Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Ris och ros om Hi-Fi Klubben

425 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 26 september 2007 - 15:26

cage85
  • cage85
  • Wannabe

• 15 inlägg
  • 0

Varför påstår ni (Hi-Fi klubben) att Denon 1940 & 1930 är tekniskt lika när Denons brittiska hemsida påstår att det finns skillnader mellan modellerna? Är det olika modeller i UK och Sverige?

se nedanstående tråd för närmare detaljer:

https://www.minhembi...howtopic=161017

Varför har ni inte lagt upp 1940 & 1740 på er hemsida ännu? Ni har ju haft dem i lager mer än en vecka nu. Är det bara för att kunna sälja kvarstående 1930 & 1730 till så högt pris som möjligt?

<{POST_SNAPBACK}>

Det påstås ingenstans vad jag ser. Om du väljer att jämföra produkterna på hemsidan så ser du att 1940:n har en uppdaterad bild-DAC, en uppdaterad ljud-DAC och stöd för fler bildformat.

Produkter läggs inte upp på hemsidan förän de finns i goda mängder på huvudlagret. Om de fanns på huvudlagret när du skrev detta var det antagligen bara ett litet antal, antagligen i testsyfte.

1930:n säljs inte till så högt pris som möjligt, utan den säljs parallelt med 1940:n till normalpris. Under katalogreleasen fanns ett erbjudande på 1930:n för 2698kr.

Postad 05 oktober 2007 - 19:21

el_zicko
  • el_zicko
  • Användare

• 232 inlägg
  • 0
Efter att ha plöjt igenom tråden känner jga att jag måste få ge ros till butiken i Kristianstad. Jag har i princip köpt alla mina produkter därifrån utan min TV. Har aldrig varit några problem att få demo på grejorna och hemlån har gått väldigt smidigt. Dock hände det en gång att det blev ett missförstånd mellan mig/frun och säljaren angående en som butiken uppfattade som en retur och mitt bud (frun) menade var ett byte till annan vara. Men det löste sig snabbt dagen efter. Ola och Lars-Inge är väldigt kunniga även om jag personligen föredrar Lars-Inges lite torra humor framför Olas "hurtighet".

De är väldigt kunniga och man kan nästan fråga om allt inom deras område och förvänta sig ett svar. Jag har tex ett problem med missljud från min vinylspelare och de har verkligen varit hjälpsamma i felsökningen. Nästa steg i detta är att ta in spelaren så de kan se över motorn mm......

Ps Lars-Inge är en perfekt kopia av Eric Clapton och jag tror han jobbat i Lundbutiken tidigare......Ds

Postad 05 oktober 2007 - 20:20

pear
  • pear
  • Forumräv

• 506 inlägg
  • 0

Varför påstår ni (Hi-Fi klubben) att Denon 1940 & 1930 är tekniskt lika när Denons brittiska hemsida påstår att det finns skillnader mellan modellerna? Är det olika modeller i UK och Sverige?

se nedanstående tråd för närmare detaljer:

https://www.minhembi...howtopic=161017

Varför har ni inte lagt upp 1940 & 1740 på er hemsida ännu? Ni har ju haft dem i lager mer än en vecka nu. Är det bara för att kunna sälja kvarstående 1930 & 1730 till så högt pris som möjligt?

<{POST_SNAPBACK}>

Det påstås ingenstans vad jag ser. Om du väljer att jämföra produkterna på hemsidan så ser du att 1940:n har en uppdaterad bild-DAC, en uppdaterad ljud-DAC och stöd för fler bildformat.

Produkter läggs inte upp på hemsidan förän de finns i goda mängder på huvudlagret. Om de fanns på huvudlagret när du skrev detta var det antagligen bara ett litet antal, antagligen i testsyfte.

1930:n säljs inte till så högt pris som möjligt, utan den säljs parallelt med 1940:n till normalpris. Under katalogreleasen fanns ett erbjudande på 1930:n för 2698kr.

