Det blir alderles utmärkt för min del! Billigare än bussfrakt ändå!
MVH/
Patrik
Sökningen pågår
Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
|
Postad 02 November 2004 - 21:28
Calliasto
Det blir alderles utmärkt för min del! Billigare än bussfrakt ändå! MVH/ Patrik Postad 03 November 2004 - 20:11
Ska bli spännande med alla produkt recentioner sen efter ni testat dom nya leksakerna (det är tvång
Postad 03 November 2004 - 20:15
Självklart är det tvång att skriva en rad. Annars behåller jag grejjerna och recenserar själv
Postad 03 November 2004 - 20:19
"Kinahifi" har verkligen fått ett rejält uppsving här i svedala, kul
Verkar vara robusta maskiner med goda prestanda efter det lilla jag läst från några som importerat. Postad 03 November 2004 - 20:24 Svedala ! se där ....fler "skånepågar" Postad 03 November 2004 - 23:31
När blir nästa gruppköp?!
Finns det några vettiga flerkanalsförstärkare som man kan beställa från coem? Till bra pris dvs. Jag ska försöka knåpa ihop en recension på min V.A.L. e-10 när den kommer. Hur blev det med linköping/mjölby-expressen? Jag kan tänka mig att betala ett par skvättar benis för besväret. Redigerat av Schluug, 03 November 2004 - 23:31. Postad 04 November 2004 - 09:31
Nu är grejerna på Arlanda... nån som vet hur lång tid tullen brukar ta?
Postad 04 November 2004 - 10:00
När jag köpt grejor tidigare har det gått ganska fort. Leverans samma dag eller dagen efter. En gång åkte jag ut till Fedex/Arlanda och hämtade på en fredag, för att slippa vänta över helgen på utleverans Hoppas detta inte är något större problem; "Försändelse tillgänglig för klarering 8:06 AM Försändelseundantag STOCKHOLM-ARLANDA SE Försening p.g.a. myndighet " Postad 04 November 2004 - 10:33 Försening pga myndighet ??? E de förbannade tullen ? Postad 04 November 2004 - 10:41 Ja, det är det nog. Hoppas att dom jobbar på snabbt Såhär står det i den engelska versionen av fedex hemsida: Regulatory agency clearance delay Postad 04 November 2004 - 10:44
Tullen kommer behålla paketen under dagen, flygs sedan vidare till Örebro och utlämning på måndag
Postad 04 November 2004 - 10:55
Kommer det till Örebro flygplats ikväll eller imorgon så åker ja f-n och hämtar det med bil/bilar.
Känns lite hårt att missa 2 obligatoriska föreläsningar nästa vecka Postad 04 November 2004 - 10:56 Känns smått frustrerande att sitta här i Stockholm och veta att grejorna är 30 min bort med bil. Och så måste man vänta till nästa vecka, och köra till Örebro. Det blir en lång helg. Postad 04 November 2004 - 13:05
Pröva att ringa FedEx ifall det går att komma åt paketen redan imorgon.
Postad 04 November 2004 - 13:25
Hallå Henrikn....Hur gör du med bussgods? Skickar du det
imorgon eller väntar du till på Måndag? Detta under förutsättning att du får grejorna imorgon. Nästan bättre, kanske, att du sitter på grejorna till Måndag och skickar det då istället. Om du kan och hinner! Känns bättre att det ligger i dit garage (förutsatt att det är låsbart!) än på någon halvfuktig bussgodsterminal. Tar kanske en extra dag med leveransen...jag bryr mig inte om det men där är nog dom som gör!! Postad 04 November 2004 - 13:36
Japp, har precis pratat med Fedex och paketet hade stannat för att vänta på betalning av tull och moms. Lite konstigt att dom inte ringde mig tycker jag.
