Spacklade och skall slipas/målas imorgon.
Även lådorna för bioridån är uppsatta och skall göras i ordning.
Inga bilder dock ingen kamera idag.
Sökningen pågår
Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
|
Postad 07 June 2004 - 21:42
Idag har alla spotlådorna blivit klara.
Spacklade och skall slipas/målas imorgon. Även lådorna för bioridån är uppsatta och skall göras i ordning. Inga bilder dock ingen kamera idag. Postad 08 June 2004 - 15:55
Jag läste i bildgalleriet att ni skall bygga hushbox, om ni orkar bygga en av mer avancerad modell så såg jag denna på en tysk sida.
![]() ![]() Underbar bio förresten! //0ri0n^ Postad 08 June 2004 - 17:01
Hej!
Ja den var cool jäkligt tuff =D Vi skall bygga hushbox men har inte så mycket att bygga på imed takhöjden så vi kommer köra en som bygger halvvägs upp på projjen då fläktar och allt som väsnas ligger längs med taket och inluften sugs framifrån så vi håller på att grubla lite. Idag skall damen måla bygget så vänta er lite bilder ikväll =D Postad 09 June 2004 - 03:12
Bas-Björn;
Tackar för tipsen vi har dock idag målat det lila och svart på undersidan för att bryta mot varandra. Idag har det blivit mycket gjort: * Ström till projjen dragits + rör * Rör till spotarna (de sista) dragna * Godis disken är betydligt mer bebyggd med hyllor snart klara samt plexiglas * Målat salongen 2 ggr samt ljuslådorna + detaljer 2 ggr även projfästet * Nydragen 3 fas samt flyttat huvudströmbrytaren Suck 4 på morgonen, tänk om man fick betalt istället för att betala för detta Snart är det Em mums NU totalt 956 bilder så trött som vanligt att jag inte orkar ens skriva om dem det kommer imorgon/idag Alltså 42 nya bilder Tisdag/Onsdag . Mvh Redigerat av The Hulk, 09 June 2004 - 03:24. Postad 09 June 2004 - 07:25
Pling nu är jag vaken igen, dags att dra ner till lokalen igen jäääääsp.
Skall väcka mrKing som ligger på min soffa och läs försöka få med han nu. Weee idag kommer mitt M-audio 140 ljudkort måste ju fåiordning på HTPCn nu innan EM sittningen Wee godmorgon gott folk är på tokfint humör... Mvh Postad 09 June 2004 - 07:30
Godisdisken börjar ta form det skall byggas en ljusramp ovanför i taket med spotar samt sättas en list runt plexiglaset samt hyllor och belysning målas osv..
Det skall även upp en plåt längst ner längs med fötterna som skyddar mot svettiga fötter ![]() Så nu vill jag ha massor av Bounty liggandes i den nya disken snart hoppas det blir snart... BTW: Hahahaha det gick inte så bra att väcka honom just nu, fick en väldigt massa mmmmmmmmm med ett enda försåligt ord: Cola! Hehe jaja bilder kommer innan lunch gott folk.. Mvh Redigerat av The Hulk, 09 June 2004 - 07:40. Postad 09 June 2004 - 07:44
Som jag nämde innan, tråkigt att det blis så mörkt när man fotar men perfekt "live"
Notera den glömda papperstejpen längs golvet kanske skall låta den vara kvar. Nu i dagarna skall projje upp och måste ställas in samt alla stolar skall fixeras också.
Postad 09 June 2004 - 16:57
Har nu imorse gjort en serice lucka för kopllingsdosorna med 3 fas som går in i serverskåpet.
Även byggt hyllor till godisdisken samt lagt på några skivor. Målat de svarta sidopanelerna vid duken samt andra små detaljer. 10 nya bilder Onsdag 9 Juni. Postad 09 June 2004 - 17:32
Åååh. Nu vill jag göra en egen biosaling. Visst ja, kanske inte får för farsan
Postad 09 June 2004 - 17:36
Gör som jag gjorde när jag bodde hemma.
