES, VW320ES, VW520ES, VW550ES, VW5000ES
747 svar till detta ämne
SONY
Postad 20 september 2016 - 15:18
mcmike
-
mcmike
-
Über-Guru
-
-
10 990 inlägg
Mailade sony om min projektor men de sa att jag skulle kontakta handlaren. Vet inte om det skiljer sig eftersom jag bara hade haft projektorn i 4 dagar?
Går du via åf som jag skrev tidigare kan du använda dig av DOA. Stå på dig och lycka till 
Redigerat av mcmike, 20 september 2016 - 15:19.
Postad 20 september 2016 - 16:16
Unregistered3d2d4d0e
-
Unregistered3d2d4d0e
-
Användare
-
-
124 inlägg
Hej.
Jag är nu en halvlycklig ägare till en Sony Hw45. Tycker min låter mycke för att vara knäpptyst som det skrivs att den ska vara.
Kollar man på ett vanligt prat tv program så hörs den helt klart i bakgrunden och blir störande.
Hur länge bör lampan gå innan man justerar bilden?
Postad 20 september 2016 - 19:05
baetis
-
baetis
-
Användare
-
-
207 inlägg
Går du via åf som jag skrev tidigare kan du använda dig av DOA. Stå på dig och lycka till 
Yes, han sa att även om Sony inte erkänner det som ett fel så har jag rätt att returnera projektorn iom öppet köp så jag köpte helt enkelt en ny och sedan river han fakturan för den defekta när den kommer fram. Minimalt med besvär för mig så jag har inget annat än gott att säga om hifiklubben. Har svårt att se hur man hade kunnat få bättre service än så.
Hej.
Jag är nu en halvlycklig ägare till en Sony Hw45. Tycker min låter mycke för att vara knäpptyst som det skrivs att den ska vara.
Kollar man på ett vanligt prat tv program så hörs den helt klart i bakgrunden och blir störande.
Hur länge bör lampan gå innan man justerar bilden?
Ja, man blir ju förvånad när en del beskriver den som helt knäpptyst. Det tror jag är väldigt subjektivt och inget jag skulle hålla med om. Man hörde definitivt att min hw65 fläktade på i högt lampläge, däremot tycker jag inte att fläktljudet är något som stör vidare mycket. Det är inget ljud som direkt sticker ut när det råkar vara en tyst scen eller liknande. Det ljudet som en defekt projektor gör är dock annorlunda än ett rent fläktljud och sticker ut på ett jobbigt sätt om än det inte nödvändigtvis låter högt. Är ju väldigt svårt att avgöra om det är fel på projektorn innan man har fått höra hur de "ska" låta. På mitt ex tyckte jag iaf att man ganska tydligt kunde urskilja själva fläktljudet från missljudet om man tänkte på det.
Tycker även att man har rätt att vara petig när det kommer till en produkt för 20-30 000 kr, speciellt när just sony ofta säljs med argumentet att de är tysta projektorer.
Redigerat av baetis, 20 september 2016 - 19:06.
Postad 20 september 2016 - 20:04
edtjope
-
edtjope
-
Forumräv
-
-
772 inlägg
Verkar som att det är en hel del kvalitetsproblem med Sonys projjar med tanke på aktiviteten i tråden.
Postad 20 september 2016 - 21:10
martiin82
-
martiin82
-
Forumräv
-
-
565 inlägg
Ja kvalitetsproblem har de definitivt! 
Jag har haft tre 65or och kan med all säkerhet säga att det varit en väldigt stor skillnad mellan dom när det gäller ljud(missljud)volym. Jag började som grymt irriterad och är nu väldigt nöjd.
Tycker inte att någon ska acceptera vinande maskiner, det är liksom ingen tvättmaskin vi snackar om. Sonys ansvariga måste vrida sig i skinnfåtöljerna
Redigerat av martiin82, 20 september 2016 - 21:11.
Postad 21 september 2016 - 05:43
mcmike
-
mcmike
-
Über-Guru
-
-
10 990 inlägg
Yes, han sa att även om Sony inte erkänner det som ett fel så har jag rätt att returnera projektorn iom öppet köp så jag köpte helt enkelt en ny har inget annat än gott att säga om . Har svårt att se hur man hade kunnat få bättre service än så.