Nu är iallafall betalningen gjord (om ett par minuter). Men som det lät på honom så går leveransen med bil/lastbil sista biten och det skulle den göra imorgon så vi får se om jag får ut det innan helgen. Postad 04 November 2004 - 13:58
Du får nog ut det imorgon förutsatt att du hämtar det vid FedEx terminal innan det stänger på kvällen. Helgen kan vara räddad
Postad 04 November 2004 - 17:41
"tråkiga" nyheter...
Fråga mig inte varför, men paketet kommer läggas på en terminal i Stockholm över helgen för att fraktas till Örebro på måndag Vore iofs. kul att hämta det där imorgon med skåpbil, men det går ju på strax under 1500kr... Postad 04 November 2004 - 17:45 Va ?? Postad 04 November 2004 - 18:06
Ja, det verkar ju klyftigt att lägga det där. Jag har då ingen större brådska, så att åka och hämta det med skåpbil är inte nödvändigt tycker jag.
Postad 04 November 2004 - 18:09 Håller med. Jag kan också vänta. Postad 04 November 2004 - 18:40
Då får det bli på måndag.
Henrikn kan du pm:a mig ditt telenr och adress så att vi kan stämma av tid och plats när det är dags. Postad 04 November 2004 - 18:45 Jag antar att Henrik räknade med det i priset....han la väl på nån procent, samt vi fick väl en generell rabatt på 10%....har jag fel så rätta min Henrik Postad 04 November 2004 - 18:55
Där har du faktiskt fel Biofreak. När jag räknade priset så hade jag ingen aning om vilka som ville ha bussgods o.s.v.
Däremot visste jag ju om rabatten, så den är medräknad. Tull och moms blev lite billigare än beräknat, för det var ganska mkt lättare. Jag tänkte använda en del av det till busgods, så kan jag meddela exakta priser inkl. ev. bussgods senare så får dom lägga till lite. Sen är det ju en del som får lite pengar över, er kan jag skicka till i slutet på veckan om det går bra. Postad 04 November 2004 - 19:15 Aha, ok ..... trodde vi hade "bussgods discussionen" så pass tidigt att de blev medräknat, men de var ju fel ser jag nu. No offence.... hade ju ändå inga planer på "pengar tillbaka" Redigerat av biofreak, 04 November 2004 - 19:16. Postad 04 November 2004 - 19:19
Har vi fortfarande bestämt oss för att vara patriotiska om det blir problem för någon ? (sponsra reparationen med nån hundring)
Jag är med på det till 100% Postad 04 November 2004 - 19:31 Jag är på! Postad 04 November 2004 - 19:35
jag med!
hur gär vi, betala i förväg eller hjälpas åt när det uppkommer problem? En annan sak, hur länge skall denna "Garanti" gälla? Postad 04 November 2004 - 19:38 tja, jag tycker kanske ett kvartal.....samt att vi hjälps åt när problem uppstår. Tror att vi kan betala när/om det blir problem....samt om några delar behövs så kanske norman hjälper till ? Postad 04 November 2004 - 20:43
Patriotiska? solidariska menar ni väl? Vi har ju helt klart ett års garanti från coems sida, kostnaden som kan uppkomma är ju därför för frakten (om inte coem tycker vi ska laga grejorna lokalt och skicka räkningen till dem eller nåt). Ska vi ha fraktstöd (tycker jag är ok) tycker jag det måste vara tidsbegränsat till någon-några månader dvs vi tar på oss solidariskt att hjälpa ifall någon köpt något som man kan misstänka varit defekt från början.
Vill man minimera risken för krånglande varor tror jag man ska hålla sig till att beställa "basicteknologiska" prylar, typ kablar, förstärkare - mogen teknik helt enkelt. Det verkar vara störst risk med cd-spelare. Postad 04 November 2004 - 20:58
Eftersom vi faktiskt har 1 års garanti hos Coem, så tycker jag inte att vi ska lägga ner tid på att samla ev. pengar o.s.v.
