LG OLED 2021: A1 B1 C1 G1 W1 Z1 E1 och R1
628 svar till detta ämne
Postad 29 December 2021 - 21:23
yacob
-
yacob
-
Lärjunge
-
-
308 inlägg
Det var värt väntan! Flash sale på Webhallen nu. 16 490kr för C1 65"! Slog till och fick via Gifted 6% rabatt så betalade 15 510kr vilket är väldigt bra känner jag.
https://www.webhalle...LED-C1-Smart-Tv
Postad 29 December 2021 - 21:40
tomasgbg
-
tomasgbg
-
Beroende
-
-
1310 inlägg
Hur får man 6% rabatt med gifted?
Postad 29 December 2021 - 21:43
yacob
-
yacob
-
Lärjunge
-
-
308 inlägg
Hur får man 6% rabatt med gifted?
Trodde nästan det var fejk men mailat webhallen och migt köp gick ju igenom fint nu. Går att köpa flera presentkort och stapla på varandra, det var så jag gjorde det nu.
https://link.getgifted.com/eq9a
Postad 29 December 2021 - 21:53
mcmike
-
mcmike
-
Über-Guru
-
-
10990 inlägg
Postad 29 December 2021 - 21:56
yacob
-
yacob
-
Lärjunge
-
-
308 inlägg
Går att kombinera hur som. Jag tog ett på 10k, 5k, 1k osv tills jag kom upp i 16 500kr bara.
Postad 30 December 2021 - 18:28
Yugoboy
-
Yugoboy
-
Amatör
-
-
73 inlägg
Någon som lyckades köpa en B1 77" via MM för 7990kr igår? Jag är en utav de lyckliga iaf
Fanns en massa andra godbitar under ca. 20min innan de själva upptäckte att de prissatt fel 
LG C1 55 för 7777kr
LG C1 65 för 9999kr

Redigerat av Yugoboy, 30 December 2021 - 18:41.
Postad 30 December 2021 - 18:41
Iwarsson
-
Iwarsson
-
Lärjunge
-
-
452 inlägg
Postad 30 December 2021 - 19:19
Unregisteredc49a1f15
-
Unregisteredc49a1f15
-
Mästare
-
-
3205 inlägg
Ett sådant köp borde väl ändå hävas av ÅF?
Postad 30 December 2021 - 19:27
Foxxy
-
Foxxy
-
Forumräv
-
-
595 inlägg
B1 är inte mycket att hänga i granen men ja bra pris för en budget Oled 77".
Postad 30 December 2021 - 21:20
hugeman
-
hugeman
-
Forumräv
-
-
985 inlägg
B1 är inte mycket att hänga i granen men ja bra pris för en budget Oled 77".
Det var väl att ta i, A1 kanske inte att hänga så mycket i granen men skillnaden mellan B1 och C1 är inte så överdrivet stor. C1 har sina klara fördelar vid spel men filmmässigt så står sig B1 rätt bra. Lite mer ljusstyrka i C1 men ändå för klen ☺️
Redigerat av hugeman, 30 December 2021 - 21:27.
Postad 30 December 2021 - 21:26
hugeman
-
hugeman
-
Forumräv
-
-
985 inlägg
Ta bort
Redigerat av hugeman, 30 December 2021 - 21:27.
Postad 31 December 2021 - 07:35
XFire
-
XFire
-
Lärjunge
-
-
360 inlägg
Ett sådant köp borde väl ändå hävas av ÅF?
Dom kan göra det. Men i detta fall valde Mediamarkt vara snällaste Jultomte i hela Sverige och lät folk som beställde LG 77" B1 för 7990:- får för det priset. Samma gällde LG 65" C1 för 9990:-.
Synd att jag missade bästa fyndet på årtionde. 
Grattis till alla som fick både TVn för rena vrak pris. 
Postad 31 December 2021 - 07:43
pacman
-
pacman
-
Über-Guru
-
-
22892 inlägg
B1 är inte mycket att hänga i granen
Haha, näe det är bara än av de bättre tv-apparaterna i världen. Förvisso inte absolut bästa men ändå, tuffa krav på den granen. 
