Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Red Dead Redemption 2

588 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
Red Dead Redemption 2 (Xbox One) (Xbox One-spel) 9 8.272726 (10) 174:-
Red Dead Redemption 2 (PS4) (PlayStation 4-spel) 9 8.936506 (62) 229:-
Red Dead Redemption 2 - Special Edition (Xbox One) (Xbox One-spel) 5 (0) Inga priser
Red Dead Redemption 2 - Ultimate Edition (Xbox One) (Xbox One-spel) 6 6.5 (1) Inga priser
Red Dead Redemption 2 - Special Edition (PS4) (PlayStation 4-spel) 8 (0) Inga priser
Red Dead Redemption 2 - Collector's Box (exkl. Spel) (PS4) (PlayStation 4-spel) 1 (0) Inga priser
Red Dead Redemption 2 - Ultimate Edition (PS4) (PlayStation 4-spel) 8 6.5 (1) Inga priser
Sony PlayStation 4 (PS4) Pro 1TB (inkl. Red Dead Redemption 2) (Spelkonsoler) 9 8.75 (3) Inga priser
Sony PlayStation 4 (PS4) Slim 1TB (inkl. Red Dead Redemption 2) (Spelkonsoler) 7 (0) Inga priser
1 relaterade trådar

Postad 30 October 2018 - 17:33

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

• 38137 inlägg
  • 0

Den här tråden var ju kul nu i efterhand  :D

https://www.resetera...ve-sales.75188/

Postad 30 October 2018 - 18:09

Svante Skoog
  • Svante Skoog
  • Guru

• 6913 inlägg
  • 0

https://www.youtube....h?v=hJgXQ3qNg74

Det han nämner om att bilden blir washed out, är precis vad som händer när jag kör HDR i ”4K” läget på Pro, med grå svärta. Men när jag kör i 1080p så ser det riktigt bra ut i HDR. Slår jag av HDR så ser det platt och livlöst ut, men med HDR på, så blir lampor, lägerelden, kontrasten i mörkret m.m. precis som det brukar bli i HDR. Men om det fortfarande inte är äkta HDR i 1080p läget, så har dom iaf lyckats bra med att fejka det. :D

Är en del saker som Rockstar borde patcha, och jag hoppas dom lyssnar på folk, och får tummen ur å löser dom.

Redigerat av Svante Skoog, 30 October 2018 - 18:25.

Postad 30 October 2018 - 18:46

pacman
  • pacman
  • Über-Guru

• 22892 inlägg
  • 0

Den här tråden var ju kul nu i efterhand :D

https://www.resetera...ve-sales.75188/

Den var väl kul redan i förhand. :)

Postad 30 October 2018 - 19:01

MattEng76
  • MattEng76
  • Användare

• 225 inlägg
  • 0

Det han nämner om att bilden blir washed out, är precis vad som händer när jag kör HDR i ”4K” läget på Pro, med grå svärta. Men när jag kör i 1080p så ser det riktigt bra ut i HDR. Slår jag av HDR så ser det platt och livlöst ut, men med HDR på, så blir lampor, lägerelden, kontrasten i mörkret m.m. precis som det brukar bli i HDR. Men om det fortfarande inte är äkta HDR i 1080p läget, så har dom iaf lyckats bra med att fejka det. :D.

Lite komiska då att det är tvärtom för min del, som kör Pro i just 4K läget, där bilden blir mer gråaktig med HDR avstängt och mer färglatt/kontrastrikt med det påslaget på en LG OLED 65c7 (inte kalibrerad) i cinema/technicolor hdr lägena.  Verkar vara delade åsikter bland spelarna också just kring detta, där vissa upplever det bra, medan andra sämre. Så bör väl då främst ha att göra med vilken TV som nyttjas, inställningar i HDR lägena osv.

Postad 30 October 2018 - 19:02

Unregistered8c5802be
  • Unregistered8c5802be
  • Forumräv

• 702 inlägg
  • 0

För andra jägare.. :P

ZOJfbkq.jpg

fyu6i263asu11.jpg

Redigerat av Unregistered8c5802be, 30 October 2018 - 19:04.

