* Officiell tråd LG - RZ PY10X *
LG RZ-42PY10
(TV)
|
1
|
(39)
|
Inga priser |
LG RZ-42PY10 eller RZ-42PX12X i valet o kvalet (14 inlägg)
|
20 år sedan |
LG RZ-42PY10 (44 inlägg)
|
21 år sedan |
Inställningar för LG RZ-42PY10X (1 inlägg)
|
21 år sedan |
Postad 12 January 2005 - 02:37
Postad 12 January 2005 - 11:26
Nej svärtan kommer efterhands, idag har jag 4 helt svarta pixlar (skärmen 3v gammal) så jag räknar om ett par år så är nog skrämen helt svart
Jag kan inte fatta att alla tycker LGn är så fantastisk, bra i tester men kass i värkligheten. Svärta! var då någonstans? I standby läge i ett kolsvart rum med slutna ögon kanske. Tacka vet jag Pioneer.
Jag bara önskar att ingen annan får problem med sin LG, för service verkstaden har inte alla årorna i vattnet.
Postad 12 January 2005 - 12:40
varför köpte du den inte med öppet köp???Nej svärtan kommer efterhands, idag har jag 4 helt svarta pixlar (skärmen 3v gammal) så jag räknar om ett par år så är nog skrämen helt svart
Jag kan inte fatta att alla tycker LGn är så fantastisk, bra i tester men kass i värkligheten. Svärta! var då någonstans? I standby läge i ett kolsvart rum med slutna ögon kanske. Tacka vet jag Pioneer.
![]()
Jag bara önskar att ingen annan får problem med sin LG, för service verkstaden har inte alla årorna i vattnet.
Redigerat av thetias, 12 January 2005 - 12:40.
Postad 12 January 2005 - 13:46
Men jag har blivit trevligt bemött och uppringd 2ggr av Skv service i jul/nyår tider som har servicen åt lg.
Skulle få den utbytt på plats, men det verkar som om de har sålt slut på dem så att jag ska byta ut den hos lokala handlaren som jag köpte den ifrån istället.
De har fler hemma som tur är.
Inga problem alls utan exemplariskt!
Lg verkar ha rätt sjysst policy.
Inte ser man en pixel från vanlig tittavstånd om den är paj på nått vis.
Utan nån kan man få och det är godkänt..
Har varit med om värre kan jag säga, hade en AE 300 projje som det va riktigt störande på en gång i tiden...
Postad 12 January 2005 - 14:54
Jag har anmält min på SKV förra måndagen har inte fått något svar överhuvudtaget. Dåligt tycker jagJag fick en Py10 med några ca 1,5cm lysande pixlar i en rad.
Men jag har blivit trevligt bemött och uppringd 2ggr av Skv service i jul/nyår tider som har servicen åt lg.
Skulle få den utbytt på plats, men det verkar som om de har sålt slut på dem så att jag ska byta ut den hos lokala handlaren som jag köpte den ifrån istället.
De har fler hemma som tur är.
Inga problem alls utan exemplariskt!Jag är mycket nöjd, sen så har ju alla tillverkare pixelpolicy som man ska kolla innan köp.
Lg verkar ha rätt sjysst policy.
Inte ser man en pixel från vanlig tittavstånd om den är paj på nått vis.
Utan nån kan man få och det är godkänt..
Har varit med om värre kan jag säga, hade en AE 300 projje som det va riktigt störande på en gång i tiden...
Dave
Postad 12 January 2005 - 19:17
http://rcljud-bild.se/
Nu när du ska ha den utbytt och de har problem med att leverera nya så är det nackdelarna med att beställa plasma som kommer fram tyvärr.
Jag ska åka o byta ut min på fredag eftersom de har kvar fler i butiken.
Samt ville hon på Skv service också veta vart jag köpt den så att de kunde ringa dit och komma överens om återköp samt att jag kan hämta en ny.
Bara att byta för mig.
Postad 12 January 2005 - 19:30
Shit va bra! Då är det bestämt... Blir en PY10x...2 Scart RGB har den.
Euro Scart 3 (AV 1 RGB in/out, AV 2 RGB in/out, AV 3 in)
http://nordic.lge.co...Select a model#
För er som verkar så förvånade övervad jag vill ha fler scart med RGB till så tänkte jag koppla enligt följande...
1 x Komponent = X-Boxen
1 X Scart RGB = Playatation2 (hade hellre sett en till komponent in som min Dell 26" har)
1 x Scart RGB Digitalboxen (comhem)
1 x Scart tyvärr utan RGB = Hårddiskvideon (får ev lägga den i slinga med comhemboxen men innan comhem visar alla kanaler digitalt stöds inte RGB i deras äckliga nät)
DVI = Dator
VGA = Laptop
Redigerat av ktd, 12 January 2005 - 19:32.
