Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Overwatch PC/XB1/PS4

459 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
Overwatch - Origins Edition (PS4) (PlayStation 4-spel) 7 9.285714 (6) Inga priser
Overwatch - Collector's Edition (PS4) (PlayStation 4-spel) 6 (0) Inga priser
Overwatch - Collector's Edition (Xbox One | Series X/S) (Xbox Series X/S spel) 7 (0) Inga priser
Overwatch - Origins Edition (Xbox One | Series X/S) (Xbox Series X/S spel) 6 6.5 (1) 499:-
Overwatch - Origins Edition (PC) (PC-spel) 6 8.124998 (7) Inga priser
Overwatch - Collector's Edition (PC) (PC-spel) 7 (0) Inga priser

Postad 02 March 2017 - 12:50

genstruktur
  • genstruktur
  • Guru

• 5655 inlägg
  • 0

aaaahahhaaaargh!

:D

Har du kört någon ranked än?

Postad 02 March 2017 - 13:00

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

• 18233 inlägg
  • 0

:D

Har du kört någon ranked än?

nej, jag hade paus går. kanske ikväll, får se. om inte annat så blir det nog en del i helgen =)

Postad 02 March 2017 - 19:46

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

• 18233 inlägg
  • 0
Nya hjälten heter Orisa och blev avtäckt för en timme sen typ.

Byggd av forskaren från Numbani. Mer info på Youtube. Tror jag. Ska kolla nu

Lyckas inte länka från mobilen, men det är en uppgraderad robot, byggd av delarna av de robotarna som blev mosade på Numbani airport.

Redigerat av Zartok, 02 March 2017 - 19:51.

Postad 02 March 2017 - 19:58

genstruktur
  • genstruktur
  • Guru

• 5655 inlägg
  • 0

Nya hjälten heter Orisa och blev avtäckt för en timme sen typ.

Byggd av forskaren från Numbani. Mer info på Youtube. Tror jag. Ska kolla nu

Lyckas inte länka från mobilen, men det är en uppgraderad robot, byggd av delarna av de robotarna som blev mosade på Numbani airport.

En Bastion-killer? :D

Redigerat av genstruktur, 02 March 2017 - 19:58.

Postad 02 March 2017 - 20:15

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

• 18233 inlägg
  • 0

njae. eller, om hennes ability som drar ihop fiender även drar upp bastion från hans turret-mode så kanske det är det. dock så blir hon säkert en jävel med bastion. hon kan suga ihop fiender typ var tionde sekund, dra fiender från skydd och mata på. rein kommer nog fortsätta vara behövd :D

Postad 02 March 2017 - 21:48

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

• 18233 inlägg
  • 0
Har kollat lite GP med henne nu och kan typ inte säga något om det. Varför? Well, hon spelas av tolv av tolv personer :D

Bastion verkar vara en bra counter på henne eftersom hon har en stor träffyta. Jag trodde att det skulle bli en tankig tank, som det verkar så är hon väl lite tankigare än Winston, men D.vas defence matrix gör att D.va nog är lite tankigare. 400 hälsa är lite lågt, speciellt då inget av det är regenererande sköld.

Som sagt, går inte att säga så mycket ännu, men inom de närmsta dagarna får vi se vad som händer. Hon verkar vara rätt bra på att göra skada iaf :)

Postad 02 March 2017 - 23:39

La Cucaracha
  • La Cucaracha
  • Mästare

• 2830 inlägg
  • 0
Älskar loosing streaks under placement matcherna alltså. Längesen det faktiskt gick så här dåligt. 2-8 i placement, tappade över 500SR ner till guld och 2427. Vann en ynka match idag. Leavers, trollspelare o fan allt möjligt skit. Och nu då, ALLA ska spela Bastion oavsett om dom suger eller inte som honom.

Postad 03 March 2017 - 06:57

alexander_e_b
  • alexander_e_b
  • Beroende

• 1006 inlägg
  • 0

PS4 299.- på EG. Kanske värt att köpa det nu då?