Sälj sängen, häng upp madrasser på väggen kablar lika så, "hitta" ett granit block att ställa cdn/dvdn på osv osv var helt tokig när jag var 16 iallfall skulle testa alla tweaks. På den tiden ,hemsk det låter så var inte hembio så intressant jag då jag tyckte det lät för dåligt. Men det går att göra en diskret snygg bio också så sett Redigerat av The Hulk, 09 June 2004 - 22:22. Postad 09 June 2004 - 17:52
Jag har tweakat en del, ja. Men inte så extremt
Typ har byggt-om-sönder en hemgjord carlssonlåda... Från ett element i toppen till ett på bredsidan (med ett 8"hål där uppe Kan ju säga att jag inte har lådan inkopplad numera Redigerat av Unregistered33410339, 09 June 2004 - 17:53. Postad 10 June 2004 - 06:36
Vad är det för "sidopaneler" ni har målat, inte paneler i akustikbehandlingssyfte väl?
Postad 10 June 2004 - 12:27
Ikaros: Tackar jättemycket skitkul att du diggar bion
Fortsätt snacka så hehe Movie Fanatic: Menar du det svarta eller menar su den välvda panelen som stått med på bågra bilder ? Det svarta framme vid och bakom högtalaren skall kläs med filtmatta likadan som man har till bilstereo, äben under duken skall det på matta. Sedan så ca runt 1 meter upp runt hela bion skall vi bygga en "akustiskt" panle gjord av absorberande samt funkar de som diffusor. Mvh Postad 11 June 2004 - 02:05
Idag har vi:
* Dragit alla bakhögtalarkablar samt alla bildkablar till projjen ( 8 st BNC från SVT) * Vägguttagen klara i bion samt inkopplade * Ståldörren vid ingången är fast skruvad i väggen. * Cement lagd mellan den gamla dörren och den nya. * Golvet till lobbyn är hämtat * Projjen är uppsatt (puh) * Bakre stolsraden är upphöjd 9 cm samt fastskruvad. * Samt massa småstuff gjort idag. Imorgon så skall det börjas ställas in NU totalt 1004 bilder. Idag uppdaterad med 38 bilder. Mvh Postad 11 June 2004 - 03:02 ![]() Nu har M-Audio ljudkortet/försteget samt fjärrkontroll som går via RF till styrning av datorn anlett Mums testa testa.. Redigerat av The Hulk, 11 June 2004 - 05:26. Postad 16 June 2004 - 20:52
Satt precis och kikade runt på hifimagasinet och hittade denna annons http://www.hifimagas...?annonsID=18940
Tyckte grejerna lät precis som det ni har installerat. Är det överblivet ni säljer av eller är det (hemska tanke) någon som dragit sig ur projektet? Eller är det helt enkelt så att jag har helt fel?? Eftersom jag inte skrivit i denna tråd tidigare måste jag bara inflika att det är ett enormt inspierande och fantasieggande projekt ni har! Tänk om jag hade halva erat tålamod och snickariver! Postad 16 June 2004 - 21:17
haha *visslar* Nej då det är inte vårt. Har aldrig sett det förut. =)
Heh jo det är överblivet material som vi försöker avyttra för att få igen några spänn av det bygget kostat oss. Tackar för berömmet alltid kul att höra att man är en inspiration för andra. =) Postad 16 June 2004 - 22:14
Skulle inte ni köra med två stycken projjar? Tänkte eftersom ni nu säljer den ena.
Vart det för jobbigt att ställa in och så? Postad 17 June 2004 - 18:34
Känns som 29000 är lite underpris för den där projjen... Nu har jag iofs inte kollat hur de ligger till i övrigt på begagnatmarknaden men 29000 får man ju bara en duglig LCD-projje för...