Kuriosa är att för rtings testexemplar så är B1 en gnutta ljustarkare än C1 för signalnivåer upp till ca 250 nits (dvs där en stor majoritet av allt bildinnehåll ligger). För en hel del content så borde deras B1 sett en gnutta ljusare ut än C1 (men C1 peakar förstås högre, då bildinnehållet tillåter det). HDR kan vara knepigt ibland.
Redigerat av pacman, 31 December 2021 - 07:56.
Postad 31 December 2021 - 11:08
Charl3s
-
Charl3s
-
Användare
-
-
117 inlägg
Haha, näe det är bara än av de bättre tv-apparaterna i världen. Förvisso inte absolut bästa men ändå, tuffa krav på den granen. 
Kuriosa är att för rtings testexemplar så är B1 en gnutta ljustarkare än C1 för signalnivåer upp till ca 250 nits (dvs där en stor majoritet av allt bildinnehåll ligger). För en hel del content så borde deras B1 sett en gnutta ljusare ut än C1 (men C1 peakar förstås högre, då bildinnehållet tillåter det). HDR kan vara knepigt ibland.
Håller med, har en 65B7 sedan 2017 och köpte mig en 65C1 nyligen. Märker inte överdrivet stor skillnad i bildkvalitét mellan dom, (Dock trevligt med 120Hz och spelläge m.m.). B7 hade ju samma processor som storebröderna, samma med C1 så jag tycker dom är de mest prisvärda modellerna.
Postad 31 December 2021 - 12:51
mcmike
-
mcmike
-
Über-Guru
-
-
10990 inlägg
Någon som lyckades köpa en B1 77" via MM för 7990kr igår? Jag är en utav de lyckliga iaf
Fanns en massa andra godbitar under ca. 20min innan de själva upptäckte att de prissatt fel 
LG C1 55 för 7777kr LG C1 65 för 9999kr

Fantastiskt stort grattis, plötsligt händer det✨ Även bra gjort av MM som står för sitt misstag!
Postad 31 December 2021 - 12:52
Garrett
-
Garrett
-
Mega-Guru
-
-
7007 inlägg
Sjukt bra pris... synd man inte va med på den! 
Postad 01 January 2022 - 19:28
BioBerra
-
BioBerra
-
Guru
-
-
5774 inlägg
Bara jag som tycker Eco mode ger bäst bild?
Vad exakt innebär Eco mode ?
I alla andra bildlägen är bilden oskarp, suddig och allmänt brusig.
Postad 01 January 2022 - 19:37
EVOVII
-
EVOVII
-
Veteran
-
-
1892 inlägg
Bara jag som tycker Eco mode ger bäst bild?
Vad exakt innebär Eco mode ?
I alla andra bildlägen är bilden oskarp, suddig och allmänt brusig.
Det brukar väl bara koppla in ljussensorn så teven automatiskt justerar ljusstyrka utefter omgivningen. Men det kan ju vara så att det läget har någon annan funktion aktiverad, eller inställning gjord, som påverkar, är väl bara att sätta sig och jämföra med det läge man annars vill använda.
Postad 06 January 2022 - 19:18
3mL
-
3mL
-
Wannabe
-
-
23 inlägg
C1an jag köpte från Mediamarkt har fortfarande ett skarpt vertikalt streck som syns i vanligt material (alltså i annat än diverse greyscale tester) även efter en manuell pixel refresh.
Vem är det jag ska vända mig till, Mediamarkt eller LG? Förmodar att Mediamarkt kommer vilja skicka teven till verkstaden i stället för att låta mig åka hem med en ny, och öppet köp går inte med tanke på vad jag betalade för den.
Postad 06 January 2022 - 20:58
junkan
-
junkan
-
Guru
-
-
5321 inlägg
Jag hade kollat med LG först.
De var hemma hos mig och bytte nätdel och det var mycket smidigt.
Postad 06 January 2022 - 21:17
FettAnka
-
FettAnka
-
Forumräv
-
-
803 inlägg
LG skickar reparatör hem och byter på plats. Smidigt.
Postad 07 January 2022 - 10:16
FFrrEEddRRiiKK
-
FFrrEEddRRiiKK
-
Mästare
-
-
3247 inlägg
C1an jag köpte från Mediamarkt har fortfarande ett skarpt vertikalt streck som syns i vanligt material (alltså i annat än diverse greyscale tester) även efter en manuell pixel refresh.