Se där, grym hjälp/support helt enkelt! Såg att de även ger extra lampgaranti 2år/2000tim 
Postad 22 september 2016 - 01:22
HenkeEdge
-
HenkeEdge
-
Veteran
-
-
1 852 inlägg
Ja kvalitetsproblem har de definitivt! 
Jag har haft tre 65or och kan med all säkerhet säga att det varit en väldigt stor skillnad mellan dom när det gäller ljud(missljud)volym. Jag började som grymt irriterad och är nu väldigt nöjd.
Tycker inte att någon ska acceptera vinande maskiner, det är liksom ingen tvättmaskin vi snackar om. Sonys ansvariga måste vrida sig i skinnfåtöljerna
En annan har haft tur och har en tyst första HW65:a.
Postad 22 september 2016 - 12:45
baetis
-
baetis
-
Användare
-
-
207 inlägg
Projektor nummer två låter exakt likadant.
Postad 22 september 2016 - 14:58
Unregistered7fb84d09
-
Unregistered7fb84d09
-
Veteran
-
-
1 770 inlägg
Har alltid tyckt att Sony har de tystaste maskinerna. Min HW40 blåser på endel i högt lampläge men andra projjar jag jämfört med tycker jag låter mer.
Verkar vara specifikt HW65 som har problem.
Ah, såg att även HW45 nämnts.
Redigerat av Unregistered7fb84d09, 22 september 2016 - 14:59.
Postad 22 september 2016 - 15:04
jimjans
-
jimjans
-
Mästare
-
-
3 659 inlägg
De tidigare bla hw50 hade också problem med tjut eller coilwhine men de flesta fick bara ljudet vid användande av 3D funktionen...
Postad 22 september 2016 - 16:24
Unregistered3d2d4d0e
-
Unregistered3d2d4d0e
-
Användare
-
-
124 inlägg
Jag som köpte min första projektor och duk känner mig lite missnöjd. Bilden är superbra på Sony.
Men jag tycker att den låter lite för mycket och lyssnar man när så är det lite tjut i han med.
Sen köpte jag en ny Euroscreen React 3,0. Som tyvärr är lite skrynklig i översta hörnet. Ramspänd dom påstår att det drar ut sig. Sen har det luktat apa i en vecka i huset nu av den där duken. Tjejen, barn och folk som hälsar på undrar vad detta är.
Tyvärr sänker det totalupplevelsen av en annars bra bild.
Postad 22 september 2016 - 16:27
baetis
-
baetis
-
Användare
-
-
207 inlägg
Håller med om att bilden är kanon men ljudnivån drar ner. Duken kommer nog sluta lukta ganska snart.
Postad 22 september 2016 - 16:31
mcmike
-
mcmike
-
Über-Guru
-
-
10 990 inlägg
Projektor nummer två låter exakt likadant.
Vad trist och tråkigt Så drygt att hålla på och krångla tycker jag. Hoppas det löser sig för dig till slut 
Sen köpte jag en ny Euroscreen React 3,0. Som tyvärr är lite skrynklig i översta hörnet. Ramspänd dom påstår att det drar ut sig. Sen har det luktat apa i en vecka i huset nu av den där duken. Tjejen, barn och folk som hälsar på undrar vad detta är.
Lukten och skrynkligheten ska försvinna och borde så inom snar framtid Gör den inte det så kontakta Draper direkt! Det gjorde jag och fick super hjälp av dem 
http://www.euroscree.../contact-2.aspx
Redigerat av mcmike, 22 september 2016 - 16:31.
Postad 22 september 2016 - 20:50
baetis
-
baetis
-
Användare
-
-
207 inlägg
Ska man köra högt lampläge och stänga irisen eller lågt lampläge och öppna den mer? Finns det någon fördel med att köra på hög lampa?
Måste man använda läget game för att få låg input lag eller räcker det med att sätta på input lag reduktion? Vad gör input lag reduktion och är det någon nackdel att ha det igång hela tiden?
Går det att ha olika inställningar för olika ingångar? Dvs jag har en hdmi till projektorn men flera hdmi i receivern. Antar att det inte går?
Postad 22 september 2016 - 21:50
sportbilsentusiasten
-
sportbilsentusiasten
-
Lärjunge
-
-
459 inlägg
Mailade sony om min projektor men de sa att jag skulle kontakta handlaren. Vet inte om det skiljer sig eftersom jag bara hade haft projektorn i 4 dagar? HIFI-klubben har iaf varit bra att ha och göra med hitills, hoppas bara att mitt nästa ex är OK.