Postad 03 March 2017 - 07:43

genstruktur
  • genstruktur
  • Guru

• 5655 inlägg
  • 0

Älskar loosing streaks under placement matcherna alltså. Längesen det faktiskt gick så här dåligt. 2-8 i placement, tappade över 500SR ner till guld och 2427. Vann en ynka match idag. Leavers, trollspelare o fan allt möjligt skit. Och nu då, ALLA ska spela Bastion oavsett om dom suger eller inte som honom.

Ja usch vad dåligt det gick :(. Var det i tre matcher som någon i vårt lag quita?

Vi får hoppas på det här:

https://www.youtube.com/watch?v=UtKADQnjQmc

Redigerat av genstruktur, 03 March 2017 - 07:45.

Postad 03 March 2017 - 07:47

genstruktur
  • genstruktur
  • Guru

• 5655 inlägg
  • 0

Absolut!

Postad 03 March 2017 - 07:48

Stefan - Ölsvammel
  • Stefan - Ölsvammel
  • Professionellt fyllo

• 559 inlägg
  • 0

Kör du på ändå när du förlorar eller tog du en rast? Jag brukar ta en rast om jag förlorar två matcher på raken. 

Har inte hunnit med mina egna placement-matcher än. Varit för mycket annat på kvällarna. Men har hunnit med några quick play. Bastion är jäkligt kraftfull, faktiskt förvånad över att han inte är med i varje match. Rätt slående att jag förlorade när vi inte hade bastion men motståndarna hade det och vann när situationen var omvänd. 

Postad 03 March 2017 - 08:21

La Cucaracha
  • La Cucaracha
  • Mästare

• 2830 inlägg
  • 0

Kör du på ändå när du förlorar eller tog du en rast? Jag brukar ta en rast om jag förlorar två matcher på raken.

Har inte hunnit med mina egna placement-matcher än. Varit för mycket annat på kvällarna. Men har hunnit med några quick play. Bastion är jäkligt kraftfull, faktiskt förvånad över att han inte är med i varje match. Rätt slående att jag förlorade när vi inte hade bastion men motståndarna hade det och vann när situationen var omvänd.

Man borde sluta direkt efter man hamnar med troll osv men jag vart så less så jag sket i det och bara malde på för att få skiten överstökat. Avspeglade sig antagligen rätt mycket på spelet från egen sida också tyvärr.
Man märker ju rätt snabbt om man hamnat i det sämre laget och då blir jag totalt omotiverad. Speciellt eftersom man till 90% spelar support och då inte bara kan byta hursomhelst.

Postad 03 March 2017 - 08:29

La Cucaracha
  • La Cucaracha
  • Mästare

• 2830 inlägg
  • 0

Vad menar du "kanske värt"?

Postad 03 March 2017 - 10:21

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

• 18233 inlägg
  • 0

en av de som jag spelar med ligger på 700+ speltimmar. undrar vad han skulle säga? :D underhållnings timmar per krona är extremt högt, till och med för att vara spel =)

Postad 03 March 2017 - 10:56

La Cucaracha
  • La Cucaracha
  • Mästare

• 2830 inlägg
  • 0
Vafan...Orisa kan man ju använda som värsta Bastion-buffaren...jeezus. Sköld, buffa damage osv. Kul kul!

Postad 03 March 2017 - 11:07

genstruktur
  • genstruktur
  • Guru

• 5655 inlägg
  • 0

Man borde sluta direkt efter man hamnar med troll osv men jag vart så less så jag sket i det och bara malde på för att få skiten överstökat. Avspeglade sig antagligen rätt mycket på spelet från egen sida också tyvärr.
Man märker ju rätt snabbt om man hamnat i det sämre laget och då blir jag totalt omotiverad. Speciellt eftersom man till 90% spelar support och då inte bara kan byta hursomhelst.

Från tiden när jag spelade mycket COD vet jag att jag noterade att det brukade gå bäst första två timmarna. Sen dalade resultatet, om det var på grund av trötthet eller vad vet jag inte.