Vem är det jag ska vända mig till, Mediamarkt eller LG? Förmodar att Mediamarkt kommer vilja skicka teven till verkstaden i stället för att låta mig åka hem med en ny, och öppet köp går inte med tanke på vad jag betalade för den.
Har också en liten svag, smal, vertikal mörk patch i mitten på min C1 65" jag köpte under black Friday i fjor.
Denna syns i o f s mest vid panoreringar av himlar eller andra jämnfärgade högdagrar.
Har hört mycket om detta i olika videos och det verkar mer eller mindre omöjligt att få en perfekt, jämn OLED display. Lite av ett lotteri.
När man väl upptäckt detta, så är det lite störigt. Inget sånt på min gamla plasma, LCD jag har i sovrummet eller OLED skärm på min iPhone 12, men sedan får man ju väga in den övriga bildkvaliteten OLED ger i fråga om färg, kontrast och skärpa.
Sedan är frågan var gränsen går för att skärmen skall kunna reklameras eller fås utbytt och hur mycket detta eventuellt försämras med tiden.
Hursomhelst är nog vissa av oss mer kräsna än andra, men jag skulle nästan velat ha en möjlighet att fabriksgodkänna den modell jag köper innan jag betalar den.
Redigerat av FFrrEEddRRiiKK, 07 January 2022 - 10:48.
Postad 07 January 2022 - 10:53
Danneq
-
Danneq
-
Användare
-
-
134 inlägg
Fasen, det ser ju exakt ut som min projektorduk som inte är helt spänd utan av golvmodell med tripodben. Stör mig på det men i dagsläget fungerar det inte med en bättre spänd duk från taket eller på vägg.
Skulle personligen inte stå ut med det om det var så på en TV. Har länge följt OLED och det kommer helt säkert bli en framöver men i dagsläget är jag nog nöjd med en gammal Pioneerplasma plus en projektor när jag tittar på film.
Du kan kanske kolla med Mediamarkt och visa dem foton på detta. Kanske de vill få in TV:n för att se på det själva?
Åtminstone borde väl LG se på detta. Du kan ju chansa att först kolla med LG först? Fast de kanske hänvisar dig till återförsäljaren i ett första steg.
Om det är panelen så kan ju inte verkstaden göra något annat än att byta ut hela panelen och det tror jag inte de gör.
Postad 07 January 2022 - 14:56
3mL
-
3mL
-
Wannabe
-
-
23 inlägg
Har också en liten svag, smal, vertikal mörk patch i mitten på min C1 65" jag köpte under black Friday i fjor.
Denna syns i o f s mest vid panoreringar av himlar eller andra jämnfärgade högdagrar.
Har hört mycket om detta i olika videos och det verkar mer eller mindre omöjligt att få en perfekt, jämn OLED display. Lite av ett lotteri.
När man väl upptäckt detta, så är det lite störigt. Inget sånt på min gamla plasma, LCD jag har i sovrummet eller OLED skärm på min iPhone 12, men sedan får man ju väga in den övriga bildkvaliteten OLED ger i fråga om färg, kontrast och skärpa.
Sedan är frågan var gränsen går för att skärmen skall kunna reklameras eller fås utbytt och hur mycket detta eventuellt försämras med tiden.
Hursomhelst är nog vissa av oss mer kräsna än andra, men jag skulle nästan velat ha en möjlighet att fabriksgodkänna den modell jag köper innan jag betalar den.
Du kan kanske kolla med Mediamarkt och visa dem foton på detta. Kanske de vill få in TV:n för att se på det själva?
Åtminstone borde väl LG se på detta. Du kan ju chansa att först kolla med LG först? Fast de kanske hänvisar dig till återförsäljaren i ett första steg.
Om det är panelen så kan ju inte verkstaden göra något annat än att byta ut hela panelen och det tror jag inte de gör.
Hörde av mig till LG som hänvisade mig till Mediamarkt då teven är så pass ny. Hoppas Mediamarkt är smidiga att handkas med, och förhoppningsvis tar dom detta som DOA och jag får hämta ut en ny.