Sony anser jag dock har skämt ut sig ordentligt iom detta. Min projektor var ändå tillverkad i Juni vilket är flera månader efter några andra här som haft problem. De klarar alltså inte att tillverka projektorn ordentligt eller så skiter de i problemen (antar att många kunder faktiskt skulle godkänt mitt ex tex). Uselt av Sony.
Man bör veta att det tar TID innan de A/hittar felet B/kan åtgärda det i labbet C/konstruera om projjen delvis D/få alla underleverantörer att ändra sina delar
Postad 23 september 2016 - 21:19
skrotfot
-
skrotfot
-
Beroende
-
-
1 201 inlägg
Postad 24 september 2016 - 14:13
Unregistered3d2d4d0e
-
Unregistered3d2d4d0e
-
Användare
-
-
124 inlägg
Är det någon som är duktig på att justera bilden på Sony?
Jag har använt DVE skivan för att justera ljuset och kontrasten.
Men färgerna vet jag inte riktigt hur jag ska göra med. Någon som har lite tips och trix?
Redigerat av Unregistered3d2d4d0e, 24 september 2016 - 14:13.
Postad 24 september 2016 - 15:31
Marcus_TheRock
-
Marcus_TheRock
-
Mästare
-
-
3 067 inlägg
Inte så mycket mer du kan göra utan mätverktyg. Färgerna ligger mycket bra ootb och vitbalansen är lite för blå i default(6500k) på en vit, neutral duk. Men sätter du den i 6000k så blir bilden överlag lite för röd(kan dock funka bra på vissa typer av dukar som drar år blått.)
Så om du inte är nöjd så behöver du ta steget att kalibrera på "riktigt".
Sen ska du förstås kolla över skärpereglaget(med dve) och stänga av alla extrafunktioner som tillför fel i bilden. Samt ställa gamma efter hur dit rum ser ut.
Lycka till!
/Marcus, The Rock Hemmabio i Lund
Postad 24 september 2016 - 21:11
Unregistered3d2d4d0e
-
Unregistered3d2d4d0e
-
Användare
-
-
124 inlägg
Inte så mycket mer du kan göra utan mätverktyg. Färgerna ligger mycket bra ootb och vitbalansen är lite för blå i default(6500k) på en vit, neutral duk. Men sätter du den i 6000k så blir bilden överlag lite för röd(kan dock funka bra på vissa typer av dukar som drar år blått.)
Så om du inte är nöjd så behöver du ta steget att kalibrera på "riktigt".
Sen ska du förstås kolla över skärpereglaget(med dve) och stänga av alla extrafunktioner som tillför fel i bilden. Samt ställa gamma efter hur dit rum ser ut.
Lycka till!
/Marcus, The Rock Hemmabio i Lund
Tack för bra svar.
Finns det någon regel för hur man ställer gamman. Jag kör med React duk nu. Ska kolla över alla extra funktioner.
Jag har vitt snedtak grå tapet på väggarna.
Mvh
Postad 24 september 2016 - 21:17
Marcus_TheRock
-
Marcus_TheRock
-
Mästare
-
-
3 067 inlägg
2.2 är ett bra utgångsläge. Med en ReAct så kan du sätta vitbalansen på D55 (istället för D65) så kommer du lite närmare standard eftersom duken är lite blå i tonen.
/Marcus, The Rock Hemmabio
Postad 24 september 2016 - 21:21
Unregistered3d2d4d0e
-
Unregistered3d2d4d0e
-
Användare
-
-
124 inlägg
Tackar igen.
Mitt mål är att få så korrekt bild som möjligt. Sen efter det så tänkte jag i så fall justera efter eget tycke och smak.
Då är det bara att leta mätverktyg då? Det är ju detta som är stor del av denna hobby:D
Postad 25 september 2016 - 20:34
samsara
-
samsara
-
Forumräv
-
-
561 inlägg
Är sugen på att skaffa mig en ny projektor men är lite osäker på vilken jag skall välja. Har kikat på Sony Hw 65 eller HW 55. Har en duk som är 4 meter bred så jag är lite tveksam till om jag behöver auto iris och därför kan välja HW 55.
Kör nästan bara bluray filmer och kommer knappast att köra med 3-D eftersom jag har lite sämre syn på ena ögat.
Någon som har synpunkter på mitt val eller tycker att jag skall välja ett annat märke "skärpa, färger och klassen på optiken"?