Postad 12 January 2005 - 19:37
Verkar så men står inte vilka scart som är RGB:Har PX12x samma anslutningar som PY10x?
PY10x:
http://nordic.lge.co...Select a model#
PX12x:
http://nordic.lge.co...&model=NOTHING#
Redigerat av Viggen, 12 January 2005 - 19:40.
Postad 12 January 2005 - 19:42
Tror det bara stod att det var RGB på AV1 innan, fint med 2 iställetShit va bra! Då är det bestämt... Blir en PY10x...2 Scart RGB har den.
Euro Scart 3 (AV 1 RGB in/out, AV 2 RGB in/out, AV 3 in)
Postad 12 January 2005 - 20:36
Jag är också säker på att det endast stått AV1 tidigare. Dom har kanske uppdaterat produkten och inte bara specen;-) Man kanske skulle ta och prova. Bara att flytta kabeln. Vem blir först?Tror det bara stod att det var RGB på AV1 innan, fint med 2 istället
Postad 12 January 2005 - 21:49
He he när jag gick över till komponent för dvd flyttade jag digitalbox från AV 2 till AV 1 och märkte väl ingen skillnad... man drar sig lite att böka med kablarna när det väl sitter på platsJag är också säker på att det endast stått AV1 tidigare. Dom har kanske uppdaterat produkten och inte bara specen;-) Man kanske skulle ta och prova. Bara att flytta kabeln. Vem blir först?Tror det bara stod att det var RGB på AV1 innan, fint med 2 istället
![]()
Postad 12 January 2005 - 21:55
med DVI till plasman. Tittade på både HDTV matrial (WMV) och DVD.
Då jag hade ganska höga förväntningar på denna "Världens bästa plasma" så blev jag ganska beskviken...
Kollade även in Pioneers 435HDE där "Hitta Nemo" på DVD rullade
Tycker Pioneer'n såg vassar ut med DVD än LG med HD-film
Bilden på LG var blaskig å saknade nyanser, Pioneer'n var mycket fylligare å
kändes trevligare att titta på.
De verkar vara många som tycker bilden på LG'n är sååå bra, särskilt med HD matrial.
Är den överskattad,eller kan den jag såg varit väldigt dåligt inställd?
Jag som var inställd på att köpa LG'n, fast nu vete fn...
Postad 12 January 2005 - 22:25
Du tänkte inte på att prova skärmarna med samma bildkälla?
Postad 12 January 2005 - 22:36
Jag tycker själv LG PY10 ger en bättre bild än vad Pioneer presterar.
När man väl sett det kända kolsyrebruset hos Pioneer vill man aldrig se åt Pioneer igen kan jag lova.
Postad 12 January 2005 - 22:38
Skulle dock vara intressant om någon annan jämfört och kan ge en opartisk beskrivning av skillnader, bra/dåligt osv...
Alla upplever ju iofs bilden olika men ändå.
Den känslan jag fick i butiken var: är de inte bättre än så här?
Kanske många gillar LG'n för de är en uppstickare mot Pioneer och en ganska otippad sådan (om man ser på deras tidigare modeller)
Postad 12 January 2005 - 23:00
Postad 13 January 2005 - 00:49
Jag är iaf inget fan av vare sig Pioneer eller MC...Bara för att det står Pioneer på en produkt så tror folk att det är det bästa man köpa, ungefär som Monster Cables.
Postad 13 January 2005 - 07:24
Eller kanske tvärt om? Har svårt att acceptera en uppstickare som inte har "rätt" varumärke fastlimmatKanske många gillar LG'n för de är en uppstickare mot Pioneer och en ganska otippad sådan (om man ser på deras tidigare modeller)
Postad 13 January 2005 - 08:01
Yepp, många klassar LG som typ fd Goldstar å andra sidan undrar man om de även är konsekventa och kör med t ex Boss kalsonger... knappast förmodligen DressmanEller kanske tvärt om? Har svårt att acceptera en uppstickare som inte har "rätt" varumärke fastlimmat
Redigerat av Viggen, 20 January 2005 - 20:31.
Postad 13 January 2005 - 10:04
BTW någon här som har provat köra 1080i via DVi från en PC?
Hur jag än försöker att trigga 1080i från min PC med ett Nvidia grafikkort så lyckas jag inte, 720p fungerar men det går troll i mina försök med 1080i.
Redigerat av Coca, 13 January 2005 - 10:24.