Postad 30 October 2018 - 19:09

Svante Skoog
  • Svante Skoog
  • Guru

• 6913 inlägg
  • 0

Lite komiska då att det är tvärtom för min del, som kör Pro i just 4K läget, där bilden blir mer gråaktig med HDR avstängt och mer färglatt/kontrastrikt med det påslaget på en LG OLED 65c7 (inte kalibrerad) i cinema/technicolor hdr lägena. Verkar vara delade åsikter bland spelarna också just kring detta, där vissa upplever det bra, medan andra sämre. Så bör väl då främst ha att göra med vilken TV som nyttjas, inställningar i HDR lägena osv.

Jag har exakt samma TV :)

Men vänta nu, kör du inte i Game mode?
Är ju brutalt med lagg i cinema/technicolor läget.

Redigerat av Svante Skoog, 30 October 2018 - 19:10.

Postad 30 October 2018 - 19:30

MattEng76
  • MattEng76
  • Användare

• 225 inlägg
  • 0

Brukar oftast glömma att ändra dessa modes i TVn när jag spelar (ex kör jag ofta vanliga ISF dark under spelande utan att märka något), så fram till nu har det varit just technicolor :)  . Kanske märker input laggen i senare delar av spelet, men nu i början har jag inte tänkt på det (ca 14% in)  

Ska testa att skifta till HDR game mode senare.

Postad 30 October 2018 - 20:25

Gurra101
  • Gurra101
  • Veteran

• 1891 inlägg
  • 0
Alltså hur spelar ni? Skjuter ni det mesta utanför städerna när ingen ser? Händer det något om man skjuter ihjäl någon men ingen ser? Är inte så insatt i allt.

Postad 30 October 2018 - 20:32

{OLD}Reaper
  • {OLD}Reaper
  • Veteran

• 1740 inlägg
  • 0

Alltså hur spelar ni? Skjuter ni det mesta utanför städerna när ingen ser? Händer det något om man skjuter ihjäl någon men ingen ser? Är inte så insatt i allt.

Lärde mig den hårda vägen att det blir ytterst kostsamt att gå bärsärk inne i stan.

Ute på landsbygden kunde jag mörda till mig häst och vagn utan problem eftersom ingen såg mig

Postad 30 October 2018 - 20:54

K1M
  • K1M
  • Lärjunge

• 298 inlägg
  • 0
Guldtackor is THE shit

Postad 30 October 2018 - 21:25

FettAnka
  • FettAnka
  • Forumräv

• 803 inlägg
  • 0

Guldtackor is THE shit

Vet. Löste in 5 st idag. 4 på 500 dollar och 1 på 300 dollar. Cash is king!!

Postad 30 October 2018 - 22:08

Svante Skoog
  • Svante Skoog
  • Guru

• 6913 inlägg
  • 0
Alltså, hur länge ska man behöva vänta innan storyn kommer igång på allvar??

Jag har kört 35 procent av storyn, men det känns aldrig som att det blir nån vettig spännande röd tråd. Det känns bara som att man rider fram å tillbaks för att göra en massa ärenden för folk i lägret. Det börjar långsamt bygga mot att man ska j*vlas med två rika familjer, men det går i snigelfart. Känns som att man gör en massa side quests istället för en riktig main story.

Hade varit bättre om dom halverat storyn, från 60 till 30 timmar. Jag var så uttråkad att jag somnade på vägen till nästa destination. X knappen kommer att bli helt utsliten :D

Spelet är skitsnyggt, har suveränt röstskådespeleri, och brutalt bra animationer m.m. Men än så länge, så hade jag betydligt roligare med ettan, som kändes spektakulärare när det gällde storyn.

Blir det inte mer spännande än så här, inom de närmsta 10 timmarna, så lägger jag nog ner spelet. Känns bara som att det slösar på min tid...

Postad 30 October 2018 - 22:16

MattEng76
  • MattEng76
  • Användare

• 225 inlägg
  • 0

Liten fråga, blir man automatiskt av med pengar om man blir dödad, alternativt dödad när man har bounty på sig eller är wanted?

Hände i alla fall mig i början på kapitel 2, där 150 dollar blev 50 cent efter blivit ihjälskjuten på väg till Valentine.