Fast i OW kan det ibland gå bajs redan första matchen och sen fortsätta göra det hela kvällen nästan :P

Vad menar du "kanske värt"?

Ja egentligen är det mer ovärt nu än någonsin, eftersom metan suger :).

Redigerat av genstruktur, 03 March 2017 - 11:06.

Postad 03 March 2017 - 22:23

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

• 18233 inlägg
  • 0
Spelade första fem placeringsmatcherna idag. Körde med Bastion, som jag aldrig spelat tidigare (typ). Tre vinster och två förluster. Och så sjukt j*vla op. Jag gillar att han är bra på att ta ner Reinhardts sköld, men när man kan smälta fiender blir det löjligt.

Hur löjligt? I en placeringsmatch så lämnade en och vi spelade fem mot sex i två omgångar. Och vann...

Postad 04 March 2017 - 07:45

La Cucaracha
  • La Cucaracha
  • Mästare

• 2830 inlägg
  • 0
Tycker ändå man kan bli tokägd av en duktig Pharah som Bastion men visst han är alldeles för buffad. Verkar dock som dom ska sänka så han tar 20% mindre skada i sentry mode istället för 35%.

Du kan ju ändå vara nöjd över 3-2 hittills i placement. Mina 10 matcher gav mig sån avsmak för spelet att jag sitter och tittar på annat vilket jag inte gjort sen spelet släpptes ungefär. Jag stör mig nog lite för mycket på att man har för lite koll på vad randoms håller på med för tillfället.

Postad 04 March 2017 - 10:20

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

• 18233 inlägg
  • 0
Jag har hört att många gått dåligt i placement. En kille som jag spelar med (level 486!!) kvalade in på 2100, runt 800 under sin ranking sista säsongen. En annan som jag spelar med gjorde en bra omgång och kom in på lysande 2850 :)

Postad 04 March 2017 - 11:01

La Cucaracha
  • La Cucaracha
  • Mästare

• 2830 inlägg
  • 0

Jag har hört att många gått dåligt i placement. En kille som jag spelar med (level 486!!) kvalade in på 2100, runt 800 under sin ranking sista säsongen. En annan som jag spelar med gjorde en bra omgång och kom in på lysande 2850 :)

Ett bevis på att matchmakingen är under all j*vla kritik. När man som diamond blir matchad med folk som precis är lvl 25 är det något som är allvarligt fel. Blev det själv.

Postad 04 March 2017 - 15:46

genstruktur
  • genstruktur
  • Guru

• 5655 inlägg
  • 0

Efter typ 5-6 matcher i rad där ingen trollade, quitade eller körde solorace så vann vi allihop och lyckades spela upp oss typ 300SR. Ligger strax under platinum nu

Postad 04 March 2017 - 18:17

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

• 18233 inlägg
  • 0

Ett bevis på att matchmakingen är under all j*vla kritik. När man som diamond blir matchad med folk som precis är lvl 25 är det något som är allvarligt fel. Blev det själv.

håller verkligen med. however så verkar det som att matchmakingen ska förändras. på något sätt. det finns dock fortfarande ett problem här, och det är ju att höga levels fortfarande inte säger något om skillz.

Postad 05 March 2017 - 00:05

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

• 18233 inlägg
  • 0
IF you cant beat them, join them.

Jag har aldrig spelat bastion någonsin. Nu när jag gjorde mina placementmatcher så tog jag honom bara för att bli av med stallgameandet i början. Det slutade med att jag spelade alla tio matcher med bastion. Main bastion. 8 vinster, två förluster, plus ett par till efter placement. Det är hur lätt som helst, man behöver bara vara tre personer som mainar runt honom så är saken biff typ. Och vet ni vad? Jag gillar det. Varför? Jo, nu är det inte det där j*vla deathball trippel eller quadtank där ingen dör. Nu dör folk åt höger och vänster. Direkt någon tittar fram eller man lyckas flanka så är det mos.