Postad 13 January 2005 - 10:33
Har blandat hejvilt bland märkerna på annan teknisk utrustning i hemmet(bla LG)
Om man bortser från märket och priset på dessa plasmor, kan LGn (rätt inställd då vill säga) verkligen mäta sig med Pioneern både kvalitetsmässigt å bildmässigt?
Postad 13 January 2005 - 10:47
Helt rätt approach!Själv struntar jag i vilket märke plasman har, jag vill ha mest kvalite/upplevelse för pengarna, göra ett klockrent köp helt enkelt(vilket inte är lätt när de gäller plasma
.
Har blandat hejvilt bland märkerna på annan teknisk utrustning i hemmet(bla LG)
Om man bortser från märket och priset på dessa plasmor, kan LGn (rätt inställd då vill säga) verkligen mäta sig med Pioneern både kvalitetsmässigt å bildmässigt?
Optomas intryck:
Bara för att det står Pioneer på en produkt så tror folk att det är det bästa man köpa, ungefär som Monster Cables.
När man väl sett det kända kolsyrebruset hos Pioneer vill man aldrig se åt Pioneer igen kan jag lova.![]()
Redigerat av Viggen, 13 January 2005 - 11:20.
Postad 13 January 2005 - 12:39
vad Optoma snackar om ska man ta med en nypa salt grabbarOptomas intryck:
Bara för att det står Pioneer på en produkt så tror folk att det är det bästa man köpa, ungefär som Monster Cables.
När man väl sett det kända kolsyrebruset hos Pioneer vill man aldrig se åt Pioneer igen kan jag lova.![]()
alltså..tro inte på vad folk skriver i forumet utan gå UT och jämför plasma skärmar själva!!
vissa skriver här bara för att få uppmärksamhet inget annat...tyvärr
enbart ett tips
Postad 13 January 2005 - 13:03
Postad 13 January 2005 - 13:16
Tar tillbaka lite av min galla jag spydde på SKV innan, jag kanske kan häva mitt köp nu om jag har tur.
*hoppas*
Redigerat av lando, 13 January 2005 - 15:14.
Postad 13 January 2005 - 16:56
Hade tänkt att införskaffa en PY10:a om några veckor..
nån som har tips om billigt väggfäste som passar??
orginal e ju svindyrt o självklart vill man ha den på väggen
Postad 13 January 2005 - 20:07
Kolla denna tråden om väggfästen till plasma:Hej..
Hade tänkt att införskaffa en PY10:a om några veckor..
nån som har tips om billigt väggfäste som passar??
orginal e ju svindyrt o självklart vill man ha den på väggen
https://www.minhembi...showtopic=82765
Redigerat av Viggen, 14 January 2005 - 11:09.
Postad 13 January 2005 - 20:12
Jag kör med BigScreen's inställningar:Någon som har några bra inställningar på PY10:an
- XD Engine On
- Vitbalans User. Här tonade vi ned grönsticket till obefintlighet genom att ändra till: R: 0, G: -15 och B: +10.
- Fleshtone är ytterligare ett val i fyra steg för att ändra hudtoner. Skillnaderna är dock så subtila så de knappt syns, men vi valde läge 1 i alla fall.
- DVD-bilden via interlace komponent (YCbCr)
De värden vi fann optimala var: Contrast 100, Brightness 55, Color 45 och Sharpness 50. Bildbetyg: 4+
- DVD-bilden via progressiv komponent (YPbPr)
De värden vi fann optimala här blev: Contrast 100, Brightness 60, Color 45 och Sharpness 60. Bildbetyg: 5-
- DVD-bilden via SCART (RGB)
Värden här blev hur som helst: Contrast 100, Brightness 63, Color 45 och Sharpness 60. Bildbetyg: 4
- DVD-bilden via DVI
Värden för bästa DVI-bild blev: Contrast 85 (mer överslagskänslig här än vid analoga bilder), Brightness 51, Color 45 och Sharpness 58. Bildbetyg: 5
http://www.bigscreen...G_RZ42PY10x.htm
Postad 13 January 2005 - 20:21
Postad 14 January 2005 - 15:20
Gar det inte att få TV:n att autosvitcha när man slår i gång en DVD:n med DVI,
hatar att behöva hatta mig fram till rätt ingång varje gång!
Tycker fortfarande att fjärren är trög, text-tv t ex. 6 vänta 0 vänta 1. Irriterande!!!
Postad 14 January 2005 - 15:31
Du bläddrar mellan sidorna med "SWAP".
Ändra värde med pilarna!"
En tråd om just servicemenyn på py10x/px12x:
https://www.minhembi...showtopic=82790
Redigerat av Viggen, 14 January 2005 - 15:33.
Postad 14 January 2005 - 22:14
Är det nån som vet hur LG ställer sig till pixelfel? En del har utbyte vid 1 medans många tyvärr tillåter upp till 6 trasiga pixlar.