Postad 11 January 2022 - 13:48
fackamato
-
fackamato
-
Forumräv
-
-
906 inlägg
Hej,
Jag har precis införskaffat en 65" C1 och undrar vilka företag/tjänster som erbjuder kalibrering av TVn, har ni några tips? Jag är i Göteborgsområdet. Jag är ute efter enskilda kalibreringar av:
- SDR
- HDR (HDR10)
- HDR (Dolby Vision)
- Något annat läge jag missat? Spelläge?
Tack för förhand!
Postad 13 January 2022 - 17:32
yacob
-
yacob
-
Lärjunge
-
-
308 inlägg
Hej,
Jag har precis införskaffat en 65" C1 och undrar vilka företag/tjänster som erbjuder kalibrering av TVn, har ni några tips? Jag är i Göteborgsområdet. Jag är ute efter enskilda kalibreringar av:
- SDR
- HDR (HDR10)
- HDR (Dolby Vision)
- Något annat läge jag missat? Spelläge?
Tack för förhand!
Mediamarkt erbjuder ISF-kalibrering. Jag skulle väl dock avråda geme man att lägga pengar på detta. Testa först att köra de inställningar du kan på egen hand först, kolla hdtvtest och avsforum på youtube så kommer du nog bli mer än nöjd.
Redigerat av yacob, 13 January 2022 - 17:32.
Postad 22 January 2022 - 00:26
3mL
-
3mL
-
Wannabe
-
-
23 inlägg
Hörde av mig till LG som hänvisade mig till Mediamarkt då teven är så pass ny. Hoppas Mediamarkt är smidiga att handkas med, och förhoppningsvis tar dom detta som DOA och jag får hämta ut en ny.
Mediamarkt löste detta garant, fick åka in med teven och hämta ut en ny på plats. Kunde inte bett om en bättre service! Dom enda 55" C1 som fanns kvar i lager var ISF-kalibrerade så jag fick med mig en sån hem som "plåster på såret".
En fråga gällande kalibreringen, ser att teven är kalibrerad efter gamma 2.2, jag trodde 2.4 var "standarden" numera? Går det att helt enkelt ändra från gamma 2.2 till 2.4 utan att "förstöra" kalibreringen? Vad betyder förövrigt "Luminance Response Model: PowerFunction"? Att den är kalibrerad efter såkallad pure power curve?
Redigerat av 3mL, 22 January 2022 - 00:28.
Postad 22 January 2022 - 01:34
Unregisteredc49a1f15
-
Unregisteredc49a1f15
-
Mästare
-
-
3205 inlägg
Det borde inte ha någon påverkan på nivåer eller vitbalans. Prova att växla mellan dem när du visar upp el gråskaleramp samt testmönster för klippning av svart. 2.4 samt Bt.1886 är vanliga, men även 2.6 har förekommit vid grade. 2.2 är mer lämpligt om man har TVn i en växlande miljö där man inte alltid kan ha kontroll över allt ljus.
Power law innebär att gammakurvan har en potensfaktor där nivåerna i gråskalan beräknas i relation till hur ljust vitt är. Det är standard för SDR och emulerar i praktiken hur en CRT hanterar överföring från spänning (videosignalen dvs) till ljus. För HDR används PQ-tonkuva som har nominella nivåer.
Postad 22 January 2022 - 02:13
3mL
-
3mL
-
Wannabe
-
-
23 inlägg
Det borde inte ha någon påverkan på nivåer eller vitbalans. Prova att växla mellan dem när du visar upp el gråskaleramp samt testmönster för klippning av svart. 2.4 samt Bt.1886 är vanliga, men även 2.6 har förekommit vid grade. 2.2 är mer lämpligt om man har TVn i en växlande miljö där man inte alltid kan ha kontroll över allt ljus.
Power law innebär att gammakurvan har en potensfaktor där nivåerna i gråskalan beräknas i relation till hur ljust vitt är. Det är standard för SDR och emulerar i praktiken hur en CRT hanterar överföring från spänning (videosignalen dvs) till ljus. För HDR används PQ-tonkuva som har nominella nivåer.
Tack för svar!
Varför jag frågar om power function har med att jag använder madvr på datorn, där finns det en kalibreringsmeny där man antingen väljer power curve eller BT.709/601 beroende på hur teven är kalibrerad, är pure power curve korrekt för mig?

