* Officiell Panasonic PT AE300-tråd *
Panasonic PT-AE300
(Projektorer)
|
2
|
(51)
|
Inga priser |
Röda och gröna linjer på AE300 (1 inlägg)
|
21 år sedan |
Ni med VB problem (300:a, 500:a, 700:a) (136 inlägg)
|
21 år sedan |
Postad 27 April 2003 - 19:16
Postad 27 April 2003 - 23:11
En sak som jag funderar på angående AE300 är den där gröna fläcken som en del talar om. Är det ett kvalitetsproblem som bara dyker upp på vissa måndagsex eller är det något marginellt fenomen som en del inte ens märker. Vad säger ni som sett ett par stycken?
Jag har en AE300 med en grön fläck i bilden. Den beror enligt Panasonic på ett mikroskopiskt dammkorn på en av LCD-panelerna, och avlägsnas på verkstad som garanti. Fläcken syns bara mot en svart bakgrund, och noteras inte av alla betraktare. Men har man väl sett den, och är en person som vill att en projektor för nästan 25.000 kronor skall vara felfri, ser man till att få den borttagen.
Postad 28 April 2003 - 11:22
Postad 28 April 2003 - 12:30
Jag har en AE300 med en grön fläck i bilden. Den beror enligt Panasonic på ett mikroskopiskt dammkorn på en av LCD-panelerna, och avlägsnas på verkstad som garanti. Fläcken syns bara mot en svart bakgrund, och noteras inte av alla betraktare. Men har man väl sett den, och är en person som vill att en projektor för nästan 25.000 kronor skall vara felfri, ser man till att få den borttagen.
Om jag nu skulle köpa projektorn på reference audio, vilket jag nog gör denna vecka.. fixar dom den "gröna fläcken" i deras egna verkstad lr skickar man den till Panasonic ?
Postad 28 April 2003 - 13:42
Postad 28 April 2003 - 13:55
Postad 28 April 2003 - 15:46
Har frågat Panasonics serviceställen i Sthlm och de säger dels att det inte finns en policy, utan det är upp till försäljaren, ett annat ställe sa att policyn är tre pixlar i mitten osv. EU-garanti gäller inte. Kanske redan framgått tidigare i tråden, men..
För mig är det viktigt att garantin är funkis om det skulle vara nåt (vet att jag borde köpa den i butik här, men jag pluggar och behöver de 3000:- till annat.)[|)]
Har mailat till www.electronica24.de och bett dem specifiera lite mer, postar här när jag fått svar...
//Junior
Postad 28 April 2003 - 16:00
Postad 28 April 2003 - 16:39
/r
Postad 28 April 2003 - 17:13
Hej!
Jag undrade bara lite om Panasonics garanti. Jag har fått en hel del olika
bud och vill nu veta vad som gäller.
Har Panasonic en EU-garanti så att man kan lämna in produkten i sverige även
om den är köpt i tyskland?
Mvh
Johan
Svaret:
Hej,
Det stämmer.
Mvh
Morgan Thornberg
Panasonic Nordic AB
Så nu är det bara att beställa från den billigaste affären inom EU!
Postad 28 April 2003 - 17:14
Skulle ju beställa en AE300 har väntat i 5 dagar för att mitt brev från handelsbanken finans skulle komma tillbaka till dom! Då skulle det inte vara några problem att handla på internet jättelätt!!
VISST.....nu har dom fått mitt brev men vad säger dom då???!
Jo du måste ha ett användarnamn och lösenord också det tar 4 - 5 bankdagar för dig att få det!
TACK efter att jag väntat 5 dagar redan det kunde dom inte nämnt innan???!
Blir så arg, jag frågade flera ggr, då är det bara beställa sen då inget mer.......JA säger dom FYFAN!
Blir väl en lycklig AE300 ägare nångång allfall.
Fråga efter användarnamn och lösenord för er som skall gå genom handelsbanken finans få ett sånt brev med en gång hatar vänta!
Postad 28 April 2003 - 17:32
Postad 28 April 2003 - 17:36
Vart beställde du din projje ifrån?
Postad 28 April 2003 - 17:43
Varför uppger du priset exkl tysk moms och frakt? Det intressanta är ju vad du gav för den i slutändan.
Vart beställde du din projje ifrån?
Ja, det är ju priset som jag gett. Om du inte äger ett företag så kan du lägga på 16% (tysk moms) så får du fram ditt pris...[8)] Frakten är inkluderad i priset som jag angivit.
electronica24.de beställde jag den ifrån.