Postad 30 October 2018 - 22:28

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

• 38137 inlägg
  • 0

Spelet är skitsnyggt, har suveränt röstskådespeleri, och brutalt bra animationer m.m. Men än så länge, så hade jag betydligt roligare med ettan, som kändes spektakulärare när det gällde storyn.

Jim Sterling gjorde nån video om uppmärksamhet på detaljer vs besatthet med detaljer. Har inte sett den men antar att han menar att spelglädjen blir lidande av all realism och det är svårt att inte hålla med efter att ha lagt 20 minuter (pga alla långsamma animationer) på att finkamma en gård efter loot för att till slut hitta 100 dollar undangömt i en låda på andra våningen av ett hus.

Jag gillar spelet, men det har måååånga brister. De har lagt fokus på världen men glömt av eller inte hunnit med mycket annat.

Det står i stark kontrast antar jag mot kommande Just Cause 4 som förmodligen är roligare att "spela" men inte är lika inlevelsefullt (även om den världen absolut ser tillräckligt bra ut).

Postad 30 October 2018 - 23:47

Ageve
  • Ageve
  • Über-Guru

• 12516 inlägg
  • 0

Såg den videon igår, och håller med. Tanken är ju att det ska vara realistiskt, men det blir riktigt segt ibland.

Ett exempel: För att använda fast travel måste man ta sig tillbaks till lägret, gå långsamt till en karta (det går inte att springa där), och sen titta på en lång animation där han rider dit. När man väl är där, går det inte att snabbresa tillbaks till lägret.

Har man skjutit 20 fiender, tar det en halv dag att loota alla, och under tiden klagar NPCs på hur långsam man är.

https://www.youtube.com/watch?v=uj49X7Ahv_s

Redigerat av Ageve, 31 October 2018 - 00:20.

Postad 31 October 2018 - 01:57

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

• 38137 inlägg
  • 0

Ett exempel: För att använda fast travel måste man ta sig tillbaks till lägret, gå långsamt till en karta (det går inte att springa där), och sen titta på en lång animation där han rider dit. När man väl är där, går det inte att snabbresa tillbaks till lägret.

Och för att komma tillbaks till lägret måste man ta coach eller tåg, som är sparsamt utsatta. Det är nu man önskar det hade släppts på PC, mods hade kunnat göra underverk för detta.

Postad 31 October 2018 - 07:54

oqvist
  • oqvist
  • Über-Guru

• 10591 inlägg
  • 0
Låter som det är en skön motpol till assassins Creed Odyssey där man springer runt som en hoppjerka och autolootar, autoklättring etc där man lirar som på ett rullband :)

Postad 31 October 2018 - 08:50

{OLD}Reaper
  • {OLD}Reaper
  • Veteran

• 1740 inlägg
  • 0
Kommer ingen vart nu eftersom dottern ska rida runt och campa och äta korv hela tiden.

Slipper dock hästskötseln. Jag har den mest ompysslade hästen i hela grannskapet...

Postad 31 October 2018 - 10:37

Svante Skoog
  • Svante Skoog
  • Guru

• 6913 inlägg
  • 0
Ang looting, ibland så räcker det tydligen med att han sveper med armen, istället för att gå igenom hela animationen. Och ibland verkar det som att man får loot automatiskt. En skurk sköt sig själv, och helt plötsligt fick jag ammo.

Lite ironiskt att dom försökt göra spelet über realistiskt, när man emellanåt kan pumpa 3 skott i bröstet på en badguy, och han knappt verkar ta nån skada å ränner vidare :D

Postad 31 October 2018 - 10:45

oqvist
  • oqvist
  • Über-Guru

• 10591 inlägg
  • 0
Hur realistisk är djurjakten? Skadeskjuter man får man ett blodspår att följa? Hur många interna organ är simulerade och är det realistisk ballistisk och hitboxes.

Postad 31 October 2018 - 10:58

phil neal
  • phil neal
  • Mästare

• 2629 inlägg
  • 0

Lite ironiskt att dom försökt göra spelet über realistiskt, när man emellanåt kan pumpa 3 skott i bröstet på en badguy, och han knappt verkar ta nån skada å ränner vidare :D

Det där stör mig som f-n, 3-4 headshot med en Springfield-bössa och dom ställer sig upp igen.