Nån som har erfarenheter av TechniStore? Inte nog med att dom är billigast man kan hämta själv men man vill ju att dom ska vara bra oxå...
Postad 14 January 2005 - 22:52
På deras hemsida står det två nu. Det gjorde det inte förut...Tyvärr måste jag göra er besvikna, endast AV1 stöder RGB.
Jag har hört att dom uppdaterat skärmarna bla. har alla (dom nyare) 5000:1 osv...
Kan det inte vara så att dom slängt in stöd för RGB på AV2 oxå?
Postad 14 January 2005 - 22:56
Kontrast-ration har alltid varit 5000:1 för PY10x! Det är PX12x har fått sin upptweakad från 3000 till 5000:1!På deras hemsida står det två nu. Det gjorde det inte förut...Tyvärr måste jag göra er besvikna, endast AV1 stöder RGB.
Jag har hört att dom uppdaterat skärmarna bla. har alla (dom nyare) 5000:1 osv...
Kan det inte vara så att dom slängt in stöd för RGB på AV2 oxå?
Postad 14 January 2005 - 23:41
Jag köpte min PY10x hos Technistore och det hela fungerade mycket bra. Kan inte säga något annat än att jag är mycket nöjd med deras service.Nån som har erfarenheter av TechniStore? Inte nog med att dom är billigast man kan hämta själv men man vill ju att dom ska vara bra oxå...
Postad 15 January 2005 - 12:27
Annars tycker jag LG är grym, hade en Sony KLV42M1s tidigare som gick sönder så jag fick byta "upp" mig till en LG py10x.
Postad 15 January 2005 - 13:38
Postad 15 January 2005 - 13:46
Jo jag vet men kan det inte vara så att när dom ändå hottade upp plasmorna så kanske dom slängde n stöd för en till RGB i PY10an eller?Kontrast-ration har alltid varit 5000:1 för PY10x! Det är PX12x har fått sin upptweakad från 3000 till 5000:1!
Postad 15 January 2005 - 15:03
Beställde själv mig px12x från Technistore och maken till trevlig och snabb kundtjänst (Jeanette) har jag sällan varit med om! Hon var mycket tillmötesgående och ringde tex mig idag, lördag, för att ge mig kollinummret på plasman som de skickade till mig igår! Det kallar jag service, så jag rekomenderar dem varmt och kommer förmodligen att handla mer av dem i framtiden också!Nån som har erfarenheter av TechniStore? Inte nog med att dom är billigast man kan hämta själv men man vill ju att dom ska vara bra oxå...
Postad 16 January 2005 - 00:28
Postad 16 January 2005 - 00:35
Postad 16 January 2005 - 00:43
Postad 16 January 2005 - 02:48
Jag har nu hämtat min nya Py10.
Den "gamla" hade pixelfel.
Anmälde det då via internet till skv service (DOA)och de ringde upp mig 2ggr under jul/nyår.
Först för att höra om jag kunde vänta tills efter nyår o sen efter det berätta att jag va tvungen att göra ett återköp och byta ut den mot en ny på affären jag köpte ifrån.
Allt har fungerat mycket bra och jag har bytt ut den trasiga mot en ny som är helt ok.
Tur att man köpt från lokala handlaren
Om jag hade köpt den från internet och i nån annan stad tex så hade det inte varit så kul att skicka den via posten och vara utan tills "internetfirman" antingen haft hemma en py10 eller väntat på att få hem.
Då kunde man ju suttit i soffan o väntat bra länge om det skulle jäklas med leveranser och att de är slutsålda mm
Mitt tips är att man inte ska stirra sig blind på priser på nätet utan ska kolla med sin lokala handlare också och höra efter vad man kan få för priser.
Givetvis ska man kolla upp vad de ligger i för ca pris innan man går in i affären också så man inte blir helt lurad i värsta fall.
Sen så ska man köpa mer grejer så är det fördelaktigt om man då kommer tillbaka och handlar i samma affär.
Postad 16 January 2005 - 05:08
Jag är mycket nöjd med priset och nu bara väntar....väntar....väntar...väntar jag.
Ursäkta att jag skriver om PX12:an i PY10:ans tråd föresten.
Postad 16 January 2005 - 08:24
Lätt att glömma bort i en prisjämförelse näthandel vs trad. handlare. Fästen, kablage och annat smått o gått brukar oftast ingå när man shoppar lokalt. Säg den nätshop där detta ingårInkl. väggfäste såklart.
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
1
LG RZ-42PY10 eller RZ-42PX12X i valet o kvalet
5 bilder
95 filmer
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?