Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Battlefield 1

986 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
Battlefield 1 (PC) (PC-spel) 6 6.804878 (40) 798:-
Battlefield 1 (Xbox One | Series X/S) (Xbox Series X/S spel) 6 6.6 (4) 199:-
Battlefield 1 (PS4) (PlayStation 4-spel) 7 9.235294 (16) 545:-
Battlefield 1 - Collector's Edition (exkl. Spel) (PC) (PC-spel) 6 (0) Inga priser
Battlefield 1 - Collector's Edition (exkl. Spel) (PS4) (PlayStation 4-spel) 6 (0) Inga priser
Battlefield 1 - Collector's Edition (exkl. Spel) (Xbox One | Series X/S) (Xbox Series X/S spel) 6 3.5 (1) Inga priser

Postad 06 September 2016 - 12:10

Johan_i_burken
  • Johan_i_burken
  • Mästare

• 3637 inlägg
  • 0

Eller en zombie som rymt?

Zombies horde mode confirmed?

Postad 06 September 2016 - 18:21

masse70
  • masse70
  • Mega-Guru

• 8528 inlägg
  • 0

Är nu rank 41 och tycker spelet får klart godkänt på alla punkter so far det lilla man fått se.

Skitsnyggt grafiskt och animationer samt ljud i världsklass.

Gillar den lite mer old school känslan och inga moderna hjälpmedel.

Spelet flyter som smör för mig med allt på Ultra och har inte haft några buggar nämnvärt för att vara en Beta.

Visst, det har kraschat 2 ggr för mig när jag kört det i DX12 mode men känns inte som nåt att skriva om i detta stadie. Har heller inte haft några problem att logga in mer än den första kvällen där dom släppte på alla som inte var Battlefield Insider då dom fick en DDOS attack.

Utöver det har jag mest bara positivt att säga om spelet, förutom att man av förklarilga skäl börjar lessna på den enda banan...

Postad 06 September 2016 - 19:39

JSan
  • JSan
  • Forumräv

• 732 inlägg
  • 0
Hunnit ranka upp till lvl 24 och trots att beta-banan inte är min typ av bana egentligen så är det väldigt svårt att slita sig när man väl börjar spela.
Ser väldigt fram emot fulla versionen och har väl inte nåt klaga på egentligen!

Medicbössan är dessutom 😍

Postad 07 September 2016 - 07:26

MrSpokk
  • MrSpokk
  • Guru

• 4194 inlägg
  • 0

Insåg igår när jag spelade att jag körde på "Auto" på videosettings = medium på allt. Men ändå så jädra snyggt. Jag ökade på det till ultra, men då pallar inte min rigg med det. Dessutom är skillnaden förvånansvärt liten.

Summa summarum: spelet är sjukt snyggt. Och roligt :) 

Postad 07 September 2016 - 10:07

walkiii
  • walkiii
  • Mästare

• 3023 inlägg
  • 0
Kanske kommer en ny bana sista dagen.

Postad 07 September 2016 - 10:24

SKIBBE
  • SKIBBE
  • Guru

• 5338 inlägg
  • 0

Hunnit ranka upp till lvl 24 och trots att beta-banan inte är min typ av bana egentligen så är det väldigt svårt att slita sig när man väl börjar spela.
Ser väldigt fram emot fulla versionen och har väl inte nåt klaga på egentligen!

Medicbössan är dessutom 😍

har du lyckats reviva någon som bett om det som du inte sett dö framför dig?

tycker det är extremt otydligt vilka som behöver hälsa och som dör nära en.

Postad 07 September 2016 - 12:07

JSan
  • JSan
  • Forumräv

• 732 inlägg
  • 0

har du lyckats reviva någon som bett om det som du inte sett dö framför dig?

tycker det är extremt otydligt vilka som behöver hälsa och som dör nära en

Har kört med granatkastaren istället för revivetool så inte tänkt på det så mycket men det stämmer nog som du säger. Även healtpack och ammopack är rätt otydliga se. 

Man ser inte heller om man har bössan inställd på singlefire eller auto i HUD. Men räknar med att alla såna småsaker är fixade i fulla spelet sen! 