Postad 31 October 2018 - 11:53

La Cucaracha
  • La Cucaracha
  • Mästare

• 2830 inlägg
  • 0

Det där stör mig som f-n, 3-4 headshot med en Springfield-bössa och dom ställer sig upp igen.

Märkligt, de jag verkligen träffar i huvudet dör direkt

Postad 31 October 2018 - 12:43

mr.keyser
  • mr.keyser
  • Beroende

• 1266 inlägg
  • 0

Kan inte påstå att jag upplevt detta, när jag väl lyckas träffa folk i huvudet så brukar de falla omedelbart.

Postad 31 October 2018 - 13:48

oqvist
  • oqvist
  • Über-Guru

• 10591 inlägg
  • 0
Man bör ju iof sikta på hjärta, lungor du kan träffa, käkar, kind annat ej vitalt som hjärna och ryggrad de inte faller av :)

Postad 31 October 2018 - 15:18

FettAnka
  • FettAnka
  • Forumräv

• 803 inlägg
  • 0
Det är nästan så det är stressande mycket att göra i spelet

Postad 31 October 2018 - 15:21

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

• 38137 inlägg
  • 0

Hur realistisk är djurjakten? Skadeskjuter man får man ett blodspår att följa? Hur många interna organ är simulerade och är det realistisk ballistisk och hitboxes.

För att få det perfekta skinnet måste du döda med rätt vapen. Så realistiskt är det. Precis som i verkligheten, om du skjuter en ren med något annat än ett visst specifikt vapen så blir skinnet dåligt..

Renjakt kanske är förbjudet? Ta älg istället.

Redigerat av Zoiler, 31 October 2018 - 15:23.

Postad 31 October 2018 - 16:06

xarl
  • xarl
  • Forumräv

• 612 inlägg
  • 0

spelet har den absolut fetaste och mest livliga värld jag har vart i utanför våran.. den var också väldigt lätt att orientera sig i utan kartan, man känner igen sig lätt vilket är bra!! jag har alltid haft svårt att fastna i ett singelplayerspel men detta är något helt annat, känns som det finns mening i spelet.

ett tips är att verkligen lugna ner sig innan man sätter sig för att spel, för att spelet är låååångsamt väldigt långsamt, för mig tar det ibland 15 min att ens lämna campet, jag har också som rutin att när jag ska sluta spela rida tillbaka till campet och så att jag alltid börjar på en ny runda av upptäckande.

spelet blir roligare så, och titta på miljön, spring inte bara runt då förlorar man magin!

Postad 31 October 2018 - 17:13

oqvist
  • oqvist
  • Über-Guru

• 10591 inlägg
  • 0

För att få det perfekta skinnet måste du döda med rätt vapen. Så realistiskt är det. Precis som i verkligheten, om du skjuter en ren med något annat än ett visst specifikt vapen så blir skinnet dåligt..

Renjakt kanske är förbjudet? Ta älg istället.

Vart man träffar ska också spela roll? Någon här som lirat the hunter spelen och kan jämföra :D

Postad 31 October 2018 - 17:16

FettAnka
  • FettAnka
  • Forumräv

• 803 inlägg
  • 0
Sjukt krångligt att döda legendary hjorten

Postad 31 October 2018 - 18:19

Svante Skoog
  • Svante Skoog
  • Guru

• 6913 inlägg
  • 0

Man bör ju iof sikta på hjärta, lungor du kan träffa, käkar, kind annat ej vitalt som hjärna och ryggrad de inte faller av :)

Inte det lättaste när det stormar in 20 pers som vill blåsa skallen av en :P hehe

Postad 31 October 2018 - 19:14

Svante Skoog
  • Svante Skoog
  • Guru

• 6913 inlägg
  • 0
https://youtu.be/aDGIU88p-EU

Postad 31 October 2018 - 20:56

FettAnka
  • FettAnka
  • Forumräv

• 803 inlägg
  • 0
Herregud!!!

Red förbi ett hus där en fet gubbe i hängselbyxor satt. Han bjöd in mig på mat och sprit med sin syster.. sluta med att jag blev rånad på ALLA pengar.

Vakna upp i en hage bredvid huset, och gick in riktigt förbannad med en hagelbrakare och gick loss på äckel paret. Skulle lota igenom huset för att få tillbaka mina pengar, men då kommer det bountyhunters och jag dör!! Vaknar upp på andra sidan av kartan. **** tänkte jag! Men som tur är sparade jag innan så ladda tillbaka den saven. Puh!!