<{POST_SNAPBACK}>

Om du läser i tråden jag hänvisade till ser du att Hi-Fi-klubben både muntligt i butik samt via mail påstått att 1930 & 1940 var tekninskt lika. Det skulle bara vara designen som skulle skilja. Hi-Fi-klubben har flera gånger lagt upp Denon prokter på hemsidan innan de haar funnits för leverens. Då är det underligt att när klubben verkligen fått en ny produkt och haft den i lager mer än två veckor inte lägger upp den på hemsidan.

Vem är du? På ditt inlägg verkar det som du arbetar inom Hi-Fi-klubben. Då borde det framgå av din signatur ( se forumets regler § 4.3).

Postad 03 november 2007 - 13:31

thomas79
  • thomas79
  • Beroende

• 1 423 inlägg
  • 0
Hej, var iväg till Västerås för att uppdatera bildchippet i min 2930. Pratade med Sami på torsdagen och han sade att det var bara att komma in till Västerås så skulle de titta på spelaren och skicka iväg den till Danmark. Jag skulle även få låna en spelare medans uppdateringen utfördes. Kom dit till Hifiklubben och fick prata med en annan (inte Sami) och vi började snacka om att jag hade problem med spelaren. Inte ett ord yppade han om uppdateringen i Danmark. Helst av ville han pröva min spelare i butiken i två dagar. Han ville absolut inte skicka spelaren till Danmark för det här problemet sade han löste sig om man stängde av dvd:n och satte igång den igen. Är det meningen att man ska stänga av och sätta igång dvd varje gång man ser en persienneffekt frågade jag? Inget svar.

Sedan så sa jag okej kolla på dvd spelaren i två dagar då sa jag. Vad får jag för låne spelare frågade jag? Ingen svarade han så jobbar inte vi på hifiklubben, vi har ingen möjlighet att hålla på så. Du kan lika bra ha din spelare hemma och testa själv sade han. Då försökte jag vara lite smart och sade att jag kunde köpa en 1740 som jag skulle kunna ha medans uppdateringen pågick som jag sedan skulle lämna tillbaka när uppdateringen var klar. Han skrattade och sade vi har ingen bytesrätt här på hifiklubben. Så kan du inte göra sade han.

När jag kom hem ringde jag till Uppsala butiken och pratade med de om 2930 uppdateringen och de höll med om att spelaren skulle skickas till Danmark för uppdatering eftersom det var den första generationen spelare. Bytesrätt har de också, inga problem.

Så usch och fy Hifiklubben Västerås. Jag kommer aldrig att sätta min fot där i er butik något mer. Stort plus till Uppsala, så ska en butik vara.

Postad 11 januari 2008 - 17:22

Installera
  • Installera
  • Lärjunge

• 475 inlägg
  • 0
Låter inte som man brukar bli mottagen i Västerås-butiken. Tråkigt för dig. Jag tycker att du ska ge det en chans till och gå och prata med Sami om vad som hände och be Sami ta upp det med killen som bemötte dig.

Postad 13 januari 2008 - 09:19

Zeatrix
  • Zeatrix
  • Användare

• 179 inlägg
  • 0
Jag har två mindre goda erfarenheter av HiFi-butiken:

Jag har varit sugen på en Sony RDR-HXD870 hårddiskinspelare ett tag. Först var jag in och bad att få titta på en sådan på Sveavägen. Killen jag och min sambo pratade med verkade nyvaken vid 13 och kunde nästan ingenting om spelaren. Han var flera gånger tvungen att fråga andra medarbetare om svar. Dessutom var det att se hur den fungerar som vi var intresserade av, men det visade han aldrig, bara hur den såg ut, trots att den var inkopplad. Bilder finns på nätet.

Hur som helst bestämde vi oss för en sådan en månad senare och tänkte svänga förbi sveavägsbutiken efter att vi varit på Yasuragi och vi sällan har bilen till stan. Men spelaren var slut i nätbutiken så jag misstänkte att den även var det i butik så vi tänkte ringa och fråga om den fanns inne innan vi svängde förbi, är ju lite krångligare att köra genom stan än runt den.