Redigerat av 3mL, 22 January 2022 - 02:15.
Postad 22 January 2022 - 12:28
Unregisteredc49a1f15
-
Unregisteredc49a1f15
-
Mästare
-
-
3205 inlägg
BT.709 och BT.601 är färgrymder som inte har någon specifik gamma. Nu har jag inte använt just madVR men det kan förekomma att videofiler har information om gamman i metadatan, varpå det är tekniskt möjligt att kompensera för det så att det ser korrekt ut på ens system. Denna process brukar aldrig fungera särskilt bra i de programvaror där jag har stött på det såsom Quicktime, och i praktiken ska du kunna få en korrekt bild utan dessa ändringar.
Så rent spontant skulle jag nog välja "disable calibration controls for this display" men jag är som sagt inte bekant med madVR.
Postad 26 January 2022 - 21:40
Depeche
-
Depeche
-
Forumräv
-
-
571 inlägg
Någon annan som råkat ut för att ha tappat 5.1 via eARC från Xbox Series X till LG G1 och Denon.
Tappade plötsligt ljudet helt och höll på i flera timmar innan jag fick tillbaka det men nu
får jag enbart stereo ljud.
Har gjort en fabriksåterställning men det hjälpte inte.
Tappade även ljudet mellan TV:ns appar som tex youtube och Denon.
Fick ställa om till PCM istället för Pass-through för att få ljud.
Funderar på om det är fel på TV:n och om man ska felanmäla till LG.
CEC slutade fungera samtidigt när jag tänker efter så när jag slår på Xboxen så startar inte TV:n längre.
Postad 26 January 2022 - 21:48
FettAnka
-
FettAnka
-
Forumräv
-
-
803 inlägg
Någon annan som råkat ut för att ha tappat 5.1 via eARC från Xbox Series X till LG G1 och Denon.
Tappade plötsligt ljudet helt och höll på i flera timmar innan jag fick tillbaka det men nu
får jag enbart stereo ljud.
Har gjort en fabriksåterställning men det hjälpte inte.
Tappade även ljudet mellan TV:ns appar som tex youtube och Denon.
Fick ställa om till PCM istället för Pass-through för att få ljud.
Funderar på om det är fel på TV:n och om man ska felanmäla till LG.
CEC slutade fungera samtidigt när jag tänker efter så när jag slår på Xboxen så startar inte TV:n längre.
Prova dra ut alla hdmi kablar samt strömkablage. Låt stå över natten.
Får så ibland och googlat mig fram till att det är något handshake bekymmer. Spänningsfel. Brukar släppa om du gör ovan nämnt.
Postad 26 January 2022 - 22:17
Askungen
-
Askungen
-
Mästare
-
-
2810 inlägg
Kan det vara hdmi sladden?Dom kan väl med paja tvärt som allt annat.
Postad 26 January 2022 - 22:46
Depeche
-
Depeche
-
Forumräv
-
-
571 inlägg
Tycker jag har provat det mesta.
Har provat annan HDMI-kabel också.
Har fungerat i ett halvår tills ljudet försvann en gång förra veckan.
Fick igång det då genom att rycka HDMI-kabeln i Xboxen men nu hjälper ingenting.
Antar att CEC som slutat fungera också påverkar ARC-funktionen.
Svårt att veta vad som är problemet när det är 3 maskiner inblandade.
Men jag gissar att det är något med TV:n.
Ska testa rycka ur alla HDMI ur förstärkaren också om det är någon maskin som ställer till det i förstärkaren.
Postad 26 January 2022 - 23:08
Demon Slayer
-
Demon Slayer
-
Guru
-
-
5020 inlägg
När min arc crappar ut så är det enda som hjälper att rycka strömsladden til tv i 30sek. Har installerat en strömpadda med flippbrytare endast til tvns strömm pga detta. Nu var det längesedan det hände dock, men typiskt är helt oregelbundna fel, typ fel 3 dagar i rad sen helt fin ett halvår. Har en Samsung dock men tänkte ändå dela min erfarenhet.