Hur är det med service och driftsäkerheten på dessa projektorer?
Skulle jag vinna något på att köra med två projektorer förutom att pixlarna kommer att bli nästan helt osynliga?
Postad 25 september 2016 - 21:32
Audiostar
-
Audiostar
-
Beroende
-
-
1 344 inlägg
Är sugen på att skaffa mig en ny projektor men är lite osäker på vilken jag skall välja. Har kikat på Sony Hw 65 eller HW 55. Har en duk som är 4 meter bred så jag är lite tveksam till om jag behöver auto iris och därför kan välja HW 55.
Kör nästan bara bluray filmer och kommer knappast att köra med 3-D eftersom jag har lite sämre syn på ena ögat.
Någon som har synpunkter på mitt val eller tycker att jag skall välja ett annat märke "skärpa, färger och klassen på optiken"?
Hur är det med service och driftsäkerheten på dessa projektorer?
Skulle jag vinna något på att köra med två projektorer förutom att pixlarna kommer att bli nästan helt osynliga?
Båda dessa har auto iris du menar kanske HW45?
sony är väldigt bra för prisklassen om du ks ha något bättre får du gå upp på jvc
Postad 26 september 2016 - 22:14
samsara
-
samsara
-
Forumräv
-
-
561 inlägg
När man pratar med biografmaskinister får man alltid höra att Sonys biografprojektorer är skräp iförhållande till Barcos projektorer, eftersom Sony har sämre färger och sämre kontrast. Men vet inte om man kan jämföra hemmabioprojektorer med proffsgrejer? Om man ska välja Jvc viken modell skall jag kolla på? Blir inte direkt tomt i kassan om jag väljer en dyrare projektor. Problemet är snarare att jag inte har så mycket tid till övers för att kolla på filmer så projektorn kommer nog att samla damm minst 28 dagar i månaden. Blir oftast filmtittande då några kompis kikar in för att se på någon film! Men då vill man bjuda på både god mat bra bild och bra ljud så kompisarna inte föreslår att man skall gå på bio istället.
Postad 27 september 2016 - 06:39
Perra1
-
Perra1
-
Veteran
-
-
2 077 inlägg
Sony har inte någon speciellt stor marknad på Biografsidan, Barco har något större - Christie är störst...
Barco och Christie har i princip 0 inom hemmabiosegmentet, där är det i princip Sony och JVC som slåss om tronen för bästa bild 
Med vänlig hälsning,
/Pär
Redigerat av Perra1, 27 september 2016 - 06:40.
Postad 27 september 2016 - 14:00
mcmike
-
mcmike
-
Über-Guru
-
-
10 990 inlägg
Om man ska välja Jvc viken modell skall jag kolla på? Blir inte direkt tomt i kassan om jag väljer en dyrare projektor. Problemet är snarare att jag inte har så mycket tid till övers för att kolla på filmer så projektorn kommer nog att samla damm minst 28 dagar i månaden.
Glöm inte av att lägga ut bilder senare 
https://www.minhembi...howtopic=329581
Redigerat av mcmike, 27 september 2016 - 14:23.
Postad 27 september 2016 - 18:59
Audiostar
-
Audiostar
-
Beroende
-
-
1 344 inlägg
När man pratar med biografmaskinister får man alltid höra att Sonys biografprojektorer är skräp iförhållande till Barcos projektorer, eftersom Sony har sämre färger och sämre kontrast. Men vet inte om man kan jämföra hemmabioprojektorer med proffsgrejer?
Om man ska välja Jvc viken modell skall jag kolla på? Blir inte direkt tomt i kassan om jag väljer en dyrare projektor. Problemet är snarare att jag inte har så mycket tid till övers för att kolla på filmer så projektorn kommer nog att samla damm minst 28 dagar i månaden. Blir oftast filmtittande då några kompis kikar in för att se på någon film! Men då vill man bjuda på både god mat bra bild och bra ljud så kompisarna inte föreslår att man skall gå på bio istället.
Jvc x5000 är bra spelar pengar ingen roll absolut nya laser jvc annars x7000 eller x9000 .
Postad 02 oktober 2016 - 09:29
Tool-AENIMA
-
Tool-AENIMA
-
Forumräv
-
-
844 inlägg
Funderar på att köpa projektor men bor just nu i en bostadsrätt men planerar på att köpa hus nästa år.Funderar på en HW-45 eller HW-65 för i dagsläget kan jag inte ha större duk en 90" tror ni att HW-45 blir för ljustark med en sådan liten duk.Tänkte börja med en billig duk nu och satsa på en större och dyrare när jag får hus.Ni får gärna komma med tips vad ni tycker bäst.