Postad 31 October 2018 - 22:11

oqvist
  • oqvist
  • Über-Guru

• 10591 inlägg
  • 0

Herregud!!!

Red förbi ett hus där en fet gubbe i hängselbyxor satt. Han bjöd in mig på mat och sprit med sin syster.. sluta med att jag blev rånad på ALLA pengar.

Vakna upp i en hage bredvid huset, och gick in riktigt förbannad med en hagelbrakare och gick loss på äckel paret. Skulle lota igenom huset för att få tillbaka mina pengar, men då kommer det bountyhunters och jag dör!! Vaknar upp på andra sidan av kartan. **** tänkte jag! Men som tur är sparade jag innan så ladda tillbaka den saven. Puh!!

Kontakta oldreaper. Han har dina pengar och har tagit hand om ditt problem :D

Postad 31 October 2018 - 23:35

HenkeEdge
  • HenkeEdge
  • Veteran

• 1863 inlägg
  • 0

Kapitel 5 kan ju dra åt h-vete! Fy fan vilket j*vla linjärt skit.

Hoppas inte den som gjort den delen av storyn fått göra något mer på spelet för då är det fan ospelbart.

Redigerat av HenkeEdge, 31 October 2018 - 23:36.

Postad 01 November 2018 - 07:44

Svante Skoog
  • Svante Skoog
  • Guru

• 6913 inlägg
  • 0
Är inne på Kapitel 4 (ca 40 procent in i spelet), och äntligen har storyn börjat komma igång på allvar, med roligare uppdrag. Hoppas det fortsätter så här nu, för jag va bra nära att lägga ner spelet.

Redigerat av Svante Skoog, 01 November 2018 - 07:47.

Postad 01 November 2018 - 09:00

FettAnka
  • FettAnka
  • Forumräv

• 803 inlägg
  • 1

Är inne på Kapitel 4 (ca 40 procent in i spelet), och äntligen har storyn börjat komma igång på allvar, med roligare uppdrag. Hoppas det fortsätter så här nu, för jag va bra nära att lägga ner spelet.

RDR är ju typ allt utom uppdragen. Spelets charm ligger ju utanför uppdragen. Med allt du kan göra. Finns ju folk som bara rider runt och tittar på vattnet som rinner förbi i en å. Men förstår vad du menar. Vill oxå ha stimulerande chapters!

Postad 01 November 2018 - 12:39

Svante Skoog
  • Svante Skoog
  • Guru

• 6913 inlägg
  • 0
Är på Kapitel 5 nu, och det är ett tillfälle där man blir jagad av en hög med skurkar, och jag blir ta mig fan vansinnig på de usla kontrollerna. Ibland när man försöker ta skydd, så står den jäveln å krånglar innan han hittar rätt å äntligen tar huk. Ofta slutar det med att man dör, när man försöker styra rätt idioten. Och här är det fan bullet sponge deluxe. Sätter man flera skott i bröstet, så ska fan en skurk dö. Ska inte behöva spela nån roll om man träffar rätt organ. Hade det verkligen varit realistiskt, så hade dom reagerat av smärta, även om man bara träffar i armen. Sen känns det ju som en halv evighet att ladda om vissa vapen. Dom kunde fan ha kapat vissa animationer, i såna lägen.

Fan va frustrerande det är emellanåt.
Fattar inte hur recensenterna kan ge spelet toppbetyg, när det är så många brister.

Får ta en paus... :D

Postad 01 November 2018 - 12:48

FettAnka
  • FettAnka
  • Forumräv

• 803 inlägg
  • 0

Är på Kapitel 5 nu, och det är ett tillfälle där man blir jagad av en hög med skurkar, och jag blir ta mig fan vansinnig på de usla kontrollerna. Ibland när man försöker ta skydd, så står den jäveln å krånglar innan han hittar rätt å äntligen tar huk. Ofta slutar det med att man dör, när man försöker styra rätt idioten. Och här är det fan bullet sponge deluxe. Sätter man flera skott i bröstet, så ska fan en skurk dö. Ska inte behöva spela nån roll om man träffar rätt organ. Hade det verkligen varit realistiskt, så hade dom reagerat av smärta, även om man bara träffar i armen. Sen känns det ju som en halv evighet att ladda om vissa vapen. Dom kunde fan ha kapat vissa animationer, i såna lägen.