Postad 26 January 2022 - 23:38
Charl3s
-
Charl3s
-
Användare
-
-
117 inlägg
Hade problemet att arc inte fungerar ibland när jag startar tv. Löste sig genom att gå in i inställningar och stänga av Quick start +
Postad 28 January 2022 - 23:57
Depeche
-
Depeche
-
Forumräv
-
-
571 inlägg
Uppdatering på programvaran till LG G1 idag men inget som hjälpte mig med ARC tyvärr.
Lite tråkigt att köra Xbox Series X i endast stereo nu.
Postad 30 January 2022 - 15:16
Depeche
-
Depeche
-
Forumräv
-
-
571 inlägg
Får inget 5.1 ljud när jag kör appar i TV:n som tex Viaplay heller så Xboxen är ju inte problemet då.
TV:n eller min Denon då.
Jag tror knappast Denon är problemet.
Tycker det är lite konstigt under valet Ljud ARC-enhet i LG:n.
Valet är "Trådbundna högtalare" och på bilden ser det ut som man har kopplat högtalare direkt till TV:n.
Minns inte hur det var innan det slutade fungera men borde det inte stå typ receiver eller något liknande.
Postad 01 February 2022 - 23:12
FettAnka
-
FettAnka
-
Forumräv
-
-
803 inlägg
Jösses. Satte upp väggfästet för G1:an idag. Men gav upp och körde laser och mätte själv.
Pappret är skrynkligt och ganska otydligt. Halva tvn som mått. Svårt när man ska lira med tv-bänk, soundbar och diverse mellanrum.
Men nu sitter den där. Den jäveln.
Postad 03 February 2022 - 14:16
Depeche
-
Depeche
-
Forumräv
-
-
571 inlägg
Jösses. Satte upp väggfästet för G1:an idag. Men gav upp och körde laser och mätte själv.
Pappret är skrynkligt och ganska otydligt. Halva tvn som mått. Svårt när man ska lira med tv-bänk, soundbar och diverse mellanrum.
Men nu sitter den där. Den jäveln.
Helt värdelös mall.
Tyckte det var en kanonidé när jag såg reklamen för mallen men när jag fick den så var den ju inte ens lika stor som TV:n.
Satte upp fästet genom att mäta manuellt och fick underkanten på TV:n nästan exakt ovanför centerhögtalaren precis som jag ville.
Tycker väl inte fästet är jättebra heller. Lite bökigt de gånger man behövt dra ut TV:n och sätta i en till kabel tex.
När man väl ska trycka tillbaka TV:n är det inte jättesmidigt. Man får verkligen jobba för att få den tätt mot väggen på båda sidor.
Jag är petig och vill inte se någon glipa.
Postad 03 February 2022 - 14:26
FettAnka
-
FettAnka
-
Forumräv
-
-
803 inlägg
Helt värdelös mall.
Tyckte det var en kanonidé när jag såg reklamen för mallen men när jag fick den så var den ju inte ens lika stor som TV:n.
Satte upp fästet genom att mäta manuellt och fick underkanten på TV:n nästan exakt ovanför centerhögtalaren precis som jag ville.
Tycker väl inte fästet är jättebra heller. Lite bökigt de gånger man behövt dra ut TV:n och sätta i en till kabel tex.
När man väl ska trycka tillbaka TV:n är det inte jättesmidigt. Man får verkligen jobba för att få den tätt mot väggen på båda sidor.
Jag är petig och vill inte se någon glipa.
Delar exakt dina åsikter!
Min buktar ut lite i nedre höger kant. Tror kablarna är lite i kläm mot hålet i väggen (skarp radie som gör att kablarna släpper från det nedersta klipset).
Ska ta ner tvn idag och skära en rektangel i stället för de 79 mm hål jag har. Så kan kablaget löpa med mindre radie.
Har du för övrigt någon rosa tint? Har lite på vänster sida..
Postad 03 February 2022 - 14:46
Askungen
-
Askungen
-
Mästare
-
-
2810 inlägg
Kabelklämmorna är värdelösa,man behöver tejpa kablarna mellan fästena annars lossnar dom när man hänger upp. Och halvbökigt om man brhöver sätta i en ny sladd.