Postad 07 September 2016 - 12:21

novaland
  • novaland
  • Veteran

• 2004 inlägg
  • 0

I rush känns det som om sniper och tanks är det enda som är något hot :P

Postad 07 September 2016 - 12:38

Unregistered1594247d
  • Unregistered1594247d
  • Lärjunge

• 302 inlägg
  • 0

Blir det inget köp till konsol. Sämst framerate på vissa ställen, Laggar ju fan värre än vad det gjorde i Dark Souls Blighttown

Postad 07 September 2016 - 13:02

Duckface21
  • Duckface21
  • Guru

• 4337 inlägg
  • 0

Blir det inget köp till konsol. Sämst framerate på vissa ställen, Laggar ju fan värre än vad det gjorde i Dark Souls Blighttown

de laggar för att det är beta och servrarna är inte trimmade ännu vissa gånger för många p för få servrar

Postad 07 September 2016 - 13:08

Garrett
  • Garrett
  • Mega-Guru

• 7007 inlägg
  • 0

de laggar för att det är beta och servrarna är inte trimmade ännu vissa gånger för många p för få servrar

Men det förklarar ju inte att frameraten dippar rejält ibland. Men kanske blir bättre till release,,, 

Sen serverlagg har jag inte råkat ut för, varken på ps4 eller pc... men gäller att välja servrar i europa i filter...  :ph34r:

en enda bugg jag varit med om va att spawnade utan vapen ett par gånger... :mellow:

Postad 07 September 2016 - 14:28

MrSpokk
  • MrSpokk
  • Guru

• 4194 inlägg
  • 0

Den enda bugg jag märkt av är att det beter sig väldigt skumt när man ska klättra över t ex en sten eller vägg. Ibland går det helt enkelt inte, trots att man vet att det ska gå (eftersom stenen i fråga kanske går upp till knäna max). 

Postad 07 September 2016 - 14:51

masse70
  • masse70
  • Mega-Guru

• 8528 inlägg
  • 0

Den enda bugg jag märkt av är att det beter sig väldigt skumt när man ska klättra över t ex en sten eller vägg. Ibland går det helt enkelt inte, trots att man vet att det ska gå (eftersom stenen i fråga kanske går upp till knäna max). 

Ja, klart irriterande när man tom inte kan hoppa upp på kanter som typ är nån decimeter hög tom.

Men det var ju samma typ av bugg i BF4 i början när man kunde fastna på en liten sten som  låg på marken eller hoppa över hinder som inte funkade.

Postad 07 September 2016 - 15:08

genstruktur
  • genstruktur
  • Guru

• 5655 inlägg
  • 0

Möjligt att det blir så. Men BF4 laggade på konsol i över ett år i alla fall, så säkert är det verkligen inte :).

Ja den där buggen har funnits några år nu :).

Redigerat av genstruktur, 07 September 2016 - 15:07.

Postad 07 September 2016 - 15:13

hifimarcus
  • hifimarcus
  • Guru

• 4251 inlägg
  • 0

Möjligt att det blir så. Men BF4 laggade på konsol i över ett år i alla fall, så säkert är det verkligen inte :).

Ja den där buggen har funnits några år nu :).

Den buggen är väldigt minimal om ens existerande på BF4 iallafall, funkar bra där. BF betan dock, där var det en annan femma :) Tror jag har ett sparat klipp där jag fastnat på en sten som hade en grop i sig.

Postad 07 September 2016 - 15:18

genstruktur
  • genstruktur
  • Guru

• 5655 inlägg
  • 0

Den buggen är väldigt minimal om ens existerande på BF4 iallafall, funkar bra där. BF betan dock, där var det en annan femma :) Tror jag har ett sparat klipp där jag fastnat på en sten som hade en grop i sig.

Jag vill minnas att jag stått vid någon kant på 30 cm och stampat i BF4 också, möjligt att buggen nästan försvunnit på senare år men den fanns definitivt med ganska länge i alla fall ;). Det var nog 6 månader sedan jag spelade BF4 nu iofs.

