Jag uppar den här gamla tråden till liv igen för jag har just byggt min "Tactile transducer" eller "bass shaker".
Trodde faktiskt inte att det skulle vara så ballt som det är!
Jag är helt gobsmacked av resultatet! Helt f*cking unbelivable vad det är ballt i filmer!
Däremot så får man stänga av den vid vanligt tv tittande, för vissa röster i reklam bla ligger väldigt lågt så man känner av det ibland.
Jag byggde min med ett gammalt MGR 10 tums baselement som jag först skar bort dammkåpan på för att blotta talspolen, på den limmade jag en platkapsyl från en schampo flaska som jag satte en lång m6 skruv igenom med brickor och muttrar på.
Därefter fäste jag denna på en aluplatta med tjocklek 2mm som skruvades fast i korgen som "fjäder". Därefter satte jag dit ett trästag med distanser på aluplattan. Sedan kapade jag bort högtalar konen så den inte ska låta.
Nu sitter den fastskruvad med trästaget i underredet i min soffa, och är kopplad via en gammal sony förstärkare som får sin signal via sub utgången på min reciver.
Bilder kommer senare men jag använde denna länk som jag hittade i den här tråden:
http://www3.bc.sympa...i/Htheater.htmlOm ni har en gammal förstärkare och ett gammal bas element liggandes, vänta inte gör det idag! så ballt är det!..