Rekordet med min nya main, som jag alltså bara kört med i comp är bland annat 35.000+ skada.

Men något som störde mig var min ranking. 8 av tio vinster, och jag föll ändå ordentligt från förra säsongen, kvalade in på 2217. Varför finns kvalmatcherna ens? En kompis vann fem, förlorade fem och fick 2800. Vi vann alla matcher efter detta också, ganska lätt, och jag slutade kvällen med 8 eller 9-0 och kom upp på 2350 eller något sånt. Kommer nog klättra bra den här säsongen, bara man hinner spela mycket innan nerfen kommer.

Vi garvade över att jag sa att jag carryade en kompis till career high och diamond.

Jag är fan bäst på bastion. Håll nere r2. Klarar du det? Bra. Då är du också bäst på honom :D

Postad 05 March 2017 - 02:28

La Cucaracha
  • La Cucaracha
  • Mästare

• 2830 inlägg
  • 0
Det verkar nästan lite som om spelet "känner av" din skill och försöker anpassa din SR efter det så fort som möjligt. Hamnar man lågt som jag också gjorde jämfört med förra säsongen verkar man tappa oerhört lite vid förlust och vinna väldigt mycket vid vinst. Jag tror inte ens jag tappade 10 SR emellanåt och vann mellan 40-50 SR. Sen efter ett tag börjar det plana ut sig, du tappar ungefär samma som du vinner osv. Detta förutsätter ju iofs lite att du ändå spelar ditt bästa antar jag. Gör man en dålig match tror jag man tjänar mindre och förlorar mer helt enkelt.

Från 2427 till 2770 nånting nu på två dagar så man börjar ju närma sig "sin skill" antar jag.

Postad 05 March 2017 - 03:01

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

• 18233 inlägg
  • 0
Alltså, jag vet dock inte hur den skulle räkna. Den räknar inte medaljer, jag har tagit 2-3 guld i varje match (damage done och kills/objective kills). Finns det någon som vet hur den räknar? Annars så fick jag många SR per match, men beror det inte på lagets SR? Jag låg 300 efter totalpoängen typ. Och fick en jädrans massa per vinst också.

Kommer definitivt köra vidare med bastion. Få klarar av att kontra honom och jag tycker ärligt talat att det är kul att man inte längre får dessa långa Reinhardt-dödlägen också.

Läste just att tio vinster ger samma placement som slutet på förra säsongen. Är det så det räknas så blir det ju mer förståeligt, då jag ändå torskade två. Still though...

Redigerat av Zartok, 05 March 2017 - 03:07.

Postad 06 March 2017 - 10:50

genstruktur
  • genstruktur
  • Guru

• 5655 inlägg
  • 0

Med hjälp av La Cucaracha som min partner har vid båda nu lyckats spela upp oss till platinum i alla fall. :)

Även jag gick upp väldigt mycket vissa matcher som vi vann ,tror det handlade om 50SR vissa gånger.

Redigerat av genstruktur, 06 March 2017 - 10:51.

Postad 06 March 2017 - 10:56

genstruktur
  • genstruktur
  • Guru

• 5655 inlägg
  • 0

Jag är fan bäst på bastion. Håll nere r2. Klarar du det? Bra. Då är du också bäst på honom :D

:lol:

Postad 06 March 2017 - 12:49

Stefan - Ölsvammel
  • Stefan - Ölsvammel
  • Professionellt fyllo

• 559 inlägg
  • 0

Funderar på en grej med ranked. Kan det vara så att alla placeras i en lägre rank än de "hör hemma" och sen får stora SR-påslag vid vinst och nästan inga avdrag vid förlust? Detta för att ge känslan av att man går upp i rank istället för att sätta folk i den rank där de egentligen hör hemma och sen hålls de hyfsat statiskt av att vinst och förlust ger lika mycket.

Jag hade nämligen också den situationen i S3, fick så mycket som +80-90 SR i vissa vinster och -10 SR vid förlust. Det jämnade ut sig mot slutet av säsongen men jag kände aldrig riktigt att jag nådde taket (hann inte spela så mycket ranked). 