Edit: Jag har spelat BF4 i över 300 timmar tror jag och tycker det är skitkul. Min poäng är väl att det var ingen klockren(minst sagt :D) release av BF4, i alla fall på Xbox, och jag vill minnas att DICE fick rejält med skit från aktieägarna angående detta. BF1 uppvisar en del oroande tecken tycker jag på att man inte lärt sig läxan. Men självklart kan jag ha fel :).

Redigerat av genstruktur, 07 September 2016 - 15:21.

Postad 07 September 2016 - 15:21

beat_strandh
  • beat_strandh
  • Mästare

• 3846 inlägg
  • 0

Jag vill minnas att jag stått vid någon kant på 30 cm och stampat i BF4 också, möjligt att buggen nästan försvunnit på senare år men den fanns definitivt med ganska länge i alla fall ;). Det var nog 6 månader sedan jag spelade BF4 nu iofs.

ja den buggen fanns väldigt länge och mycket i BF4 tills någon uppdatering tidigt iår. den finns kvar men inte alls lika mycket som förr eller som i BF1.

Postad 07 September 2016 - 15:55

walkiii
  • walkiii
  • Mästare

• 3023 inlägg
  • 1

Det är osynliga väggar som ligger kvar från att dem gjorde banan, så dem fick gå in och rensa upp sånt. Det kommer säkerligen finnas lite sånt till release också. Tror det är svårt att hitta allt sånt. 

Självklart finns det buggar i en beta. Tänk på att denna build vi spelar, är säkerligen flera månader gammal.Så mycket av det vi har som buggar nu, är förhoppningsvis redan fixat. Likaså servrarna kommer justeras och vi kommer få high tickrate servrar.

Postad 08 September 2016 - 09:01

JSan
  • JSan
  • Forumräv

• 732 inlägg
  • 0
Fick ladda ner en uppdateringsfil till betan. Nån som har koll på vad den innehåller?

Postad 08 September 2016 - 09:24

Unregisteredf6ea3cff
  • Unregisteredf6ea3cff
  • Veteran

• 2097 inlägg
  • 0

http://www.aftonblad...icle22943266.ab

post-28597-0-07123600-1391887475.gif

De har ju en god poäng i det de skriver. Vad menar du med din GIF?

Postad 08 September 2016 - 10:10

MrSpokk
  • MrSpokk
  • Guru

• 4194 inlägg
  • 0

Fick ladda ner en uppdateringsfil till betan. Nån som har koll på vad den innehåller?

Alla vapen väl?

Postad 08 September 2016 - 11:38

what17ever
  • what17ever
  • Veteran

• 2416 inlägg
  • 0

Alla vapen väl?

Näe, samma,samma.

Postad 08 September 2016 - 11:42

Unregistered17f9fb0d
  • Unregistered17f9fb0d
  • Forumräv

• 844 inlägg
  • 0
Är den redan stängd el?
Får bara matchmaking timed out hela tiden..

Postad 08 September 2016 - 11:43

SKIBBE
  • SKIBBE
  • Guru

• 5338 inlägg
  • 0

Är den redan stängd el?
Får bara matchmaking timed out hela tiden..

japp, prova förut. trodde det var idag också, inte att den slutade idag.

Postad 08 September 2016 - 11:45

Unregistered17f9fb0d
  • Unregistered17f9fb0d
  • Forumräv

• 844 inlägg
  • 0

japp, prova förut. trodde det var idag också, inte att den slutade idag.

Men det står ju bara Att den slutar idag. Inte att den Har slutat. j*vla lustigt. Halva dagen har ju inte ens gått.

Postad 08 September 2016 - 14:13

Unregistered9a1f280a
  • Unregistered9a1f280a
  • Veteran

• 1715 inlägg
  • 0

men vafan då, jag som tänkte lira ikväll. hmprf....

:angry:

Postad 09 September 2016 - 12:07

MrSpokk
  • MrSpokk
  • Guru

• 4194 inlägg
  • 0

Näe, samma,samma.