Dom problem som varit på produkter har Norman löst mkt bra. T.o.m skickat nya komponenter till en cd-spelare och betelat en firma i sverige för att byta dom. Men självklart tycker jag att vi ska ställa upp för varandra _om_ det ändå skulle bli något problem. Redigerat av Unregisteredabb40bc2, 04 November 2004 - 20:59. Postad 04 November 2004 - 20:59 Se där....mer än vad det pratats om tidigare....då så, inga problem.. Postad 04 November 2004 - 21:04
Ja, jag har inte heller trott på det här med garanti, men om Norman sköter det så bra att han skickar nya delar (och eventuellt är en helt ny cd på gång till en som fått problem) så kan man ju faktiskt utnyttja garantin.
Bara att tacka och ta emot, inget jag räknat med Postad 04 November 2004 - 21:04
Nov 4, 2004 7:46 PM
At local FedEx facility STOCKHOLM-ARLANDA SE Innebär detta att de kanske kommer till Örebro imorgon? Redigerat av boniac, 04 November 2004 - 21:11. Postad 04 November 2004 - 21:08
Som hon på fedex sa, så kommer det inte gå till Örebro imorgon utan istället till något lager över helgen. Men hoppas gör man ju
Redigerat av Unregisteredabb40bc2, 04 November 2004 - 21:24. Postad 05 November 2004 - 14:14
Kan tänka mig att det inte handlar om några större summor som blev över vid Tull och Moms-räkningen. Jag skulle inte ha något emot att Henrikn fick behålla dom småslantarna som tack för besväret och jobbet med gruppköpet, håller ni andra med?
Tänkte också höra med er från linköpingsområdet, är det någon som ska hämta hit grejerna så dom kan avhämtas i Linköping (har lite svårt att ta mig ut till Mjölby osv.)? ersätter sjävlklart del av bilpengar. En liten Classic 8b har jag beställt. Mvh Jocke Postad 05 November 2004 - 15:20
om nu callisto kan ta med din till mjölby kan jag ta med den till linköping, men det är som sagt han som avgör!
MVH/ Patrik Postad 05 November 2004 - 15:40
inga problem, det fixar jag självklart
Kan ni skriva vad det är ni ska ha så det inte blir några problem när jag ska hämta grejerna. Postad 05 November 2004 - 16:16
Skriv gärna till mig också om någon annan ska hämta era saker. Så att det inte blir några missförstånd. Via pm alltså
Postad 05 November 2004 - 23:10
Callisto, du kanske kan ta med min lilla hörlursförstärkare (V.A.L e-10) också? Och sedan kanske Molzzaq kan få hit den till Linköping?
Postad 06 November 2004 - 10:44
Hur stort är paketet. Är det ett litet så visst går det bra, har inte så gott om utrymme annars.
Postad 06 November 2004 - 11:28
Det borde inte vara stort. Förstärkaren ser ut så här:
https://www.prisjakt...=24426&pic=.jpg Redigerat av Schluug, 06 November 2004 - 11:29. Postad 06 November 2004 - 13:01
Ok, nu kan jag inte ta fler paket i bmw:n. Är tvungen att ta med mig mina smågrabbar också (2) och baggaget är inte stort i 540:n
De som jag tar paket åt är Molzagg Doktor död Schluug och mig själv. Jag hämtar det på måndag em när jag fått klartecken från Henrikn. Splittar vi bensin så är vi nere på 60 kr/st (24 mil). Sedan får ni höra med Molzagg hur ni ska göra eftersom han hämtar det i Mjölby. Låter det bra Postad 06 November 2004 - 16:12
Okej låter fint detdär. Jag kan nog ta tåget och hämta det i Mjölby annars. Vi kanske kan mötas vid resecentrum, hittar inge vidare.
Postad 07 November 2004 - 13:00
Molzzaq & Callisto: Det låter finemang. Molzzaq tar med classicen från callisto, och sen hämtar jag den av mollzaq... skickar in bensinersättning till Callisto med internetbank tänkte jag.
1 användare läser detta ämne0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar |
Trendande produkter |