Tack !! Med vänlig hälsning, Tool
Postad 02 oktober 2016 - 19:26
baetis
-
baetis
-
Användare
-
-
207 inlägg
Vilka billiga 3d-glasögon funkar med hw65?
Postad 02 oktober 2016 - 19:31
mcmike
-
mcmike
-
Über-Guru
-
-
10 990 inlägg
Vilka billiga 3d-glasögon funkar med hw65?
https://m.prisjakt.nu/product/1716245
Postad 08 oktober 2016 - 12:40
Unregistered3d2d4d0e
-
Unregistered3d2d4d0e
-
Användare
-
-
124 inlägg
Jag som är ny i branschen hur känsliga är projektorer för på och av? Sliter det mycket att starta och stänga av?
Postad 08 oktober 2016 - 13:30
Ringblixt
-
Ringblixt
-
Mästare
-
-
3 318 inlägg
Jag som är ny i branschen hur känsliga är projektorer för på och av? Sliter det mycket att starta och stänga av?
Titta i handboken, där står det en del förhållningsregler för just den modell du har.
Annars varierar det förstås med hur man definierar av och på. Generellt är konsumentprodukter likt dessa gjorda för att stå på ett par timmar om dagen och inte gjorda för drift dygnet runt. Så att stänga av den på kvällen när ingen ändå tittar är rekommenderat. Åt andra hållet, kan man låta projektorn vara på när man springer på muggen eller hämtar kaffet. Finns ingen förtjänst med vare sig slitage eller bildkvalitet att stänga av projektorn så fort man lämnar rummet.
Så något slags sunt förnuft, enkel tumregel vore närmast tänka på att du ska spara på lamptimmar. Inte lampminuter.
Postad 08 oktober 2016 - 18:01
Unregistered3d2d4d0e
-
Unregistered3d2d4d0e
-
Användare
-
-
124 inlägg
Titta i handboken, där står det en del förhållningsregler för just den modell du har.
Annars varierar det förstås med hur man definierar av och på. Generellt är konsumentprodukter likt dessa gjorda för att stå på ett par timmar om dagen och inte gjorda för drift dygnet runt. Så att stänga av den på kvällen när ingen ändå tittar är rekommenderat. Åt andra hållet, kan man låta projektorn vara på när man springer på muggen eller hämtar kaffet. Finns ingen förtjänst med vare sig slitage eller bildkvalitet att stänga av projektorn så fort man lämnar rummet.
Så något slags sunt förnuft, enkel tumregel vore närmast tänka på att du ska spara på lamptimmar. Inte lampminuter.
Låter som ett sunt resonemang.
Jag tänkte närmast på om det fanns nått generellt att tex. Varje uppstart räknas som en drifttimma eller att när man väl startat projektorn så bör den gå i ett visst antal minuter.
I början nu blir det mycket start och stopp många som är nyfikna och bara vill ¨kolla¨ lite.
Tack för bra svar annars.
Postad 08 oktober 2016 - 20:17
jn82
-
jn82
-
Veteran
-
-
1 737 inlägg
Jag har tidigare läst att start/stop sliter mer på lampan än själva driftstimmarna, så jag skulle lämna den på när man springer ner och köper pizza mellan filmer i ett film-maraton t.ex
Postad 08 oktober 2016 - 20:29
FEA
-
FEA
-
Guru
-
-
4 200 inlägg
Den viktigaste punkten är nog att man låter lampan kallna ordentligt mellan varven, och inte bara låta fläkten kyla av den en stund efter släckning.
Postad 08 oktober 2016 - 22:25
Perra1
-
Perra1
-
Veteran
-
-
2 077 inlägg
Den viktigaste punkten är nog att man låter lampan kallna ordentligt mellan varven, och inte bara låta fläkten kyla av den en stund efter släckning.
