Men tills det hade det varit kanon om ni gjorde recensionerna som trådar tills vi är färdiga med recensions delen. Naturligtvis flyttar vi recensionerna sen

//Jonas
* Officiell Cattylink gruppköp-tråd *
Startad av
Unregistered3e0d82ed
, apr 07 2004 21:37
616 svar till detta ämne
Postad 30 april 2004 - 07:00 ![]() Men tills det hade det varit kanon om ni gjorde recensionerna som trådar tills vi är färdiga med recensions delen. Naturligtvis flyttar vi recensionerna sen ![]() //Jonas Postad 30 april 2004 - 08:13 Låter bra.... ![]() Postad 03 maj 2004 - 12:47 ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Prylarna har hämtats! Han skulle iväg till Bussgods snart ![]() Själv orkar jag inte vänta utan sätter mig i bilen nu: ska hämta min Jolida JD502B! En stor eloge till Rasmus: 24 kartonger a la 540kg är ingen lätt match ![]() //Andrea Postad 03 maj 2004 - 12:58 ![]() Postad 03 maj 2004 - 13:03 Kan inte alla som är med i denna gruppbeställning lägga upp en recension på Hififorum... vore skoj å se hur de reagerar.... ![]() Postad 03 maj 2004 - 13:05 En för hörlurförstärkaren. En för racket. En för cd-spelaren. ![]() Redigerat av Soundtrack, 03 maj 2004 - 13:05. Postad 03 maj 2004 - 13:06 Men det är konstigt att det går att göra massbeställningar av tex tangband, rör, HFLS kit mm .. måste man inte ha en ekonomisk förening för detta också?! ![]() Postad 03 maj 2004 - 13:11 HiFiforum ger mig fortfarande lite dålig smak i munnen! Om det inte vore för att det är det mest besökta och därmed bästa ![]() Har ni sett att flera gruppköpstrådar fortfarande är igång där. Någon har t.o.m. startats efter att Cattylinktråden låstes!! Dom verkar tillämpa sina regler väldigt godtyckligt. Postad 03 maj 2004 - 13:15 Det är något jag har reagerat över också. I reglerna står det att det är okej att ordna ett gruppbeställning. Så vad vi gjorde fel var att inte fråga innan? Och då låser man vår tråd, pff. Nåja.. Snart får vi hem våra prylar! Postad 03 maj 2004 - 13:15 16 personer som gör gruppköp på dryga 100 000:- från Kina är ett problem. Minst 10 men förhoppningsvis 50st som gör gruppköp av HFLS-1kit är inget problem (50*2000:- = 100 000:- så summan blir anselig om det nu skulle bli så vilket knappast är troligt) Rörbeställningen verkar vara ganska anselig den också, inget problem. Grejen med denna Kinaimport är att admin på andra forumet har personliga problem med detta av anledningar de ej vill avslöja. Detta hindrar mig dock inte att ge de seriösa och intresserade HF medlemmarna bildreportagen och recensioner även i framtiden, säkert med många kinaimporter i fokus. Bussgods, brukar vara snabba norr om Stockholm, bor man inte får långt upp kan man ha paketet i morgon annars räkna med 2 dagar. Redigerat av Unregistered1c5b3749, 03 maj 2004 - 13:16. Postad 03 maj 2004 - 13:29 Postad 03 maj 2004 - 13:44 men man kan facktis länka dom som är intresserade på HF hit. och om att lägga ut recensionerna på ett annat forum, vilket hififorum som helst för utom HF. specielt efter hur dom behandlade oss. Postad 03 maj 2004 - 13:45 Postad 03 maj 2004 - 14:02 Oavsett vad man tycker om admins tillämpning av regler så tycker jag det vore synd att undanhålla dessa recensioner från de många människor som regelbundet besöker HF (att börja korslänka mellan forumen är i mitt tycke ingen bra idé, det blri allt för rörigt). Det är ju inte bara admin som tittar på bildreportagen. Dessutom så finns det väl inget som hindrar att man lägger bilder på bägge ställena? Postad 03 maj 2004 - 14:18 ![]() De gjorde bort sig när de helt plötsligt låste och tog bort tråden om gruppköpet där... Speciellt med de argument de hade. Nog om det - ngn som öppnat sitt paket än? Alla paket ska väl inte bussas ut... Redigerat av Matsen, 03 maj 2004 - 14:19. Postad 03 maj 2004 - 14:28 Postad 03 maj 2004 - 14:40 Vad skulle hända om ett paket försvunnit på vägen? Får den stackaren stå för förlusten alldeles själv? Postad 03 maj 2004 - 14:54 ![]() Korsun V6i altså. Efter att ha slitit ett bra tag för att komma in i förpaknigen ( 3 lager wellpap med massa tejp) så står den nu på plats. Grymt välbygd och mycket snygg. Bra och stabila RCA kontakter på baksidan, och väldigt kraftiga högtalar anslutningar. Jag har bara testat den väldigt lite än, men det första jag reagerade på är vilken djup och kontrolerad bas. Enormt med kraft verkar finnas, men endå så spelar den med finnes. Ska testa mera ikväll... Högtalare: Dali Evidence 470 DVD-Spelare: Pioneer 444 ( nästa att uppgraderas ) Postad 03 maj 2004 - 15:03 Postad 03 maj 2004 - 15:16 BILDER! ![]() Postad 03 maj 2004 - 15:19 Postad 03 maj 2004 - 15:21 Tja, för oss tog det väl i princip en månad från beställning inskickad och till dagens leverans. Det är en del födröjning vid ett så stort köp, men det är värt det om man beställer för större belopp och större