Fan va frustrerande det är emellanåt.
Fattar inte hur recensenterna kan ge spelet toppbetyg, när det är så många brister.

Får ta en paus... :D

Det blir en sport att ge Rockstar höga betyg. Man missar däremot givna fel. 

Postad 01 November 2018 - 12:48

Ageve
  • Ageve
  • Über-Guru

• 12516 inlägg
  • 0

Har inte spelat så mycket, är bara på kapitel 3.

Men det sämsta med kontrollerna måste vara när han ska huka sig. Reaktionen är så seg att man ofta trycker två gånger, vilket såklart gör att han reser sig upp igen efter en stund, och blir skjuten.

edit: Och som du säger är coversystemet riktigt segt. Han står ofta och funderar en stund på om det verkligen är värt mödan att gömma sig.

edit: Testade lite igår, och bildkvaliteten blir bättre på PS4 Pro om man stänger av supersampling och kör native 1080p. Så borde det såklart inte vara, men i 1080p renderas det (som DF nämnde) förmodligen som det ska, utan allt som förstör bilden i "4K".

Frameraten blir lite bättre med, men fick ändå några dippar.

Rätt illa att det krävs en fjärdedel av upplösningen för att nå samma fps som på XB1X.

Redigerat av Ageve, 01 November 2018 - 13:15.

Postad 01 November 2018 - 14:16

{OLD}Reaper
  • {OLD}Reaper
  • Veteran

• 1740 inlägg
  • 0

Kontakta oldreaper. Han har dina pengar och har tagit hand om ditt problem :D

Pengarna är slut, jag köpte snickarbyxor för rubbet.

Redigerat av {OLD}Reaper, 01 November 2018 - 14:16.

Postad 01 November 2018 - 15:41

La Cucaracha
  • La Cucaracha
  • Mästare

• 2830 inlägg
  • 0

Men det sämsta med kontrollerna måste vara när han ska huka sig. Reaktionen är så seg att man ofta trycker två gånger, vilket såklart gör att han reser sig upp igen efter en stund, och blir skjuten.

edit: Och som du säger är coversystemet riktigt segt. Han står ofta och funderar en stund på om det verkligen är värt mödan att gömma sig.

Kan inte annat än hålla med. Skulle ta skydd bakom en sten...trodde jag iaf...han satte sig hukad UPPE på stenen :D

Postad 02 November 2018 - 10:41

FettAnka
  • FettAnka
  • Forumräv

• 803 inlägg
  • 0
Nu har spelet varit ute i en vecka. Borde komma en patch snart? Måste ju finnas hur mycket som helst.

Postad 02 November 2018 - 12:06

Svante Skoog
  • Svante Skoog
  • Guru

• 6913 inlägg
  • 0
Är inne på Kapitel 6. Mycket bättre än 5:an.
Problemet är att det inte finns många möjligheter till fasttravel mellan vissa av uppdragen, vilket leder till att man spenderar en jäkla massa tid på att bara rida fram och tillbaks.

Bästa man kan göra är att markera nästa destination, börja rida, och slå på cinematic camera, så rider han automatiskt. Tyvärr går det inte snabbare, men man kan låta spelet rulla på och göra nåt annat under tiden. Ibland kan detta dock skita sig, om hästen av nån anledning rider rätt in i ett träd, och man får slå på cinematic igen.

Så jäkla tråkigt hur mycket tid som spelet slösar bort, när det inte finns en vettigare fast travel.
Man borde kunna välja om man vill leka häst simulator eller ej.

Detta är inte ett spel jag kommer att återvända till, när jag kört klart storyn, till skillnad mot t.ex GTA V och första Red Dead spelet, som har mycket bättre tempo.

Även om jag inte är klar med spelet, så skulle jag inte ge det mer än 7.5 av 10.
Hade dom kapat 20 timmar på storyn (det är många uppdrag som knappt för storyn vidare, utan bara är där för att dra ut på speltiden), fixat bättre fast travel, samt haft ett kontroll system, som inte känns som nåt från PS2 eran, så hade det blivit en bättre upplevelse.