Vi försökte ringa 5-6 gånger i bilen på vägen mot stan under ca 30 min utan att någon svarade alls. Vi bestämde oss för att stanna iaf för att se om den fanns inne. Det gjorde den tyvärr inte. Dessutom när vi var där i butiken så hörde vi telefonen ringa flera gånger och trots att det stod personal där svarade ingen :mellow: varför ha telefon om ingen svarar?

Vi fick dessutom veta att spelaren skulle komma in i slutet på januari (detta var i början) så vi beställde spelaren från annat ställe för en hundring mer för de kunde leverera 2 veckor snabbare.

Postad 16 januari 2008 - 12:05

Thermal
  • Thermal
  • Amatör

• 64 inlägg
  • 0
Är just nu inte så imponerad av HI-FI Klubben i Linköping. Jag skulle köpa en inspelningsbar dvd spelare med inbyggd digital-tv mottagare åt min far. Såg en Sony på hemsidan till bra pris så jag gick ner till butiken, den var tyvärr slutsåld så jag frågade om det fanns nåt annat inne, hade ett svagt minne av en Samsung på hemsidan. Jodå, den fanns det en av hemma.

Kanon, den tar jag! Dubbelkollade ytterligare en gång med säljaren att det satt en digital mottagare i, jovisst fanns det en sån i! När kartongen kommer fram är den uppbruten, men det var bara för att den hade tagits upp för en tidigare spekulant ville se hur den såg ut. Inga problem sa jag, betalade och gick hem.
När jag jag börjar dra igång allt får jag ingen bild! Får hålla på ett bra tag innan jag kommer fram till att progressiv scan är aktiverat! Noterar även att klockan är inställd, kanaler inställda mm, den har ju uppenbarligen varit såld!

Men det absolut värsta är inte FAN sitter det en digital mottagare i, bara en analog! Säljaren har stått och ljugit mig rätt upp i ansiktet, dels om att den var begagnad dels om konfigurationen. Men felet är väl delvis mitt, jag var ju dum nog att lita på en försäljare. Nästa inköp blir på en av storladorna där man räknar med att bli blåst och därmed är mer på sin vakt.

Lite positivt dock, han var trevlig och det var inget krångel att få tillbaks pengarna öht. Naturligtvis med det vanliga ursäktandet men det kostar ju inget jämfört med den tid jag fick läggqa ner på allt.

En sak är säker, mitt planerade högtalarköp för ca 20-25 papp får nog gå till Lefflers istället. Inte en pinal till från HIFI-klubben

Postad 23 januari 2008 - 22:51

cage85
  • cage85
  • Wannabe

• 15 inlägg
  • 0

Om du läser i tråden jag hänvisade till ser du att Hi-Fi-klubben både muntligt i butik samt via mail påstått att 1930 & 1940 var tekninskt lika. Det skulle bara vara designen som skulle skilja. Hi-Fi-klubben har flera gånger lagt upp Denon prokter på hemsidan innan de haar funnits för leverens. Då är det underligt att när klubben verkligen fått en ny produkt och haft den i lager mer än två veckor inte lägger upp den på hemsidan.

Vem är du? På ditt inlägg verkar det som du arbetar inom Hi-Fi-klubben. Då borde det framgå av din signatur ( se forumets regler § 4.3).

Okej, jag antog att du utgick från HFK:s hemsida. Jag har ingen aning varför de har påståt att 1930 och 1940 är teknisk lika när så inte är fallet.

Jag vet att webbutiken inte lägger upp produkter som de inte kan säkra leveransen på. De lägger upp produkterna när de vet att produkten finns eller snart kommer att finnas i lager. Det har dock säkert skett undantag, då en leverans inte har dykt upp när den skulle eller liknande. Vid sådana tillfällen kanske de inte plockar ner produkten från hemsidan, för de vill att kunden ska veta att den kommer att finnas tillgänglig i framtiden och bara är tillfälligt slut. Jag har dock fullt förstående för att det kan vara frustrerande för konsumenten.

Jo, jag är säljare på HFK i Linköping. Har försökt ändra signaturen vid ett flertal tillfällen med får alltid meddelandet "din signatur är för lång", oavsett hur kort den är.