Postad 06 March 2017 - 14:40

La Cucaracha
  • La Cucaracha
  • Mästare

• 2830 inlägg
  • 0

Funderar på en grej med ranked. Kan det vara så att alla placeras i en lägre rank än de "hör hemma" och sen får stora SR-påslag vid vinst och nästan inga avdrag vid förlust? Detta för att ge känslan av att man går upp i rank istället för att sätta folk i den rank där de egentligen hör hemma och sen hålls de hyfsat statiskt av att vinst och förlust ger lika mycket.

Jag hade nämligen också den situationen i S3, fick så mycket som +80-90 SR i vissa vinster och -10 SR vid förlust. Det jämnade ut sig mot slutet av säsongen men jag kände aldrig riktigt att jag nådde taket (hann inte spela så mycket ranked).

Jo det var lite de jag menade tidigare. Jag misstänker att spelet känner av din verkliga skill och försöker få dig till din "riktiga" SR så fort som möjligt. Meningen är ju att få möta jämnbra spelare konstant. När man sen vinner lika mycket som man förlorar så tror jag man har nått "sin nivå".

Postad 06 March 2017 - 15:19

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

• 18233 inlägg
  • 0

vad jag vet så handlar det om att spelet jobbar för att få fram en normalfördelningskurva. förra säsongen var spelare fördelade i en helt perfekt normalfördelningskurva, vilket jag tror var förändrat sedan säsong 2... eller 3.

Postad 06 March 2017 - 15:55

Stefan - Ölsvammel
  • Stefan - Ölsvammel
  • Professionellt fyllo

• 559 inlägg
  • 0

vad jag vet så handlar det om att spelet jobbar för att få fram en normalfördelningskurva. förra säsongen var spelare fördelade i en helt perfekt normalfördelningskurva, vilket jag tror var förändrat sedan säsong 2... eller 3.

Om svaret var riktat till mig och La Cucaracha så håller jag med, tror också den försöker sätta en normalfördelningskurva. Men vår gemensamma teori är att hela den kurvan är medvetet förskjuten vid starten för att spelare ska få känslan av att gå upp.

Postad 06 March 2017 - 15:58

genstruktur
  • genstruktur
  • Guru

• 5655 inlägg
  • 0

Jo jag tröstade mig lite med det efter placementsmatcherna som gick så dåligt, att det är roligare att börja lägre och gå upp än att börja högt och gå ned :).

Redigerat av genstruktur, 06 March 2017 - 15:58.

Postad 06 March 2017 - 16:28

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

• 18233 inlägg
  • 0
http://masteroverwat...ory/skillrating

Här kan man se att den, bara dagar efter nya säsongen redan jobbat mot en normalfördelningskurva. I förra säsongen var det (nästan) en helt perfekt fördelning efter ungefär en månad. Minns att säsong ett kritiserades mycket pga att den inte har denna Fördelning.

Postad 07 March 2017 - 08:56

Stefan - Ölsvammel
  • Stefan - Ölsvammel
  • Professionellt fyllo

• 559 inlägg
  • 0

En del intressanta buffar och nerfs på PTR just nu. Jag började precis bli bra på Ana så lite synd att se henne nerfad, samtidigt blir Zen buffad och han tycker jag är roligare att köra. Överlag gillar jag det. Bra också att Winston fick en förändring till sin sköld. 

https://www.youtube.com/watch?v=bxuPny_eYbI

Postad 07 March 2017 - 10:28

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

• 18233 inlägg
  • 0

Bastion - Zen-kombo kommer mörda reinhardt så sjukt hårt. discord genom sköldar, det blir sjuuuukt kraftfullt, även för flankers. mums, mina två favoriter :D

Postad 07 March 2017 - 11:00

Stefan - Ölsvammel
  • Stefan - Ölsvammel
  • Professionellt fyllo

• 559 inlägg
  • 0

Jag körde några matcher igår och blev förvånad över att bara se en bastion på hmm 5-6 matcher. Slog nerfen igenom så hårt? Har ni upplevt samma sak? 