Sorry, men lampan har inte riktigt med det att göra... den är rätt binär, av/på
Däremot är det så att värmen från lampan påverkar elektroniken negativt, och beroende på hur fläktarna funkar kan det ge en påverkan av livslängden på hela projektorn, ink lampan
Postad 10 oktober 2016 - 11:43
HenkeEdge
-
HenkeEdge
-
Veteran
-
-
1 852 inlägg
Funderar på att köpa projektor men bor just nu i en bostadsrätt men planerar på att köpa hus nästa år.Funderar på en HW-45 eller HW-65 för i dagsläget kan jag inte ha större duk en 90" tror ni att HW-45 blir för ljustark med en sådan liten duk.Tänkte börja med en billig duk nu och satsa på en större och dyrare när jag får hus.Ni får gärna komma med tips vad ni tycker bäst.
Tack !! Med vänlig hälsning, Tool
Nu låter det ju som du kommer ha den i en vanlig lägenhet. Men i batcave mörkt så kan det nog bli lite ljusstarkt. Jag har en 92" duk och har irisen dragen på min 65:a så den är så mörk som möjligt.
Postad 10 oktober 2016 - 19:28
Unregistered44335
-
Unregistered44335
-
Lärjunge
-
-
370 inlägg
Sony har inte någon speciellt stor marknad på Biografsidan, Barco har något större - Christie är störst...
Barco och Christie har i princip 0 inom hemmabiosegmentet, där är det i princip Sony och JVC som slåss om tronen för bästa bild 
Med vänlig hälsning,
/Pär
Marantz var väl bra förr i tiden på hembio? Inser att marantz inte verkar vara med i matchen längre, men några andra toptier märken än Jvc å Sony finns det väl?
Redigerat av Unregistered44335, 10 oktober 2016 - 19:32.
Postad 11 oktober 2016 - 21:59
Perra1
-
Perra1
-
Veteran
-
-
2 077 inlägg
Marantz var väl bra förr i tiden på hembio? Inser att marantz inte verkar vara med i matchen längre, men några andra toptier märken än Jvc å Sony finns det väl?
Med marknadsandel menar du? Det finns andra märken som har bra modeller, men oftast bara toppmodellen - t ex Barco (fd Projection Design), Epson (med laser), SIM2 osv - men det är få modeller, och rätt begränsade marknadsandelar...
Det är många tillverkare som helt slutat med projektorer för hemmamarknaden 
Med vänlig hälsning,
/Pär
Postad 15 oktober 2016 - 17:24
Unregistered3d2d4d0e
-
Unregistered3d2d4d0e
-
Användare
-
-
124 inlägg
Jag har ett problem med min Sony HW45. Jag tycker inte riktigt jag får med alla detaljer i svart. Jag har kört DVE skivan, justerat kontrast och ljusstyrka.
Men jag tycker ändå att jag tappar detaljer i svarta/mörka partier. Finns det någon mer inställning som påverkar detta?
MVh
Postad 16 oktober 2016 - 17:25
Ringblixt
-
Ringblixt
-
Mästare
-
-
3 318 inlägg
Jag har ett problem med min Sony HW45. Jag tycker inte riktigt jag får med alla detaljer i svart. Jag har kört DVE skivan, justerat kontrast och ljusstyrka.
Men jag tycker ändå att jag tappar detaljer i svarta/mörka partier. Finns det någon mer inställning som påverkar detta?
Finns två förklaringar. Sonyn har ett Auto-läge för "djupare svärta" som klipper. Glömt vad det heter. Det är på från början, men ska vara avstängt i Reference-läget.
Andra förklaringen är ljusstyrkan i HW45. Du tappar detaljer för att ljuset från ljusa delar i bilden antingen studsar runt i rummet och vattnar ur svärtan. Samtidigt som ljusstyrkan får dina pupiller att dra ihop sig så att du inte längre kan urskilja detaljer i skuggor.
Postad 16 oktober 2016 - 17:29
Unregistered3d2d4d0e
-
Unregistered3d2d4d0e
-
Användare
-
-
124 inlägg
Aha okej. Lät lite tråkigt trots att jag kör Reac.
Du menat att jag skulle lagt till och kört Hw65 i stället. Jag justerade Gamman från 2,2 till 2,0 tyckte bilden blev lite mer "urvattnad" i det läget men fick lite mer detaljer i svart.
Tack för svar.
Va hemma hos polaren förut och han kör JVC X5000 i biogrotta och vit du. Jag tyckte att han led lite av samma problem.
Kanske är mina ögon som lurar mig.
Redigerat av Unregistered3d2d4d0e, 16 oktober 2016 - 17:30.
Postad 16 oktober 2016 - 17:37
Ringblixt
-
Ringblixt
-
Mästare
-
-
3 318 inlägg
JVC:erna kommer iofs också att trycka undan nyanser nära svart om de inte ställs in rätt. 