Postad 28 April 2003 - 17:46
Kanske man skulle ha bett far att investera i en projje, han hade nog behövt en ett par dagar och sen låtit mig få köpa den![
Postad 28 April 2003 - 23:18
Postad 28 April 2003 - 23:40
sa de på electronica24 nåt om de hade den inne
och hur lång leveranstiden skulle vara
Postad 29 April 2003 - 00:41
Du kan alltid maila och fråga via deras formulär på hemsidan de svarar relativt snabbt.[8)]
Postad 29 April 2003 - 16:38
Hello,
The Price to Sent is 33 Euro.
A ero-dead/stuck/hot-pixel garantie have we not.
The AE300 is in stock
Thanxs
Markus Hain
Callcenter-Agent
electronica24 GmbH
---------------------------------
Från Pipro:
Hello Marcus,
I thank you for your interest to our shop.
My english is not very good, so I hope you understand me. :-)
> What is the total price for buying and shipping a Panasonic AE300 to Stockholm,. Sweden? < 2168,- Euro, but you must transfer the money in front to my account.
> I see you take 2099E, but for example electronica24.de takes 1989E.. < I know that, but I can`t make it. 2099,- is my very best price. Sorry!
>Do you have zero-dead/stuck/hot-pixel garantie?< We give the same garantie as Panasonic. But we test all projectors bevor we send it to our customers. If there is only 1 ded pixel we send it back to panasonic.
> If I find a dead/etc-pixel on my AE300 bought from you, how do I get it. repaired/exchanged? Do I send it to you in Germany? < No, the garantie wich panasonic gives is for all european. So you can go to panasonic sweden. But I think 1 dead pixel is enough.
> Do you have one AE300 in stock? < No, it this time I have no in stock. But I will become next week a new supply.
Have a nice Day
Oliver
-------------------------------------
Enligt Panasonics serviceställen i Sthlm har P Sverige ej EU-garanti (konstigt nog)[?][?]
Den här tråden intressant om Pipro:
https://www.minhembi...300&whichpage=2
Postad 29 April 2003 - 16:43
Min fråga till Svenska Panasonic´s kundtjänst för ett antal veckor sedan :
Fråga: Kan jag tolka detta att så länge man bor och har köpt varan inom
EU så kan man välja att få sin vara garanti reparerad i ett annat EU
land (I detta fall, PT-AE300 projektorn inköpt i Tyskland - garanti
reparation utförs i Sverige)
Svar: Det är rätt uppfattat ! Mot uppvisande av köpdokument som visar att garantitid finns kvar
Mvh: S-Dajmern.
Postad 29 April 2003 - 17:18
Ringde igen till handelsbanken idag! Fick prata med en skit skysst kille! Jag frågade igpår om jag kunde få lösenordet på tel men NEJ sa tjejen det kan jag inte ååh sa jag
Idag blev jag utfrågad på det mesta som han visste om mig så han förstod det var jag!
NU är min ae300 beställd hoppas jag blir supernöjd hade en philips hopper xg20 innan den var ganska fin me
Postad 30 April 2003 - 14:07
Jag har lite speciella problem när det gäller placering av projektorn. För att få lagom avstånd till duken (ca 3,5 m), undvika en permanent (WAF-fientlig) installation med en 90 cm pinne från taket etc, funderar jag på att placera projektorn på ett mobilt hyllplan i ett fönster precis bakom (och ovanför) TV-soffan. Vid filmtittning läggs projektorn upp-och-nedvänd på detta hyllplan. Frågan blir då: finns det risk för överhettning? Hyllplanet blir relativt djupt så jag tror att jag kan få ett hyfsat avstånd mellan projektorns utblås och fönstret (som dessutom är svalast i rummet), men hur varm blir egentligen projektorns ovansida? Denna kommer ju att ligga nedåt mot hyllplanet i min setup. Räcker det att ha några gummikuddar som distanser mellan hyllplan och projektor för att få god luftväxling?
En annan fråga: finns det verkligen ingen som kan berätta om och hur RGB via scarten fungerar? Det vore särskilt intressant att få höra något om upplevda skillnader mellan en sådan anslutning av en DVD-spelare jämfört med s-video och komponent.
/Galex
Postad 30 April 2003 - 14:25
/MIXter
Postad 30 April 2003 - 16:53
Nu har jag sluppit allt letande och sånt, köpte min nyss på CRTHome för 20500:-. Ett demoex, körd högst 50h, inga döda pixlar eller liknande. Får den på typ måndag!! [
Bra, då har jag helgen till att fixa duken [8)]
Postad 30 April 2003 - 20:13
Valet står mellan grå eller vit duk.