Postad 07 March 2017 - 11:23

La Cucaracha
  • La Cucaracha
  • Mästare

• 2830 inlägg
  • 0
Gillar själv Zen men s*tan vilken buff att kunna lägga discord genom sköldar. Vill dom ha bort Rein och Zarya från metan eller vad är grejen? I första anblick låter den buffen lite väl tilltagen.

Postad 07 March 2017 - 11:39

genstruktur
  • genstruktur
  • Guru

• 5655 inlägg
  • 0

Gillar själv Zen men s*tan vilken buff att kunna lägga discord genom sköldar. Vill dom ha bort Rein och Zarya från metan eller vad är grejen? I första anblick låter den buffen lite väl tilltagen.

Ja det var en saftig buff. Junkrats och Winstons var mer lagom :).

Redigerat av genstruktur, 07 March 2017 - 11:39.

Postad 18 April 2017 - 06:36

Stefan - Ölsvammel
  • Stefan - Ölsvammel
  • Professionellt fyllo

• 559 inlägg
  • 0

Hade äntligen lite tid att köra ranked igen i helgen och vi var ett gäng polare som kunde spela ihop (3-5 st samtidigt). Jäklar vilken skillnad att spela med folk som samarbetar, jag har tidigare mest spelat själv eller med max en polare samtidigt. Det gick rätt bra också, vi förlorade bara en match av 12-13 spelade. Men den förlusten var den klart roligaste matchen, otroligt tajt match som böljade fram och tillbaka. Tror fan jag slutade på 58 elims och 48k blocked damage (Reinhardt) när den var över. Så jag har fortsatt klättra från min urdåliga S3-rank och känner inte att jag nått taket än. 

Någon som kört PvE-eventet? Jag tröttnade nästan direkt. De är något på spåren men det kändes repetitivt redan vid första försöket. Hade varit kul att spela på de högre svårighetsgraderna men det tänker jag bara göra med polare. Försökte ensam men det funkade inte när folk inte samarbetar. 

Stötte på en lvl 280-spelare som trodde Symmetra var en healer. Hur kan man spela detta i hundratals timmar och inte veta att Symmetra inte är en healer? Blizzard skulle behöva flytta Symmetra från support. 

Postad 18 April 2017 - 14:39

Stefan - Ölsvammel
  • Stefan - Ölsvammel
  • Professionellt fyllo

• 559 inlägg
  • 0

Kom precis på en kul grej. De har ju ändrat så att det i princip inte blir oavgjort längre. Vi utnyttjade detta på Hanamura. Motståndarna hade bara fått någon % progress på första punkten när vi försvarade. Så när vi fick attackera så skickade vi dit en DIVA och en Mercy som flög till punkten och tog den på några sekunder. Motståndarna fattade ingenting :)

Postad 11 May 2017 - 21:51

genstruktur
  • genstruktur
  • Guru

• 5655 inlägg
  • 0
Äntligen, äntligen nådde jag Diamond! :D

Postad 11 May 2017 - 23:32

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

• 18233 inlägg
  • 0
Pro genis!
Proffscirkusen väntar, grattis! :D

Postad 12 May 2017 - 07:09

genstruktur
  • genstruktur
  • Guru

• 5655 inlägg
  • 0

Pro genis!
Proffscirkusen väntar, grattis! :D

Haha Yeah right! :D

Tack tack :)

En av de jag spelar med är dock 15 SR från master, det är lite pro.

Hur går det för dig?

Redigerat av genstruktur, 12 May 2017 - 07:10.

Postad 19 June 2017 - 08:13

Stefan - Ölsvammel
  • Stefan - Ölsvammel
  • Professionellt fyllo

• 559 inlägg
  • 0

Körde lite comp förra veckan och gått rätt bra. Tog mig upp på platinum igår, känns dock inte som jag slagit i taket än. Denna säsong har jag bytt från Rein till att mest köra D:va och det känns som ett bra val. Ligger på 72,2% win rate och E/D-ratio på 7,4. 