Öh nä. Alla var ju upplåsta!

http://vgpwn.com/a-b...betas-last-day/

Postad 09 September 2016 - 12:13

Unregistered17f9fb0d
  • Unregistered17f9fb0d
  • Forumräv

• 844 inlägg
  • 0

Jävligt irriterande att man inte kunde lira då. Hann bara spela lite första två kvällarna,sen när man väl hade tid igen igår så verkade ju skiten stängt. Vid lunch! Lär väl bli ett köp för det var roligt, men jag är inte så impad av grafik och ljud som många andra. Tyckte det både såg och lät väldigt mycket som en beta.
Mycket sprakande och lagg vid sandstormen mm.

Postad 09 September 2016 - 12:55

what17ever
  • what17ever
  • Veteran

• 2416 inlägg
  • 0

Inte för mig. Jag startade betan efter uppdateringen och det såg likadant ut. Och jag hade "krediter" för att köpa men icke...

Postad 11 September 2016 - 09:02

Unregisteredc2d1da48
  • Unregisteredc2d1da48
  • Veteran

• 1687 inlägg
  • 0

så betan är stängd nu, tänkte ladda ner det precis o testa lite, men finns inte att ladda ner :(

Postad 12 September 2016 - 16:15

walkiii
  • walkiii
  • Mästare

• 3023 inlägg
  • 0

Efter att ha reflekterat lite över spelet, så får jag nog säga att dem gjort det lite för "simpelt". Och jag gillar inte att dem gjort om poängsystemet i conquest.

Postad 12 September 2016 - 17:10

SKIBBE
  • SKIBBE
  • Guru

• 5338 inlägg
  • 0
http://www.xbox.com/...lefield-1-500gb

xbox one s bundlat med bf1

Postad 13 September 2016 - 07:29

beat_strandh
  • beat_strandh
  • Mästare

• 3846 inlägg
  • 0

Efter att ha reflekterat lite över spelet, så får jag nog säga att dem gjort det lite för "simpelt". Och jag gillar inte att dem gjort om poängsystemet i conquest.

Håller med. Hoppas dem tweakar till det där. Tyvärr kommer dem nog aldrig gå tillbaka som det var förr. iaf inte i detta spel.

Gillar inte heller det nya sweetspot systemet till snipers och att dem ökat bullet velocity så att man inte behöver leda skotten längre. Det gör dem för enkla på medelavstånd men pga random deviation värdelösa på avstånd. Dessutom är det mycket svårare att köra agressivt pga sweetspot mekaniken :(

Synd att dessa två saker ändrats då dem från början fungerade väldigt bra. Snipers och Conquest var ju det som absolut inte behövde ändras på.

Redigerat av beat_strandh, 13 September 2016 - 07:29.

Postad 13 September 2016 - 08:42

hifimarcus
  • hifimarcus
  • Guru

• 4251 inlägg
  • 0

Tycker Snipern var hur grymt som helst, utmärkt på alla vis.

Postad 13 September 2016 - 08:57

beat_strandh
  • beat_strandh
  • Mästare

• 3846 inlägg
  • 0

Tycker Snipern var hur grymt som helst, utmärkt på alla vis.

Det är en sniper för noobs nu ;)

Postad 13 September 2016 - 09:57

hifimarcus
  • hifimarcus
  • Guru

• 4251 inlägg
  • 0

Det är en sniper för noobs nu ;)

Knappast :) Fortfarande bulletdrop osv, bara att det är närmare verkligheten nu än tidigare.

EDIT* Är ju fortfarande inte 100% realistiskt såklart.

Redigerat av hifimarcus, 13 September 2016 - 09:58.

Postad 13 September 2016 - 09:59

La Cucaracha
  • La Cucaracha
  • Mästare

• 2830 inlägg
  • 0

Knappast :) Fortfarande bulletdrop osv, bara att det är närmare verkligheten nu än tidigare.

Konstigt att man kunde stå nästan vid "C" och skjuta helt spikrakt på folk som höll till på berget vid "F" isåfall? Var ju inte direkt 100 m om man säger så.