Postad 23 januari 2008 - 23:02

cage85
  • cage85
  • Wannabe

• 15 inlägg
  • 0

Är just nu inte så imponerad av HI-FI Klubben i Linköping. Jag skulle köpa en inspelningsbar dvd spelare med inbyggd digital-tv mottagare åt min far. Såg en Sony på hemsidan till bra pris så jag gick ner till butiken, den var tyvärr slutsåld så jag frågade om det fanns nåt annat inne, hade ett svagt minne av en Samsung på hemsidan. Jodå, den fanns det en av hemma.

Kanon, den tar jag! Dubbelkollade ytterligare en gång med säljaren att det satt en digital mottagare i, jovisst fanns det en sån i! När kartongen kommer fram är den uppbruten, men det var bara för att den hade tagits upp för en tidigare spekulant ville se hur den såg ut. Inga problem sa jag, betalade och gick hem.
När jag jag börjar dra igång allt får jag ingen bild! Får hålla på ett bra tag innan jag kommer fram till att progressiv scan är aktiverat! Noterar även att klockan är inställd, kanaler inställda mm, den har ju uppenbarligen varit såld!

Men det absolut värsta är inte FAN sitter det en digital mottagare i, bara en analog! Säljaren har stått och ljugit mig rätt upp i ansiktet, dels om att den var begagnad dels om konfigurationen. Men felet är väl delvis mitt, jag var ju dum nog att lita på en försäljare. Nästa inköp blir på en av storladorna där man räknar med att bli blåst och därmed är mer på sin vakt.

Lite positivt dock, han var trevlig och det var inget krångel att få tillbaks pengarna öht. Naturligtvis med det vanliga ursäktandet men det kostar ju inget jämfört med den tid jag fick läggqa ner på allt.

En sak är säker, mitt planerade högtalarköp för ca 20-25 papp får nog gå till Lefflers istället. Inte en pinal till från HIFI-klubben

Jo, jag minns när du kom in (det var inte jag som tog emot dig, men jag var i närheten). Det är en tråkig situation du har råkat ut för och vi beklagar naturligtvis detta. Jag vet inte varför säljaren i fråga sade att det finns en digitalmottagare i 753:an, då han vet att det inte finns det -- han måste helt enkelt haft tänkt fel eller blandat ihop det. Jag kan i vilket fall garantera att han inte försökte lura dig, för vi gör allt för att undvika sådana här situationer.

Detta är inte en bortförklaring, vi vet naturligtvis att vi har gjort fel, så enkelt är det. Vi gör gärna något för att gottgöra detta. Om du ändrar dig så är du välkommen in till oss när det är dags för högtalarinköp så ska vi se vad vi kan fixa!

Postad 25 januari 2008 - 15:48

BountyTuff
  • BountyTuff
  • Rookie

• 4 inlägg
  • 0
Jag måste säga att jag bara har goda erfarenheter av HFK!

Jag har hittat en kille på Sveavägen som heter Erik som jag är galet nöjd med! Han tar sig alltid tid att lyssna på vad man är ute efter och sen visar han saker i linje med det. Han ger jävligt bra demos också. När man kommer dit så är allt uppställt snyggt och prydligt och med alternativ så det går att jämföra. Det känns inte som om man får nåt skitsnack från honom och skulle han inte kunna svaret på en fråga så tar han reda på det, något som jag tycker e sjukt bra istället för att man får ett BS svar. :-D

För er som kan ta er till Sveavägen så försök få hjälp av Erik.

//BT

Postad 29 januari 2008 - 10:14

Unregistered8486563b
  • Unregistered8486563b
  • Användare

• 141 inlägg
  • 0
Är helnöjd med servicen på HFK i Linköping!
Trevliga säljare som jag anser ha god koll på det de säljer!

Senaste inköpet jag gjorde var mina Dali concept 6, och tror t o m att det var cage85 här ovan som jag köpte dem av!
Så vid nästa uppgradering av förstärkare alt. dvd kommer med största sannolikhet bli på HFK!