Orkar projektorn med en grå duk 190x107cm i sparläge?
Eller krävs det full effekt?
Postad 30 April 2003 - 22:24
Det står litt om forskjellene på RGB/SCART og component her:
http://www.xbreporte...x_rgb_scart.php
Postad 01 May 2003 - 00:29
Postad 01 May 2003 - 00:47
Jag ska köpa en euroscreen duk till AE300 på fredag
Jag använder en Euroscreen Greyline 77" 170 cm bred duk till min AE300, kör i sparläge, har kanonbild. Jag skulle inte välja en vit duk om jag vore du.
Postad 01 May 2003 - 12:21
Postad 01 May 2003 - 13:23
Postad 01 May 2003 - 15:55
quote:Originally posted by Whisky
Jag använder en Euroscreen Greyline 77" 170 cm bred duk till min AE300, kör i sparläge, har kanonbild. Jag skulle inte välja en vit duk om jag vore du.
Hur mörklagt har du då, har du mörka eller ljusa väggar?
Postad 01 May 2003 - 16:41
Rai: Din lösning var onekligen både enkel och snygg, men är kanske lite för permanent för att passa mina behov.
/Galex
Postad 01 May 2003 - 16:42
Rai: Din lösning var onekligen både enkel och snygg, men är kanske lite för permanent för att passa mina behov.
/Galex
Postad 01 May 2003 - 18:48
Postad 01 May 2003 - 19:05
Postad 01 May 2003 - 23:02
silver: Jag har vitt tak och mörka gardiner vid sidorna om duken. 60 cm svart ovanför bildytan och svart under.
Väggarna i rummet är förnärvarande gula men ska målas om till en mörkare, "Kaffe med mjölk" har min fru önskat sig... vi får väl se... kålsvart tycker jag är en rätt snygg färg annars.[
Postad 01 May 2003 - 23:27
Postad 01 May 2003 - 23:43
Byter väl kanske till en progressiv dvd framöver me kanske....men verkar som om det skall bli mycket bra bild genom scart med bra kabel! Så vilken kabel gubbar å tjejer?
Ni som redan kör era kablar i era ae300:or vad kör ni?
Postad 01 May 2003 - 23:46
Hmm Whisky. vad menar du? Vilken 4 meters kabel kan jag köpa som get BÄST bild för min på min ae300 som kommer till veckan?? Är inte så insatt i detta rca åsså. FS eller bara RGB....vilken kabel skall jag köpa??? Är snart lite halvbråttom!
FS är fullkopplad och är att föredra om du kopplar den till TV. Då får du även med dig bland annat ljud och startsignal som talar om för TVn att DVDn är påslagen.
En scart-scart RGB alternativt scart-3RCA har enbart ledare för bildsignal och borde vara mindre känslig för störningar.
Jag har själv valt en 8m scart-3RCA
Postad 01 May 2003 - 23:56
quote:Originally posted by werner
quote:Originally posted by Whisky
Hur mörklagt har du då, har du mörka eller ljusa väggar?
Jag har ljusa väggar och använder IKEA:s Tupplur mörkläggningsgardiner. Det blir naturligtvis inte kolsvart eftersom väggarna är ljusa. Men att måla väggarna svarta i vardagsrummet är litet too much.
Postad 02 May 2003 - 00:14
Postad 02 May 2003 - 00:26
I en manual till "utomeuropeisk" AE300 så är det RGB ingång på VGA-porten, på den europeiska versionen även på scart.
Jag är dock inte 100% säker förrän jag har testat det själv.
Vill du vara på den säkra sidan så ta scart-scart RGB.
werner: Väggarna blir inte svarta, min fru som vill ga "kaffe med mjölk" och jag ska försöka hålla ner andelen mjölk!
Postad 02 May 2003 - 00:29
Whisky e denna 5 meter ett bra val då?
http://www.hembiobut...p?pgrpnr=103330
Var det nått sånt?
Ja, den blir nog skitbra!
Postad 02 May 2003 - 00:32
Postad 02 May 2003 - 00:36
(Observera att denna kabel saknar ledare för att skicka information om tex bildformat och när DVD-spelaren stängs av eller slås på. Den kan inte heller skicka något ljud.)
Asså den funkar väl på projektor? Sätter jag på projektor och sen min dvd med denna kabeln så uppfattar väl projektor signalen och visar den på väggen?
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
2
Röda och gröna linjer på AE300
45 filmer
3 bilder
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?