Är man nöjd med att rida runt, jaga, fiska och allmänt uppleva världen, så är nog spelet guld. Men jag köpte inte spelet för att få en real world simulator, utan ett actionfyllt västernspel, så jag är riktigt besviken. Glad att jag köpte det fysiskt så jag kan sälja det sen.

Redigerat av Svante Skoog, 02 November 2018 - 12:09.

Postad 02 November 2018 - 14:21

STiFLR
  • STiFLR
  • Användare

• 102 inlägg
  • 0

Borde finnas en "walk-speed slider" där man själv kan väjla hur snabbt man går, från sirap till lätt joggning typ..

Postad 02 November 2018 - 14:35

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

• 38137 inlägg
  • 0

(det är många uppdrag som knappt för storyn vidare, utan bara är där för att dra ut på speltiden)

För många är detta något bra, det innebär mer innehåll och valuta för pengarna. Det sämsta man kan göra med RDR2 är faktiskt att skynda sig igenom huvudstoryn bara för att man känner att man måste bli "klar". Då är det väl bättre att spela tills man är nöjd för dagen och sedan göra annat, varva det med ett annat spel kanske. Om man inte har roligt så ska man ju inte tvinga sig att spela vidare.

Nu har spelet varit ute i en vecka. Borde komma en patch snart? Måste ju finnas hur mycket som helst. 

Ja verkligen. Witcher 3 hade dålig kontroll i början tills de patchade det. Det finns enormt mycket de kan patcha i RDR2 och jag undrar även hur de kommer supporta spelet nu framöver med nytt innehåll etc.

Borde finnas en "walk-speed slider" där man själv kan väjla hur snabbt man går, från sirap till lätt joggning typ..

Kör du i förstaperson går han snabbare som standard.

Postad 03 November 2018 - 12:17

Ageve
  • Ageve
  • Über-Guru

• 12516 inlägg
  • 0

Åker man spårvagn i Saint Denis blir det verkligen diabilder, speciellt på kvällen. Det ser ut som 10-15 fps.

PS4 Pro verkar få problem så fort det finns fönster i bild, speciellt om man tittar ut genom ett eller flera fönster.

Redigerat av Ageve, 03 November 2018 - 12:20.

Postad 03 November 2018 - 13:51

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

• 38137 inlägg
  • 0

Åker man spårvagn i Saint Denis blir det verkligen diabilder, speciellt på kvällen. Det ser ut som 10-15 fps.

Om du går in i förstapersonsläge och kollar ett visst dött djur i ett visst sidouppdrag så blir det ännu värre, bilden fryser nästan  :P

Postad 04 November 2018 - 12:59

pacman
  • pacman
  • Über-Guru

• 22892 inlägg
  • 2

PS4 Pro verkar få problem så fort det finns fönster i bild, speciellt om man tittar ut genom ett eller flera fönster.

Blir så när man shoppar billigaste möjliga GDDR5-chip (och nöjer sig med 256 bit buss). ;)

Iaf när man har rätt bandbreddskrävande AMD-teknik att jobba med...

Postad 04 November 2018 - 20:47

HenkeEdge
  • HenkeEdge
  • Veteran

• 1863 inlägg
  • 0

Haha, hade fällt en hjort som hade hamnat i vattnet. Vadade ut till den och försökte "skinna" den eller plocka upp den då den stannat och inte flöt vidare längre. Vet inte hur länge jag höll på, men gick bet innan jag kom på: -Just ja måste testa lassot.

..och se på fan det gick att snara den och dra upp den på land. =)

Redigerat av HenkeEdge, 04 November 2018 - 20:48.

Postad 04 November 2018 - 20:50

HenkeEdge
  • HenkeEdge
  • Veteran

• 1863 inlägg
  • 0

Det var ju typ 1.2 eller något sådant redan ifrån första dagen. Men ja bör väl komma någon patch mer snart.

3 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 3 gäster, 0 anonyma medlemmar

• XBox Halo Edition
    lod
    2026-07-29 08:14:23
  • VM på nya AppleTV
    Tobbeswim
    2026-07-05 23:35:21
  • Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.