Postad 17 June 2004 - 18:51
MadModder: Ja det känns så men tyvärr så har jag inte råd =( pga andra investeringar så jag säljer denna för 25k vid toksnabb affär
Har dessutom en köpare på mitt mitt Rotel 1090 steg samt att jag varit tvungen att sälja mina B&W Nautilus 802 or allt suger Postad 21 June 2004 - 11:22 Va?!?! Why?!?! Postad 21 June 2004 - 11:25
Ja allt i livet kostar
Har ett nytt projekt som tar alla pengar som förhoppningsvis kommer ge utdelning Postad 21 June 2004 - 13:00
Hm, har jag missat det kanske, men vad har ni gjort åt akustiken i rummet???
Postad 21 June 2004 - 13:31
Hejsan!
Ganska mycket faktiskt. Det som är just nu är att imed att det är heldragna mattor, 18 biostolar samt 30-40 cm tjocka väggar med både aksutikplattor i väggar samt gullfiber samt ett lager gips samt ett lager spån så käkar detta väldigt mycket i olika frekvenser. Dessutom så vill vi inte ha ett för dött rum med det finns lite till att göra, det kommer komma 1meter hög vägg runt hela rummet som kommer ha inbyggda dedikerade akusitkplator/diffusorer samt att vi kommer på väl valda platser ha akustikplattor i taket för att bryta 1:a reflexlerna men inte hela taket för det blir för dött och låter tråkigt. Bilder kommer. Sedan har vi en väldigt stor bioduk samt bioridå bara det käkar så slår man ihop allt så blir det väldigt bra. Mvh Redigerat av The Hulk, 21 June 2004 - 13:33. Postad 21 June 2004 - 13:32
Så fort våran server mår bra igen så kommer det fler bilder.
Det kommer dock just nu koncentreras på lobbyn med golvet samt målas osv och det skall även byggas lounge soffor och godisdisken skall bli klar. Mvh Postad 21 June 2004 - 14:06
man blir bra imponerad av erat bygge!!
Postad 21 June 2004 - 14:58 Det är det den är till för ha ball med alla på olika forum Postad 23 June 2004 - 13:49 Så när jag kommer ner till klubben i GBG för att köpa min LCR600 S3 av dig så visar du mig runt sen? Postad 24 June 2004 - 06:27
Grymt! Men varför kan ni inte ha öppet på midsommar dagen för? Vill ju kolla runt lite när man äntligen är lite ledig...
Postad 24 June 2004 - 11:19 Hehe, mjo det är sant. Ha det bra i helgen nu då! Postad 24 June 2004 - 11:49
Jensen: Absolut, fick en flipp drar till Turkiet istället..
Ha det gött med sill och nubbe allihopa Postad 24 June 2004 - 13:11 Haha, kan man kanske kalla en flipp Ha det kul i Turkiet!! Redigerat av Nomad, 24 June 2004 - 13:11. Postad 03 July 2004 - 19:11
Åtminstone så kan ni väl boota om bildservern så att bilderna blir tillgängliga igen
Postad 05 July 2004 - 01:08
Nja det är lite strul, vi måste ta oss till servern allt funka rom ni skriver https istället =)
Dummar sig lite.. Ja det kommer mer bilder, min hårdisk har rasat så ALLA brahembio bilder är borta.. Postad 06 July 2004 - 16:36
Det var ju synd. Inga tankar alls på backup någon gång under hela tiden?
Postad 08 July 2004 - 05:56
Sidan är uppe igen!
Tog mig bara 10 timmar att få till allt som behövdes göras. =) Nu är klockan 7 och det börjar sticka lite i ögonen så nattadags. Nu kan ni i alla fall kika på de gamla bilderna igen. /CJ Postad 11 July 2004 - 15:20
the hulk> jag lider verkligen med dig att du behövde sälja dina b&w... jag älskar mina 804or över nåt annat i anläggningen....
Postad 11 July 2004 - 22:10
joakim123: Jo jag vet bokstavligen ÄLSKAR 804 orna har haft säkert 3 par.
Kommer alltid tillbaka till dessa lovers 1 användare läser detta ämne0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar |
Trendande produkter |