Postad 29 januari 2008 - 10:59

Folköl dunka-dunka
  • Folköl dunka-dunka
  • Amatör

• 85 inlägg
  • 0
Kristianstad, mest Lars-Inge

+ tålmodigt, torrt, sakligt
- Tror mig inte när jag påtalar brist ("har aldrig varit med om x")
- Minns mig inte en vecka senare, ointresserade av om el. hur hur vissa problem löste sig; (ändrat sig till "x förekommer ju ibland", glömsk om tidigare attityd).

Framför allt avsaknaden av ansats till intresse gör mig obenägen att återkomma efter de hittillsa inköpen. Personlig service är inte mycket värd för mig i denna skepnad. Jag kanske ser för fattig ut.

I Stockholm: undrar om det går att få provlyssna en förstärkare, lite blygt. Får ett par lurar i handen. Detta var ett bra tag sedan.

Postad 29 januari 2008 - 11:08

PsychoCheF
  • PsychoCheF
  • Beroende

• 1 353 inlägg
  • 0
Jag avskyr HFK butikerna i göteborg. Sällan träffat så ointresserade säljare, dålig produktkunskap etc.
Detta har jag stött på inte bara en gång utan konsekvent varje gång jag har besökt nån av deras butiker vilket har fått mig att besluta att jag inte ens vill köpa batterier till en fjärrkontroll hos dem.
Dessutom gillar jag inte riktigt deras inte deras koncept att ha ensamrätt på vissa fabrikat, det blir aldrig bra för konsumenten.

Postad 29 januari 2008 - 11:46

sollerön
  • sollerön
  • Veteran

• 1 644 inlägg
  • 0
Hej,en sak som jag retat mig på med hifiklubben är deras impedansangivelse på deras cerwin vega högtalare,Det står så här bak på dom,compability wiv recivers 8 ohm or less. ungefär översatt,passar förstärkare på 8 ohm eller mindre.Men dom anger impedansen till 8 ohm rätt ock slätt.Tagit isär ett par cv-v15f som var märkta på detta sätt,alla elementen i lådan var på 4 ohm ock hela högtalaren hade en dc-recistans på 3,6 ohm.Så dom var i alla fall en ren 4 ohms högtalare.Ringt dit flera ggr ock påtalat detta men dom verkar ju inte fatta va man pratar om.Vet inte hur det är med deras nya modeller men ger mig fn på att det är samma sak med dom(impedansen bak på dom är då märkta på detta underliga sätt).tycker att man har rätt att få reda på impedansen när man köper ett par högtalare.mvh

Redigerat av sollerön, 30 januari 2008 - 14:23.

Postad 29 januari 2008 - 21:58

Assman
  • Assman
  • Forumräv

• 531 inlägg
  • 0
Väntar fortfarande på mina biobiljetter jag blev lovad, men det var ju ett bra tag sedan, men det var en fin tanke av chefen i alla fall!

Tack tack:)

Postad 30 januari 2008 - 10:12

Hi-Fi klubben
  • Hi-Fi klubben
  • Företag

• 18 inlägg
  • 0
Hej!

Det var så klart meningen att du skulle få de biljetter jag lovade dig. Maila mig din adress så skall jag se till att det fungerar denna gång.

[email protected]

Och jag vill uppmana alla som vill maila mig direkt om ni har problem eller synpukter på Hi-Fi Klubben. Alla är välkomna.

Hälsningar

Patrik Fernqvist
Sverigechef Hi-Fi Klubben

Redigerat av Hi-Fi klubben, 30 januari 2008 - 10:13.

Postad 30 januari 2008 - 13:37

Explorer45
  • Explorer45
  • Guru

• 4 558 inlägg
  • 0
Jag ställer mig till de som stödjer Hi-Fi Klubben. Upptäckte klubben för ca ett år sen då man kom in seriöst på "riktiga högtalare" (var då 17 år). Innan hade det varit mycket sport och annat som har tagit upp mycket stor del av mitt liv. Jag terroriserade Klubben på Kungsgatan i göteborg i ca ett halvår (hade siktat in mig på ett par CLS-12:or som man inte hade råd med för tillfället). Jag vet inte hur många gånger jag var inne och bad om en demo. Inte en enda gång blev jag bemött av annat än entusiasm och välvilja. Då skall det även tas i beräkning att jag inte ens var en stor kund (skulle lägga ca 15 000:- på första riktiga stereon). Det är nästan så att jag har Hi-Fi Klubben att tacka för mitt brinnande teknik intresse idag. För det första så känner inte jag att Hi-Fi Klubben ligger speciellt mycket över normala priser på deras monopol varor (att jämföra med USA är ren idioti..). Om ni snackar pris/prestanda då ska vi inte ens nämna B&O som är rent löjligt.. Har hört många av klubbens högtalare som spelar bra mycket bättre än annat i samma prisklass. Sen kan jag hålla med om att det är lite synd med att man måste köpa varor på öppet köp för att kunna få testa hemma. Dock så är jag villig att betala lite extra för den kanon servicen jag har fått från båda butikerna i götet!