Postad 03 February 2022 - 14:49
FettAnka
-
FettAnka
-
Forumräv
-
-
803 inlägg
Kabelklämmorna är värdelösa,man behöver tejpa kablarna mellan fästena annars lossnar dom när man hänger upp. Och halvbökigt om man brhöver sätta i en ny sladd.
Ja obegripligt klent. Innan jag borrar upp hålet kanske man skulle testa silvertejp under nedersta fästet, vill gärna släppa där när kablarna åker in i väggen och hamnar i spänn..
Otroliga lösningar man får komma på alltså för en premium tv.
Postad 03 February 2022 - 15:30
Depeche
-
Depeche
-
Forumräv
-
-
571 inlägg
Delar exakt dina åsikter!
Min buktar ut lite i nedre höger kant. Tror kablarna är lite i kläm mot hålet i väggen (skarp radie som gör att kablarna släpper från det nedersta klipset).
Ska ta ner tvn idag och skära en rektangel i stället för de 79 mm hål jag har. Så kan kablaget löpa med mindre radie.
Har du för övrigt någon rosa tint? Har lite på vänster sida..
Nä den ser perfekt ut för mig bildmässigt.
Har dock fått panelen utbytt för efter 3 dagars användande fick jag upp en vit pixel.
De som kom hem till mig och bytte panelen körde ett testprogram efter för att se så att allt såg ok ut.
Postad 05 February 2022 - 00:01
FettAnka
-
FettAnka
-
Forumräv
-
-
803 inlägg
Om man är tex på hdmi 2 och sätter på en enhet som finns på hdmi 1 kommer en ruta upp längst ner som säger att den är tillgänglig.
Går inte trycka där och byta? Kan det på min gamla B6:a.
Missar jag något?
Postad 07 February 2022 - 21:38
BioBerra
-
BioBerra
-
Guru
-
-
5774 inlägg
Vad ska man rekommendera för LG OLED TV idag, alla verkar ju ha gått upp sjukt i pris?
Jag har själv CX men dom går inte att få tag på.
Kostar dom verkligen 26.000kr för en likvärdig idag ?
Min gick ju på på typ 14.000kr förra sommaren.
Min bekant vill ha en 120hz 4k VRR TV.
Känns som en djungel idag att hitta rätt.
Postad 07 February 2022 - 21:46
Nizz_e
-
Nizz_e
-
Beroende
-
-
1055 inlägg
Vad ska man rekommendera för LG OLED TV idag, alla verkar ju ha gått upp sjukt i pris?
Jag har själv CX men dom går inte att få tag på.
Kostar dom verkligen 26.000kr för en likvärdig idag ?
Min gick ju på på typ 14.000kr förra sommaren.
Min bekant vill ha en 120hz 4k VRR TV.
Känns som en djungel idag att hitta rätt.
C1
Men just nu kanske man får vänta på nästa rea/kampanj.
Tidigare år har ju alltid BF/mellandagspriserna återkommit om man har tålamod.
Postad 07 February 2022 - 23:15
BioBerra
-
BioBerra
-
Guru
-
-
5774 inlägg
C1
Men just nu kanske man får vänta på nästa rea/kampanj.
Tidigare år har ju alltid BF/mellandagspriserna återkommit om man har tålamod.
Det är så illa alltså
Postad 07 February 2022 - 23:49
Nizz_e
-
Nizz_e
-
Beroende
-
-
1055 inlägg
Den som väntar på nåt gott..... 
Det är så det brukar vara, högt pris vid lansering, sänkningar vid BF och mellandagarna. Kanske nåt erbjudande på våren och sen lägsta priserna när nästa årsmodell är på gång.
Mycket nöjd med min C1. Och vad jag förstått från andra ska den vara bra för spel.
Postad 09 February 2022 - 08:03
FettAnka
-
FettAnka
-
Forumräv
-
-
803 inlägg
Om man är tex på hdmi 2 och sätter på en enhet som finns på hdmi 1 kommer en ruta upp längst ner som säger att den är tillgänglig.
Går inte trycka där och byta? Kan det på min gamla B6:a.
Missar jag något?

Någon? 
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Bild
-
→
TV-apparater
-
Personuppgiftspolicy
|
-
Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
nimman
2026-06-08 07:49:07
-
-
-
Två sittplatser men behöver två till
genstruktur
2026-06-04 20:51:09
-
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|