Postad 13 September 2016 - 10:58

beat_strandh
  • beat_strandh
  • Mästare

• 3846 inlägg
  • 0

EDIT* Är ju fortfarande inte 100% realistiskt såklart.

Hmm sköt en snubbe i bröstet på 5 meters avstånd. Fick 80% damage... Inte så nära verkligheten direkt 😉

Jag vet inte hur mycket sniper du spelade under BF4 men jag har ganska många timmar bakom sniperbössan. Och enligt mig så har snipern blivit mycket lättare att hantera och att träffa rörliga mål med MEN den har som sagt blivit nerfad i närstrid och långdistans...
Men nä, det har inte blivit ett noobvapen. Springa runt som assault eller support med SMG eller LMG kommer ge dig mycket mer kills å flagcaps...

Konstigt att man kunde stå nästan vid "C" och skjuta helt spikrakt på folk som höll till på berget vid "F" isåfall? Var ju inte direkt 100 m om man säger så.

Jasså? Jag kunde inte träffa ett skit på 100m eller mer. Kanske siktade för högt upp som jag är van med

Postad 13 September 2016 - 11:12

La Cucaracha
  • La Cucaracha
  • Mästare

• 2830 inlägg
  • 0

Jasså? Jag kunde inte träffa ett skit på 100m eller mer. Kanske siktade för högt upp som jag är van med

Antagligen, jag la också siktet aningen ovanför och då träffade man inte ett skit. Siktade RAKT på, träff direkt...wtf?

Postad 13 September 2016 - 11:21

beat_strandh
  • beat_strandh
  • Mästare

• 3846 inlägg
  • 0

Antagligen, jag la också siktet aningen ovanför och då träffade man inte ett skit. Siktade RAKT på, träff direkt...wtf?

hmm okej. Då har ju Dice misslyckats helt med sitt försök att bli av med långdistanssnipers...

Postad 13 September 2016 - 11:34

masse70
  • masse70
  • Mega-Guru

• 8528 inlägg
  • 0

Antar att du vet att man kan justera siktet för 75, 150 och 300 meter va?

Dvs få siktet att kompensera för just bulletdrop för visst avstånd.

Postad 13 September 2016 - 11:55

hifimarcus
  • hifimarcus
  • Guru

• 4251 inlägg
  • 0

Hmm sköt en snubbe i bröstet på 5 meters avstånd. Fick 80% damage... Inte så nära verkligheten direkt

Jag vet inte hur mycket sniper du spelade under BF4 men jag har ganska många timmar bakom sniperbössan. Och enligt mig så har snipern blivit mycket lättare att hantera och att träffa rörliga mål med MEN den har som sagt blivit nerfad i närstrid och långdistans...
Men nä, det har inte blivit ett noobvapen. Springa runt som assault eller support med SMG eller LMG kommer ge dig mycket mer kills å flagcaps...

Kommer det hardcore läge så tippar jag på att skott i bröstet med sniper är dödande.

Och det verkar ju som en del  träffar mer, en del träffar mindre. Så skulle nog säga att det beror på att man är ovan med nya "känslan" som är på nya bössorna.

Postad 13 September 2016 - 12:05

La Cucaracha
  • La Cucaracha
  • Mästare

• 2830 inlägg
  • 0

Antar att du vet att man kan justera siktet för 75, 150 och 300 meter va?

Dvs få siktet att kompensera för just bulletdrop för visst avstånd.

Ja, men jag justerade inte ett skit. På andra BF-spel så hade jag iaf behövt sikta ovanför. Men visst, första världskrigetsnipers sköt förmodligen längre och rakare än moderna...

Postad 13 September 2016 - 12:18

Johan_i_burken
  • Johan_i_burken
  • Mästare

• 3637 inlägg
  • 0

Ja, men jag justerade inte ett skit. På andra BF-spel så hade jag iaf behövt sikta ovanför. Men visst, första världskrigetsnipers sköt förmodligen längre och rakare än moderna...