cage85, när jag frågade på klubben om skillnader på 1930 och 1940 så fick jag svaret att det enda som skiljer är utseende och att scart delen skulle vara förbättrad. Försäljaren sa till och med själv att han hade köpt 1930 själv (den var på rea då 1940 hade kommit ut). Stämmer inte detta?

Postad 30 januari 2008 - 14:25

sollerön
  • sollerön
  • Veteran

• 1 644 inlägg
  • 0
Hej,patrik fernqvist på hifiklubben verkar va en handlingens man.han har kollat upp cerwin vega högtalarna jag skrev om i ett tidigare inlägg ock åtgärdat det.mvh.

Postad 06 februari 2008 - 13:28

cage85
  • cage85
  • Wannabe

• 15 inlägg
  • 0

cage85, när jag frågade på klubben om skillnader på 1930 och 1940 så fick jag svaret att det enda som skiljer är utseende och att scart delen skulle vara förbättrad. Försäljaren sa till och med själv att han hade köpt 1930 själv (den var på rea då 1940 hade kommit ut). Stämmer inte detta?

Nej, det stämmer inte. 1940 har ny bildprocessor och nytt ljud-DAC. Här finns två datablad från Denon som du kan jämföra:

http://www.usa.denon...40CILit_910.pdf
http://www.usa.denon...D-1930CILit.pdf

Databladen är från Denon USA, där modellerna heter 1930CI och 1940CI, men de är tekniskt identiska de Europieska förutom transformatorn så vitt jag vet.

Postad 09 februari 2008 - 02:53

bisebusen
  • bisebusen
  • Wannabe

• 46 inlägg
  • 0
Hej!
Har bara handlat på Hifiklubben i Linköping och har i princip bara goda erfarenheter därifrån.
Andreas (chefen?) är nog den trevligaste säljaren jag har träffat. Han har alltid tagit sig t id att visa även dom minsta grejerna och förklarat saker ingående. De nya säljarna känns inte lika imponerande.

Redigerat av bisebusen, 09 februari 2008 - 02:59.

Postad 12 februari 2008 - 14:40

Herhold
  • Herhold
  • Amatör

• 68 inlägg
  • 0
jag brukar vara på klubben och kika/handla och man får alltid mkt hjälp! Nu senast så lyssnade jag på cls15 ocg fy faan vilket drag:P! det enda jag kan säga är att man känner sig lite underlägsen i kunnande och man får väldigt mkt fuckt up in the face:S:P

Redigerat av Herhold, 12 februari 2008 - 14:43.

Postad 12 februari 2008 - 14:55

toska
  • toska
  • Forumräv

• 616 inlägg
  • 0
Jag bara måste få ge ros till Hifiklubben i Sundsvall, kanon service och trevliga. Bokade en HD DVD fick den sista dom hade. Man när jag hämtade den så sa dom att dom trodde att kampanjen på filmer var över så dom skickad med en film på eget bevåg åt mig. :P

Postad 15 februari 2008 - 21:17

Squeezemaster
  • Squeezemaster
  • ☆ ☆ ☆ ☆ ☆

• 19 825 inlägg
  • 0
Köpte demoexet av Toshiba HD-EP35 på klubben i Örebro häromdagen, dom hittade inte kabeln den varit inkopplad i så jag fick en sprillans ny Argon 510H, sånt är alltid trevligt och gör att man kommer tillbaka ;)

Postad 25 februari 2008 - 21:15

13th Marine
  • 13th Marine
  • Beroende

• 1 103 inlägg
  • 0
När jag var i köptaget och skulle ha en projektor så fick jag på nått sätt nys om att man kunde få saker demade hos HiFiKlubben, mycket riktigt hade de även projektorn jag fastnat för i sortimentet (HD70).