Men det är något lurt med Overwatch:s ranking-system. Jag hamnade sjukt lågt i säsong 1 då jag mest spelade Mercy och en del Rein. En vinst gav typ +5% av en rank och en förlust typ -50% (i efterhand har de erkänt att det var fel på rankingsystemet här). Säsong 2 orkade jag inte ens försöka mig på då jag fick landade på 1500 SR efter placements. I S3 tog jag tag i det och spelade mig upp från 1500 till 2000. I S4 hann jag knappt spela, men tog mig ändå från 1900 till 2300. I S4 fick jag starta på 2250 och har nu tagit mig upp till 2500 på 10 matcher. Har inte hunnit med att spela så mycket överlag och har inte ens ett gyllene vapen än. Fattar dock inte vad jag hade att göra i 1500 från början.

Hur har det gått för er andra? 

Postad 19 June 2017 - 08:26

genstruktur
  • genstruktur
  • Guru

• 5655 inlägg
  • 0

Jag har tappat sugen helt och bara spelat 5 matcher tror jag det är, placement, på säsong 5. Har inte haft någon lust helt enkelt. :)

Postad 19 June 2017 - 12:37

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

• 18233 inlägg
  • 0
Samma här, 4 placementmatcher nu..

Postad 19 June 2017 - 12:53

genstruktur
  • genstruktur
  • Guru

• 5655 inlägg
  • 0

Samma här, 4 placementmatcher nu..

Oh fan.

Ja jag vet inte vad som hände. Känns som jag blev rätt nöjd med att komma till Diamond och 3200 som max eller vad det nu var. Har haft svårt att tända till efter att säsong 4 tog slut. Sen har man iofs spelat spelet några timmar med, kan ju vara det ;).

Postad 20 June 2017 - 06:15

izikiel
  • izikiel
  • Veteran

• 2254 inlägg
  • 0

ranking systemet är så jäkla fucked up i overwatch, har inte ens orkat ranka in i s5

Postad 21 June 2017 - 08:23

La Cucaracha
  • La Cucaracha
  • Mästare

• 2830 inlägg
  • 0

ranking systemet är så jäkla fucked up i overwatch, har inte ens orkat ranka in i s5

På vilket sätt? Problemet är väl att många kan bli carryade upp till en högre rank än vad man normalt borde ha. Det är ju när man hamnar med såna man undrar hur fan dom lyckats ranka öht.

Jag har tröttnat ganska mycket själv, problemet är ju att jag för tillfället inte har så mycket annat att spela när jag väl vill sätta mig nån timme eller två.

Enda gången jag hade kul var sist när jag hade ont i ryggen och var tvungen att ta värktabletter i lätt starkare form. Då sket jag i allt hur det än gick :D

Postad 21 June 2017 - 11:42

izikiel
  • izikiel
  • Veteran

• 2254 inlägg
  • 0

precis, går att ha kul om man inte bryr sig. Alldeles för få i rankade matcher som bryr sig hur det går så i princip omöjligt att ranka upp. Man kan inte carrya ett helt lag själv ( vilket iofs är tanken med det hela men ändå ). sen tappar man på tok för mycket jämfört med vad man vinner i SR per match osv. Det blir helt enkelt inte roligt att spela, tycker jag i alla fall. Varför overwatch ligger på hyllan, spelar hellre rankat/orankat i HoTS när det bara finns kort med tid. Eller en farmrunda i d3/grimdawn etc :D

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Akustikväggen klar inåt rummet, köpte en skön fåtölj
    genstruktur
    2026-05-20 17:06:21
  • Snart klar med akustikväggen, är bara gaveln kvar
    genstruktur
    2026-05-20 17:04:36
  • Tyg och läkt till baksidan av akustikväggen,
    genstruktur
    2026-05-20 17:03:16
  • Projektorn uppe och allt verkar fungera
    genstruktur
    2026-05-20 17:02:29
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.