vikt - då sparar man en hel del. Postad 03 maj 2004 - 15:24 Postad 03 maj 2004 - 16:56 Postad 03 maj 2004 - 16:59 ![]() Men allt har nog gått bra. Postad 03 maj 2004 - 19:12 Postad 03 maj 2004 - 19:17 ![]() ![]() Postad 03 maj 2004 - 20:41 Vi som ska ha sakerna skickat till oss är ju väldigt intresserade hur det gått med detta också! ![]() Postad 03 maj 2004 - 21:27 ![]() Bra jobbat Micke och 250km/h, samt inte minst StefanB/Galtis. Sköna maj välkommen.... /bjarne Postad 03 maj 2004 - 22:05 Detta börjar bli något uttjatat? Även om de gjorde bort sig när de tog bort den där tråden, varför skulle de ta bort trådar där folk recenserar sina saker? I övrigt (inte svar på Matsen's inlägg), HFLS-gruppköpet som startats, till exempel, görs i Sverige. Det är väl för sjutton inte samma sak? Postad 03 maj 2004 - 22:17 Vad är skillnaden om man ser det ur gruppmedlemmarnas perspektiv och inte tar hänsyn till svenska handlare, vilket HF-ägarna ihärdigt bedyrar att de inte gör? Postad 03 maj 2004 - 22:23 Jag tänkte mer på de tidigare från Holland Postad 03 maj 2004 - 22:24 Hur har det gått med våra grejor? Lite info vore trevligt. Eller har du fått ryggskott av alla tunga paket så du inte tar dig fram till datorn? Eller kanske bilen står med pajad fjädring mellan Arlanda och Stockholm? Eller sitter du paralyserad och beundrar dina nya Kinaprylar? Postad 03 maj 2004 - 22:32 Jag sitter faktiskt med ryggskott och beundrar min fina V8! Grymmaste jag sett på länge, spelar dessutom fantastiskt bra redan ur kartongen. Skall vila nu, återkommer med detaljer imorgon men allt har gått bra och har skickats med bussgods i eftermiddags. Postad 03 maj 2004 - 22:43 Nu är jag tillbaka från Stockholm: Rasmus har skickat "rubbet". Jag såg hans Korsun (största modellen) + Xindak FS-01 kablarna + Caiyn cd spelare. Han kopplade ihop alla dessa prylar till sina NHT 2.5i: det lät väldigt bra ![]() En låt är så klart för lite men trots att alla prylar var inte ens varma så har jag aldrigt hört NHT 2.5i högtalare låta så bra. Nu var det en låt med en kvinnlig vocalist, så det handlade mest om mellanregister + diskant + lite mellanbas...korsuns byggkvalitet var det grymmaste jag har sett på länge ![]() Min rörstärkare har också inkopplats men det lyser lite ljusblått i två effektrör och de blir så mycket varmare än de andra så att jag vågar inte spela utan att först frågat ngn expert. Annars låter den väldigt bra: basen är det grymmaste...fattar inte att det är en rörstärkare, helt obegripligt ![]() Dock två minus: ingen bruksanvisning!!! Fel färg: den är i silver, ville ha den i guld! Trodde att den bara fanns i guld så detta är egentligen mitt fel. Ska fråga lite råd angående det "blåa ljusskenet" på hififorum också. Ska även tillägga att Xindak kablarna var de snyggaste högtalarkablar jag sett på länge //Andrea Postad 03 maj 2004 - 23:08 Nu vet jag att min förstärkare är inte bias justerad: ska lämna in den imorgon för detta. Tur att jag stängde av den! Återkommer med recension efter justeringen. ![]() Detta bevisar dock klart en sak: hade den provspelats i 120 timmar med fel bias så hade slutesteget haverarat efter 30 min max. Så det kan aldrig ha provspelats. That's it. Nu är inte detta en stor kostnad men det var minst sagt slarvigt från Cattylink. Annars lät den väldigt bra och jag antar att den kommer att låta bättre efter justeringen. /Andrea Postad 03 maj 2004 - 23:14 Vad är bias-justering?? Redigerat av Unregisteredaa394401, 03 maj 2004 - 23:17. Postad 03 maj 2004 - 23:22 hmm. Coem audio har sagt (när jag frågat dem) att de kommer att vara billigare än cattylink vid ett gruppköp, trots cattylinks rabatter. Men, coem audio skriver ju inte ner värdet på prylarna (likamed, dyrare moms&tull). Det tål att funderas över vid nästa eventuella gruppköp. Redigerat av Soundtrack, 03 maj 2004 - 23:24. Postad 03 maj 2004 - 23:28 aplodon; I gruppköparnas synvinkel är det inte så stor skillnad. Men det var ju köpets storlek de stängde tråden för, det var väl på närmare 100k? Ganska mycket pengar och även om man inte skall räkna med att folk är oärliga så vet man ju aldrig, ellerhur? Postad 03 maj 2004 - 23:28 please provide these information when placing order for the courier delivery 1) telephone number 2) address 3) customs declare value 4) customs declare options: * gift( personal use) ? *Import evaluation sample? *Merchandize? 5) voltage reconfirmation (if different from the country of destination) We recommend declared value = 60% of the actual value for 1) cutting the tax and 2) enough protection covered by insurance provided by courier company Postad 03 maj 2004 - 23:29 Och hur många svenska handlare kan plocka fram en motsvarande beställning direkt från butikshyllorna? 1 användare läser detta ämne0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar |
Trendande produkter |