Fyllde i formuläret och en kvart senare hade jag ett mail om att det bara var att komma in och kolla när jag kände för det och om jag ville så kunde jag boka tid utanför ordinarie tid.

Ett par timmar senare så var nere och skulle kolla, väldigt trevligt bemött fick jag kolla på projektorn. Även om det verkade vara lite stressigt så blev jag lugnt och trevligt bemött i affären!

Skulle köpt projektorn där ifall jag inte fick en bud jag inte kunde motstå av en annan butik.
Återkommer definitivt nästa gång!

Postad 10 mars 2008 - 22:48

sprattlas
  • sprattlas
  • Amatör

• 79 inlägg
  • 0
Jag var inne på HK i helsingborg för att provlyssna på reciever i kombination med Dali Concept 8.
Jag började med att lyssna på NAD T754 för att den var uppkopplad mot högtalarna. Jag tyckte att det lät ok men jag ville jämföra med Denon 2808.
- "Det går inte, vi har ingen sådan upppackad för demonstration."
Va? Sa jag. Hur ska jag då kunna veta om jag vill ha den eller inte?
- "Tyvärr vi demar bara de som står ute i butiken." Fick jag som svar.

Eftersom jag verkligen ville ha en ny försärkare försökte jag förklara för honom att jag ville lyssna på en stärkare som kan hantera de nya HD ljudformaten tillsammans med Concept 8:orna.
Svaret blev att jag inte skulle höra någon skillnad på vanligt ljud och HDljuden med dom högtalarna. Att dom var för dåliga för det.
Det slutade med att han rekommenderade mig en 3808 för den fanns för demo och Dali Ikon 6. Grejer för 20.000:- mer än jag sa att jag tänkt mig från början.
Vad trött jag blev.
Jag gillar HKs sortiment men jag kommer aldrig att köpa något i den butiken.
Jag åkte till malmsjö HIFI och köpte en ONKYO 805 istället.

Åkte till Växjö och hälsade på HK där. Satt där en timme och hade en jättetrevlig och kunnig försäljare som utgick från mina behov och hjälpte mig att välja den högtalare som passade mig bäst. Det blev Concept 8.

Det lönar sig verkligen att ta hand om sina kunder. Kanske inte när någon vill ha "billiga" grejer som jag men i det långa loppet så lönar det sig alltid!

I vilket fall som helst är det ju alltid skillnad på butik och butik. Eftersom hifiklubben har ett standardsortiment så är det ju säljarna som "gör" butiken. Dåliga säljare - dålig butik. Grymma säljare - grym butik. Även om de inte har den produkten man är ute efter just då.

Sen har jag märkt skillnade på franchisebutiker (tex helsingborg) och koncernägda butiker (tex malmö).
I malmö fick jag 25% rabatt på nyss uppackade högtalare. I helsingborg ville dom inte ge mig någon rabatt alls på en skadad sub dom försökte sälja till mig då dom inte hade den på lager.

Redigerat av sprattlas, 10 mars 2008 - 23:31.

Postad 10 mars 2008 - 23:01

Unregistered035dce0b
  • Unregistered035dce0b
  • Forumräv

• 549 inlägg
  • 0
Ros til sundsvalls hifi klubb! Köpt Projektor och B&W högtalar uppsättning där å jag tycker dom hjälper till jättebra med de önskemål man har.

2 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 2 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny soffa, vy bakåt i salongen
    DPC
    2025-05-07 10:21:06
  • Vy från dörr med ny soffa
    DPC
    2025-05-07 10:19:58
  • Rad 1 och 2
    DPC
    2025-05-07 10:17:56
  • Soffa till salongens andra rad
    DPC
    2025-05-07 10:03:29
  • Pioneer CMX-3000
    Anton
    2025-05-06 19:28:59
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2025 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.