En gamma-inställning på 2.0 är ofta den kompromiss man gör med React och liknande situationer där man försöker få till bilden i ett förhållandevis ljust rum. Detta för att ta höjd för rummets inverkan på våra ögon.
Postad 16 oktober 2016 - 17:42
Unregistered3d2d4d0e
-
Unregistered3d2d4d0e
-
Användare
-
-
124 inlägg
Då är jag kanske inte helt fel ute med mina inställningar.
Det kan vara så att fälten ska vara mörka och knappt synbara. Har tänkt att när man ser på tvn 55" så är inte dessa mörka fält så stora därför inte lika ögonfallande som på 95" (bara en tanke jag haft)
Om man skulle tänkte på att ta dit någon som kan mäta och kalibrera bilden skulle det då ge nånting för mig?
Postad 31 oktober 2016 - 22:21
mcmike
-
mcmike
-
Über-Guru
-
-
10 990 inlägg
Har kommit en ny FW (VPL-VW665) på andra sidan dammen, som bl,a har förbättrat HDR avsevärt om man läser på avsforum 
https://esupport.son...=3#/downloadTab
Redigerat av mcmike, 31 oktober 2016 - 22:22.
Postad 31 oktober 2016 - 22:32
plundvik
-
plundvik
-
Användare
-
-
228 inlägg
Har uppdaterat med denna. Fungerar utmärkt. Klart bättre bild med HDR.
Postad 01 november 2016 - 10:25
hbb_christian
-
hbb_christian
-
Hembiobutiken
-
-
56 inlägg
Ursäkta den fruktansvärt dåliga bilden, svårt att ta en bild i vårt kolmörka biorum.
MEN denna underbara pjäs kommer vara kalibrerar och klar lagom inför vårt hembio event. Redan nu out of the box kan jag säga att man blir mäkta imponerad
Postad 01 november 2016 - 10:59
mcmike
-
mcmike
-
Über-Guru
-
-
10 990 inlägg
@hbb_christian har ni möjlighet att testa om den klarar av UHD 10bits material även vid 50/60hz? 
Redigerat av mcmike, 01 november 2016 - 10:59.
Postad 01 november 2016 - 11:07
hbb_christian
-
hbb_christian
-
Hembiobutiken
-
-
56 inlägg
@hbb_christian har ni möjlighet att testa om den klarar av UHD 10bits material även vid 50/60hz? 
Nyfiken på varför du har detta behov?  @hbb_christian har ni möjlighet att testa om den klarar av UHD 10bits material även vid 50/60hz? 
Kan tillägga att vi ej har den möjligheten då vi inte har det materialet
Postad 01 november 2016 - 11:35
mcmike
-
mcmike
-
Über-Guru
-
-
10 990 inlägg
Nyfiken på varför du har detta behov? 
Streaming tjänster och framtida tv sändningar 
Även taggad med SONY
|
Ljud →
Hembiopaket →
Startad av
nifo_gbg
, 24 feb 2021
LG, CX, Sony, G-700, soundbar och 2 fler...
|
|
|
|
|
Bild →
TV-apparater →
Köptips och råd →
Startad av
Unregistered1543ca77
, 05 feb 2021
sony, lg, philips, panasonic och 2 fler...
|
|
|
-
Unregistered1543ca77
-
05 feb 2021
|

|
Amazon Prime
Bild →
TV-apparater →
Startad av
xxxx
, 07 dec 2020
Amazon Prime, Video HD, Music HD och 7 fler...
|
|
|
|
|
Ljud →
Förstärkare →
Startad av
WIRN
, 03 apr 2020
surroundförstärkare, Marantz och 2 fler...
|
|
|
|
|
Bild →
TV-apparater →
Digital-TV →
Startad av
milo
, 16 okt 2019
Sony, bravia, kdl, antenn och 5 fler...
|
|
|
|
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Bild
-
→
Projektorer
-
Personuppgiftspolicy
|
-
Framvägg och vänster sida
Globe
2025-05-08 07:38:43
-
Vänster sida med Paneler monterade
Globe
2025-05-08 07:35:28
-
Front Wide backvy
Globe
2025-05-08 06:25:36
-
Front Wide
Globe
2025-05-08 06:23:11
-
Ny soffa, vy bakåt i salongen
DPC
2025-05-07 10:21:06
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|