Det är inte det Masse säger, kunde du träffa i huvudet genom att sikta på huvudet oavsett avstånd? Du säger att det gick på långa avstånd, men var det samma om de stod låt oss säga 100 meter ifrån. Om det har med att ändrå sikte att göra så borde du ha skjutit över dem på 100 meter om du siktade på huvudet. Man skall kanske sikta på kuken på 100 meter och huvudet på 300 så att säga.

Redigerat av Johan_i_burken, 13 September 2016 - 12:32.

Postad 13 September 2016 - 12:23

hifimarcus
  • hifimarcus
  • Guru

• 4251 inlägg
  • 0

Moderna snipergevär har också möjlighet att justera siktena, bara att det inte var med på BF4 (förutom pick up snipern).

Postad 13 September 2016 - 12:30

walkiii
  • walkiii
  • Mästare

• 3023 inlägg
  • 0

Moderna snipergevär har också möjlighet att justera siktena, bara att det inte var med på BF4 (förutom pick up snipern).

Du kan justera siktet på alla snipers i bf4.

Jag testade knappt snipers i bf1. Men vad jag har hört, så behöver man knappt leda skotten eller sikta ovanför. Vilket låter tråkigt. Att snipa i bf4, va bland det roligaste som fanns. Och att sätta headshots på flera hundra meter krävdes Skill. Precis som det ska vara.

Postad 13 September 2016 - 12:57

hifimarcus
  • hifimarcus
  • Guru

• 4251 inlägg
  • 0

Du kan justera siktet på alla snipers i bf4.

Jag testade knappt snipers i bf1. Men vad jag har hört, så behöver man knappt leda skotten eller sikta ovanför. Vilket låter tråkigt. Att snipa i bf4, va bland det roligaste som fanns. Och att sätta headshots på flera hundra meter krävdes Skill. Precis som det ska vara.

Hmm konstigt, har inte gjort det på något hittils iallafall :P Måste ha missat det helt då

Postad 13 September 2016 - 13:25

La Cucaracha
  • La Cucaracha
  • Mästare

• 2830 inlägg
  • 0

Det är inte det Masse säger, kunde du träffa i huvudet genom att sikta på huvudet oavsett avstånd? Du säger att det gick på långa avstånd, men var det samma om de stod låt oss säga 100 meter ifrån. Om det har med att ändrå sikte att göra så borde du ha skjutit över dem på 100 meter om du siktade på huvudet. Man skall kanske sikta på kuken på 100 meter och huvudet på 300 så att säga.

Men vad var bössan inställd på om man INTE pillade på längdinställningen? Fienderna jag sköt på var såpass långt bort att huvudet knappast gick att urskilja. Från den lilla byn vid C (antenna eller vad den hette) och bort mot berget vid F där folk alltid sprang upp på. Det var tillräckligt långt för att mest se en liten figur där, sköt rakt på och träffade. Jag hade ju inte reagerat på det om man var tvungen att sikta massa ovanför osv.

Postad 13 September 2016 - 15:24

walkiii
  • walkiii
  • Mästare

• 3023 inlägg
  • 0

0m är väl standard? I bf4 va det väl. 0,200,300,500,1000 om jag inte missminner mig. Kanse fanns en 400m med också.

Redigerat av walkiii, 13 September 2016 - 15:26.

Postad 13 September 2016 - 15:28

beat_strandh
  • beat_strandh
  • Mästare

• 3846 inlägg
  • 0

Kommer det hardcore läge så tippar jag på att skott i bröstet med sniper är dödande.

Och det verkar ju som en del  träffar mer, en del träffar mindre. Så skulle nog säga att det beror på att man är ovan med nya "känslan" som är på nya bössorna.

spelar aldrig Hardcore. för mycket campande. men om du menar att jag skulle ha missat bröstet på 5m avstånd så kan jag säga att det gjorde jag inte.

Nä jag vill nog ha tillbaka snipern som den var. Då krävdes det mer skills att hantera den men kändes ändå mer beräknerlig mot hur det är nu.

0m är väl standard? I bf4 va det väl. 0,200,300,500,1000 om jag inte missminner mig. Kanse fanns en 400m med också.

tror inte 0m finns längre. Börjar på 75m. iaf den snipern jag använde.

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.